Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 06. apr, 2016 09:49

CVLiverpool skrev:Hvordan ser det ud for Allan og de andre spillere i engelske klubber, der endnu ikke har fået arbejdstilladelser, HVIS England melder sig ud af EU?
Det ændrer ikke noget. Det eneste der ændrer sig - hvis intet andet laves om - er, at udlændinge med EU-pas stilles på lige fod med alle andre udlændinge.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. apr, 2016 13:31

CVLiverpool skrev:Undskyld Niels K, men jeg kan ikke lade være med at lægge mærke til, at dit fremragende indlæg tager udgangspunkt i en 4-3-3 opstilling. Klopp kører jo med en 4-2-3-1 som udgangspunkt.

Ellers et godt indlæg der opridser de fleste fra forummets tanker.
Tak skal du ha', CV ;)

Jo, Klopp's foretrukne er en 4-2-3-1, når alle er klar. Vi har dog spillet 4-3-3 nogle gange i år, når nogle af de forreste har været ude, eller hvis det system, lader os spille med de bedste forhåndenværende spillere.

Skal vi kun spille med 2 centrale midtbanefolk, hvor den ene har et mere defensivt udgangspunkt, så har vi vel kun behov for 4 spillere til 2 pladser + evt. et par unge talenter, og så er spm vel, om dem vi har, så er helt gode nok ?

Can og Henderson ser ud til at være en god kombi, men det kræver en Hendo i 100% form. Disse 2 kan naturligvis ikke spille alle kampe, og lige nu er alternativet vel Lucas og Milner. Milner beholder jeg gerne som alt-mulig-mand og alternativ til Henderson, men Lucas og Allen kunne måske godt skiftes ud med en virkelig stærk "Alonso"-type ?
Allan og Stewart lader til at være stærke unge spillere at have i baghånden.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 06. apr, 2016 22:39

AJ skrev:Aurier er langt bedre end dem begge. Det eneste Aurier har til fælles med dem, er vel egentlig, at de også spiller på backen. Derudover tåler de ikke sammenligning
.
Nu sad jeg og fulgte Aurier specifikt her til aften på grund f postulater som ovenstående. Man skal nok næppe konkludere for meget på en enkelt kamp, men Aurier var dælme ringe og udviste et bundniveau langt under det værste, som jeg har set Clyne levere.

Ham ville jeg stadig ikke bytte Clyne for. Men da han ser ud til at være taget til nåde, så er det heldigvis heller ikke aktuelt.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 06. apr, 2016 23:09

texy skrev:Nu sad jeg og fulgte Aurier specifikt her til aften på grund f postulater som ovenstående. Man skal nok næppe konkludere for meget på en enkelt kamp, men Aurier var dælme ringe og udviste et bundniveau langt under det værste, som jeg har set Clyne levere.

Ham ville jeg stadig ikke bytte Clyne for. Men da han ser ud til at være taget til nåde, så er det heldigvis heller ikke aktuelt.
Så kun kampen med et halvt øje, så det skal jeg ikke kunne sige. Var det Auriers første kamp efter sin pause i skammekrogen? I så fald er det mærkeligt, at Blanc ikke vælger at få ham i gang i en ligakamp, når man nu har van der Wiel i truppen.

STMO
Indlæg: 2345
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » søndag, 10. apr, 2016 13:16

Simon Mignolet
Nathaniel Clyne-Dejan Lovren-Mamadou Sakho-Alberto Moreno
Jordan Henderson-Emre Can-James Milner
Adam Lallana-Divock Origi-Philippe Coutinho

Dette er vores bedste førstehold pt. For mig at se, kan dette hold spille med om hvad som helst. Problemet er ikke vores topniveau, men vores bundniveau.

For mig at se bør vi fokusere sådan:
- En konkurrent til Mignolet
- Venstre back er en af vores svagheder. Det har det været, så længe jeg kan huske. Moreno er bedst i det fremadrettede.
- Vi skal have skiftet Skrtel ud. Det er første prioritet.
- Vi kunne godt bruge en midtbanepiller, som styrer spillet og samtidig er målfarlig. Det er anden prioritet.
- For min skyld kunne vi godt sælge Sturridge, Benteke og Balotelli og erstatte dem med en virkelig verdensklassespiller. Lallana er langt fra sikker i startopstillingen, men han har spillet mange gode kampe i år og vil ofte kunne starte. Firmino har vel den plads, vhis han er fit? Måske Markovic kan være en joker?

Jeg vil ikke skille mig af med Mignolet, Clyne, Lovren, Sakho, Henderson, Can, Firmino, Coutinho, Origi.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » søndag, 10. apr, 2016 13:56

Ville være fint tilfreds hvis vi kom ind i næste sæson med følgende startopstilling:

--------------Ny------------
Clyne---Matip---Lovren---Moreno
---------Can------Ny---------
Coutinho----Firmino-----Götze
------------Sturridge----------

Det kræver at Sturridge hæver sit niveau hvis han skal have den start plads. Men vi ved jo alle at kvaliteten er der. Håber Klopp kan arbejde med ham over sommeren og få hans gamle 2013-jeg frem igen.
Kan ikke se at vi realistisk set kunne hente som var bedre end Sturridge. Og med Ings og Origi som backup/rotation så synes jeg vi er fint dækket ind her.

En ny klassekeeper er en no-brainer. Der skal simpelthen komme noget konkurrence til Migs.
Götze til den omdiskuterede pris er en no-brainer. Håber og tror det bliver en realitet.

En KLASSE midtbane spiller er også et af mine største ønsker. Vi mangler en som kan agerer spilfordeler, så ikke coutinho eller andre skal ned og hente bolden for at føre den frem..

Udfordring til Moreno ville ikke gøre noget, men ser det egentlig ikke som værende højt prioriteret.
Götze, keeper og CM kommer i første række

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » søndag, 10. apr, 2016 21:13

STMO skrev:Simon Mignolet
Nathaniel Clyne-Dejan Lovren-Mamadou Sakho-Alberto Moreno
Jordan Henderson-Emre Can-James Milner
Adam Lallana-Divock Origi-Philippe Coutinho

Dette er vores bedste førstehold pt. For mig at se, kan dette hold spille med om hvad som helst. Problemet er ikke vores topniveau, men vores bundniveau.

For mig at se bør vi fokusere sådan:
- En konkurrent til Mignolet
- Venstre back er en af vores svagheder. Det har det været, så længe jeg kan huske. Moreno er bedst i det fremadrettede.
- Vi skal have skiftet Skrtel ud. Det er første prioritet.
- Vi kunne godt bruge en midtbanepiller, som styrer spillet og samtidig er målfarlig. Det er anden prioritet.
- For min skyld kunne vi godt sælge Sturridge, Benteke og Balotelli og erstatte dem med en virkelig verdensklassespiller. Lallana er langt fra sikker i startopstillingen, men han har spillet mange gode kampe i år og vil ofte kunne starte. Firmino har vel den plads, vhis han er fit? Måske Markovic kan være en joker?

Jeg vil ikke skille mig af med Mignolet, Clyne, Lovren, Sakho, Henderson, Can, Firmino, Coutinho, Origi.
Jeg forstår ikke folk vil af med Sturridge, hvor kan vi hente en evt. erstatning til den pris vi vil modtage ved et salg?
Han er meget skadet og skal op i gear igen, men en i form Sturridge er blandt de 3 bedste angribere i PRL.
Jeg har svært ved at se nogle købe Sturridge for over 25m£, når man tager hans historik i betragtning.
Hvem kan vi hente for den pris?
Jeg ser hellere vi beholder ham og sælger Benteke og Balotelli, for at hente en sidste angriber til Ings, Origi og Sturridge.
Billede

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 10. apr, 2016 21:23

Xenne skrev:
STMO skrev:Simon Mignolet
Nathaniel Clyne-Dejan Lovren-Mamadou Sakho-Alberto Moreno
Jordan Henderson-Emre Can-James Milner
Adam Lallana-Divock Origi-Philippe Coutinho

Dette er vores bedste førstehold pt. For mig at se, kan dette hold spille med om hvad som helst. Problemet er ikke vores topniveau, men vores bundniveau.

For mig at se bør vi fokusere sådan:
- En konkurrent til Mignolet
- Venstre back er en af vores svagheder. Det har det været, så længe jeg kan huske. Moreno er bedst i det fremadrettede.
- Vi skal have skiftet Skrtel ud. Det er første prioritet.
- Vi kunne godt bruge en midtbanepiller, som styrer spillet og samtidig er målfarlig. Det er anden prioritet.
- For min skyld kunne vi godt sælge Sturridge, Benteke og Balotelli og erstatte dem med en virkelig verdensklassespiller. Lallana er langt fra sikker i startopstillingen, men han har spillet mange gode kampe i år og vil ofte kunne starte. Firmino har vel den plads, vhis han er fit? Måske Markovic kan være en joker?

Jeg vil ikke skille mig af med Mignolet, Clyne, Lovren, Sakho, Henderson, Can, Firmino, Coutinho, Origi.
Jeg forstår ikke folk vil af med Sturridge, hvor kan vi hente en evt. erstatning til den pris vi vil modtage ved et salg?
Han er meget skadet og skal op i gear igen, men en i form Sturridge er blandt de 3 bedste angribere i PRL.
Jeg har svært ved at se nogle købe Sturridge for over 25m£, når man tager hans historik i betragtning.
Hvem kan vi hente for den pris?
Jeg ser hellere vi beholder ham og sælger Benteke og Balotelli, for at hente en sidste angriber til Ings, Origi og Sturridge.
Jeg vil godt nok heller ikke af med Sturridge, selvom han måske ikke løber et marathon hver kamp. Vi skal have forskellige typer, til de forskellige hold, vi møder, og Sturridge er helt sikkert top klasse i fit udgave.

Spørgsmålet er, om vi overhovedet behøver at gå på jagt efter en 4. angriber, da vi oftest spiller med 1, og da Firmino sagtens kan spille deroppe, hvis det skulle være påkrævet ? De 3 vi har (efter et Benteke salg) er alle gode nok til at få kampe og gøre det rigtig godt.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » søndag, 10. apr, 2016 23:16

Niels K skrev:
Xenne skrev:
STMO skrev:Simon Mignolet
Nathaniel Clyne-Dejan Lovren-Mamadou Sakho-Alberto Moreno
Jordan Henderson-Emre Can-James Milner
Adam Lallana-Divock Origi-Philippe Coutinho

Dette er vores bedste førstehold pt. For mig at se, kan dette hold spille med om hvad som helst. Problemet er ikke vores topniveau, men vores bundniveau.

For mig at se bør vi fokusere sådan:
- En konkurrent til Mignolet
- Venstre back er en af vores svagheder. Det har det været, så længe jeg kan huske. Moreno er bedst i det fremadrettede.
- Vi skal have skiftet Skrtel ud. Det er første prioritet.
- Vi kunne godt bruge en midtbanepiller, som styrer spillet og samtidig er målfarlig. Det er anden prioritet.
- For min skyld kunne vi godt sælge Sturridge, Benteke og Balotelli og erstatte dem med en virkelig verdensklassespiller. Lallana er langt fra sikker i startopstillingen, men han har spillet mange gode kampe i år og vil ofte kunne starte. Firmino har vel den plads, vhis han er fit? Måske Markovic kan være en joker?

Jeg vil ikke skille mig af med Mignolet, Clyne, Lovren, Sakho, Henderson, Can, Firmino, Coutinho, Origi.
Jeg forstår ikke folk vil af med Sturridge, hvor kan vi hente en evt. erstatning til den pris vi vil modtage ved et salg?
Han er meget skadet og skal op i gear igen, men en i form Sturridge er blandt de 3 bedste angribere i PRL.
Jeg har svært ved at se nogle købe Sturridge for over 25m£, når man tager hans historik i betragtning.
Hvem kan vi hente for den pris?
Jeg ser hellere vi beholder ham og sælger Benteke og Balotelli, for at hente en sidste angriber til Ings, Origi og Sturridge.
Jeg vil godt nok heller ikke af med Sturridge, selvom han måske ikke løber et marathon hver kamp. Vi skal have forskellige typer, til de forskellige hold, vi møder, og Sturridge er helt sikkert top klasse i fit udgave.

Spørgsmålet er, om vi overhovedet behøver at gå på jagt efter en 4. angriber, da vi oftest spiller med 1, og da Firmino sagtens kan spille deroppe, hvis det skulle være påkrævet ? De 3 vi har (efter et Benteke salg) er alle gode nok til at få kampe og gøre det rigtig godt.
3 Spillere skulle man mene er nok, medmindre han vil går han og spiller med to angriber, hvilket nok ikke er sandsynligt.
Så som du selv siger kan Firmino godt spille den plads.

Jeg syntes at vi mangler en højre wing offensivt, gerne en venstre benet.
Der er 3 spillere som jeg rigtig gerne så vi smed en mønt efter, de er nævnt i prioriteret rækkefølge:
1. Griezmann
2. Mahrez
3. Leeroy Sane

Griezmann vil være et mega fedt signal at sende til vores konkurrenter, han arbejder ben hårdt og kan kreere chancer på egen hånd.
Derudover er han heller ikke uvant med hårdt arbejde fra Atletico.
Mahrez er mega dygtig og kan give os det vi mangler imod de mindre hold, så det ikke altid skal skabes fra Coutinho, han er også vant til hårdt arbejde men jeg vil nok ikke kategoriserer ham som ovennævnte, han er dog anden prioritet til en højre kant.
Sane er mere en fremtids spiller, som virker god og lovende, jeg ser dog helst vi henter en der kan gøre en forskel allerede fra næste sæson.
Billede

Oomph242
Indlæg: 5700
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 10. apr, 2016 23:46

Xenne skrev:
Niels K skrev:
Xenne skrev:
STMO skrev:Simon Mignolet
Nathaniel Clyne-Dejan Lovren-Mamadou Sakho-Alberto Moreno
Jordan Henderson-Emre Can-James Milner
Adam Lallana-Divock Origi-Philippe Coutinho

Dette er vores bedste førstehold pt. For mig at se, kan dette hold spille med om hvad som helst. Problemet er ikke vores topniveau, men vores bundniveau.

For mig at se bør vi fokusere sådan:
- En konkurrent til Mignolet
- Venstre back er en af vores svagheder. Det har det været, så længe jeg kan huske. Moreno er bedst i det fremadrettede.
- Vi skal have skiftet Skrtel ud. Det er første prioritet.
- Vi kunne godt bruge en midtbanepiller, som styrer spillet og samtidig er målfarlig. Det er anden prioritet.
- For min skyld kunne vi godt sælge Sturridge, Benteke og Balotelli og erstatte dem med en virkelig verdensklassespiller. Lallana er langt fra sikker i startopstillingen, men han har spillet mange gode kampe i år og vil ofte kunne starte. Firmino har vel den plads, vhis han er fit? Måske Markovic kan være en joker?

Jeg vil ikke skille mig af med Mignolet, Clyne, Lovren, Sakho, Henderson, Can, Firmino, Coutinho, Origi.
Jeg forstår ikke folk vil af med Sturridge, hvor kan vi hente en evt. erstatning til den pris vi vil modtage ved et salg?
Han er meget skadet og skal op i gear igen, men en i form Sturridge er blandt de 3 bedste angribere i PRL.
Jeg har svært ved at se nogle købe Sturridge for over 25m£, når man tager hans historik i betragtning.
Hvem kan vi hente for den pris?
Jeg ser hellere vi beholder ham og sælger Benteke og Balotelli, for at hente en sidste angriber til Ings, Origi og Sturridge.
Jeg vil godt nok heller ikke af med Sturridge, selvom han måske ikke løber et marathon hver kamp. Vi skal have forskellige typer, til de forskellige hold, vi møder, og Sturridge er helt sikkert top klasse i fit udgave.

Spørgsmålet er, om vi overhovedet behøver at gå på jagt efter en 4. angriber, da vi oftest spiller med 1, og da Firmino sagtens kan spille deroppe, hvis det skulle være påkrævet ? De 3 vi har (efter et Benteke salg) er alle gode nok til at få kampe og gøre det rigtig godt.
3 Spillere skulle man mene er nok, medmindre han vil går han og spiller med to angriber, hvilket nok ikke er sandsynligt.
Så som du selv siger kan Firmino godt spille den plads.

Jeg syntes at vi mangler en højre wing offensivt, gerne en venstre benet.
Der er 3 spillere som jeg rigtig gerne så vi smed en mønt efter, de er nævnt i prioriteret rækkefølge:
1. Griezmann
2. Mahrez
3. Leeroy Sane

Griezmann vil være et mega fedt signal at sende til vores konkurrenter, han arbejder ben hårdt og kan kreere chancer på egen hånd.
Derudover er han heller ikke uvant med hårdt arbejde fra Atletico.
Mahrez er mega dygtig og kan give os det vi mangler imod de mindre hold, så det ikke altid skal skabes fra Coutinho, han er også vant til hårdt arbejde men jeg vil nok ikke kategoriserer ham som ovennævnte, han er dog anden prioritet til en højre kant.
Sane er mere en fremtids spiller, som virker god og lovende, jeg ser dog helst vi henter en der kan gøre en forskel allerede fra næste sæson.
Griezmann er vel umuligt, Mahrez tør vi købe flere spillere med kun en god sæson bag sig, Sane kunne ville være fedt, men der er mange bejlere og han bliver dyr. Lacazette og Götze så jeg gerne i klubben, men de bliver nok ikke nemme, at hente.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » mandag, 11. apr, 2016 12:04

Jeg så gerne, at vi hentede fem spillere. En ny målmand er et must, og vel helt sikkert, at Klop afsøger markedet. Jeg så gerne Leno i Liverpool. Han er ganske dygtig til stort set det hele. En konkurrent til Moreno. Jeg er ret vild med Morenos attitude og arbejdsraseri, og han er super frem ad banen. Hans defensive kvaliteter er ikke imponerende, men han er relativt ung og udvikler sig stadig. Der har været mange rygter om ham Tyskeren (har momentært blokket hans navn ude) og han lyder på beskrivelserne ganske udmærket, hvilket udtagelsen til die nationale elf også indikerer. Til midtbanen har vi brug for en spiller, der fra en dybtliggende position kan diktere spillet, men som samtidig er et defensivt monster. Jeg har to i tankerne, nemlig Kanté fra Leichester og Nainggolan fra Roma. Specielt sidstnævnte er jeg helt vild med. Han har sjæl, speed og fightervilje som Moreno, han er lav men robust og brølstærk, han tackler som Gerrard i hans velmagts dage, han har masser af teknik, hvor han både kan indgå i småspil og lægge millimeter præcise afleveringer over 50 meter. Virkelig en ønskespiller for mig. De fleste af jer kender vel efterhånden til Kantés fortræffeligheder, så videre introduktion er unødvendig. Sidst men ikke mindst ser jeg Götze som en fantastisk spiller med et potentiale ud over det sædvanlige. Hvis han er mulig at hente for de rygtede £20M er det absolut en no-brainer imø. Disse fire koster vel samlet omkring £70-75M, hvilket næsten burde kunne dækkes af spillersalg. Derfor mener jeg, man desuden skal gå efter en weltklasse angriber til at supplere Sturidge, Ings og Origi, som vel er dem vi beholder.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 11. apr, 2016 16:33

Niche skrev:Jeg så gerne, at vi hentede fem spillere. En ny målmand er et must, og vel helt sikkert, at Klop afsøger markedet. Jeg så gerne Leno i Liverpool. Han er ganske dygtig til stort set det hele. En konkurrent til Moreno. Jeg er ret vild med Morenos attitude og arbejdsraseri, og han er super frem ad banen. Hans defensive kvaliteter er ikke imponerende, men han er relativt ung og udvikler sig stadig. Der har været mange rygter om ham Tyskeren (har momentært blokket hans navn ude) og han lyder på beskrivelserne ganske udmærket, hvilket udtagelsen til die nationale elf også indikerer. Til midtbanen har vi brug for en spiller, der fra en dybtliggende position kan diktere spillet, men som samtidig er et defensivt monster. Jeg har to i tankerne, nemlig Kanté fra Leichester og Nainggolan fra Roma. Specielt sidstnævnte er jeg helt vild med. Han har sjæl, speed og fightervilje som Moreno, han er lav men robust og brølstærk, han tackler som Gerrard i hans velmagts dage, han har masser af teknik, hvor han både kan indgå i småspil og lægge millimeter præcise afleveringer over 50 meter. Virkelig en ønskespiller for mig. De fleste af jer kender vel efterhånden til Kantés fortræffeligheder, så videre introduktion er unødvendig. Sidst men ikke mindst ser jeg Götze som en fantastisk spiller med et potentiale ud over det sædvanlige. Hvis han er mulig at hente for de rygtede £20M er det absolut en no-brainer imø. Disse fire koster vel samlet omkring £70-75M, hvilket næsten burde kunne dækkes af spillersalg. Derfor mener jeg, man desuden skal gå efter en weltklasse angriber til at supplere Sturidge, Ings og Origi, som vel er dem vi beholder.
Enig i det hele, og du taler om Jonas Hector, som jeg også gerne vil have ind ;)

Jeg er blot i tvivl, om vom vi skal have en angriber. Kan vi hente weltklasse, så skal vi da, men ellers bliver det jo på bekostning af de øvrige 3 angriber, som jeg alle synes fortjener spilletid, og det bliver svært med en 4. angriber ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 11. apr, 2016 16:47

Xhaka og Gündogan får vi nok desværre ikke:

http://www.thisisanfield.com/2016/04/li ... s-reports/?

Jeg emner nu ellers nok, at vi kunne betale disse transfersummer og ugelønnen nævnt til Gündogan burde vi da også "sagtens" kunne være med på ?

Oomph242
Indlæg: 5700
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 11. apr, 2016 16:49

Niels K skrev:
Niche skrev:Jeg så gerne, at vi hentede fem spillere. En ny målmand er et must, og vel helt sikkert, at Klop afsøger markedet. Jeg så gerne Leno i Liverpool. Han er ganske dygtig til stort set det hele. En konkurrent til Moreno. Jeg er ret vild med Morenos attitude og arbejdsraseri, og han er super frem ad banen. Hans defensive kvaliteter er ikke imponerende, men han er relativt ung og udvikler sig stadig. Der har været mange rygter om ham Tyskeren (har momentært blokket hans navn ude) og han lyder på beskrivelserne ganske udmærket, hvilket udtagelsen til die nationale elf også indikerer. Til midtbanen har vi brug for en spiller, der fra en dybtliggende position kan diktere spillet, men som samtidig er et defensivt monster. Jeg har to i tankerne, nemlig Kanté fra Leichester og Nainggolan fra Roma. Specielt sidstnævnte er jeg helt vild med. Han har sjæl, speed og fightervilje som Moreno, han er lav men robust og brølstærk, han tackler som Gerrard i hans velmagts dage, han har masser af teknik, hvor han både kan indgå i småspil og lægge millimeter præcise afleveringer over 50 meter. Virkelig en ønskespiller for mig. De fleste af jer kender vel efterhånden til Kantés fortræffeligheder, så videre introduktion er unødvendig. Sidst men ikke mindst ser jeg Götze som en fantastisk spiller med et potentiale ud over det sædvanlige. Hvis han er mulig at hente for de rygtede £20M er det absolut en no-brainer imø. Disse fire koster vel samlet omkring £70-75M, hvilket næsten burde kunne dækkes af spillersalg. Derfor mener jeg, man desuden skal gå efter en weltklasse angriber til at supplere Sturidge, Ings og Origi, som vel er dem vi beholder.
Enig i det hele, og du taler om Jonas Hector, som jeg også gerne vil have ind ;)

Jeg er blot i tvivl, om vom vi skal have en angriber. Kan vi hente weltklasse, så skal vi da, men ellers bliver det jo på bekostning af de øvrige 3 angriber, som jeg alle synes fortjener spilletid, og det bliver svært med en 4. angriber ?
Sturridge skader, Ings' kommer tilbage fra langskade og ingen ved hvor godt han kommer sig. Origi er meget ung og Benteke bliver nok solgt. Jeg tror Klopp vil satse stærkt, på endnu en angriber til truppen.

Firmino kan selvfølgelig godt spille front angriber, men mon ikke Klopp primært hellere vil have ham lidt tilbage i banen.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » mandag, 11. apr, 2016 17:29

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Niche skrev:Jeg så gerne, at vi hentede fem spillere. En ny målmand er et must, og vel helt sikkert, at Klop afsøger markedet. Jeg så gerne Leno i Liverpool. Han er ganske dygtig til stort set det hele. En konkurrent til Moreno. Jeg er ret vild med Morenos attitude og arbejdsraseri, og han er super frem ad banen. Hans defensive kvaliteter er ikke imponerende, men han er relativt ung og udvikler sig stadig. Der har været mange rygter om ham Tyskeren (har momentært blokket hans navn ude) og han lyder på beskrivelserne ganske udmærket, hvilket udtagelsen til die nationale elf også indikerer. Til midtbanen har vi brug for en spiller, der fra en dybtliggende position kan diktere spillet, men som samtidig er et defensivt monster. Jeg har to i tankerne, nemlig Kanté fra Leichester og Nainggolan fra Roma. Specielt sidstnævnte er jeg helt vild med. Han har sjæl, speed og fightervilje som Moreno, han er lav men robust og brølstærk, han tackler som Gerrard i hans velmagts dage, han har masser af teknik, hvor han både kan indgå i småspil og lægge millimeter præcise afleveringer over 50 meter. Virkelig en ønskespiller for mig. De fleste af jer kender vel efterhånden til Kantés fortræffeligheder, så videre introduktion er unødvendig. Sidst men ikke mindst ser jeg Götze som en fantastisk spiller med et potentiale ud over det sædvanlige. Hvis han er mulig at hente for de rygtede £20M er det absolut en no-brainer imø. Disse fire koster vel samlet omkring £70-75M, hvilket næsten burde kunne dækkes af spillersalg. Derfor mener jeg, man desuden skal gå efter en weltklasse angriber til at supplere Sturidge, Ings og Origi, som vel er dem vi beholder.
Enig i det hele, og du taler om Jonas Hector, som jeg også gerne vil have ind ;)

Jeg er blot i tvivl, om vom vi skal have en angriber. Kan vi hente weltklasse, så skal vi da, men ellers bliver det jo på bekostning af de øvrige 3 angriber, som jeg alle synes fortjener spilletid, og det bliver svært med en 4. angriber ?
Sturridge skader, Ings' kommer tilbage fra langskade og ingen ved hvor godt han kommer sig. Origi er meget ung og Benteke bliver nok solgt. Jeg tror Klopp vil satse stærkt, på endnu en angriber til truppen.

Firmino kan selvfølgelig godt spille front angriber, men mon ikke Klopp primært hellere vil have ham lidt tilbage i banen.
Synes det er et svært dilemma.
Klopp foretrækker 1 enkel angriber og ved at købe en ny klasseangriber (intet behov for endnu en reserve angriber) så ville det blot skubbe både Sturridge, Origi og Ings' udvikling i en negativ retning.

Det er selvfølgelig en afvejning af, om man vil satse på at de nuværende angribere holder sig skadesfrie og fortsætte deres udvikling.
Eller købe ind i tilfælde af worst case scenario.

Jeg tror for det første ikke på (som andre også nævner) at vi kan finde en angriber der er bedre end Sturridge. Dermed kunne vi måske max satse på en backup i tilfælde af en skade til Sturridge (nok ikke usandsynligt :D ) Her synes jeg dog Origi har gjort sig fortjent til chancen som andet valg. Med hans nuværende form ville det være en skam at smide ham længere ned i hierarkiet.
Bliver han så også skadet, så har vi Ings, som vi på nuværende tidspunkt ikke har en chance for at vurderer efter en længerevarende skade.. FØR hans skade synes jeg dog han virkede som den helt rette type til Klopp's spillestil. Tror han bliver en gevinst for os!
Worst case scenario at Sturridge + Origi bliver skadet og Ings ikke er kommet sig niveau mæssigt fra sin skade, så har vi Firmino vi kan smide på toppen med Coutinho, (Götze) og lallana liggende bagved. Virker som en helt fornuftig løsning i min optik.

Synes derfor ikke der er behov for at satse på angriberfronten dette transfer vindue. Med mindre Klopp af en eller anden grund ikke ser en fremtidig fidus i Sturridge.
Brug hellere pengene på Götze, Keeper, CM, og måske en (VB)

Besvar