Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 08. okt, 2017 00:24

Robbie_God_Fowler skrev: Det smerter at måtte indrømme det, da vi har kæmpet med vores midterakse siden 2013/2014 sæsonen..
Det smerter ikke mig, det er bare træls, men dog dejligt andre ser det samme som mig. Hverken Gini,Hendo,Can bør starte fast, prøv nu Ox´en, Cou og Can mod scum. Mange har antipati mod Ox lader det til, af en eller anden årsag, men han kan ikke være mere elendig end kombi´en Gini,Can,Hendo. i en periode forstod jeg ikke hvad stationært betød når man snakkede fodbold, Gini,Can,Hendo forklarede det vistnok, for mig altså. Dernæst bør Can ikke være starter når han ikke vil forlænge, da han ikke just er dobbelt så god som konkurrenten. Spil dem der vil LFC eller i det mindste er meget bedre end mange andre(Cou)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 08. okt, 2017 08:20

@ R_G_F: Det var mere beskrivelsen af ham i artiklen i sin helhed, jeg synes matchede meget godt den type af midtbanespiller, du har talt varmt for længe, og i det giver jeg dig i øvrigt ret. Vi har ikke den perfekte midtbane endnu, selvom vi har mange rigtig dygtige midbanespillere i truppen.
Med hans alder in mente er han jo nok ikke et færdigt produkt, så jeg hilser ham da umiddelbart velkommen i truppen sammen med Keita næste sommer.

Ellers håber jeg rigtig meget på, at Grujic får arbejdet sig ordentligt ind på holdet i år, og jeg håber også, at Ox bliver kørt fint ind i år og bliver den tilvækst til holdet, som jeg forventer. Det bliver også godt at få Lallana tilbage igen. Han skaber noget god energi på banen.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 08. okt, 2017 15:30

Niels K skrev:@ R_G_F: Det var mere beskrivelsen af ham i artiklen i sin helhed, jeg synes matchede meget godt den type af midtbanespiller, du har talt varmt for længe, og i det giver jeg dig i øvrigt ret. Vi har ikke den perfekte midtbane endnu, selvom vi har mange rigtig dygtige midbanespillere i truppen.
Med hans alder in mente er han jo nok ikke et færdigt produkt, så jeg hilser ham da umiddelbart velkommen i truppen sammen med Keita næste sommer.

Ellers håber jeg rigtig meget på, at Grujic får arbejdet sig ordentligt ind på holdet i år, og jeg håber også, at Ox bliver kørt fint ind i år og bliver den tilvækst til holdet, som jeg forventer. Det bliver også godt at få Lallana tilbage igen. Han skaber noget god energi på banen.
Ok, så er jeg med :)

Rabiot ville uden tvivl være en opgradering i forhold til Gini og Can. Men han spiller en position, hvor vi allerede har hentet en topspiller i Keita.

Af den grund så jeg hellere, at Klopp og co. bruger budgettet på en defensiv midtbane, eksempelvis Fabinho fra Monaco. Det er også sandsynligt, at der skal hentes en erstatning for Coutinho.

Under alle omstændigheder er vi enige i, at den centrale midtbane skal forstærkes, da vi trods en adskillige indkøb over den seneste årrække stadigvæk mangler kvalitet på denne position. Jeg er enig med dig, at Lallana på kort sigt kan tilføre stabilitet. Forhåbentlig er han snart klar igen.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » søndag, 08. okt, 2017 21:48

Hvad med en spiller som Matthias Ginter hvis ikke det kan lykkes med Van Dijk? Han blev for et par år siden anset som et kæmpe talent i midterforsvaret, og spiller nu fast for Dortmund. Han er så vidt jeg har set rimelig hurtig og så er han dygtig med fødderne. Dog har jeg kun set ham nogle få gange men kan se han spiller for Tyskland i aften. Er der nogen der kender mere til ham? Og grunden til jeg tænker på ham er jo selvfølgelig også pga Klopps Dortmund forbindelse, og det var vist så vidt jeg husker ham der bragte ham til klubben.

Ah der var jeg lidt for hurtig. Han spillede 40 kampe for Dortmund sidste år og er her til sommer skiftet til borrusia Mönchengladbach hvor han spiller fast så han er måske ikke aktuel alligevel når han lige er skiftet.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 15. okt, 2017 09:52

Hvis vi skal op og betale 70 mio. £ for VvD til sommer, så finder jeg det tvivlsomt, om der også skulle være 100 mio. euro til Lemar, som efter Monaco's udsagn skulle være prisen.

Jeg formoder, at Ox er tiltænkt en mere central rolle, da det lyder, som hans ønske og en af grundene til at skifte til os, og så kunne vi jo godt bruge en kantspiller mere med fart og tricks i ærmet. Jeg synes, at Wilfried Saha oser af klasse, og mon ikke vi taler en helt anden pris for ham ?

En tilgang til sommer af:

Virgil van Dijk
Naby Keita
Wilfried Saha
Timo Werner / eller en anden kanon angriber

Så er vi vel temmelig godt kørene på alle pladser og med alle mulige forskellige typer ?

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » søndag, 15. okt, 2017 11:47

Jeg forstår ikke hvorfor så mange er overbeviste om at Ox'en kommer til at have udgangspunkt centralt? Jovist det var da også min første antagelse, men samtlige minutter han har fået har været på kanten, så mon ikke han primært kommer til at spille her?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 15. okt, 2017 14:59

MP skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er overbeviste om at Ox'en kommer til at have udgangspunkt centralt? Jovist det var da også min første antagelse, men samtlige minutter han har fået har været på kanten, så mon ikke han primært kommer til at spille her?
Det hænger vel mest sammen med alt det skriveri, der var ifm hans ønske om at forlade Arsenal og joine os, hvor det igen og igen blev fremhævet, at en af hovedårsagerne var, at han ønskede en mere central rolle på banen. Jeg ved jo ikke, om der er hold i dette ?

Men ellers må man vel formode, at han lige nu skal spilles ind på vores hold, og da han er en alsidig spiller, så må han ryge ind, hvor der er plads, og da vi ikke har mange andre til en kantrolle, når Mané er ude, og der skal en kantspiller ud, så er Ox jo oplagt.
Det må være til træning, at man kan se hvilken rolle, han er tiltænkt, og det ved jeg ikke noget om.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 16. okt, 2017 14:46

MP skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er overbeviste om at Ox'en kommer til at have udgangspunkt centralt? Jovist det var da også min første antagelse, men samtlige minutter han har fået har været på kanten, så mon ikke han primært kommer til at spille her?
Jeg har stadig den opfattelse at Ox'ens langsigtede fremtid på holdet er på den centrale midtbane.

Niels K har ret i at en del af det til dels handler om at han selv har snakket om en CM/playmaker/Stevie G-agtig rolle. Og det kan jo tolkes på mange måder, Stevie spillede jo også en del på fløjen da han stadig havde ungdommens hurtighed. Og AOC ER hurtig og det er bestemt noget vi kan bruge oppe i forreste linje og sidste år savnede rigtig meget når Mané var væk sidste år.

Men derudover så er der flere ting der, for mig, giver mere mening hvis vi satser på ham som CM.
- Han er hurtig ja, men ikke specielt målfarlig og vi har altså brug for mål fra vores forreste 3.

- Jeg føler at Klopp tænker meget over at udvikle sine spillere, så jeg tvivler lidt på at han køber AOC for bare at lade ham være en ny Milner. Det betyder ikke at hans alsidighed ikke kan bruges, men jeg tror stadig at Klopp tænker at AOC skal have en primær rolle som han kan arbejde sig ind på holdet på, hvis han gør det godt nok, også for motivationens skyd.

- jeg føler virkelig vi har handlet mærkeligt hvis vi har hentet ham fordi han skulle være 3. valg på fløjen. for det første spillede han meget lidt under Manés karantæne, for det andet var der mange mere sikre bud på en spiller der kunne gardere Mané/Salah. Hr. Drejer foreslog Keita Balde og ham vender jeg tilbage til fordi han skiftede nogenlunde samtiddig fra Lazio til Monaco og kostede nogenlunde det samme afhængig af kilderne(25 millioner teuro https://www.transfermarkt.dk/keita-bald ... ler/238752). Han scorede 16 ligamål for Lazio sidste sæson og har spillet 31 ligakampe to år i træk for dem. Stabil og målfarlig, han ville være en fin trussel til Mané og Salah, men han er stadig ung og ikke en kæmpe stjerne så Klopp har noget at arbejde med mentalt i forhold til vores taktik osv. Og med et udgangspunkt som reserve tænker jeg ikke at det er et kæmpe problem at hvis han lige skulle bruge lidt tid på at falde til. Det var et lidt langt bullet point, men pointen er at jeg syntes at der blev lavet transfers af bedre egnet kant-angribere i sidste transfervindue til mindre klubber og for lign. eller mindre beløb.

- Så syntes jeg også at han giver fantastisk god mening på midten. Potentielt kan han blive en vigtig mellemvare imellem en Coutinho-Lallana type og en Gini-Can-Hendo type(forsimpling af de fem spillere, ved det godt). Altså en rigtig god kombination af fysik og teknik. Jeg tror at Coutinho og Lallana på samme midtbane bliver for svag defensiv og fysisk, måske kan vi bruge Can og slet ikke lade ham gå med frem, men der er det at Ox potentielt kan tilføre ekstra teknik og kreativitet til midtbanen uden at give køb på fysik og defensivt arbejde. Især imod mindre hold med en defensiv indstilling kan han på sigt blive guld værd.

Så det handler lidt om hvad jeg ser i ham og hvor jeg ser vi har udfordringer på holdet. Vi har et sæt rigtig gode kanter og jeg syntes at han især mangler evnen til at score mål for at kunne udfordre dem på pladsen og jeg tror ikke Klopp eller FSG har villet bruge så mange penge på en spiller bare for at have ham, lige nu syntes jeg at Ibe(et vindue forskudt jeg ved det godt), Origi og Markovic, måske Kent, ville kunne bidrage nogenlunde med det samme på fløjen som AOC, men det ændrer sig hvis han kan finde målet. Hvorimod jeg syntes at der er mulighed for at han kan blive vigtig på midtbanen, hvor Can også er lidt af et usikkerheds moment indtil han forlænger/skriver til anden side.

Jeg ved godt at der også er argumenter den anden vej, han er hurtig og han har spillet mest på kanten for os indtil videre. Hvis jeg skal prøve at forklare det så handler det om at så længe han stadig er på vej ind på holdet, så er der mindre defensiv risiko ved at spille ham på fløjen end på midten, hvis nu han misforstår konceptet i starten. og for at holde ham i nogenlunde kampform indtil han er klar til midten.

en anden ting der taler imod er at vi hentede ham efter Keita aftalen var underskrevet. Når vi havde en VvD eller ingen attitude til CB, hvorfor kunne vi så ikke leve med at Milner fik lidt mere spilletid i denne sæson, mens vi venter på Keita?
Jeg forestiller mig igen at det dels kan hænge sammen med at Can, Coutinho og Milner måske er på vej væk, Can og Coutinho på transfer og Milner kan ikke fortsætte for evigt. og dels fordi vi AOC kan tilbyde noget andet end de spillere vi har på midten nu, for mig at se er den anden ting fysik og teknik på samme tid.

Men ja det kan godt være jeg er stædig når jeg stadig holder fast i min teori om at han skal spille CM. Det der taler mest imod er at han spillede kant i hele liga cup kampen imod Leicester, hvor jeg nok havde spillet ham på midten, hvis det var min plan for ham.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » mandag, 16. okt, 2017 15:43

Meget langt indlæg, så tilgiv mig hvis jeg ikke får svaret på alt :D

Enig i at det måske er mærkeligt at betale så mange penge for en backup til kanten, men synes det er endnu mere mærkeligt hvis han var købt ind som starter på midten. Det kan godt være hans idol er Gerrard, men hans overblik og taktiske forståelse er så vilevidt fra Gerrard at jeg har svært ved at se ham agerer central playmaker.
Han har noget fart og power som gavner ham på kanten, og hans mangel på slutprodukt matcher vel egentlig bare resten af vores offensiv :wall:
Under antagelse af at Can og Coutinho ryger til sommer, så hentes der forhåbentlig en ny CM ind og jeg ser derfor ikke Ox'en være andet end fjerdevalg efter Keita, Henderson, Lallana og den nye CM.
Så uanset position ser jeg ham altså ikke være andet end backup og baseret på hans hidtidige indhop, lader han til at skulle varetage denne backup-position på kanten, da vi pt kun har Salah og Mané her.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 16. okt, 2017 17:26

Det er bare i orden, det var en kedelig togtur jeg havde.

Man kan lidt koge det ned til at han skal forbedre sine evner i feltet eller sin spilforståelse.
Jeg tror bare mere på det sidste. Til dels fordi det tilsyneladende er hans ambition, så kan det jo motivere ham til at arbejde ekstra. Spilforståelse hænger lidt sammen med erfarring.

Jeg tror også at han skal arbejde for det førstevalg, men at han er hentet fordi Klopp tror på han kan opnå det.

Jeg tror da også at vi får ham at se istedet for Mané nu her.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 17. okt, 2017 13:17



Nogen der kender noget til Goretzka, som måske kan forklare om han kan være en erstatning til Emre Can der ikke ligner en mand der forlænger?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 17. okt, 2017 17:05

Nice. Vores midtbane kan bære totalt ændret til næste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 17. okt, 2017 17:15

Hr. Drejer skrev:Nice. Vores midtbane kan bære totalt ændret til næste sæson.
Ændret til en midtbane der bærer(løfter) i flok? Billede

Men ja heldigvis kommer Keita og evt. Goretszka allerede ind til første dag i preseason.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » tirsdag, 17. okt, 2017 17:41

Hr. Drejer skrev:Nice. Vores midtbane kan bære totalt ændret til næste sæson.
Du får det til at lyde så negativt? Det er jo ikke ligefrem Xabi, Gerrard og Mascherano vi har liggende centralt. Jeg synes personligt vi har den dårligste midtbane i top 6 bortset fra Arsenal, og måske afhængig af om Coutinho bliver regnet med her.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 17. okt, 2017 20:12

MP skrev:
Hr. Drejer skrev:Nice. Vores midtbane kan bære totalt ændret til næste sæson.
Du får det til at lyde så negativt? Det er jo ikke ligefrem Xabi, Gerrard og Mascherano vi har liggende centralt. Jeg synes personligt vi har den dårligste midtbane i top 6 bortset fra Arsenal, og måske afhængig af om Coutinho bliver regnet med her.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er ikke med vilje. Jeg synes vi mangler en hel del i vores længde akse. Det kan kun gå fremad (forhåbentlig).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar