Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 20. jun, 2017 20:58

Mads T. skrev:
YNWA! skrev:Jeg er enig MadsT. Selvom det kunne være rart med en målscorer der banker 20+ mål ind i sæsonen, er jeg super tilfreds med hvis målene kommer fra flere forskellige spillere som i denne sæson.
Jeg tror sagtens den angriber kan være Firmino.
Det kunne det sagtens være - Vi skal huske, at han i hans tid før os, startede ud som primært spillende offensiv midt, og højre wing, og så blev han rykket længere frem som Secondary Striker - det er først hos os, at han har fået nogenlunde fast spilletid som angriber og i 15/16 sæsonen fik han kun 11 kampe som decideret CF - ellers stod den på secondary striker eller offensiv midtbane. og i sidste sæson spillede han 19 kampe som decideret angriber. Data hentet her https://www.transfermarkt.com/roberto-f ... aison=2015

Så jeg kan slet ikke forstille mig andet, end at han kommer til at vokse med opgave og sparker endnu flere ind - specielt med to spillere der truer i dybden, der kan give Firmino endnu mere plads til at udnytte hans styrker. Jeg vil godt garantere, at han i alle turneringer sparker 20 må ind i alt. (såfremt han stadig forbliver førstevalg, og ikke bliver langtidsskadet) Det er 8 mål mere end den overståede sæson.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 21. jun, 2017 09:12

Med Solanke får vi ikke flere angribere. Jeg mener heller ikke vi mangler det.
Sidste sæson var vi tæt på at være det mest scorende hold på trods af en 4. plads.

Og det var uden en stjerneangriber der lavede 20+ mål i PL.

Vi skal have styrket det forsvar først og fremmest nu Salah ser ud til at være på plads.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 21. jun, 2017 10:02

Ja, vi har mange angribere, men vi har bare ikke en +20 angriber i truppen. Sturridge kommer tættest på, men han er stort set konstant skadet.

Der var kun 3 hold som scorede flere mål end os - og de havde alle en +20 angriber i truppen, og det betyder at de kampe hvor man kun får 1-2 chancer, dem vinder Chelsea og Man C flere af end os. Det gør de fordi de har en effektiv afslutter, og det har vi ikke. Så kan det da godt være at Firmino banker 2 ind mod et bundhold, og vi vinder 6-0, men det er jo underordnet om vi vinder med 2,3,4,5 eller 6. De er jo de kampe som vi enten taber med eller to mål eller spiller uafgjort, hvor vi misbruger de to chancer som vi fik i kampen. Det er de kampe, som skal byttes til point/flere point.

Og det nytter altså ikke at sige "jamen, vi har et hold, hvor målene kommer mange steder fra" Hurra for det, men det ændrer ikke på at vi mangler en effektiv afslutter. Og selvom målene kommer mange steder fra, så udelukker det vel ikke en +20 angriber. Jeg er lodret uenig i at vi ikke behøver en +20 angriber. Siden hvornår siger man nej tak til målsluger!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 21. jun, 2017 10:14

Hr. Drejer skrev: Og det nytter altså ikke at sige "jamen, vi har et hold, hvor målene kommer mange steder fra" Hurra for det, men det ændrer ikke på at vi mangler en effektiv afslutter. Og selvom målene kommer mange steder fra, så udelukker det vel ikke en +20 angriber. Jeg er lodret uenig i at vi ikke behøver en +20 angriber. Siden hvornår siger man nej tak til målsluger!
Det gør man når det er forsvaret der halter og ikke angrebet. Det er jo ikke ligefrem fordi en målsluger er gratis i dagens marked (+ £50 mil. ).

Oomph242
Indlæg: 5705
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 21. jun, 2017 11:09

ilusio skrev:Med Solanke får vi ikke flere angribere. Jeg mener heller ikke vi mangler det.
Sidste sæson var vi tæt på at være det mest scorende hold på trods af en 4. plads.

Og det var uden en stjerneangriber der lavede 20+ mål i PL.

Vi skal have styrket det forsvar først og fremmest nu Salah ser ud til at være på plads.

Vi scorede mange mål i efteråret, da alle de små hold var kommet til penge og skulle ud, at vise de kunne lave en Leicester og spille op med de "store"...

Efter de så nærmest alle var blevet trynet i første runde, gik de fleste tilbage og parkerede bussen. Det gav os i særdeleshed problemer og vi scorede nærmest kun et mål pr. Kamp i foråret. Samt brugte vi rigtig mange kræfter på det med 70/80% boldbesiddelse i nærmest hver kamp.

Hvis de små har lært af sidste sæson, så forsætter de bare på samme måde mod os. Derfor tror jeg vi kan få problemer, hvis vi ikke har en målsluger. Især når kræfterne begynder, at slippe op sent på sæsonen...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 21. jun, 2017 16:18

Oomph242 skrev:
ilusio skrev:Med Solanke får vi ikke flere angribere. Jeg mener heller ikke vi mangler det.
Sidste sæson var vi tæt på at være det mest scorende hold på trods af en 4. plads.

Og det var uden en stjerneangriber der lavede 20+ mål i PL.

Vi skal have styrket det forsvar først og fremmest nu Salah ser ud til at være på plads.

Vi scorede mange mål i efteråret, da alle de små hold var kommet til penge og skulle ud, at vise de kunne lave en Leicester og spille op med de "store"...

Efter de så nærmest alle var blevet trynet i første runde, gik de fleste tilbage og parkerede bussen. Det gav os i særdeleshed problemer og vi scorede nærmest kun et mål pr. Kamp i foråret. Samt brugte vi rigtig mange kræfter på det med 70/80% boldbesiddelse i nærmest hver kamp.

Hvis de små har lært af sidste sæson, så forsætter de bare på samme måde mod os. Derfor tror jeg vi kan få problemer, hvis vi ikke har en målsluger. Især når kræfterne begynder, at slippe op sent på sæsonen...
Men målsluger eller ej, hvis vi ikke er gode nok til at få bolden frem på banen så er det vel ligemeget.
Jeg tror sagtens at en af vores angribere kan oppe sit niveau, hvis Salah kommer ind på holdet, skubber Coutinho ind i midten og fordobler hans hurtige afleveringsmuligheder. Coutinho blev lidt reduceret til at trække ind i banen og skyde fordi han kun havde Mané som var hurtig nok til at være rigtig god at sende giftige afleveringer til, det er bare for nemt at lukke ned. Nu får Coutinho forhåbentlig to hurtige fløje at sende afsted i dybden og det vil give mere plads til angriberen, der kan få bedre afslutningsmuligheder, bygge mere selvtillid og score flere mål.

Målslugere scorer jo ikke mål bare fordi Zeus har dyppet dem i målsluger gryden da de var spæde, det er typisk fordi de får de rigtige chancer leveret fra holdet og fordi de har selvtilliden i orden. Liverpools angribere har ikke fået leveret de rigtige chancer fra holdet og det har skadet deres selvtillid, hvilket har betydet at når de store chancer dukker op så brænder de for mange af dem.

Det næste er at vores midterforsvar og målmand har haft svært ved at skille sig fornuftigt af med bolden og den centrale midtbane har ikke været til meget hjælp i den henseende, Henderson lignede til tider en god løsning, men så kom skaderne. Så en central forsvarspiller der er bedre med bolden end Lovren, det var jo nok der van Dijk kom ind i billedet, det kan være han er kommet tilbage lad os se.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » onsdag, 21. jun, 2017 17:30

Oomph242 skrev: Vi scorede mange mål i efteråret, da alle de små hold var kommet til penge og skulle ud, at vise de kunne lave en Leicester og spille op med de "store"...

Efter de så nærmest alle var blevet trynet i første runde, gik de fleste tilbage og parkerede bussen. Det gav os i særdeleshed problemer og vi scorede nærmest kun et mål pr. Kamp i foråret. Samt brugte vi rigtig mange kræfter på det med 70/80% boldbesiddelse i nærmest hver kamp.

Hvis de små har lært af sidste sæson, så forsætter de bare på samme måde mod os. Derfor tror jeg vi kan få problemer, hvis vi ikke har en målsluger. Især når kræfterne begynder, at slippe op sent på sæsonen...
Eller man kan sige at vi scorede tonsvis af mål når vi havde vores spillere klar, men da vi blev ramt af skader til Coutinho, Henderson og Lallana, og sendte Mané først til AFCON og senere på skadeslisten, så havde vi ikke bredden til at fortsætte med at score mål. Et helt andet men lige så graverende problem, men det er fandme letkøbt at sige vi scorede mere i efteråret fordi vi var blevet læst i foråret.

Jeg husker det iøvrigt også som om at de fleste hold parkerede sig som de plejer og har gjort mod topholdende i hele premier league æraen, det er ikke ligefrem en ny taktisk opfindelse de begav sig ud i. Vores offensiv, primært fremragende spillende Coutinho, Firmino, Mané og Lallana - sjovt nok dem vi manglende... - var simpelthen bare i stand til at åbne modstanderen op, selvom vi også var heldige med et par tidlige mål.

Vi scorede i øvrigt 1,6 mål pr. kamp i foråret, mod 2,4 i efteråret, men bliver selvfølgelig reddet lidt af 7 mål i de sidste 2 kampe.

Vores possession har iøvrigt, med lidt hurtigt aflæsning, ligget ufattelig stabilt mod hold udenfor top 7, - 7 fordi Everton kom nr. 7 og spillestilen er anderledes i et derby - ca. mellem 65-70 procent igennem hele sæsonen.

Vi havde over 70% possession 6 gange, 3 i efteråret, 3 i foråret. Et af de hold er var bedst til at neutralisere os var faktisk Saints på hjemmebane i efteråret, sjovt nok en kamp som fik ry for at Saints ingenting ville, hvilket jo ikke helt stemmer overens med at du tilsyneladende synes det er skidt at have bolden meget.

Kom nu seriøst videre med det her målscorer. Hvad var det statistikken var, der var ikke en mesterhold der havde en topscorer i størstedelen af de europæiske ligaer. Fodbold handler om at vinde, og mål er af gode grunde en afgørende del af det. Hold der scorer mange mål, klarer sig ofte overvejende godt, men det er fandme komplet ligegyldigt hvem der scorer dem. Ja, hvis vi skal vinde Premier League, kræver det nok at vi ender med at en spiller scorer omkring 20 mål, ikke at det hjalp hverken Kane, Lukaku eller Sanchez så meget at de scorede mere end Diego Costa.

Det vi i virkeligheden skulle fokusere langt mere på, fordi det netop er den altovervejende forskel på de 2 hold der konkurrerede om mesterskabet, og alle os andre, er at holde buret rent. Nu kiggede jeg lige de seneste 10 mestre igennem. De har næsten alle været i top 3 over færrest mål lukket ind, og mestrene er stort set altid top 2 i færrest mål lukket ind. Den eneste undtagelse var Scum i 12/13, de lukkede 4. færrest ind. De scorede så flest mål i sæsonen, så det er selvfølgelig en balancegang. En anden gang det mest scorende hold vandt PL, var da City overhalede os på målstregen. De scorede 1 mål mere, men lukkede 13 færre ind.

Det er hårdt for Spurs at de både scorede flest mål og lukkede færrest ind og stadigvæk ikke vandt mesterskabet, men det tegner også et billede af at alle mål ikke er ens, og at Kane i den grad kommer de samme kampe og dermed bliver mindre kampafgørende. Der var også den her statistik med at Everton uden Lukakus mange mål ville være endt som... nummer 7.

Ja, Firmino skal score flere mål. Ja, vi ville alle sammen godt have at Lacazette spillede i Liverpool. Kom nu videre.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 21. jun, 2017 19:46

Hr. Drejer skrev:Ja, vi har mange angribere, men vi har bare ikke en +20 angriber i truppen. Sturridge kommer tættest på, men han er stort set konstant skadet.

Der var kun 3 hold som scorede flere mål end os - og de havde alle en +20 angriber i truppen, og det betyder at de kampe hvor man kun får 1-2 chancer, dem vinder Chelsea og Man C flere af end os. Det gør de fordi de har en effektiv afslutter, og det har vi ikke. Så kan det da godt være at Firmino banker 2 ind mod et bundhold, og vi vinder 6-0, men det er jo underordnet om vi vinder med 2,3,4,5 eller 6. De er jo de kampe som vi enten taber med eller to mål eller spiller uafgjort, hvor vi misbruger de to chancer som vi fik i kampen. Det er de kampe, som skal byttes til point/flere point.

Og det nytter altså ikke at sige "jamen, vi har et hold, hvor målene kommer mange steder fra" Hurra for det, men det ændrer ikke på at vi mangler en effektiv afslutter. Og selvom målene kommer mange steder fra, så udelukker det vel ikke en +20 angriber. Jeg er lodret uenig i at vi ikke behøver en +20 angriber. Siden hvornår siger man nej tak til målsluger!
Jeg synes ikke nødvendigvis, at den klagesang holder. Hvis Firmino fik lov at sparke straffespark som Zlatan, Kane og Aguero, og han i stedet for Milner havde scoret på 7 af 8 spark, så lå han foran Zlatan på topscorerlisten. Og havde man givet Mané eller Coutinho æren, så havde vi haft en målscorer på over 20 mål.

Men vi har valgt at lade Milner sparke. Og det gør han heldigvis rimelig godt. Hvorfor det lige er ham (udover den ret store træfsikkerhed) ved jeg ikke. Men det er sikkert billigere på lønsiden, at Milner scorer de mål, end at Firmino scorer dem.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 21. jun, 2017 21:08

texy skrev: Men vi har valgt at lade Milner sparke. Og det gør han heldigvis rimelig godt. Hvorfor det lige er ham (udover den ret store træfsikkerhed) ved jeg ikke.
Træfsikkerheden er vel ubetinget absolut den eneste årsag,jeg håber godt nok Klopp er ligeglad med hvem får hvad i løn, og det bør han da også være, tvivler du på årsagen til Milner tager straffe?
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 21. jun, 2017 21:44

Thommo skrev:
texy skrev: Men vi har valgt at lade Milner sparke. Og det gør han heldigvis rimelig godt. Hvorfor det lige er ham (udover den ret store træfsikkerhed) ved jeg ikke.
Træfsikkerheden er vel ubetinget absolut den eneste årsag,jeg håber godt nok Klopp er ligeglad med hvem får hvad i løn, og det bør han da også være, tvivler du på årsagen til Milner tager straffe?
Jeg har altid undret mig over, at vi ikke lader angriberne tage straffesparkene, da de langt bedre kan bruge den selvtillid, der ligger i at få mål på kontoen.

Og jo, jeg kan sagtens forestille mig, at man vælger en spiller som Milner til at sparke, fordi man ikke skal betale £35.000 eller mere pr. scoring. Mest af alt fordi, man har en forventning om, at alle markspillerne vil kunne sparke et straffespark i kassen.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 21. jun, 2017 21:46

Det er også værd at bemærke, at Firmino skaber flere chancer til sine medspillere end andre angribere gør. Jeg mener faktisk jeg så en statistik der viste, at han skabte over dobbelt så mange key chancer pr. 90 min. end f.eks. Sturridge. Det gør vores angreb langt mere uforudsigeligt, hvis målene bliver delt ud over 3-4 spillere og vi ikke er afhængig af en enkelt angriber der skal score de fleste mål.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 21. jun, 2017 21:55

texy skrev:
Thommo skrev:
texy skrev: Men vi har valgt at lade Milner sparke. Og det gør han heldigvis rimelig godt. Hvorfor det lige er ham (udover den ret store træfsikkerhed) ved jeg ikke.
Træfsikkerheden er vel ubetinget absolut den eneste årsag,jeg håber godt nok Klopp er ligeglad med hvem får hvad i løn, og det bør han da også være, tvivler du på årsagen til Milner tager straffe?
Jeg har altid undret mig over, at vi ikke lader angriberne tage straffesparkene, da de langt bedre kan bruge den selvtillid, der ligger i at få mål på kontoen.

Og jo, jeg kan sagtens forestille mig, at man vælger en spiller som Milner til at sparke, fordi man ikke skal betale £35.000 eller mere pr. scoring. Mest af alt fordi, man har en forventning om, at alle markspillerne vil kunne sparke et straffespark i kassen.
Hmm jeg har altid været imod angribere skyder straffe, aner ikke om jeg har noget at have det i, men min teori er at midtbanespillere er bedre i den diciplin. Angribere går tit kolde hvis de har FOR lang tid til at sætte bolden, alene med målmanden. Og tid har man masser af ved et straffe. SteG, Milner, Mølby snakker for min lille teori. Men er med på det er et meget spinkelt grundlag ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 21. jun, 2017 22:07

Thommo skrev:
texy skrev:
Thommo skrev:
texy skrev: Men vi har valgt at lade Milner sparke. Og det gør han heldigvis rimelig godt. Hvorfor det lige er ham (udover den ret store træfsikkerhed) ved jeg ikke.
Træfsikkerheden er vel ubetinget absolut den eneste årsag,jeg håber godt nok Klopp er ligeglad med hvem får hvad i løn, og det bør han da også være, tvivler du på årsagen til Milner tager straffe?
Jeg har altid undret mig over, at vi ikke lader angriberne tage straffesparkene, da de langt bedre kan bruge den selvtillid, der ligger i at få mål på kontoen.

Og jo, jeg kan sagtens forestille mig, at man vælger en spiller som Milner til at sparke, fordi man ikke skal betale £35.000 eller mere pr. scoring. Mest af alt fordi, man har en forventning om, at alle markspillerne vil kunne sparke et straffespark i kassen.
Hmm jeg har altid været imod angribere skyder straffe, aner ikke om jeg har noget at have det i, men min teori er at midtbanespillere er bedre i den diciplin. Angribere går tit kolde hvis de har FOR lang tid til at sætte bolden, alene med målmanden. Og tid har man masser af ved et straffe. SteG, Milner, Mølby snakker for min lille teori. Men er med på det er et meget spinkelt grundlag ;)
Så smider jeg Rickie Lambert på bordet. 31 mål på 31 straffespark for Saints. I hvert fald, hvis man kan tro på dette link.

https://www.quora.com/Who-are-some-of-t ... o-prove-it
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 21. jun, 2017 22:22

texy skrev: Så smider jeg Rickie Lambert på bordet. 31 mål på 31 straffespark for Saints. I hvert fald, hvis man kan tro på dette link.

https://www.quora.com/Who-are-some-of-t ... o-prove-it
Han scorede faktisk på alle sine 34 straffespark for Southampton, men brændte så sit første straffe for Liverpool i en venskabskamp mod Milan.

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 21. jun, 2017 22:23

Mads T. skrev:Det er også værd at bemærke, at Firmino skaber flere chancer til sine medspillere end andre angribere gør. Jeg mener faktisk jeg så en statistik der viste, at han skabte over dobbelt så mange key chancer pr. 90 min. end f.eks. Sturridge. Det gør vores angreb langt mere uforudsigeligt, hvis målene bliver delt ud over 3-4 spillere og vi ikke er afhængig af en enkelt angriber der skal score de fleste mål.
Du misser min pointe fuldstændigt. Jeg siger at vi mangler en spiller som kun behøver 1/2 chancer for at score. VI mangler en spiller som kan afgøre de kampe som balancere på et knivsæg. De hold som eksempelvis parkerer bussen, hvor vi har bolden konstant, men ikke kan score. Hvor mange gange så vi ikke det i sidste sæson. Den spiller har vi ikke. Det er fuldstændigt underordnet hvor fleksible vi er, hvis ikke vi kan score på de chancer vi får, eller hvor mange chancer han skaber til sine medspillere. Det er mål der tæller, for crying out loud! Og dem mangler vi i de kampe, hvor vi får få chancer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar