Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7299
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 21. mar, 2011 22:39

@ Hr. Drejer
Coentrao er oprindeligt wing og derfor den perfekte wingback til King Kennys system. Det er jo heller ikke tosset, at han kan spille på kanten, hvis påkrævet.

Ingen tvivl om, at han nok kommer til at koste, men med sin unge alder og landsholdserfaring samt det faktum, at han kan spille back/wingback/wing kan den vel retfærdiggøres. Tør Henry og Co hive grynene frem, så synes jeg Coentrao skal sikres.
Senest rettet af JudgeArdaStudge mandag, 21. mar, 2011 22:42, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » mandag, 21. mar, 2011 22:41

Masche20 skrev:@ Hr. Drejer
Coentrao er oprindeligt wing og derfor den perfekte wingback til King Kennys system. Det er jo heller ikke tosset, at han kan spille på kanten, hvis påkrævet.
Det skulle man da også mene Johnson kan, der bliver han bare ikke brugt.
Billede

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7299
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 21. mar, 2011 22:45

@ Xenne
Nej, men pt. skyldes det vel, at Kenny må vælge enten eller. Vi er utrolig svagt besat på venstrebacken, så den tørn har Johnson fået. Jeg har også en teori om, at han kunne blive en fremragende højrekant, men det kræver, at der forstærkes på venstrebacken. Så kan man evt. spille Kelly (når han er tilbage) som højre wingback og Johnson som regulær wing - Æ'og? .
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Elta
Indlæg: 337
Tilmeldt: lørdag, 17. okt, 2009 15:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Elta » mandag, 21. mar, 2011 22:54

Ja, men det skyldes vel også at Johnson er højrefodet? Hvilket Coentrao så vidt jeg ved ikke er? En god kvalitet hos en wing er netop at de kan bruge begge fødder, så kan forsvarerne ikke forudsige hvilken retning de vil trække til. Det er en af kvaliteterne ved Gareth Bale, og til dels Alshey Young.
Agger! Go! Go! Go! Chase the Cockney's up a tree!
To the left, to the right, he brings strikers to their knees.
All Kopites delight, from the man signed from Brondby!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7299
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 21. mar, 2011 23:10

Det er da en kvalitet hos alle markspillere, at de kan bruge begge ben. Young og Bale lever utrolig meget på deres speed, en speed som Johnson og Coentrao også besidder. Kigger man på en spiller som Robben (IMØ verdens bedste kant), så er han utrolig et -benet og stort set al boldkontakt foregår med hans venstreben, men han kan alligevel ikke stoppes.

Det handler IMØ i bund og grund bare om man kan og tør tage chancen med at sende Johnson op på kanten. Han besidder kvaliteterne der skal til.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 22. mar, 2011 06:50

Masche20 skrev:@ Xenne
Nej, men pt. skyldes det vel, at Kenny må vælge enten eller. Vi er utrolig svagt besat på venstrebacken, så den tørn har Johnson fået. Jeg har også en teori om, at han kunne blive en fremragende højrekant, men det kræver, at der forstærkes på venstrebacken. Så kan man evt. spille Kelly (når han er tilbage) som højre wingback og Johnson som regulær wing - Æ'og? .
Du har så meget ret der, det havde jeg ikke tænkt over, en højre side der hed Kelly og Johnson kunne være farlig :)
Det ville jeg gerne se afprøvet i nogle kampe henover sommeren.
Billede

Brugeravatar
agger
Indlæg: 816
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 19:33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af agger » tirsdag, 22. mar, 2011 07:41

Elta skrev:Ja, men det skyldes vel også at Johnson er højrefodet? Hvilket Coentrao så vidt jeg ved ikke er? En god kvalitet hos en wing er netop at de kan bruge begge fødder, så kan forsvarerne ikke forudsige hvilken retning de vil trække til. Det er en af kvaliteterne ved Gareth Bale, og til dels Alshey Young.
Og netop bale er vel beviset på at det kan blive godt, rigtig godt, at smide en offensiv back op på wingen.
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristoffer » tirsdag, 22. mar, 2011 08:20

Jeg ser hellere J. Enrique fra Newcastle, som jeg synes er vokset gevaldigt med opgaven, end Coentrao. Coentrao er glimrende offensiv, men gør samtidig at der er ekstra brug for en DM. Hans fysiske styrke er desuden heller ikke det samme som Enriques og jeg tror han kunne få problemer i PL. I ligningen skal prisen selvfølgelig også tages med og jeg ser hellere 5 nye ansigter, end 2 til 20-30 mio £. Selvfølgelig skal det være kvalitet, men det tror jeg også sagtens J. Enrique kan blive.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 22. mar, 2011 11:11

Jeg har revideret opfattelse af, hvem jeg mener bør sælges, og hvem vi bør hente, så vi taler knap så stor udrensning og knap så mange penge (så kan man kun blive positivt overrasket):

Ud: Jones, Konchesky, Cole, Jova, CP, Darby, Insua, El Zhar, Degen - i alt ca. 20 mio. £
Dvs. spillere som Skrtel, Spearing og N'Gog bliver, da der er gejst over dem og et fortsat udviklingspotentiale.

Ind: Cahill (15), Taiwo (0), Turan (12), Adam (15), Aquilani (0) - i alt 42 mio £

Kunne vi hente et mega winger talent også som Chamberlain, ville det være super.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 22. mar, 2011 11:21

Niels K skrev:Jeg har revideret opfattelse af, hvem jeg mener bør sælges, og hvem vi bør hente, så vi taler knap så stor udrensning og knap så mange penge (så kan man kun blive positivt overrasket):

Ud: Jones, Konchesky, Cole, Jova, CP, Darby, Insua, El Zhar, Degen - i alt ca. 20 mio. £
Dvs. spillere som Skrtel, Spearing og N'Gog bliver, da der er gejst over dem og et fortsat udviklingspotentiale.

Ind: Cahill (15), Taiwo (0), Turan (12), Adam (15), Aquilani (0) - i alt 42 mio £

Kunne vi hente et mega winger talent også som Chamberlain, ville det være super.
Læs mit indlæg længere oppe Niels.
Taiwo siger selv hans top prioritet er Milan.
De er med i toppen af Serie A og spiller Chl. der kan vi ikke være med.

Så der skal bruges flere penge på en Venstre Back.

Jeg har svært ved at se Aquilani komme tilbage, da vi har mange midtbane spillere, Spearing, Meirelles, Gerrard, Lucas, også skriver du Aquilani ind og Adams.

Det er i mine øjne alt for mange spillere til en position. vi har endda også Shelvey.

dvs. til den offensive har vi Meirelles, Gerrard, Shelvey og Aquilani.
Til midtbanen har vi Gerrard, Spearing, Shelvet, Lucas, Meirelles, Adams og Aquilani.
Det syntes jeg ville være spild af penge at hente to til midten.

Hvis CP smutter er det i orden vi henter en erstatning.
Billede

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 22. mar, 2011 11:44

Kristoffer skrev:Jeg ser hellere J. Enrique fra Newcastle, som jeg synes er vokset gevaldigt med opgaven, end Coentrao. Coentrao er glimrende offensiv, men gør samtidig at der er ekstra brug for en DM. Hans fysiske styrke er desuden heller ikke det samme som Enriques og jeg tror han kunne få problemer i PL. I ligningen skal prisen selvfølgelig også tages med og jeg ser hellere 5 nye ansigter, end 2 til 20-30 mio £. Selvfølgelig skal det være kvalitet, men det tror jeg også sagtens J. Enrique kan blive.
Overhovedet ikke enig. Hellere 2 klasse spillere end 5 lotterisedler.

/Brian

Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 22. mar, 2011 12:33

bblauritzen skrev:
Kristoffer skrev:Jeg ser hellere J. Enrique fra Newcastle, som jeg synes er vokset gevaldigt med opgaven, end Coentrao. Coentrao er glimrende offensiv, men gør samtidig at der er ekstra brug for en DM. Hans fysiske styrke er desuden heller ikke det samme som Enriques og jeg tror han kunne få problemer i PL. I ligningen skal prisen selvfølgelig også tages med og jeg ser hellere 5 nye ansigter, end 2 til 20-30 mio £. Selvfølgelig skal det være kvalitet, men det tror jeg også sagtens J. Enrique kan blive.
Overhovedet ikke enig. Hellere 2 klasse spillere end 5 lotterisedler.

/Brian
Enig. Vi skal have kvalitetspillere, og ikke andet.

Problemet er dog, at hvis vi f.eks. mangler at forstærke os på 4 pladser, og vi kun har penge til at hente kvalitetspillere til 2 pladser, så står vi i et dilemma. Et problem jeg ikke lige kan overskue på arbejdet.

Men jeg er enig i at vi skal købe kvalitet fremfor kvantitet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristoffer » tirsdag, 22. mar, 2011 13:07

Hr. Drejer skrev:
bblauritzen skrev:
Kristoffer skrev:Jeg ser hellere J. Enrique fra Newcastle, som jeg synes er vokset gevaldigt med opgaven, end Coentrao. Coentrao er glimrende offensiv, men gør samtidig at der er ekstra brug for en DM. Hans fysiske styrke er desuden heller ikke det samme som Enriques og jeg tror han kunne få problemer i PL. I ligningen skal prisen selvfølgelig også tages med og jeg ser hellere 5 nye ansigter, end 2 til 20-30 mio £. Selvfølgelig skal det være kvalitet, men det tror jeg også sagtens J. Enrique kan blive.
Overhovedet ikke enig. Hellere 2 klasse spillere end 5 lotterisedler.

/Brian
Enig. Vi skal have kvalitetspillere, og ikke andet.

Problemet er dog, at hvis vi f.eks. mangler at forstærke os på 4 pladser, og vi kun har penge til at hente kvalitetspillere til 2 pladser, så står vi i et dilemma. Et problem jeg ikke lige kan overskue på arbejdet.

Men jeg er enig i at vi skal købe kvalitet fremfor kvantitet.
Jeg er skam helt enig med jer. Jeg mener bare ikke forskellen på Coentrao og fx Enrique retfærdiggør en forskel på 10-15 mio £. Samtidig er venstreback en "luksus" plads imø. Her ser jeg det først og fremmest som en prioritet at få noget stabilitet, og sidenhen kan man måske overveje om vi skal have en D. Alves (Coentrao). Vores spil ligger lige pt ikke op til en back der ikke kan forsvare. (hvilket jeg ikke synes Coentrao gør særlig godt)
Der hvor vi virkelig skal have klassespillere og bruge store summer er på venstre wing, central midt og central forsvar. En billigere, men god back som Enrique, tror jeg åbner for de muligheder.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 22. mar, 2011 13:13

Xenne skrev:
Niels K skrev:Jeg har revideret opfattelse af, hvem jeg mener bør sælges, og hvem vi bør hente, så vi taler knap så stor udrensning og knap så mange penge (så kan man kun blive positivt overrasket):

Ud: Jones, Konchesky, Cole, Jova, CP, Darby, Insua, El Zhar, Degen - i alt ca. 20 mio. £
Dvs. spillere som Skrtel, Spearing og N'Gog bliver, da der er gejst over dem og et fortsat udviklingspotentiale.

Ind: Cahill (15), Taiwo (0), Turan (12), Adam (15), Aquilani (0) - i alt 42 mio £

Kunne vi hente et mega winger talent også som Chamberlain, ville det være super.
Læs mit indlæg længere oppe Niels.
Taiwo siger selv hans top prioritet er Milan.
De er med i toppen af Serie A og spiller Chl. der kan vi ikke være med.

Så der skal bruges flere penge på en Venstre Back.

Jeg har svært ved at se Aquilani komme tilbage, da vi har mange midtbane spillere, Spearing, Meirelles, Gerrard, Lucas, også skriver du Aquilani ind og Adams.

Det er i mine øjne alt for mange spillere til en position. vi har endda også Shelvey.

dvs. til den offensive har vi Meirelles, Gerrard, Shelvey og Aquilani.
Til midtbanen har vi Gerrard, Spearing, Shelvet, Lucas, Meirelles, Adams og Aquilani.
Det syntes jeg ville være spild af penge at hente to til midten.

Hvis CP smutter er det i orden vi henter en erstatning.
Lad os nu vente med at se, hvem der vil hvorhen til transfervinduet. Måske kan vi tilbyde en bedre løn - OG en fast plads. Ellers kan vi beholde Insua og Aurelio, men det vil også være super med en Contrao f.eks. Her taler vi måske 15 mio. £ ?
Aquilani kommer jo ikke til at koste os noget, men vi får heller ikke 13 mio. £ ind. Vi kan sagtens bruge ham og Adam, da vi ikke har en spilfordeler fra dybden som ham, og Aquilani er fremragende på den sidste 1/3 af banen, hvor han vil være et godt alternativ til Meireles. Stevie er ved at være oppe i årene, Lucas skal ikek spille ALLE kampe, og Spearing og Shelvey er med på de yderste mandater, hvor Shelvey stadig må regne med cupkampe o.l.
Man må ikke mangle kvalitet på den centrale midt, som vi har oplevet det i år imo.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 22. mar, 2011 13:23

Niels K skrev:
Xenne skrev:
Niels K skrev:Jeg har revideret opfattelse af, hvem jeg mener bør sælges, og hvem vi bør hente, så vi taler knap så stor udrensning og knap så mange penge (så kan man kun blive positivt overrasket):

Ud: Jones, Konchesky, Cole, Jova, CP, Darby, Insua, El Zhar, Degen - i alt ca. 20 mio. £
Dvs. spillere som Skrtel, Spearing og N'Gog bliver, da der er gejst over dem og et fortsat udviklingspotentiale.

Ind: Cahill (15), Taiwo (0), Turan (12), Adam (15), Aquilani (0) - i alt 42 mio £

Kunne vi hente et mega winger talent også som Chamberlain, ville det være super.
Læs mit indlæg længere oppe Niels.
Taiwo siger selv hans top prioritet er Milan.
De er med i toppen af Serie A og spiller Chl. der kan vi ikke være med.

Så der skal bruges flere penge på en Venstre Back.

Jeg har svært ved at se Aquilani komme tilbage, da vi har mange midtbane spillere, Spearing, Meirelles, Gerrard, Lucas, også skriver du Aquilani ind og Adams.

Det er i mine øjne alt for mange spillere til en position. vi har endda også Shelvey.

dvs. til den offensive har vi Meirelles, Gerrard, Shelvey og Aquilani.
Til midtbanen har vi Gerrard, Spearing, Shelvet, Lucas, Meirelles, Adams og Aquilani.
Det syntes jeg ville være spild af penge at hente to til midten.

Hvis CP smutter er det i orden vi henter en erstatning.
Lad os nu vente med at se, hvem der vil hvorhen til transfervinduet. Måske kan vi tilbyde en bedre løn - OG en fast plads. Ellers kan vi beholde Insua og Aurelio, men det vil også være super med en Contrao f.eks. Her taler vi måske 15 mio. £ ?
Aquilani kommer jo ikke til at koste os noget, men vi får heller ikke 13 mio. £ ind. Vi kan sagtens bruge ham og Adam, da vi ikke har en spilfordeler fra dybden som ham, og Aquilani er fremragende på den sidste 1/3 af banen, hvor han vil være et godt alternativ til Meireles. Stevie er ved at være oppe i årene, Lucas skal ikek spille ALLE kampe, og Spearing og Shelvey er med på de yderste mandater, hvor Shelvey stadig må regne med cupkampe o.l.
Man må ikke mangle kvalitet på den centrale midt, som vi har oplevet det i år imo.

Ja det bliver spændende at følge :) I mine øjne er Spearing bedre end Lucas.
Jeg er helt enig i at den centrale midtbane kræver forstærkninger ;)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar