Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 17. feb, 2018 13:48

texy skrev:Jeg er helt enig i, at vi nu må give Karius resten af sæsonen, til at vise os, hvad han kan. Og det betyder også, at der helst ikke skal være for mange rygter om nye målmænd, som klubben måtte være interesseret i til sommer.

Naturligvis skal vi scoute og være klar. Men efter en meget svær (og dårlig) start i PL, har Karius reelt ikke fået en chance over en længere periode igen. Det er han i gang med at få nu. Og jeg tror, at vished om at han er førstevalg samt en vis form for tryghed i forhold til, at han ikke uden videre udskiftes til sommer, vil være vigtige parametre i forhold til at få ham til at præstere sit bedste. Og det har vi stor interesse i, at han formår.

Efter hans fejl ved Man City's første mål i vores 4-3 sejr, synes jeg faktisk at Karius er blevet bedre og bedre. Lidt i takt med Van Dijk's integration på holdet. Jeg skrev i en kamp-tråd, at jeg så småt fik en kildrene "De Gea" fornemmelse i maven, forstået på den måde, at jeg er begyndt at nære håb om, at Karius efter en svag og udskældt start får vendt tingene rundt, og viser sig at være en klasse-målmand. For med tre sæsoner under bæltet i Klopp's tidligere klub Mainz, så er jeg helt sikker på, at Karius var utroligt vel scoutet og en målmand, som træner-teamet virkelig troede på.

Hvis man taler om, at målmanden skal være med til at vinde point, så synes jeg sagtens, at man kam påstå, at Karius har været med til dette i kampene imod Saints og Spurs, hvor han strålede med flere gode redninger (inklusive et straffespark) og indgreb.

Jeg tror personligt, at når 2018/19 sæsonen starter, så er Karius vores ubestridte førstevalg i målet. Ward er nummer to. Og så har vi Grabara som tredjevalg.
Jeg tror helt sikkert de henter en klassemålmand. Karius skal nok få kampe. Han mangler altså ret meget synes jeg. Måske kan han sælges dyrt i stedet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 17. feb, 2018 14:34

Her er linket til den 6er, som mange herinde drømmer om. Desværre virker det ikke specielt seriøst - både pga. kilden, og så fordi han spiller for Spurs og har tre år tilbage af sin kontrakt til sommer.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... nyama.html

Men ingen tvivl om, at Wanyama ville være en kongespiller, at have i truppen.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 17. feb, 2018 14:38

Enig texy, en række kampe i streg, ankomsten af Virgil og et mere og mere sammenspillet forsvar vil gøre Karius rigtig godt, og så er der jo også et stort mentalt aspekt i dét som ung spiller at komme til en kæmpe klub med altid tårnhøje forventninger og en stor lup på en konstant, hvor man skal løse et problem og præstere fra day 1 ikke er noget, man bare lige gør.

Han er nu inde i en god periode sammen med resten af holdet, og han står overfor en intens in-spurt, hvor hvert point tæller, og vi er i knock out fasen i CL mod de bedste hold i Europa, så det bør give ham de sidste hår på brystet, så han efter en god pre season er klar til den nye sæson med et stærkt, sammenspillet forsvar.

Den tror jeg også på :army7:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 17. feb, 2018 14:47

texy skrev:Her er linket til den 6er, som mange herinde drømmer om. Desværre virker det ikke specielt seriøst - både pga. kilden, og så fordi han spiller for Spurs og har tre år tilbage af sin kontrakt til sommer.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... nyama.html

Men ingen tvivl om, at Wanyama ville være en kongespiller, at have i truppen.
Ndidi er vel også et godt bud på en stærk PL 6'er, og så er der nok større sandsynlighed for, at den kan realiseres ?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 18. feb, 2018 20:02

Var inde og se FCK mod Atletico i torsdags og her faldt en spiller mig i øjnene og nej det var ikke Griezmann. Det var til gengæld den ghanesiske midtbanespiller Thomas Partey. Han spillede en fuldstændig fejlfri kamp. Ja det var FCK, men det var nok til at han fangede mit øje. I dag blev han så MoM mod Bilbao.

Er der nogen der har større kendskab til ham og har set mere til ham i La Liga? Han kunne måske være en mulighed som erstatning for Can.

Link til Whoscored.com:
https://www.whoscored.com/Players/23894 ... mas-Partey

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 10:04

Mads T. skrev:Var inde og se FCK mod Atletico i torsdags og her faldt en spiller mig i øjnene og nej det var ikke Griezmann. Det var til gengæld den ghanesiske midtbanespiller Thomas Partey. Han spillede en fuldstændig fejlfri kamp. Ja det var FCK, men det var nok til at han fangede mit øje. I dag blev han så MoM mod Bilbao.

Er der nogen der har større kendskab til ham og har set mere til ham i La Liga? Han kunne måske være en mulighed som erstatning for Can.
Jeg var også inde og se den, og vil mene, at stort set alle Atletico-spillerne var fejlfri. De var godt nok gode. Jeg var dog også overrasket over, hvor god Thomas var på bolden mod FCK. Måske var klasseforskellen bare virkelig udtalt? Jeg så ikke kampen mod Athletic.

Normalt ser jeg Thomas som et af de svageste led på Atletico-holdet. Tidligere kom han kun nærmest kun ind som bolværk, når kampene skulle lukkes ned. En ret begrænset spiller, men omvendt kender han også sine begrænsninger, hvorfor han alene af den grund kunne tænkes at være en opgradering i forhold til Can. Men jeg så nu gerne, at vi havde en mere spilstyrende mand på 6'eren (på det punkt er Henderson bedre) og som 8'er kan jeg ikke se, at vi skulle have brug for ham med både Keita, Gini og Milner i truppen.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » mandag, 19. feb, 2018 11:07

Jeg var ligeledes inde og se kampen og lagde i den forbindelse også mærke til ham.

I min optik er det dog et skrøbeligt grundlag at vurdere ham på eftersom, at de 6'ere vi har/benytter uden tvivl ville have set mindst lige så gode ud i den kamp FCKs niveau taget i betragtning.
Ser desværre ikke nok La Liga til at kunne bedømme ham, men hvis han formår at lukke af defensivt samtidig med, at han kender sine begrænsninger og behersker de simple pasninger, så kunne han da være et spændende bud.

Jeg synes generelt, at der går lidt populisme i, at en 6'er skal kunne agere playmaker samtidig med, at der lukkes af bagtil. Fernandinho, Dier, Matic, Wanyama er ikke super dygtige boldspillere, men de gør, hvad der er behov for i forhold til at få lukket af bagtil - hvilket jeg ikke mener, at Henderson evner, når man ser bort fra kampe, hvor modstanderen stiller sig ned med 10 mand i eget felt.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 11:58

Redmaniac skrev:Jeg synes generelt, at der går lidt populisme i, at en 6'er skal kunne agere playmaker samtidig med, at der lukkes af bagtil. Fernandinho, Dier, Matic, Wanyama er ikke super dygtige boldspillere, men de gør, hvad der er behov for i forhold til at få lukket af bagtil.
Jeg mener, at Fernandinho er rigtig god på bolden. Jeg ser det som en af hans styrker. Han er ikke en playmaker, men han flytter bolden hurtigt videre med kompetente afleveringer. Men det er heller ikke nødvendigt, at han skal være playmaker, da denne rolle udføres af de to 8'ere. Spurs har heller ikke brug for sådan en type, da de har Eriksen.

Sådan er det ikke i vores system, hvor 8'erne bestemt ikke er playmakere. Jeg tror da også, at det er grunden til, at Klopp flyttede Henderson derned. Jeg tror vi vil få problemer i for mange kampe, hvis vi stiller med en tonser på 6'eren, to løbespillere på 8'erne, og to hurtigløbere på kanterne. Der mangler nogen til at kontrollere begivenhederne.

Det er vel også et af Man Uniteds problemer, at de mangler nogle boldspillere på midten. De lever måske for meget på, at Matic skal lukke af bagtil.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » mandag, 19. feb, 2018 12:22

AJ skrev:Jeg mener, at Fernandinho er rigtig god på bolden. Jeg ser det som en af hans styrker. Han er ikke en playmaker, men han flytter bolden hurtigt videre med kompetente afleveringer. Men det er heller ikke nødvendigt, at han skal være playmaker, da denne rolle udføres af de to 8'ere. Spurs har heller ikke brug for sådan en type, da de har Eriksen. Men det er vel netop et af Man Uniteds problemer, at de mangler nogle boldspillere på midten. De lever måske for meget på, at Matic skal lukke af bagtil.

Sådan er det ikke i vores system, hvor 8'erne bestemt ikke er playmakere. Jeg tror da også, at det er grunden til, at Klopp flyttede Henderson derned. Jeg tror vi vil få problemer i for mange kampe, hvis vi stiller med en tonser på 6'eren, to løbespillere på 8'erne, og to hurtigløbere på kanterne. Der mangler nogen til at kontrollere begivenhederne.
Jeg synes vores problem på midtbanen kan deles op i to problematikker:

1) Vi formår ikke at beskytte forsvaret godt nok, hvilket jeg mener skyldes de manglende defensive kvaliteter på 6'er positionen. Dette synes jeg kommer til udtryk i samtlige kampe, hvor vores modstander forsøger sig med offensivt spil. Selv mod Porto, som jo på papiret lignede en magtdemonstration, så synes jeg, at de relativt nemt overspillede vores midtbane i store dele af kampen – i min optik spillede vores midtbane slet ikke så god en kampe defensivt, som andre påpeger. Deres manglende kvalitet på den sidste tredjedel medførte så, at de ikke blev specielt farlige.

2) Når vi møder hold, der står kompakt, så mangler vi ideer til at få åbnet op for modstanderen. Der mangler kreativitet og når vi forsøger at strække modstanderens kæder ved at flytte spillet så går det det for langsomt.

I forhold til punkt 1, så kan jeg ikke se, at vi har en løsning, der ligger ligefor i truppen. Måske Can kunne udvikle sig til at blive det defensive bolværk, hvis han fik en længere periode til at spille positionen og udvikle sig, men det ved jeg, at du ikke er enig i. Klopp ser heller ikke ud til at mene det, hvilket nok skal ses som forklaringen på, at Henderson ryger direkte ind på den position, når han er klar.

Hvad angår punkt 2, så synes jeg, at Lallana i topform besidder det kreative element, men han er heller ikke ligefrem en spiller, der sætter fart i spillet, når kæderne skal strækkes grundet hans tendens til at holde på bolden.

Nu er det efterhånden noget tid siden, at vi har set Henderson på 8’eren, men jeg erindrer ikke, at han vil være garant for dette.

Så er der Keita, som igen vil kunne byde ind med noget kreativt og som måske til en hvis grad med sine raids ville kunne kompensere for det.

Gini og Oxlaide er gode og effektive spillere, når der er lidt plads at løbe på, men lige så snart rummene bliver for små og modstanderne stiller sig ned, så er de ubrugelige.

I den perfekte verden henter vi to til midten til sommer foruden Keita; en defensiv stærk 6’er og en lidt mere pasningsstærk 8’er (Gündogan type).
Der efterlyser du så en kombination af de to, men her tvivler jeg på, at der findes en kandidat, som er til at komme i nærheden af.

Tvivler dog på, at vi henter to udover Keita, så derfor vil jeg allerhelst have den omtalte 6'er, hvorefter vi så ville kunne stille med en midtbanebestående af denne med Keita og Lallana/Henderson foran sig.
Senest rettet af Redmaniac mandag, 19. feb, 2018 18:47, rettet i alt 1 gang.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 19. feb, 2018 17:04

Kan I huske, da vi blev linket til en meget ung Sessegnon fra Fulham?

Han er stadig meget ung. Nu 17 år. Og jeg kom kun til at tænke på ham igen, fordi Mirror nævner en liste over de 10 største talenter lige nu, hvor han kommer ind på en flot 10. plads.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-12051456

Så vidt jeg husker, så foretrækker han at blive i London, hvilket giver os et dårligtt udgangspunkt, hvis vi skulle være interesserede. Men burde vi være interesserede? 17 år og næsten to fulde (halvanden) sæsoner i Championship. 17 år og 12 mål + 4 assists i 32 kampe i denne sæsons Championship. 32 kampe, hvor af han kun i 13 kampe har spillet på kanten, mens resten har været på backen.

Umiddelbart tror jeg faktisk, at vi bør være interesserede. En spiller, der lige nu ville kunne vikariere for både Robbo og Mané, hvis man i et sales pitch skulle overbevise ham om, at der kunne findes spilletid til ham. Jeg ved ikke, hvordan det ser ud med vores egne talenter på de positioner, men jeg tror muligvis, at Sessegnon kan være den næste Sterling/Bale agtige spiller.

Kunne han blive en kanin op af hatten, som alternativet til eksempelvis Pulisic, Lemar og andre. Klopp plejer i hvert fald at være glad for spillere, der kan spille flere positioner.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 19. feb, 2018 17:55

Jeg har fulgt Atletico tæt de seneste 10 år, da jeg har stor sympati for klubben. Jeg så ligeledes kampene mod FCK og Athletic.

Jeg ser på ingen måde Thomas være løsningen på vores defensive midtbanekvaler. Thomas er meget begrænset i sine evner med bolden, hvilket vil hæmme holdet gevaldigt i de omstillinger, som Klopp vægter så højt. Thomas ringe boldomgang ikke et stort problem for Atletico, da Gabi, Koke og Saul alle er dygtige pasningsspillere. Men Liverpool har ikke spillerne til at opveje disse mangler.

Thomas er heller ikke et defensivt bolværk. Han er atletisk og meget løbestærk, men disse kvaliteter findes allerede hos Henderson, Gini, Ox og Keita. Thomas er således ikke en klassisk 6’er.

Ideelt set henter Klopp en taktisk dygtig 6’er, der evner at igangsætte spillet. Julian Weigl eksempelvis. Hentes en mere klassisk 10’er, tror jeg såmænd også, at det ville fungere godt med et defensivt monster, hvis eneste rolle i boldbesiddelse vil være at aflevere bolden til Keita og/eller denne 10’er.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 19. feb, 2018 19:53

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg har fulgt Atletico tæt de seneste 10 år, da jeg har stor sympati for klubben. Jeg så ligeledes kampene mod FCK og Athletic.

Jeg ser på ingen måde Thomas være løsningen på vores defensive midtbanekvaler. Thomas er meget begrænset i sine evner med bolden, hvilket vil hæmme holdet gevaldigt i de omstillinger, som Klopp vægter så højt. Thomas ringe boldomgang ikke et stort problem for Atletico, da Gabi, Koke og Saul alle er dygtige pasningsspillere. Men Liverpool har ikke spillerne til at opveje disse mangler.

Thomas er heller ikke et defensivt bolværk. Han er atletisk og meget løbestærk, men disse kvaliteter findes allerede hos Henderson, Gini, Ox og Keita. Thomas er således ikke en klassisk 6’er.

Ideelt set henter Klopp en taktisk dygtig 6’er, der evner at igangsætte spillet. Julian Weigl eksempelvis. Hentes en mere klassisk 10’er, tror jeg såmænd også, at det ville fungere godt med et defensivt monster, hvis eneste rolle i boldbesiddelse vil være at aflevere bolden til Keita og/eller denne 10’er.
Julian Weigl er så stort et talent, eller rettere, så er han vel efterhånden ud over talent-betegnelsen. Jeg har haft lejlighed for at se ham live nogle gange og da jeg også har været i Dortmund, så er jeg gået hen og har fået lidt forkærlighed for den klub, så jeg har fulgt ham en del. Han gik en smule i stå på et tidspunkt, men han virker igen som da han slog igennem. Jeg har været i tvivl om han ville gå an i England, men det tvivler jeg ikke længere på. Først og fremmest fordi han tænker fodbold hurtigere end de fleste og så er han helt eminent til at være i de rigtige positioner med fodbold. Han kan lidt det Xavi kunne (om end aldrig i nærheden af ham, det kommer ingen) og så har han samtidigt et drive med bolden, som de fleste fra Dortmund har. Han er ikke super, super god defensivt, men mere en der læser spillet og bryder spillet på den måde. I virkeligheden kan man vel stille det sådan op. Man kan få en kreativ 10er (der også som Coutinho kan spille kant) og beskytte ham med tonsertyper eller have en spillende 6er, der også er omgivet af de mere fysiske løbetyper. Begge dele går an, men som jeg har skrevet i forbandet mange indlæg, så er der kun få af Coutinho-typer (Isco), men i min optik trods alt flere af typer som Weigl.
Og fordi vi netop har de stærke folk i 3 mandsangrebskæden, så vil jeg hellere have en der kan temperere spillet fra en dybere position.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 21:57

Måske skulle vi også holde øje med ham Fred fra Shakhtar, når de møder Roma i denne uges CL. Det er flere år siden, jeg har set ham spille, men jeg husker ham som en spiller med de kvaliteter, vi søger, og han har stadig en god alder. Han er ikke fysisk stor, men besidder nogle spilfordelende egenskaber.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 19. feb, 2018 22:27

texy skrev:Angreb:

Fabiano (især hvis rygterne om en frikøbsklausul på 90 millioner er sande). Alternativt David Villa.

Elmander (Fordi han er mere naturlig i den rolle bag Torres som Gerrard bestrider pt. Så kan vi forhåbentligt vende tilbage til 4-4-2)

Midtbane:

Quaresma (Fordi han er en af de dygtigste kant/offensivspillere efter Ronaldo)

De La Red (Fordi han er bedre end Alonso, som vi sælger og tjener lidt penge til indkøb på)

Forsvar:

Richards (Fordi han er stærk både defensivt og offensivt og dækker både højre back og centralforsvaret)

Wayne Bridge (Fordi han er dygtig venstre back, der også formår at spille offensivt. Derudover har han oceaner af erfaring fra Premier League, så han skal ikke finde sig tilpas i ligaen)

Lad os antage, at anskaffelsen af disse seks spiller koster 600-650 millioner. Det må tjenes ind på salg af:

Kuyt (80 millioner)
Voronin (30 millioner)
Crouch (100 millioner)
Alonso (150 millioner)
Pennant (60 millioner)
Riise (40 millioner)
Finnan (40 millioner)

De resterende 100 til 150 millioner må komme fra ejerne, som ifølge nogle avisartikler har sikret et beløb i omegnen af 40 millioner pund til spillerforstærkninger, da de refinancierede.

Nemeth fra reserve/ungdomsholdet må tjene som fjerdeangriber.

Mvh.

Texnymann
Det her indlæg er næsten 10 år gammelt. Sjovt/skræmmende som priserne er eksploderet. Alonso som kan sælges osv...

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Valdemax » tirsdag, 20. feb, 2018 00:36

Jesper skrev:
texy skrev:Angreb:

Fabiano (især hvis rygterne om en frikøbsklausul på 90 millioner er sande). Alternativt David Villa.

Elmander (Fordi han er mere naturlig i den rolle bag Torres som Gerrard bestrider pt. Så kan vi forhåbentligt vende tilbage til 4-4-2)

Midtbane:

Quaresma (Fordi han er en af de dygtigste kant/offensivspillere efter Ronaldo)

De La Red (Fordi han er bedre end Alonso, som vi sælger og tjener lidt penge til indkøb på)

Forsvar:

Richards (Fordi han er stærk både defensivt og offensivt og dækker både højre back og centralforsvaret)

Wayne Bridge (Fordi han er dygtig venstre back, der også formår at spille offensivt. Derudover har han oceaner af erfaring fra Premier League, så han skal ikke finde sig tilpas i ligaen)

Lad os antage, at anskaffelsen af disse seks spiller koster 600-650 millioner. Det må tjenes ind på salg af:

Kuyt (80 millioner)
Voronin (30 millioner)
Crouch (100 millioner)
Alonso (150 millioner)
Pennant (60 millioner)
Riise (40 millioner)
Finnan (40 millioner)

De resterende 100 til 150 millioner må komme fra ejerne, som ifølge nogle avisartikler har sikret et beløb i omegnen af 40 millioner pund til spillerforstærkninger, da de refinancierede.

Nemeth fra reserve/ungdomsholdet må tjene som fjerdeangriber.

Mvh.

Texnymann
Det her indlæg er næsten 10 år gammelt. Sjovt/skræmmende som priserne er eksploderet. Alonso som kan sælges osv...

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Forskel er bare at Kroner er lavet om til Pund :)

Besvar