Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 05. okt, 2011 16:19

Hekkem skrev:
Alex Brockins skrev:Det sjove ved denne tråd er, at på trods af vi har brugt over 100 millioner pund på nye spillere siden januar, så er det de præcist samme positioner, vi skal forstærkes som før indkøbenen - måske med undtagelse af venstre back (yay, et indkøb der har vist sig god nok!)

- central forsvar
- central midtbane
- offensiv kreativ spiller (kant, wing etc.)
- angriber

"Jamen, de nye indkøb skal have tid til at vise sit værd!" - Jamen i så fald kan vi ligeså godt låse denne tråd, indtil de nye indkøb har "fået den nødvendige tid".
Før sommeren skulle vi hente
- En venstre back (Jose Enrique er hentet)
- En venstre kant (Stewart Downing er hentet)
- En central forsvar (Sebastian Coates er hentet)
- En højre kant
- En angriber (Bellamy er hentet)

Downing er - trods et par svage kampe - ganske brugbar på venstre kant
Coates skal vi have bragt i spil
Bellamy skal vi have bragt i spil

Henderson har skuffet og skal have tid og hans tid er ikke lige nu
Adam har skuffet og ikke vist sig at være holdbar nok

Coates kan vi ikke rigtig vurdere endnu. Bellamy har vi fået ind som både offensiv kant eller angriber. Central midtbane havde vi dækket af, men var dumme til både at sælge Meireles og samtidigt leje Aquilani ud.

Derfor mangler vi
- En central forsvar - til udskiftning af Skrtel
- En højre kant - der kan udfordre og er hurtig. Hvem sagde Adam Johnson
- En Central midtbane - Adam ikke god nok
- En angriber - Carroll har vist sig ikke være god nok
Hvad mener du med det? At Henderson ikke er god nok nu, men kan blive en fremtidig profil hos Liverpool?
For det giver eddermame ikke meget mening hos mig, hvis du afskriver Carroll, men ikke Henderson. Hvorfor skal Henderson have tid, hvis Carroll ikke skal?! Glemmer folk, at Carroll også er en ung gut. Henderson er 21. Carroll er 22, men Henderson skal have tid modsat Carroll. :dontknow:

På hvilke punkter er det lige, Henderson kan nå at udvikle sig så ufattelig meget, at han bliver god nok. Hvorimod Carroll allerede nu har vist, han ikke er god nok og heller ikke kan blive det, som det lader til du mener?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 05. okt, 2011 17:09

Arda skrev: Hvad mener du med det? At Henderson ikke er god nok nu, men kan blive en fremtidig profil hos Liverpool?
Netop det min mening er, så den har du forstået fint nok :army7:
Arda skrev: For det giver eddermame ikke meget mening hos mig, hvis du afskriver Carroll, men ikke Henderson. Hvorfor skal Henderson have tid, hvis Carroll ikke skal?! Glemmer folk, at Carroll også er en ung gut. Henderson er 21. Carroll er 22, men Henderson skal have tid modsat Carroll. :dontknow:

På hvilke punkter er det lige, Henderson kan nå at udvikle sig så ufattelig meget, at han bliver god nok. Hvorimod Carroll allerede nu har vist, han ikke er god nok og heller ikke kan blive det, som det lader til du mener?
Jeg ser der er større udviklingspotentiale hos Henderson, end der er hos Carroll. Henderson er langt mere bevægelig end Carroll. Carroll skal være i boksen, men ofte involverer han sig i de forkerte ting, således han ikke er det hvor det er forventet. Carrolls spil og udvikling virker endimensionelt, hvilket jeg ikke mener er tilfældet for Henderson. Der ligger et ukendt potentiale i ham.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 05. okt, 2011 17:13

Faktum er, at de begge er unge og deres udvikling slet ikke er ovre. Det gælder både Hendo og Carroll vil jeg lige slå fast. Kan ikke se, den ene skulle have længere snor end den anden og kan heller ikke se, Carroll skulle være mere endimensionel. Den eneste, der sætter grænserne er Carroll selv. Siden sit gennembrud i The Championship har han jo udviklet sig og den udvikling vil da kun fortsætte.

Carroll ville være fantastisk at have også i fremtiden. En ung mand som ham kan sagtens affinde sig med en plads på bænken nu og da, men at have ham som et våben man kan anvende fra start eller smide ind, vil jo være guld værd.

Lidt kvalitet på kanterne så skal han nok vise sit værd. Du fremhæver jo selv Adam Johnson som et bud på en højrekant og den mening er jeg helt med på. Masser af fart over kanterne fra Downing og Johnson ville virkelig gøre Carrolls potentiale endnu større.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 05. okt, 2011 17:18, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 05. okt, 2011 17:15

Arda skrev:Faktum er, at de begge er unge og deres udvikling slet ikke er ovre. Det gælder både Hendo og Carroll vil jeg lige slå fast. Kan ikke se, den ene skulle have længere snor end den anden og kan heller ikke se, Carroll skulle være mere endimensionel. Han har trods alt slået igennem tidligere end Hendo og den eneste, der sætter hans grænser er Carroll selv.
Henderson har så spillet længere tid i Premier League end Carroll har. Og måske der er en god grund til det?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 05. okt, 2011 17:18

Hekkem skrev:
Arda skrev:Faktum er, at de begge er unge og deres udvikling slet ikke er ovre. Det gælder både Hendo og Carroll vil jeg lige slå fast. Kan ikke se, den ene skulle have længere snor end den anden og kan heller ikke se, Carroll skulle være mere endimensionel. Han har trods alt slået igennem tidligere end Hendo og den eneste, der sætter hans grænser er Carroll selv.
Henderson har så spillet længere tid i Premier League end Carroll har. Og måske der er en god grund til det?
Ja, grunden er vel, at Newcastle rykkede ud af Premier League.

Carroll er en spiller, der slog igennem i The Championship og beviste sit værd der for dernæst at viderbringe det til Premier League og A-landsholds debut for England. Men lad os da endelig afskrive 22 årige Andy Carroll nu.

Så måske beretter det bare om større succes for Carroll på kortere tid.

Men for mig handler det ikke om, at sammenligne Henderson og Carroll og om, hvem der er bedre. For mig handler det om, at de bør behandles lige retfærdigt. Jeg ser ingen grund til man kan afskrive Carroll allerede, men ikke Henderson.

Jeg må så samtidig indrømme, at jeg stadig har tilgode at se, hvad det er der gør Henderson så speciel og en fremtidig satsning. Han har hverken vist noget i LFC eller til U21 EM, hvor jeg havde store forventninger til ham.

Jeg tror, Hendo slår igennem i LFC, men jeg tror såsandelig også, Carroll slår til.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 05. okt, 2011 21:06, rettet i alt 3 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » onsdag, 05. okt, 2011 17:27

Robbie_God_Fowler skrev:
Mercu skrev:Jeg tror vi ville får et langt bedre hold, og udnytte Henderson langt bedre, hvis vi spillede ham centralt.

Jeg så gerne følgende midtbane:

---------------Lucas---------------
Kuyt--Stevie------Henderson__downing.

Henderson ville komme ind på sin "rigtige" plads, vi ville få en langt hurtigere midtbane end med Adam. Tror det kunne blive en succes.

Men en central midtbane spiller mere ville absoult gavne holdet.
Meget enig i valget af ovenstående midtbaneformation. Henderson er bevægelig og pasningsstærk og vil gøre det langt bedre i en central rolle end i en forskudt rolle på højre midtbane, hvor det er tiltænkt, at han nogle gange skal søge ind centralt. Denne rolle har han indtil videre ikke magtet. Derudover synes jeg vi mangler en højre kantsspiller, alla Valencia, der er solid i både offensiven og defensiven. Spilleren skal ikke være nonchelant, men være en arbejdshest, der dog har speeden og de boldmæssige kvaliteter til at indgå i pass and move konceptet - af den grund referencen til Valencia.
Jeg synes at Adam Johnson ville være en oplagt mulighed til højrekanten.

Herudover en stabil og hurtig central forsvarsspiller på omkring 25 år til at tage over for Carra.

Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Janse » onsdag, 05. okt, 2011 19:54

Hekkem skrev:Henderson har så spillet længere tid i Premier League end Carroll har. Og måske der er en god grund til det?
Wiki skrev:On 25 February 2007, Carroll made his Premier League debut for Newcastle
Wiki skrev:Henderson played his first league game for Sunderland as a half-time substitute on 1 November 2008
Carroll har spillet flere 1. holdskampe for Newcastle end Henderson har for Sunderland. Så at Henderson har spillet flere kampe i PL end Carroll har, er vel primært konsekvensen af, at Newcastle rykkede ned?
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » onsdag, 05. okt, 2011 20:47

Det ændrer vel stadig ikke det, Hekkem siger? Selvom det nok er fordi, de rykkede ned. Men derfor har Henderson stadigvæk været i PL i længere tid end Carroll.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 05. okt, 2011 21:02

Aarhus skrev:Det ændrer vel stadig ikke det, Hekkem siger? Selvom det nok er fordi, de rykkede ned. Men derfor har Henderson stadigvæk været i PL i længere tid end Carroll.
Muligvis, men det sætter det i et lidt andet perspektiv end, hvis Newcastle og Carroll ikke var rykket ned. Og som sagt slog han igennem tidligere end Henderson. Han fik sin førsteholdsdebut som 17 årig.

Kan dog ikke se, hvorfor diskussionen lige pludselig sku' handle om, hvem der har spillet mest hvor. Jeg prøvede bare at påpege, at jeg synes Carroll og Henderson skulle behandles ligedele retfærdigt og jeg ikke ser et større potentiale eller talent i den ene fremfor den anden.

Der synes at være en tendes til at glemme, hvor ung Carroll er og hvor meget udvikling han stadig kan nå at gennemgå.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 05. okt, 2011 21:19

Arda skrev: Men for mig handler det ikke om, at sammenligne Henderson og Carroll og om, hvem der er bedre. For mig handler det om, at de bør behandles lige retfærdigt. Jeg ser ingen grund til man kan afskrive Carroll allerede, men ikke Henderson.
Det synes jeg nu også det gør - fra mig i hvertfald - Jeg kommentere blot på det jeg ser, og på deres respektive udviklingsmuligheder. Jeg sagde nok nogenlunde det samme om Bobby Zamora, da han var 22 ;) En udelukkende boksspiller, der har tillært sig at bruge sin bedste forcer på bedst mulig måde. Det kan Carroll også lære og kan også blive en succes. Det udelukker jeg ej heller. Jeg mener blot Henderson har en større værdi i forhold til udviklingsmuligheden.

Når det er sagt, så mener jeg også der er den forskel på Henderson - der dog begge er hentet for overpriser - at der kan forventes mere af Carroll jævnfør prisen, samt som du nævner hans landsholdsstatus. Igen er det optil Carroll selv at få det optimale ud af sit sine fodboldmæssige egenskaber. Det er kun hans egen dedikation og vilje til at gøre det der skal til, for at få udviklet sig i den rigtige retning. Han kan blive er stor spiller, men det kan også gå hen og bliver en ny Carlton Cole end det kan blive en ny Alan Shearer.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 05. okt, 2011 21:44

Carroll vs Henderson. Lidt sjov drejning tråden tog. Jeg må indrømme, at jeg personligt synes, at Carroll har vist mest potentiale af de to i tiden som senior. Det uanfægtet, at Henderson har flere PL-kampe under bæltet. Det er for mig præstationerne der tæller, og jeg foretrækker åbenbart en bemærkelsesværdig præstation i den næstbedste række over en anonym præstation i den bedste. Selvom jeg ikke følger meget med i den næstbedste engelske række, så lagde jeg utroligt meget mærke til Carroll i forrige sæson. Premier League følger jeg bekymrende meget med i, men her lagde jeg personligt overhovedet ikke mærke til Henderson i hverken forrige eller sidste sæson. Jeg lærte først hans navn at kende, da vi ud af det blå købte ham for en meget høj pris.

Endelig kan man jo være lidt fræk og påstå, at Carroll har flest kampe på højeste niveau med sine 3 landskampe mod Henderons ene ;)
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 05. okt, 2011 22:50

Vil også give mit besyv med, i Carroll/Henderson sagen, jeg synes nogle har set sig lidt sure på Carroll, for de sidste par kampe han har fået, synes jeg er bestået, men dog ikke 35-mill-£-bestået, men det er jo ikke hans skyld han har det prisskilt på ryggen. Jeg er lige ved at tro at tingene havde været meget bedre for LFC og Carroll, hvis torres var solgt for 30 og Carroll hentet ind for 15 mill. LFC ville jo give 15 mill mindre for Carroll end torres kostede. Carrol vil altid blive hængt op på det prisskilt, og det er synd men samtídig en del af gamet.

Hendersson derimod, har ikke sat ret mange fødder rigtigt, men har dog tro på ham alligevel, da jeg ligesom med Carroll, tror prisskiltet tynger ham. Men synes dog også der er tegn på han er ved at finde ind på holdet, men gør ham den tjeneste at brug ham centralt Kenny ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Janse » onsdag, 05. okt, 2011 23:12

Aarhus skrev:Det ændrer vel stadig ikke det, Hekkem siger? Selvom det nok er fordi, de rykkede ned. Men derfor har Henderson stadigvæk været i PL i længere tid end Carroll.
Jo det gør det, for der blev sat lighedstegn mellem længste tid (jeg læser det som antal kampe) i PL og udviklingspotentiale/talent.
Hekkem skrev:Henderson har så spillet længere tid i Premier League end Carroll har. Og måske der er en god grund til det?
Den sammenligning mener jeg er problematisk, når præmissen er så forskellig (læs: den enes klub spillede en sæson i den næst bedste række)
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 05. okt, 2011 23:31

Ved det, men den bedste række må være bedre end den næstbedste. Altså står du også overfor vanskeligere modstanderne, hvor de teknisk, fysisk og taktisk er meget langt foran, hvad der sker i den næstbedste række. Altså må du i premier league være mere forberedt på de udfordringer du står overfor uge efter uge, kontra de udfordringer der er i The Championship.

Du ved fra dig selv, at når du spiller sammen med gode spillere, så bliver du også selv bedre. Det samme gælder også for når du spiller overfor gode spillere, så skal du også selv være bedre for at følge med.

Men fodbold handler også om selvtillid, tage chancer og noget held. Det var til Carrolls held, at Newcastle rykkede ned, og de blev nød til at skille sig af med et par angribere. Ligeledes var det held, at Carroll under Alan Shearers ledelse kunne få den rette vejledning under mere upressede forhold. Ligesom det var nyttigt for Jose Enriques udvikling at komme en tur ned i Champinship. Da Enrique kom til England, var han rigtig skidt i Premier League, men fik rettet op på den falmende start, ved at spille sig varm, vende sig til engelsk fodbold og forstå taktikken i The Championship.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 08. okt, 2011 09:19

Arda skrev:
Hekkem skrev:
Alex Brockins skrev:Det sjove ved denne tråd er, at på trods af vi har brugt over 100 millioner pund på nye spillere siden januar, så er det de præcist samme positioner, vi skal forstærkes som før indkøbenen - måske med undtagelse af venstre back (yay, et indkøb der har vist sig god nok!)

- central forsvar
- central midtbane
- offensiv kreativ spiller (kant, wing etc.)
- angriber

"Jamen, de nye indkøb skal have tid til at vise sit værd!" - Jamen i så fald kan vi ligeså godt låse denne tråd, indtil de nye indkøb har "fået den nødvendige tid".
Før sommeren skulle vi hente
- En venstre back (Jose Enrique er hentet)
- En venstre kant (Stewart Downing er hentet)
- En central forsvar (Sebastian Coates er hentet)
- En højre kant
- En angriber (Bellamy er hentet)

Downing er - trods et par svage kampe - ganske brugbar på venstre kant
Coates skal vi have bragt i spil
Bellamy skal vi have bragt i spil

Henderson har skuffet og skal have tid og hans tid er ikke lige nu
Adam har skuffet og ikke vist sig at være holdbar nok

Coates kan vi ikke rigtig vurdere endnu. Bellamy har vi fået ind som både offensiv kant eller angriber. Central midtbane havde vi dækket af, men var dumme til både at sælge Meireles og samtidigt leje Aquilani ud.

Derfor mangler vi
- En central forsvar - til udskiftning af Skrtel
- En højre kant - der kan udfordre og er hurtig. Hvem sagde Adam Johnson
- En Central midtbane - Adam ikke god nok
- En angriber - Carroll har vist sig ikke være god nok
Hvad mener du med det? At Henderson ikke er god nok nu, men kan blive en fremtidig profil hos Liverpool?
For det giver eddermame ikke meget mening hos mig, hvis du afskriver Carroll, men ikke Henderson. Hvorfor skal Henderson have tid, hvis Carroll ikke skal?! Glemmer folk, at Carroll også er en ung gut. Henderson er 21. Carroll er 22, men Henderson skal have tid modsat Carroll. :dontknow:

På hvilke punkter er det lige, Henderson kan nå at udvikle sig så ufattelig meget, at han bliver god nok. Hvorimod Carroll allerede nu har vist, han ikke er god nok og heller ikke kan blive det, som det lader til du mener?

Det er ret langt ude, at begynde at lave konklusioner på de nye spillere allerede nu. Tålmodighed.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar