Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
xman

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af xman » tirsdag, 09. jun, 2009 19:54

Bortset fra det, så er det i mine øjne et rigtig fornuftigt forslag fra goal.com. Young vil forstærke vores startopstilling og Riera bliver en habil reserve/rotationsspiller. Negredo (har aldrig set ham, men bedømt ud fra hva jeg har hørt) er en bedre back-up for Torres end de muligheder vi har pt. Kender ligeledes heller ikke denne Kyle Naughton men en højre back er også fornuftigt. Bassong vil være en udmærket spiller som den 4. mand i centerforsvaret.
Er desuden også enig i deres ud-liste, som dog er ret oplagt.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 09. jun, 2009 21:53

kjærsgaard skrev:Jeg sad lige og rodede lidt rundt på Indkast.dk og, jeg fik så "bekræftet" hvad vel efterhånden må siges at være temmeligt sandsynligt. At f.eks. Robben forlader Real Madrid. Eller sagt på en anden måde - han er sikkert til salg for en fornuftig pris. I min optik kunne det være omkring 150 mill DKK. Robben er desværre en "glasben" spiller, men, også en gudsbenådet fodboldspiller. Vel den bedste wing når han er i form. Robben kender desuden PL. Skulle vi være interesseret i Robben, ville det virkelig få forventningerne til at stige hos mig, i en ellers lidt nedslående tid, hvor man sagtens kan få fornemmelsen af, at "transfertoget" kører lidt forbi os.

Nu håber jeg ikke det er som "medgift" på Xabi. Men, kunne Robben ikke være et særdeles realistisk emne?


"Milans Kaká skulle allerede være på vej til Real Madrid, mens Franck Ribéry fra Bayern München, David Villa og David Silva fra Valencia samt Liverpools Xabi Alonso også skulle være i kikkerten. Til gengæld ser det ud til, at hele fire flyvende hollændere må forlade klubben i form af Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Rafael van der Vaart og Wesley Sneijder."
hvorfor?

Brugeravatar
catu
Indlæg: 1870
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:04
Geografisk sted: Wherever FD takes me
Alder: 46
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af catu » onsdag, 10. jun, 2009 09:46

Jeg anser Robben som en af de bedste wings i verden. Han har desværre skadesproblemer, og attitude problemer, men det kunne jeg godt personligt se bort fra (attituden), hvis det betød en klasse wing, med klasse indlæg.

Sneijder ville jeg absolut helelr ikke takke nej til
Andy Carroll, Liverpools nummer 9
Rhythm 'n Blues

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » onsdag, 10. jun, 2009 11:00

http://www.bold.dk/nyt/Maicon-Inter-han ... -om-Zlatan

Mon ikke Rafa kunne gøre Maicon glad igen ved at hente ham til Anfield - Det ville jeg i hvert fald ikke have synderligt meget imod ;)

Ind med Maicon og Lavezzi. Mere skal der egentlig ikke til. Vi får markant forstærkning på højre back og en alsidig offensivspiller som kan dække venstre/højre kant samt agere backup for Torres.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Johlle

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Johlle » onsdag, 10. jun, 2009 11:59

Er Santa Cruz ikke i planerne mere, eller har han aldrig været det?

http://goal.com/en/news/9/england/2009/ ... z-chairman

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » onsdag, 10. jun, 2009 13:04

Santa Cruz til maks 80-90 mio. kr. er i mine øjne en interessant spiller.

Men nu har Santa Cruz jo længe givet udtryk for, at han gerne vil væk. Og som der står i artiklen er Blackburn i en finansiel position, hvor de bliver nødt til at overveje alle bud på deres spillere - hvilket nok bare betyder, at Sam Allardyce erstatter dem med billige tonsere og som i Bolton, lever af fight og duelspil midt på banen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. jun, 2009 13:44

Alonso skrev:Santa Cruz til maks 80-90 mio. kr. er i mine øjne en interessant spiller.

Men nu har Santa Cruz jo længe givet udtryk for, at han gerne vil væk. Og som der står i artiklen er Blackburn i en finansiel position, hvor de bliver nødt til at overveje alle bud på deres spillere - hvilket nok bare betyder, at Sam Allardyce erstatter dem med billige tonsere og som i Bolton, lever af fight og duelspil midt på banen.
Meget enig her. En rigtig god spiller til de penge, og så burde der være penge til en winger også. Jeg satser på, at Darby har det der skal til, for at aflaste Arbeloa. Han skal da have chancen, syntes jeg.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » onsdag, 10. jun, 2009 17:00

Niels K skrev:
Alonso skrev:Santa Cruz til maks 80-90 mio. kr. er i mine øjne en interessant spiller.

Men nu har Santa Cruz jo længe givet udtryk for, at han gerne vil væk. Og som der står i artiklen er Blackburn i en finansiel position, hvor de bliver nødt til at overveje alle bud på deres spillere - hvilket nok bare betyder, at Sam Allardyce erstatter dem med billige tonsere og som i Bolton, lever af fight og duelspil midt på banen.
Meget enig her. En rigtig god spiller til de penge, og så burde der være penge til en winger også. Jeg satser på, at Darby har det der skal til, for at aflaste Arbeloa. Han skal da have chancen, syntes jeg.

Førsteprioriteten må være en venstrewing, der kan gå direkte ind i startopstillingen. Silva og Zhirkov synes at være for populære for Rafas pengepung, så måske Young, Carzorla eller em hel tredje er mere oplagt. Hvis der er penge tilovers vil jeg helt klart foretrække en ekstra højreback fremfor en ekstra angriber af flere grunde.

For det første er jeg meget i tvivl om Darbys talent.

Dernæst så SKAL enten Darby eller San José/Kelly levere varen, hvis blot Arbeloa og en af midterforsvarerne ryger ud med karantæne/skade på samme tid. Det er et stort ansvar, de pludselig skal bære (jeg regner ikke med Degen har nogen fremtid i Liverpool). Jeg hælder mere til skånekost ala Insua for de unge spillere (Insua har været involveret i 13 kampe i denne sæson mod tre kampe i sidste).

For det tredje så har vi i truppen en masse unge spillere, der kan spille angriber. N'gog har fået lidt erfaring i denne sæson, selvom han for alvor mangler at vise noget. Babel ser mere sig selv som angriber end wing, og med indkøbet af endnu en venstrewing så vil det være mere oplagt at bruge Babel som angriber. Kuyt kan også vikariere deroppe. Og så har vi også en Nemeth, som jeg håber er lige så tæt på spilletid, som N'gog er.

Bredden er altså langt større på Torres-pladsen end på højreback.

PS. jeg ser dog gerne Babel solgt, hvilket kunne bane vej for en ny angriber, men indtil nu er der intet, der tyder på, at han er på vej væk. Og hans sidste sæson har ikke ligefrem forhøjet hans salgsværdi, hvorfor Rafa måske gerne vil give ham endnu en chance. Derfor medregner jeg ham som en del af truppen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » onsdag, 10. jun, 2009 17:08

Hvorfor er det ikke en Højre Wing vi mangler?
Jeg ser gerne vi for fat på en der kan spille begge wings, men primært højre.
I mange kampe har det altså være vores "Mindst" kreative side, Riera og Aurellio har lidt bedre styr på det end Arbeloa og Kuyt. Men mener også at Silva, Young og andre spillere vi er kædet sammen med kan spille begge fløje.

Fandt lige et klip med en god spiller der kan spille i begge sider:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2144958/
Billede

Peter From

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Peter From » onsdag, 10. jun, 2009 18:15

Jeg mener at vi mangler en venstrekant fordi Kuyt har etapleret sig selv som en meget vigtig spiller for holdet, både det arbejde han laver uden bold, mellemdistance skudende og så syntes jeg også man har set flere fornuftige indlæg og afleveringer end jeg havde forventet.
Riera ikke skaber så meget som jeg havde håbet han ville, og slet ikke å meget som jeg syntes vi kan forvente af en kreativ kant i Liverpool, selvfølgelig er det svært hvis det er venstrekanten der skal skabe det hele, men Kuyt har spillet så godt at jeg mener han bare skal have lov til at fortsætte.

Jeg mener vi skal hente en ny kant til venstre siden, jeg mener ikke at vi skal vægte evnen til at spille andre pladser særligt tungt. Det er selvfølgelig ikke et minus at være alsidig, men når det kommer til start opstillingen er det vigtigste er at man får den bedste spiller man kan få til den plads man nu vil forstærke (venstre kanten efter min mening).

Jeg mener at det er ganske afgørende at vi forstærker venstre kanten, fordi det er den eneste plads hvor vi stadig kan forstærke start opstillingen med spillere, der kun måske, er gode nok til at spille i liverpools start opstilling spillere som Downing, Ben Arfa, Zhirkov, Barnetta.
Jeg ville selvfølgelig foretrække folk, der med lidt større sandsynlighed har det der skal til at de ikke skal udskiftes om et år, som Young, Silva og Tevez afhængig af ens vurderinger om taktikken.

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » onsdag, 10. jun, 2009 18:37

Xenne skrev:Hvorfor er det ikke en Højre Wing vi mangler?
Jeg ser gerne vi for fat på en der kan spille begge wings, men primært højre.
I mange kampe har det altså være vores "Mindst" kreative side, Riera og Aurellio har lidt bedre styr på det end Arbeloa og Kuyt. Men mener også at Silva, Young og andre spillere vi er kædet sammen med kan spille begge fløje.

Fandt lige et klip med en god spiller der kan spille i begge sider:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2144958/
Fordi der kommer markant flere mål og assists fra Kuyt end fra både Riera og Babel. Det er muligt at Kuyt ikke er så elegant en spille som eksempelvis Riera, men han er væsentlig mere "produktiv" når det kommer til mål og assists..
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » onsdag, 10. jun, 2009 19:10

Jeg siger ikke at Kuyt skal sælges, fordi han har virkelig været god i denne her sæson.
Og det skal han også have probs for, men mod de mindre hold så jeg bare hellere at der kom en mere kreativ spiller på banen.
Når vi møder de store kanoner så er Kuyt altså god, det samme ser vi jo med Park i United, det er en stensikker arbejdshest der tonser rundt på banen.
Billede

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DaBonks » onsdag, 10. jun, 2009 19:12

Xenne skrev:Jeg siger ikke at Kuyt skal sælges, fordi han har virkelig været god i denne her sæson.
Og det skal han også have probs for, men mod de mindre hold så jeg bare hellere at der kom en mere kreativ spiller på banen.
Når vi møder de store kanoner så er Kuyt altså god, det samme ser vi jo med Park i United, det er en stensikker arbejdshest der tonser rundt på banen.
Du glemmer Benayoun.
Vi har brug for en venstrefløj.
Og jeg klapper i mine små fede hænder hvis Ashley Young bliver præsenteret, helst i nr7, i vores smukke røde trøje.
Billede

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » onsdag, 10. jun, 2009 19:42

DaBonks skrev:
Xenne skrev:Jeg siger ikke at Kuyt skal sælges, fordi han har virkelig været god i denne her sæson.
Og det skal han også have probs for, men mod de mindre hold så jeg bare hellere at der kom en mere kreativ spiller på banen.
Når vi møder de store kanoner så er Kuyt altså god, det samme ser vi jo med Park i United, det er en stensikker arbejdshest der tonser rundt på banen.
Du glemmer Benayoun.
Vi har brug for en venstrefløj.
Og jeg klapper i mine små fede hænder hvis Ashley Young bliver præsenteret, helst i nr7, i vores smukke røde trøje.
:doh1:

Det rigtigt, men jeg syntes bare at han passer bedre inde på midten end på kanten.

Det er med at klappe i dine små fede hænder sker ikke, jeg har nemlig reseveret nr.7 Til Ben Arfa :headbang:
Billede

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jonas Lassen » onsdag, 10. jun, 2009 20:14

Med alle de vilde transfer rygter, så er det begyndt at gøre mig spændt på hvem Rafa hiver op af hatten. Vi skal virkelig have en venstre kant, der kan forstærke os. Jeg håber stadig at manden hedder Silva. Han er den type vi står og mangler. Jeg håber at Rafa får sine ønskede spillere, således at vi ikke skal have panik indkøb.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

Besvar