Hvor står der jeg udelukkende baserer min antagelse udelukkende på de to kampe. Jeg bruger dem i påpegelsen af, at der også i PL findes hold der praktiserer et højt oppres, hvorfor Alonso vil blive stillet overfor lignende situationer. Han vil ikke få samme tid på bolden som hos Real, hvor mange af de mindre hold nærmest ligger sig ned på forhånd.Alonso skrev:Di Maria? Synes han er luddoven og sjældent tager de nødvendige tilbageløb.
Synes netop Real Madrid er blevet udklasseret så mange gange af Barcelona fordi deres hold slet ikke er bundet lige så godt sammen som Barcelonas.
Men nu var min pointe heller ikke at Xabi Alonso ikke er sårbar når tingene foregår i højt tempo omkring ham, men at jeg synes det var tyndt at drage en konklusion ovenpå et møde med et af de dygtigste kontrahold i verden. Vi kan altid diskutere hvor meget de arbejder baglæns hos Real Madrid, men Dortmunds omstillingsevne betyder at der altid vil komme for mange retvendte spillere mod Alonso - og så har han altså ikke Mascheranos hurtige fødder og små skridt, men har større bevægelser som en Gerrard.
Steven Gerrard har jo også ofte problem når der spilles hurtig overfor ham, fordi hans placeringer er usikre og han tager for lange skridt.
Men jeg synes vi kunne bruge mange af de ting Alonso ellers bidrager med, hvilket kan være svært at finde hos andre transferemner. Især ikke i vores situation - vi kan jo end ikke lokke med Europa League, hvilket gør en spiller som Xabi Alonso til en luksus signing. Aldrende eller ej, så er han altså en af de bedste spillere på sin position.
Jeg fremhæver jo netop også ovenfor, at både Lucas, Gerrard og Alonso ikke er noget lyn, hvilket allerede i denne sæson har givet os problemer i defensiven, da vi i forvejen strækker vores kæder og giver modstanderen enormt meget plads i omstillingerne.
Jeg synes ikke man kan undskylde Alonsos problemer defensivt med Real Madrid spillernes manglende tilbageløb. Jeg har i de seneste to sæsoner set rigtig mange kampe med Real Madrid, og hvor det helt tilbage fra galaticos dagene har været tydeligt, at der ikke var balance på holdet, så har Mourinho tilført dette. At du mener Di Maria er luddoven kan jeg kun tilskrive, at du enten er forudindtaget i negativ grad overfor Real Madrid, eller simpelthen ikke ser tilstrækkelig af deres kampe. Di Maria er vel nok en af de spillere der arbejder hårdest på holdet, både med og uden bold.