Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » fredag, 23. maj, 2008 11:13

RobertS skrev:Jeg har det meget svært med at Crouch nok ikke er der næste sæson. Jeg syns det er ufedt at han forlader os. Benitez kan ikke få et effektivt 4-4-2 system op og køre så derfor må Crouch offres, desværre.

Jeg syns også det er farligt at sælge ham fordi at der jo ingen garantier findes for at Torres igen har en super sæson. Så er der lige Euro 2008 hvor han kan få skade osv osv osv. Der vil det være godt at havde Crouch.

Men ellers syns jeg nu bare Benitez skal holde op med det der defensive wank og spille positiv fodbold.

Barry er så godt som købt, som jeg kan forstå det. Så mangler vi "bare" 3-4 super spillere til.
Jeg tror der er mange her på forum der hellere end gerne ser Crouch blive i Liverpool men det tyder på at han selv vil væk givetvis som følge af at Rafa har brugt ham nok. Men hvis vi sælger Crouch skal vi have en god pris da der ikke er grund til at sælge ham medmindre vi får tilbudt det rigtige. Og hvis han ryger håber jeg at vi får en anden angriber ind med de samme kvaliteter.

Jeg hører til dem der godt kan se det smukke og positive ved en god defensiv. Også selvom det er på bekostning af en mindre sprudlende offensiv.
Nogle gange virker det til at folk herinde vil have at Liverpool bliver forvandlet til en kopi af Barcelonas "dream teams".
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RobertS » fredag, 23. maj, 2008 11:49

VivaLFC skrev:
RobertS skrev:Jeg har det meget svært med at Crouch nok ikke er der næste sæson. Jeg syns det er ufedt at han forlader os. Benitez kan ikke få et effektivt 4-4-2 system op og køre så derfor må Crouch offres, desværre.

Jeg syns også det er farligt at sælge ham fordi at der jo ingen garantier findes for at Torres igen har en super sæson. Så er der lige Euro 2008 hvor han kan få skade osv osv osv. Der vil det være godt at havde Crouch.

Men ellers syns jeg nu bare Benitez skal holde op med det der defensive wank og spille positiv fodbold.

Barry er så godt som købt, som jeg kan forstå det. Så mangler vi "bare" 3-4 super spillere til.
Jeg tror der er mange her på forum der hellere end gerne ser Crouch blive i Liverpool men det tyder på at han selv vil væk givetvis som følge af at Rafa har brugt ham nok. Men hvis vi sælger Crouch skal vi have en god pris da der ikke er grund til at sælge ham medmindre vi får tilbudt det rigtige. Og hvis han ryger håber jeg at vi får en anden angriber ind med de samme kvaliteter.

Jeg hører til dem der godt kan se det smukke og positive ved en god defensiv. Også selvom det er på bekostning af en mindre sprudlende offensiv.
Nogle gange virker det til at folk herinde vil have at Liverpool bliver forvandlet til en kopi af Barcelonas "dream teams".
Og hvad er der galt i det? Hvorfor kan man ikke forvente at ens favorit klub også spiller smuk fodbold? Vi skal ikke lave kopi af noget som helst men spille vores egen flotte fodboldstil. Benitez har efter min mening en af de grimmeste fodboldfilosofier der findes. Det er nogen gange nærmest som det Tyske landshold før Klinsi ændrede system; dræb tempoet, dræb bolden, dræb modstanderens spil osv. Det er nogen gange meget effektivt og en gang i mellem også flot, men virkelig også kun en gang i mellem.

Jeg kan lide hurtig fodbold med masser af flotte afleveringer og masser af angrib. Og jeg tror ikke et eneste øjeblik på at der ikke findes muligheder for at spille denslags fodbold OG vinde alle de kampe man skal vinde. "sådan spiller man bold idag" filosofien er en løgn som folk bare uden videre hopper på.

Det kan sku godt være at jeg er "skadet" pga at jeg husker hvordan vi spillede alle ud af banen i 70'erne og 80'erne, med fantastisk angrebsbold, men jeg nægter at tro at man ikke kan spille positiv fodbold, i dag, og vinde.

Tilbage til Crouch, så er det min mening at det er en fejl at sælge ham; en af mange der er blevet lavet i vores klub.
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 23. maj, 2008 11:53

@ VivaLFC

Jeg er sådan set ligeglad med, om vi bliver til et dream team eller ej. Det eneste jeg ønsker mig, er at vi bliver i stand til at vinde mesterskabet.

Arsenal, Chelsea og Manchester United har alle haft nogle fantastiske offensive kræfter på deres mesterhold igennem de seneste mange år.

Hvis vi skal konkurrere med dem, mener jeg ikke at typer som Kuyt har plads i startopstillingen. Derfor mine bemærkninger, hvis det ellers var dem, som du hentydede til.

Mvh.

Texnymann

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 23. maj, 2008 12:07

RobertS skrev: Benitez har efter min mening en af de grimmeste fodboldfilosofier der findes.
Nu plejer jeg at være rimelig enig med dig, men jeg synes du skyder over målet her. Rafa har afprøvet forskellige systemer i sin tid i Liverpool, hvoraf den "dræbende" (eller grimme) 4-5-1 hvor vi ligger højt på banen med de bagerste kæder og lukker alt ned.

Men hans fodboldfilosofi synes jeg ikke man kan sætte i bås på den måde. Han har forsøgt sig med 4-4-2, 4-4-1-1, 3-5-2 og synes at have fundet opskriften med 4-2-3-1. (lad os se hvor længe den varer ;) )

I år blev vi det mest scorende hold i England, det mest scorende hold i CL og sidste år eller forrige (kan ikke huske det) var vi det hold med flest chancer.

Ikke at statistikken er sandheden, men den efterlader et indtryk af at Rafa gerne ser angrebsfodbold og mange mål og chancer. Ofte synes jeg at retorikken omkring Rafa/Liverpool sidder fast i journalisters overfladiske bedømmelser. Alle udråbte scum til at spille det flotteste spil i verden, men stillede sig ned med 11 mand i feltet i 2 kampe mod Barcelona. Stadig "spiller scum fantastisk fodbold". Vi var det mest scorende hold i CL og stadig spiller vi destruktivt og kedeligt ift Arsenal (som vi jo slog ud med 5-2 samlet i 2 langt fra kedelige kampe).

Selvfølgelig spiller Liverpool også kedelige kampe og kan godt fokusere på en stærk defensiv, men det gør stort set ALLE tophold (scum, chelsea og alle italienske hold ;) ).

Rafa har udviklet sig, for den opskrift han har haft til europæisk fodbold har virket i europæisk fodbold, men ikke i engelsk. Nu ser det forhåbenligt ud til at være anderledes, så lad os se hvordan det ser ud til næste år. Uanset hvad synes jeg det er hårdt at dømme ham til at have den grimmeste fodboldfilosofi...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RobertS » fredag, 23. maj, 2008 12:44

ilusio skrev:
RobertS skrev: Benitez har efter min mening en af de grimmeste fodboldfilosofier der findes.
Nu plejer jeg at være rimelig enig med dig, men jeg synes du skyder over målet her. Rafa har afprøvet forskellige systemer i sin tid i Liverpool, hvoraf den "dræbende" (eller grimme) 4-5-1 hvor vi ligger højt på banen med de bagerste kæder og lukker alt ned.

Men hans fodboldfilosofi synes jeg ikke man kan sætte i bås på den måde. Han har forsøgt sig med 4-4-2, 4-4-1-1, 3-5-2 og synes at have fundet opskriften med 4-2-3-1. (lad os se hvor længe den varer ;) )

I år blev vi det mest scorende hold i England, det mest scorende hold i CL og sidste år eller forrige (kan ikke huske det) var vi det hold med flest chancer.

Ikke at statistikken er sandheden, men den efterlader et indtryk af at Rafa gerne ser angrebsfodbold og mange mål og chancer. Ofte synes jeg at retorikken omkring Rafa/Liverpool sidder fast i journalisters overfladiske bedømmelser. Alle udråbte scum til at spille det flotteste spil i verden, men stillede sig ned med 11 mand i feltet i 2 kampe mod Barcelona. Stadig "spiller scum fantastisk fodbold". Vi var det mest scorende hold i CL og stadig spiller vi destruktivt og kedeligt ift Arsenal (som vi jo slog ud med 5-2 samlet i 2 langt fra kedelige kampe).

Selvfølgelig spiller Liverpool også kedelige kampe og kan godt fokusere på en stærk defensiv, men det gør stort set ALLE tophold (scum, chelsea og alle italienske hold ;) ).

Rafa har udviklet sig, for den opskrift han har haft til europæisk fodbold har virket i europæisk fodbold, men ikke i engelsk. Nu ser det forhåbenligt ud til at være anderledes, så lad os se hvordan det ser ud til næste år. Uanset hvad synes jeg det er hårdt at dømme ham til at have den grimmeste fodboldfilosofi...
For det første, du har ret, jeg skyder sikkert et par eller 10 meter over mål.

Men jeg "dømmer" Benitez' fodboldstil efter mine egne øjne og oplevelser. Jeg hører sjældent på kommentatorer og læser endnu sjældner aviser og de artikler der handler om os. Somsagt, jeg beskriver udelukkende mine egne oplevelser af at se en Liverpool kamp. And I don´t like what I see i flere tilfælde en det omvente.

Jeg syns næsten altid når en kamp bliver fløjtet igang, at det er som om vi begynder som the underdogs, selvom det måske er Reading eller Derby vi spiller imod. Og det værste er at dette er også tilfældet på Anfield. Det er med til at dræbe en hver god stemmning på en fodboldbane og min frygt er at det ender med at vi også har "Flagday" på Anfield, lige som på broen. Publikum på Anfield skal underholdes og det bliver de mindre og mindre. Det har været skræmmende at opleve den stillhed der har været. Og jeg vil mene at når vi helt fra kampstart spiller defensivt, noget jeg gerne kalder "making excuses football", smitter det af på publikum med det samme.

Nu handler denne tråd om hvem vi skal købe så det her filosofi snak er selvfølgelig off topic. MEN, måske kunne man spørge sigselv om det måske er ligemeget hvem vi køber og hvor dyre de er, om vi kan vinde PL med den type bold vi spiller? Det spørgsmål har jeg gået med hver dag siden Benitez tog over i klubben, og som skrevet i en anden tråd så syns jeg han skal få lov 1 sæson mere til at bevise at det han har gang i, med det materiale han ønsker sig, kan lande titel nr 19 i Maj 2009 på Anfield.
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » søndag, 25. maj, 2008 11:02

RobertS skrev:
VivaLFC skrev:
RobertS skrev:Jeg har det meget svært med at Crouch nok ikke er der næste sæson. Jeg syns det er ufedt at han forlader os. Benitez kan ikke få et effektivt 4-4-2 system op og køre så derfor må Crouch offres, desværre.

Jeg syns også det er farligt at sælge ham fordi at der jo ingen garantier findes for at Torres igen har en super sæson. Så er der lige Euro 2008 hvor han kan få skade osv osv osv. Der vil det være godt at havde Crouch.

Men ellers syns jeg nu bare Benitez skal holde op med det der defensive wank og spille positiv fodbold.

Barry er så godt som købt, som jeg kan forstå det. Så mangler vi "bare" 3-4 super spillere til.
Jeg tror der er mange her på forum der hellere end gerne ser Crouch blive i Liverpool men det tyder på at han selv vil væk givetvis som følge af at Rafa har brugt ham nok. Men hvis vi sælger Crouch skal vi have en god pris da der ikke er grund til at sælge ham medmindre vi får tilbudt det rigtige. Og hvis han ryger håber jeg at vi får en anden angriber ind med de samme kvaliteter.

Jeg hører til dem der godt kan se det smukke og positive ved en god defensiv. Også selvom det er på bekostning af en mindre sprudlende offensiv.
Nogle gange virker det til at folk herinde vil have at Liverpool bliver forvandlet til en kopi af Barcelonas "dream teams".
Og hvad er der galt i det? Hvorfor kan man ikke forvente at ens favorit klub også spiller smuk fodbold? Vi skal ikke lave kopi af noget som helst men spille vores egen flotte fodboldstil. Benitez har efter min mening en af de grimmeste fodboldfilosofier der findes. Det er nogen gange nærmest som det Tyske landshold før Klinsi ændrede system; dræb tempoet, dræb bolden, dræb modstanderens spil osv. Det er nogen gange meget effektivt og en gang i mellem også flot, men virkelig også kun en gang i mellem.

Jeg kan lide hurtig fodbold med masser af flotte afleveringer og masser af angrib. Og jeg tror ikke et eneste øjeblik på at der ikke findes muligheder for at spille denslags fodbold OG vinde alle de kampe man skal vinde. "sådan spiller man bold idag" filosofien er en løgn som folk bare uden videre hopper på.

Det kan sku godt være at jeg er "skadet" pga at jeg husker hvordan vi spillede alle ud af banen i 70'erne og 80'erne, med fantastisk angrebsbold, men jeg nægter at tro at man ikke kan spille positiv fodbold, i dag, og vinde.

Tilbage til Crouch, så er det min mening at det er en fejl at sælge ham; en af mange der er blevet lavet i vores klub.
Ja det er vel egentlig en smagssag eller rettere et spørgsmål om ens tilgang til spillet. Men lige præcis de ting du klandrer holdet for(som jeg har bragt i fed) er dem der, når jeg ser Liverpool spille, kan få mig til at blive lige så opstemt som hvis Torres laver et genialt mål i samspil med Gerrard. Jeg synes det er det fedeste når vi efter at være kommet foran med et mål eller to går i gang med verdens bedste destruktionsspil. Jeg er enig med Ilusio i at de fleste vindende topklubber i Europa i høj grad af benytter sig af den omtalte defensive strategi når det er nødvendigt. Hvis vi ser på dette års mestre i de store lande så er det da også netop dette træk der går igen hos alle mestrene; Real Madrid, Inter, Bayern og scum. Men det er selvfølgelig ikke mange år siden at Barca vandt både CL og la liga med en udpræget offensiv fodbold bestående af alle de ting du savner at se i Liverpool. Men jeg vil holde fast i at det der sætter et hold i stand til at vinde trofæer idag(og i høj grad PLtrofæet) er evnen til at veksle mellem både en kontrollerende offensiv med gennemspillede angreb og så den harcore defensiv med kontramuligheder. Og det er oftest i de store topkampe(hvor man jo skal bevise sit værd) at man blive nød til at trække på den defensive taktik. Det vidner de fleste kampe i the big four også om.

Jeg har desværre kun fulgt Liverpool siden Mølbys sidste år i klubben så jeg er lidt for grøn til at kunne sammenligne med fordums storhedstid.

@ Texnymann

Mine kommentarer var mest til Roberts men jeg synes at Kuyt spiller en vigtig rolle i ovennævnte destruktionsspil men jeg er på mange punkter enig i at han spiller en mindre heldig rolle i det fremadrettede spil. Jeg er dog ikke for at han skal ud. Jeg synes at han og Pennant supplerer hinanden godt som konkurrenter til samme plads idet de har vidt forskellige egenskaber. Hvis vi fik en super fløj til vesntresiden kunne jeg godt leve med en Kuyt-Pennant konstellation i modsatte side.

Hvis Crouch bliver solgt og Voronin ryger til Stuttgart kunne der efter min mening være en rigtig god ide i at hente Mario Gomez fra Stuttgart. Han er ung og matcher godt Crouchs kvaliteter og vi kan nok få ham billigere hvis vi smider Voro oveni. Vi kan jo lige se ham an til EM, jeg mener at han er en del af tysklands trup. Og så taler han jo også spansk hvilket altid er en fordel på det nuværende liverpoolhold ;)
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC Søren » søndag, 25. maj, 2008 11:40

Så vidt jeg husker spillede Barca med håndbremsen trukket det år de vandt CL, og ikke det sædvanlige nogle gange hovedløse offensive spil, hvor filosofien var, hvis modstanderen scorer 4 mål, så score man bare 5 mål.

Det var i hvertfald en af de ting Rijkaard ændrede på.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Rodriguez

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rodriguez » søndag, 25. maj, 2008 11:57

Egentlig sjovt jeg først kommer i tanke om ham her nu... Men... istedet for Barry evt til midtbanen. Så er der en fyr i Sporting der hedder Miguel Veloso, på bare 21 år så vidt jeg husker, med et fantastisk talent. Synes sku han var en seriøs mulighed til den midtbane, fandme en dygtig spiller og en super personlighed og attitude efter hvad man kan læse rundt omkring. Har set et par sporting kampe i år, og specielt i de store kampe mod Porto og Benfica sætter han altså et godt præg på kampene.

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 25. maj, 2008 11:59

Benitez To Spend £70 Million
Liverpool manager Rafael Benitez is hoping to spend £70 million this summer as he rebuilds his squad and attempts to bring the Premier League title to Anfield for the first time.

Liverpool’s American owners are expected to hand Benitez £20 million to enhance his squad but Benitez is hoping he can also raise £50 million from player sales to ensure a massive summer spending spree.

According to the News of the World Benitez is hoping to be able to raise £50 million from the sales of players such as Xabi Alonso, Peter Crouch, Scott Carson, John Arne Riise, Jermaine Pennant, Steve Finnan and Andriy Voronin.

He will then use the money to help strengthen his squad and is reported to have his eye on Aston Villa’s Gareth Barry as well as Andrew Dossena from Udinese. Liverpool have also this week confirmed the transfer of defender Philipp Degen, albeit on a free transfer.

Despite the ongoing behind the scenes ownership battles at Anfield it seems likely that Benitez will be handed more time and money at Liverpool to challenge for the title.

Despite spending heavily last season on players such as Fernando Torres, Javier Mascherano and Ryan Babel, Liverpool finished the season without a trophy and some eleven points behind champions Manchester United.

Captain Steven Gerrard has already called for more investment in the squad if his side are to close the gap on Manchester United and Chelsea and it seems as if his words are going to be heeded and another busy summer in the transfer market awaits for Liverpool.

Gill Clark

Selvom det er fra scum avisen, så håber jeg det passer. Men at Rafa kun får £20 mill. af ejerne, vidner vel om, at de ingen penge har ovenpå finanskrisen. Det er vel derfor (som jeg har været inde på før), at Rafa spiller hård i værdifastsættelsen af de spillere som er på vej ud. Men er det realistisk at få £50 mill for ovennævnte spillere?

Link: http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=709895
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Rodriguez

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rodriguez » søndag, 25. maj, 2008 12:09

Du kan fandme få mange average spillere for 70M£

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » søndag, 25. maj, 2008 13:40

Virker lidt voldsomt at kunne få 50 mill pund for de spillere der er nævnt

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » søndag, 25. maj, 2008 13:45

Xabi Alonso - 16 mio.
Peter Crouch - 10 mio.
Scott Carson - 10 mio.
John Arne Riise - 3 mio.
Jermaine Pennant - 5 mio.
Steve Finnan - 2 mio.
Andriy Voronin - 2 mio.

Det er så 48 mio. pund, dertil kommer usikkerheden. Jeg tror det er realistisk at ovennævnte spillere indbringer 45-50 mio. pund.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » søndag, 25. maj, 2008 13:51

Alonso 14
Carson 7
Crouch 9
Riise 3
Pennant 4
Finnan 2
Voronin 2
Samlet: 41 mio. pund

Det her er mit bud. Tror desværre ikke vi kan få så meget for spillerne som vi håber på :(

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » søndag, 25. maj, 2008 16:03

Rodriguez skrev:Egentlig sjovt jeg først kommer i tanke om ham her nu... Men... istedet for Barry evt til midtbanen. Så er der en fyr i Sporting der hedder Miguel Veloso, på bare 21 år så vidt jeg husker, med et fantastisk talent. Synes sku han var en seriøs mulighed til den midtbane, fandme en dygtig spiller og en super personlighed og attitude efter hvad man kan læse rundt omkring. Har set et par sporting kampe i år, og specielt i de store kampe mod Porto og Benfica sætter han altså et godt præg på kampene.
Er han ikke udpræget defensiv midtbane. I så fald er han ikke et alternativ til Barry som i lige så høj grad skal købes til at fordele spillet som han skal forsvare. De minder dog om hinanden på et væsentliogt punkt nemlig at de begge kan spille venstreback.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Rodriguez

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rodriguez » søndag, 25. maj, 2008 16:13

Synes mere han er en box-to-box spiller. Desuden vil jeg mene han dækker det central forsvar bedre end en backplads. Men synes han er en dygtig box-to-box spiller. Som vel egentlig også er meningen med den midtbaneplads Barry/Alonso besidder. Da Gerrard har den offensive, og Mascherano den defensive.

Besvar