Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
pimpefar
Indlæg: 549
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 17:49
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pimpefar » torsdag, 26. maj, 2011 17:44

Baines og Downing:

"Baines was especially busy: he delivered more crosses from open play than anyone else (249, six more than Stewart Downing) – and his 11 assists were beaten only by Didier Drogba (13) and Nani (14)."

http://www.guardian.co.uk/football/blog ... statistics

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » torsdag, 26. maj, 2011 18:29

pimpefar skrev:Baines og Downing:

"Baines was especially busy: he delivered more crosses from open play than anyone else (249, six more than Stewart Downing) – and his 11 assists were beaten only by Didier Drogba (13) and Nani (14)."

http://www.guardian.co.uk/football/blog ... statistics
Med til den statistik hører jo også det der går lige forud for citate, nemlig at Baines (sammen med Skrtel) har spillet samtlige minutter i PL sæsonen.

Jeg er faktisk mere imponeret over denne:

"When Liverpool do not have the ball, Lucas Leiva is the man most likely to win it back: he won more tackles than any other player in this campaign (111, followed by David Vaughan with 104 and Scott Parker with 93)."

Det er altså ret vildt synes jeg - Lucas vinder ikke bare denne statistik, han distancerer også nummer tre på listen med hele 20% flere vundne tacklinger :clap:
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » torsdag, 26. maj, 2011 18:36

ArdaTuran skrev:Er Carroll røget på reserveholdet Skovdal? :dontknow:
Han var skadet :D

Nej, jeg glemte ham faktisk :oops:
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » torsdag, 26. maj, 2011 18:38

Panzerviking skrev:Skovdal, det link du har fundet frem blev vist skudt ned i går eller forgårs... Den artikel, de henviser til, er så vidt jeg ved fra engang i marts. Desværre ;-) Til gengæld ser jeg intet problem i rygterne omkring Leighton Baines, som givetvis skulle være Liverpool-fan. Hvor meget det betyder er selvfølgelig tvivlsomt, men altid rart at vide...
Hvor ser du det henne?
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » torsdag, 26. maj, 2011 18:49

Når vi diskuterer i denne tråd har jeg ofte svært ved at fatte de startopstillinger/trupper der nævnes. Er det den enkelte Forum-brugers ønske, er det mediernes mere eller mindre (som oftest mindre) korrekte gætterier eller er det Twitter-generationens totale latterlighed der bringes frem?
Jeg synes bestemt nogle af de spillere der bringes frem er særdeles interessante - men at smide et rygte ind som er so far out at selv Vorherre må le kan jeg ikke se idéen med.
Det (for mig) interessante (hvis om muligt noget er interessant i silly season) er de bud på fx en venstreback der bringes frem, fordi alle vel kan se at hér er der åbenlyst et område vi skal have afdækket. Så snakker vi forskellige typer, aldre, nationaliteter og generelle fodboldmæssige fagligheder - hér har Forum heldigvis en hel del der er særdeles velbevandret i en masse spændende ligaer og kan bringe nogle ting frem (jeg selv undtaget).
Skovdahl kan i indlægget ovenfor selvfølgelig have blundet ligesom alle vi andre gør det med jævne mellemrum, men når Carroll er helt ude af truppen, ja så tenderer det jo det glade vanvid og helt ude på et overdrev der er næsten kriminelt ;) Vi køber sgu da ikke en mand i januer for 35 mio. £ for at han ryger ud uden at have spillet mere end et par håndfulde kampe! Dette skal ej heller være en Kuyt-diskussion, men når manden er topscorer og manden med flest assists, en af de første på holdkortet og et af de mest sikre holdepunkter og så der tales om at 1) bænken manden (hvilket vil være direkte absurd) eller 2) sælge ham (dumt, men man kan jo få et stort tilbud man ikke kan sige nej til) ja så er jeg stået af.
Ville ønske en smule realisme i diskussionen - set fra en pragmatisk vinkel hvor vi tager hensyn til hvad vi har i truppen i dag og hvad der seriøst kan gøres for at ændre nogle ting til det bedre. Vi skifter jo ikke en hel trup, vel?

Edit: Skovdahl havde Carroll skadet - fair nok, eller var det glemt ;)
Up The RedMen... we go again!

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » torsdag, 26. maj, 2011 19:28

Der er mange der sikkert vil være dybt imod dette, men jeg mener ikke at Kuyt har fremtiden på vores hold, men som backup. Jeg syntes bare ikke han har hurtigheden og nok kreativitet til holdet, men på den anden side kæmper han og figther udsædvaneligt meget, men altså skal han virkelig foretrækkes frem for f.eks Mata eller Turan, som der bliver snakket om vi måske køber?

Jeg har skrevet den så mange gange, sorry, men jeg syntes bare det kunne være så perfekt med:

4-4-3

Johnson--Carra--Agger--Coentra

------------Lucas--------------
---Gerrard----------Meireles

Suarez------------------Mata/Aguero
------------Carroll------------

Bænk: Kuyt, Marveaux, Fridel, Skrtel, Maxi, Spearing og Dann.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 26. maj, 2011 20:06

Til dels enig med Jan.

Det er meget sjovt at følge rygter og gætte på idealopstillinger osv., men grænsen burde trækkes når der foreslås startopstillinger uden Kuyt ;)

Midterforsvaret får nok heller ikke den store overhaling. Jeg er helt enig i, at Carragher stadig vil være førstevalg i næste sæson. Læg mærke til at han i den netop afsluttede sæson spillede samtlige kampe fra start indtil han blev skadet mod Tottenham, hvorefter han sad ude i ti kampe, gjorde comeback mod Chelsea for at spille samtlige kampe herefter igen. Man kan diskutere om Carra bør være førstevalg, men at han bliver det er jeg ganske sikker på.

I øvrigt bemærkelsesværdigt, at vi køber en angriber til £35m der efter fire måneder bliver helt glemt på holdkortet. Jeg vil endda vove at påstå at det kunne være sket for enhver.

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » torsdag, 26. maj, 2011 20:12

AJ skrev:Til dels enig med Jan.

Det er meget sjovt at følge rygter og gætte på idealopstillinger osv., men grænsen burde trækkes når der foreslås startopstillinger uden Kuyt ;)

Midterforsvaret får nok heller ikke den store overhaling. Jeg er helt enig i, at Carragher stadig vil være førstevalg i næste sæson. Læg mærke til at han i den netop afsluttede sæson spillede samtlige kampe fra start indtil han blev skadet mod Tottenham, hvorefter han sad ude i ti kampe, gjorde comeback mod Chelsea for at spille samtlige kampe herefter igen. Man kan diskutere om Carra bør være førstevalg, men at han bliver det er jeg ganske sikker på.

I øvrigt bemærkelsesværdigt, at vi køber en angriber til £35m der efter fire måneder bliver helt glemt på holdkortet. Jeg vil endda vove at påstå at det kunne være sket for enhver.
Hvordan spår du så liverpools formation efter ferien, altså hvis vi køber Mata, måske endda også Aguero, og folk mener at vi skal til at spille 4-3-3? Hvor ser du Kuyt? På banene og Mata på bænken?

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 26. maj, 2011 20:20

Coentrao - Han koster omkring 220milioner kr. Det har jeg læst på Indkast, men Daniel Wass er kommet til Benfica.

Vi kan være heldige og få ham. (Hvis han ikke ender i Man UTD eller Real?)

Baines er også god nok. Han har spillet alle Everton's kampe, Der er håb forud! :dance:
You'r Never Walk Alone. ///

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » torsdag, 26. maj, 2011 20:26

Soren123 skrev:Coentrao - Han koster omkring 220milioner kr. Det har jeg læst på Indkast, men Daniel Wass er kommet til Benfica.

Vi kan være heldige og få ham. (Hvis han ikke ender i Man UTD eller Real?)

Baines er også god nok. Han har spillet alle Everton's kampe, Der er håb forud! :dance:
Fuldstændig enig, vil klart helst have Baines eller Coentra ;-)

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 26. maj, 2011 20:31

Østergaard skrev:Hvordan spår du så liverpools formation efter ferien, altså hvis vi køber Mata, måske endda også Aguero, og folk mener at vi skal til at spille 4-3-3? Hvor ser du Kuyt? På banene og Mata på bænken?
Hvordan jeg spår den? Lucas starter med garanti inde. Gerrard sikkert også. Det samme med Suarez. Det bliver altså Meireles og Carroll på bænken. (jeg tror dog ikke vi henter to så gode offensiv spillere).

.....Lucas...Gerrard
Mata....Suarez.....Kuyt
...........Aguero

Roter spillerne som du har lyst.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » torsdag, 26. maj, 2011 20:34

Soren123 skrev:Coentrao - Han koster omkring 220milioner kr. Det har jeg læst på Indkast, men Daniel Wass er kommet til Benfica.Vi kan være heldige og få ham. (Hvis han ikke ender i Man UTD eller Real?)

Baines er også god nok. Han har spillet alle Everton's kampe, Der er håb forud! :dance:
Den forstår jeg ikke helt. Du mener at Wass er hentet ind som erstatning som direkte erstatning for Coentrao?

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » torsdag, 26. maj, 2011 20:54

Hvis vi endelig skal spille 4-4-3 som Østergaard skriver så foreslår jeg nu Kenny som spillende manager og 12. manden på banen...

Østergaard, du forventer vel ikke at en mand som Kuyt - med det han har præsteret for Holland, det han har præsteret for LFC på kontinuerligt niveau, incl. hans første deciderede formnedtur henimod slutningen af efteråret/begyndelsen af vinteren, at han sættes på bænken? Det er jo fuldstændig utopi i min verden. Sådan er det med nogle spillere. Du sætter heller ikke Gerrard på bænken, Suarez ej heller. Lucas er også en sikker starter. Ikke fordi han er jordens bedste fodboldspiller, men fordi han er bedst på den position han nu engang spiller.

Du må meget gerne foreslå opstillinger uden Kuyt - men i givet fald er han ikke LFC-spiller mere. Det er fint nok at du og andre ikke ønsker vores topscorer og manden med flest assists på holdet - men tag de realistiske briller på. Tangerede manden egentlig ikke lige Aldo's rekord med mål i flest antal kampe i træk eller var han en enkelt kamp fra? Sådanne spillere ryger da ikke på bænken i den virkelige verden - i folks virtuelle computerspilsverden måske. Men der hvor græsset gror? No way.

Man kan også godt argumentere for at Carra skal sættes på bænken - men hvem tror på den? Der skal findes en afløser, ja - men med mindre Carra bliver skadet eller oplever en ekstrem forringelse af hans spilstandard, så spiller han jo i næste sæson. Men helt enig i at der skal findes en afløser - men måske har Kenny & Co. ham allerede gående i truppen? Der skal også findes en afløser for Stevie G. på sigt - vi ved ikke hvor længe han kan holde niveau. Men manden bliver jo ikke sat af...

Så realitetssans ind i vore transferønsker - forstået på den måde at vi måske nok bør tage hensyn til hvad vi allerede har i truppen og blandt de unge fremadstormende gutter.

Men derfor kan FSG da godt smide en bombe i løbet af sommeren... sandsynligheden er nok bare ikke så stor. Jeg tror vi får hvad vi kommer efter. I første omgang en forstærkning af truppen ude til venstre.
Up The RedMen... we go again!

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » torsdag, 26. maj, 2011 21:23

AJ skrev:
Østergaard skrev:Hvordan spår du så liverpools formation efter ferien, altså hvis vi køber Mata, måske endda også Aguero, og folk mener at vi skal til at spille 4-3-3? Hvor ser du Kuyt? På banene og Mata på bænken?
Hvordan jeg spår den? Lucas starter med garanti inde. Gerrard sikkert også. Det samme med Suarez. Det bliver altså Meireles og Carroll på bænken. (jeg tror dog ikke vi henter to så gode offensiv spillere).

.....Lucas...Gerrard
Mata....Suarez.....Kuyt
...........Aguero

Roter spillerne som du har lyst.
Jeg mente nu mere hvordan du ser vi køber ind og derefter vil stille op med dem? ;-)

Jeg syntes det er vigtigt at gå efter det målene jo nu engang er, hvilket er er at vi snarest skal bringe os tilbage i toppen, og det kræver altså en række klasse spillere og ikke mindst mere kreativitet i vores angrebsspil, som nok pt. kun laves af Suarez ;-).

Så grunden til at jeg syntes det kunne være perfekt med 4-3-3:

Reina

Johnson--Carra--Agger--Baines

------------Lucas-------------
----Gerrard--------Adam----

Mata-------------------Suarez
-----------Carroll-------------

Bænk: Meireles, Kuyt, Fridel, Skrtel, Marveaux, Maxi og Kelly.

1. Midtbanene vil blive meget centreret og med en masse plads til Baines og Johnson, som der vil være mindre af hvis vi nu spillede med 4 på midten.
2. Lucas kan ligge og gøre det han er bedst til, at hjælpe vores backs når de går frem.
3. Suarez og Mata har en fantom sparketeknik og kan gå ind i banene og skyde eller spille Baines eller Johnson i et overlab, som så kan skyde den i panden på Carroll.
4. Det vil netop give Carroll en masse gode indlæg, som jeg mener han har fået for få af siden sin ankomst.

Mata, Baines, Adam, Marveaux og Fridel, vil nok koste 430 millioner samlet ;-).

Men jeg tror nu at King Kenny vil spille 4-4-2:

Reina

Johnson--Carra--Agger--Baines

Turan--Gerrard--Lucas--Mata

----------Suarez------------

----------Carroll-------------

Bænk: Meireles, Kuyt, Marveaux, Friedel, Skrtel, Spearing og Kelly.

Marveaux, Friedel, Mata, Turan og Baines, vil nok koste 450 millioner.

Kald mig bare dum, men jeg tror at hvis vi får 2 klasse kanter Young+Mata eller Mata+Turan, så starter Kuyt ikke inde i en 4-4-2, men gør vi ikke det at vi køber 2 klasse wings/kanter så starter Kuyt inde, vil jeg mene. Jeg håber skam vi køber 2 nye klasse wings, som har teknik og fart i bentøjet, for jeg syntes at det er i høj grad det vi mangler så vi kan få slået indlæg fra baglinien til Carroll og så selvfølgelig at jeg ønsker at vi spiller en gang flot fodbold, med en masse kreativitet.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 26. maj, 2011 21:53

Belloni * -

Jeg mener ikke, at Wass er hentet som erstatning. Han er jo bare købt gratis i Brøndby. Han er vel okay, men de køber nok en ny venstre back, jeg er lidt ligeglad ;)
You'r Never Walk Alone. ///

Besvar