Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kræ

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kræ » tirsdag, 22. mar, 2011 21:43

Bondo skrev:Kuyt spiller forrygende i øjeblikket.. Suarez spiller forrygende i øjeblikket og Maxi er begyndt at spille bedre.. ikke forrygende..

Med Glenn Johnson, kan jeg ikke huske, at vi har haft en mere sikker VB, nærmest nogensinde.. det har dog haft en bekostning i hans offensiv, men jeg kan seriøst ikke huske en eneste episode hvor Johnson er blevet passeret på VB endnu.. -og med en Insua der kommer tilbage fra udlån, kan jeg virkelig ikke se, hvordan denne plads kan trænge til forbedringer over midtbanen..

som jeg ser det, er ingen af liverpools 3 bedste midtbanespillere i øjeblikket fra hylde nummer et.

Gerrard er yderst middelmådig i øjeblikket(selvom han trækker liverpools højeste løn)
Lucas er for langsom, uteknisk og duer kun defensivt
Miereles er for dårlig boldflytter, for dårlig defensivt og duer kun offensivt..

med ovenstående siger jeg ikke nødvendigvis at alle 3 skal sælges, da jeg stadig kan se nytte i Lucas(reserve) og Gerrads(Gerrard skal dog oppe sig lidt, eller gå meget ned i løn)..

jeg kan dog ikke se nogen nytte i at beholde en Miereles, når vi kan få en aquilani, som efter min mening er langt bedre end Miereles i alle spillets fadæser(også offensivt).. erstatningen for lucas kunne eventuelt være Charlie Adam..(så må Lucas leve med en bænketjans)..
Kuyt har spillet en fremragende kamp og en glimrende mod Sunderland. Mod Scum spillede han angriber, altså ikke på fløjen, altså vurderer du ham til at være forrygende på fløjen ud fra dette. Slet ikke årsag nok til at sige vores problem der er løst, desuden er han oppe i årene og er ikke fremragende mod modstandere, der pakker sig, der mangler vi en mere teknisk fløj.
Maxi var præcis ligeså usynlig som altid mod Sunderland, Braga eller hvem han nu spillede mod. Jeg kan ærligt talt ikke huske det, for han har vitterligt intet vist.
Suarez var angriber mod Scum og mod Sunderland, altså kan du ikke bruge ham som argument her, selvom jeg ikke vil nægte at han kunne være fremragende på kanten. ;)

Mht venstre back, kan det godt være at GJ har været god der, (Ikke bedre end Arbeloa var) men hvad med bredden? Hvis ikke GJ spiller højre back gør Kelly, altså hvis Kelly bliver skadet, må Johnson derover hvis han altså fortsætter på venstre back, som du lader til at ønske, hvilket efterlader venstre back til Agger? Nej. Aurelio? Tja, men han er altid skadet, altså ikke en holdbar løsning. Vi mangler hårdt en venstre back.

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » tirsdag, 22. mar, 2011 21:52

Fribytter skrev:
Bondo skrev:
Fribytter skrev: Efter Dalglish er kommet til, har holdet ca. fået 2 point i gennemsnit pr. PL-kamp. Meireles scorede sit første PL-mål under KD, og jeg husker det som om, han også lavede sit første oplæg, efter KD var tiltrådt (her er jeg dog ikke sikker). Meireles har i løbet af de 10 PL-kampe under KD scoret fem mål og lagt op til tre - og han har vist i enkelte kampe døjet lidt med småskader og sygdom. Og der var også en rum tid, hvor angrebet manglede Torres, Suarez og Carroll.

Hvis jeg skulle lave en liste over LFC-spillere, hvis fremtid skulle overvejes før Meireles', så ville den se sådan ud:

Carra, Skrtel, Agger, Maxi, Cole, Jova, Poulsen, Aurelio, Ngog og Spearing (plus nogle af de udlånte).

Det er 10 spillere fra den nuværende førsteholdstrup. Det kunne være interessant at se et argument for, at Meireles har bidraget med mindre end de nævnte.

Og ang. at kritisk overfor spillere så mangler der en grundlæggende kritisk erindring af Alonso. Han havde to rigtig gode sæsoner - hans første og sidste i klubben. De tre mellemliggende sæsoner var altså ikke verdensklasse. Her kan Meireles sagtens være med apropos store mangler.
Fribytter skrev:Hvis jeg skulle lave en liste over LFC-spillere, hvis fremtid skulle overvejes før Meireles', så ville den se sådan ud:

Carra, Skrtel, Agger, Maxi, Cole, Jova, Poulsen, Aurelio, Ngog og Spearing (plus nogle af de udlånte).
jeg har prøvet at mærkere dem med fed, som jeg er enig i. dem som jeg ikke har markeret, ser jeg størrere potentiale i, eller mere fremtid i, end jeg gør i Miereles(og Aurelio er kun markeret pga hans skadestatestik)..
Fribytter skrev:Og ang. at kritisk overfor spillere så mangler der en grundlæggende kritisk erindring af Alonso. Han havde to rigtig gode sæsoner - hans første og sidste i klubben. De tre mellemliggende sæsoner var altså ikke verdensklasse. Her kan Meireles sagtens være med apropos store mangler.
Hvordan i alverden kan du dog mene dette?
det er lige før, at jeg vil være fræk og sige, at Alonso's ringeste kamp, er bedre end Miereles' bedste kamp(dog kun fordi overdrivelse fremmer forståelsen)..

med det sagt, så forstår jeg simpelthen ikke at nogen her på forum syntes Miereles er denne store fodboldspiller - jeg kan simpelthen ikke se det..

indrømmet, at han på papiret ser ud til at have gjort det godt i KD's tid med 3 assist og 5 mål, men virkeligheden er, at han igennem kampene er helt væk, og så i få momenter har nogle sekunder hvor han er "en vigtig brik".. lidt i stil af Huntelaar, som jeg bestemt heller ikke kan se en god fodboldspiller i.. ligesom Huntelaar, så er han enten destruerende for fodboldspillet(ved fx boldtab), eller måske bare totalt usynlig.. at han så i et kort øjeblik gør sig bemærket ved at have en enkelt god spilning i en hel kamp, som tilfældigvis gav et mål, gør ham jo ikke til en god fodboldspiller - medmindre han kan gøre det i hver kamp, men det han han jo overhoved ikke..

jeg er sikker på, at du fx. ikke kan nævne en kamp, hvor Miereles har været specielt god, hvis man tager udgangspunkt i de 22 kampe han har spillet, hvor han IKKE har scoret.. jeg kan fx. udenmærket huske den kamp, hvor Miereles lavet et mål og et assist i samme kamp.. hvis man ser bort fra målet og assistet, var han dybest set en elendig spiller.. - men selvfølgelig er man MOM, ovenpå et mål og et assist(ingen diskution her), men hele diskussionen som jeg vil have frem, er om han overhoved bidrager med noget udover de få mål og assist som han laver? -jeg syntes det ikke
1. Jeg mangler et argument for, hvorfor Ngog, Skrtel, Carra, Agger (skadeshistorik!), Ngog og Spearing har bidraget med mere end Meireles.

2. Du husker altså ikke særlig godt, hvis du mener, at Alonso i sine jævne sæsoner var klart bedre end Meireles. Alonso var ikke god i dette tidsrum, fordi han ikke var hurtig og præcis nok i sin boldomgang. Og så har Alonso ikke meget at byde ind med. Meireles har samme defensive disciplin (omend Alonso kunne tage mere fra i nærkampene), et ok løbepensum, et godt skud, er hurtigere og et langt bedre blik for dybdeløb.

3. Mod Man. Utd. i 3-1-sejren var Meireles rigtig god - den tredjebedste efter Suarez og Kuyt, og her scorede han ikke og lagde ikke op til et mål.
Fribytter skrev:1. Jeg mangler et argument for, hvorfor Ngog, Skrtel, Carra, Agger (skadeshistorik!), Ngog og Spearing har bidraget med mere end Meireles.
Ngog har efter min mening præsteret ret godt ifht hans alder, og jeg ser klart et potentiale i ham.. han har desuden assistet ligeså mange gange som Miereles har, på det halve antal kampe.. desuden har Ngog langt lavere løn end Miereles.
Skrtel ham er jeg ikke stor fan af, men han er alligevel imo et større "asset" til holdet end Miereles er..(og desuden mindre løntung)
Carra er rigtig vigtig på liverpool holdet, selvom han har en stærkt nedadgående formkurve.. alene hans tilstedeværelse er vigtig for liverpools forsvar.
Agger tråds skadeshistrorik er han blandt PL's bedste centerforsvare.. syntes ærligttalt at det er vildt at du kan syntes at Miereles er til større gavn end ham.
Spearing utroligt løn-let breddespiller som er egenavl.
Fribytter skrev:2. Du husker altså ikke særlig godt, hvis du mener, at Alonso i sine jævne sæsoner var klart bedre end Meireles. Alonso var ikke god i dette tidsrum, fordi han ikke var hurtig og præcis nok i sin boldomgang. Og så har Alonso ikke meget at byde ind med. Meireles har samme defensive disciplin (omend Alonso kunne tage mere fra i nærkampene), et ok løbepensum, et godt skud, er hurtigere og et langt bedre blik for dybdeløb.
nu er Miereles og Alonso to spillere man reelt ikke rigtig kan sammenligne, da de ikke spiller samme plads.. kriller sammenlignede meget rigtigt Miereles med Van Der Vart osv..

men jeg vil mene, at vigtigheden i Alonsos tilstedeværelse alene overskygger Miereles til en hver tid.. jeg kan klart huske, hvor ringe Liverpool spillede når Alonso var skade i hans dårligere periode.. Selvom han havde en dårlig periode, havde Alonso en ENORM betydning for liverpool!
Fribytter skrev:3. Mod Man. Utd. i 3-1-sejren var Meireles rigtig god - den tredjebedste efter Suarez og Kuyt, og her scorede han ikke og lagde ikke op til et mål.
Imod Manchester Præsterede Miereles at lægge 21 Successfulde passninger, hvoraf 8 var tilbagelægninger. han missede desuden 18 afleveringer (det er næste 50% af hans afleveringer han missede).. der udover præsterede han kun 1 tackling og 2 bolderobringer.. jeg syntes ærligt talt ikke at det er nogen imponerende statestikker..

derudover husker jeg ham nu heller ikke som værende en af de bærende kræfter på holdet.. men fair nok, vi kan jo tydeligvis se fodbold forskelligt! :)

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » tirsdag, 22. mar, 2011 21:57

Fribytter skrev:
Bondo skrev:
Kriller skrev:Meireles spiller på den frie position - den som Gerrard tidligere spillede, han når aldrig op på kaptajnens tidligere topniveau, men hvem gør det?

Den plads han spiller svarer til den Van der Vart spiller i Spurs, desværre er Spurs spilleren også meget bedre. Hvor jeg vil hen med sammenligningen med Van der Vart ved jeg egentligt ikke, desværre.

Men det korte af det lange er at man skal gøre op med sig selv om Meireles bidrager med nok i forhold til den "friplads" han spiller - det mener jeg ikke han gør. For at være berettiget til en sådan plads skal man levere ala tidligere toppræstationer fra spillere som: Gerrard, Kaka, Zidane, Bergkamp og Riquelme. Har man ikke spillere af denne kaliber kræver det IMO mere defensiv disciplin end det Meireles udøver for at spille en midtbanespiller så fremskudt og fri for defensive pligter.

En spiller som kunne spille den position indenfor vores rækkevide er Gourcuff fra Lyon, han var ihvertfald blændende i hans tid i Bordeaux (ikke set ham meget i Lyon). Et andet alternativ kunne være Diego som vi har været linket til - ham tvivler jeg dog på efter hans flop i Juventus og succeen har heller ikke været overvældende i Wolfsburg.
Jeg er ultra enig.. jeg har aldrig sagt at Miereles er decideret dårligt offensivt, men han skal simpelthen være langt langt bedre offensivt, hvis det skal kompensere for hans mangler i de andre fadæser af spillet..
Du omtalte blandt andet en Van Der Vart der både bedre offensivt, er bedre boldflytter og er bedre defensivt.

Gourcuff er klart et af mine ønskescenarier, hvor det andet kunne være en Miralem Pjanić, som i en alder af 20 allerede er en af de bedste offensive midtbaner i verden.. ingen af de 2 vil dog kunne erhverves billigt...
Hvad så hvis man mener, at Meireles ikke spiller en fri plads, som Gerrard i sin tid gjorde?
ja, så maner man, at Meireles ikke spiller en fri rolle, som Gerrard gjorde tidligere.. :wall:

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 22. mar, 2011 22:18

Nu kan jeg ikke lige overskue at sidde og citere alle tidligere indlæg, og dette er dog også en mere generelt kommentar til diskussionen.
Det er desuden mest som svar på nogle af Bondo's holdninger.

Back diskussionen:
Glen Johnson har, som du siger, været god på venstre back i defensiven. Hvorfor skulle han så ikke kunne overføre dette til højre? I min verden skal vi spille fodbold med to offensive backs (i den verden dækker Lucas desuden af for dem som DM), og som wing back er GL i toppen internationalt for hans offensive kvaliteter. Han skal over på højre! Kelly er imo ikke stærk nok offensivt endnu, og måske heller ikke defensivt, til en top 4 klub i England, om end han måske kan blive det. Jeg har dog set en stor del af hans gode præstationer som ungdoms iver. Teknisk har det altså ikke været i top. IMO skal vi have en venstre back.

Wing diskussionen:
Kuyt har spillet bedst som angriber, han har ikke været god som wing, selvom han gjorde det ganske acceptabelt som kant mod Sunderland.
Maxi er simpelthen ikke engang god nok til bænken hvis du spørger mig. Han har intet vist.
Jeg tror Suarez kunne blive en rimelig kant, men jeg ønsker af hele mit hjerte ikke at han ender som det. Hans frie rolle har fungeret hamrende godt på det seneste. Hvis han skal være "kant", må det være noget tilsvarende Messi's rolle i Barca, som vel næppe kan kaldes decideret kantspiller.
Cole behøver vi vist ikke engang nævne her . . .
At sige at vi er dækket godt ind på kanterne synes jeg godt nok er en mistolkning af situationen.

Så til din kritik af Raul. Set over sæsonen, har du nok ret, der har han ikke vist meget. Men det gjorde INGEN under RH. Men den betydning han har haft for Kenny's måde at spille fodbold på, har været afgørende. Så kan du sige at han kun rammer 50 % af sine afleveringer osv.. I min optik har hans rolle ikke været boldfordelene, ej eller fri (ala Gerrard har haft). Det kan f.eks. ses på hvor sjældent han går ned og henter bolden fra forsvaret, når både Agger og Lucas er på banen.
For mig at se ligger hans helt store styrke offensivt - som vi ganske vist er enige i, Bondo. Jeg ser det dog ikke som et problem at han ikke opnår 50 fuldførte afleveringer pr. kamp, som Lucas forresten gør, og han har da også bl.a. ligget på kanten i flere kampe. Hans absolutte spidskompetence er løb ind imellem modstanderens forsvar. Og i netop denne rolle kan han blive DØDBRINGENDE når Carroll også er der. Kan Meireles trække en forsvarsspiller væk fra Carroll i feltet, puha et våben det kan blive. Lige netop her ser jeg hans fremtidige rolle hos os.

Om han som CM i 4-4-2 er god nok, der har jeg også mine tvivl, men jeg tvivler på det er den opstilling vi kommer til at spille. Om han har nok kvaliteter til at være starter i en top 4 klub, der har jeg også mine tvivl. Men jeg synes han har været meget afgørende her i foråret under Kenny Dalglish. Lucas har haft de defensive opgaver, Meireles de offensive - jeg tror det er en klar taktisk disposition mere end mangler hos hhv. Lucas (i det offensive) og Meireles (i det defensive).

Vi har ikke råd (eller lyst) til at købe et helt nyt hold, så vi må prioritere. Min disposition (dog afhængigt af pris, hvem vi får tilbage fra lån osv):

Wing 1 > venstre back > wing 2/ midterforsvarer > CM (DM afhængig af opstilling)
Sanchez,Young (m.fl.) > Coentrao (Enrique) > sanchez,young (m.fl)/ Cahill > Adams
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 22. mar, 2011 22:40

Bondo skrev:Ngog har efter min mening præsteret ret godt ifht hans alder, og jeg ser klart et potentiale i ham.. han har desuden assistet ligeså mange gange som Miereles har, på det halve antal kampe.. desuden har Ngog langt lavere løn end Miereles.
Ngog har lavet to assists, Meireles har lavet tre. Ngog har været i startopstillingen i 9 PL-kampe, men er blevet skiftet ind i 12. Det er ikke halvdelen af Meireles' kampe, selvom Meireles selvfølgelig har fået mere spilletid.

Ngog har i alle sine kampe spillet angriber. Meireles spillede under RH højremidt.

I 9+12 kampe har Ngog scoret to mål og lagt op til to. Efter Meireles blev rykket ind centralt, er Meireles' statistik altså noget bedre, selvom Meireles IKKE har spillet angriber som Ngog.
Bondo skrev:Skrtel ham er jeg ikke stor fan af, men han er alligevel imo et større "asset" til holdet end Miereles er..(og desuden mindre løntung)
Jeg mangler her et argument udover lønnen. Skrtel har lavet utrolig mange fejl og har præsteret at spille nogle helt horrible kampe (bl.a. mod Wolves). Et så lavt niveau har Meireles endnu ikke vist.
Bondo skrev:Carra er rigtig vigtig på liverpool holdet, selvom han har en stærkt nedadgående formkurve.. alene hans tilstedeværelse er vigtig for liverpools forsvar.
Carra har altså ikke spillemæssigt bidraget med mere end Meireles?
Bondo skrev:Agger tråds skadeshistrorik er han blandt PL's bedste centerforsvare.. syntes ærligttalt at det er vildt at du kan syntes at Miereles er til større gavn end ham.
Meireles har allerede efter 30. spillerunde i sin første PL-sæson præsteret at spille flere PL-kampe fra start i én sæson end Agger. Aggers BEDSTE sæson lyder på 23 PL-kampe indtil videre. Det var ca., hvad Torres præsterede i sine to VÆRSTE sæsoner. Faktisk tror jeg, at Torres kommer til at have præsenteret LFC flere gange end Agger i inderværende sæson i PL, når sæsonen er slut (selvom Aggers manglende spilletid også skyldes RH)...
Bondo skrev:Spearing utroligt løn-let breddespiller som er egenavl.
Men har han bidraget med mere end Meireles?
Bondo skrev:nu er Miereles og Alonso to spillere man reelt ikke rigtig kan sammenligne, da de ikke spiller samme plads.. kriller sammenlignede meget rigtigt Miereles med Van Der Vart osv..

men jeg vil mene, at vigtigheden i Alonsos tilstedeværelse alene overskygger Miereles til en hver tid.. jeg kan klart huske, hvor ringe Liverpool spillede når Alonso var skade i hans dårligere periode.. Selvom han havde en dårlig periode, havde Alonso en ENORM betydning for liverpool!
Van der Vaart er jo heller ikke samme type som Meireles. Da Gerrard spillede den frie rolle under Rafa, var det i et 4-2-3-1-system. Under Dalglish har fløjene fået mere offensive roller på bekostning af den tredje centrale midtbanespillere, som nu arbejder mere tilbage i banen. Det er ofte en slags 4-3-3 - rollefordelingen er anderledes, selvom Meireles stadig har et stort offensivt ansvar.

Alonsos kvaliteter kunne som regel bruges. Han hæmmede bare også holdet, fordi han var meget langsom. En del af taktikken tog hensyn til Alonsos manglende hurtighed, men det var så stort et hensyn, at der ikke var råd til, at Alonso leverede middelmådige præstationer. Der skal ikke tages samme hensyn til Meireles, da han ikke har samme klare mangler.
Bondo skrev:mod Manchester Præsterede Miereles at lægge 21 Successfulde passninger, hvoraf 8 var tilbagelægninger. han missede desuden 18 afleveringer (det er næste 50% af hans afleveringer han missede).. der udover præsterede han kun 1 tackling og 2 bolderobringer.. jeg syntes ærligt talt ikke at det er nogen imponerende statestikker..

derudover husker jeg ham nu heller ikke som værende en af de bærende kræfter på holdet.. men fair nok, vi kan jo tydeligvis se fodbold forskelligt! :)
Jeg tror, den lander der. Imø. spillede Meireles en rigtig god kamp. Hvis jeg skal underbygge mit synspunkt, så skal jeg vist gå kvalitativt til værks, hvilket nok vil sige, at jeg skulle inddrage noget videomateriale. Det har jeg ikke.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » tirsdag, 22. mar, 2011 22:42

jeg dropper også lige citaterne for en stund
@Surf
mht venstre back og fløjene, så siger jeg ikke, at de er perfekte, men jeg siger, at jeg syntes at vores største problem nu er andetsteds.. - med andre ord, så skal vi de sår, der er værst, behandles først.. klart, maxi er ikke optimal på venstre kant..

i min verden, så er midtbanen nøglen til success.. først skaber vi en god defensiv, derefter midtbane og så er det fløje og angreb.. lige nu, er midtbanen efter min mening vores svageste position.. og dette betyder ikke at fløjene er suveræne!

jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vi skal kunne blive en top klub igen, når vi ikke er bold-besiddende og har gode boldflyttere..

jeg er enig i din analyse af Meireles' styrker, men jeg er ikke enig, når du skriver, at han ikke løber med tilbage.. jeg husker enormt mange episode, hvor Meireles ligger i en defensiv position og kvajer sig.. jeg syntes netop at Meireles laver en røvfuld tilbageløb, men når han gør det, syntes jeg ikke at han tilføjer noget.. - jeg har desuden aldrig kritiseret hans arbejdsindsats, da jeg syntes at denne er enorm, og mange kan lære af denne(blandt andet Gerrard)..

Dog i modsætning til dig, syntes jeg simpelthen ikke at han bidrager med nok kvaliteter i offensiven til at kunne kompensere for hans manglende evner som boldflytter og som bolderobrer.. for at skulle mangle disse evner, skal man altså have lavet mere end 5 mål og 3 assist over 28 kampe.. for jeg er ked af at sige det, men jeg føler ærligt talt, ikke at han bidrager specielt meget i selve spillet, udover hans assist og mål...
Om han har nok kvaliteter til at være starter i en top 4 klub

Min mening om dette er ikke nødvendigt at sige, men ærligt talt, syntes du, at det er smart at bygge videre på holdet, med en spiller som ikke er god nok til top 4?

men jeg ville glædeligt se 3 nye centrale midtbanespillere, hvor aquilani var den ene.. Som jeg også har skrevet flere gange, syntes jeg også at Gerrard efterhånden er dykket så meget i hans præstationer, at han enten skal gå langt ned i løn, eller sendes videre til næste klub.. - medmindre han selvfølgelig kan finde hans gamle spil tilbage(eller bare noget i nærheden)!

derudover er jeg enig i, at vi mangler en venstre back og en venstre fløj

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 22. mar, 2011 22:56

Bondo skrev:
Om han har nok kvaliteter til at være starter i en top 4 klub

Min mening om dette er ikke nødvendigt at sige, men ærligt talt, syntes du, at det er smart at bygge videre på holdet, med en spiller som ikke er god nok til top 4?
Nu tog du også lige det citat ud af kontekst. Jeg sagde i ca. samme ombæring, at vi ikke havde råd til at købe et helt nyt hold, og at vi måtte vælge hvor vi ville prioritere. Jeg tvivler på at han er optimal for en top 4 klub (kan ikke se ham gå direkte ind i f.eks. Chelsea eller Arsenals startopstilling), men han har nogle kvaliteter vi kan bruge, i modsætning til andre.

Igen opfatter jeg ikke Meireles' offensive styrke (eller i hvert fald ikke hans rolle) som bolderobring og boldfordeling, men som bevægelighed og løb. Som du selv siger, er vi nok så bare uenige i om det opvejer hans mangler. Men vil egentlig gerne lige tilføje, at når han har været på banen, i det der har lignet 4-4-2, har vi ofte haft en Kuyt, Lucas og Maxi til at arbejde relativt hårdt defensivt på midtbanen.



En generel ting (ikke direkte møntet på dig, Bondo, for synes egentlig det er forfriskende at se lidt på andre spillere end de sædvanlige), så synes jeg at der er en tendens til at folk kritiserer spillere for ting de rent taktisk ikke lader til at have som opgaver. Jf. her f.eks. kritikken af Lucas ("ikke nok dybdeløb") eller Kuyt ("afdribler ikke modstander").
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » tirsdag, 22. mar, 2011 23:46

@Fribytter

Jeg syntes ikke vi får voldsomt meget ud af, at diskutere om en spearing, aurelio eller ngog er bedre end Meireles, derfor vil jeg for nu droppe denne diskution... de er deusden totalt umulige at sammenligne, da de ikke spiller i samme position.. og denne diskution føler jeg desuden også, at vi taler totalt forbi hinanden i(altså, jeg skriver en ting, men du forstår noget andet, og ligeledes omvendt - altså, du skriver en ting, og jeg forstår noget andet).

og skal vi tale om betydningsfulde spillere i liverpool, så vil jeg rangere Alonso enormt højt.. også i hans mindre gode sæsoner.. men igen - dette er en helt anden diskution, som jeg slet ikke syntes skal blandes ind i denne.. (de spiller som sagt ikke samme rolle eller position på banen)

mht manchesterkampen skriver du:
Fribytter skrev: Jeg tror, den lander der. Imø. spillede Meireles en rigtig god kamp. Hvis jeg skal underbygge mit synspunkt, så skal jeg vist gå kvalitativt til værks, hvilket nok vil sige, at jeg skulle inddrage noget videomateriale. Det har jeg ikke.
det kan godt være, at jeg er totalt åndsvag her, når jeg siger, at jeg syntes at Meireles faldt totalt igennem i denne kamp, men så er vi da godt nok mange der er nogle åndsvage.. jeg kan fx. informere om, at blandt andet telegraph gav Meireles laveste karakter(6/10) på liverpool-holdet sammen med Aurelio(gik ud med skade efter 26 min)..

det er så i den kamp, du hev frem som et pragt-eksempel på hans dygtighed.. *not impressed*

men igen, så syntes jeg det er tydeligt, hvordan vi ser fodbold forskelligt..

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » tirsdag, 22. mar, 2011 23:56

Surf skrev:En generel ting (ikke direkte møntet på dig, Bondo, for synes egentlig det er forfriskende at se lidt på andre spillere end de sædvanlige), så synes jeg at der er en tendens til at folk kritiserer spillere for ting de rent taktisk ikke lader til at have som opgaver. Jf. her f.eks. kritikken af Lucas ("ikke nok dybdeløb") eller Kuyt ("afdribler ikke modstander").
du skriver dette ikke er møntet til mig, men så forstår jeg ærligt talt ikke hvorfor du skriver det i denne tråd, midt i en diskussion om at jeg ikke syntes Meireles er god nok, og jeg syntes at han har stor del, i vores manglende overtag på midtbanen i vores kampe..

som den generelle tendens, så er jeg utroligt enig, men jeg føler lidt at denne er forkert og uretfærdigt møntet til mig..

nu syntes jeg da selv, at jeg kommer med begrundelser og forklaringer om, hvorfor jeg ikke syntes at vi skal bygge et hold op, om denne spiller.. - dog vil jeg blankt indrømme at vi på nuværende tidspunkt ikke har en erstatning til ham, og derfor er han naturligvis en af de første på holdkortet(efter Lucas/Gerrard)..

men mit ønske er klart, at få Aquilani tilbage, da jeg bestemt ikke anser Meireles som værende dygtig nok, til at være fremtidig spiller for liverpool, når vi i forvejen har en spiller som i mine øjne er flere niveauer bedre, i alle fadæsser af spillet(også offensivt).. og sælger vi Aquilani, skal vi mindst have noget ligeså godt tilbage(det er Meireles bestemt ikke)..

jeg undskylder naturligtvis hvis det overhoved ikke(som du faktisk skriver) på nogen måde var møntet til mig, men måske bare havnede lidt uheldigt, lige efter jeg har læsset noget galle af, vedr. den plads jeg pt mener er vores svageste.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 23. mar, 2011 00:38

Bondo skrev:jeg undskylder naturligtvis hvis det overhoved ikke(som du faktisk skriver) på nogen måde var møntet til mig, men måske bare havnede lidt uheldigt, lige efter jeg har læsset noget galle af, vedr. den plads jeg pt mener er vores svageste.
Den var måske til dels møntet på dig, eftersom jeg var uenig i dig omkring Meireles' arbejdsopgaver. Men det er jo så bare dig og mig der har forskellige ideer om, hvad han skal bidrage med på banen - så træk bare det tilbage. Det kan ingen af os jo vide med sikkerhed.

Derudover synes jeg nu ikke kommentaren var malplaceret, midt i en tråd der handler om generelle transfers, og som derfor naturligt nok ender i diskussion af nuværende spilleres færdigheder. Mest var det bare noget jeg kom til at tænke på, og så hamrede ned. :)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » onsdag, 23. mar, 2011 00:51

Hvad vil folk sige til at hente Diego? Rygterne går lidt pt... Han skulle (ifølge noget utroværdigt miskmask, der dog ikke er the s*n) have udtalt, at Liverpool er en af de største klubber i verden osv. osv... Jeg ser ham som en dygtig spiller, der dog har svært ved at falde til i de klubber han nu engang ender i. Han var rigtig dygtig i Werder Bremen, men gik ned i Juventus, og han har så vidt jeg ved ikke genfundet Werder-formen i Wolfsburg.

Gerrard-Lucas-Meireles
Suarez-Diego
Carroll

Med Johnson og VB (Her: Baines, Enrique eller Coentrao) blæsende frem som WBs. Lucas (eller Gago eller Matuidi eller solidungnyspiller) til at skærme af. Det kunne vel godt se ret så dødeligt ud? Der er i hvert fald masser af kreativitet med Suarez og Diego, samt arbejdskraft bagfra i Gerrard og Meireles. Kunne vi krydre med en Krkic (lejet) og evt. Adam eller Aquilani, så er bredden der oven i købet også.

Det store spørgsmål: Har Diego et PLmesterhold-niveau??
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » onsdag, 23. mar, 2011 02:25

Nu var det ikke for at provokere dig, at jeg skrev som jeg gjorde. Jeg mener bare du analyserer spilleren dårligt, når du kommer frem til de konklusioner du gør. Nu har jeg ikke nærstuderet hele tråden, men det virker da også som om du står ret alene med den konklusion. Og nej, flertallet har ikke altid ret. Men i dette tilfælde tager jeg det nu som et godt pejlemærke for hvad der er op og hvad der er ned.

Tror i øvrigt ikke Gourcouff ville blive nogen succes. Han er lidt tung i sin boldbehandling.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » onsdag, 23. mar, 2011 08:09

@ Bondo

Spearing, Poulsen, Gerrard, Lucas og Meireles spiller nogenlunde samme position. Og jeg kan se, at du også mener, at Aquilani er bedre.

Frispark:
Lucas har begået flest frispark.
Herefter kommer Gerrard.
Meireles er ikke på listen.

Tacklinger:
Lucas har vundet klart flest tacklinger.
Gerrard og Meireles har vundet lige mange tacklinger.

Skudforsøg:
Meireles har ramt målet med sine skudforsøg hele 21 gange, hvilket gør ham til den LFC-spiller, der har ramt målet oftest.
Gerrard har ramt målet 13 gange med sine skudforsøg.
Meireles har haft 37 skudforsøg.
Gerrard har haft 35 skudforsøg.

'Keypasses' (som Telegraph kalder det):
Gerrard: 48.
Meireles: 47.

Afleveringsforsøg:
Lucas: 1368 forsøg.
Gerrard: 1258 forsøg.
Meireles: 1099 forsøg.

Succesfulde afleveringer:
Lucas: 1146
Gerrard: 977
Meireles: 821

Af Lucas' aflveringer er 83% succesfulde.
Af Gerrards afleveringer er 78 % succesfulde.
Af Meireles' afleveringer er 75 % succesfulde.

Af Gerrards succesfulde afleveringer er 5% key passes.
Af Meireles' succesfulde afleveringer er 6% key passes.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stics.html

Lucas og Gerrard har spillet centralt hele sæsonen modsat Meireles, der har spillet højremidt under RH. Og statistikken tager ikke højde for løb uden bold, hvilket jo har været Meireles' store force under KD.


Ang. Man. Utd.-kampen så var Meireles den tredjebedste spiller ifølge the Telegraph:
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... eport.html

Ifølge SKY var han også en af de bedre:
hhttp://www.skysports.com/football/match_report ... 16,00.html

Ifølge Guardian var han den tredjebedste:
http://www.guardian.co.uk/sport/playerr ... ch/3111089
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 23. mar, 2011 08:34

Badooo skrev:Hvad vil folk sige til at hente Diego? Rygterne går lidt pt... Han skulle (ifølge noget utroværdigt miskmask, der dog ikke er the s*n) have udtalt, at Liverpool er en af de største klubber i verden osv. osv... Jeg ser ham som en dygtig spiller, der dog har svært ved at falde til i de klubber han nu engang ender i. Han var rigtig dygtig i Werder Bremen, men gik ned i Juventus, og han har så vidt jeg ved ikke genfundet Werder-formen i Wolfsburg.

Gerrard-Lucas-Meireles
Suarez-Diego
Carroll

Med Johnson og VB (Her: Baines, Enrique eller Coentrao) blæsende frem som WBs. Lucas (eller Gago eller Matuidi eller solidungnyspiller) til at skærme af. Det kunne vel godt se ret så dødeligt ud? Der er i hvert fald masser af kreativitet med Suarez og Diego, samt arbejdskraft bagfra i Gerrard og Meireles. Kunne vi krydre med en Krkic (lejet) og evt. Adam eller Aquilani, så er bredden der oven i købet også.

Det store spørgsmål: Har Diego et PLmesterhold-niveau??
IMO kunne han være en fin breddespiller. Bedre end Maxi. Men at satse på ham som "løsningen" på fløj/kreativitets problemerne er lidt et sats, jf. som du selv siger hans Juve og Wolfsburg form.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 23. mar, 2011 09:08

nrg skrev:@ Hr. Drejer: Mener du at hvis bare summerne er store nok og det rækker til en 4-5 klassespillere pr. automatik giver os chancen for en top 4 placering? ...eller hvordan skal det forstås?

For jeg tror nemlig det vil give den stik modsatte effekt. Dels skal en masse nye spillere på samme tid spilles ind på holdet, med de vanskeligheder det giver. Samtidig rykkes hierakiet på holdet voldsomt og dem, der før var sikre fra start, er måske ikke en gang sikre på bænken.

Så vil jeg hellere "nøjes" med 1-2 mand i den øverste liga, samt lidt til "bredden". Det kan så være, at det heller ikke rækker, men så tror jeg det er mere realistisk at vente et par sæsoner, før vi er der igen. Jeg tror ikke man kan købe sig til succes på ét transfervindue.
Fordi man henter 4-5 mand, der kunne gå ind i start 11, er jo ikke ensbetydende med, at de skal starte inde allesammen.
Det er vel kun venstre back og en fløjplads, der er god mulighed for at nappe med det samme ?
Taiwo/Coentrao, Cahill, Arda/A. Cole, Adam og Aquilani - Der er mulighed for at et par mand napper et par pladser straks, hvilket er tiltrængt, mens resten løfter kvaliteten i bredden omkring 16-18 mand, der alle skal have højeste niveau.
Vi skal jo sælge en del, og så kommer der bare andre ind med højere niveau til at kæmpe om de samme pladser.

Besvar