Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Guffi182 » torsdag, 24. mar, 2011 11:15

Mambo, jeg synes nu Jarvis har været ganske udemærke de gange jeg har set ham. Hans indlæg er ret gode, og så har han god fart i støvlerne. Og på de områder er han langt bedre end det vi har lige nu i Maxi og Cole. Begge spillere som ikke vildt hurtige. Og hvis vi kunne skippe Maxi og Cole afsted og erstatte dem med Young og Jarvis ville jeg mene det er en klar forbedring.

Edit: Du skriver vi bliver skuffet hvis vi ikke satser større? Vi kan vel blive lige så skuffet hvis satser stort, bruger 50 mio pund på nogle spændende navne som ikke bliver til noget. Transferbeløbet siger ikke alt.

Young, vil jeg godt give dig ret i har skuffet iår, men har hele Aston Villa holdet ikke det? Han trænger til at komme videre i hans karrierer, og væk fa Houllier. Hazard og Gervinho kan jo også vise sig at blive et flop, måske kan de ikke finde sit til rette i landet, eller også er de slet ikke så gode som man tror...

Adam, igen, se på hvad vi har nu og hvad vi mangler. Vi mangler en spil fordeler lige så snart Gerrard ikke er med, og det kan Adam hjælpe med. Det er ikke en spiller vi skal bruge 12-15 mio pund på, men hvis vi kan få ham for 6-10 mio pund, så er han satset værd. Han kan floppe lige så meget som alle andre kan, men han kender PL og har vist hvad han dur til.
Billede

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » torsdag, 24. mar, 2011 11:55

De følgende benævnte statistikker er taget fra http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stics.html. Der er kun taget staistikker fra dem som Telegraph har kategoriseret som midtbanespillere. Der er ikke skelnet mellem hvor mange kampe spillerne har spillet, da det ikke fremgår af ovennævnte kilde.

Derudover vedkender jeg mig, at følgende er en smule ustruktureret, men jeg har ikke lige tid til at læse det igennem, og rette til på nuværende tidspunkt. Jeg smider gerne det fulde regneark op et sted, hvis nogen kunne være interesseret i dette. Desuden er det klart at spillerne også skal vurderes ud fra andre parametre (både kvantitative og kvalitative), men det kan være udgangspunktet for en interessant diskussion. Nå, men her goes:


Jeg vil være betænkelig ved at købe Charlie Adam, ud fra følgende: Efter Bondo har været ude med riven efter Meireles, har jeg tjekket lidt op på spillernes afleveringssuccesrater. Meireles har rigtigt nok ikke imponereret helt vildt med 74,7% (821 ud af 1099), men Charlie Adam har en endnu lavere rate, nemlig 70,8% (1048 ud af 1481). Begge er noteret for 47 'Key passes'.

Mht. Key passes ligger de på en delt 16. plads i ligaen, og der er (logisk nok) en klar tendens til, at jo længere oppe man ligge på 'key passes' listen, jo laverere er ens afleveringssuccesrate.

Ud fra det mindre statistiske arbejde, kunne det måske være interessant at kigge nærmere på en spiller som Jordan Henderson. Han har smidt 1369 afleveringer afsted, hvor 1063 har nået deres mål (77,6%), og antallet af 'Key passes' er imponerende 61 (nr. 4 i ligaen). Han er desuden kun 20 år gammel og har efter denne sæson spillet 2 hele sæsoner i PL. Yderst interessant efter min mening.

Kigger vi udelukkende på afleveringssuccesraten, er det også værd at bemærke, at Lucas ligger på en 16. plads med en rate på 83,8 %.

De tre øverst placerede er Nigel De Jong (89,9%), Paul Scholes (89,5%) og John Obi Mikel (88,7%), men fælles for disse er også at de ikke er at finde blandt de 50 bedste på listen for Key passes.

Et andet interessant transfermål kunne være Cheik Tioté med en rate på 86,1% (nr. 7 af midtbanespillere i PL). Men igen en spiller som ikke laver mange key passes.

Summa summarum må være at der er et klart tradeoff mellem spillere der søger de afgørende afleveringer, og spiller som 'blot' afleverer kort, til siden og bagud. Ikke særligt overraskende.

Imponerende er det. at David Silva har en succesrate på 85,6% og samtidigt har slået 51 key passes - Lad os købe ham!
Senest rettet af Balthazar torsdag, 24. mar, 2011 12:00, rettet i alt 1 gang.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 24. mar, 2011 12:00

AJ skrev: @ Hr. Drejer

Du kan jo ikke tage den nuværende stilling som et udtryk for hvor langt vi er fra top 4. Vi har i over halvdelen af kampene haft en manager, der ikke ville ændre noget der jo havde virkert i 35 år. Som sagt har vi siden Kenny tog over været et pointmæssigt top 4 hold. Hvis det stadig forholder sig sådan når sæsonen er ovre, vil du så stadig mene vi er langt fra top 4?
Du har da ret. Det er gået meget bedre med King Kenny ved roret. Men han har kun været ved roret i ganske få kampe, så grundlaget er om ikke andet en smule tyndt.

Min pointe:

1. Vi er bagefter top 4, og vi vil gerne i top 4 næste sæson. Det forspring skal indhentes.

2. De andre klubber vil også forstærke sig til sommer. Hverken Man U og Chelsea kan være tilfredse med spillet. Arsenal forstærker sig sikkert ikke så meget, men de er også ca. 15 point foran os. man C kender vi, de køber stort ind.

Ikke alene skal vi indhente et forspring, men også tage med i ligningen at de andre forstærke sig.


Med hensyn til The TImes artiklen, så ser det ud til vi skifter strategi, og går hovedsagligt efter engelske spillere. Jarvis kender jeg ikke godt nok, men som nogle herinde siger, så har han haft en god sæson. Det lyder lidt som en lottokupon. Cahill ser jeg meget gerne i den røde trøje. Han er god i luften og en rigtig stærk forsvarer. Young er der mange der har skreget på i lang tid. Han laver mange assists (i 2008 kun overgået af Fabregas). Men hans bedrifter ligger et par tilbage. Tid til forandring for ham. Han vil være stærk, hvis han kan finde 2008 formen. Adam er en vi mangler. En der kan slå Alonso-pasninger, er noget vi har manglet.

Det er gode spillere, men er det nok? Det kan se ud som om, at vi beholder N'Gog. Og de journalister nævner ingen målmand, pyyyhaaa - et lettelsens suk.

Navnene stemmer meget godt overens med hvad TOMMO86 fortæller:

Centrebacks
Cahill

Fullbacks
Baines
Enrique
Richards

Midfielders
Adam
Sissoko
Erickson (jeg tror det er Eriksen)

Wingers/Wing Forwards
Young
Hazard
Sanchez
A.Johnson
Dzsudzsak
Remy
Jarvis

Strikers
Bojan

Are some of the names my friends are involved with..

http://www.redandwhitekop.com/forum/ind ... 71131.4960
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 24. mar, 2011 13:35

Jeg håber Comolli har nogle venner i Lille.

Klippet fra RAWK:

Just read this on twitter:

Rudi Garcia tells RMC Radio that Eden Hazard could leave Lille this summer, but only for a massive fee that they can't refuse - i.e. €30m

Hvis vi gik efter Hazard og smed de 30 mill €, tror jeg sagtens det kunne blive et scoop. Hazard kan alt og bliver 20 i år. Hvilket talent.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 24. mar, 2011 13:41

Du har ret i, at grundlaget er tyndt, men det er heller ikke rimeligt at konkludere det modsatte, nemlig at vi er langt fra top 4. Det ved vi egentlig ikke noget om. Et forsigtigt bud er dog, at vi med en anden træner i starten af sæsonen havde været mere end med i kampen om 4. pladsen.

Jeg kan ikke se hvorfor der er forskel på Jarvis og Adam mht. lottokupon faktoren. Jarvis har faktisk én sæson mere erfaring med PL. Begge er dog spillere for meget middelmådige hold hvor de er profilerne. Så ser jeg trods alt mere i Ashley Young, der, som du nævner, måske vil have gavn af et klubskifte.

Du glemmer hele tiden kontinuitetsfaktoren. Den er ligeså vigtig som, at de andre måske vil købe ind. Jeg kan slet ikke se Man Utd gå ud og købe stort ind (udover en målmand), men hvorfor tror du Chelsea vil gøre det? De vil måske hente Gregory van der Wiel til højrebacken. Det har en eller anden i Chelsea i hvert fald udtalt (kan ikke huske hvem). Men ligefrem stort tror jeg ikke de vil handle.
Man City kan vel dårligt fortsætte, men det er lige før jeg håber de gør det, så de bare skal starte forfra med at spille folk ind.
Lad os koncentrere os, når vi handler ind, om os selv og overveje hvordan vi bliver så stærke som muligt, og ikke så meget om hvad de andre gør.

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 24. mar, 2011 14:19

@AJ

Jeg tror at Man U vil købe en målmand og en central midtbanespiller. Scholes er gammel, Carrick, Hargreaves har ikke kunne løfte arven fra tidligere tider. Anderson er ofte skadet. Derudover har de Fletcher som har gjort det ok, og så et par unge i Pogba, Morrison, Norwood, Tunnicliffe. De mangler i den grad en kreativ central midtbanespiller. Målmanden giver sig selv.

Chelsea købte stort ind i januar, og de har en trup, hvor de bærende kræfter i oppe i årene, her tænkes på Drogba, Terry, Lampard, Anelka, A. Cole. Der skal hentes nyt blood ind. De bliver oftere og oftere sat i forbindelse med Aguero, Rodwell og Lukaku. Der går ligeledes vedvarende rygter om at de vil købe stort ind til sommer. Deres spil har ikke lavet op til foregående sæsons storspil, og Jeg tror heller ikke de vil købe Torres og Luiz uden at bygge videre på det.

Arsenal kommer også til at købe en keeper.

Kontinuitet - det synes jeg vi mangler, og har gjort det i lang tid, så det er jeg ikke bekymret for om vi mister. Thi, man kan ikke miste noget man ikke har.

Selvfølgelig skal vi først og fremmest fokuserer på os selv, men vi er i direkte konkurrence med disse klubber, så vi blier nødt til at skæve til dem en gang i mellem.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 24. mar, 2011 14:41

En central midt tror jeg ikke de henter. Carrick og Fletcher har lige forlænget og det tror jeg er at signal om, at det er dem man satser på de næste par år. Scholes spiller også stadig i næste sæson. Anderson, som ganske rigtigt er skadesplaget, har også forlænget til 2015 (tror jeg nok). Derudover virker Gibson som en spiller Ferguson har tiltro til. Hargreaves kan vi godt blive enige om, at man må opgive. Husk dog, at Cleverley kommer tilbage fra sin lejeaftale med Wigan, hvor han har gjort det fint.

Arsenal køber ikke en målmand. Det tror jeg ikke på. Szczesny skulle være et af de største talenter på positionen. Han har da også set ganske upåvirket ud indtil videre med enkelte smuttere. Fabianski er en reserve Wenger er tilfreds med.

Man kan se det som at Chelsea vil følge op på Luiz og Torres købene. Man kan også se det som, at det var så det (med en enkelt eller to undtagelser). Jeg har da set argumenter for, at Man City hentede Dzeko, og Chelsea Luiz og Torres i januar for at være rustet forud for FFP som træder i kraft nu. På den anden side må man stadig overforbruge de første to-tre år eller noget i den stil.
Men nu har Chelsea da efterhånden et godt fundament af spillere, der ikke er fyldt 30; Cech, Ivanovic, Luiz, Alex, Mikel, Ramires, Essien, Zhirkov, Kalou, Torres.
Du har da ret i, at vi ikke har haft nogen form for kontinuitet. Min argument skal dog også ses sådan (som jeg lidt lagde op til med Man City), at vi ikke nødvendigvis bliver kørt agterud med det samme hvis vi ikke hopper med på indkøbsvognen, da de andre hold så vil skulle bruge tid på at spille folk ind.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 24. mar, 2011 14:51

Kristoffer skrev:Jeg håber Comolli har nogle venner i Lille.

Klippet fra RAWK:

Just read this on twitter:

Rudi Garcia tells RMC Radio that Eden Hazard could leave Lille this summer, but only for a massive fee that they can't refuse - i.e. €30m

Hvis vi gik efter Hazard og smed de 30 mill €, tror jeg sagtens det kunne blive et scoop. Hazard kan alt og bliver 20 i år. Hvilket talent.

Hørt ;) Sker dette kommer der en plet i mine busker :) Han er jo helt forrygende dygtig.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

JKonradsen
Indlæg: 325
Tilmeldt: torsdag, 15. jul, 2010 15:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JKonradsen » torsdag, 24. mar, 2011 15:04

Kelly skrev:
Kristoffer skrev:Jeg håber Comolli har nogle venner i Lille.

Klippet fra RAWK:

Just read this on twitter:

Rudi Garcia tells RMC Radio that Eden Hazard could leave Lille this summer, but only for a massive fee that they can't refuse - i.e. €30m

Hvis vi gik efter Hazard og smed de 30 mill €, tror jeg sagtens det kunne blive et scoop. Hazard kan alt og bliver 20 i år. Hvilket talent.

Hørt ;) Sker dette kommer der en plet i mine busker :) Han er jo helt forrygende dygtig.
Men det er stadig lige lovligt mange penge, på et talent. Så hellere Young og Jarvis som der er blevet nævnt før.

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Guffi182 » torsdag, 24. mar, 2011 15:32

@Hr. Drejer:

ManU har jo ingen penge? De skal sælger før de kan købe, så hvis Rooney bliver solgt, så tror jeg de for travlt. Ellers bliver det max en målmand og så Rodwell. Andet tror jeg ikke de henter. De er på røven økonomisk. Stekelenbrug tror jeg bliver deres nye målmand.

Chelski, skal nok bruge penge. De vinder ikke CL iår, så derfor skal Roman have brugt nogle penge i håb om at det kan bringe trofæet hjem til broen.

Arsenal, jeg tror altså ikke de henter nogen målmand, de satser på ham polakken. Og så går de efter ham Chamberlain og bruger 10 mio pund på ham.

ManC, får ny træner som skal have sine egne spillere ind, så de kommer igen til at bruge penge.
Billede

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » torsdag, 24. mar, 2011 15:43

Guffi182 skrev:@Hr. Drejer:

ManU har jo ingen penge? De skal sælger før de kan købe, så hvis Rooney bliver solgt, så tror jeg de for travlt. Ellers bliver det max en målmand og så Rodwell. Andet tror jeg ikke de henter. De er på røven økonomisk. Stekelenbrug tror jeg bliver deres nye målmand.

Chelski, skal nok bruge penge. De vinder ikke CL iår, så derfor skal Roman have brugt nogle penge i håb om at det kan bringe trofæet hjem til broen.

Arsenal, jeg tror altså ikke de henter nogen målmand, de satser på ham polakken. Og så går de efter ham Chamberlain og bruger 10 mio pund på ham.

ManC, får ny træner som skal have sine egne spillere ind, så de kommer igen til at bruge penge.
Jeg tror man skal passe på med at sige, at Scum ingen penge har. Det sagde man vist også i sommers, og BUM! så smed de 70 mio kroner for en totalt ukendt portugiser, der en måned forinden havde løbet rundt i Portugals 3. division. Om ikke andet, så har de en del dødvægt også, som de kan skille sig af med + de har en del homegrown, ældre spillere der nok godt kan tage en reserve-tjans (Brown, O'Shea osv. osv.).

Mht. diskussionen, så vil jeg blive skuffet hvis vi KUN henter Cahill, Adam, Jarvis og Young, af den simple grund at svageste position er VB, og det har den jo satme været lige så længe man husker. Få nu købt den stabile spiller, der kan tage 6-7-8 år på den VB med kontinuerligt gode præstationer og højt bundniveau. Enrique, Baines, Taiwo, Coentrao.... jeg er ligeglad, bare vi får en af dem (Dog helst Baines, der btw. skulle have været Liverpool-fan og derfor MÅSKE vil vælge os over Spurs/Scum/Whatever). Får vi ovenstående 4 + en af de nævnte VBs, så vil jeg vælge at stille mig tilfreds. Hvis man er ude på at leje, så kunne man gå i Barcelonas overskudslager og hente Krkic eller Afellay, men rent tankemæssigt bevæger vi os over i FM-tilstande imo.

EDIT: Og nej, Johnson er IKKE VB. Han er HB og hans backup hedder Martin Kelly, som er næste skud af homegrown Liverpool-spillere, efter Gerrard/Carragher/Owen-tiden. Kelly er uden tvivl dygtig, men han skal have fred og ro til at bygge sit spil op. Han kommer til at tage 15 år i truppen, hvis vi giver ham den tid han skal bruge.
Badooo siger, hvad han mener!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 24. mar, 2011 15:51

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... der-cahill

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... hley-young

Cahill og Ashley Young rygtes i dag til klubben, meget spændende ;)

Nu vil jeg snart tage ind og se Danmark - England U21, hvor Ipswich's Connor Wickam er med. Han skulle også være en spændende type :)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 24. mar, 2011 15:56

Jeg synes det virker som om at folk omtaler artiklen fra The Times som grænsende til fakta? Er der nogen speciel grund til at den har sådan en troværdighed?
Mersey Boy skrev: Men det er stadig lige lovligt mange penge, på et talent. Så hellere Young og Jarvis som der er blevet nævnt før.
IMO må man tage sådan nogle sats, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at stå med en af verdens bedste spillere om 3-4 år. Vi kommer aldrig til at have verdens bedste, hvis vi ikke også investerer i dem fra en ung alder. Var der ikke noget med, at vi ikke var villige til at betale for Ronaldo (den falske) en gang? Synes det ville være ærgerligt at se Hazard eller Sanchez løbe rundt i Chelsea eller ManU, og rive PL rundt, fordi vi ikke ville betale de 5 mio. euro ekstra!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Guffi182 » torsdag, 24. mar, 2011 16:18

Badoo: Men året inden havde de også solgt en hvis spiller for 80 mio pund. Så derfor har de lidt penge. Men med den gæld de render rundt med er de penge næsten væk. Derfor tror jeg de skal sælger at kunne købe, og ja her er det noget dødvægt som Fergies venner nok skal give god pris for. Men hvis det ikke ser så tror jeg altså ikke de bliver særlig aktive.


Og det er ikke Kelly der er backup på højreback som der ser ud lige nu, det er Glen. Kelly fortjener at være første valg på den plads.
Billede

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 24. mar, 2011 16:28

Guffi182 skrev:Badoo: Men året inden havde de også solgt en hvis spiller for 80 mio pund. Så derfor har de lidt penge. Men med den gæld de render rundt med er de penge næsten væk. Derfor tror jeg de skal sælger at kunne købe, og ja her er det noget dødvægt som Fergies venner nok skal give god pris for. Men hvis det ikke ser så tror jeg altså ikke de bliver særlig aktive.


Og det er ikke Kelly der er backup på højreback som der ser ud lige nu, det er Glen. Kelly fortjener at være første valg på den plads.
Det kan da på ingen måde udledes. Glen har vikarieret på venstre back. Kan ikke rigtig se hvordan man kan sige, at Kelly er førstevalg der.
Glen er landsholds højre back, og klart førstevalg på pladsen i min verden.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar