Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » fredag, 22. mar, 2019 15:01

AJJ skrev:
Wormie skrev:
AJJ skrev:
Bellamy_fever skrev:Er du gal FM køre på højtryk i disse dage..
Det er den landskampspause....

Det er sjovt, at folk bliver ved med at nævne etablerede spillere fra de andre store klubber. Det kommer jo ikke til at ske.
ud af dem jeg har nævnt

(Matthijs de Ligt, Raphaël Varane, Kalidou Koulibaly, Lucas Hernández) så vil 3 af dem nok skifte klub til sommer, tror kun Lucas er den som bliver.
(Christian Eriksen, Isco, Coutinho), Barca vil nok gerne af med Coutinho og Eriksen har ikke underskrevet en ny kontrakt. Isco bliver nok skippet afsted for at få nyt blood ind i zidans nye Real madrid
(Antoine Griezmann, Mauro Icardi, Jadon Sancho, Kingsley Coman, Gareth Bale) Griezmann vil gerne til barca tror jeg, Icardi vil gerne væk fra inter, Sancho bliver nok skippet afsted pga de penge som dortmund kan få for ham. og Bale ryger nok væk fra Real.

Så ingen chance siger du?
Med andre store klubber mener jeg: top 6 i England, Bayern M, PSG, Juventus, Real Madrid, Barca, A. Madrid. Det omfatter så en del af dem, du nævner.

Men siden du spørger, så nej vi kommer ikke til at hente nogen af de spillere, du nævner, for vi er nemlig ikke interesserede i dem. Kan henføres til en eller flere af følgende årsager:

1) For dyr (stort set alle sammen)
2) For gammel (Isco)
3) Ikke behov (fx De Ligt, Varane når vi har Gomez)
4) Spilleren har ikke det rigtige hoved (Icardi)
Siger det bare, Isco er 26.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 22. mar, 2019 15:28

Emmy skrev:For mig at se er en markant offensiv forstærkning 1. prioritet. Både Mané og Salah er væk hele sommeren til Africa Cup og begge må formodes at komme langt i turneringen og spille mange hårde kampe. Så de er væk hele preseason og vi skal sikkert langt ind i sæsonen før de er sig selv igen. Så vi er meget pressede på de forreste pladser lige fra starten af sæsonen og der er ingen i truppen der kan erstatte dem og da sket ikke hvis de begge to er væk.
Helt enig. Det er alt for risikabelt at sætte sin lid til, at fronttrioen bliver ved med at levere og holde sig skadesfri.

Vi så med al tydelighed, hvor rustne Salah og Firmino var efter et WM i sommers, hvilket Klopp også pointerede i Salah’s tilfælde. Til sommer skal de alle tre af sted igen til African Cup of Nations og Copa America. Der skal være en offensiv bredde som sikrer, at andre kan træde til i perioder, hvor en eller flere af Mane, Salah og Firmino ikke leverer varen. Og løsningen hedder ikke Origi, Wilson eller Brewster. Der skal hentes en offensiv midtbane og en alsidig angriber til sommer.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jørgen lk » fredag, 22. mar, 2019 22:18

Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 23. mar, 2019 09:01

Robbie_God_Fowler skrev:
Emmy skrev:For mig at se er en markant offensiv forstærkning 1. prioritet. Både Mané og Salah er væk hele sommeren til Africa Cup og begge må formodes at komme langt i turneringen og spille mange hårde kampe. Så de er væk hele preseason og vi skal sikkert langt ind i sæsonen før de er sig selv igen. Så vi er meget pressede på de forreste pladser lige fra starten af sæsonen og der er ingen i truppen der kan erstatte dem og da sket ikke hvis de begge to er væk.
Helt enig. Det er alt for risikabelt at sætte sin lid til, at fronttrioen bliver ved med at levere og holde sig skadesfri.

Vi så med al tydelighed, hvor rustne Salah og Firmino var efter et WM i sommers, hvilket Klopp også pointerede i Salah’s tilfælde. Til sommer skal de alle tre af sted igen til African Cup of Nations og Copa America. Der skal være en offensiv bredde som sikrer, at andre kan træde til i perioder, hvor en eller flere af Mane, Salah og Firmino ikke leverer varen. Og løsningen hedder ikke Origi, Wilson eller Brewster. Der skal hentes en offensiv midtbane og en alsidig angriber til sommer.
Men de bliver ved med at levere, og de er i deres bedste fodboldalder og har lige fået en sæson mere under bæltet indbyrdes og med deres nye holdkammerater.
Det vil være super uheldigt og ærgerligt med en alvorlig skade til en af de 3, men det er ikke noget, de har oplevet før (mig bekendt), og så spiller de bare nærmest alle kampe.
Det er en udefra kommende bare nød til at forholde sig til, og jeg føler mig helt overbevist om, at alle angribere derude godt er klar over, at det er op ad bakke at få spilletid i angrebet i Liverpool, og det er ikke meget lettere på midten.
Hvis Brewster viser sig, at være et lige så stort talent som hans ven og kollega fra U17 verdensmestrene Jadon Sancho (og det skulle jeg mene, han var dengang i hvert fald), og fysikken holder, så står vi vist rimeligt godt angrebsmæssigt, og Origi leverer faktisk, hvad man kan forvente.

På den anden side skal vi da lige se sæsonen færdig, og vi skal have en pre season i gang, og det kan da meget vel være, at vi intet har vundet, og at vi står med fornemmelsen af, at vi skal købe noget på det tidspunkt.

Drømmen er måske Joao Felix og Jadon Sacho, men så snakker vi den helt store tegnedreng igen og/eller salg af en spiller eller 2, som vi ikke lige havde set komme for at kunne finansiere det ?

Julian Brandt og Memphis Depay er måske knap så sexede navne, men jeg tror, at du får lige så meget kvalitet til en helt anden penge:

https://talksport.com/football/515593/l ... er-league/

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » lørdag, 23. mar, 2019 11:23

Hvis jeg skulle lege football manager, så vil jeg hente en fast makker til vvd, det kunne være de Ligt, og sælge Lovren. Lidt paradoksalt da vores forsvar jo er helt fantastisk, men hvor ville jeg gerne have en stopper duo, der spiller sammen hver kamp igennem en hel sæson, eller tæt på. Det kommer Gomez, Matip og Lovren ikke til. Så ud med Lovren, Joe som 3. valg og Matip som 4. valg.

Jeg kunne også godt tænke mig lidt mere backup på backpladserne. Hvis ox'en kommer godt igen og måske Grujic, så er midtbanen dækket godt ind, og Milner og Fab kan bruges på backen uden at svække midtbanen. Men det er pladser der har virket lidt følsomme.

Så skal der hentes en kreativ spiller, der kan dække flere offensive pladser, og som må finde sig i at der er 3 sikre på holdkortet. Lidt som turbo-dværgen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 25. mar, 2019 08:51

Jeg er blevet lun på en Ruben Neves type. Der kan tilføre midtbanen lidt boldkundskaber og kreativitet , men samtidig også kan indgå i det defensive arbejde.

Også en spiller der kan komme ind og give ro til midtbanen, noget Milner ikke rigtigt magtede imod Fulham(ikke for at Milner bashe, hans styrke er bare hans løbepensum og høje energiniveau).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 25. mar, 2019 09:18

De unge spillere, der skal sikre generationsskiftet på det tyske landshold:

https://talksport.com/football/515707/g ... an-brandt/

Der er da nogle interessante imellem ;)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 26. mar, 2019 08:21

Niels K skrev:De unge spillere, der skal sikre generationsskiftet på det tyske landshold:

https://talksport.com/football/515707/g ... an-brandt/

Der er da nogle interessante imellem ;)
Jeg må indrømme, at jeg synes, der er flere spændende unge engelske spillere end tyske. Desværre er de sikkert også uhyre dyre.

Vi har selv Trent og Gomez. Derudover er der Rashford, Alli, Sancho, Odoi og Maddison (som jeg personligt er helt vild med). Og så har de spillere, der stadig er et par år fra at nå deres "prime" i form af eksempelvis Sterling, Stones og vel også Kane.

Der er ikke mange i den gruppe, som vil kunne blive relevante for os - udover dem som vi allerede har i truppen. Men hvis vi føler, at der savnes kreativitet fra midten, og der skulle være hold i rygterne om, at Keita allerede denne sommer kunne blive solgt igen, så ville Maddison være oplagt. Han kan spille både 10er, 8er og reelt også wing.

Personligt tror jeg dog, at der er MEGET mere i Keita, end vi har fået set i denne sæson. Min fornemmelse er, at vi i næste sæson får den spiller at se, som vi troede vi købte sidste sommer.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. mar, 2019 10:14

Enig i at der er mange engelske talenter i øjeblikket, som vi naturligvis også skal have blik for, det var blot for at give en lille oversigt over de tyske.

Maddison ville jeg jo også gerne have, inden han valgte at skifte til Leicester, hvor han er trådt i karakter. Jeg synes også, at Bournemouth's David Brooks ser rigtig spændende ud, og Kai Havertz lige så. Klopp har tidligere vist stor interesse for Julian Brandt, så han er sikkert også et eller andet sted på vores observationsliste.
Ifølge et ITK-forum skulle vi have haft spejdere ude at se på Sportings Bruno Fernandes mange gange, og han er vel lidt mere etableret som spiller end alle de ovennævnte.

Hvis Hudson-Odoi vil væk fra Chelsea, så har de vel svært ved at holde på ham, og så er vi vel lige så meget inde i kampen som så mange andre, og det kunne være et spændende køb. Depay tror jeg bare kunne blive et hit med det samme, og han vil sikkert falde hurtigt ind med Gini og Virgil på holdet, og de vil være gode at have i baghånden, hvis vi går efter ham, og han skal overtales ;)

Jeg håber på en kanon pre season til Brewster og Origi, så de kan være alternativer som mere rene angribere.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 26. mar, 2019 10:37

Niels K skrev:Depay tror jeg bare kunne blive et hit med det samme, og han vil sikkert falde hurtigt ind med Gini og Virgil på holdet, og de vil være gode at have i baghånden, hvis vi går efter ham, og han skal overtales ;)
Jeg tænder mere og mere på Depay. Ku' godt se ham trives med Mané og Salah til hhv. venstre og højre for sig.
Firmino kunne så få love at udleve sit arbejdsraseri med udgangspunkt på den offensive midt. .....eller alle 4 kunne indgå i en dynamisk rotation, så modstanderen aldrig er forberedt på hvad der rammer dem.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 26. mar, 2019 12:13

Liverpool er vel så småt ved at være tvunget til at kigge efter engelske spillere for at opfylde kravene om homegrown, Sturridge og Milner har kontrakt udløb til sommer og Lallana har udløb sommer 2020, Clyne har også udløb 2020. Connor Randall har for øvrigt også udløb til sommer.

Tror Lallana efter et par gode præstationer har rest af sæsonen til at bevise om han skal blive eller skydes afsted til sommer (mener klubben har option på at forlænge kontrakten med 1 år)

Synes også Maddison ser spændende ud, og bytter gerne Lallana ud med Maddison til sommer.


Hvis alle er fit næste år tror jeg start 11 hedder:

Allison (backup Mignolet eller ny)

TAA (måske Hoever ellers ny drøm kunne være Kimmich og så rykke TAA op på midtbanen samtidig med han kan være backup til HB)
Gomez (backup Lovren)
Van Dijk (backup Matip)
Robertson (Ny - forslag Ryan Sessegnon som også kan være backup til Mane)

Fabinho ( Backup Henderson)
Winjaldum (Grujic/Lallana)
Keita (Ox) måske ny forslag Maddison

Ekstra backup til midten/alt - forlæng med Milner

Salah (backup Shaq)
Mane (Backup Origi - men samtidig er det her jeg synes Liverpool skal sprænge banken i år hvis muligt på Zaha eller Depay der også kan være backup til Firmino og Salah)
Firmino (backup Origi måske er Brewster, Duncan eller Glatzel klar til at få lidt spilletid og kan overtage Sturridge plads - eller kunne et frækt bud være Vardy)

1 prioritet backup til venstre back
2 prioritet backup til de forreste 3, selvom de er selvskrevet på holdkortet når de er klar, så er det behov for en ekstra klasse spiller til de 3 forreste pladser og tror Zaha eller Depay kunne blive genial som ekstra spiller i truppen og rykke os tættere på City, som stadig stiller klasse hold når f.eks Sane og DeBrüne er ude med skader
3 prioritet backup til højre back hvis man ikke beholder Clyne eller tror Hoever er klar
4 prioritet en offensivt tænkende midtbanespiller feks skifte Lallana med Madison
YNWA

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 26. mar, 2019 12:36

Det her indlæg burde måske komme i "hvem skal ud?", men pointen kommer. Jeg vil tillade mig at spekulere lidt i at Mane bliver solgt. Hvorfor? Simpelthen fordi han sammen med Hazard synes at være et kæmpe mål for Zidane og her er jeg seriøst bange for at de hvide får sin vilje. Vi har været igennem det her trommerum før, og tankegangen hos Klopp synes at være, at han holder på de spillere, der VIL være her. Ellers skal de videre.
Hvad vil det så betyde? Ja, for det først vil det booste vores transferbudget, for Edwards vil jo i sagens natur få et enormt beløb for ham. På banen er jeg så mere i tvivl. For hvad gør vi egentlig? Jeg vil - i lighed med Coutinho - påstå, at vi nu har spillere på et niveau, at man ikke bare kan erstatte dem en til en. Det vil så også være mit absolutte hovedargument for at vi ikke skal sælge ham, men som sagt, Klopp har flere gange talt om at Liverpool er en klub man skal ville spille i. Ikke tvinges.
Jeg synes faktisk vi har at gøre med en reel risiko for at vi står i en ubehagelig situation, for skulle han sælges, så ved andre klubber jo at vi har enormt med penge, hvorfor det næsten er umuligt at købe andre spillere Se bare på Barcelona efter salget af Neymar.
Men det var ikke det jeg ville spekulere i, det var mere hvordan vi rent taktisk og navnemæssigt kunne gribe situationen an, hvis Mane skulle forsvinde?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. mar, 2019 13:02

Hvis vi under alle omstændigheder vil hente en back up til vores wide men, så skal det være en, der kan gå lige ind på holdet, hvis man tænker sig, at vedkommende skal kunne spille en masse kampe i tilfælde af en alvorlig skade fx. Depay.

Det smarte vil jo så være, at handle ind lige så snart vinduet åbner, fordi vi har gjort vores hjemmearbejde allerede. Det betyder så, at andre jo ikke kan dokumentere, at vi har pengene fra en Mané-handel og dermed ikke kan bruge det til at presse prisen i vejret.

Vi har under Klopp/Edwards været gode til at hente tidligt i vinduet så vidt, jeg husker.

Ryger Mané så (hviket jeg slet ikke håber), så skal vi stadig have en back up, og der kan vi måske kigge efter en spiller med stort potentiale, som Klopp kan udvikle på fx. Bergwijn.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 26. mar, 2019 15:03

Niels K skrev:
Det smarte vil jo så være, at handle ind lige så snart vinduet åbner, fordi vi har gjort vores hjemmearbejde allerede. Det betyder så, at andre jo ikke kan dokumentere, at vi har pengene fra en Mané-handel og dermed ikke kan bruge det til at presse prisen i vejret.
Tror sgu det er slut med at købe "billige" spillere med de penge vi har betalt for Allison og Van Dijk, samtidig med at klubben fremviser rekordregnskaber og nok snart skal til at indgå rekordaftale på spillertøj, hvis vi skal ud og hente spillere på højt niveau som er har en vis alder som Depay, Zaha eller Maddison så kommer de til at koste mellem 50 og 100 mio £
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 26. mar, 2019 15:56

Redtothebone skrev:
Niels K skrev:
Det smarte vil jo så være, at handle ind lige så snart vinduet åbner, fordi vi har gjort vores hjemmearbejde allerede. Det betyder så, at andre jo ikke kan dokumentere, at vi har pengene fra en Mané-handel og dermed ikke kan bruge det til at presse prisen i vejret.
Tror sgu det er slut med at købe "billige" spillere med de penge vi har betalt for Allison og Van Dijk, samtidig med at klubben fremviser rekordregnskaber og nok snart skal til at indgå rekordaftale på spillertøj, hvis vi skal ud og hente spillere på højt niveau som er har en vis alder som Depay, Zaha eller Maddison så kommer de til at koste mellem 50 og 100 mio £
True, men hvis vi har et stort Mané eller Salah-formet hul i holdet og en salgsaftale på 100 + millioner og det begynder at nærme sig vinduets lukketid... så har vi en opskrift på en ny Balotelli handel.

Men nej det er næppe fordi Leicester giver rabat på Maddison fordi de syntes det er synd for os at vi ikke har fået solgt Mané endnu. Det handler jo også om at der er andre der også gerne vil have Maddison, Zaha og Depay. Det der med at prisen presses op eller ned er jo mest relevant hvis vi er eneste klub inde i billedet til en specifik spiller.

Men det er altid godt at være på forkant med vinduet og det tror jeg da også at vi er.

Besvar