Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Inter fik Muntari for 11.5 mill£ hvor vi har budt er den 15 mill for Barry, Muntari er en bedre spiller end Barry. Heldigvis bliver det nok ikke til noget og Alonso bliver.
Kuyt, Voronin og Yossi burde osse ha fløjet videre da deres klasse slet ikke rækker til toppen af PL.
Kuyt, Voronin og Yossi burde osse ha fløjet videre da deres klasse slet ikke rækker til toppen af PL.
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.
Tror du ikke at det ville være en god idé, at have nogle udskiftere næste år?Martin E skrev:Inter fik Muntari for 11.5 mill£ hvor vi har budt er den 15 mill for Barry, Muntari er en bedre spiller end Barry. Heldigvis bliver det nok ikke til noget og Alonso bliver.
Vi kan jo bare sælge alle dem, som ikke skal starte inde, og så håbe på at vi ikke får skader, og at de 11 vi beholder kan holde til at spille alle kampe næste sæson.
Vi er også lidt tykt besat i forsvaret. Hvad med at sælge et par centrale forsvarer, for slet ikke at tale om målmandsposten..... Vi kan jo ikke bruge mere end 1 målmand af gangen, s resten er bare spild!!!
Det er pinedød nødvendigt at have en bred trup, så vi ikke er så sårbare overfor skader... Jeg vil godt medgive at Voronin er overflødig og helst skal skydes af, men en spiller som Kuyt??? Han er en fantastisk energisk spiller, og selvom han ikke blev den målsluger, som vi havde håbet på, så synes jeg personligt at han spillede en okay sæson sidste år, og det virker faktisk som om han bliver bedre og bedre. Yossi er et super godt kort at have på hånden. Han kan spille både højre, venstre og centralt, og udover at være en intelligent spiller, så har han også vist at han kan score mål, og han har overrasket mig positivt.
Jeg kan godt forstå at der er mange, som gerne vil have flere "verdensstjerner" ind på holdet, men jeg synes det er alt for risikabelt at sælge de spillere, som vi imo ikke kan undvære. Det er sandsynligvis stadigvæk kun Gerrard der kan spille næsten alle kampe på en sæson.
Hvis ikke vi har en bred trup, så tror jeg ikke vi kan undgå at mærke det sidst på sæsonen, og det kan vise sig at blive en dyr satsning.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja. Vi skal have en bred trup. Spørgsmålet er så om den er bred nok? Jeg synes også Yossi spillede godt sidste år, og han er et godt kreativt kort at have på hånden. Kuyt spillede godt i den sidste tredjedel af sæsonen og vi har jo også unge gode spillere på vej frem; Darby, Spearing, Pacheco og Nemeth. Disse unge spillere kan sagtens være tredjevalg på en plads. Derfor giver det da god mening at sælge f.eks. Voronin.Ægget skrev:Tror du ikke at det ville være en god idé, at have nogle udskiftere næste år?Martin E skrev:Inter fik Muntari for 11.5 mill£ hvor vi har budt er den 15 mill for Barry, Muntari er en bedre spiller end Barry. Heldigvis bliver det nok ikke til noget og Alonso bliver.
Vi kan jo bare sælge alle dem, som ikke skal starte inde, og så håbe på at vi ikke får skader, og at de 11 vi beholder kan holde til at spille alle kampe næste sæson.
Vi er også lidt tykt besat i forsvaret. Hvad med at sælge et par centrale forsvarer, for slet ikke at tale om målmandsposten..... Vi kan jo ikke bruge mere end 1 målmand af gangen, s resten er bare spild!!!
Det er pinedød nødvendigt at have en bred trup, så vi ikke er så sårbare overfor skader... Jeg vil godt medgive at Voronin er overflødig og helst skal skydes af, men en spiller som Kuyt??? Han er en fantastisk energisk spiller, og selvom han ikke blev den målsluger, som vi havde håbet på, så synes jeg personligt at han spillede en okay sæson sidste år, og det virker faktisk som om han bliver bedre og bedre. Yossi er et super godt kort at have på hånden. Han kan spille både højre, venstre og centralt, og udover at være en intelligent spiller, så har han også vist at han kan score mål, og han har overrasket mig positivt.
Jeg kan godt forstå at der er mange, som gerne vil have flere "verdensstjerner" ind på holdet, men jeg synes det er alt for risikabelt at sælge de spillere, som vi imo ikke kan undvære. Det er sandsynligvis stadigvæk kun Gerrard der kan spille næsten alle kampe på en sæson.
Hvis ikke vi har en bred trup, så tror jeg ikke vi kan undgå at mærke det sidst på sæsonen, og det kan vise sig at blive en dyr satsning.
Men det ser ud som Keane kommer og rygtet siger at vi ikke købe både Keane og Barry, hvilket efterlader Barry i limbo og vi ser ud til at gå efter billigere alternativer, bl.a. Downing, Riera og Milner. Spørgsmålet er så hvem er dem har klassen til Liverpool? Jeg kender ikke nogen af dem specielt godt.
- Alex Brockins
Jeg venter stadig på, at vi køber en klasse fløj.
Det er utilgiveligt, hvis det heller ikke sker inden den nye sæson. Benitez har haft siden 2004, og det er stadig ikke sket.
Fire år med fokus på angribere og defensive midtbanespillere. Nu ved jeg godt, at de hurtige skribenter herinde kan komme med diverse forklaringer, så som at Benitez ikke har haft penge nok, eller har også forsøgt, men noget kom i vejen.
Det holder ikke. Vi har brugt masser af penge på spillere som Mascherano (£18,6), Kuyt (£11), Torres(£20), Babel (£11,5) og nu Keane (£18) - og måske Barry (£16-18). Og det kan simpelthen ikke passe, at det er alle mulige andres skyld, at vi nu for fjerde år i træk, ikke køber en rigtig fløj. Prioriteringen har ikke været der.
Det er utilgiveligt, hvis det heller ikke sker inden den nye sæson. Benitez har haft siden 2004, og det er stadig ikke sket.
Fire år med fokus på angribere og defensive midtbanespillere. Nu ved jeg godt, at de hurtige skribenter herinde kan komme med diverse forklaringer, så som at Benitez ikke har haft penge nok, eller har også forsøgt, men noget kom i vejen.
Det holder ikke. Vi har brugt masser af penge på spillere som Mascherano (£18,6), Kuyt (£11), Torres(£20), Babel (£11,5) og nu Keane (£18) - og måske Barry (£16-18). Og det kan simpelthen ikke passe, at det er alle mulige andres skyld, at vi nu for fjerde år i træk, ikke køber en rigtig fløj. Prioriteringen har ikke været der.
Best in the world at everything I do.
Nogle vil måske sige at det skyldes, at vi i vores nye system ikke spiller med deciderede fløje. Så pt er det måske ikke så aktuelt mere, men kan godt se at der de andre år skulle have været hentet en ind.Alex Brockins skrev:Jeg venter stadig på, at vi køber en klasse fløj.
But I don't know
Kan godt følge dig i det du skriver Alex, og det er også en af mine argumentationer for at jeg tror han har gang i noget vi ikke ved, det kan ikke passe han ikke leder efter en ny fløj. Med køb af Babel viser han jo netop at han vil have noget anderledes til fløjene og det kan Kuyt ikke leverer heller ejj pennant, jeg tror godt han ved at det er den plads der skal forstærkes for at forstærke truppen mest.Alex Brockins skrev:Jeg venter stadig på, at vi køber en klasse fløj.
- Alex Brockins
Meget apropos.
HANSEN: REDS MUST STRENGTHEN WINGS
Liverpool legend Alan Hansen has warned Rafael Benitez that signing wide players is more important than bringing Gareth Barry or Robbie Keane to Anfield.
Benitez has made no secret of his attempts to sign midfielder Barry and striker Keane - but neither would add much of the width Hansen feels Liverpool need if they are to challenge Manchester United or Chelsea for the Premier League title.
Hansen said: "They are getting closer but still need three or four players. Gareth Barry would be a great acquisition but really they need wide players, a couple of full-backs and wingers.
"The movement of United's frontline is phenomenal and they look like they can score goals from anywhere.
"Liverpool rely too heavily on the goals of Fernando Torres and Steven Gerrard. Take them out of the equation and I don't see too many goals coming from any other areas.
"If they go with the squad they already have, their 11 best players can compete. It's when you go deeper. Modern-day Premier League football is not about one team, it's about two. United and Chelsea can replace quality with quality but Liverpool can't.
"We won the championship in the 70s and 80s sometimes with great teams, sometimes with average teams. You can no longer do it with an average team, you have to be great to win the championship."
http://www.sportinglife.com/football/ne ... MHD=soccer
HANSEN: REDS MUST STRENGTHEN WINGS
Liverpool legend Alan Hansen has warned Rafael Benitez that signing wide players is more important than bringing Gareth Barry or Robbie Keane to Anfield.
Benitez has made no secret of his attempts to sign midfielder Barry and striker Keane - but neither would add much of the width Hansen feels Liverpool need if they are to challenge Manchester United or Chelsea for the Premier League title.
Hansen said: "They are getting closer but still need three or four players. Gareth Barry would be a great acquisition but really they need wide players, a couple of full-backs and wingers.
"The movement of United's frontline is phenomenal and they look like they can score goals from anywhere.
"Liverpool rely too heavily on the goals of Fernando Torres and Steven Gerrard. Take them out of the equation and I don't see too many goals coming from any other areas.
"If they go with the squad they already have, their 11 best players can compete. It's when you go deeper. Modern-day Premier League football is not about one team, it's about two. United and Chelsea can replace quality with quality but Liverpool can't.
"We won the championship in the 70s and 80s sometimes with great teams, sometimes with average teams. You can no longer do it with an average team, you have to be great to win the championship."
http://www.sportinglife.com/football/ne ... MHD=soccer
- Guffi182
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
- Alder: 36
Giver nu ikke meget for Alan Hansen, har ikke hørt ham udtale sig positivt om Rafa endnu.
Desuden, synes jeg nu vi sluttede sæsonen rimelig godt af sidste år, selvom vi ikke havde superwings. Vi har jo heller ikke brug for spillere der løber til baglinjen og laver indlæg hele tiden med den måde vi spiller på.
Desuden, synes jeg nu vi sluttede sæsonen rimelig godt af sidste år, selvom vi ikke havde superwings. Vi har jo heller ikke brug for spillere der løber til baglinjen og laver indlæg hele tiden med den måde vi spiller på.
jeg mener nu også at vi virkelig trænger til forstærkninger på de to wings. vi skal have spillere ligesom silva, ribery, messi og christina, en spiller der kan fungere både som fløj i et 4-4-2 og et 4-3-3 system. det vil sige en spiller der kan udfordre sin direkte modstander og trække ind i banen og afslutte, men så sandelig også gå til baglinjen og smække bolden ind over. med andre ord vi skal have spillere der giver variation i spillet. jeg synes faktisk at den eneste fløj vi har der opfylder de krave bare lidt, er yossi, desværre er han bare ikke stabil nok i sit spil. kuyt er meget begrænset i sit spil og fungere for det meste egentlig kun som spil station, da han slet ikke er i stand til at udfordrer, og han sænker ofte vores spil, fordi han er nødt til at aflevere bolden bagud. babel og pennant er ligesom to modsætninger, hvor babel meget sjældent trækker ned i banen og slår et indlæg, mens pennant sjældent trækker ind i banen og slår et indlæg.
jeg er godt klar over at spillere som ribery, messi og christina (og gud forbyde det) ikke er realistiske at se i en liverpool trøje, men ellers er der jo spillere som quaresma, hvis han da ikke ender i inter, silva eller mcgeady(???)
jeg er godt klar over at spillere som ribery, messi og christina (og gud forbyde det) ikke er realistiske at se i en liverpool trøje, men ellers er der jo spillere som quaresma, hvis han da ikke ender i inter, silva eller mcgeady(???)
- Alex Brockins
Ja, vi sluttede rigtig godt af, men som jeg ser det, var det netop fordi vi manglede disse fløje (læs: kreative kanter), at vi ikke endte bedre i tabellen. Forestil dig, hvis vi havde haft Ronaldo i stedet for Kuyt.Guffi182 skrev:Giver nu ikke meget for Alan Hansen, har ikke hørt ham udtale sig positivt om Rafa endnu.
Det behøver skam ikke at være "gammeldags wings". Når jeg mener fløje, mener jeg egentligt bare driblestærke, offensive midtbanespillere, der kan drible og sætte en mand uden at være i løb med bolden.
Spillere i stil med Rosicky, Nasri, Robben, Ronaldo, Nani, Silva, Quaresma, Ribery og hvad de nu hedder. En sådan type vil selvfølgelig også kunne spille Gerrards rolle, hvilket jo blot er endnu en fordel.
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 44
Så er man automatisk uvidende bare fordi man ikke synes Rafa er genial?Guffi182 skrev:Giver nu ikke meget for Alan Hansen, har ikke hørt ham udtale sig positivt om Rafa endnu.
Vi sluttede sæsonen ganske godt, men vi havde en meget dårlig mellemperiode. Nogenlunde lidt som de foregående sæsoner med Benitez. Medmindre vi altså har haft en CL-finale at koncentrere os om. Med tanke på den svage periode vi havde i midten var det måske meget naturligt at det gik en del bedre til sidst? Vi har trods alt et hold der skal kunne klare top 4. Ejerskabet får selvfølgelig en del af skylden for krisen i midten. Jeg køber dog ikke at det skulle være HELE forklaringen. Noget af den måske. Men ikke i den grad som vi gik ned. En nøglespiller som Torres har jo også sagt at det stort set ikke påvirkede ham. Hvorfor skulle det så gøre det med de andre? Sandheden er nok snarere at vi ikke kunne spille på automatismer, eller hvad det nu hedder, sådan som Arsenal og ManU kan.
Med hensyn til diskussionen omkring wings, så spillede vi heller ikke med wings under Houllier. Se hvordan det gik. Man behøver ikke spille med rendyrkede wings, det har flere af vores konkurrenter vist. Men man bør have nogle spillere der ihvertfald kan begå sig meget godt derude, er fleksible og ikke enten skal trække mod baglinien og slå indlæg eller kæmpe sig ind mod midten. Ronaldo er som Alex siger et meget godt eksempel på en meget fleksibel kantsspiller. Så selvom vi ikke spiller med rigtige wings skal vi altså have nogle gode spillere på de pladser, samt nogle gode backs. Degen, Dossena og Keane er forhåbentlig noget i den stil. Men synes at vi alligevel skal forstærke os med en kreativ spiller som både kan tage Stevies plads, og som kan tage en af kanterne. Altså en til udover Keane. Vi har trods alt spillere som Stevie og Lucas som minder ret meget om Barry. Og Alonso hvis han ellers fik lov til at udfolde sig.
Hvis der er en ting der er helt sikkert, så er det at Rafael Benitez foretrækker en kompakt midtbane - derfor har wings'ene aldrig haft førsteprioritet når der skulle handles.
Jeg ved ikke om det er så kritisk igen. Både Babel og Kuyt formåede sidste sæson at slå en del indlæg ind i boksen. Jeg mener nærmere at problemet var de andre spilleres evne til at søge ind i boksen og afslutte på indlæggene.
Jeg synes der kunne være god idé i at bruge Robbie Keane på en af de tre pladser bag Torres. Og vi taler ikke om nogen fastlåst position for hverken ham, Gerrard, Kuyt, Babel eller hvem det nu måtte være. Vi taler om tre spillere, der bevæger sig en del rundt på den offensive del af banen.
De fire spillere jeg netop har highlightet har den kvalitet, at de alle er dygtige til at bringe sig selv i afslutningspositioner - og det er centralt at de tre spillere på positionerne kan det, når man spiller med en enlig angriber. Derfor giver det mening, at man ikke køber en lille fløjspiller, der godt kan lide at søge mod baglinjen. Lad os tage Ricardo Queresma som eksempel: modsat de fire spillere jeg lige har highlightet, så har han slet ikke samme fysiske robusthed i de kampe, der foregår i feltet.
Derved siger jeg ikke, at det er helt håbløst at købe den slags wings. Men når vi spiller det system vi gør, foretrækker jeg at vi har flere spillere alá dem jeg nævner end den type Queresma er.
Derudover er wings'ene faktisk blevet forstærket idet vi jo, eftersigende da, har fået to angrebsivrige backs, der slår gode indlæg. Jeg har set alt for lidt til Degen og Dossena til at vurdere om det er tilfældet, men forholder mig til det Rafa har udtalt - og i øvrigt også det, som de pågældende spillere har omtalt som deres styrker.
Så alt i alt mener jeg at vi spiller på en sådan vis, at behovet for en klassisk wing ikke er så højt, som nogle - specifikt i denne tråd - påpeger.
Jeg ved ikke om det er så kritisk igen. Både Babel og Kuyt formåede sidste sæson at slå en del indlæg ind i boksen. Jeg mener nærmere at problemet var de andre spilleres evne til at søge ind i boksen og afslutte på indlæggene.
Jeg synes der kunne være god idé i at bruge Robbie Keane på en af de tre pladser bag Torres. Og vi taler ikke om nogen fastlåst position for hverken ham, Gerrard, Kuyt, Babel eller hvem det nu måtte være. Vi taler om tre spillere, der bevæger sig en del rundt på den offensive del af banen.
De fire spillere jeg netop har highlightet har den kvalitet, at de alle er dygtige til at bringe sig selv i afslutningspositioner - og det er centralt at de tre spillere på positionerne kan det, når man spiller med en enlig angriber. Derfor giver det mening, at man ikke køber en lille fløjspiller, der godt kan lide at søge mod baglinjen. Lad os tage Ricardo Queresma som eksempel: modsat de fire spillere jeg lige har highlightet, så har han slet ikke samme fysiske robusthed i de kampe, der foregår i feltet.
Derved siger jeg ikke, at det er helt håbløst at købe den slags wings. Men når vi spiller det system vi gør, foretrækker jeg at vi har flere spillere alá dem jeg nævner end den type Queresma er.
Derudover er wings'ene faktisk blevet forstærket idet vi jo, eftersigende da, har fået to angrebsivrige backs, der slår gode indlæg. Jeg har set alt for lidt til Degen og Dossena til at vurdere om det er tilfældet, men forholder mig til det Rafa har udtalt - og i øvrigt også det, som de pågældende spillere har omtalt som deres styrker.
Så alt i alt mener jeg at vi spiller på en sådan vis, at behovet for en klassisk wing ikke er så højt, som nogle - specifikt i denne tråd - påpeger.
Godt skrevet Alonso - Enig hele vejen igennemAlonso skrev:Hvis der er en ting der er helt sikkert, så er det at Rafael Benitez foretrækker en kompakt midtbane - derfor har wings'ene aldrig haft førsteprioritet når der skulle handles.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
- Guffi182
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
- Alder: 36
Overhovedet ikke, kan da godt, har selv været efter Rafa, men synes ikke Alan Hansen på noget tidspunkt har sagt noget positivt om Rafa, og han er hurtigt efter Rafa hvis der er noget galt. Synes han har det meget med at prøve at skyde Rafa ned, også når det går godt.henrik1 skrev:Så er man automatisk uvidende bare fordi man ikke synes Rafa er genial?Guffi182 skrev:Giver nu ikke meget for Alan Hansen, har ikke hørt ham udtale sig positivt om Rafa endnu.
.
Desunden synes jeg generelt det synd når gamle spillere på den måde skal komme med smarte meninger om hvordan tingene burde være. Især når det går dårligt (ikke at det gøre det lige nu). Måske skylde man sige noget der kunne løftet hovederne på fans og spillere?
@Alex. Men hvis vi havde haft en ronaldo så havde vores system også være anderledes fra starten nok? Faktum er vel at efter vi skiftede system begyndt det at gå godt? det vel næsten rigtig, det håber jeg vi kan blive enig om, og det gjorde vi med Kuyt på den ene fløj, men han løftede virkelig sit spil og fik faktisk lavet en del assist der ude, og havde faktisk en gangske god halv sæson uden på den højre kant, netop pga den måde vi spiller på.
Så kan vi vel godt sige at man måske ikke behøver en super "ronaldo" wing i dette system?
- Alex Brockins
Jo, jeg mener vi bør have en eller to kreative og teknisk stærke spillere som Ronaldo (mindre kan dog gøre det end netop ham) på holdet, før vi kan vinde Premier League.Guffi182 skrev:@Alex. Men hvis vi havde haft en ronaldo så havde vores system også være anderledes fra starten nok? Faktum er vel at efter vi skiftede system begyndt det at gå godt? det vel næsten rigtig, det håber jeg vi kan blive enig om, og det gjorde vi med Kuyt på den ene fløj, men han løftede virkelig sit spil og fik faktisk lavet en del assist der ude, og havde faktisk en gangske god halv sæson uden på den højre kant, netop pga den måde vi spiller på.
Så kan vi vel godt sige at man måske ikke behøver en super "ronaldo" wing i dette system?
Og det er da noget sludder, at vi er nød til at skifte system, hvis vi får sådan en type spiller. Selvfølgelig er der små ting, der skulle justeres, fordi sådan en spiller kan langt mere end en Kuyt, men det er jo kun en fordel.
Og i forhold til Kuyts præstation sidste sæson, jo han spillede sig op – især i forhold til hans niveau på starten af sæsonen. Men hans kvaliteter i al almindelighed er slet ikke gode nok til et hold, der skal vinde Premier League. Jo, manden kæmper som en gal, arbejder fantastisk i defensiven. Men som jeg ser det, er det ikke dér vi mister point. Vi mister point fordi, vi ikke er skarpe nok op foran - og her tænker jeg ikke kun på afslutningerne. Flere af jer skriver jo rigtigt, at det gik godt i sidste halvdel af sæsonen. At vi havde bolden meget. At vi spillede bedre. Ja, det gjorde vi. Men vi manglede stadig det sidste. Og det synes jeg bl.a. var fordi, at Kuyt ikke var god nok til at sætte sin direkte modstander af. Ikke god nok til at spille hurtigt og kombinerende. (At Benayoun og til dels Babel og Pennant heller ikke er det, er så en anden sag).
Kuyt slår af og til gode indlæg og kan score mål, hvis han kommer ind i boksen, men det mener jeg bare, at der kræves mere af en spiller på den position for at vinde Premier League anno 2009.