Filos of Isk skrev:Altså hvis Koulibaly kan slå Gomez af i midterforsvaret... så er det jo fair nok at hive ham ind. Gomez har jo gode chancer for spilletid på backen og som reserve i midterforsvaret. Det er jo målet med alle transfers: at forbedre holdet.
Jeg tror slet ikke på at vi kan forvente en så stor signing som Koulibaly nu og her. Der skal rejses mange penge, Napoli vil gå langt for at holde lidt længere på ham så de hat hele sommeren til at finde en erstatning osv.
Men Han skifter med stor sandsynlighed til sommer.
Til sommer tror jeg vi kommer til at have en rimelig kort ønskeliste med få udvalgte klassespillere og store talenter. Jeg tror ikke vi skal være så specifikke omkring hvilke spillertyper vi kigger på, men mere være fokuseret på individuel klasse.
Derfor mener jeg ikke at det er helt urealistisk at vi køber Koulibaly eller en de Ligt til sommer. Især hvis klopp-Edwards vurderer at Matip, Lovren og Gomez er for ofte skadet.
Nu og her derimod må vi stramme ballerne sammen og komme igennem vores skades problemer så godt vi kan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det markerede har du reelt fuldkommen ret i. Men hvis Gomez (som jeg vurderer) er lige så god som Koulibaly, så er det måske en dårlig prioritering af midlerne, at gå efter ham? For selvom bænken helst skal være lige så stærk som banen, så fungerer kollektivet nogle gange bedre, når fordelingen af stjerner og vandbærere er klar og accepteret.
Til sommer er der flere spændende muligheder på markedet udover Koulibaly (og De Ligt). Især, hvis man stadig har en holdning om, at Gomez sammen med VVD skal være det bærende element i midterforsvaret. Til at supplerer den konstellation kan man godt kigge efter højt profilerede navne i den øvre ende af alderspektret som eksempelvis transferfrie Godin. Alderweireld vil til den tid have en frikøbsklausul på £25M. Og Hummels vil kun have et år tilbage af sin kontrakt i Bayern, hvor han alligevel ikke spiller fast.
I øvrigt vil både Luiz og Cahill vist også være transferfrie, men jeg ved ikke helt, om de vil passe ind eller være gode nok til os. Jeg er dog generelt ret nervøs ved Lovren og tror, at jeg ville være klar til at erstatte ham med enhver af de spillere jeg her har nævnt – inklusiv Cahill…. tror jeg….