Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » søndag, 04. sep, 2011 11:45

JTN skrev:
John Barnes skrev:
Arda skrev:Ændrer ikke min mening, men nu følger jeg jo heller ikke med i Man Us kampe, hvilket jeg kan forstå i gør. Den slags gider jeg ikke spilde min tid på.

El Pistolero all the way. :gunfire: paw-paw-paw
+1

Jeg gider heller ikke og bruge knap 2 timer af mit liv, på at se Man U mod Fulham eller hvilket som helst andet hold. De eneste gange jeg ser det hold er når det er mod os. En gang imellem ser jeg dem hvis de spiller mod en af de andre store. Men selv her gider jeg ikke altid, at se dem. Jeg hader dem som pesten, ligesom alle andre Liverpool fans gør, og jeg magter ikke, at se på Scum fans eller Fergie der jubler over en scoring. Jeg bliver negativ, af at se dem så derfor lader jeg bare vær! 8-)
Et lidt puritansk valg, men egentlig forståeligt nok. Jeg plejer, at se om der en chance for at det andet hold kan vinde, og når den forsvinder slukker jeg fjernsynet. I går dog virkelig glip af noget, når i ikke ser, hvordan Barca lammetæver dem i cl-finalerne.
Lige en Champions League finale er en undtagelse! ;)
Billede

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 04. sep, 2011 13:42

Alex Brockins skrev:Jeg er ked af at skuffe dig, men Rooney er - desværre - bedre.
Rooney er i mine øjne hamrende ustabil. Genial i en periode og mellemklasse i den næste periode.
Kloppite

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » mandag, 05. sep, 2011 16:50

texnymann skrev:
Alex Brockins skrev:Jeg er ked af at skuffe dig, men Rooney er - desværre - bedre.
Rooney er i mine øjne hamrende ustabil. Genial i en periode og mellemklasse i den næste periode.
Enig! Mener det var i sidste sæson eller forrig hvor han havde en kæmpe scoringskrise og ikke havde lavet en kasse i rigtig lang tid og desuden spillede han elendigt! Ja jeg mener sågar, at han var bænket. Det er ikke den eneste gang hvor man har set, at han har haft en kæmpe spille mæssig krise. Når det så vender er han genial, derfor mener jeg ikke, at han er den bedste. Den bedste spiller i Premier League skal være stabil hele sæsonen igennem sæson efter sæson og det mener jeg ikke at Rooney er.
Billede

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 05. sep, 2011 17:19

Nu synes jeg, at Rooney har været okay stabil i ret lang tid efterhånden.

Og hvis det handler om ikke at have scoringskriser, så tror jeg alt andet lige at Rooney er en bedre afslutter end Suarez. Ikke at det er det alt afgørende, men du stillede selv indirekte præmissen op.
Best in the world at everything I do.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 05. sep, 2011 18:32

texnymann skrev:
Alex Brockins skrev:Jeg er ked af at skuffe dig, men Rooney er - desværre - bedre.
Rooney er i mine øjne hamrende ustabil. Genial i en periode og mellemklasse i den næste periode.
Har du set ham spille siden 1. januar?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 05. sep, 2011 20:27

AJ skrev:
texnymann skrev:
Alex Brockins skrev:Jeg er ked af at skuffe dig, men Rooney er - desværre - bedre.
Rooney er i mine øjne hamrende ustabil. Genial i en periode og mellemklasse i den næste periode.
Har du set ham spille siden 1. januar?
Ja, jeg har faktisk set ham spille siden han debuterede i PL, hvilket jeg også baserer min vurdering på - og ikke kun 3/4 år.

@ Alex Brockins

Luis Suarez:
Klubkampe spillet som senior - 182
Mål scoret som senior - 107
Gennemsnitligt mål pr. kamp - 0,59

Wayne Rooney:
Klubkampe spillet som senior - 287
Mål scoret som senior - 122
Gennemsnitligt mål pr. kamp - 0,43

Ser i mine øjne ikke ud som om, at Rooney er en bedre eller køligere afslutter end Suarez. Og inden argumentet om, at PL er en stærkere liga end dem Suarez har spillet i, så lad os da bare kigge på det ene område, hvor de burde være helt sammenlignelige.

Luis Suarez:
Landskampe spillet - 49
Mål scoret i landskampe - 21
Gennemsnitligt mål pr. kamp - 0,43

Wayne Rooney:
Landskampe spillet - 71
Mål scoret i landskampe - 28
Gennemsnitligt mål pr. kamp - 0,39

Og her vil jeg endda vove den påstand, at England møder flere "svage" modstandere end Uruguay (plus hvis PL argumentet skal være holdbart, så er England et hold med langt bedre spillere).

På trods af, at jeg her argumenterer for Suarez, så vil jeg personligt ikke kaste egen dom over, hvem der er PLs bedste. Jeg mener blot ikke, at det er Rooney.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 05. sep, 2011 22:45

Mit spørgsmål var skam helt reelt. Der er brugere herinde, der ikke ser Man Utds kampe.

Jeg ved ikke hvad det er du vil med dit indlæg. Der er dog ingen tvivl om, at Rooney har været skarpere end Suárez i år.

Jeg kan ikke se nogen på niveau med Rooney i øjeblikket. Og det er siden han er blevet rykket en tand længere tilbage på banen, at det har været tilfældet.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 05. sep, 2011 23:21

AJ skrev:Mit spørgsmål var skam helt reelt. Der er brugere herinde, der ikke ser Man Utds kampe.

Jeg ved ikke hvad det er du vil med dit indlæg. Der er dog ingen tvivl om, at Rooney har været skarpere end Suárez i år.

Jeg kan ikke se nogen på niveau med Rooney i øjeblikket. Og det er siden han er blevet rykket en tand længere tilbage på banen, at det har været tilfældet.
Nu følger jeg ikke synderligt meget med i manu, men han har da spillet den hængende angriber for dem i lang tid nu.

Han er virkelig skarp i øjeblikket, men lad os da håbe det aftager hurtigt.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7316
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 06. sep, 2011 03:10

AJ skrev:Mit spørgsmål var skam helt reelt. Der er brugere herinde, der ikke ser Man Utds kampe.

Jeg ved ikke hvad det er du vil med dit indlæg. Der er dog ingen tvivl om, at Rooney har været skarpere end Suárez i år.

Jeg kan ikke se nogen på niveau med Rooney i øjeblikket. Og det er siden han er blevet rykket en tand længere tilbage på banen, at det har været tilfældet.
Det fremstår da rimelig nøgternt, hvad texnymann vil med sit indlæg, han vil redegøre for, hvorfor han ikke ser Rooney som en bedre afslutter end Suarez, hvilket Alex Brockins mener, han er. Og måske samtidig, hvorfor Suarez er en bedre fodboldspiller end Rooney.

Rigtig fine statistikker texnymann, der virkelig belyser Suarez fænomenale målnæse. For mig er han en fuldstændig unik angriber med et målinstinkt udover det sædvanlige.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 06. sep, 2011 08:22

Mads T. skrev:
AJ skrev:Mit spørgsmål var skam helt reelt. Der er brugere herinde, der ikke ser Man Utds kampe.

Jeg ved ikke hvad det er du vil med dit indlæg. Der er dog ingen tvivl om, at Rooney har været skarpere end Suárez i år.

Jeg kan ikke se nogen på niveau med Rooney i øjeblikket. Og det er siden han er blevet rykket en tand længere tilbage på banen, at det har været tilfældet.
Nu følger jeg ikke synderligt meget med i manu, men han har da spillet den hængende angriber for dem i lang tid nu.

Han er virkelig skarp i øjeblikket, men lad os da håbe det aftager hurtigt.
Han har oftest spillet ren angriber, eller spillet som den yderste angriber af tre.

Det er dog rigtig han til tider har spillet second striker, men har ikke førhen fundet den balance som han har nu. Samtidigt var spillet ikke bygget op omkring ham på samme måde, som Man utd gør nu.

Nu er det opspil til Rooney mellem linjerne, hvor han derfra har 4-5 optioner i spillet. 1) han spiller den direkte til kanten, der har udført sit forfinteløb for at skabe sig rum. 2) Han vender med bolden, og vender sin direkte oppasser via teknik og fysisk styrke. 3) Han skifte spilretning ved et sideskift. 4) Han spiller småpasninger med de omkringliggende medspillere - midtbanespillere. 5) Han lægger bolden af, og den han lægger den af til, spiller kanterne dybt.

Det er mellem de 5 optioner, han har fundet balancen mellem, og Man utd har gennemført at han er omdrejningspunkt for deres opspil. Han har ikke spillet denne falske 9'er på samme måde tidligere. Tidligere havde han kun 1-2 optioner.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » tirsdag, 06. sep, 2011 09:23

Jeg tror, at det er hårtransplantationen, der gør forskellen mellem de to.

Tilbage til topic: Hvilke britiske spillere har kontraktudløb næste sommer ud over Cahill? Hvis vi ligger nogenlunde lunt i svinget til en cl-plads, skal truppen bolstres allerede i januar. Jeg kan forestille mig, at strategien om at hente spillertyper med evner og rette mentalitet videreføres, men samtidig kunne jeg godt tænke mig, at vi begynder at prioritere spillere med cl-erfaring på samme måde, som pl-erfaring har været en vigtig faktor i dette vindue.

En mulighed kunne være at se på det spanske overskudslager, hvor en spillertype som Pedro ville klæde ethvert cl-hold, men Afellay er nok mere realistisk. Keita kunne også være en kærkommen forstærkning på vores midtbane. Hos Merengues er der spillere som Lass og Marcelo, som muligvis kan lokkes til. Måske endda Kaká...
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 06. sep, 2011 10:37

JTN skrev:Jeg tror, at det er hårtransplantationen, der gør forskellen mellem de to.

Tilbage til topic: Hvilke britiske spillere har kontraktudløb næste sommer ud over Cahill? Hvis vi ligger nogenlunde lunt i svinget til en cl-plads, skal truppen bolstres allerede i januar. Jeg kan forestille mig, at strategien om at hente spillertyper med evner og rette mentalitet videreføres, men samtidig kunne jeg godt tænke mig, at vi begynder at prioritere spillere med cl-erfaring på samme måde, som pl-erfaring har været en vigtig faktor i dette vindue.

En mulighed kunne være at se på det spanske overskudslager, hvor en spillertype som Pedro ville klæde ethvert cl-hold, men Afellay er nok mere realistisk. Keita kunne også være en kærkommen forstærkning på vores midtbane. Hos Merengues er der spillere som Lass og Marcelo, som muligvis kan lokkes til. Måske endda Kaká...
Med den indkøbspolitik vi ligger for dagen og den trup, vi står med nu, ser jeg kun for mig, at vi styrker os med enten topklasse spillere som måske en Kaká, unge spillere med et usædvanligt talent a lá Coates eller spillere a lá Bellamy, som kan gøre jobbet umiddelbart, men som er en relativ kortsigtet løsning og til en fornuftig pris, hvor den helt rigtige til pladsen måske ikke lige er tilgængelig på tidspunktet.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1407
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » onsdag, 07. sep, 2011 10:35

Unge spillere der passer til vores filosofi (og med absolut talent) - der findes flere gode, men de 6 her spiller i klubber hvor de måske kan lokkes fra

Íker Munain - Athletico Bilbao, 18 år kant (måske vinter)
Juan Manuel Iturbe - FC Porto, 18 år angriber - lige skiftet til porto (hvem ved til næste sommer)
Erik Lamela - Roma, 19år off. midt - lige skiftet til roma (hvem ved til næste sommer)
Xherdan Shaqiri - Basel 19år kant/midt, må være klar til et skifte snart (måske vinter)
Adem Ljajic - Fiorentina 19år midt kom til Fiorentina i 2010 (måske vinter)
Neymar - Santos 19 år angriber (vildt jaget = vildt dyr)

Brugeravatar
Kristoffer
Indlæg: 860
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristoffer » onsdag, 07. sep, 2011 14:27

Jeg ser to spillere som rigtig spændende til vores trup i næste sæson:

Mario Gøtze fra Dortmund
Eden Hazard fra Lille

De to vil kunne gøre en forskel og måske hjælpe Suarez med den kreative del. Begge er meget fleksible og tager som regel et udgangspunkt i højresiden.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 07. sep, 2011 14:46

En af nyhederne på forsiden er, at vi jagter "den nye Suarez", og det er jo fint nok.

Men hvad med "den nye Chicharito"? Han skulle hedde Marco Bueno, være 17 år og fra Mexico, og han skulle vist have været på træningsophold i klubben i august.

Nogen der ved om der er kommet noget ud af det?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar