hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » tirsdag, 29. jul, 2014 22:11

Highspeed skrev:
Man skal heller ikke glemme at Agger kun spillede 16 kampe i sidste sæson, med andre ord blev vi nummer 2 med 22 kampe i PL uden Agger. Derfor er det svært at vurdere hans betydning i forhold til vores sølvmedaljer.
Agger er god, men ikke uerstattelig, og han har en meget skrøbelig fysik, som gør ham til en "lotto-kupon", og så er han 29 år. Jeg er ked af at han smutter, men det er nok mest fordi jeg havde gode kontakter omkring Agger i forhold til at få billetter til Anfield. Som andre har skrevet, så er det fortjent hvis Agger kan slutte af i Barcelona og få den oplevelse med.
Suarez skal ikke og kan ikke sammenlignes med nogen. Har var genial og bindegal. Han ville væk og vi kunne ikke holde på ham, hvilket jeg lever med i forhold til hans karantæne og prisen vi fik for ham.
En ny æra uden Suarez er i gang og vi må se om vi kan holde fast i toppen. Arsenal ser gode ud på papiret og United kommer tilbage i en ny styrket udgave. Der er 5-6 hold til 4 CL pladser, det bliver spændende.
Det er korrekt, at Agger kun spillede 16 kampe fra start i PL sidste sæson (han blev vist yderligere indskiftet i 4), men han var til rådighed i 30. Så det var Rodgers' beslutning mere end skader, der gjorde, at han ikke var mere involveret.
Kloppite

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 29. jul, 2014 22:47

thefugle skrev: :shock: :shock: :shock:

Umådeligt uenig, og samtidig står jeg uforstående omkring din samligning eller hvad det er, af Suarez og Markovic. Hvorfor lige sætte de 2 op mod hinanden, du regner vel ikke med han er Suarez direkte erstatning :)?
Så chokeret er du vel heller ikke.

Det er fair nok at mene Lovren er bedre end Agger, men jeg mener det omvendt indtil Lovren har bevist anderledes.

Suarez og Markovic sammenligning går mere på position, teknisk kunnen og bevægeligheden. Der kan Markovic godt minde om Suarez, uden at være noget nær der ligner Suarez niveau. Suarez er solgt og indtil nu er Markovic nærmeste der foregive at man kan kalde for en erstatning.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. jul, 2014 23:20

Ja, det er vanskeligt at sammenligne, netop fordi man har en holdning. Når det kommer til Lovren og Agger, så er der den ubekendte at vi har fulgt Agger langt mere end Lovren, fordi vi er fan af verdens bedste klub - Aggers arbejdsgiver. Med hensyn til skader, så har skaderne hæmmet Agger mindre de sidste sæsoner, end de gjorde i starten af hans Liverpool karriere.

Når man sammenligner en spiller man kender super godt, med en spiller man kander mindre godt, kan stats nogle gange være en hjælp. Bloombergs 50 Powerlist kan måske være et værktøj til at se hvordan Lovrens præstationer i sidste sæson, bedømmes af ikke-fans. Han er placeret på en 31 plads - marginalt dårligere end Hummels, som har en høj stjerne hos undertegnede.

Se http://www.bsports.com/power50-list#.U9gNwk2KDIU

Der er to punkter, som jeg vurderer Lovren til at være bedre end Agger. 1. Lovren er bedre til at lede og dirigere sit forsvar, noget vi har manglet siden Carra stoppede. Han er god til dirigere sit forsvar ved dødbolde, et punkt Agger ikke mestre. Det har vi set adskillelige eksempler på, det mest oplagte er da vi Soton, hvor Agger tabte duellen til Lovren, og de vandt 0-1 på Anfield. Det leder mig videre til punkt 2, nemlig duelspillet - specielt ved dødbolde. Her har vi ligeledes set eksempler på at Agger tit og ofte taber den direkte kamp.

Vi slap 50 mål ind på 38 kampe i sidste sæson, langt flere end de tre andre hold i top 4. Det er klart at noget skulle gøres, og her har Rodgers vurderet at Agger ikke er god nok. Jeg må indrømme at Agger på det seneste har set slidt ud. Hvem husker ikke hans kampe med Drogba for 5-6 år siden. Det er slet ikke dén Agger vi ser i dag. Han har slet ikke samme styrke, hvilket ses med antallet af nærkampe som han taber.
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 29. jul, 2014 23:51, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 29. jul, 2014 23:33

Hekkem skrev: Så chokeret er du vel heller ikke.

Det er fair nok at mene Lovren er bedre end Agger, men jeg mener det omvendt indtil Lovren har bevist anderledes.

Suarez og Markovic sammenligning går mere på position, teknisk kunnen og bevægeligheden. Der kan Markovic godt minde om Suarez, uden at være noget nær der ligner Suarez niveau. Suarez er solgt og indtil nu er Markovic nærmeste der foregive at man kan kalde for en erstatning.
Vil nu også klart mene, at Lovren var bedre end Agger i sidste sæson, så det har han efter min mening bevist.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 29. jul, 2014 23:52

Hr. Drejer skrev:Ja, det er vanskeligt at sammenligne, netop fordi man har en holdning. Når det kommer til Lovren og Agger, så er der den ubekendte at vi har fulgt Agger langt mere end Lovren, fordi vi er fan af verdens bedste klub - Aggers arbejdsgiver. Med hensyn til skader, så har skaderne hæmmet Agger mindre de sidste sæsoner, end de gjorde i starten af hans Liverpool karriere.

Når man sammenligner en spiller man kender super godt, med en spiller man kander mindre godt, kan stats nogle gange være en hjælp. Bloombergs 50 Powerlist kan måske være et værktøj til at se hvordan Lovrens præstationer i sidste sæson, bedømmes af ikke-fans. Han er placeret på en 31 plads - marginalt dårligere end Hummels, som har en høj stjerne hos undertegnede.

Der er to punkter, som jeg vurderer Lovren til at være bedre end Agger. 1. Lovren er bedre til at lede og dirigere sit forsvar, noget vi har manglet siden Carra stoppede. Han er god til dirigere sit forsvar ved dødbolde, et punkt Agger ikke mestre. Det har vi set adskillelige eksempler på, det mest oplagte er da vi Soton, hvor Agger tabte duellen til Lovren, og de vandt 0-1 på Anfield. Det leder mig videre til punkt 2, nemlig duelspillet - specielt ved dødbolde. Her har vi ligeledes set eksempler på at Agger tit og ofte taber den direkte kamp.

Vi slap 50 mål ind på 38 kampe i sidste sæson, langt flere end de tre andre hold i top 4. Det er klart at noget skulle gøres, og her har Rodgers vurderet at Agger ikke er god nok. Jeg må indrømme at Agger på det seneste har set slidt ud. Hvem husker ikke hans kampe med Drogba for 5-6 år siden. Det er slet ikke dén Agger vi ser i dag. Han har slet ikke samme styrke, hvilket ses med antallet af nærkampe som han taber.
Hvad har det fremhævede og gøre med at Lovren skulle være god til at dirigere sit forsvar?
Agger tager et skidt valg, men det har intet og gøre med at dirigere.

Igen så siger du blot Lovren er god til at dirigere, men der er ikke rigtig noget bag ordene der kan bakke dem op.

Som du rigtig er inde på, så kender vi Agger langt bedre end vi kender Lovren, fordi vi følge Liverpool ganske meget tættere end noget andet mandskab. Og det kan da også være jeg simpelthen har overset disse lederegenskaber Lovren skulle besidde, men så længe jeg ikke har set, fået eksempler på det, så tror jeg på det jeg selv har set og konkluderet.

Jeg tror da også Rodgers ser mere end jeg, og heldigvis for det :)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 29. jul, 2014 23:53

Mads T. skrev:
Hekkem skrev: Så chokeret er du vel heller ikke.

Det er fair nok at mene Lovren er bedre end Agger, men jeg mener det omvendt indtil Lovren har bevist anderledes.

Suarez og Markovic sammenligning går mere på position, teknisk kunnen og bevægeligheden. Der kan Markovic godt minde om Suarez, uden at være noget nær der ligner Suarez niveau. Suarez er solgt og indtil nu er Markovic nærmeste der foregive at man kan kalde for en erstatning.
Vil nu også klart mene, at Lovren var bedre end Agger i sidste sæson, så det har han efter min mening bevist.
En god sæson gør ikke alt ;) Nu er det mere individuelle færdigheder jeg mener ;) og det får Lovren nu tid til at vise, og det vil glæde mig at se ham i vores flotte røde trøje.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: hvem skal ud

Indlæg af And I'm Javert » onsdag, 30. jul, 2014 00:28

texy skrev:
Highspeed skrev:
Man skal heller ikke glemme at Agger kun spillede 16 kampe i sidste sæson, med andre ord blev vi nummer 2 med 22 kampe i PL uden Agger. Derfor er det svært at vurdere hans betydning i forhold til vores sølvmedaljer.
Agger er god, men ikke uerstattelig, og han har en meget skrøbelig fysik, som gør ham til en "lotto-kupon", og så er han 29 år. Jeg er ked af at han smutter, men det er nok mest fordi jeg havde gode kontakter omkring Agger i forhold til at få billetter til Anfield. Som andre har skrevet, så er det fortjent hvis Agger kan slutte af i Barcelona og få den oplevelse med.
Suarez skal ikke og kan ikke sammenlignes med nogen. Har var genial og bindegal. Han ville væk og vi kunne ikke holde på ham, hvilket jeg lever med i forhold til hans karantæne og prisen vi fik for ham.
En ny æra uden Suarez er i gang og vi må se om vi kan holde fast i toppen. Arsenal ser gode ud på papiret og United kommer tilbage i en ny styrket udgave. Der er 5-6 hold til 4 CL pladser, det bliver spændende.
Det er korrekt, at Agger kun spillede 16 kampe fra start i PL sidste sæson (han blev vist yderligere indskiftet i 4), men han var til rådighed i 30. Så det var Rodgers' beslutning mere end skader, der gjorde, at han ikke var mere involveret.
Hvordan forløb de resterende kampe, hvor Agger var tilgængelig?

Desuden også lidt interessant om hvorvidt Agger "anvendelig" i de sidste 8 kampe af sæsonen. Ikke at jeg betvivler hans kunnen, men oven på skader, osv, er der vel også spørgsmål, om han lige skulle bruge en enkelt kamp eller to for at nå op i gear. Ren spekulation.
Do not forget my name!

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. jul, 2014 01:13

Hekkem skrev:
Hr. Drejer skrev:Ja, det er vanskeligt at sammenligne, netop fordi man har en holdning. Når det kommer til Lovren og Agger, så er der den ubekendte at vi har fulgt Agger langt mere end Lovren, fordi vi er fan af verdens bedste klub - Aggers arbejdsgiver. Med hensyn til skader, så har skaderne hæmmet Agger mindre de sidste sæsoner, end de gjorde i starten af hans Liverpool karriere.

Når man sammenligner en spiller man kender super godt, med en spiller man kander mindre godt, kan stats nogle gange være en hjælp. Bloombergs 50 Powerlist kan måske være et værktøj til at se hvordan Lovrens præstationer i sidste sæson, bedømmes af ikke-fans. Han er placeret på en 31 plads - marginalt dårligere end Hummels, som har en høj stjerne hos undertegnede.

Der er to punkter, som jeg vurderer Lovren til at være bedre end Agger. 1. Lovren er bedre til at lede og dirigere sit forsvar, noget vi har manglet siden Carra stoppede. Han er god til dirigere sit forsvar ved dødbolde, et punkt Agger ikke mestre. Det har vi set adskillelige eksempler på, det mest oplagte er da vi Soton, hvor Agger tabte duellen til Lovren, og de vandt 0-1 på Anfield. Det leder mig videre til punkt 2, nemlig duelspillet - specielt ved dødbolde. Her har vi ligeledes set eksempler på at Agger tit og ofte taber den direkte kamp.

Vi slap 50 mål ind på 38 kampe i sidste sæson, langt flere end de tre andre hold i top 4. Det er klart at noget skulle gøres, og her har Rodgers vurderet at Agger ikke er god nok. Jeg må indrømme at Agger på det seneste har set slidt ud. Hvem husker ikke hans kampe med Drogba for 5-6 år siden. Det er slet ikke dén Agger vi ser i dag. Han har slet ikke samme styrke, hvilket ses med antallet af nærkampe som han taber.
Hvad har det fremhævede og gøre med at Lovren skulle være god til at dirigere sit forsvar?
Agger tager et skidt valg, men det har intet og gøre med at dirigere.

Igen så siger du blot Lovren er god til at dirigere, men der er ikke rigtig noget bag ordene der kan bakke dem op.

Som du rigtig er inde på, så kender vi Agger langt bedre end vi kender Lovren, fordi vi følge Liverpool ganske meget tættere end noget andet mandskab. Og det kan da også være jeg simpelthen har overset disse lederegenskaber Lovren skulle besidde, men så længe jeg ikke har set, fået eksempler på det, så tror jeg på det jeg selv har set og konkluderet.

Jeg tror da også Rodgers ser mere end jeg, og heldigvis for det :)
Det har noget at gøre med at Agger tit og ofte taber duelkampen ved dødbolde. Det var lidt omvendt sat op.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » onsdag, 30. jul, 2014 09:38

And I'm Javert skrev:
texy skrev:
Highspeed skrev:
Man skal heller ikke glemme at Agger kun spillede 16 kampe i sidste sæson, med andre ord blev vi nummer 2 med 22 kampe i PL uden Agger. Derfor er det svært at vurdere hans betydning i forhold til vores sølvmedaljer.
Agger er god, men ikke uerstattelig, og han har en meget skrøbelig fysik, som gør ham til en "lotto-kupon", og så er han 29 år. Jeg er ked af at han smutter, men det er nok mest fordi jeg havde gode kontakter omkring Agger i forhold til at få billetter til Anfield. Som andre har skrevet, så er det fortjent hvis Agger kan slutte af i Barcelona og få den oplevelse med.
Suarez skal ikke og kan ikke sammenlignes med nogen. Har var genial og bindegal. Han ville væk og vi kunne ikke holde på ham, hvilket jeg lever med i forhold til hans karantæne og prisen vi fik for ham.
En ny æra uden Suarez er i gang og vi må se om vi kan holde fast i toppen. Arsenal ser gode ud på papiret og United kommer tilbage i en ny styrket udgave. Der er 5-6 hold til 4 CL pladser, det bliver spændende.
Det er korrekt, at Agger kun spillede 16 kampe fra start i PL sidste sæson (han blev vist yderligere indskiftet i 4), men han var til rådighed i 30. Så det var Rodgers' beslutning mere end skader, der gjorde, at han ikke var mere involveret.
Hvordan forløb de resterende kampe, hvor Agger var tilgængelig?

Desuden også lidt interessant om hvorvidt Agger "anvendelig" i de sidste 8 kampe af sæsonen. Ikke at jeg betvivler hans kunnen, men oven på skader, osv, er der vel også spørgsmål, om han lige skulle bruge en enkelt kamp eller to for at nå op i gear. Ren spekulation.
Han var med på bænken i 10 kampe udover de 20 som han enten startede eller blev indskiftet i.

http://www.lfchistory.net/Players/Playe ... n/1146-123
Kloppite

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » onsdag, 30. jul, 2014 10:03

Hr. Drejer skrev: Det har noget at gøre med at Agger tit og ofte taber duelkampen ved dødbolde. Det var lidt omvendt sat op.
Fair nok. For vi er vel enige om, at tage duelkampe ikke er det samme som at dirigerer et forsvar :P
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » onsdag, 30. jul, 2014 10:30

Hr. Drejer skrev: Det har noget at gøre med at Agger tit og ofte taber duelkampen ved dødbolde. Det var lidt omvendt sat op.
Hvor har du det fra? Det var min oplevelse, at Skrtel og Sakho langt oftere mistede deres mand end Agger, men jeg ved ikke, hvor man skal finde stats på den slags. Skrtel var til gengæld bedre i luftspillet, end Agger, som så var bedre end Sakho.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Alonso » onsdag, 30. jul, 2014 12:06

Agger
Dueller vundet: 68,5% (85 vundet, 39 tabt)
Luftdueller vundet: 64,3% (45 vundet, 25 tabt)

Skrtel
Dueller vundet: 67% (197 vundet, 97 tabt)
Luftdueller vundet: 69,7% (129 vundet, 56 tabt)

Sakho
Dueller vundet: 58,8% (87 vundet, 61 tabt)
Luftdueller vundet: 56,5% (48 vundet, 37 tabt)

Toure
Dueller vundet: 56,2% (86 vundet, 67 tabt)
Luftdueller vundet: 50,6% (43 vundet, 42 tabt)

Lovren
Dueller vundet: 65,4% (188 vundet, 111 tabt)
Luftdueller vundet: 60,8% (101 vundet, 65 tabt)

Christian
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirsdag, 28. aug, 2012 15:42

Re: hvem skal ud

Indlæg af Christian » onsdag, 30. jul, 2014 12:15

Skrtel er jo et monster!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: hvem skal ud

Indlæg af nikand » onsdag, 30. jul, 2014 12:52

Alonso skrev:Agger
Dueller vundet: 68,5% (85 vundet, 39 tabt)
Luftdueller vundet: 64,3% (45 vundet, 25 tabt)

Skrtel
Dueller vundet: 67% (197 vundet, 97 tabt)
Luftdueller vundet: 69,7% (129 vundet, 56 tabt)

Sakho
Dueller vundet: 58,8% (87 vundet, 61 tabt)
Luftdueller vundet: 56,5% (48 vundet, 37 tabt)

Toure
Dueller vundet: 56,2% (86 vundet, 67 tabt)
Luftdueller vundet: 50,6% (43 vundet, 42 tabt)

Lovren
Dueller vundet: 65,4% (188 vundet, 111 tabt)
Luftdueller vundet: 60,8% (101 vundet, 65 tabt)
I disse stats skal det vel også medtages at de bedste forsvarer oftest skal dække modstanderens bedste på dødbolde. Eksempelvis
er det Skrtel der skal tage sig af Kompany etc.
We need a new Fowler...

elpistolero7
Indlæg: 177
Tilmeldt: fredag, 04. nov, 2011 18:24
Alder: 31

Re: hvem skal ud

Indlæg af elpistolero7 » onsdag, 30. jul, 2014 13:08

Hvad var Sakho's stats egentlig, da han spillede for PSG?

Besvar