Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » tirsdag, 17. feb, 2015 12:47

Emmy skrev:
thefugle skrev:Læste for nyligt at Sebatian Schweinsteiger gerne ville videre fra Bayern.

Hvis vi kunne anskaffe os Schweingsteiger og Nainggolan, ville jeg være yderst tilfreds.
Har du en kilde på det? Jeg tror simpelthen ikke det er rigtigt med schweini
Det er os kun "dårlige" kilder :) Men kunne da være fedt imo :D
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 20. feb, 2015 07:40

Hvis Balotelli fortsætter formkurven opad, hvis Jordon Ibe er så stærk, som han ser ud, og hvis Lovren får spillet sig op på sit bedste niveau over resten af sæsonen, så er det vel egentlig kun en ny reservekeeper, en erstatter for Stevie og måske en højre back, vi har brug for ?

Ings ser jeg også gerne, vi henter, og så får vi Origi hjem, hvor Aspas og Borini forlader os.

Der burde således være råd til en særdeles god løn til en back- og en midtbaneprofil, hvis det er dem, vi koncentrerer os om, da 2 løntunge spillere i Stevie og Johnson samtidig forlader os.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1408
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » fredag, 20. feb, 2015 09:06

Niels K skrev:Hvis Balotelli fortsætter formkurven opad, hvis Jordon Ibe er så stærk, som han ser ud, og hvis Lovren får spillet sig op på sit bedste niveau over resten af sæsonen, så er det vel egentlig kun en ny reservekeeper, en erstatter for Stevie og måske en højre back, vi har brug for ?

Ings ser jeg også gerne, vi henter, og så får vi Origi hjem, hvor Aspas og Borini forlader os.

Der burde således være råd til en særdeles god løn til en back- og en midtbaneprofil, hvis det er dem, vi koncentrerer os om, da 2 løntunge spillere i Stevie og Johnson samtidig forlader os.
Ibe tror jeg også på, Ballotelli er mere tvivlsomt selvom jeg håber han fortsætter opad. Loveren har jeg ikke den stor tiltro til, tror ikke han har den fornødne klasse.

Ings kender jeg ikke så meget til, men mål laver han da i Burnley. Origi er jeg meget i tvivl om, han er godt nok ung, men hans scoringssnit er ikke vildt godt (1 mål/400 min) Det rækker vel til en 7-8 mål ved en fuld PL sæson. Han skal tage det næst trin op, når han kommer til sommer - jeg tror dog at Rogers vil bruge ham mere på kanten en som forreste angriber (Sturrigde, Ballo m.fl)

Den vigtigst plads at finde en spiller til er vel Gerrards. En med karakter og karisma som Gerrard, den spiller kan blive svær at finde og ikke mindst at lokke til , især hvis vi lander udenfor top 4. Dette bør have første prioritet

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » fredag, 20. feb, 2015 09:50

Niels K skrev:Hvis Balotelli fortsætter formkurven opad, hvis Jordon Ibe er så stærk, som han ser ud, og hvis Lovren får spillet sig op på sit bedste niveau over resten af sæsonen, så er det vel egentlig kun en ny reservekeeper, en erstatter for Stevie og måske en højre back, vi har brug for ?

Ings ser jeg også gerne, vi henter, og så får vi Origi hjem, hvor Aspas og Borini forlader os.

Der burde således være råd til en særdeles god løn til en back- og en midtbaneprofil, hvis det er dem, vi koncentrerer os om, da 2 løntunge spillere i Stevie og Johnson samtidig forlader os.
3-4 spillere tidligt i transfervinduet ville være et drømmescenarie i mine øjne, så Rodgers kan gøre holdet kampklar fra start. Rodgers skylder at vise, at han også kan få holdet til at præstere i første halvdel af sæsonen, og der spiller en effektiv preseason uden for mange ubekendt en vigtig rolle.

I princippet behøver vi ikke en gang at hente en spiller til højre wingback, hvis både Markovic og Ibe kan spille der og til nøds Flannagan, Manquillo eller Wisdom. Dog ville det i mine øjne være oplagt at prøve at lokke enten Litchensteiner eller Alves til klubben på en fri mod en god løn og muligheden for at spille deres ønskeposition.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 20. feb, 2015 10:27

Vi skal først og fremmest have en højre wing-back.

Dernæst skal vi have en dirigent i midten af midterforsvaret, hvis Rodgers ikke tror på Lovren. Skrtel passer bedre til at spille i højre side. Jeg har altid støttet Skrtel, men jeg er ved at miste tålmodigheden med ham - i hvert fald i den rolle.

Endelig taler mange om en central midt, hvilket giver mening, da Gerrard jo skifter, men jeg synes faktisk ikke, at det er så nødvendigt igen. Hendo, Lucas, Allen og Can udgør en udmærket besætning. Angrebet er også godt besat med Sturridge, Balotelli og Origi. Hagen er førstnævntes skadesfrekvens. Hvis Sturridge fortsat er meget ude, skal vi have endnu en angriber, så Sterling kan bruges permanent på den offensive midt.

Så er der spørgsmålet om en ny keeper, men jeg har efterhånden affundet mig med, at Jones er vores evige reserve.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14401
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 20. feb, 2015 10:46

Vores centrale midt skal opgraderes som det ubetinget første punkt. Der er vi slet slet ikke stærke nok. Hendo mangler meget endnu før han kan styre sådan en midt og Allen er ikke god nok. Lucas spiller fint nok, men der findes bedre.
Højre wingback er vel nærmest den plads der står sidst på listen. Ibe, Markovic, Lallana, Sterling må være rigeligt der.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » fredag, 20. feb, 2015 10:58

Jeg har fulgt en del med i Romas sæson i denne sæson, fordi jeg mener de har et rigtig spændende hold. Specielt Naingollan ser rigtig spændende ud. Han spiller som en ung de Jong, men uden de helt vilde unoder. Han kæmper altid røven ud af en hvis beklædningsgenstand, og han er rigtig meget med i det opbyggende spil. Han har et godt spark fra distancen og god long range passing ability. Han kan dog have tendens til at fejlplacere sig, og blive fanget højt i banen, så imo er han mere en 8'er end en 6'er, som han ellers oftest betegnes som. Han ligner imø den perfekte afløser for Gerrard med tanke på hvad vi ellers har til de centrale midtbanepladser.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 20. feb, 2015 11:03

Emmy skrev:Vores centrale midt skal opgraderes som det ubetinget første punkt. Der er vi slet slet ikke stærke nok. Hendo mangler meget endnu før han kan styre sådan en midt og Allen er ikke god nok. Lucas spiller fint nok, men der findes bedre.
Højre wingback er vel nærmest den plads der står sidst på listen. Ibe, Markovic, Lallana, Sterling må være rigeligt der.
Ja, jeg vil også sige, at spiller vi med wingbacks, har vi rigeligt af gode folk. Skal vi derimod have en mere klassisk back i en 4-4-2, så er der Flanno og ManQ, hvor vi godt kunne bruge en opgradering, selvom de begge er gode, solide spillere, men det er trods alt spillere, hvor vi vitterligt kan hæve vores niveau ift.

Jeg mener også, at vi skal sigte højt ift en central midt, da vi også kan løfte os markant med en super spiller ift Allen, som jeg dog gerne beholder som den 5. mand til de 2 positioner:

Can/Lucas, Hendo/Ny og så Allen.

Vi kan også løfte os med en ny reservekeeper, da Mignolet lige nu spiller fremragende, men Jones er ikke en super sub.

Under alle omstændigheder har vi nu en virkelig stærk trup, hvor der stadig kan bygges på flere spillere som ikke peaker endnu, men der skal købes virkelig gode spillere, før vi forstærker os.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » fredag, 20. feb, 2015 12:03

AJ skrev:Dernæst skal vi have en dirigent i midten af midterforsvaret, hvis Rodgers ikke tror på Lovren. Skrtel passer bedre til at spille i højre side. Jeg har altid støttet Skrtel, men jeg er ved at miste tålmodigheden med ham - i hvert fald i den rolle.
Tja, jeg synes jo så, at Skrtel har set klart bedre ud i den rolle, som jeg også mener tilgodeser hans kvaliteter. Han slipper for at tage mand-mod-mand-duellerne, hvor han tidligere har haft store problemer mod, især, hurtige og teknisk dygtige angribere. Vi slipper også for at se hans hasarderede indgreb, når angriberen modtager bolden, hvor han oftest er alt for voldsom. Derudover har han ikke noget ansvar i opspillet, da det er overladt til Can og Sakho, mens han kan ligge et par meter bag de to, når vi forsvarer og læse spillet. Samtidigt bliver han ikke fanget ude af position, når vi forsvarer de indlæg, modstanderen kommer til.

Jeg er helt enig i, at der findes bedre, og han ikke er den optimale til at lede forsvaret, men skulle vi vælge at holde fast i systemet, så synes jeg mere, at vi skal lede efter en spiller, der kan dække Cans plads, så han kan komme op på midten. Lovren har set betydeligt bedre ud end tidligere i sine seneste indhop, men jeg har stadig svært ved at se ham som fast starter.

Desuden så synes jeg, at "hvem skal ind"-diskussionen er lidt svær at tage, når vi ikke har en klar indikation på, hvilken formation Rodgers vil benytte i fremtiden. Jeg er helt sikker på, at vi holder fast i systemet resten af sæsonen (andet ville også være underligt...), så det bliver spændende at se/høre, hvordan Rodgers vil forberede næste sæson til sommer.
Liverpool Football Klopp

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 20. feb, 2015 12:11

Niels K skrev:Hvis Balotelli fortsætter formkurven opad, hvis Jordon Ibe er så stærk, som han ser ud, og hvis Lovren får spillet sig op på sit bedste niveau over resten af sæsonen, så er det vel egentlig kun en ny reservekeeper, en erstatter for Stevie og måske en højre back, vi har brug for ?

Ings ser jeg også gerne, vi henter, og så får vi Origi hjem, hvor Aspas og Borini forlader os.

Der burde således være råd til en særdeles god løn til en back- og en midtbaneprofil, hvis det er dem, vi koncentrerer os om, da 2 løntunge spillere i Stevie og Johnson samtidig forlader os.
Er nærmest fuldstændig enig......backen skal også helst kunne sin defensiv godt nok til en eventuel systemændring til 4-mandsforsvar, mens han skal besidde det ekstra drive fremadrettet, som delvist diskvalificerer ManQ og Flanno til positionen i 3-4-3'eren (mon Flanno kunne fungere som yderforsvarer i 3'eren?)
Cabaye kunne være helt perfekt med PL-rutine, hårdhed samt masser af teknisk flair på midten....og rygterne har tidligere sendt ham mod PL igen.
Ings er jeg også ret vild med, og Origi bliver rigtig spændende at få til Anfield.
Og så lige den dersens reservemålmand!
Niche skrev:Jeg har fulgt en del med i Romas sæson i denne sæson, fordi jeg mener de har et rigtig spændende hold. Specielt Naingollan ser rigtig spændende ud. Han spiller som en ung de Jong, men uden de helt vilde unoder. Han kæmper altid røven ud af en hvis beklædningsgenstand, og han er rigtig meget med i det opbyggende spil. Han har et godt spark fra distancen og god long range passing ability. Han kan dog have tendens til at fejlplacere sig, og blive fanget højt i banen, så imo er han mere en 8'er end en 6'er, som han ellers oftest betegnes som. Han ligner imø den perfekte afløser for Gerrard med tanke på hvad vi ellers har til de centrale midtbanepladser.
Han er så forrygende - en flamboyant Hendo 8-) .....fantastisk arbejdsraseri med nogle helt specielle bold-erobrende glidende tacklinger, men samtidig stor kreativitet fremad med utroligt drive, skudstyrke og blik for spillet!
Men mit Roma-hjerte har nu svært ved at skulle slippe enten ham eller Pjanic......selvom det ville være til et lidt bedre formål :D
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 20. feb, 2015 12:17

AndreasN skrev:
AJ skrev:Dernæst skal vi have en dirigent i midten af midterforsvaret, hvis Rodgers ikke tror på Lovren. Skrtel passer bedre til at spille i højre side. Jeg har altid støttet Skrtel, men jeg er ved at miste tålmodigheden med ham - i hvert fald i den rolle.
Tja, jeg synes jo så, at Skrtel har set klart bedre ud i den rolle, som jeg også mener tilgodeser hans kvaliteter. Han slipper for at tage mand-mod-mand-duellerne, hvor han tidligere har haft store problemer mod, især, hurtige og teknisk dygtige angribere. Vi slipper også for at se hans hasarderede indgreb, når angriberen modtager bolden, hvor han oftest er alt for voldsom. Derudover har han ikke noget ansvar i opspillet, da det er overladt til Can og Sakho, mens han kan ligge et par meter bag de to, når vi forsvarer og læse spillet. Samtidigt bliver han ikke fanget ude af position, når vi forsvarer de indlæg, modstanderen kommer til.

Jeg er helt enig i, at der findes bedre, og han ikke er den optimale til at lede forsvaret, men skulle vi vælge at holde fast i systemet, så synes jeg mere, at vi skal lede efter en spiller, der kan dække Cans plads, så han kan komme op på midten. Lovren har set betydeligt bedre ud end tidligere i sine seneste indhop, men jeg har stadig svært ved at se ham som fast starter.

Desuden så synes jeg, at "hvem skal ind"-diskussionen er lidt svær at tage, når vi ikke har en klar indikation på, hvilken formation Rodgers vil benytte i fremtiden. Jeg er helt sikker på, at vi holder fast i systemet resten af sæsonen (andet ville også være underligt...), så det bliver spændende at se/høre, hvordan Rodgers vil forberede næste sæson til sommer.
Meget enig.........både med usikkerheden omkring systemerne og de deraf mere eller mindre kvalificerede gæt på spillertype (dog fremhæver den meget kompetente PhaseofPlay - RAWK-bruger - ofte at det for BR handler om 'principles of play' i langt højere grad end den egentlige formation........og de mange spillere der pt stråler i uvante positioner antyder, at dette er spot on!), men også omkring Skrtel som midterste forsvarer - stærke iagttagelser. Og selvom Sakho og Can løber med mest anerkendelse i 3'er-konstellationen i øjeblikket, har de sidste 4-5 kampe måske vist, at Skrtel er den mest konstante med det højeste bundniveau (troede aldrig jeg skulle skrive dette om Skrtel... :mrgreen:)
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 20. feb, 2015 14:05

@ Emmy

Jeg mener, at vi skal hente en wingback, da jeg gerne ser Ibe, Sterling og Markovic blive brugt længere fremme, dvs. på de to pladser bag angriberen. Desuden - og vigtigere - vil ingen af dem kunne spille højre back, hvis/når vi igen går over til fire mand i bagkæden - lidt apropos det AndreasN nævner. Johnson forlænger vi forhåbentlig ikke med, og jeg synes ikke, at det er godt nok med Flanagan og Manquillo. Derfor skal vi have en Moreno-type til højre side.

@ AndreasN

Jeg er enig i, at Skrtels manglende evner i opspillet bliver udstillet mindre, når han er i midten. Jeg ved ikke om jeg er enig mht. duelspillet, hvor han stadig begår store fejl. Dem ser jeg hellere, at han begår længere ude i siden, hvor Can spiller nu. Det ville dog ødelægge opspillet, hvorfor - kombineret med hans manglende taktiske forståelse - jeg ikke rigtig ser plads til Skrtel i fremtiden.

@ Generelt

Jeg ville heller ikke have noget i mod en forstærkning af den centrale midt. Jeg synes bare ikke, at det står så skidt til på den position, som andre herinde synes.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14401
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 20. feb, 2015 15:52

Så giver det mere fornuft at købe en rigtig højreback.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 20. feb, 2015 18:50

Emmy skrev:Så giver det mere fornuft at købe en rigtig højreback.
Moreno kan for mig at se sagtens spille "rigtig" venstreback. Hvorfor ikke også have en til højresiden, der ligeledes fungerer i begge systemer?

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » fredag, 20. feb, 2015 20:45

Niche skrev:Jeg har fulgt en del med i Romas sæson i denne sæson, fordi jeg mener de har et rigtig spændende hold. Specielt Naingollan ser rigtig spændende ud. Han spiller som en ung de Jong, men uden de helt vilde unoder. Han kæmper altid røven ud af en hvis beklædningsgenstand, og han er rigtig meget med i det opbyggende spil. Han har et godt spark fra distancen og god long range passing ability. Han kan dog have tendens til at fejlplacere sig, og blive fanget højt i banen, så imo er han mere en 8'er end en 6'er, som han ellers oftest betegnes som. Han ligner imø den perfekte afløser for Gerrard med tanke på hvad vi ellers har til de centrale midtbanepladser.
Der er ikke en perfekt afløser for Gerrard som er mulig for LFC til sommer. Som metallica synger "sad but true..."
We need a new Fowler...

Besvar