Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 20. maj, 2008 14:08

Jeg mener bestemt ikke at en billig spiller er en nødløsning, men Rafa har lavet nødløsninger for billige penge før. Min pointe er snarere at Degen ikke vil være en svækkelse af vores højre side (AJ mener ligefrem han er en klar styrkelse) og derfor er det svært at gøre det til andet end en god handel. Fantastisk back eller backup til Arbeloa.

En dyr spiller er ikke nødvendigvis en god spiller, men så mange har Rafa altså ikke smidt penge efter som ikke har været gode for os. Hvad blev Krumme forresten solgt for ift indkøbsprisen?

Pt har vores bedste venstre back været Arbeloa eller Aurelio de sidste par år. Den ene er out of position og den anden skadet. Derfor ser jeg Dossena som en meget sandsynlig forstærkning.

Sidste år prøvede Rafa jo at hente Heinze, og det ville da have forstærket den plads. Desværre var scum scum og det gik anderledes.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » tirsdag, 20. maj, 2008 16:08

ilusio skrev:Jeg mener bestemt ikke at en billig spiller er en nødløsning, men Rafa har lavet nødløsninger for billige penge før. Min pointe er snarere at Degen ikke vil være en svækkelse af vores højre side (AJ mener ligefrem han er en klar styrkelse) og derfor er det svært at gøre det til andet end en god handel. Fantastisk back eller backup til Arbeloa.

En dyr spiller er ikke nødvendigvis en god spiller, men så mange har Rafa altså ikke smidt penge efter som ikke har været gode for os. Hvad blev Krumme forresten solgt for ift indkøbsprisen?

Pt har vores bedste venstre back været Arbeloa eller Aurelio de sidste par år. Den ene er out of position og den anden skadet. Derfor ser jeg Dossena som en meget sandsynlig forstærkning.

Sidste år prøvede Rafa jo at hente Heinze, og det ville da have forstærket den plads. Desværre var scum scum og det gik anderledes.
Jeg er som sådan ligeglad med hvem Rafa prøvede at hente sidste år, det lykkedes ikke. Derfor burde han have haft en anden i baghånden, eller valgt en spiller som førsteprioritet.

Josemi blev hentet for ca 2 mio pund, byttet med Krumme - som blev solgt for samme pris ca. Men til gengæld har vi i den periode ikke har fået indkørt en god spiller i truppen, men isf. haft to spillere der er væk. Det er bare ikke godt nok. Vi skal have stabilitet, et fejlkøb er i orden - men to på samme plads i træk, er dumpet.

Har flyttet denne diskussion over i back-tråden.
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13794
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 20. maj, 2008 19:48

Har hørt et rygte om, at Pandev er utilfreds i Lazio. Er han interessant for os?

Jeg mener, at han kan være god i en position bag Torres. Men han er sikkert stinkende dyr :(
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 20. maj, 2008 21:31

Hr. Drejer skrev:Har hørt et rygte om, at Pandev er utilfreds i Lazio. Er han interessant for os?

Jeg mener, at han kan være god i en position bag Torres. Men han er sikkert stinkende dyr :(

Han kan købe sig selv fri, så han er nok ikke så dyr igen. Jeg ved ikke helt med ham. Han er da ganske spændende og har klaret sig som den bedste på deres hold i CL, så ja måske..
Full back Philipp Degen’s arrival at Anfield was confirmed today, arriving on a free transfer from Borrusia Dortmund. He will officially sign on July 1st when the transfer window opens.

The 25 year old Swiss international right back is the first signing of the summer and brings doubts over Steve Finnan’s Liverpool future.

Rafa Benitez told the official LFC site “He is an offensive player with great energy and a winning mentality. His strength is going forward and I am confident he will be prove to be a quality addition to our squad.”

Interestingly, Setanta Sports late last night reported the deal was finalised before it was announced by the club today. With Setanta’s links through the official LFC TV channel, Setanta could yet be the ones to break any LFC related stories this summer. Mind, Degen’s arrival was no surprise after TIA first reported interest prior to the mainstream media in April.

Meanwhile, reports linking Liverpool with Italian left back Andrea Dossena continue, with Spanish football correspondent Guillem Ballague quoted on The Times’ podcast as saying Benitez has signed two full backs. He went on to say Gareth Barry is “close” and “only a striker remains”. How much Ballague knows is unsure but interesting nonetheless.

Some reports suggest talks between Liverpool and Udinese over the transfer of Dossena, who was left out of Italy’s squad for Euro 2008 today, are ongoing. The 26 year old left back has impressed in Serie A this season and is higly rated, with a fee in the region of £8m possible. Much like Degen, Dossena is renowned for his ability to get forward into attacking positions.

Elsewhere, reserve team goalkeeper David Martin has been linked with a loan move to Blackpool, Scott Carson’s asking price is reported to have been dropped to £6m in a bid to bring in transfer funds with Aston Villa reportedly looking at a loan deal for Man United keeper Ben Foster instead of signing Carson permanently.
http://www.thisisanfield.com/news/2008/ ... rry-close/

Det kan da lyde meget godt, hvis vores backsituation allerede er løst.
Og hvis Barry snart er "closed", så er ham Hamsik sikkert ikke så aktuel, med mindre Barry er til venstre kant?

Jeg glæder mig i hvert fald til at se, hvordan vores puslespil kommer til at se ud, når vi når et stykke ind i transfervinduet.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » tirsdag, 20. maj, 2008 21:33

Hr. Drejer skrev:Har hørt et rygte om, at Pandev er utilfreds i Lazio. Er han interessant for os?

Jeg mener, at han kan være god i en position bag Torres. Men han er sikkert stinkende dyr :(
Pandev er ikke så dyr fordi han selv kan købe sig fri. Vi har tidligere været ude efter ham og jeg så ham meget gerne hos os så jeg håber da stadig at vi følger ham selvom det hvis man går udfra de manglende rygter om ham ikke virker særligt sandsynligt at vi køber ham.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Kofoed
Indlæg: 2062
Tilmeldt: onsdag, 24. okt, 2007 21:35
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kofoed » tirsdag, 20. maj, 2008 21:35

Aarhusdk skrev:
Hr. Drejer skrev:Har hørt et rygte om, at Pandev er utilfreds i Lazio. Er han interessant for os?

Jeg mener, at han kan være god i en position bag Torres. Men han er sikkert stinkende dyr :(

Han kan købe sig selv fri, så han er nok ikke så dyr igen. Jeg ved ikke helt med ham. Han er da ganske spændende og har klaret sig som den bedste på deres hold i CL, så ja måske..
Full back Philipp Degen’s arrival at Anfield was confirmed today, arriving on a free transfer from Borrusia Dortmund. He will officially sign on July 1st when the transfer window opens.

The 25 year old Swiss international right back is the first signing of the summer and brings doubts over Steve Finnan’s Liverpool future.

Rafa Benitez told the official LFC site “He is an offensive player with great energy and a winning mentality. His strength is going forward and I am confident he will be prove to be a quality addition to our squad.”

Interestingly, Setanta Sports late last night reported the deal was finalised before it was announced by the club today. With Setanta’s links through the official LFC TV channel, Setanta could yet be the ones to break any LFC related stories this summer. Mind, Degen’s arrival was no surprise after TIA first reported interest prior to the mainstream media in April.

Meanwhile, reports linking Liverpool with Italian left back Andrea Dossena continue, with Spanish football correspondent Guillem Ballague quoted on The Times’ podcast as saying Benitez has signed two full backs. He went on to say Gareth Barry is “close” and “only a striker remains”. How much Ballague knows is unsure but interesting nonetheless.

Some reports suggest talks between Liverpool and Udinese over the transfer of Dossena, who was left out of Italy’s squad for Euro 2008 today, are ongoing. The 26 year old left back has impressed in Serie A this season and is higly rated, with a fee in the region of £8m possible. Much like Degen, Dossena is renowned for his ability to get forward into attacking positions.

Elsewhere, reserve team goalkeeper David Martin has been linked with a loan move to Blackpool, Scott Carson’s asking price is reported to have been dropped to £6m in a bid to bring in transfer funds with Aston Villa reportedly looking at a loan deal for Man United keeper Ben Foster instead of signing Carson permanently.
http://www.thisisanfield.com/news/2008/ ... rry-close/

Det kan da lyde meget godt, hvis vores backsituation allerede er løst.
Og hvis Barry snart er "closed", så er ham Hamsik sikkert ikke så aktuel, med mindre Barry er til venstre kant?

Jeg glæder mig i hvert fald til at se, hvordan vores puslespil kommer til at se ud, når vi når et stykke ind i transfervinduet.
Det blir i hvert tilfald helvedes spændene og uhyggeligt, når transfer sæsonnen begynder.
Er dog sikker på at selv om mange siger at vi ikke har penge nok osv. Så skal vi nok få købt forstærkninger er jeg helt sikker på
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Hr. Drejer
Indlæg: 13794
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 21. maj, 2008 13:09

Her på forum er der ofte blevet spurgt, hvad vi skal bruge endnu en central midtbanespiller til (Læs: Gareth Barry). Det spørgsmål har gnavet i mig i lang tid og så slog det mig (ja, jeg er lidt langsom), at Lucas og Masherano skal til OL til sommer og Alonso skal til EM. Og det betyder, at deres ferie bliver inddraget. Ved at købe Barry får vi en frisk central midtbanespiller til næste sæson. Kan det være grunden?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Rosales
Indlæg: 273
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rosales » onsdag, 21. maj, 2008 13:58

Hr. Drejer skrev:Her på forum er der ofte blevet spurgt, hvad vi skal bruge endnu en central midtbanespiller til (Læs: Gareth Barry). Det spørgsmål har gnavet i mig i lang tid og så slog det mig (ja, jeg er lidt langsom), at Lucas og Masherano skal til OL til sommer og Alonso skal til EM. Og det betyder, at deres ferie bliver inddraget. Ved at købe Barry får vi en frisk central midtbanespiller til næste sæson. Kan det være grunden?
det jo ikke til at vide ! Men jeg mener vi skal bruge en ny på grund af den manglende kreativitet rent offensivt. Det er kun SG der byder op til dans. Alonso og Masch er alt for fastlåste, og har svært ved at danse når de kommer over midterlinien. En af de 2 skal byde mere op til dans. Derfor ville Barry være et glimrende alternativ til Xabi, da han danser mere.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » onsdag, 21. maj, 2008 18:36

Hr. Drejer skrev:Her på forum er der ofte blevet spurgt, hvad vi skal bruge endnu en central midtbanespiller til (Læs: Gareth Barry). Det spørgsmål har gnavet i mig i lang tid og så slog det mig (ja, jeg er lidt langsom), at Lucas og Masherano skal til OL til sommer og Alonso skal til EM. Og det betyder, at deres ferie bliver inddraget. Ved at købe Barry får vi en frisk central midtbanespiller til næste sæson. Kan det være grunden?
Barry vil da uden tvivl forstærke vores hold på den ene eller anden måde. Det tror jeg aldrig at der er nogen som har sat spørgsmålstegn ved. Jeg har bare været en af de stærste kritikere omkring købet af ham og det er jeg stadig. Jeg går udfra at rygterne om at vi ikke har særligt mange penge at købe ind for taler sandt. Derfor er det i mine øjne idiotisk at bruge så mange penge på en spiller til den position på banen hvor vi er allerbedst besat. Vi er da svækkede i den første måned af Premier League på den centrale midtbane men er du villig til at ofre 10 mio. pund. på det når vi trods alt stadig har både Gerrard og Alonso? Desuden mangler vi jo i den grad kvalitet hos vores backs, fløje og angribere så jeg så meget hellere at pengene blev brugt der. Barry vil uden tvivl forstærke os men det er nok den sidste position på vores hold som jeg ville forstærke.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Hr. Drejer
Indlæg: 13794
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. maj, 2008 10:11

Styf skrev:
Hr. Drejer skrev:Her på forum er der ofte blevet spurgt, hvad vi skal bruge endnu en central midtbanespiller til (Læs: Gareth Barry). Det spørgsmål har gnavet i mig i lang tid og så slog det mig (ja, jeg er lidt langsom), at Lucas og Masherano skal til OL til sommer og Alonso skal til EM. Og det betyder, at deres ferie bliver inddraget. Ved at købe Barry får vi en frisk central midtbanespiller til næste sæson. Kan det være grunden?
Barry vil da uden tvivl forstærke vores hold på den ene eller anden måde. Det tror jeg aldrig at der er nogen som har sat spørgsmålstegn ved. Jeg har bare været en af de stærste kritikere omkring købet af ham og det er jeg stadig. Jeg går udfra at rygterne om at vi ikke har særligt mange penge at købe ind for taler sandt. Derfor er det i mine øjne idiotisk at bruge så mange penge på en spiller til den position på banen hvor vi er allerbedst besat. Vi er da svækkede i den første måned af Premier League på den centrale midtbane men er du villig til at ofre 10 mio. pund. på det når vi trods alt stadig har både Gerrard og Alonso? Desuden mangler vi jo i den grad kvalitet hos vores backs, fløje og angribere så jeg så meget hellere at pengene blev brugt der. Barry vil uden tvivl forstærke os men det er nok den sidste position på vores hold som jeg ville forstærke.
Så vidt jeg har forstået er det ikke kun i begyndelsen af denne sæson, at vi er svækket på den centrale midtbane (Alonso skal til EM, Lucas og Masherano skal til OL), men også i sæsonen 09/10, der er jo Copa America i januar, hvor Lucas og Masherano skal deltage, så i den sæson bliver vi også svækket på et tidspunkt. Set i det lys er det fornuftigt at hente Barry. I og med, at England ikke skal til EM, så får Barry en masse ferie og er frisk til starten af næste sæson.
Derudover er jeg enig med dig i, at vores bredepositioner skal styrkes markant. Det ovenstående er bare et forsøg på at finde en mening med at vi henter en central midtbanespiller.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » torsdag, 22. maj, 2008 11:02

Hr. Drejer skrev:Her på forum er der ofte blevet spurgt, hvad vi skal bruge endnu en central midtbanespiller til (Læs: Gareth Barry). Det spørgsmål har gnavet i mig i lang tid og så slog det mig (ja, jeg er lidt langsom), at Lucas og Masherano skal til OL til sommer og Alonso skal til EM. Og det betyder, at deres ferie bliver inddraget. Ved at købe Barry får vi en frisk central midtbanespiller til næste sæson. Kan det være grunden?
LFC kan lovligt inddrage Lucas og Mascheranos tur til OL, iflg. UEFAS regelsæt - da vi skal spille CL kvalkampe på samme tidspunkt - så det bruger vi nok ikke 15 mio. pund på.
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13794
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. maj, 2008 12:59

nikand skrev:
Hr. Drejer skrev:Her på forum er der ofte blevet spurgt, hvad vi skal bruge endnu en central midtbanespiller til (Læs: Gareth Barry). Det spørgsmål har gnavet i mig i lang tid og så slog det mig (ja, jeg er lidt langsom), at Lucas og Masherano skal til OL til sommer og Alonso skal til EM. Og det betyder, at deres ferie bliver inddraget. Ved at købe Barry får vi en frisk central midtbanespiller til næste sæson. Kan det være grunden?
LFC kan lovligt inddrage Lucas og Mascheranos tur til OL, iflg. UEFAS regelsæt - da vi skal spille CL kvalkampe på samme tidspunkt - så det bruger vi nok ikke 15 mio. pund på.
Spørgsmålet er bare om Liverpool spænder ben for Mascherano og Lucas. Selv tror Mascherano ikke at det bliver et problem:

Liverpools midtbanespiller er med i Argentinas trup til de olympiske lege i Beijing.


Når den olympiske ild tændes til sommer i Kina, er det muligt, at Liverpools argentinske landsholdsspiller Javier Mascherano er med på fodboldbanerne i Beijing.

Den 23-årige midtbanespiller er i hvert fald med i Argentinas OL-trup:

- Jeg er virkelig glad for at være med i truppen, siger den tidligere West Ham-spiller.

Og Javier Mascherano vil gerne vinde OL for anden gang:

- Jeg vandt guld i Athen (2004, red.) og jeg drømmer om at gøre det samme i Kina. Jeg mener, at Argentina har gode muligheder for at vinde guld igen, fordi vi har et stærkt hold og er forsvarende mestre.

Nu skal argentineren så have fri i august, når Olympiaden skal afvikles:

- Dette ændrer min sommer med hensyn til arbejde og afslapning. Jeg må høre Liverpool, men jeg tror ikke, at det bliver et problem. De ved, at det er den største ære, at spille for sit land, slutter Javier Mascherano.

Indkast. dk.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » fredag, 23. maj, 2008 07:58

http://www.caughtoffside.com/2008/05/22 ... /6951.html
Adaptable and stylish on the ball, Sergio Garcia is wanted by many clubs now that his Real Zaragoza side have been relegated from La Liga. It seems that Rafa Benitez is the most likely to capture the 24-year-old.

Liverpool appear to be ahead of Tottenham in the pursuit of Real Zaragoza attacker Sergio Garcia.(AS)

Rafa Benitez and Tottenham’s Juande Ramos and are eager to bring the ex-Barcelona trainee to England next season and Garcia’s buyout clause is set at £12 million.

Sergio Garcia is something of a hot property right now, especially as he has made it into the Spanish national squad for Euro 2008. It seems odds-on he will leave Zaragoza and, whilst he appears to be a target of many other La Liga outfits, it could be that a move to the cash-rich Premier League may well be a more promising prospect. Do Liverpool fans feel that the 24-year-old is a worthy use of £12m

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 23. maj, 2008 08:40

UD: Riise - 4, Finnan - 2, Crouch - 7, Carson - 7, Voronin - 3
Totalt £23 mio

Ind: Degen - 0, Dossena - 8, Barry - 15
Totalt £23 mio

Reina
Degen/Arbeloa - Carra/Skrtel - Agger/Hyypia - Dossena/Aurelio
Macherano/Plessis - Alonso/Lucas
Kuyt/Pennant - Gerrard/Benni - Barry/Babel/Benni
Torres/Babel/Nemeth

Det eneste vi mangler er nok en super angriber, og det mener jeg godt vi burde kunne finde penge til. Det oven for er selvfinanseret, så vi skal "kun" ud og bruge penge på EN skide handel. Det skal være en "Torres" handel, og om det så er Villa der er den rigtige skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes ovenstående hold er et hold i balance og som sagtens kan spille 4-4-2 såvel som 4-2-3-1.

Nu må Parry slå i bordet og få de 2 amerikanere til at acceptere at der i driften lånes til en spiller så vi står godt. Ellers ender det med at vi henter en angriber på fri transfer hvorfor vi ikke kan forvente den store fremgang. Personligt er jeg meget imod at sælge Alonso da det vil være med til at ødelægge vores balance på holdet. Barry bliver købt til fløjen (fortalte Rafa mig i telefonen i går), så han er ikke en erstatning til Alonso. Alonso sælges KUN hvis vi kan få nok for ham til at købe en Torres/Villa-type. Det koster så lidt på den centrale midt, men styrker angrebet. En skam vi er nået dertil at vi er blevet en selling club...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 23. maj, 2008 08:53

ilusio skrev:UD: Riise - 4, Finnan - 2, Crouch - 7, Carson - 7, Voronin - 3
Totalt £23 mio

Ind: Degen - 0, Dossena - 8, Barry - 15
Totalt £23 mio

Reina
Degen/Arbeloa - Carra/Skrtel - Agger/Hyypia - Dossena/Aurelio
Macherano/Plessis - Alonso/Lucas
Kuyt/Pennant - Gerrard/Benni - Barry/Babel/Benni
Torres/Babel/Nemeth

Det eneste vi mangler er nok en super angriber, og det mener jeg godt vi burde kunne finde penge til. Det oven for er selvfinanseret, så vi skal "kun" ud og bruge penge på EN skide handel. Det skal være en "Torres" handel, og om det så er Villa der er den rigtige skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes ovenstående hold er et hold i balance og som sagtens kan spille 4-4-2 såvel som 4-2-3-1.
Jeg mener, at du kan presse 3-5 millioner mere ud af et salg af Crouch.

Derudover, så tror jeg kun Barry er købt til venstrekanten (uanset hvad Rafa fortæller dig på sit 90-nummer;-), hvis det er meningen, at vi skal spille 4-4-2. Ellers ryger han direkte ind på Alonso's plads, hvorfor jeg vil mene at Alonso-handlen kan være med til at finansiere et indkøb af eksempelvis Villa.

Mvh.

Texnymann

Besvar