Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Jejes

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jejes » lørdag, 11. apr, 2009 13:20

"Royston Drenthe, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Ruud van Nistelrooy, og Klaas-Jan Huntelaar. Real Madrid har i øjeblikket seks hollændere i truppen, men skal tro den spanske avis AS, så er det måske ikke tilfældet efter sommerferien.

Avisen mener at vide, at de fem førstnævnte alle har fået at vide, at de skal finde andre klubber til sommer, mens kun Klaas-Jan Huntelaar skal beholdes."


http://onside.dk/node/30681

Hvis det er tilfældet, mener jeg at spiller som Rafael van der Vaart vil være et helt perfekt erstatning såfremt Alonso eller Lucas ryger til sommer. Om man eventuelt vil kunne bruge ham på fløjen kender jeg desværre ikke det store til!?

Desuden må Arjen Robben og Wesley Sneijder ses som meget spændende spillere, men jeg tror nu ikke på at de vil til Liverpool, i hvert fald ikke Robben...

Peter From

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Peter From » lørdag, 11. apr, 2009 17:56

Jeg har altid været en stor fan af Van der Vaart, så vil nok have ham i højere grad end hans evner ellers tillader. Vaart slog ikke rigtigt til i Madrid fordi han ikke blev brugt ordentligt, i en fri rolle med udgangspunkt til højre for Gerrard kunne godt fungere, men det er næsten synd for hans evner at spille ham som andet end hængende angriber, og det har vi ikke helt plads til, så for hans skyld så er Bayern eller Juve nok det bedste, men han kan være mere alsidig end jeg tror. Det kommer også an på hvilke typer vi skal have på de kanter, det bliver nemmere at være reserve for Torres, hvis det bliver sådanne klassiske kanter, med en del assists, men Vaart kunne vel godt hakke en del mål ind selv fra kanten og ville selvfølgelig kunne gardere Gerrard hvis det skulle komme til det, men det syntes jeg nu også Kuyt kan i kortere perioder.

Sneijder er vel lidt samme historie som Vaart, kan spille kant, men er offensiv midtbane, men vi spiller jo meget anderledes end Real og Torres kan både forvalte indlæg og stikninger rigtig godt, så vi kan jo bruge alle former for kanter og vores backer er vel fornuftige nok når vi skal have indlæg.

Robben ville de vidst sælge dyrt, og så syntes jeg ikke vi skal hente ham, men man kan jo ikke se bort fra mandens evner, men heller ikke skaderne.

Drenthe ville være god i en form for 4-4-2 eller 4-3-2-1 på venstre kanten, lidt concorden for AC milan dengang han var 37 ;) Men han slår ikke Insua/Aurelio på backen og der skal mere til, efter min mening, at være kant i et 4-2-3-1 system.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » lørdag, 11. apr, 2009 19:36

Jejes skrev:"Royston Drenthe, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Ruud van Nistelrooy, og Klaas-Jan Huntelaar. Real Madrid har i øjeblikket seks hollændere i truppen, men skal tro den spanske avis AS, så er det måske ikke tilfældet efter sommerferien.

Avisen mener at vide, at de fem førstnævnte alle har fået at vide, at de skal finde andre klubber til sommer, mens kun Klaas-Jan Huntelaar skal beholdes."


http://onside.dk/node/30681

Hvis det er tilfældet, mener jeg at spiller som Rafael van der Vaart vil være et helt perfekt erstatning såfremt Alonso eller Lucas ryger til sommer. Om man eventuelt vil kunne bruge ham på fløjen kender jeg desværre ikke det store til!?

Desuden må Arjen Robben og Wesley Sneijder ses som meget spændende spillere, men jeg tror nu ikke på at de vil til Liverpool, i hvert fald ikke Robben...

Robben og Sneider er spillere jeg gerne ser i LFC, da vi især mangler et type med Robbens kvaliteter. At vi alle synes han vælter lidt meget, overskygger ikke at hans driblinger og fart er fantastisk. Sneider bliver i RM brugt hvor han bliver bedt om at spille. Midtmidt, off. midt, eller kant. Han gør især off. midt glimrende synes jeg.
We need a new Fowler...

Rodriguez

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rodriguez » søndag, 12. apr, 2009 12:51

Sunday Express skriver vi vil betale 200M for Glen Johnson, så ku man lige så godt have taget Dani Alves dengang...

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » søndag, 12. apr, 2009 13:12

Rodriguez skrev:Sunday Express skriver vi vil betale 200M for Glen Johnson, så ku man lige så godt have taget Dani Alves dengang...
Jeg har tjekket deres hjemmeside - det kan jeg ikke finde noget som helst om. Vil du smide et link.

Det lyder som en kæmpe and, at vi ville smide £25 mio. for ham. Jeg ser ham gerne i truppen, men ikke til den pris.

Rodriguez

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rodriguez » søndag, 12. apr, 2009 13:17

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 77,00.html

Skysports angir Sunday Express til at være kilden.

Og det var 20M£ så jeg lige nu og ik 200M dkr :D

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » søndag, 12. apr, 2009 13:37

Takker for linket - jeg synes nu stadig at £20 mio. er for dyrt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 12. apr, 2009 15:25

Jeg synes også at £20 mio er for meget for Glen Johnson, selvom jeg gerne ser ham i klubben.

Vi har vist lige forlænget med Darby og hvis Arbeloa samtidig bliver i klubben, så er det altså ikke højre back, hvor vi skal satse så meget af transferbudgettet.

Smutter Arbeloa, så må vi forsøge at hente Johnson for et beløb i nærheden af det, som vi får for Arbeloa.

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » søndag, 12. apr, 2009 21:39

Som jeg ser det, vil det være en svækkelse af holdet af erstattet Arbeloa med Glen Johnson - synes Arbeloa er ved at udvikle sig til en verdensklasse back, og hans offensive spil har virkelig forbedret sig i denne sæson...så brug hellere nogle af de mange millioner på at hente Ribery og Villa
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
jackass
Indlæg: 1796
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:00
Geografisk sted: Mellem Helsingborg og Anfield
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jackass » søndag, 12. apr, 2009 22:46

Jeg tror ikke, at man skal se det som om, at Arbeloa er på vej væk. Nærmere, at vi ikke har nogen erstatning for ham, siden Darby ikke bliver vurderet til at være god nok (endnu, måske).

Både Carragher, Skrtel og Mascherano har været nødt til at spille derude i år, og det kan vi ikke være tjent med.

Og selvfølgelig kommer vi ikke til at give 20 millioner pund for Glen Johnson.
I had a soft spot in my heart for Ronald Reagan, if only because he was a sportswriter in his youth, and also because his wife gave the best head in Hollywood.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 13. apr, 2009 08:40

jackass skrev:Og selvfølgelig kommer vi ikke til at give 20 millioner pund for Glen Johnson.
Watch it! Det var vi også nogle, der sagde om Keane sidste år. ;)

Men nej, selvfølgelig gør vi ikke det. Jeg forstår dog ikke helt klubbens strategi. Glen Johnson skrev ny kontrakt med Portsmouth så sent som i januar, hvor vi også var ude efter ham. Det burde være undgået. For det er jo klart, at han er noget dyrere nu, end han var dengang.
Best in the world at everything I do.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 13. apr, 2009 09:21

Steven__Gerrard skrev:Som jeg ser det, vil det være en svækkelse af holdet af erstattet Arbeloa med Glen Johnson - synes Arbeloa er ved at udvikle sig til en verdensklasse back, og hans offensive spil har virkelig forbedret sig i denne sæson...så brug hellere nogle af de mange millioner på at hente Ribery og Villa
Her er jeg uenig. Jeg opfatter Johnson som minimum værende på niveau med Arbeloa i øjeblikket. Flere ting taler for at han kan blive bedre. Han er hurtigere. Han er fysisk stærkere. Han er bedre i hovedspillet. Han er væsentligt bedre offensivt både mht. at sætte modstandere af og være en trussel mod mål.

Hvis Rafa kan banke noget af den disciplin og taktiske forståelse, som Arbeloa spiller med, ind i ham, så vil vi have en af verdens bedste højre backs.

Mvh.

Texnymann

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 13. apr, 2009 09:58

texnymann skrev:
Steven__Gerrard skrev:Som jeg ser det, vil det være en svækkelse af holdet af erstattet Arbeloa med Glen Johnson - synes Arbeloa er ved at udvikle sig til en verdensklasse back, og hans offensive spil har virkelig forbedret sig i denne sæson...så brug hellere nogle af de mange millioner på at hente Ribery og Villa
Her er jeg uenig. Jeg opfatter Johnson som minimum værende på niveau med Arbeloa i øjeblikket. Flere ting taler for at han kan blive bedre. Han er hurtigere. Han er fysisk stærkere. Han er bedre i hovedspillet. Han er væsentligt bedre offensivt både mht. at sætte modstandere af og være en trussel mod mål.

Hvis Rafa kan banke noget af den disciplin og taktiske forståelse, som Arbeloa spiller med, ind i ham, så vil vi have en af verdens bedste højre backs.

Mvh.

Texnymann
Jeg har lige et lille spørgsmål; Hvorfor kunne chelski ikke bruge Johnson?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » mandag, 13. apr, 2009 10:15

Hvis Kuyt og Arbeloa hver gang kunne spille, som de gjorde i første halveg mod Chelsea, så tror jeg ikke, at vi kan købe en meget bedre højreside... Det kan de så desværre ikke, men det så godt ud mens det varede ;)
Hvad angår højresiden, så er problemet, at vi er sårbare overfor skader, og at vi næsten forventer at Kuyt og Arbeloa kan spille alle kampe.
For min skyld er der ikke noget galt i at hente Johnson, og stadigvæk beholde Arbeloa. De er begge to midt i 20'erne, og det vil passe mig fint at have flere forskellige muligheder...
Men hvis det betyder, at vi ikke kan hente andre forstærkninger, så ser jeg dog hellere at vi rykker Darby op i førsteholdstruppen, og lader ham spille nogen af de kampe hvor trykket på vores defensive linje er mindre, og at vi i stedet køber Barry. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan vores midtbane kommer til at se ud, hvis Alonso eller Masch får en længerevarende skade. Lucas har jeg ikke tillid til! Han har måske potentiale, men han er ikke stabil og han har spillet flere dårlige kampe end gode. Et køb af Barry vil også give os mulighed for at skille os af med enten Dossena eller Aurelio, og på den måde frigøre lidt mere kapital til indkøb.

Brugeravatar
jackass
Indlæg: 1796
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:00
Geografisk sted: Mellem Helsingborg og Anfield
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jackass » mandag, 13. apr, 2009 11:10

Alex Brockins skrev:
jackass skrev:Og selvfølgelig kommer vi ikke til at give 20 millioner pund for Glen Johnson.
Watch it! Det var vi også nogle, der sagde om Keane sidste år. ;)

Men nej, selvfølgelig gør vi ikke det. Jeg forstår dog ikke helt klubbens strategi. Glen Johnson skrev ny kontrakt med Portsmouth så sent som i januar, hvor vi også var ude efter ham. Det burde være undgået. For det er jo klart, at han er noget dyrere nu, end han var dengang.
Klubbens langtidsplanlægning var desværre ikke-eksisterende, indtil Rafa underskrev sin kontrakforlængelse. Men man må håbe, at Glen Johnson har været informeret om vores interesse alligevel og har sikret sig en fornuftig frikøbs-aftale med Portsmouth.

@Hr. Drejer: Hvorfor kunne Chelsea ikke bruge Shevchenko, Crespo, Shaun Wright-Phillips, Scott Parker etc.? Glen Johnson var 18-19 år, da de hentede ham, og Roman Abramovichs tålmodighed var ikke lige til, at en spiller i den alder engang imellem laver fejl.
I had a soft spot in my heart for Ronald Reagan, if only because he was a sportswriter in his youth, and also because his wife gave the best head in Hollywood.

Besvar