Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 13. maj, 2008 13:17

Ok, baseret på nogle af de løse rygter og priser prøver jeg at lave et positivt scenario:
(tal er i £mio)

UD: Carson 8, Riise 4, FInnan 3, Benni 2, Alonso, 20, Crouch 12, Voronin 2,

IND: Rafinha 6, Barry 11, Owen 7, Silva 20, Garcia 2

Holdet (reservene i parantes)

Reina (Hansen)

Rafinha (Arbeloa) - Carra (Skrtel) - Agger (Hyypia) - Barry (Aurelio)

Macherano (Plessis) - Lucas (Barry)

Kuyt (Pennant) - Gerrard (Garcia) - Silva (Babel)

Torres (Owen)

Flere spillere kan dække flere pladser, men en totalpris på £5 mio INDTÆGTER i ren spiller køb/salg, så er det ikke dårligt.

Alternativt kan vi spille 4-4-2 og har spillerne til det.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nrg » tirsdag, 13. maj, 2008 14:27

ilusio skrev:Ok, baseret på nogle af de løse rygter og priser prøver jeg at lave et positivt scenario:
(tal er i £mio)

UD: Carson 8, Riise 4, FInnan 3, Benni 2, Alonso, 20, Crouch 12, Voronin 2,

IND: Rafinha 6, Barry 11, Owen 7, Silva 20, Garcia 2

Holdet (reservene i parantes)

Reina (Hansen)

Rafinha (Arbeloa) - Carra (Skrtel) - Agger (Hyypia) - Barry (Aurelio)

Macherano (Plessis) - Lucas (Barry)

Kuyt (Pennant) - Gerrard (Garcia) - Silva (Babel)

Torres (Owen)

Flere spillere kan dække flere pladser, men en totalpris på £5 mio INDTÆGTER i ren spiller køb/salg, så er det ikke dårligt.

Alternativt kan vi spille 4-4-2 og har spillerne til det.
Hvornår pokker er du blevet så vild med at få Owen tilbage. Du virker ellers som en fornuftig fyr.. ;)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 13. maj, 2008 14:52

Fordi han er billig ;)

Nej, jeg kan sagtens undvære at købe nogen super angriber i år da vi "bare" bruger Babel sammen med Torres. Som reserve har vi jo stadig Kuyt og Nemeth.

Det vigtigste er stadig at få kanterne med som Henrik1 påpeger flere steder. Barry som venstre back, Rafinha som højre back, Silva som venstre fløj.

Så er vi kommet langt. Resten af holdet virker ganske stærkt.

PS: nogen der ved om der ikke kommer en FM09 snart? Jeg er ved at få abstinenser over at der ikke er fodbold i flere måneder nu. (hvem sagde EM?) Desuden skal jeg jo ind og lave alle de køb Rafa ikke gør ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » tirsdag, 13. maj, 2008 14:57

ilusio skrev:Ok, baseret på nogle af de løse rygter og priser prøver jeg at lave et positivt scenario:
(tal er i £mio)

UD: Carson 8, Riise 4, FInnan 3, Benni 2, Alonso, 20, Crouch 12, Voronin 2,

IND: Rafinha 6, Barry 11, Owen 7, Silva 20, Garcia 2

Holdet (reservene i parantes)

Reina (Hansen)

Rafinha (Arbeloa) - Carra (Skrtel) - Agger (Hyypia) - Barry (Aurelio)

Macherano (Plessis) - Lucas (Barry)

Kuyt (Pennant) - Gerrard (Garcia) - Silva (Babel)

Torres (Owen)

Flere spillere kan dække flere pladser, men en totalpris på £5 mio INDTÆGTER i ren spiller køb/salg, så er det ikke dårligt.

Alternativt kan vi spille 4-4-2 og har spillerne til det.
Og hvis folk ville se noget kreativt på kanterne, hvad laver Kuyt så på banen? Ved godt han kæmper r.... ud af bukserne, men han kan intet på egen hånd, er ikke stærk i pasningsspillet, og har heller ikke særligt mange indlæg. Vil MEGET hellere have Pennant inde end ham. Desduen vil jeg hellere have Owen som reserve til Torres end Kuyt og Voronin, men sælges Crouch, tror jeg hellere Benitez vil have en ny flick-on type ala ham, frem for en lille hurtig ala Owen.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » tirsdag, 13. maj, 2008 15:28

ilusio skrev:Fordi han er billig ;)

Nej, jeg kan sagtens undvære at købe nogen super angriber i år da vi "bare" bruger Babel sammen med Torres. Som reserve har vi jo stadig Kuyt og Nemeth.

Det vigtigste er stadig at få kanterne med som Henrik1 påpeger flere steder. Barry som venstre back, Rafinha som højre back, Silva som venstre fløj.

Så er vi kommet langt. Resten af holdet virker ganske stærkt.

PS: nogen der ved om der ikke kommer en FM09 snart? Jeg er ved at få abstinenser over at der ikke er fodbold i flere måneder nu. (hvem sagde EM?) Desuden skal jeg jo ind og lave alle de køb Rafa ikke gør ;)
Jeg er meget enig Ilusio.

Ideen med Babel og Torres på top, Stevie på midten med Masch og Barry + en til på backerne og to nye kanter på midten ville være et godt udgangspunkt. Det skal bare helt ikke være Kuyt der dækker højrekanten ihvertfald.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. maj, 2008 15:46

henrik1 skrev: Jeg er meget enig Ilusio.

Ideen med Babel og Torres på top, Stevie på midten med Masch og Barry + en til på backerne og to nye kanter på midten ville være et godt udgangspunkt. Det skal bare helt ikke være Kuyt der dækker højrekanten ihvertfald.
Du synes da ikke at Kuyt har gjort det fint i denne nye rolle?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 13. maj, 2008 15:50

Jeg tror vi skal genoverveje de taktiske forhold i en 4-2-3-1

I den opstilling skal "fløjene" ikke være out-and-out wings, der kun løber til baglinien og smider indlæg ind i kryderen på en angriber. Det er faktisk (nu lyder jeg som Morten Olsen) 3 angribere og en offensiv midt, mere end det er 2 fløje og en hængende angriber.

De to fløje skal gå ind i feltet fra kanterne samt selvfølgelig tilbyde sig ud af. Rene fløje starter deres opspil længere tilbage på banen og holder sig oftere til kridtstregen.

I en 4-2-3-1 har vi 2 defensive midtbanespillere til at dække af for vores backs, som så skal op langs fløjen og laver overlap. Lidt i stil med (uden at være det) lige som de gamle wingbacks.

Bruges Barry som back (den offensive slags) og får vi Rafinha (som jeg ser som offensiv), så har vi de 2 offensive backs der kan åbne spillet frem af banen på fløjene. Pennant er bedst når der er mere plads til at han kan smutte forbi hans mand. Kuyt er bedre til det fysiske spil og opspil omkring feltet.

Derfor må vi ikke undervurdere Kuyt i den rolle. Babel er ideel til den funktion. Han er hurtig til at tage kontra langs fløjen, han kan spille i begge sider, og han kan i den grad rykke ind mod midten og trykke af som afslutter. Mit kvalificerede gæt er at det kan Silva også i venstre, hvorfor jeg også gerne så Babel som førstevalg i højre.

Ellers ved jeg ikke hvem vi skal vælge til den plads. Maxi Rodriques?

Reina
Rafinha - Carra - Agger - Barry
Macherano - Lucas
Babel - Gerrard - Silva
Torres

??
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

ChinGanMew

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ChinGanMew » tirsdag, 13. maj, 2008 16:32

FM 08 blev først udgivet den 22. oktober, så det kan godt være du skal vente en del endnu, men der er håb. FM 07 blev udgivet den 27 juni.

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » tirsdag, 13. maj, 2008 16:37

for det første tror jeg ikke at yossi blir sogt, og hvis han gør, så da slet ikke til en så latterlig pris.. yossi går ikke til under £5m.. det kan jeg godt garentere.. det ville være direkte tåbeligt!

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » tirsdag, 13. maj, 2008 17:53

Heksem skrev:
henrik1 skrev: Jeg er meget enig Ilusio.

Ideen med Babel og Torres på top, Stevie på midten med Masch og Barry + en til på backerne og to nye kanter på midten ville være et godt udgangspunkt. Det skal bare helt ikke være Kuyt der dækker højrekanten ihvertfald.
Du synes da ikke at Kuyt har gjort det fint i denne nye rolle?

Nej egentlig ikke. Som påpeget af flere har han kämpet godt. Men han tilförer ikke ret meget kreativt. Vi kan klare os meget bedre med en rigtigt kantsspiller. Vi har jo prövet dette för med Heskey, Diouf og Cisse og det virkede ikke så godt i längden.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. maj, 2008 20:29

henrik1 skrev:
Heksem skrev:
henrik1 skrev: Jeg er meget enig Ilusio.

Ideen med Babel og Torres på top, Stevie på midten med Masch og Barry + en til på backerne og to nye kanter på midten ville være et godt udgangspunkt. Det skal bare helt ikke være Kuyt der dækker højrekanten ihvertfald.
Du synes da ikke at Kuyt har gjort det fint i denne nye rolle?

Nej egentlig ikke. Som påpeget af flere har han kämpet godt. Men han tilförer ikke ret meget kreativt. Vi kan klare os meget bedre med en rigtigt kantsspiller. Vi har jo prövet dette för med Heskey, Diouf og Cisse og det virkede ikke så godt i längden.
Nu vil jeg sige Kuyt er en ganske anden støbning end de tre, selvom Heskey minder rigtig meget om Kuyt. Problemet med Heskey var at han alt for ofte var for kluntet og alt for ofte skadet. Du har ret i at Kuyt ikke tilfører så hamrende meget kreativt, men ikke destro mindre får han slidt sig igennem til ganske mange givtige indlæg. I de store kampe tror jeg det er rigtig godt med Kuyt som en arbejdshest, og Pennant til at de mere offensive kampe mod mindre mandskaber.

Det skal også tage in mente, at de tre du nævner spillede højre midtbane i en 4-4-2 opstilling, hvorpå flere defensive pligter forventes. Eller rettere en defensiv udgangsposition. Kuyt kender denne position fra sine yngre dage, og spiller den på sin egen måde. Det er ikke ala Quaresma, c. ronaldo, Messi og hvad de ellers hedder med tekniske detaljer i højsædet, men på sin helt egen måde får han nu skabt en del. Derudover er han ganske målfarlig i kraft af sine egenskaber i og omkring feltet som topangriber.

Med en offensiv back bag Kuyt, tror jeg et makkerskab vil have rigtig gode betingelser.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » tirsdag, 13. maj, 2008 21:43

Rodriguez skrev:
Styf skrev:Rafa vil tilsyneladende købe spillere som han ved kan præstere i Premier Legaue og i denne kategori er spillere som Owen, Barry, Bridge og Bentley gode men de koster altså også en god sum penge. En spiller som Milner er fin nok i mine øjne men han kan ikke spille en større rolle på vores hold end en Benayoun gør på nuværende tidspunkt for han kunne jo også præstere i Premier League. Milner er måske bedre end Riise men det er ikke et kvalitetstempel så jeg ville stadig klart foretrække at få de 5 mio. pund. for Riise som der har været snak om at hans pris er.
Jeg tror at Rafa har indset han skal hente spillere fra ligaen, for at ku præstere i den engelske liga. Vi ved Man Utd har købt Carrick, Ferdinand, Rooney fx internt i ligaen. Og jeg tror Rafa er ude på noget af det samme.
Tror jeg du har helt ret i men det skal stadig være kvalitetsspillere som Richards, Johnson, Barry, Owen, Young, Bentley. Altså spillere der kan for alvor kan gøre en forskel og ikke en spiller som Milner som vil ikke kan tilbyde meget mere end Benayoun kan og han kom jo også fra en anden Premier League klub.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » tirsdag, 13. maj, 2008 22:03

Heksem skrev:
henrik1 skrev:
Heksem skrev:
henrik1 skrev: Jeg er meget enig Ilusio.

Ideen med Babel og Torres på top, Stevie på midten med Masch og Barry + en til på backerne og to nye kanter på midten ville være et godt udgangspunkt. Det skal bare helt ikke være Kuyt der dækker højrekanten ihvertfald.
Du synes da ikke at Kuyt har gjort det fint i denne nye rolle?

Nej egentlig ikke. Som påpeget af flere har han kämpet godt. Men han tilförer ikke ret meget kreativt. Vi kan klare os meget bedre med en rigtigt kantsspiller. Vi har jo prövet dette för med Heskey, Diouf og Cisse og det virkede ikke så godt i längden.
Nu vil jeg sige Kuyt er en ganske anden støbning end de tre, selvom Heskey minder rigtig meget om Kuyt. Problemet med Heskey var at han alt for ofte var for kluntet og alt for ofte skadet. Du har ret i at Kuyt ikke tilfører så hamrende meget kreativt, men ikke destro mindre får han slidt sig igennem til ganske mange givtige indlæg. I de store kampe tror jeg det er rigtig godt med Kuyt som en arbejdshest, og Pennant til at de mere offensive kampe mod mindre mandskaber.

Det skal også tage in mente, at de tre du nævner spillede højre midtbane i en 4-4-2 opstilling, hvorpå flere defensive pligter forventes. Eller rettere en defensiv udgangsposition. Kuyt kender denne position fra sine yngre dage, og spiller den på sin egen måde. Det er ikke ala Quaresma, c. ronaldo, Messi og hvad de ellers hedder med tekniske detaljer i højsædet, men på sin helt egen måde får han nu skabt en del. Derudover er han ganske målfarlig i kraft af sine egenskaber i og omkring feltet som topangriber.

Med en offensiv back bag Kuyt, tror jeg et makkerskab vil have rigtig gode betingelser.
Kuyt har da helt sikkert nogle kvaliteter, og han er da ikke så forfærdelig på kanten som han fra tid til anden gøres til. Det er jeg enig i. Men Alonso er jo heller ikke en dårlig spiller. Mit argument går derfor også på, at når vi nu har spillere som er mere end "gode nok" til at dække op centralt, spillere som Stevie, Masch, Alonso, Lucas og Plessis, hvorfor så sælge Alonso, og spille en ny midtbanespiller ind? Hvorfor så ikke bare køre videre med de centrale spillere vi har, som trods alt fungerer meget godt, og istedet bruge en masse kræfter/penge på kanterne istedet? Jeg ser stadig helst vi fylder ud på kanterne. Det andet har vi prøvet før. Lad os nu prøve at sætte fokus på de positioner vi ikke har prioriteret før. Det kan jo nærmest kun blive bedre ik ;)

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. maj, 2008 22:11

henrik1 skrev:
Heksem skrev:
henrik1 skrev:
Heksem skrev:
henrik1 skrev: Jeg er meget enig Ilusio.

Ideen med Babel og Torres på top, Stevie på midten med Masch og Barry + en til på backerne og to nye kanter på midten ville være et godt udgangspunkt. Det skal bare helt ikke være Kuyt der dækker højrekanten ihvertfald.
Du synes da ikke at Kuyt har gjort det fint i denne nye rolle?

Nej egentlig ikke. Som påpeget af flere har han kämpet godt. Men han tilförer ikke ret meget kreativt. Vi kan klare os meget bedre med en rigtigt kantsspiller. Vi har jo prövet dette för med Heskey, Diouf og Cisse og det virkede ikke så godt i längden.
Nu vil jeg sige Kuyt er en ganske anden støbning end de tre, selvom Heskey minder rigtig meget om Kuyt. Problemet med Heskey var at han alt for ofte var for kluntet og alt for ofte skadet. Du har ret i at Kuyt ikke tilfører så hamrende meget kreativt, men ikke destro mindre får han slidt sig igennem til ganske mange givtige indlæg. I de store kampe tror jeg det er rigtig godt med Kuyt som en arbejdshest, og Pennant til at de mere offensive kampe mod mindre mandskaber.

Det skal også tage in mente, at de tre du nævner spillede højre midtbane i en 4-4-2 opstilling, hvorpå flere defensive pligter forventes. Eller rettere en defensiv udgangsposition. Kuyt kender denne position fra sine yngre dage, og spiller den på sin egen måde. Det er ikke ala Quaresma, c. ronaldo, Messi og hvad de ellers hedder med tekniske detaljer i højsædet, men på sin helt egen måde får han nu skabt en del. Derudover er han ganske målfarlig i kraft af sine egenskaber i og omkring feltet som topangriber.

Med en offensiv back bag Kuyt, tror jeg et makkerskab vil have rigtig gode betingelser.
Kuyt har da helt sikkert nogle kvaliteter, og han er da ikke så forfærdelig på kanten som han fra tid til anden gøres til. Det er jeg enig i. Men Alonso er jo heller ikke en dårlig spiller. Mit argument går derfor også på, at når vi nu har spillere som er mere end "gode nok" til at dække op centralt, spillere som Stevie, Masch, Alonso, Lucas og Plessis, hvorfor så sælge Alonso, og spille en ny midtbanespiller ind? Hvorfor så ikke bare køre videre med de centrale spillere vi har, som trods alt fungerer meget godt, og istedet bruge en masse kræfter/penge på kanterne istedet? Jeg ser stadig helst vi fylder ud på kanterne. Det andet har vi prøvet før. Lad os nu prøve at sætte fokus på de positioner vi ikke har prioriteret før. Det kan jo nærmest kun blive bedre ik ;)
Hvorfor sælge Alonso? Måske for at skaffe penge til at styrke andre positioner på banen. Du skriver selv at vi har mange dygtige centrale midtbane folk og vi mangler at styrke kanterne, så er det da god forretningssans, at sælge en spiller i en position hvor vi er dækket rigtig godt ind og styrke en position, hvor vi mangler kvalitet.
Men foreslår du at vi beholder alle de centrale midtbane spillere og købe mindre gode spillere til fløjene eller...
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. maj, 2008 22:32

henrik1 skrev: Kuyt har da helt sikkert nogle kvaliteter, og han er da ikke så forfærdelig på kanten som han fra tid til anden gøres til. Det er jeg enig i. Men Alonso er jo heller ikke en dårlig spiller. Mit argument går derfor også på, at når vi nu har spillere som er mere end "gode nok" til at dække op centralt, spillere som Stevie, Masch, Alonso, Lucas og Plessis, hvorfor så sælge Alonso, og spille en ny midtbanespiller ind? Hvorfor så ikke bare køre videre med de centrale spillere vi har, som trods alt fungerer meget godt, og istedet bruge en masse kræfter/penge på kanterne istedet? Jeg ser stadig helst vi fylder ud på kanterne. Det andet har vi prøvet før. Lad os nu prøve at sætte fokus på de positioner vi ikke har prioriteret før. Det kan jo nærmest kun blive bedre ik ;)
Vi er ganske enige i, at kanterne bør have førsteprioritet. Jeg mener dog en venstre fløj er vigtigere end en højrefløj. En venstre back er vigtigere end en højrefløj, og måske også en højre back er vigtigere end en højrefløj.

Jeg vil også være noget skuffet, hvis Gareth Barry er topnavnet der kommer ind. Her havde jeg håbet på Gareth Barry og et endnu større navn til venstre fløj, ala Mancini, Silva eller lignende.

Jeg kan se Gareth Barry som en stor gevinst for holdet og truppen, i det han kan placeres på flere positioner uden det svækker hans indsats. Derudover har han rigtig gode indlæg og er godt skydende på frispark og hjørnespark. Derudover er han rimelig trafsikker fra 11 meter pletten.

Jeg ved godt du gerne vil have Steven Gerrard tilbage på den centrale midtbane, men tror ikke det sker i flere end 10 gange i næste sæson i 4-2-3-1 formationen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar