Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 08. jan, 2013 22:35

thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly
Men hvis i nu bare tænkte på et par landskampe som i har set, synes i så det komplette indtryk af Eriksen er en spiller der prøver sætte sin modstander på røven flere gange en kamp som f.eks. Suarez gør? Jeg tror ikke der er nogen tvivl om hans fremragende teknik, specielt i hans behandling af bolden, men de her fancy driblinger som ligner noget fra de gamle Fifa Street spil ser man altså ikke tit fra ham, heller ikke i Æresdivisionen. Det er så heller ikke en egenskab jeg ville kalde for essentiel i en 10'er, selvom det selvfølgelig er et plus. Jeg ville til gengæld kalde hans evne for at agere playmaker, hans fremragende afleveringer og meget adrætte spillestil til ualmindelig gode grunde til hvorfor han sagtens kunne passe ind. Jeg synes faktisk i 10'er rollen at Eriksen små, hurtige retningskift og vendinger med bolden tæt på fødderne er langt vigtigere end f.eks. Neymars "Highlights" driblinger, som gør sig lang bedre med massere plads på kanten.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » tirsdag, 08. jan, 2013 22:51

sjampen skrev:
thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly
Men hvis i nu bare tænkte på et par landskampe som i har set, synes i så det komplette indtryk af Eriksen er en spiller der prøver sætte sin modstander på røven flere gange en kamp som f.eks. Suarez gør? Jeg tror ikke der er nogen tvivl om hans fremragende teknik, specielt i hans behandling af bolden, men de her fancy driblinger som ligner noget fra de gamle Fifa Street spil ser man altså ikke tit fra ham, heller ikke i Æresdivisionen. Det er så heller ikke en egenskab jeg ville kalde for essentiel i en 10'er, selvom det selvfølgelig er et plus. Jeg ville til gengæld kalde hans evne for at agere playmaker, hans fremragende afleveringer og meget adrætte spillestil til ualmindelig gode grunde til hvorfor han sagtens kunne passe ind. Jeg synes faktisk i 10'er rollen at Eriksen små, hurtige retningskift og vendinger med bolden tæt på fødderne er langt vigtigere end f.eks. Neymars "Highlights" driblinger, som gør sig lang bedre med massere plads på kanten.
Nu er det jo heller ikke fordi han har vanvittigt meget brug for at skulle gøre det hele tiden med den position han har. Messi er jo heller nogen fancy dribler som Neymar eller Ronaldo med tricks og den slags, men ville det ikke være forkert at sige han ikke er på højde med dem du nævner driblemæssigt?

Desuden synes jeg heller ikke det er fordi alle dem du nævner ligefrem bare dribler derudaf. Og suarez's driblinger og tricks lykkedes altså måske kun 75% af tiden. Men han er jo os bare så glad for den tunnel at det godt kan være lidt for meget en gang imellem :)
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 08. jan, 2013 23:16

thefugle skrev:
sjampen skrev:
thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly
Men hvis i nu bare tænkte på et par landskampe som i har set, synes i så det komplette indtryk af Eriksen er en spiller der prøver sætte sin modstander på røven flere gange en kamp som f.eks. Suarez gør? Jeg tror ikke der er nogen tvivl om hans fremragende teknik, specielt i hans behandling af bolden, men de her fancy driblinger som ligner noget fra de gamle Fifa Street spil ser man altså ikke tit fra ham, heller ikke i Æresdivisionen. Det er så heller ikke en egenskab jeg ville kalde for essentiel i en 10'er, selvom det selvfølgelig er et plus. Jeg ville til gengæld kalde hans evne for at agere playmaker, hans fremragende afleveringer og meget adrætte spillestil til ualmindelig gode grunde til hvorfor han sagtens kunne passe ind. Jeg synes faktisk i 10'er rollen at Eriksen små, hurtige retningskift og vendinger med bolden tæt på fødderne er langt vigtigere end f.eks. Neymars "Highlights" driblinger, som gør sig lang bedre med massere plads på kanten.
Nu er det jo heller ikke fordi han har vanvittigt meget brug for at skulle gøre det hele tiden med den position han har. Messi er jo heller nogen fancy dribler som Neymar eller Ronaldo med tricks og den slags, men ville det ikke være forkert at sige han ikke er på højde med dem du nævner driblemæssigt?

Desuden synes jeg heller ikke det er fordi alle dem du nævner ligefrem bare dribler derudaf. Og suarez's driblinger og tricks lykkedes altså måske kun 75% af tiden. Men han er jo os bare så glad for den tunnel at det godt kan være lidt for meget en gang imellem :)
Jeg synes det er fedt han bliver ved, og at det stadig lykkes for ham så ofte. Så glade medier og statistikere er for alle de rekorder den bette Messi laver, så synes jeg også vores Suarez havde fortjent at der var én, der havde talt alle hans tunneller. Den ville jo aldrig blive slået! :dance:

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » tirsdag, 08. jan, 2013 23:18

thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
pommelfeen skrev:
thefugle skrev:
pommelfeen skrev:
AndreasN skrev:Det lyder til, at Blackpool ikke er sådan lige at forhandle med, så handlen er muligvis udsat til sommer. Derudover er jeg ret sikker på, at vi ikke henter flere ind, før det lykkes os af få skippet Sahin afsted igen.
hvis vi vil gøre os nogen som helst forhåbninger om en 4 plads, så skal der 2 spillere ind i januar (ud over sturridge)

1: en defensiv midtbane (stor og stærk) evt. Diame.. Lucas er LANGT fra sin top form. og han er den eneste defensive vi har.

2: enten en driblestærk kantspiller, eller en goalgetter...


Til sommer kunne jeg godt tænke mig en Eriksen... Han mangler måske lidt teknisk (driblinger er ikke hans stærke side), men han har gode afleveringer og et rigtig godt overblik.. og så kæmper han meget hårdt for holdet i modsætning til stort set alle andre offensive centrale spillere.
Synes nu ellers godt nok eriksen har vist op til flere gange han har en glimrende teknik og kan afdrible en modstander..
siger ikke han er dårlig, men når du sammenligner hans drible evner med folk som mata, silva, iniesta, isco, götze osv, så er han under dem.


Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly

+1

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » tirsdag, 08. jan, 2013 23:21

@RedRedRed

Hehe ja, synes os det er fedt han laver den så meget og den lykkes så tit, for det er da noget af det mest ydmygende for en forsvarspiller(kunne jeg forestille mig)

Me love Suarez
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 08. jan, 2013 23:22

Jensen skrev:+1
Det var meget spalteplads til to tegn.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » tirsdag, 08. jan, 2013 23:23

Jensen skrev:
thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
pommelfeen skrev:
thefugle skrev:
pommelfeen skrev:
AndreasN skrev:Det lyder til, at Blackpool ikke er sådan lige at forhandle med, så handlen er muligvis udsat til sommer. Derudover er jeg ret sikker på, at vi ikke henter flere ind, før det lykkes os af få skippet Sahin afsted igen.
hvis vi vil gøre os nogen som helst forhåbninger om en 4 plads, så skal der 2 spillere ind i januar (ud over sturridge)

1: en defensiv midtbane (stor og stærk) evt. Diame.. Lucas er LANGT fra sin top form. og han er den eneste defensive vi har.

2: enten en driblestærk kantspiller, eller en goalgetter...


Til sommer kunne jeg godt tænke mig en Eriksen... Han mangler måske lidt teknisk (driblinger er ikke hans stærke side), men han har gode afleveringer og et rigtig godt overblik.. og så kæmper han meget hårdt for holdet i modsætning til stort set alle andre offensive centrale spillere.
Synes nu ellers godt nok eriksen har vist op til flere gange han har en glimrende teknik og kan afdrible en modstander..
siger ikke han er dårlig, men når du sammenligner hans drible evner med folk som mata, silva, iniesta, isco, götze osv, så er han under dem.


Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly

+1
plus 1, til citater altså. Jo længere jo mere kvalitet i indlægget, synes jeg. Livet er for kort til at bruge 2-3 sekunder til at redigere lidt i det.
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 08. jan, 2013 23:25

thefugle skrev:
sjampen skrev:
thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly
Men hvis i nu bare tænkte på et par landskampe som i har set, synes i så det komplette indtryk af Eriksen er en spiller der prøver sætte sin modstander på røven flere gange en kamp som f.eks. Suarez gør? Jeg tror ikke der er nogen tvivl om hans fremragende teknik, specielt i hans behandling af bolden, men de her fancy driblinger som ligner noget fra de gamle Fifa Street spil ser man altså ikke tit fra ham, heller ikke i Æresdivisionen. Det er så heller ikke en egenskab jeg ville kalde for essentiel i en 10'er, selvom det selvfølgelig er et plus. Jeg ville til gengæld kalde hans evne for at agere playmaker, hans fremragende afleveringer og meget adrætte spillestil til ualmindelig gode grunde til hvorfor han sagtens kunne passe ind. Jeg synes faktisk i 10'er rollen at Eriksen små, hurtige retningskift og vendinger med bolden tæt på fødderne er langt vigtigere end f.eks. Neymars "Highlights" driblinger, som gør sig lang bedre med massere plads på kanten.
Nu er det jo heller ikke fordi han har vanvittigt meget brug for at skulle gøre det hele tiden med den position han har. Messi er jo heller nogen fancy dribler som Neymar eller Ronaldo med tricks og den slags, men ville det ikke være forkert at sige han ikke er på højde med dem du nævner driblemæssigt?

Desuden synes jeg heller ikke det er fordi alle dem du nævner ligefrem bare dribler derudaf. Og suarez's driblinger og tricks lykkedes altså måske kun 75% af tiden. Men han er jo os bare så glad for den tunnel at det godt kan være lidt for meget en gang imellem :)
Lad mig starte med det sidste først, jeg snakker ikke om succesraten, jeg snakker om hvor tit Suarez prøver at sætte sin direkte mand. Det ser man bare ikke Eriksen gøre ligeså tit. Suarez bruger som du selv siger ufatteligt simple driblinger, og tit den samme, men han prøver vel ca. hver anden gang han får bolden. Der mener jeg at Eriksen langt mere modtager bolden, skaber sig overblik og spiller den videre, tit i bevægelse for at ligge sig i bedre position til at slå afleveringe.

Og nej, han har ikke ligeså meget brug for det grundet sin position, det var lidt min pointe, men det ændrer vel ikke på at Eriksen ikke er en er kendt for en spiller der afdribler sin modstander, men nærmere spiller sig igennem eller bruger hurtige ryk. Der foregår meget lidt med bolden, og mere med kroppen end når Ronaldo, Neymar, Ronaldinho, Ben Arfa osv. sættes direkte op mod en mand, hvor det i langt højere grad er manipulering af bolden der skaber reaktionen hos modstanderen.

Og nej, jeg synes ikke Messi er ikke en dribler på samme niveau. Jeg vil sige at Messi er indbegrebet af den samme stil som Eriksen kører. Han lever på at have verdens bedste boldkontrol og at have bolden klistret til en stor overflade af foden, selv i høj fart og i urimeligt hurtige retningsskift. Jeg husker ikke specielt mange situationer hvor Messi f.eks. bare bruger husmandsfinten, hvorimod Ronaldo vel flere gange i en kamp laver den, laver sit "heel chop" eller når Ronaldinho bruger sin "Elastico" og stepovers.

http://www.youtube.com/watch?v=KjLZ9_O0iR4

http://www.youtube.com/watch?v=XisJu-16LA8
http://www.youtube.com/watch?v=SCQqsGOMvr8

Jeg synes klipper fra 1.23-1.47 i første link summerer Messi måde at drible på perfekt. Acceleration, balance, retningskift, alt sammen med total kontrol over bolden. De 2 næste links synes jeg virker markant anderledes. I det sidste link, fra 0.43-1.05, prøv at ligge mærke til manipuleringen af bolden og egentlig også hvor stillestående Neymar/Ronaldo er, som en slange der venter på at modstanderen reagere så de kan slå til.

Dermed ikke sagt at de ikke alle rummer begge ting. Jeg synes Ronaldo viser de Messi lignende driblinger ved alle hans langskudsmål, og jeg er også sikker på at Messi kunne lave en tunnel på de fleste udelukkende ved brug af elasticoen flere gange i træk.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Tom_Jorsal
Indlæg: 2130
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 09. jan, 2013 12:39

Det er godt nok footy, der bringer rygtet, men der er igen begyndt at komme lidt snak om Grosskreutz til os. Ham og Sturridge ind, Joe Cole ud = fremragende transfervindue.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » onsdag, 09. jan, 2013 12:48

Tom_Jorsal skrev:Det er godt nok footy, der bringer rygtet, men der er igen begyndt at komme lidt snak om Grosskreutz til os. Ham og Sturridge ind, Joe Cole ud = fremragende transfervindue.
Tyske fodboldspillere er bare great. Ind med Grosskreutz. Næsten alle Dortmund spillere er kærkomne forstærkninger hos os.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » onsdag, 09. jan, 2013 15:44

Thommo skrev:
Jensen skrev:
thefugle skrev:
mrwhiskey skrev:
pommelfeen skrev:
thefugle skrev:
pommelfeen skrev:
AndreasN skrev:Det lyder til, at Blackpool ikke er sådan lige at forhandle med, så handlen er muligvis udsat til sommer. Derudover er jeg ret sikker på, at vi ikke henter flere ind, før det lykkes os af få skippet Sahin afsted igen.
hvis vi vil gøre os nogen som helst forhåbninger om en 4 plads, så skal der 2 spillere ind i januar (ud over sturridge)

1: en defensiv midtbane (stor og stærk) evt. Diame.. Lucas er LANGT fra sin top form. og han er den eneste defensive vi har.

2: enten en driblestærk kantspiller, eller en goalgetter...


Til sommer kunne jeg godt tænke mig en Eriksen... Han mangler måske lidt teknisk (driblinger er ikke hans stærke side), men han har gode afleveringer og et rigtig godt overblik.. og så kæmper han meget hårdt for holdet i modsætning til stort set alle andre offensive centrale spillere.
Synes nu ellers godt nok eriksen har vist op til flere gange han har en glimrende teknik og kan afdrible en modstander..
siger ikke han er dårlig, men når du sammenligner hans drible evner med folk som mata, silva, iniesta, isco, götze osv, så er han under dem.


Det her synes jeg nu er i den ovennævnte klasse.
My point exactly

+1
plus 1, til citater altså. Jo længere jo mere kvalitet i indlægget, synes jeg. Livet er for kort til at bruge 2-3 sekunder til at redigere lidt i det.
Jesus f*cking Christ er der ikke andet folk kan brokke sig over?!?


Så lad mig omformulere mig.


"Jeg er fuldstændigt enig med ovenstående"


Edit:

Og så kunne jeg osse i øvrigt godt tænke mig at se Grosskreutz i den røde trøje! :)

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 09. jan, 2013 15:53

Jensen skrev:Jesus f*cking Christ er der ikke andet folk kan brokke sig over?!?

Så lad mig omformulere mig.

"Jeg er fuldstændigt enig med ovenstående"

Edit:

Og så kunne jeg osse i øvrigt godt tænke mig at se Grosskreutz i den røde trøje! :)
Tror tanken var at du skulle gøre som ovenstående i stedet for at citere alles indlæg fuldt. Alternativt @"navn"...

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » onsdag, 09. jan, 2013 20:39

Mads T. skrev:
Jensen skrev:Jesus f*cking Christ er der ikke andet folk kan brokke sig over?!?

Så lad mig omformulere mig.

"Jeg er fuldstændigt enig med ovenstående"

Edit:
Og så kunne jeg osse i øvrigt godt tænke mig at se Grosskreutz i den røde trøje! :)
Tror tanken var at du skulle gøre som ovenstående i stedet for at citere alles indlæg fuldt. Alternativt @"navn"...

Ja det er utroligt hvad der kan få folks "urin" i kog.

Det eneste jeg regelt mente med mit +1 indlæg var at jeg var enig i ovenstående.

Det var der så andre der fik ondt i bagen over, og fik lavet om til en debat om hvor vidt man kan tillade sig at skrive +1 i eller ej.

Kan vi komme videre?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 09. jan, 2013 21:15

Folk blev irriterede over, at du citerede alle de andre indlæg. De blev ikke irriterede over, at du skrev +1.

Det var det Mads T prøvede at forklare dig ovenfor.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 09. jan, 2013 23:01

thefugle skrev:
Tom_Jorsal skrev:Det er godt nok footy, der bringer rygtet, men der er igen begyndt at komme lidt snak om Grosskreutz til os. Ham og Sturridge ind, Joe Cole ud = fremragende transfervindue.
Tyske fodboldspillere er bare great. Ind med Grosskreutz. Næsten alle Dortmund spillere er kærkomne forstærkninger hos os.
Ikke et ondt ord om Grosskreutz (selvom jeg betragter de tre andre offensive spillere i Dortmund som bedre), men husk at Sahin også var en fremragende spiller i Dortmund.
Kloppite

Besvar