Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
richs
Indlæg: 1407
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » fredag, 14. aug, 2009 22:10

Jeg tror ikke på v.d vaart eller nogen anden. Jeg tror Rafa er færdig med at handle i dette vindue - bl.a fordi de spillere han gerne ville have, ikke er mulige at hente (vi har ikke penge nok).
I mine øjne så jeg gerne en kvalitets angriber og en god kant - men de koster kassen. derfor må vi nok nøjes men Voronien som vores "nye" angriber.

Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » søndag, 16. aug, 2009 09:46

According to Liverpool's most recent accounts, £21.7m was injected into the club for transfers after July 2008. About £8m of this was spent on Albert Riera, but it's believed Rafa Benitez was promised £20m to spend when signing his new contract, writes Rory Smith.

Liverpool's sales since then total £47.5m. Robbie Keane was returned to Tottenham for £12m, Xabi Alonso and Alvaro Arbeloa went to Real Madrid for a combined £33.5m, Benitez has spent £17m up front on Alberto Aquilani and £17.5m on Glen Johnson.

Contract renewals, agents' fees and signing-on bonuses may account for part of the remainder, but simple maths suggests Benitez should have around £25m more to spend.

His pursuit of Gareth Barry and Carlos Tevez suggests he believed he did before Tom Hicks and George Gillett agreed to pay back £60m of their £290m loan this year.
http://www.independent.ie/sport/soccer/ ... 61336.html

Det kunne godt tyde på at der ikke kommer flere spillere i dette transfervindue... Så kan man jo synes om det hvad man vil.

Det betyder selvfølgelig at vi ikke får tilført noget nævneværdigt i år. Som andre skriver, så virker truppen smallere end den gjorde sidste år. Vores to nye spillere (Johnson og Aquilani) er købt som direkte erstatninger for Arbeloa og Alonso, og samtidig har vi måttet sige farvel til eksempelvis Hyypia. Om truppen er modnet og er mere rutineret ift. at kæmpe med om titlen er muligt, men det vil tiden forhåbentlig vise. Indtil videre ser det dog ikke ud til at vores trup er forstærket ift. sidste år.

Hvis man ser bort fra hvilken betydning det har for holdet på kort sit, så er der egentlig en meget god logik i at G&H betaler £60m tilbage i år. Det reducerer klubbens gæld betydeligt, og jo større afdrag der bliver betalt, desto færre penge kommer klubben til at betale på lang sigt. Af hensyn til klubben som virksomhed, og af hensyn til Rafa's arbejdsbetingelser i fremtiden, så er det måske ikke helt tosset at få banket noget af gælden af.
Som fans vil vi selvfølgelig helst se nye stjerner på Anfield, men et langt stykke hen ad vejen, så tænker vi også kortsigtet... Vi tænker som regel på næste kamp, eller i større perspektiv denne sæson.
For at blive det dynasti vi engang var, så er det essentielt at klubbens drift er rentabel, og at afvikle gælden så hurtigt som muligt, tror jeg er et skridt i den rigtige retning.

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LarsU » søndag, 16. aug, 2009 13:47

henrik1 skrev:Synes også Van Der Vaart er værd en ny chance i PL. Tror helt enkelt bare ikke han passede in i Real Madrid.
Helt enig, og nu, hvor han rygtes på vej til Arsenal, så så jeg endnu gernere (som vist ikke er et ord), at vi nappede ham. 7 mio euro lader det til, at Arsenal kan få ham for, og det er jo stort set det samme som gratis.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera- ... -der-vaart
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Peter From

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Peter From » søndag, 16. aug, 2009 16:05

Vaart for 7 mio euro, det lyder næsten for godt. selvom jeg syntes han er svær at passe ind i formationen, men selv ude af position tror jeg han kan stå for en alvorlig trussel for Riera, Gerrard slår ingen, men Vaart ville være oplagt reserve som den hængende angriber/offensive midt, hvad vi nu end kan blive ueninge om at det hedder. Ville også åbne for et salg af Babel eller Voronin så det økonomisk ikke ville være så slemt.

Johlle

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Johlle » søndag, 16. aug, 2009 19:19

Ja skal der ikke til at ske noget her, taget dagens kamp i betratning.

Peter From

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Peter From » søndag, 16. aug, 2009 19:36

Johlle skrev:Ja skal der ikke til at ske noget her, taget dagens kamp i betratning.
Nogle gange bedres ting når man tror på sine spillere og giver dem lidt tid. Måske med Riera, men tror ikke på at Babel bliver en meget bedre spiller, ikke under Benitez under alle omstændigheder. Men er der tid og råd til at skifte en Babel ud med en anden, der mindst er lige så god(og så håbe han bliver bedre) selvfølgelig helst meget bedre.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » søndag, 16. aug, 2009 19:37

Johlle skrev:Ja skal der ikke til at ske noget her, taget dagens kamp i betratning.
En fleksibel kvalitetsback og et kompetent alternativ til Torres, der helst også skal kunne dække de offensive midtbanepositioner. Det er hvad der skal ske.
Det var der dog også brug for inden dagens kamp, så der er sådan set ikke sket det store - idag blev vores mangler blot udstillet af et i øvrigt rigtig velspillende Tottenham-mandskab. Forhåbentlig nok til, at selv H&G kan se problemet og fatter, at der skal forstærkninger til, hvis vi skal kunne være sikre på en CL plads i et topfelt, som i år virker både bredere og stærkere end det har været længe.

Jeg vil have Suarez og en defensiv genistreg fra Rafa (ala Agger og Skrtel) - så er vi ved at være der. Ellers må vi sætte vores lid til, at klubbens ungdom er opgaven voksen, når de eventuelt skal i aktion. Jeg tror mest på sidstnævnte scenarie.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » søndag, 16. aug, 2009 20:07

aarde skrev:
Johlle skrev:Ja skal der ikke til at ske noget her, taget dagens kamp i betratning.
En fleksibel kvalitetsback og et kompetent alternativ til Torres, der helst også skal kunne dække de offensive midtbanepositioner. Det er hvad der skal ske.
Det var der dog også brug for inden dagens kamp, så der er sådan set ikke sket det store - idag blev vores mangler blot udstillet af et i øvrigt rigtig velspillende Tottenham-mandskab. Forhåbentlig nok til, at selv H&G kan se problemet og fatter, at der skal forstærkninger til, hvis vi skal kunne være sikre på en CL plads i et topfelt, som i år virker både bredere og stærkere end det har været længe.

Jeg vil have Suarez og en defensiv genistreg fra Rafa (ala Agger og Skrtel) - så er vi ved at være der. Ellers må vi sætte vores lid til, at klubbens ungdom er opgaven voksen, når de eventuelt skal i aktion. Jeg tror mest på sidstnævnte scenarie.
Johnson er en fleksibel kvalitetsback - men du mener måske til venstresiden? Mht. det kompetente alternativ til Torres, som helst skulle kunne dække de øvrige offensive pladser - dem er der ikke mange af og slet ikke som vi har råd til.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » søndag, 16. aug, 2009 20:32

athomsen skrev:
aarde skrev:
Johlle skrev:Ja skal der ikke til at ske noget her, taget dagens kamp i betratning.
En fleksibel kvalitetsback og et kompetent alternativ til Torres, der helst også skal kunne dække de offensive midtbanepositioner. Det er hvad der skal ske.
Det var der dog også brug for inden dagens kamp, så der er sådan set ikke sket det store - idag blev vores mangler blot udstillet af et i øvrigt rigtig velspillende Tottenham-mandskab. Forhåbentlig nok til, at selv H&G kan se problemet og fatter, at der skal forstærkninger til, hvis vi skal kunne være sikre på en CL plads i et topfelt, som i år virker både bredere og stærkere end det har været længe.

Jeg vil have Suarez og en defensiv genistreg fra Rafa (ala Agger og Skrtel) - så er vi ved at være der. Ellers må vi sætte vores lid til, at klubbens ungdom er opgaven voksen, når de eventuelt skal i aktion. Jeg tror mest på sidstnævnte scenarie.
Johnson er en fleksibel kvalitetsback - men du mener måske til venstresiden?
Jeg tænker på en back ala Arbeloa, som kan dække flere pladser i defensiven. Jeg gruer mildest talt ved tanken om Carra på højrebacken - især når hans ekstreme mangel på speed og kompetence i pasningsspillet, som i den grad blev udstillet idag, tages med i betragtningen. En skade til Johnson eller Insúa inden for det næste halve år, og vi er virkelig på røven.
Vi har mistet Arbeloa, som kan dække alle backpladser og en stabil centerforsvarer i form af Hyypia, mens vi kun har fået en ikke videre fleksibel back ind (jeg vil bestemt ikke kalde Glenn Johnson for fleksibel). Det har efterladt os meget få kompetente alternativer til de startende i vores firbackkæde, og med Aurelio langtidsskadet ser det endnu værre ud.
athomsen skrev:Mht. det kompetente alternativ til Torres, som helst skulle kunne dække de øvrige offensive pladser - dem er der ikke mange af og slet ikke som vi har råd til.
Der er ikke mange af dem, men jeg ville juble over eksempelvis at få førnævnte Suarez til klubben. Han kan netop dække alle de nødvendige pladser og er endvidere stadig på et stadie i sin karriere, hvor han er til at hente for overskuelige summer. Til sidst (og vigtigst af alt) er han en formidabel fodboldspiller - hvilket han viste så sent som igår med en fremragende kamp mod PSV - og har holdt et stabilt højt niveau lige siden han kom til Ajax. Hvis alt går vel, ender han blandt den absolutte verdenselite inden for en overskuelig fremtid - det er jeg ret sikker på.
Lavezzi kunne være et andet bud, omend jeg ville foretrække Suarez.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1407
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » mandag, 17. aug, 2009 10:23

Det nævnes at vi skulle forsøge at hente en midterforsvar ind til løsning af problemerne i midterforsvaret.

Der nævnes Fernando Amorebieta fra bilbao (70 mill) eller Diakhate fra Kiev (50 mill) (bla. i daliy mail)
Ved ikke om der er kød på historien, men det virker ikke usandsynligt at Rafa tænker i forsvar før angreb.

personligt så jeg hellere vi hentede en angriber mere (Negredo er på vej til Hull for 100 mill - er han god nok ?). Det er helt tydeligt vi mangler flere strenge i angrebet.
Problemet i forsvar er vel midlertidigt (vi har 3 gode til 2 pladser), mens angrebsproblemet er en mere permanent.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 17. aug, 2009 23:00

Jeg forstår simpelthen ikke at vi ikke forlængst har sikret os Sol Campbel som er på en fri transfer. Det er muligt at han ikke er helt billig i løn, men han er en god rutineret 4. mand at have til midterforsvaret.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Peter From

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Peter From » mandag, 17. aug, 2009 23:07

Emmy skrev:Jeg forstår simpelthen ikke at vi ikke forlængst har sikret os Sol Campbel som er på en fri transfer. Det er muligt at han ikke er helt billig i løn, men han er en god rutineret 4. mand at have til midterforsvaret.
Det kan være at man tror på nogle af de unge?
en fjerde center half i en god eller fremskreden alder bør være alsiddig nok til også at hjælpe på back pladserne.

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jæger » mandag, 17. aug, 2009 23:59

Emmy skrev:Jeg forstår simpelthen ikke at vi ikke forlængst har sikret os Sol Campbel som er på en fri transfer. Det er muligt at han ikke er helt billig i løn, men han er en god rutineret 4. mand at have til midterforsvaret.
Det ville slet ikke være dumt. Med det check hæfte som Liverpool ejerne kan tilbyde Benitez, så er det da oplagt at kigge efter så billige/rutinerede løsninger som back up til bredden. Vi mangler stadig spillere til flere positioner, men har slet ikke pengene til dette.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 18. aug, 2009 08:58

BENITEZ HAS JUST £2M TO SPEND - REPORTS

Liverpool boss Rafa Benitez has reportedly been left 'devastated' after being informed by the club's owners that he will be given just £2m - or less - to spend in the final weeks of the transfer window.

Concerned about the lack of options he has in defence, with Daniel Agger still troubled by his ongoing back problem and Martin Skrtel a doubt for tomorrow's clash with Stoke, Benitez is understood to be determined to acquire new defensive cover before the window closes. However, according to The Times, he will have 'no more than £2 million' to spend, 'despite having recouped at least as much as he has spent in the transfer market this summer.'

The Daily Mirror claims that the exact amount at Benitez's disposal may be as little as £1.5m, although neither sum will probably be sufficient for the Spaniard to buy. The Liverpool boss will instead have to scour the bargain basement in the hope of landing a player either on a free transfer or on loan.

The Mirror says that 'His first choice was Ryan Shawcross, but Stoke have laughed off the suggestion that they would let a defender important to them go out on loan for an entire Premier League season.

'He has also enquired about taking the Portsmouth defender Sylvain Distin on loan, but was again met with near incredulity by the South coast club.

'What will have angered Benitez most is that he was in a position to sign the Spain international winger David Silva from Valencia, but then had to pull out of the deal because he didn't have the money to meet the £17million asking price.'

Despite spending approximately £37m on Glen Johnson and Alberto Aquilani this summer, Benitez has more than recouped that amount through the sales of Xabi Alonso, Sebastian Leto, Alvaro Arbeloa, Paul Anderson and Jack Hobbs. He also offloaded Robbie Keane for £12m in February.

In explanation for why Benitez's transfer kitty is now reputedly all-but empty, The Times suggests that 'The Liverpool owners argue that the club must be run as a business and made it clear that pay increases handed out to Fernando Torres, Steven Gerrard, Dirk Kuyt, Yossi Benayoun and Agger would be subtracted from the money made available to Benítez.'

http://www.football365.com/story/0,1703 ... 48,00.html


Jeg ved ikke om det passer. Men bare hvis halvdelen er sandt, så tyder det meget skidt. :(

Vi har jo solgt for mere end vi har købt for. Det er så gået til fornyelse af kontrakter, hmmm. En løsning kan være at sælge Babel og Voro. De kan da give ca. £10 mio. Det er en meget vanskelig situation for Rafa. Vi behøvede bare 2 gode spillere mere, for at have dybde i truppen. Jeg tror vi må sætte vores lid til at Pep Segura kan udøve mirakler, og det kan føre til at en eller to spillere fra reserveholdet bryder igennem i denne sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

SeanJohn
Indlæg: 460
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:06

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SeanJohn » tirsdag, 18. aug, 2009 12:01

Det var da et uoverskueligt lavt beløb at skulle finde en spiller for, af en klub som Liverpool's størrelse. :(

Nu når man endelig troede, det var slut med middelmådige afløsninger.

Besvar