Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kriller

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kriller » torsdag, 26. maj, 2011 22:00

Der er godt nok mange rygter for tiden, det er svært at bedømme hvilke rygter der faktisk er noget i. Hvis jeg skulle dele nogle af spillerne op i par - hvor jeg tror vi henter den ene vil det se således ud:

Enrique/Baines
Mata/Downing (Young hvis ikke Scum rygterne taler sandt)
Adam/Matuidi
Cahill/Dann
Maveaux/Jarvis

Hvis man henter en spiller fra hvert par vil jeg mene man er kommet betragteligt styrket ud af vinduet - ja vi drømmer alle nok om større stjernespillere, men man må også have respekt for at vi ikke er i CL, hvilket gør det sværere. Jeg håber selvfølgelig også på en af de "stjernespillere" der er, eller har været nævnt: (top of my head) Aguero, Hazard, Hulk, Falcao, Lukaku, Coentrao o.s.v..

Uanset hvad så er jeg sikker på vi får en travl sommer, jeg tror dog folk bliver skuffet hvis de forventer vi henter flere spillere fra dem jeg kalder "stjernespillere" - det skulle dog ikke undre mig om de hentede en enkelt, hvilket jo oveni flere andre spændende handler ville gøre det til en ret vild sommer IMO.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » torsdag, 26. maj, 2011 22:07

Jan skrev:Vi køber sgu da ikke en mand i januer for 35 mio. £ for at han ryger ud uden at have spillet mere end et par håndfulde kampe! Dette skal ej heller være en Kuyt-diskussion, men når manden er topscorer og manden med flest assists, en af de første på holdkortet og et af de mest sikre holdepunkter og så der tales om at 1) bænken manden (hvilket vil være direkte absurd) eller 2) sælge ham (dumt, men man kan jo få et stort tilbud man ikke kan sige nej til) ja så er jeg stået af.
Ville ønske en smule realisme i diskussionen - set fra en pragmatisk vinkel hvor vi tager hensyn til hvad vi har i truppen i dag og hvad der seriøst kan gøres for at ændre nogle ting til det bedre. Vi skifter jo ikke en hel trup, vel?

Edit: Skovdahl havde Carroll skadet - fair nok, eller var det glemt ;)
Det er jo ikke kun Kuyt og Carroll, men også Carra, Skrtel, Lucas og Meireles, der i tide og utide er blevet bænket i diverse startopstillinger. Og en spiller som Kelly glemmes ofte.

Men der er i det hele taget noget lidt mærkeligt ved startopstillinger. Det bliver måske aktuelt i næste sæson at operere med en nogenlunde fast startopstilling, fordi der ikke er europæiske kampe, men ellers er et depth chart jo mere interessant. Jeg tror desuden ikke, at der er en startopstilling, der i udgangspunktet er den bedste uanset modstanderen. Det kræver en afsindig finpudsning af konceptet og nogle helt afsindig gode og fysisk stærke spillere, for at det kan være aktuelt.

Der kan selvfølgelig være en gruppe 'untouchables' som under Rafa, men ellers synes jeg, at det f.eks. er mere interessant at se på, hvordan en spiller som Young eller Lavezzi øger de taktiske muligheder. Jeg har skrevet det før, men jeg tror ikke nødvendigvis, at spillet bygges op om Carroll. Jeg tror i stedet, at KD vil have et taktisk fleksibelt hold, hvor pasningsfodbold og bevægelse er centralt, men stadig parametre man kan justere og præge. Skal holdet søge flere indlæg og gennembrud på kanten, eller skal man søge ind over midten og den slags.

Ang. Enrique så har han to umiddelbare fordele, hvis købet til venstrekant bliver Mata. I så fald vil Enrique kunne kommunikere problemfrit med Mata og agere en slags tolk under kampene - selvfølgelig i begrænset omfang. Og så kender han Carroll og ved, hvordan han skal spilles i feltet og udenfor. Hvis LFC står overfor en større udrensning til sommer, så kan der opstå nogle problemer med den indbyrdes forståelse og sammenspillet. Selvom Enrique også vil være en ny mand i LFC, så tror jeg, at han ville have lettere ved at falde hurtigt til end eks. Coentrao. Leighton Baines er dog drømmesigningen her imø.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 26. maj, 2011 22:18

Så udviklede tråden sig til at handle lidt om Kuyt. Passer mig fint, da han er lidt speciel.

I mine øjne har Kuyt igennem længere tid været ånden på holdet. Han er manden bag vigtige scoringer og assists. Og han er manden, der går forrest og viser vejen, når der skal arbejdes og kæmpes for sagen.

Han er ikke fredet i startopstillingen, men der er i mine øjne ikke mange i verden, der kan slå ham af. Slet ikke i de store kampe.

Jeg forestiller mig, at vi køber to offensive spillere. Om det bliver to deciderede kanter eller en kant og en angriber er lidt uvist. Personligt håber jeg Mata/Young og Aguero, men det er måske at sigte efter stjernerne. Skulle det ende med to af disse verdensklassespillere, ser jeg dog ikke ikke nødvendigvis Kuyt trække nitten.

Realiteten vil nok blive noget rotation. I hvert fald i starten indtil Kenny ved, hvem der spiller bedst sammen. Samtidig vil det også afhænge af modstanderne.

Men for at opsummere min holdning, så er Kuyt lige så god som de største navne på kantspillere, der er nævnt i denne tråd og bedre end de fleste. Derfor vil han starte, hvis vi ikke får to fra den absolut øverste hylde. Og får vi to af disse verdensklassespillere, vil han starte lige så ofte som dem... eller mere - efter et rotationsprincip. Tror jeg.

Håber ikke, at det blev for meget gentagelse.

EDIT: Carroll, Gerrard og måske Suarez vil være lige så udsat for rotation, som Kuyt og de nye.
Senest rettet af texy torsdag, 26. maj, 2011 22:33, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Brugeravatar
pimpefar
Indlæg: 549
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 17:49
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pimpefar » torsdag, 26. maj, 2011 22:31

Er enig med Jan og Fribytter. Folk lader fantasien løbe af med sig når de laver dise 'ønske-startopstillinger'.

Skrtel er vel bænket i næsten alle folks startopstillinger. Manden var altså den mest brugte outfield-spiller hos os denne sæson!

Kenny er også somewhat konservativ, så jeg tror ikke på de store udskiftninger på de faste pladser på holdet denne sæson. Læg dertil hans udtalelse om at truppen kun har brug for tweaks eller hvordan det nu var.

Som jeg ser det har vi en stamme på holdet næste sæson der hedder: Reina, Carra, Skrtel, Lucas, Gerrard, Kuyt og Suarez (og forhåbentlig Carroll). Måske også Johnson hvis han er fit (han kan dog bruges på begge backs, hvis der er problemer).

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre af Agger. Er han fit tror jeg han ryger ind i rotation med Carra og Skrtel, men decideret at kalde Skrtel backup og sætte ham på bænken næste sæson, tror jeg ikke kommer til at ske efter hans netop overståede sæson.

Det giver plads til nye folk på den ene back og på midtbanen. Ved køb af en VB og en venstrekant, der begge er tiltænkt en fast plads, har vi 11 mere eller mindre faste mand og en solid bænk, der giver mulighed for diverse taktiske justeringer skulle modstandere eller skader gøre det nødvendigt.

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » torsdag, 26. maj, 2011 22:39

Hvis vi lader vores blonde hollænder ligge, så er jeg meget enig med Fribytter i, at startopstillinger er en underlig fisk. Vi er mange (heldigvis) fans af vores klub der har sine holdninger og sine ønskede måder at spille fodbold på. Nu er vores trup i dag jo ikke just Kenny's trup. Det er Rafa's og til dels Roy's. Truppen vi har nu må være udgangspunktet. Nogle må selvfølgelig forlade klubben efter at have fået chancen for at vise sig overfor Kenny og Clarke, men ikke har slået til. Jova og CP som åbenlyse eksempler. Ngog ligeså. Soto ryger fordi han er for gammel og vi har sikkert unge folk der er mindst ligeså gode.

Kenny skal finde et mix som trænerteamet føler kan bringe os tilbage hvor vi hører til. Det er klart at Suarez og Carroll tilhører denne gruppe. SG og Carra er selvskrevne (endnu). Pepe er også i kliken, ligesom Kuyt og Lucas. Raul og Johnson måske også. Agger hvis han er fit. Og Skrtel har spillet sig ind også. Disse spillere skal suppleres. De unge Flanno, Robinson, Shelvey og ikke mindst Kelly er meget tæt på. Jay Spearing har måske spillet sig længst frem i køen af de yngre lokale lads. Så er det jeg tror man skal kigge på hvad der så mangler. Kenny har vist de ovenstående spillere tillid (ikke dermed sagt at han ikke køber erstatninger/konkurrenter). Venstrebacken er det største problem imø. Dernæst venstre midt. Maxi er en spiller der popper op hist og pist og som over en sæson kan gøre utrolig nytte. Han bliver, det er jeg sikker på, men ikke som decideret førstevalg. En "reserve"-angriber kunne jeg også forestille mig vi hentede. Ngog er ikke fremtiden som det ser ud pt. Carroll og Suarez er de to forreste (opstilling ikke taget in mente). Kuyt er en "rimelig" erstatning, men vi skal have en mand derudover der kan banke nogle kasser ind, måske som sub - 5 til 8 PL-kasser årligt afhængig af skadesfrekvens.

Det må som det ser ud være prime targets. Skulle jeg selv have lov at vælge fra alle hylder ville det nok være Baines, Arda Turan og... angriber ved jeg faktisk ikke. En slags supersub tror jeg. En vi kan smide ind og lave ravage og som er et reelt alternativ til de 3 normale angriber vi stiller med. Pacheco - tror jeg faktisk ikke på, men jeg har nok set for lidt til at kunne bedømme ham ordentligt.

Og nå ja, så en ny reservekeeper. I grunden har dette ikke den store betydning da Pepe vil stå alle kampe og jeg er ikke sikker på han giver domestic cups fra sig i næste sæson uden EC-bold! Men, vi skal jo have en erstatning der kan gå direkte ind på en så vital plads.
Up The RedMen... we go again!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 26. maj, 2011 23:42

Ifølge Balague - interesse for Mata (som han kalder et bargain til 18-22m euro) og Enrique (hvis defensive kvaliteter LFC dog betvivler). Coentrao er foreløbig en and...

http://www.talksport.co.uk/radio/kickof ... trao-no-go
Kloppite

Brugeravatar
pimpefar
Indlæg: 549
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 17:49
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pimpefar » torsdag, 26. maj, 2011 23:52

texnymann skrev:Ifølge Balague - interesse for Mata (som han kalder et bargain til 18-22m euro) og Enrique (hvis defensive kvaliteter LFC dog betvivler). Coentrao er foreløbig en and...

http://www.talksport.co.uk/radio/kickof ... trao-no-go
Han sagde desuden dette om Torres:

"LFC looked for strikers all over the world. Knew torres wanted out. LFC made torres the Villain".

og noget a la: Torres had a shock that chelsea is not a family orientated club or community team like Liverpool was.

Og noget om nogle uoverenstemmelser med Drogba.

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pede » fredag, 27. maj, 2011 00:08

pimpefar skrev: Han sagde desuden dette om Torres:

"LFC looked for strikers all over the world. Knew torres wanted out. LFC made torres the Villain".

og noget a la: Torres had a shock that chelsea is not a family orientated club or community team like Liverpool was.

Og noget om nogle uoverenstemmelser med Drogba.
Jeg ved godt det ikke er pænt at sige, eller på nogen måde særlig politisk korrekt at være skadefro - men jeg kan ikke lade være.

Han kan sejle sin egen sø, den kære spanier. Han fortjener ikke en second chance.

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » fredag, 27. maj, 2011 06:51

"Liverpool have agreed a fee of £25m for Benfica’s Fabio Coentrao, according to reports originating in Portugal. The Reds have been linked with just about every left-back in the land this season, but the 23-year-old is thought to be top of the wanted list to fill a problem position at Anfield."



http://www.kopsource.com/liverpool-agre ... -coentrao/

Brugeravatar
Panzerviking
Indlæg: 70
Tilmeldt: onsdag, 20. jan, 2010 20:37
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Panzerviking » fredag, 27. maj, 2011 09:20

Det er snart blevet påpeget et par gange at Coentrao-handlen er en and -- en nyhed, som er blevet genbrugt fra en avis engang i marts. Der er umiddelbart ingenting i den, som Guillem Balague også siger.
Let off some steam, Bennett!

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LarsU » fredag, 27. maj, 2011 09:27

Synes det ser ud som der går kraftige RAWK/Twitter-rygter om, at en aftale med Blackpool om Adam til 7 mio pund skulle være på plads. Til den pris er det okay med mig, men ellers synes jeg faktisk ikke, vi har den helt store brug for ham.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 27. maj, 2011 10:12

LarsU skrev:Synes det ser ud som der går kraftige RAWK/Twitter-rygter om, at en aftale med Blackpool om Adam til 7 mio pund skulle være på plads. Til den pris er det okay med mig, men ellers synes jeg faktisk ikke, vi har den helt store brug for ham.
Han bliver en breddespiller, men det er også vigtigt med en god bredde. Ok til de penge du nævner.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Mercu

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mercu » fredag, 27. maj, 2011 10:19

Kelly skrev:
LarsU skrev:Synes det ser ud som der går kraftige RAWK/Twitter-rygter om, at en aftale med Blackpool om Adam til 7 mio pund skulle være på plads. Til den pris er det okay med mig, men ellers synes jeg faktisk ikke, vi har den helt store brug for ham.
Han bliver en breddespiller, men det er også vigtigt med en god bredde. Ok til de penge du nævner.
Jeg tror faktisk han kan overraske. Jeg mener han har mange af de samme kvaliteter som Alonso. Han er farlig på dødbolde, og god til at fordele spillet.

Jeg mener han er et godt køb. Men det må betyde et endeligt farvel til Aqua.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 27. maj, 2011 11:02

Liverpool FC: David Ngog can go – but only for £8m

http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... z1NXddI24H

LIVERPOOL have slapped an £8million price tag on striker David Ngog.

The Reds are prepared to sell the 22-year-old Frenchman who is keen to secure regular first team football.

There have been a number of enquiries from clubs across Europe, including Newcastle United, but there have so far been no bids matching Liverpool’s valuation.

Ngog has scored 19 goals in 94 appearances for the Reds since his £1.5million move from Paris St Germain three years ago.

The former France Under-21 international made 18 starts and a further 20 substitute appearances this season but his chances were severely limited following the Reds’ £57.8million swoop for strikers Luis Suarez and Andy Carroll in January.

Ngog was handed just two starts under Kenny Dalglish – both in the Europa League, and five of his eight goals this term came in Europe.

A fee of £8million would represent a big return on Liverpool’s investment but they believe it’s a fair amount for developing Ngog from an unknown rookie into a relatively experienced top flight frontman.

As well as listening to offers for Ngog, Liverpool are set to step up their pursuit of Aston Villa’s Stewart Downing after he shelved contract talks.

The England winger has said he is at “a major crossroads” in his career and has no interest in discussing a new deal with Villa.

Meanwhile, Reds transfer target Charlie Adam admits he’s desperate to stay in the Premier League – but the midfielder insists his fate lies in Blackpool’s hands.

The Reds had an £8million bid rejected for the 25-year-old during the January transfer window and Kenny Dalglish is set to make another approach this summer.

“My future is that I want to play in the Premier League,” Adam said.

“I want to play at the top and hopefully the opportunity comes.

“At the end of the day, my future will get sorted one way or another. It’s not me who makes that decision.

“The club will make the decisions about what it wants to do. It isn’t down to Charlie Adam. I have got a year left on my contract so we will see what happens.”

Blackpool boss Ian Holloway recently warned it will take a bumper bid – in excess of the £8million offered by the Reds in January - to convince them to sell the former Rangers midfielder.

“If people don’t pay us the right respect and don’t pay us the right amount of money, Charlie won’t be going anywhere,” he warned.

Newcastle mean- while, have not given up hope of convincing Jose Enrique to stay at St James’ Park.

The Spanish left-back, who has attracted interest from Liverpool, will sit down for talks over a new deal next week.

Enrique has a year remaining on his current contract.

N'Gog er til salg - nu officielt. Prisen er ok, han er ung og har en del erfaring efterhånden. Og dem vi kigger på er the usual suspects. Derudover giver Halloway den som Martin O'Neil igen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » fredag, 27. maj, 2011 12:07

8 for N'Gog vs. 8 for Adam? Så vi bytter breddespiller uden tiltro ud med breddespiller men med tiltro? Fint med mig. Selvom jeg ikke forstår vi køber Adam.
Badooo siger, hvad han mener!

Besvar