Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
kristiank
Indlæg: 321
Tilmeldt: lørdag, 31. mar, 2012 22:21
Alder: 27
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kristiank » torsdag, 27. dec, 2012 19:22

Badooo skrev:Jeg følger dig Texy, og er helt enig med dig. Vi smider enorme summer ud på spillere, der kommer fra midterklubber, som ingen af de større klubber viser interesse for, og som vi derfor et eller andet sted bør vide ikke har niveauet. Jep, af og til kan vi være heldige, men skal vi videre herfra, så skal vi altså finde spillere med potentiale til at banke os fremad. Et eksempel er Suarez-handlen, som jeg ikke tror nogen af os brokker os over nu.

I min verden bør vi droppe:
1) Spillere fra midterklubberne i PL, medmindre vi kan se at de besidder noget ekstraordinært. Med ekstraordinært kan vi eksempelvis nævne en spiller som Gareth Bale.. Ham ville jeg sgu gerne have haft. Glen Johnson vil jeg også betegne som noget ekstraordinært, og et ganske godkendt køb fra en klub i midten af PL. Men derudover - Joe Cole, Downing, Adam, Carroll - købt for enorme summer, hvad enten det er lønkroner, sign-ons eller decideret transfersum, spild af penge, tid og spilletid til yngre spillere.
2) Reserver fra de andre topklubber. Jep, af og til er det sgu nogle prominente navne der sidder på bænken, men de rigtig gode har vi ingen chance for at få, og de mindre navne... tja, hvem af dem, der er solgt fra City, Scum eller Chelsea har succes nu? Glem dem. De er for dyre i lønninger, og for dårlige til de hold vi gerne vil slås med. Dermed bør de være for dårlige for os.
3) Spillere, der har spillet godt i en enkelt sæson i den bedste række - for eksempel for en nyoprykker, der brager derudaf i sin første sæson. De overpræsterer (som regel) og tit ses de liggende til nedrykning allerede sæsonen efter. Det kan vi altså ikke bruge i sidste ende.
4) Spillere, som de andre store klubber i andre lande vil lade gå for en slik. Der må være en grund til dette... De kender ham trods alt bedst.

Til gengæld bør vi i min verden gå efter handler som Suarez, selvom de ikke decideret hænger på træerne. Jeg vil dog alligevel vove den påstand, at vi vil få langt mere succes ved at gå på rov i de klassiske talentudviklingsklubber som Ajax og PSV, inden eksempelvis Scum gør det. Derudover vil jeg mene, at vi bør vende blikket mod Sydamerika og købe de brasilianske spillere her, istedet for at de skal over Ukraine før de kommer til Europa og bliver solgt til Real Madrid. Desuden kunne Ukraine og Rusland også være et fint sted at finde spillere. De er knapt så hyped, men nogle af dem er altså rigtig dygtige til deres job. Jeg tror desuden også, at den fysik de har derovre, er noget vi især har brug for, hvis vi skal gøre os forhåbninger om nogensinde at nakke Stoke på udebane!
Et eksempel på en stjerne i en anden klub som alligevel bare sidder på bænken, er Higuain i Real Madrid. Det kan godt være han ikke er interesseret i et skifte osv. men ligesom Sahin tror jeg det vil være muligt at hente spillere som dem på lejekontrakter.
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » torsdag, 27. dec, 2012 19:35

@Belloni
De er svære at finde, det vil jeg gerne medgive. Du nævner Isco, som jeg personligt gerne ser. En anden jeg tænker, kunne måske være Rodriguez fra Porto.. Lidt hyped, men der er ikke så meget snak om ham lige nu, så et hurtigt swoop kunne måske lade sig gøre. Skulle jeg bryde det jeg netop har sagt, og hive en frem fra PL, så ville jeg nok gå efter Taarabt. Altså, overordnet set er "Suarez'ske handler", handler med unge, sultne, dygtige spillere, der kan noget på egen hånd, ikke koster kassen endnu, og som VIL vinde. Dét mangler vi.

EDIT: Nå ja, og jeg må indrømme, at jeg også så Gaston Ramirez som et muligt Suarez'sk køb... Hvordan søren han endte op i Southampton undrer mig stadig.

@KristianK
Higuain vil vel komme til at koste knaster i løn - så vil jeg et eller andet sted hellere købe en angriber, som vi selv kan forme, og som er vores for en (i starten) mindre sum i løn.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » torsdag, 27. dec, 2012 20:40

Jesper skrev:Gode eks på texys gode indlæg er Everton, som bevidst køber lidt men godt
Everton er gode til at fylde op med spillere fra egen avl, men de har til gengæld også noget mere arbejdsro end os. Ingen vil kritisere Moyes, hvis Everton end ikke opnår europæisk. Rodgers vil blive svinet til.

Jeg er dog enig i at vi fortrinsvis skal købe spillere der styrker start 11'eren, frem for at købe spillere til bredden. Derfor er rygter om en spiller som Di Santo uhyggelige at læse om. Voronin havde større berettigelse end han nogensinde får.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 28. dec, 2012 11:26

Everton og egen avl? Hibbert, Osman, Anichebe. Det er vel det. Dertil kommer perifære spillere som Barkley og Duffy.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » fredag, 28. dec, 2012 12:06

AJ skrev:Everton og egen avl? Hibbert, Osman, Anichebe. Det er vel det. Dertil kommer perifære spillere som Barkley og Duffy.
Men så har du til gengæld en masse andre spillere, der har brugt flere år i Everton på at blomstre op. I Liverpool har man bare ikke samme tålmodighed med spillertruppen, hvilket sådan set var pointen. Det sker af en indlysende grund: Liverpool skal være i toppen hvert eneste år, mens Everton godt kan have mellemsæsoner. Kommercielt er klubberne så også lysår fra hinanden, så naturligt nok at forventningerne er større til de røde.

Men når folk roser Evertons indkøbspolitik og deres manager, så skal de huske at de slet ikke er udsat for samme pres hvert år. Hvis Everton spiller uafgjort hjemme mod Liverpool er det et fint resultat, mens Liverpool bliver kritiseret hvis de gør det samme hjemme mod Everton.

Min pointe var sådan set bare at holdene og derfor situationerne ikke kan sammenlignes. Lad mig dog understrege at jeg har kæmpe respekt for det Everton leverer, men de har modsat os også brugt flere år på at opbygge en trup og et fundament.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 28. dec, 2012 12:23

Helt enig. Det er den tålmodighed med manageren jeg også gerne ser os udvise. Jeg er ved at blive vanvittig af alle de trænerfyringer. Det var kun Roy jeg nød at se få sparket, men ham skulle vi heller aldrig have ansat til at begynde med.

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » fredag, 28. dec, 2012 12:25

AJ skrev:Everton og egen avl? Hibbert, Osman, Anichebe. Det er vel det. Dertil kommer perifære spillere som Barkley og Duffy.

Barkley skulle være et kæmpe midtbane talent.
PT udlejet til Sheffiled, men hvor meget og hvor godt han spiller ved jeg ikke.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 28. dec, 2012 12:30

Han er vist netop vendt tilbage fra det udlån. Han er startet inde 12 gange, og har scoret 4 mål, hvilket må siges at være udmærket af en midtbanespiller for et bundhold.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 28. dec, 2012 12:57

Sørgelig og skuffende melding fra Rogers ang transfervinduet. Men det er vel FSG der bør stå for skud
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » fredag, 28. dec, 2012 12:58

Selvom vi har nok midtbanespillere pt, så jeg gerne at vi hentede Holtby, specielt hvis han kan fås gratis til sommer som det lader til.

http://www.bold.dk/nyt/Schalke-Holtby-forlader-os
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 28. dec, 2012 14:45

Jeg har det egentlig fint med at vi ikke henter noget helt vildt. Vi har ikke råd til at købe de allerstørste - Det vil imø være helt tåbeligt at smide 500mio efter en enkelt spiller. Sturridge, Ince og Butland her i januarvinduet, vil gøre mig glad. Sturridge giver os ekstra rigtig god firepower. Ince kan præcis det som Rodgers vil med sine forreste spillere - bevæge sig over det hele. Butland har vist sig som et fantastisk målmandstalent, og skal nok blive en meget dyr herre i fremtiden, (dog skal han imø udlejes med det samme, så han får kontinuerligt førsteholdsbold)

Rent økonomisk ender vi så med at bruge vel lidt over 250mio kr. (det er ca. hvad vi har sparet i løn i år qua salg af løntunge spillere.)

Til sommer forventer jeg så tilgengæld at der satses hårdt på at få en stærk udslagsgivende spiller, der går direkte ind i start 11'eren. Jeg tror at vi med alle de talenter vi har nu, der får masser af spilletid + de rutinerede kræfter + at spillestilen kommer mere og mere på plads, så vil blot en enkelt superstar få os helt til tops.

Det eneste man selvfølgelig kan frygte, er at det kollapser helt og vi ender ude af cup, ude af Europa og ude af pladser der giver europæisk bold næste år.

pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pommelfeen » fredag, 28. dec, 2012 15:08

Bojangles skrev:Jeg har det egentlig fint med at vi ikke henter noget helt vildt. Vi har ikke råd til at købe de allerstørste - Det vil imø være helt tåbeligt at smide 500mio efter en enkelt spiller. Sturridge, Ince og Butland her i januarvinduet, vil gøre mig glad. Sturridge giver os ekstra rigtig god firepower. Ince kan præcis det som Rodgers vil med sine forreste spillere - bevæge sig over det hele. Butland har vist sig som et fantastisk målmandstalent, og skal nok blive en meget dyr herre i fremtiden, (dog skal han imø udlejes med det samme, så han får kontinuerligt førsteholdsbold)

Rent økonomisk ender vi så med at bruge vel lidt over 250mio kr. (det er ca. hvad vi har sparet i løn i år qua salg af løntunge spillere.)

Til sommer forventer jeg så tilgengæld at der satses hårdt på at få en stærk udslagsgivende spiller, der går direkte ind i start 11'eren. Jeg tror at vi med alle de talenter vi har nu, der får masser af spilletid + de rutinerede kræfter + at spillestilen kommer mere og mere på plads, så vil blot en enkelt superstar få os helt til tops.

Det eneste man selvfølgelig kan frygte, er at det kollapser helt og vi ender ude af cup, ude af Europa og ude af pladser der giver europæisk bold næste år.
hvis vi så lige tilføjer Diame fra West Ham så er jeg tilfreds.. Lucas har været skadet i LANG tid og vi kan ikke vente på at han kommer i form igen.. vi skal have en nu, som kan gå ind og udfylde den plads.. tror faktisk også at Diame på sigt måske ville være bedre end Lucas.. Men uanset hvad så mangler vi backup på den position..

Runemacca
Indlæg: 65
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:00
Geografisk sted: Svendborg
Alder: 42
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Runemacca » fredag, 28. dec, 2012 15:32

pommelfeen skrev:
Bojangles skrev:Jeg har det egentlig fint med at vi ikke henter noget helt vildt. Vi har ikke råd til at købe de allerstørste - Det vil imø være helt tåbeligt at smide 500mio efter en enkelt spiller. Sturridge, Ince og Butland her i januarvinduet, vil gøre mig glad. Sturridge giver os ekstra rigtig god firepower. Ince kan præcis det som Rodgers vil med sine forreste spillere - bevæge sig over det hele. Butland har vist sig som et fantastisk målmandstalent, og skal nok blive en meget dyr herre i fremtiden, (dog skal han imø udlejes med det samme, så han får kontinuerligt førsteholdsbold)

Rent økonomisk ender vi så med at bruge vel lidt over 250mio kr. (det er ca. hvad vi har sparet i løn i år qua salg af løntunge spillere.)

Til sommer forventer jeg så tilgengæld at der satses hårdt på at få en stærk udslagsgivende spiller, der går direkte ind i start 11'eren. Jeg tror at vi med alle de talenter vi har nu, der får masser af spilletid + de rutinerede kræfter + at spillestilen kommer mere og mere på plads, så vil blot en enkelt superstar få os helt til tops.

Det eneste man selvfølgelig kan frygte, er at det kollapser helt og vi ender ude af cup, ude af Europa og ude af pladser der giver europæisk bold næste år.
hvis vi så lige tilføjer Diame fra West Ham så er jeg tilfreds.. Lucas har været skadet i LANG tid og vi kan ikke vente på at han kommer i form igen.. vi skal have en nu, som kan gå ind og udfylde den plads.. tror faktisk også at Diame på sigt måske ville være bedre end Lucas.. Men uanset hvad så mangler vi backup på den position..
Blev Diame ikke skadet i kampen mod os, og er ude i 2 mdr endnu?

Erode
Indlæg: 559
Tilmeldt: mandag, 16. mar, 2009 16:09

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Erode » fredag, 28. dec, 2012 15:42

Husk nu der af rigtig mange grunde godt kan være forskel på det der udtales i medierne og det der reelt sker!

Jeg må dog samtidig sige, jeg aldrig har haft forventning om det store indkøbs raseri!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TomViolence » fredag, 28. dec, 2012 18:20

Surf skrev:Selvom vi har nok midtbanespillere pt, så jeg gerne at vi hentede Holtby, specielt hvis han kan fås gratis til sommer som det lader til.

http://www.bold.dk/nyt/Schalke-Holtby-forlader-os
Nu kender jeg intet til Holtby udover hvad jeg læser, men til sommer mister vi jo nok Sahin---tror ikke han har lyst til at blive. Synes egentlig heller ikke han har gjort det særlig godt.

Så hvis Holtby er den målfarlige, pasningsstærke spiller som folk siger, ville jeg da mene det er et godt køb ift. BRs fodboldfilosofi.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar