Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » onsdag, 15. jun, 2016 14:55

AJ skrev:
nikand skrev:Diskussionen burde muligvis gå på hvem er den næste Kante?
Amadou Diawara er 97'er, men har allerede spillet 34 kampe i Serie A for Bologna, der som oprykker sluttede som nummer 14 i Serie A. Det så længe langt bedre ud, men det blev kun til 1 sejr i de sidste 13 kampe. De brød dog Juventus' stime af sejre, da de spillede 0-0.

Diawara spillede i San Marino (som han kom til fra hjemlandet Guinea) fra sommeren 2014 til sidste sommer, men den dygtige sportsdirektør Pantaleo Corvino (med en fortid i Lecce og Fiorentina) spottede ham, og hentede ham til Bologna. Her slog han med det samme langt mere rutinerede spillere af holdet.

Et seriøst spot fu har gjort der. En spiller det kan spille Holding midfielder i en ung alder i serie A, bør man ikke udelukke. Derudover synes jeg det er en position hvor man tit overraskes af spillere der pludselig er fantastiske på positionen: Dier, Couqlin fra Arsenal, Matic, Weigl, kante. Det burde ellers være en særdeles vanskelig position at udfylde i 2016, som på oprydder, afrydder og igangsætter evt kreatør (xabi og pirlo)

Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Indlæg af Niche » onsdag, 15. jun, 2016 19:42

texy skrev:
Cynwal skrev:For mig er der også forskel på Holding MF og Box-to-box MF.
Holding = 6er = eksempelvis Lucas
B2B = 8er = eksempelvis Gerrard (i gamle dage).
Det er bare meget statisk at kategorisere alle midtbanespillere på den måde. Kante for eksempel vil jeg betegne som en spiller med udgangspunkt dybt i banen ligesom Lucas med flest defensive pligter, men med et drive og en dynamik i det fremadrettede spil lidt på niveau med Gerrard. En anden spiller med kvaliteter og udgangspunkt på banen, der ikke stemmer overens er imø Nainggolan, der er utroligt aggressiv i det defensive, men som desuden har kvaliteter både som en dybtliggende playmaker med fantastiske afleveringer over 30-40m men også kan indgå i kombinationsspil på den sidste tredjedel, samt drive bolden frem på egen hånd. Da vi havde verdens bedste midtbane var det imø Masch og SG8, der lettest kunne kategoriseres som det ene eller det andet, hvor Alonso var temposætteren og dirigenten, der styrede orkestret.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » onsdag, 15. jun, 2016 21:06

Niche skrev:
texy skrev:
Cynwal skrev:For mig er der også forskel på Holding MF og Box-to-box MF.
Holding = 6er = eksempelvis Lucas
B2B = 8er = eksempelvis Gerrard (i gamle dage).
Det er bare meget statisk at kategorisere alle midtbanespillere på den måde. Kante for eksempel vil jeg betegne som en spiller med udgangspunkt dybt i banen ligesom Lucas med flest defensive pligter, men med et drive og en dynamik i det fremadrettede spil lidt på niveau med Gerrard. En anden spiller med kvaliteter og udgangspunkt på banen, der ikke stemmer overens er imø Nainggolan, der er utroligt aggressiv i det defensive, men som desuden har kvaliteter både som en dybtliggende playmaker med fantastiske afleveringer over 30-40m men også kan indgå i kombinationsspil på den sidste tredjedel, samt drive bolden frem på egen hånd. Da vi havde verdens bedste midtbane var det imø Masch og SG8, der lettest kunne kategoriseres som det ene eller det andet, hvor Alonso var temposætteren og dirigenten, der styrede orkestret.
Jeg synes det var meget tydeligt med Alonso og Masch, at de var henholdsvis deep lying playmaker og holding midfielder. Mascherano lavede jo nærmest ikke andet end tackle foran forsvaret. Gerrard var box-to-box med klart mest fokus på det offensive, specielt med Torres på holdet. Men ja, det er da klart at der er nogle spillere, som udfylder flere af rollerne på samme tid.

Niche

Indlæg af Niche » onsdag, 15. jun, 2016 22:10

Okay Mads T, men vil du kalde Alonso 6'er eller 8'er i den kontekst, der var præmissen for debatten? Min anke gik på, at det er todimmensionelt at kategorisere alle midtbanefolk på den måde, og at eksempelves Alonso ikke er nogen af delene.

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » onsdag, 15. jun, 2016 22:28

Niche skrev:Okay Mads T, men vil du kalde Alonso 6'er eller 8'er i den kontekst, der var præmissen for debatten? Min anke gik på, at det er todimmensionelt at kategorisere alle midtbanefolk på den måde, og at eksempelves Alonso ikke er nogen af delene.
Alonso var en enestående 14'er ;)

Taldebatten overså jeg lige, men er helt enig i, at den er meget forsimplet og efterhånden også forældet.

Niche

Indlæg af Niche » onsdag, 15. jun, 2016 23:51

Mads T. skrev:
Niche skrev:Okay Mads T, men vil du kalde Alonso 6'er eller 8'er i den kontekst, der var præmissen for debatten? Min anke gik på, at det er todimmensionelt at kategorisere alle midtbanefolk på den måde, og at eksempelves Alonso ikke er nogen af delene.
Alonso var en enestående 14'er ;)

Taldebatten overså jeg lige, men er helt enig i, at den er meget forsimplet og efterhånden også forældet.
Super, så er vi jo rørende enige :D

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 16. jun, 2016 08:49

Både Alonso og Mascherano var seksere i min optik, men forskellige typer. Mascherano har især på landsholdet ændrer sin måde at agerer sekser, som til VM 14 også var en igangsætter/dybt liggende playmaker (Messi var også playmaker)

Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 17. jun, 2016 18:55

Jeg har ikke været videre imponeret af Hector under EM. Nu skal man naturligvis ikke gøre en slutrunde til hverken det grundlag man køber eller afviser en spiller på, men det er min første mulighed for at fokusere på ham. Og der er jo mange Liverpool-fans, der mener, at vi har brug for endnu en venstre back.

Det mener jeg personligt ikke. Måske derfor (og fordi dette er det danske forum, hvor vi kender til mandens kvaliteter) overvejer jeg, at det kunne være en idé at hente Boilesen på en fri transfer. Han har været skadesfri (så vidt jeg ved) i længere tid, men er blevet smidt ud af Ajax' trup, fordi han ikke ville forlænge kontrakten.

Som dansker har jeg fulgt Boilesen, hver gang jeg har set landskamp og alle de gange, hvor jeg har set Ajax spille. Jeg synes altid, at han har vist et utroligt højt stabilt niveau, når han har spillet. Så eneste "sats" i mine øjne ved at hente ham, ville være risikoen for skader. Men det er så her, hvor satset efter min overbevisning ikke er stort, da jeg allerede er tilfreds med Moreno og Smith.

Høj kvalitet til ingen penge og sikkert efter engelske forhold lav løn. Synes, at det er en bedre idé end Hector.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » fredag, 17. jun, 2016 20:16

Hvis vi skal hente en venstre back, skal det dog være en der forstærker os defensivt og ikke endnu en back up, som er skadet 80 % af tiden. Så kan vi lige så godt bare beholde Moreno og Smith. Hvis vi skulle hente Boilesen, skulle det være fordi Smith bliver solgt og han hentes som back up, men Gomez er klar igen og både Clyne og Flanagan kan spille pladsen, så det vil ikke give mening i mine øjne.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 17. jun, 2016 20:25

Mads T. skrev:Hvis vi skal hente en venstre back, skal det dog være en der forstærker os defensivt og ikke endnu en back up, som er skadet 80 % af tiden. Så kan vi lige så godt bare beholde Moreno og Smith. Hvis vi skulle hente Boilesen, skulle det være fordi Smith bliver solgt og han hentes som back up, men Gomez er klar igen og både Clyne og Flanagan kan spille pladsen, så det vil ikke give mening i mine øjne.
Gomez skal holdes langt væk fra backen. Der hører han ikke til, og det kan han ikke finde ud af.

Boile er bedre defensivt, end Moreno og Smith. Men i mine øjne ikke lige så stærk offensivt. Jeg er dog overbevist om, at han er markant bedre end Hector. Og det var i den sammenhæng, at jeg bragte ham på banen.
Kloppite

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » fredag, 17. jun, 2016 21:01

texy skrev: Jeg er dog overbevist om, at han er markant bedre end Hector. Og det var i den sammenhæng, at jeg bragte ham på banen.
Boilesen har ikke spillet i 1 år, og så vidt jeg ved var han pænt ringe i 14/15 sæsonen. Jonas Hector er af stort set alle blevet nævnt som enten vinder af bundesligaens bedste venstre back, eller som minimum nomineret. Nu er det svært at sætte præcist tal på fordi Boilesen ikke har spillet, men mit bud er at Jonas Hector er omtrent 117 gange bedre end Nicolai Boilesen.

Men jeg mener så også at VB er et absolut must at hente ind hvis vi skal kunne tillade os overhovedet bare at drømme om top 4. Umiddelbart har vi 1 godkendt spiller i bagkæden, måske 2 hvis man tør håbe på at Lovrens niveau holder sig nogenlunde stabilt. Nu har vi så hentet en målmand hvilket var tiltrængt og Matip skal naturligvis have en chance, men som situationen ser ud ligenu, har jeg kun Nathanial Clyne som spiller på et mandskab der kan vinde PL. Personligt har jeg tiltro til at Karius bliver en stor gevinst, og jeg anser det også for realistisk at én af Lovren, Sakho og Matip stepper op i sådan en grad at det er godt nok. Men jeg er stadig af den overbevisning at vores bagkæde er langt under top 4 niveau, forudsat at der ikke sker ekstreme forbedringer. Om det så er Hector ved jeg ikke, men det er i hvert fald ikke Moreno der som 24 årig begynder at forsvare.
Senest rettet af sjampen fredag, 17. jun, 2016 21:02, rettet i alt 1 gang.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » fredag, 17. jun, 2016 21:01

Boilesen er mere skadet end Agger, Ramsey og Gündogan tilsammen. Og iøvrigt ikke i nærheden af at være god nok til et Liverpool hold. Vanvittigt forslag.
Hvis Dortmund får held med at købe Guerro så skal vi købe Schmeltzer.
"We're not racist, we only hate the mancs"

XabiAlonso#14

Indlæg af XabiAlonso#14 » fredag, 17. jun, 2016 21:15

Marcel Schmelzer har altså også været meget skadet, og faldet en del i niveau.. Så pænt nej tak til ham..
Dortmund har allerede hentet Raphaël Guerreiro ;-)

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » fredag, 17. jun, 2016 21:16

texy skrev:Gomez skal holdes langt væk fra backen. Der hører han ikke til, og det kan han ikke finde ud af.

Boile er bedre defensivt, end Moreno og Smith. Men i mine øjne ikke lige så stærk offensivt. Jeg er dog overbevist om, at han er markant bedre end Hector. Og det var i den sammenhæng, at jeg bragte ham på banen.
Undskyld, det der kan jeg ikke rigtig tage seriøst. Du vurderer at Gomez ikke kan spille venstre back ud fra 5 kampe for Liverpool (spillede i et tre-mands forsvar mod Sion og Bordeaux i Euro League). For det første er han ung og lige ankommet til et nyt hold. For det andet, spiller han 3 udmærkede kampe på venstre back, heraf en rigtig god kamp mod Arsenal (andre to mod Bournemouth og Stoke). Herefter spiller han dog ikke godt mod Man u og West Ham, men det er et meget tyndt grundlag at dømme en meget ung spiller, som er ny i klubben på. Og så gjorde han det ydermere fornuftigt i 3/5 kampe.

Hector dømmer du ud fra 2! kampe ved en EM slutrunde, hvor Tyskland ikke for alvor er kommet op i gear? Jeg har ikke selv set meget til Hector, men han har haft en rigtig god sæson i Bundesligaen.

Det er efter min mening også farligt at bedømme spillere ud fra deres præstationer på et landshold, hvor de ikke vandte med taktikke og deres medspillere.

Jeg kan egentlig meget godt lide Boilesen, men mener ikke vi har plads til ham med de spillere vi i forvejen har, og med hvad vi har brug for på bakken i betragtning.

Brugeravatar
Sivi
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 28

Indlæg af Sivi » fredag, 17. jun, 2016 21:19

Emmy skrev:Boilesen er mere skadet end Agger, Ramsey og Gündogan tilsammen. Og iøvrigt ikke i nærheden af at være god nok til et Liverpool hold. Vanvittigt forslag.
Hvis Dortmund får held med at købe Guerro så skal vi købe Schmeltzer.
Ham har de allerede hentet
Justice for the 96! <3

Besvar