Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 01. maj, 2013 21:29

Alonso skrev:Di Maria? Synes han er luddoven og sjældent tager de nødvendige tilbageløb.

Synes netop Real Madrid er blevet udklasseret så mange gange af Barcelona fordi deres hold slet ikke er bundet lige så godt sammen som Barcelonas.

Men nu var min pointe heller ikke at Xabi Alonso ikke er sårbar når tingene foregår i højt tempo omkring ham, men at jeg synes det var tyndt at drage en konklusion ovenpå et møde med et af de dygtigste kontrahold i verden. Vi kan altid diskutere hvor meget de arbejder baglæns hos Real Madrid, men Dortmunds omstillingsevne betyder at der altid vil komme for mange retvendte spillere mod Alonso - og så har han altså ikke Mascheranos hurtige fødder og små skridt, men har større bevægelser som en Gerrard.

Steven Gerrard har jo også ofte problem når der spilles hurtig overfor ham, fordi hans placeringer er usikre og han tager for lange skridt.

Men jeg synes vi kunne bruge mange af de ting Alonso ellers bidrager med, hvilket kan være svært at finde hos andre transferemner. Især ikke i vores situation - vi kan jo end ikke lokke med Europa League, hvilket gør en spiller som Xabi Alonso til en luksus signing. Aldrende eller ej, så er han altså en af de bedste spillere på sin position.
Hvor står der jeg udelukkende baserer min antagelse udelukkende på de to kampe. Jeg bruger dem i påpegelsen af, at der også i PL findes hold der praktiserer et højt oppres, hvorfor Alonso vil blive stillet overfor lignende situationer. Han vil ikke få samme tid på bolden som hos Real, hvor mange af de mindre hold nærmest ligger sig ned på forhånd.

Jeg fremhæver jo netop også ovenfor, at både Lucas, Gerrard og Alonso ikke er noget lyn, hvilket allerede i denne sæson har givet os problemer i defensiven, da vi i forvejen strækker vores kæder og giver modstanderen enormt meget plads i omstillingerne.

Jeg synes ikke man kan undskylde Alonsos problemer defensivt med Real Madrid spillernes manglende tilbageløb. Jeg har i de seneste to sæsoner set rigtig mange kampe med Real Madrid, og hvor det helt tilbage fra galaticos dagene har været tydeligt, at der ikke var balance på holdet, så har Mourinho tilført dette. At du mener Di Maria er luddoven kan jeg kun tilskrive, at du enten er forudindtaget i negativ grad overfor Real Madrid, eller simpelthen ikke ser tilstrækkelig af deres kampe. Di Maria er vel nok en af de spillere der arbejder hårdest på holdet, både med og uden bold.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » onsdag, 01. maj, 2013 22:28

Jeg siger ikke at din mening er dannet ud fra to kampe, men jeg har bemærket at stemningen pludselig er vendt i forhold til Alonso efter de to kampe. Så den kommentar var bestemt ikke kun møntet på dig.

Jeg fejlvurderer Di Maria. Skal blankt erkende jeg ikke ser særlig meget spansk fodbold længere og jeg muligvis er forudindtaget fordi han har så ufattelig mange boldtab og tankeløse aktioner. Så Di Maria er nok ikke problemet, men holdet har været for nemt for Barcelona at udstille fordi kæderne ikke arbejdede godt sammen. Det har været min analyse i Guardiola tiden, hvor jeg fulgte spansk fodbold langt mere.

Vi bliver ikke enige om hvorfor Alonso kan se dårlig ud. Du vil gøre ham til en svag spiller, jeg vil pege at hans eget hold er med til at få ham til at se dårlig ud. Og i tilfældet Dortmund, så vil der altid komme situationer med ubalance mod dem, hvis man investerer bare lidt offensivt. Medmindre du altså undgår boldtab.

Vi er dog enige om at en midtbane med Gerrard, Alonso og Lucas er for tung.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » onsdag, 01. maj, 2013 23:26

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 02. maj, 2013 08:18

Alonso skrev:Jeg siger ikke at din mening er dannet ud fra to kampe, men jeg har bemærket at stemningen pludselig er vendt i forhold til Alonso efter de to kampe. Så den kommentar var bestemt ikke kun møntet på dig.

Jeg fejlvurderer Di Maria. Skal blankt erkende jeg ikke ser særlig meget spansk fodbold længere og jeg muligvis er forudindtaget fordi han har så ufattelig mange boldtab og tankeløse aktioner. Så Di Maria er nok ikke problemet, men holdet har været for nemt for Barcelona at udstille fordi kæderne ikke arbejdede godt sammen. Det har været min analyse i Guardiola tiden, hvor jeg fulgte spansk fodbold langt mere.

Vi bliver ikke enige om hvorfor Alonso kan se dårlig ud. Du vil gøre ham til en svag spiller, jeg vil pege at hans eget hold er med til at få ham til at se dårlig ud. Og i tilfældet Dortmund, så vil der altid komme situationer med ubalance mod dem, hvis man investerer bare lidt offensivt. Medmindre du altså undgår boldtab.

Vi er dog enige om at en midtbane med Gerrard, Alonso og Lucas er for tung.
Ja, ok. Det kan der være noget om. Jeg har dog det sidste halve års tid været ambivalent i forhold til, om Alonso skulle hentes tilbage. Hjertet siger klart ja. Men forsøger jeg at tænke rationelt, og skulle vi forstærke os på den centrale midtbane, så ser jeg hellere, at vi i stedet henter en moden spiller, der har en 5 gode år i sig endnu. Det mener jeg ikke Alonso har. Modbeviser Alonso mig og laver en Gary Mac, hvor han de næste 3 år performer på det niveau, som vi har set i år for Real Madrid, ja så ønsker jeg ham gladeligt velkommen :) .

Ok, så er vi mere enige omkring Di Maria. En frustrerende spiller at følge grundet hans mange mystiske og hasarderede beslutninger. Det han foretager sig går fra himmel til helvede på et splitsekund. Men lige arbejdsindsatsen kan man ikke klandre ham for. Men nok om ham.

Jeg kan sagtens følge din argumentation for, at vi skulle hente Alonso - med den spillestil, som vi praktiserer er det essentielt, at vi har boldsikre spillere centralt på banen. Jeg har bare en forhåbning om, at vi kunne være så dygtige i transfervinduet, at vi formåede at hente en ung Alonso, som kunne spille for os i en lang årrække. Dette er i mine øjne vejen helt frem. Men Alonso er selvfølgelig et mere sikkert kort, om end en kortsigtet og måske dyr løsning. Jeg føler dog, at vi i Gerrard allerede har denne kortsigtede løsning, hvorfor jeg hellere så, at vi investerede langsigtet skulle vi hente en spiller ind til CM positionen.

I tilfælde af, at Alonso hentes, hvordan sikrer vi så egentlig, at vi i omstillingerne ikke bliver så sårbare med tre så tunge spillere til to positioner. Jeg har set Rafa blande kortene hos Chelsea for at undgå denne situation. Eksempelvis er det sjældent, at Mikel og Lampard spiller sammen. Ramires og Luiz kastet ofte ind for at sikre, at Chelsea ikke bliver for tunge centralt. Rafa skabte også denne balance med Mascherano og Alonso i sin tid.

12345678

Indlæg af 12345678 » torsdag, 02. maj, 2013 08:58

Jeg kan sagtens følge din argumentation for, at vi skulle hente Alonso - med den spillestil, som vi praktiserer er det essentielt, at vi har boldsikre spillere centralt på banen. Jeg har bare en forhåbning om, at vi kunne være så dygtige i transfervinduet, at vi formåede at hente en ung Alonso, som kunne spille for os i en lang årrække. Dette er i mine øjne vejen helt frem.
Det er her Benãt kommer ind i billedet, han har angiveligt en frikøbsklausul på ca 150 mio kr.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. maj, 2013 10:40

Pep der skal træne Bayern. Pep har en bror der er agent for Luis. Jeg tror helt sikkert Luis skifter til Bayern, der pt har verdens bedste klubhold, hvis Bayern går efter ham.
Men som Gerrard udtaler i dag, der skal være mindst 3 til 4 stjerneangribere i truppen, før Liverpool kan spille med i top 4. Der skal hentes 2 angribere til sommer.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. maj, 2013 11:11

http://en.wikipedia.org/wiki/Lo%C3%AFc_R%C3%A9my

ja tak til denne spiller fra min side, men ikke som afløser for Luis. Som supplement i angrebet.

bongfong

Indlæg af bongfong » torsdag, 02. maj, 2013 11:17

Ind
Sakhto(100 mio),
Isco(150 mio),
Loic Remy(klausul: ca. 70 mio)
Mohammed Diame( klausul: ca. 30mio.).

Ud:
Carroll(150 mio).
Spearing (20 mio).
Shelvey på lån.
Suso på lån.

+ 200 mio. fra sommer budget.

Bundlinie: +20 mio.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 02. maj, 2013 11:23

bongfong skrev:Ind
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
Den lader vi lige stå en gang.

jacobq
Alder: 30

Indlæg af jacobq » torsdag, 02. maj, 2013 11:31

Aarde skrev:
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
Isco har forlænget sin kontrakt, så hans frikøbsklausul er meget højere. Altså tvivler jeg på vi kan få ham for kun 150 mio. Det er nok nærmere det dobbelte vi skal slippe for ham.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Indlæg af Xenne » torsdag, 02. maj, 2013 11:35

jacobq skrev:
Aarde skrev:
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
Isco har forlænget sin kontrakt, så hans frikøbsklausul er meget højere. Altså tvivler jeg på vi kan få ham for kun 150 mio. Det er nok nærmere det dobbelte vi skal slippe for ham.
Hans nye klausul er på 250mio kr.
Billede

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 02. maj, 2013 11:51

Xenne skrev:
jacobq skrev:
Aarde skrev:
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
270 (€35m) for at være helt præcis. Og det var præcis min pointe. Isco bliver en overordentligt dyr herre at få fat i, både grundet hans frikøbsklausul og den store interesse, der formentligt er for ham fra klubber, der rent økonomisk slår langt hårdere, end vi gør. Både transfersum og løncheck kommer til at ligge i den meget høje ende, når Isco forlader Malaga, det tror jeg ikke, der kan være nogen tvivl om.

Endvidere danser jeg nøgen op og ned ad Strøget, hvis vi får £17m for Carroll.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Indlæg af Xenne » torsdag, 02. maj, 2013 11:56

Aarde skrev:
Xenne skrev:
jacobq skrev:
Aarde skrev:
Isco(150 mio),

Ud:
Carroll(150 mio).
270 (€35m) for at være helt præcis. Og det var præcis min pointe. Isco bliver en overordentligt dyr herre at få fat i, både grundet hans frikøbsklausul og den store interesse, der formentligt er for ham fra klubber, der rent økonomisk slår langt hårdere, end vi gør. Både transfersum og løncheck kommer til at ligge i den meget høje ende, når Isco forlader Malaga, det tror jeg ikke, der kan være nogen tvivl om.

Endvidere danser jeg nøgen op og ned ad Strøget, hvis vi får £17m for Carroll.
Jeg tager dig på dit ord her :)

James Rodriguez burde vi spejde efter, han kan spille kant og off. midt.
Billede

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2013 12:04

Ligesom så mange andre, der bliver nævnt herinde, så tror jeg desværre, at James Rodríguez er uden for vores rækkevidde. Ifølge Wiki, der henviser til et par britiske og portugisiske medier, har Man Utd fået et bud på £25m afvist, da Porto mente, at det var for lavt. Kantspillere i starten af 20'erne, der scorer i hver anden kamp (og vist også laver mange assists), er da givetvis også i høj kurs. Porto solgte vel også kun Falcao, fordi de fik €40-50m for ham.

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 02. maj, 2013 12:52

Sakhto(100 mio), hvem er det ?.
Isco(150 mio),
Loic Remy(klausul: ca. 70 mio)
Mohammed Diame( klausul: ca. 30mio.). ikke god nok.

Ud:
Carroll(150 mio).
Spearing (20 mio).
Shelvey på lån.
Suso på lån.

+ 200 mio. fra sommer budget.

Bundlinie: +20 mio.

Besvar