Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 28. jan, 2018 16:15

Jeg er uenig i Drejers konklusion. I og med, at vi har FSG som ejere og ikke ser ud til at skulle af med dem foreløbig, så ser jeg kombinationen med Klopp som den absolut mest optimale løsning. Der findes ikke en anden manager på planeten, som jeg hellere vil have. Og da slet ikke, så længe vi har det ejerskab. Jeg tror, at Klopp arbejder på bedste vis ud fra de forudsætninger, der er i vores klub.

Men dette januar-vindue har gjort mig mere kritisk overfor ledelsen, end jeg har været længe (var pænt rasende, da de fyrede Kenny). Jeg mener, at man har pillet ved klubbens status ved at sælge holdets bedste spiller. Alle havde kunnet forstå beslutningen, hvis der var en frikøbsklausul, der blev indløst, eller hvis spilleren havde kort tid tilbage af sin kontraktperiode. Men som situationen var, så var det reelt Liverpool der i sidste ende besluttede, at Coutinho var for god en spiller til at spilde sin tid i en klub som vores. Og intet indkøb – hverken nu eller på salgstidspunktet – kan rette op på den skade salget har gjort på klubbens renommé.

Vi har fået £105M + det løse for at sætte en fed streg under, at vi endnu ikke har ambitioner om, at spille med på allerhøjeste niveau. Den beslutning vidner om et ejerskab, der er forretningsfolk mere end fodboldentusiaster. Det vidner om et ejerskab, der alligevel ikke havde troen på, at vi kunne spille med om CL i denne sæson, eller også har de virkelig ment, at Coutinho's fravær ikke ville betyde noget sportsligt - som nogle statistikker for sæsonen tidligere (ved ikke hvordan de statistikker ser ud nu efter kampene imod Swansea og WBA) tydede på.

Det er enormt svært for en fan som mig, der er groet op med Liverpool i deres storhedstid, at acceptere et ejerskab, der udviser et ambitionsniveau under andre topklubber. Jeg er fra en tid, hvor Liverpool var verdens største klub. Nu er det bare en floskel, som nye spillere eller ejere fyrer af, når de træder ind i klubben.

Nogle vil pege på Klopp og sige, at salget af Coutinho var hans beslutning. Men 4-5 måneder tidligere havde ledelsen taget den beslutning fra ham. Og det havde en ledelse med Liverpools sportsligt bedste for øje fortsat med at gøre i et par år.

Hvordan kunne man have solgt salget af Coutinho for et gammelt røvhul som mig? Man kunne eksempelvis have stået med Sanchez eller Aubameyang klar og ved deres præsentation fortalt en historie om, at man havde analyseret sig frem til, at man troede på, at denne udskiftning i personel ville øge effektiviteten i offensiven. Så havde det ikke handlet om et tvungent salg som man måtte reparere på (eller som det er nu - bare lader stå til), men om et forsøg på at udvikle holdet. På den måde tror jeg, at man kunne have holdt fast i den positive stemning og optimisme, som omgav holdet indtil Coutinho's salg. Og jeg tror på, at der skal en positiv stemning til at skabe de helt store resultater i vores klub.
Kloppite

Brugeravatar
matty
Indlæg: 674
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:47
Geografisk sted: østofte...
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af matty » søndag, 28. jan, 2018 17:32

Har ikke set nogle rygter om det, men min ønskespiller lige pt er sergej milinkovic-savic fra lazio, kreativ og dynamisk med et godt spark fra distancen, han ville bestemt være en opgradering på vores midtbane i forhold til de alibispillere vi har pt.
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

Oomph242
Indlæg: 5702
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 28. jan, 2018 17:48

matty skrev:Har ikke set nogle rygter om det, men min ønskespiller lige pt er sergej milinkovic-savic fra lazio, kreativ og dynamisk med et godt spark fra distancen, han ville bestemt være en opgradering på vores midtbane i forhold til de alibispillere vi har pt.
Mon ikke vi har kastet håndklædet i ringen. Nærmest alle storklubber er efter ham...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 28. jan, 2018 17:51

Ja kunne vi nappe ham og så ham der Luis Alberto, så ville det ikke være tosset. De gør det sgu godt i Lazio.

Brugeravatar
matty
Indlæg: 674
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:47
Geografisk sted: østofte...
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af matty » søndag, 28. jan, 2018 17:51

Oomph242 skrev:
matty skrev:Har ikke set nogle rygter om det, men min ønskespiller lige pt er sergej milinkovic-savic fra lazio, kreativ og dynamisk med et godt spark fra distancen, han ville bestemt være en opgradering på vores midtbane i forhold til de alibispillere vi har pt.
Mon ikke vi har kastet håndklædet i ringen. Nærmest alle storklubber er efter ham...
Har du sku nok desværre ret i.
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 28. jan, 2018 18:12

matty skrev:Har ikke set nogle rygter om det, men min ønskespiller lige pt er sergej milinkovic-savic fra lazio, kreativ og dynamisk med et godt spark fra distancen, han ville bestemt være en opgradering på vores midtbane i forhold til de alibispillere vi har pt.
Jeg ønsker mig reelt kun spillere, som er udenfor vores rækkevidde. Spillere i samme kategori, som Coutinho befandt sig.

Dybala, Griezmann, Hazard, m.fl.

Jeg kender reelt ikke noget til milinkovic-savic, som du nævner. Og reelt heller ikke ret meget til Lemar, som vi rygtes til. Eller Fekir (hvis stats ser imponerende ud dog).

Jeg vil dog sige, at Klopps indkøb oftere end jeg har været vant til tidligere, har overrasket mig positivt. Jeg ønskede mig inderligt Götze, og så fik vi Mané. Jeg er lykkelig over den udvikling. Ligesom jeg er lykkelig over, at vi nu har Salah, som jeg mente var et godt køb, men slet ikke SÅ godt.

Jeg var egentlig begyndt at vænne mig til tanken om, at vi ikke henter flere spillere i januar. Men udviklingen med, at vi slet ikke lader til at ville bruge Sturridge kombineret med resultaterne af de to seneste kampe, er begyndt at kilde min panik-knap.

Hvis jeg skal nævne en enkelt spiller, som jeg tror kunne have en positiv effekt på vores spil og bidrage til en bedre bredde (uden på nogen måde at være sammenlignelig med Coutinho), så ville jeg faktisk nævne Zaha i Palace. Ret Mané-agtig. Men jeg kan ikke se Palace være villige til at sælge så sent i vinduet.

Dortmund lader til at være fuldstændigt klar på at sælge Aubameyang til gengæld. Og min panik-knap fortæller mig, at der godt kunne være et brugtbart Liverpool-setup, hvor han spiller angriber-pladsen, mens Firmino indtager sin gamle Hoffenheim-rolle på den offensive midt. Det ville koste £60M. Men samtidig ville det måske være det træk, der endegyldigt sender Arsenal helt ud af top 4 kampen i denne sæson, og dermed minimere konkurrencen om CL-pladserne.

Det er præcis som det skal være, at vi ikke aner, om klubben vil handle nu eller til sommer, og hvem der egentlig er vores foretrukne targets. Men det er naturligvis hamrende frustrerende som fan, når man føler, at der mangler et eller andet.
Kloppite

Brugeravatar
matty
Indlæg: 674
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:47
Geografisk sted: østofte...
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af matty » søndag, 28. jan, 2018 18:37

texy skrev:
matty skrev:Har ikke set nogle rygter om det, men min ønskespiller lige pt er sergej milinkovic-savic fra lazio, kreativ og dynamisk med et godt spark fra distancen, han ville bestemt være en opgradering på vores midtbane i forhold til de alibispillere vi har pt.
Jeg ønsker mig reelt kun spillere, som er udenfor vores rækkevidde. Spillere i samme kategori, som Coutinho befandt sig.

Dybala, Griezmann, Hazard, m.fl.

Jeg kender reelt ikke noget til milinkovic-savic, som du nævner. Og reelt heller ikke ret meget til Lemar, som vi rygtes til. Eller Fekir (hvis stats ser imponerende ud dog).

Jeg vil dog sige, at Klopps indkøb oftere end jeg har været vant til tidligere, har overrasket mig positivt. Jeg ønskede mig inderligt Götze, og så fik vi Mané. Jeg er lykkelig over den udvikling. Ligesom jeg er lykkelig over, at vi nu har Salah, som jeg mente var et godt køb, men slet ikke SÅ godt.

Jeg var egentlig begyndt at vænne mig til tanken om, at vi ikke henter flere spillere i januar. Men udviklingen med, at vi slet ikke lader til at ville bruge Sturridge kombineret med resultaterne af de to seneste kampe, er begyndt at kilde min panik-knap.

Hvis jeg skal nævne en enkelt spiller, som jeg tror kunne have en positiv effekt på vores spil og bidrage til en bedre bredde (uden på nogen måde at være sammenlignelig med Coutinho), så ville jeg faktisk nævne Zaha i Palace. Ret Mané-agtig. Men jeg kan ikke se Palace være villige til at sælge så sent i vinduet.

Dortmund lader til at være fuldstændigt klar på at sælge Aubameyang til gengæld. Og min panik-knap fortæller mig, at der godt kunne være et brugtbart Liverpool-setup, hvor han spiller angriber-pladsen, mens Firmino indtager sin gamle Hoffenheim-rolle på den offensive midt. Det ville koste £60M. Men samtidig ville det måske være det træk, der endegyldigt sender Arsenal helt ud af top 4 kampen i denne sæson, og dermed minimere konkurrencen om CL-pladserne.

Det er præcis som det skal være, at vi ikke aner, om klubben vil handle nu eller til sommer, og hvem der egentlig er vores foretrukne targets. Men det er naturligvis hamrende frustrerende som fan, når man føler, at der mangler et eller andet.
Giver dig ret i at mange af indkøbene har fungeret bedre end man havde forventet, så det er selvfølgelig positivt, og det er nok en forkælet attitude, men er stadig skuffet over vi solgte vores klart bedste spiller uden at finde en erstatning. Med hensyn til aubameyang er jeg ikke sikker på han ville fungere for os, selvom han er en klasseangriber. Men tror han ville komme i vejen for salah og mane, plus jeg stadig mener den centrale midtbane er vores svagest besatte position, vores opbyggende spil er stort set ikke eksisterende hvis den skal igennem midtbanen da det simpelthen går for langsomt, oftest får vi vores chancer ved at spille hen over hoved på vores midtbane og håbe en af de 3 oppe foran kan trylle
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 28. jan, 2018 19:52

@Matty

Tror, at vi overvejende er enige om mange ting. Og jeg er også enig i, at den midtbanekonstellation, som vi oftest har set centralt (hvor både Can og Gini indgår), mangler et eller andet i det opbyggende.

Men...

1: Vi har allerede købt Keita. Derfor har jeg ikke lyst til at investere i en spiller, der skal på bænken til sommer.

2: Jeg synes ikke, at Hendo er så dårlig i det opbyggende spil, som mange gør ham til.

3: Og jeg synes i endnu højere grad, at vi har en her og nu løsning i form af Milner.

Uden yderligere indkøb er der ingen tvivl om, at min foretrukne centrale midtbane hedder: Hendo, Milner og Lallana. Og jeg mener, at der er både arbejdsomhed og vision nok i den konstellation til at kunne vinde over både store og små.
Kloppite

Brugeravatar
matty
Indlæg: 674
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:47
Geografisk sted: østofte...
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af matty » søndag, 28. jan, 2018 21:28

Må indrømme jeg aldrig har set Keita spille, men hans statistik ser fantastisk ud, så glæder mig til han kommer.

Hendo er en dygtig spiller men efter han er begyndt at slås med den der mystiske hæl/læg skade rammer han for sjældent sit topniveau, hvilket er Super ærgeligt. Men det lader til han er ved at udvikle wilshere syndrom/ glasben.

Milner er en fantastisk arbejdshest, og hans rutine er guld værd, men man kan godt se han er oppe i årene(i fodbold mæssig forstand) han mangler imø farten han engang havde, men han er en glimrende squad player.

Lallana er den perfekte kreative presspiller, og imø kaptajn materiale, men hanhan har døjet med skader på det seneste.

Men synes vi er tyndt besat på midten med tanke på de ofte er skadet.

Can og Gini er imø slet ikke gode nok til at spille. Så derfor håber jeg på mere end bare keita bliver købt til midtbanen. Også fordi jeg tro en kompakt og kreativ midtbane vil tage meget af presset væk fra vores forsvar
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

Hr. Drejer
Indlæg: 13796
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. jan, 2018 11:23

Robbie_God_Fowler skrev:Et surt udbrud, formentlig skyldes det gårsdagens elendighed. Men din analyse er korrekt. Bedst eksemplificeret ved, at holdets bedste spiller sælges midtvejs i sæsonen. Der beskues med økonomiske briller, ikke med sportslige.
Ja, jeg var lidt sur. Nej, faktisk var jeg meget sur. Ja, det er himmelråbende dumt at sælge sin bedste spiller midt i sæsonen, hvor vi kæmper om 4. pladsen. Men det mest skræmmende er at klubben har lykkes med at overbevise mange fans, at det faktisk er fornuftigt. Det er faktisk skræmmende.

Men lad os se, om der komme en supersigning før vinduet lukker. Sandsynligheden taler desværre ikke for det.
Aggerdoo skrev:Meget enig i dit indlæg. Jeg ville ønske at en rig cheik købte vores klub og stillede større krav til resultater. City har en fremragende ejer, der er stiller krav og samtidig har penge, men som også har tålmodighed og fornuft. Hvis vi nogensinde skal se Liverpool helt i top igen, så bliver det uden FSG.
Ja, Man C er godt eksempel på en klub hvor det fungerer med en rig sheik som ejer.

Over de sidste 6 måneder er jeg blevet mere kritisk over for FSG og Klopp. Jeg er generelt altid kritisk overfor ejere og manager af Liverpool FC. Det er jo rent guld de roder rundt med :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13796
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. jan, 2018 11:23

Robbie_God_Fowler skrev:Et surt udbrud, formentlig skyldes det gårsdagens elendighed. Men din analyse er korrekt. Bedst eksemplificeret ved, at holdets bedste spiller sælges midtvejs i sæsonen. Der beskues med økonomiske briller, ikke med sportslige.
Ja, jeg var lidt sur. Nej, faktisk var jeg meget sur. Ja, det er himmelråbende dumt at sælge sin bedste spiller midt i sæsonen, hvor vi kæmper om 4. pladsen. Men det mest skræmmende er at klubben har lykkes med at overbevise mange fans, at det faktisk er fornuftigt. Det er faktisk skræmmende.

Men lad os se, om der komme en supersigning før vinduet lukker. Sandsynligheden taler desværre ikke for det.
Aggerdoo skrev:Meget enig i dit indlæg. Jeg ville ønske at en rig cheik købte vores klub og stillede større krav til resultater. City har en fremragende ejer, der er stiller krav og samtidig har penge, men som også har tålmodighed og fornuft. Hvis vi nogensinde skal se Liverpool helt i top igen, så bliver det uden FSG.
Ja, Man C er godt eksempel på en klub hvor det fungerer med en rig sheik som ejer.

Over de sidste 6 måneder er jeg blevet mere kritisk over for FSG og Klopp. Jeg er generelt altid kritisk overfor ejere og manager af Liverpool FC. Det er jo rent guld de roder rundt med :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

XabiAlonso#14
Indlæg: 58
Tilmeldt: mandag, 15. apr, 2013 14:44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af XabiAlonso#14 » mandag, 29. jan, 2018 13:28

Nu er Daniel Sturridge på vej til Newcastle på lån! Begynder vores trup ikke at se lidt tynd ud i forhold til resten af top 6!?

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Valdemax » mandag, 29. jan, 2018 13:47

Hr. Drejer skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Et surt udbrud, formentlig skyldes det gårsdagens elendighed. Men din analyse er korrekt. Bedst eksemplificeret ved, at holdets bedste spiller sælges midtvejs i sæsonen. Der beskues med økonomiske briller, ikke med sportslige.
Ja, jeg var lidt sur. Nej, faktisk var jeg meget sur. Ja, det er himmelråbende dumt at sælge sin bedste spiller midt i sæsonen, hvor vi kæmper om 4. pladsen. Men det mest skræmmende er at klubben har lykkes med at overbevise mange fans, at det faktisk er fornuftigt. Det er faktisk skræmmende.

Men lad os se, om der komme en supersigning før vinduet lukker. Sandsynligheden taler desværre ikke for det.
Aggerdoo skrev:Meget enig i dit indlæg. Jeg ville ønske at en rig cheik købte vores klub og stillede større krav til resultater. City har en fremragende ejer, der er stiller krav og samtidig har penge, men som også har tålmodighed og fornuft. Hvis vi nogensinde skal se Liverpool helt i top igen, så bliver det uden FSG.
Ja, Man C er godt eksempel på en klub hvor det fungerer med en rig sheik som ejer.

Over de sidste 6 måneder er jeg blevet mere kritisk over for FSG og Klopp. Jeg er generelt altid kritisk overfor ejere og manager af Liverpool FC. Det er jo rent guld de roder rundt med :)
Jeg kan kun sige at jeg er glad for det ikke er dig som bestemmer hvem der bliver købt og solgt i Liverpool. Du ser kun på den kort bane og ikke hvad konsekvens vil være hvis vi ikke solgt Coutinho når vi kunne få en god pris. Vi kunne forsvar det over for Coutinho i sommers da Barcelona kom med en joke af et tilbud på ham. og vi ikke kunne finde en anden spiller for ham. Men da Barcelona kom med et godt tilbud kunne vi ikke forsvar det overfor Coutinho mere. Hvis vi havde holdt på ham som du ønske, Vil vi begynde at få svært ved at få de gode spiller eller stor talenter til Liverpool. også fordi at vi ikke ønsker at der er en release clause i de aftaler vi laver.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 29. jan, 2018 15:39


Hahahahaha! Amatører.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14398
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 29. jan, 2018 16:08

Aggerdoo skrev:
Hahahahaha! Amatører.
Hvis det er sandt og en bevidst strategi fra FSG og Klopp, så synes jeg satme godt nok de spiller højt spil. Kikser det i PL og vi ikke kvalificerer os til CL så mener jeg han skal fyres når sæsonen er slut. Det er så tåbeligt at det skal have en hård konsekvens.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar