Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 02. dec, 2011 18:13

Jeg er forundret over argumentationen. Det eneste brugbare argument er Fribytter kommet med, nemlig at Keita er væk i en måned til African Nations Cup, hvilket ødelægger lidt af ideen med at have en erstatning for Lucas for resten af sæsonen.

Har Hr. Drejer lånt sin profil til en anden? Det lyder slet ikke som ham. Så er Keita jo heller ikke ældre, og hvad er det for noget at påstå, at han bare skulle komme for at tjene nogle fede penge. Jeg så da gerne at han gik ned i løn, ift. hvad han får i Barcelona, skulle vi gå hen og hente ham.
Og som Aarde påpeger, så er det jo helt Harveysk at skrive vi skal bruge folk, der kan kæmpe som løver, og så er det mindre vigtigt med de fodboldmæssige kvaliteter.

For Keita er nemlig, ja Tom Jorsal, klasser bedre end Spearing. Også selvom Spearing er lokal. Vi kunne jo også sælge Suárez og hente Craig Lindfield?

Det behøver dog ikke være lige Keita. Lassana Diarra ville også være udmærket på lån, hvis vi får en købsoption skrevet ind i aftalen.
Men er pengene til det vil jeg kraftigt anbefale at vi henter en mand ind der kan erstatte Lucas her og nu. Det er der ingen i den nuværende trup, der kan.

Nu bliver der sikkert skrevet, jamen Gerrard og Wilshere var aldrig slået igennem hvis ikke de havde fået spilletid. Nej, men de fik jo nok spilletiden fordi de var kæmpestore talenter, hvilket Spearing fx jo helt åbenlyst ikke er, men ikke desto mindre en rigtig god mand at have i truppen. Jeg har endda hele sæsonen ment at vi skulle bruge ham i start 11'eren, men dette ved siden af Lucas, og ikke som ene holdende midtbanespiller.

Skulle vi så stå med for mange midtbanespillere næste år? Så lej Coady ud. Så har vi Lucas, Spearing, Adam, Shelvey, Gerrard, Henderson og den nye. Med tanke på, at Gerrard altid er skadet, og Henderson indtil videre ligner en højrekant i Kennys hoved, så synes jeg ikke det er for mange. Specielt ikke hvis vi er med i Europa igen.

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » lørdag, 03. dec, 2011 10:56

AJ skrev:Jeg er forundret over argumentationen. Det eneste brugbare argument er Fribytter kommet med, nemlig at Keita er væk i en måned til African Nations Cup, hvilket ødelægger lidt af ideen med at have en erstatning for Lucas for resten af sæsonen.

Har Hr. Drejer lånt sin profil til en anden? Det lyder slet ikke som ham. Så er Keita jo heller ikke ældre, og hvad er det for noget at påstå, at han bare skulle komme for at tjene nogle fede penge. Jeg så da gerne at han gik ned i løn, ift. hvad han får i Barcelona, skulle vi gå hen og hente ham.
Og som Aarde påpeger, så er det jo helt Harveysk at skrive vi skal bruge folk, der kan kæmpe som løver, og så er det mindre vigtigt med de fodboldmæssige kvaliteter.

For Keita er nemlig, ja Tom Jorsal, klasser bedre end Spearing. Også selvom Spearing er lokal. Vi kunne jo også sælge Suárez og hente Craig Lindfield?

Det behøver dog ikke være lige Keita. Lassana Diarra ville også være udmærket på lån, hvis vi får en købsoption skrevet ind i aftalen.
Men er pengene til det vil jeg kraftigt anbefale at vi henter en mand ind der kan erstatte Lucas her og nu. Det er der ingen i den nuværende trup, der kan.

Nu bliver der sikkert skrevet, jamen Gerrard og Wilshere var aldrig slået igennem hvis ikke de havde fået spilletid. Nej, men de fik jo nok spilletiden fordi de var kæmpestore talenter, hvilket Spearing fx jo helt åbenlyst ikke er, men ikke desto mindre en rigtig god mand at have i truppen. Jeg har endda hele sæsonen ment at vi skulle bruge ham i start 11'eren, men dette ved siden af Lucas, og ikke som ene holdende midtbanespiller.

Skulle vi så stå med for mange midtbanespillere næste år? Så lej Coady ud. Så har vi Lucas, Spearing, Adam, Shelvey, Gerrard, Henderson og den nye. Med tanke på, at Gerrard altid er skadet, og Henderson indtil videre ligner en højrekant i Kennys hoved, så synes jeg ikke det er for mange. Specielt ikke hvis vi er med i Europa igen.
Jeg er ret sikker på at vi ikke kommer til at se ret meget til Spearing efter Lucas skade. Jeg tror det bliver Henderson og Adam på midten, med Bellamy liggende lige forand! Henderson er købt og tænkt som central midtbane det er jeg ikke i tvivl om. Kenny vil gerne vise Hendersen frem og det har der ikke været plads til på den centrale midtbane (pga. Adam, Lucas) derfor spiller han højre kant, alternativet er bænken. Desuden tror jeg også at Kenny synes han er bedre på højre kanten end Kuyt. Jeg tror ikke på at vi kommer til at mærke det store til Lucas skade i de næste mange kampe. Dog synes jeg stadig at han er en af de vigtigste på holdet.

Jeg undre mig over hvorfor man ikke kan havde både Maxi og Downing på kanterne samtidig.

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 03. dec, 2011 11:35

Vi har ikke samme indblik i sagen som for eksempel Liverpools stab. De ser spillerne på daglig basis, og Rodolfo Borrell har selv sagt at Spearing er klar til at tage skridtet op på 1. holdet. Det er netop dét som jeg hæfter mig ved. Keita er da ok, men kun til billige penge. Jeg går ud fra at King Kenny har en strategi med transfervinduet til januar, og hvor meget den strategi er blevet udfordret af Lucas' skade, ved vi ikke, men jeg tror ikke at vi kan gå ud og ofre £15-20 M. på en erstatning for Lucas. Jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Derudover vil vi her i december få syn for sagen, om Spearing virkelig er klar til at tage skridtet op, og det synes jeg er på sin plads, inden vi råber på nye spillere. Lad os først se om vi kan løse problemet indenfor truppens nuværende ramme. Jeg synes det er manglende tillid til truppen, at råbe på forstærkning, hver gang vi får en skade. Det kan tænkes at han griber sin chance, ligesom Robinson og Flanno greb deres. De fik chancen og viste sig fra deres gode side. De to var der ikke mange af os der troede på at de allerede nu kunne komme i betragtning til 1. holdet.

Jeg er enig med de af jer, som synes vi skal spille med tre mand centralt på midtbanen. Det kunne eksempelvis være Spearing og Adam, som deler Lucas' pligter, og dermed skal Spearing så ikke spille holding positionen alene. Hendo kan ligge foran dem i en lille diamant formation. Spearing løber og tackler, og Adam kan ligge og lave sin 'Alonso-afleveringer'.

Vi kan prøve at se om vi kan løse problemet, uden at betale en masse penge. De andre klubber ved nu at vi mangler en Lucas, og derfor vil prisen sikkert stige, og vi vil ende med at betale 'overpris'. Hvis ikke vi kan løse problemet indenfor truppens ramme, ja, så må vi kigge på eventuelle erstatninger. Men lad os 'slå koldt vand i blodet' i stedet for at reagere som markedets hysteriske kællinger!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » lørdag, 03. dec, 2011 16:11

Skal Spearing have anden eksistensberettigelse i vores trup end at han er local lad, så er det selvfølgelig ham, der skal overtage efter Lucas! Hvis vi ser ham som box-to-box, playmaker eller hvad positionen centralt ved siden af Lucas nu måtte hedde, er han efter Gerrard, Hendo, Adam og nu også Jonjo. Som den mest offensive i et midtbane-trekløver kommer Bellamy, Maxi og måske også Downing/Kuyt/Suarez vel sagtens også før ham.
Og da han nok heller ikke er i truppen for at sælge trøjer til teenage-pigerne, må det være som Lucas-afløser, at han er part of the team (bl.a. fordi der ikke er andre sandsynlige!)

Kan han ikke varetage denne plads i et relativt overkommeligt december-program, er der (jvf ovenstående argumentation) ikke skyggen af behov for ham i vores trup.......og jeg kan faktisk godt lide den lille terrier :clap:

Uanset om han leverer eller ej, bør der dog være overvejelser om indkøb (eller leje) til januar. Udover de allerede nævnte i tråden...hvad så med wigans McCartney eller Lee Cattermole? Desværre har min personlige favorit Fellaini vist forlænget med de bitre :dontknow:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » lørdag, 03. dec, 2011 16:43

Jeg synes nu Jay Spearing har spillet rigtig godt de gange han har været med, men det har naturligvis også været med Lucas som makker. Hvordan han klarer sig uden Lucas finder vi givetvis ud af. Jeg mener det ville være et kæmpe selvmål kun at spille med Spearing og Adam centralt på mandag, ligesom det havde været et kæmpe selvmål kun at spille med Lucas og Adam. Fulhams midtbane er stærk i boldbesiddelse og vi får det svært, hvis vi ikke kommer til at have taktstokken i kampen.

Om Spearing er god nok til rollen på sigt finder vi jo ud af. Vores scouting netværk havde allerede inden Lucas skade flere holdende midtbanespillere i kikkerten. Ikke fordi vi nødvendigvis havde planer om at købe én i januar, men fordi dygtige scouting netværk har fingeren på pulsen omkring alle positioner på alle tidspunkter.

I december kan vi så bedømme hvordan Jay Spearing klarer sig i Lucas rolle og på den baggrund vurdere om han har en fremtid på lang sigt i klubben eller om vi skal ud og investere i en ny holdende midtbanespiller i januar. Er det ikke åndssvagt at diskutere hvad der skal gøres, før vi har set hvordan det går? Vi kan jo alligevel ikke få nogle spillere før transfervinduet åbner om en måneds tid.

ThomasIversen
Indlæg: 76
Tilmeldt: torsdag, 27. jan, 2011 10:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThomasIversen » lørdag, 03. dec, 2011 18:25

Alonso skrev:Jeg synes nu Jay Spearing har spillet rigtig godt de gange han har været med, men det har naturligvis også været med Lucas som makker. Hvordan han klarer sig uden Lucas finder vi givetvis ud af. Jeg mener det ville være et kæmpe selvmål kun at spille med Spearing og Adam centralt på mandag, ligesom det havde været et kæmpe selvmål kun at spille med Lucas og Adam. Fulhams midtbane er stærk i boldbesiddelse og vi får det svært, hvis vi ikke kommer til at have taktstokken i kampen.

Om Spearing er god nok til rollen på sigt finder vi jo ud af. Vores scouting netværk havde allerede inden Lucas skade flere holdende midtbanespillere i kikkerten. Ikke fordi vi nødvendigvis havde planer om at købe én i januar, men fordi dygtige scouting netværk har fingeren på pulsen omkring alle positioner på alle tidspunkter.

I december kan vi så bedømme hvordan Jay Spearing klarer sig i Lucas rolle og på den baggrund vurdere om han har en fremtid på lang sigt i klubben eller om vi skal ud og investere i en ny holdende midtbanespiller i januar. Er det ikke åndssvagt at diskutere hvad der skal gøres, før vi har set hvordan det går? Vi kan jo alligevel ikke få nogle spillere før transfervinduet åbner om en måneds tid.
Uanset om Spearing gør det godt skal der vel hentes en erstatning ind til den defensive midt. Synes det er for risikabelt at regne med at Spearing kan spille de resterende kampe af sæson uden at rende ind i en skade eller blive mærket.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » søndag, 04. dec, 2011 10:33

Vi bliver idag linket sammen med Leroy Fer fra Twente. Jeg kender ikke siden eller dens troværdighed, men her er linket:

http://www.givemefootball.com/premier-league/?id=162050
Liverpool Football Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 04. dec, 2011 11:24

Thomas Iversen said it. Selv hvis Spearing skulle være god nok (som vi måske ikke finder ud af da jeg også tror på Hendo-Adam), ville han stadig være den eneste til pladsen i de næste mange, mange kampe. Vi mangler minimum 28 kampe i denne sæson.

Til dem der sammenligner med at Flanno og Robinson gik ind og gjorde det godt, må jeg bare sige, med al respekt, at man ikke kan sammenligne den centrale midtbane med en back-plads. Den centrale midt er simpelthen langt vigtigere imo. Blandt andet derfor er jeg ikke sikker på vi bare kan sige, hey, vi har jo også Coady.

@ Hr. Drejer

Jeg synes ikke det er så nuanceret når du anklager de brugere, der rent faktisk mener vi bør se på en midtbanespiller for bare at fare til indkøb så snart vi får en skade. Hvornår har vi gjort det med alle Gerrards skader? Eller Johnsons skader? Nej, det har vi nemlig ikke gjort, da vi jo rent faktisk har erstatninger på disse positioner, hvilket vi er nogen der mener ikke er tilfældet på den defensive midt. Var det en hvilken som helst anden position, der blev skadesramt, ville jeg givetvis ikke mene vi skulle søge med lys og lygte efter en erstatning. Jo, måske i midterforsvaret, men der har jeg (og andre) alligevel hele tiden ment at vi skulle forstærkes. Og ja, selv på den defensive midtbane har flere ment at vi skulle hente en spiller ind, også før Lucas blev skadet. Han manglede konkurrence mente mange, og indtil for nylig mente flere at han ikke var i spillemæssig topform. Han manglede ikke blot konkurrence, men også aflastning. At han er så er blevet skadet gør da ikke debatten om hvorvidt vi skal have en spiller mere på positionen mindre aktuel.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 04. dec, 2011 11:50

AJ skrev:Thomas Iversen said it. Selv hvis Spearing skulle være god nok (som vi måske ikke finder ud af da jeg også tror på Hendo-Adam), ville han stadig være den eneste til pladsen i de næste mange, mange kampe. Vi mangler minimum 28 kampe i denne sæson.
Når man nu også læser det du skriver i parantes, så synes jeg altså, at ovenstående er en selvmodsigelse.

For mig er der tre løsninger.

Brug de spillere, som vi har i truppen, hvilket inkluderer den dyrt indkøbte Henderson, som spillede Lucas' plads for England ved U21 EM. Med andre ord skal Henderson, Spearing og i min optik også Coady deles om pladsen.

Lej en afløser i en halv sæson. Jeg ved ikke, om det er muligt at leje nogle spillere af højere kvalitet end Henderson og Spearing for en halv sæson, men hvis det er, så kan man overveje den løsning.

Køb en topklasse spiller til pladsen. Her tænker jeg på en spiller i stil med Yann M'Villa.

Jeg synes IKKE, at vi skal til at bruge penge på halve løsninger, hvilket jeg personligt betragter det som, hvis vi vælger at give kontrakter til spillere tæt på sidste salgsdato. Og selvom mange er uenige, så anser jeg Keita for at være i den kategori. Det er mit håb, at vi bruger løsning nummer 1. Den manglende tiltro til Spearing overrasker mig.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 04. dec, 2011 12:11

Der er ingen selvmodsigelse. Når jeg skriver at jeg tror på Henderson-Adam betyder det (hvilket jeg har givet udtryk for flere gange), at jeg tror Kenny vil benytte sig af den løsning. Det er ikke meget tiltro han har vist Spearing. Er det den manglende tiltro du er forundret over?

Keita er samme årgang som Gerrard, som flere herinde stadig tror er vores frelser, og at når han bare bliver klar så skal vi bare se løjer.

ThomasIversen
Indlæg: 76
Tilmeldt: torsdag, 27. jan, 2011 10:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThomasIversen » søndag, 04. dec, 2011 16:14

I forlængelse af hvad AJ skriver tror jeg umiddelbart heller ikke Keita er løsningen på trods af hans alder, hermed ikke sagt at han ikke besidder kvalitet. Grunden til jeg ikke er tilhænger af løsningen er det generation skifte vi er igang med og ser gerne en kerne af spillere som kan spille sammen de næste mange år hvis muligt.

Jeg håber selvfølgelig også at de midtbanespillere vi har vokser med opgaven, men hvis dette ikke er tilfældet mener jeg vi skal på indkøb i januar.

Hvis vi skal forstærke os ser jeg gerne et køb af Yann M'Vila eller Lassana Diarra på lån(med købsoption). Fandt en lille artikel som snakkede om mulige afløsere for Lucas. Meget de samme spillere som vi har snakket om her i tråden:

http://www.givemefootball.com/premier-l ... t-anfield-

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 04. dec, 2011 18:03

Det må også meget gerne være M'Vila. Men ifølge visse herindes logik, ville tilgangen af en M'Vila vel bare i endnu højere grad ødelægge udviklingen af Spearing og Coady, pga. dennes lavere alder.

M'Vila ville godt nok være et langsigtet køb, men han bryder samtidig med andre herindes princip om at afløseren (hvis vi skal have en sådan) for Lucas partout skal være billig. M'Vila vurderes i linket ovenfor til at koste £30 million mod Keitas £4 million. Disse tal skal selvfølgelig ikke stå til troende, men man gå ud fra at prisforskellen på de to er markant.

Der er ligeså meget der taler for at hente Keita. Vi skal jo ikke kun have unge spillere i truppen. Keita ville tilføje noget uvurdelig rutine. Specielt med tanke på en forhåbentligt forestående CL-deltagelse. Men så langt kommer vi nok ikke medmindre vi gør noget til januar.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » søndag, 04. dec, 2011 19:31

For mig at se vil M'Vila, når Lucas igen er klar, være et markant skridt tættere på en ny Lucas/Masch-konstellationen, som kun fungerede godt i få kampe.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 04. dec, 2011 19:47

AJ skrev:Der er ingen selvmodsigelse. Når jeg skriver at jeg tror på Henderson-Adam betyder det (hvilket jeg har givet udtryk for flere gange), at jeg tror Kenny vil benytte sig af den løsning. Det er ikke meget tiltro han har vist Spearing. Er det den manglende tiltro du er forundret over?

Keita er samme årgang som Gerrard, som flere herinde stadig tror er vores frelser, og at når han bare bliver klar så skal vi bare se løjer.
For mig er det en selvmodsigelse, når man påstår at man kun har en spiller (Spearing) til at dække Lucas' plads i 28 kampe, samtidig med at man så selv mener, at Henderson kommer til at spille pladsen. Hvis ikke min hovedregning svigter mig, så nævnes der dermed to alternativer i den sætning, hvori det påstås, at der kun er et alternativ.

Meget muligt, at jeg misforstår dig, men det var deri, jeg mente, at selvmodsigelsen bestod.

Jeg tvivler meget på, at Gerrard nogensinde kommer i nærheden af sit gamle niveau, men det er vel ret beset forholdsvis ligegyldigt, når det kommer til en vurdering af Keita - som på trods af enorme kvaliteter aldrig har været i nærheden af Gerrards topniveau. Min pointe var, at jeg tror, det kan vise sig at være et spild af dyrebare midler at give eksempelvis en tre-årig kontrakt til en spiller, som muligvis ikke vil have nogen berettigelse om 6 måneder. Jeg ville sandelig også have mine betænkeligheder ved at give Stevie en ny guldrandet tre-årig kontrakt på nuværende tidspunkt. Så hellere presse Lucas (og samtidig gardere os fremadrettet) med en yngre klassespiller, hvis vi absolut SKAL handle.

For the record, så tror jeg på at Spearing løfter opgaven.
Kloppite

ThomasIversen
Indlæg: 76
Tilmeldt: torsdag, 27. jan, 2011 10:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThomasIversen » søndag, 04. dec, 2011 19:55

Jeg er enig i at vi ikke skal give £30m for m'vila,men kan han fås til omkring £20m synes jeg vi skal slå til. Han er en klasse spiller og en god erstatning for Lucas og hvem ved hvilket niveua Lucas er på når han engang kommer tilbage? 9 måneder er lang tid at side ude.

Mit ønske scenarie er et lån af Real Madrids Lass Diarra. Her får vi virkelig noget fysik og muligheden for at leje burde være forholdsvis realistisk da han får begrænset spille tid, set bort fra de kampe han har fået på højre back i cavalhos fravær. Kan vi arrangere sådan at vi har muligheden for at købe ham efter hans lån, ville det være helt perfekt.

Besvar