Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Mikkel K
Indlæg: 1540
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:24
Geografisk sted: Århus C
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mikkel K » lørdag, 25. jun, 2011 18:22

Ben Smith (Times) på twitter:

bensmith_Times Ben Smith
#LFC expect to complete deals for Charlie Adam/Stewart Downing by Monday. (via @TonyEvansTimes)

#LFC will pay £8m for Adam, £16m for Dowming. Meireles may be allowed to leave if right cash offer comes in.
Billede

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 25. jun, 2011 18:43

Mikkel K skrev:Ben Smith (Times) på twitter:

bensmith_Times Ben Smith
#LFC expect to complete deals for Charlie Adam/Stewart Downing by Monday. (via @TonyEvansTimes)

#LFC will pay £8m for Adam, £16m for Dowming. Meireles may be allowed to leave if right cash offer comes in.
Så er det at jeg håber at Ben Smith tager fejl.
Downing ind til noget nær det samme som man united købte Young for, og hvorfor?
For at kunne "føde" Andrew Carroll? Pyha, projekt Carroll bliver godt nok dyrere og dyrere. Forhåbentlig ved Kenny hvad der skal til.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » lørdag, 25. jun, 2011 18:58

Jeg kan godt lide tanken om at Adam skal til liverpool, han kan i mit hovede blive enormt vigtig for os, specielt i en 4-3-3, hvor han i Blackpool, som iøvrigt spillede samme system, hurtigt fik bolden fra inden midten og præcist ud til en af kanterne! Så ja tak til Adam, fra min side af.

-En ting som alle herinde fantastisk nok, er næsten er enige om, er hvad vi manlger til start 11eren!

Downing vil jeg også rigtig gerne have, hvis altså han ikke blive det eneste kantkøb. Jeg tror, at vi går efter 2 kanter og det ville da være skide godt med Downing og Mata.

Zapata ville også være rigtig godt!

Det hele ser jo godt ud! ;-)

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. jun, 2011 20:20

Dejligt med en god solid debat. Jeg vil prøve at give mit syn til kende, om hvorfor vi ser ud til at købe Adam og Downing.

Det vi mangler er simpelthen spillere der kan lave assist - og det kan de to. Hvis vi ser på top 20 over assist, så har Arsenal og Man U to i top 10. Mens Dirk er vores eneste repræsentant på en 19. plads med 8 assist. Og det skal der laves om på!

Vi skifter spilsystem med King Kenny ved roret. Nu skal der spilles pass and move, hvor bolden skal køre rundt mellem spillerne, og det kræver at flere kan ligge den målgivende aflevering. Vi har i et par sæsoner været for afhængige af Gerrard/Torres konstellationen, og det har til tider været for nemt at dæmme op over for. Og når en af dem var skadet, så lignede vi en vingeskudt måge.

Adam og Downing lå i sidste sæson på 9. pladsen med hver 9. assist. De har altså bevist at de kan lave assist i PL. Og det mangler vi. I sidste sæson scorede vi kun 59 mål, hvilket dels skyldes Roys tilgang, en Torres ude af form osv. Men vi mangler altså folk der kan lave assist, og det kan både Adam og Downing hjælpe os med.

Valget står ikke mellem Downing eller Mata, da Mata også kan ligge bag Carroll. Ingen af dem er typiske vings, og det gør intet, da vi kigger efter backs der kan komme i overlap, det er derfor vi kigger på Clichy, Enrique og Cissokho. Vi mangler kvalitet i dybden, og ingen siger at Downing eller Mata skal spille hver kamp. Det kunne være dejligt, hvis vi havde overskud til at hvile spillere og samtidig køre en sikker sejr hjem.

Ja, vi har Lucas og Spearing, men de laver ingen assist, og det gør Adam. Derudover bibringer både Adam og Downing med erfaring i PL. Og det kan man ikke få nok af.

Lidt stats: http://www.premierleague.com/page/Statistics
Senest rettet af Hr. Drejer lørdag, 25. jun, 2011 23:11, rettet i alt 2 gange.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

dphreak
Indlæg: 517
Tilmeldt: onsdag, 22. sep, 2010 22:03
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af dphreak » lørdag, 25. jun, 2011 23:09

Hr. Drejer skrev:
Så kan det vist ikke siges mere elegant! Man kan diskutere prisen på og kvaliteten af de spillere vi ser ud til at få, men når man stiller det op på den måde må det være svært at argumentere imod.

Jeg tror på projektet, ikke kun fordi Kenny gør, men også fordi både Adam og Downing i mine øjne er nogle solide herrer som bringer noget tilstedeværelse til banen - og Hr. Drejer får det jo til at lyde som om vi kommer til at skovle mål ind i næste sæson med de to der på banen.

Mht. prisen på spillere så må jeg indrømme at jeg er lidt ligeglad med at vi betaler lidt overpris hvis vi så til gengæld får de spillere vi vil have. Kenny har en vision og den kræver uden tvivl en bestemt type spillere - og hvis der kun er 1-2 af dem ledige så er det med at slå til...

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » søndag, 26. jun, 2011 01:25

Hr. Drejer skrev:Det vi mangler er simpelthen spillere der kan lave assist - og det kan de to. Hvis vi ser på top 20 over assist, så har Arsenal og Man U to i top 10. Mens Dirk er vores eneste repræsentant på en 19. plads med 8 assist. Og det skal der laves om på!
Iøvrigt er det interessant at bemærke at Hendo ligger på en delt førsteplads for Sunderland med 5 assists. Han må på trods af det beskedne antal vel også være tiltænkt en rolle, hvad angår vores manglende assists.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » søndag, 26. jun, 2011 10:09

Så er vi rygtet til Lennon og jeg kan kun sige et stort ja tak til den handel. Han er meget ung, lynhurtig, massere indlæg, kan sætte sin direkte modspiller, mange mener at vi skal købe englændere og selv det kan han jo stå indenfor! :D

-Lennon blev i sin tid hentet til Spurs af netop DC og det skulle have et meget godt forhold.
-Lennon har inddirekte sagt at han gerne vil til LFC.

Jeg synes det bliver enormt spænende at se hvilke 2 fløje Dalglish køber.

Lennon og Mata, ville sgu være klasse.

Efter hvad jeg har set indtil videre er vi ihvertfald ikke bange for at bruge penge!

Jeg stoler 100% på KD!

Zapata, Mata, Lennon, Clichy, Adam og Henderson, det ser efterhånden meget godt ud!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14383
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 26. jun, 2011 10:18

"We're not racist, we only hate the mancs"

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 26. jun, 2011 11:08

Emmy skrev:Spændende med Lennon, men er 20 mio £ ikke ret voldsomt?

http://www.metro.co.uk/sport/867489-aar ... l-transfer?

http://www.footylatest.com/liverpool-in ... star/22942?

Lennon stort JA TAK. Han er super god.
Kunne de hente Lennon, Moussa Sissokko, Mata og Gaël Clichy, så er jeg langt mere end tilfreds.
Det kunne være sjovt at supplerer med Wickham, såfremt Ngog gerne vil videre og prøve noget andet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

nielsen
Indlæg: 73
Tilmeldt: mandag, 30. aug, 2010 07:48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nielsen » søndag, 26. jun, 2011 11:26

Et startformation som denne vil absolut ikke gøre noget :)


Reina

Johnson-Skrtel/Carra-Agger-Clichy

Lennon-Lucas/Adam-Gerrard-Mata/Downing

Caroll-Suarez

den vil godt nok sparke røv :)

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 26. jun, 2011 11:33

nielsen skrev:Et startformation som denne vil absolut ikke gøre noget :)


Reina

Johnson-Skrtel/Carra-Agger-Clichy

Lennon-Lucas/Adam-Gerrard-Mata/Downing

Caroll-Suarez

den vil godt nok sparke røv :)
Av, av og atter av!
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristoffer » søndag, 26. jun, 2011 11:44

Emmy skrev:Spændende med Lennon, men er 20 mio £ ikke ret voldsomt?

http://www.metro.co.uk/sport/867489-aar ... l-transfer?

http://www.footylatest.com/liverpool-in ... star/22942?
20 mio £ er grotesk for Lennon. Han minder mig en del om Rommedahl, dog med en smule højere kvalitet på den sidste tredjedel. Desuden tvivler jeg på, at vi igen skal til at spille 4-4-2, som bliver foreslået.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » søndag, 26. jun, 2011 11:50

Det er så pisse fedt, at vi er linket til så mange engelske spillere. De ved, hvad det handler om og garantere en indsats. Det er tydeligt, at KD vil bygge et hold, der ca. har de samme kompetencer og stil som det hold, han sidst havde fornøjelsen af at stå i spidsen for i sin tid i Liverpool. Og det gik jo godt den gang, så denne filosofi må meget gerne give potte endnu en gang.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 26. jun, 2011 12:01

Aarhus skrev:Det er så pisse fedt, at vi er linket til så mange engelske spillere. De ved, hvad det handler om og garantere en indsats. Det er tydeligt, at KD vil bygge et hold, der ca. har de samme kompetencer og stil som det hold, han sidst havde fornøjelsen af at stå i spidsen for i sin tid i Liverpool. Og det gik jo godt den gang, så denne filosofi må meget gerne give potte endnu en gang.
Enig hvis de rigtige britiske spillere vælges. Og suppleres med et par kanonprofiler udefra.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 26. jun, 2011 12:05

Jeg synes efterhånden, der tegner sig en tendens: Vi er klar til at fyre en masse pund af på engelske andenrangsspillere. Det bliver spændende at se om Henderson, Adam og Downing kan finde et højere niveau i deres spil, når/hvis de ankommer til klubben. For det skal de. Vi er Liverpool, ikke Blackpool og Sunderland. Der er en stor forskel, og bare fordi man er engelsk og bliver købt for en høj pris, betyder det ikke, at man har den fornødne klasse til at spille for Liverpool.

Hvis alle de føromtalte handler går hjem, hviler der sig et kæmpe pres på Comolli og Dalglish. Vores bredde i spillertruppen bliver helt sikkert forbedret, men samtidig kunne vi også potentielt have købt færre, men bedre og dyrere spillere for de mange penge.
Best in the world at everything I do.

Besvar