Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mig_der » tirsdag, 03. jan, 2012 10:42

ChristianVE skrev:Hvad med Huntelaar? Det kunne jeg godt se som noget godt! Også selvom den manglende PL erfaring.
Er han for dyr eller vil han ikke slippe den tyske Bundesliga og Schalke 04?
Hvis vi sænker tempoet i PL med 25% så tror jeg at han kunne være en fin spiller at få til bredden.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 03. jan, 2012 13:05

http://www.sportsvibe.co.uk/news/footba ... iva-14581/

Riccardo Montolivo til den defensive midtbane. JA TAK.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 03. jan, 2012 14:32

Kelly skrev:http://www.sportsvibe.co.uk/news/footba ... iva-14581/

Riccardo Montolivo til den defensive midtbane. JA TAK.
Der siger jeg nej tak. Montolivo og italienske spillere generelt er simpelthen for langsomme i deres boldomgang. Jeg tror slet ikke han vil få succes i Xabi Alonso rollen, som den dybdeliggende playmaker. På den anden side er jeg heller ikke imponeret over Adams hurtighed hverken fysisk eller på bolden. Montolivo er så vidt jeg ved heller ikke en defensiv midt i stil med Lucas. Jeg har svært ved at betale Montolivos pris med godt sind.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » tirsdag, 03. jan, 2012 14:51

sjampen skrev:
Kelly skrev:http://www.sportsvibe.co.uk/news/footba ... iva-14581/

Riccardo Montolivo til den defensive midtbane. JA TAK.
Der siger jeg nej tak. Montolivo og italienske spillere generelt er simpelthen for langsomme i deres boldomgang..
Det er måske en kende tarveligt at skære alle italienske spillere over samme kam. Montolivo har ellers et utrolig blik for spillet og er glimrende teknisk.
We need a new Fowler...

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 03. jan, 2012 15:17

nikand skrev:
sjampen skrev:
Der siger jeg nej tak. Montolivo og italienske spillere generelt er simpelthen for langsomme i deres boldomgang..
Det er måske en kende tarveligt at skære alle italienske spillere over samme kam. Montolivo har ellers et utrolig blik for spillet og er glimrende teknisk.
Derfor ordet generelt men jeg kan da sagtens præcisere. Jeg kan på stående fod ikke komme i tanke om en italiensk central midtbanespiller som har den samme hurtige boldomgang som man ser i PL og i Primera Divison, simpelthen fordi spillet er anderledes i Serie A. Jeg er helt enig i at Montolivo har et godt blik for spillet og en god teknik, men det havde Aquilani også. Jeg kan ikke se Montolivo få succes i Premier League, men han kan selvfølgelig tilpasse sig, selvom jeg tror det vil være svært. Det svarer vil lidt til at bede en back fra et spansk midterhold til at spille på et italiensk midterhold. Den eneste spiller som skulle være undtagelsen kunne være Juventus' Claudio Marchisio, som er en rigtig dygtig boks til boks spiller.

Italienske har bare ikke samme boldomgang, men er til gengæld generelt langt bedre defensivt og spiller med langt større disciplin. Hvis man nogensinde har læst bøger, artikler eller set interviews om forholdene i italiensk foldbold, ved man med det samme at italienske spillere med stor sandsynlighed vil få problemer i udlandet.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » tirsdag, 03. jan, 2012 16:06

sjampen skrev:
nikand skrev:
sjampen skrev:
Der siger jeg nej tak. Montolivo og italienske spillere generelt er simpelthen for langsomme i deres boldomgang..
Det er måske en kende tarveligt at skære alle italienske spillere over samme kam. Montolivo har ellers et utrolig blik for spillet og er glimrende teknisk.
Derfor ordet generelt men jeg kan da sagtens præcisere. Jeg kan på stående fod ikke komme i tanke om en italiensk central midtbanespiller som har den samme hurtige boldomgang som man ser i PL og i Primera Divison, simpelthen fordi spillet er anderledes i Serie A. Jeg er helt enig i at Montolivo har et godt blik for spillet og en god teknik, men det havde Aquilani også. Jeg kan ikke se Montolivo få succes i Premier League, men han kan selvfølgelig tilpasse sig, selvom jeg tror det vil være svært. Det svarer vil lidt til at bede en back fra et spansk midterhold til at spille på et italiensk midterhold. Den eneste spiller som skulle være undtagelsen kunne være Juventus' Claudio Marchisio, som er en rigtig dygtig boks til boks spiller.

Italienske har bare ikke samme boldomgang, men er til gengæld generelt langt bedre defensivt og spiller med langt større disciplin. Hvis man nogensinde har læst bøger, artikler eller set interviews om forholdene i italiensk foldbold, ved man med det samme at italienske spillere med stor sandsynlighed vil få problemer i udlandet.
Jeg synes du overvurdere boldomgangen i PL/undervurdere Serie A. Selvfølgelig er PL hurtigere i deres aggressive stil. Men de fleste hold i serie A, kan altså trykke på knappen når det vurderes at være en god ide. De gør det ikke hele tiden, men der altså et par italienske midtbanespillere der har en hurtig boldomgang: De Rossi, Aquiliani (lad os ikke diskutere denne spiller), Giovinco, Marchisio, Pirlo.

Derudover kunne jeg selv godt tænke mig et halvt hold der spiller i serie A og ikke har spillet i andre europæiske ligaer end i serie A.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 03. jan, 2012 16:22

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... or-granero

Esteban Granero for 8 mio. pund. Tja, har ikke set meget til ham, så kan ikke vurdere det. Kender heller ikke kildens pålidelighed :dontknow:
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 03. jan, 2012 16:23

sjampen skrev:
nikand skrev:
sjampen skrev:
Der siger jeg nej tak. Montolivo og italienske spillere generelt er simpelthen for langsomme i deres boldomgang..
Det er måske en kende tarveligt at skære alle italienske spillere over samme kam. Montolivo har ellers et utrolig blik for spillet og er glimrende teknisk.
Derfor ordet generelt men jeg kan da sagtens præcisere. Jeg kan på stående fod ikke komme i tanke om en italiensk central midtbanespiller som har den samme hurtige boldomgang som man ser i PL og i Primera Divison, simpelthen fordi spillet er anderledes i Serie A. Jeg er helt enig i at Montolivo har et godt blik for spillet og en god teknik, men det havde Aquilani også. Jeg kan ikke se Montolivo få succes i Premier League, men han kan selvfølgelig tilpasse sig, selvom jeg tror det vil være svært. Det svarer vil lidt til at bede en back fra et spansk midterhold til at spille på et italiensk midterhold. Den eneste spiller som skulle være undtagelsen kunne være Juventus' Claudio Marchisio, som er en rigtig dygtig boks til boks spiller.

Italienske har bare ikke samme boldomgang, men er til gengæld generelt langt bedre defensivt og spiller med langt større disciplin. Hvis man nogensinde har læst bøger, artikler eller set interviews om forholdene i italiensk foldbold, ved man med det samme at italienske spillere med stor sandsynlighed vil få problemer i udlandet.

Jeg er ikke enig. Jeg mener faktisk at de engelske spillere har meget sværrere ved at tilpasse sig i andre landes ligaer, end alle andre landes spillere har ved at tilpasses sig i PL.
Liverpool skal være et internationalt tophold, og et tophold i PL.
Jeg kan ikke finde nogle britiske centrale midtbanespillere der vel passe til Liverpool, som er mulige at hente.
Adam gør f.eks. ikke, han er alt alt alt for langsom, og vender alt for langsomt.
Montolivo skal ikke sammenlignes med f.eks. Aqua fordi han kommer fra samme land. Du sammenligner heller ikke Mike Jensen og Kvist. Der er jo lysår i forskel på kvaliteten.
Aqua har en alt for langsom boldomgang. Montolivo er defensiv orienteret, og vil give en ny dimension på Liverpools hold. Han er stor og fysisk stærk, og boldsikker og tænker bare hurtigere. Og er i øvrigt også 1. valg på pladsen på deres landshold. De Rossie er også en glimrende midtbanespiller. De 2 spiller i øvrigt godt sammen.
Montolivo eller Javier Martinez vil klart forstærke Liverpools midtbane. Montolivo spiller bare mere direkte end Javier.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 03. jan, 2012 16:27

Steven__Gerrard skrev:http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... or-granero

Esteban Granero for 8 mio. pund. Tja, har ikke set meget til ham, så kan ikke vurdere det. Kender heller ikke kildens pålidelighed :dontknow:
Han er faktisk en glimrende spiller. Han er offensiv midtbanespiller. Jeg mener han har spillet over 50 kampe for RM. Han er ikke i landsholdsklasse, men ganske tæt på. Han var udlejet til Getafe et par sæson fra RM. Det er en lottokupon men kan blive en glimrende spiller på sigt.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 03. jan, 2012 16:41

nikand skrev: Jeg synes du overvurdere boldomgangen i PL/undervurdere Serie A. Selvfølgelig er PL hurtigere i deres aggressive stil. Men de fleste hold i serie A, kan altså trykke på knappen når det vurderes at være en god ide. De gør det ikke hele tiden, men der altså et par italienske midtbanespillere der har en hurtig boldomgang: De Rossi, Aquiliani (lad os ikke diskutere denne spiller), Giovinco, Marchisio, Pirlo.

Derudover kunne jeg selv godt tænke mig et halvt hold der spiller i serie A og ikke har spillet i andre europæiske ligaer end i serie A.
Du nævner De Rossi, Aqua og jeg går udfra Montolivo, som vel er det absolut bedste fra den italienske liga. Prøv at sammenligne dem med Modric, Lampard, Parker, Gerrard eller for den sags skyld Sneijder som spiller i den italienske liga, netop med så stor succes fordi han ikke bare kan slå de samme afleveringer, men også er uhyggelig hurtig i sin boldomgang. Giovinco er så vidt jeg ved kant eller CF, lidt samme type som Suarez måske, jeg snakker primært central midtban. At du synes Pirlo er efter min mening det afgørende. Synes du helt seriøst han er hurtig i sin boldomgang. Andrea Pirlo har et fantastisk blik for spillet og slår sublime afleveringer ligesom Xabi Alonso, han er blevet bedre defensivt, men han har godt nok ikke en boldomgang som er hurtig. Jeg nævnte selv Marchisio som den oplagte undtagelse.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 03. jan, 2012 16:51

Kelly skrev: Jeg er ikke enig. Jeg mener faktisk at de engelske spillere har meget sværrere ved at tilpasse sig i andre landes ligaer, end alle andre landes spillere har ved at tilpasses sig i PL.
Liverpool skal være et internationalt tophold, og et tophold i PL.
Jeg kan ikke finde nogle britiske centrale midtbanespillere der vel passe til Liverpool, som er mulige at hente.
Adam gør f.eks. ikke, han er alt alt alt for langsom, og vender alt for langsomt.
Montolivo skal ikke sammenlignes med f.eks. Aqua fordi han kommer fra samme land. Du sammenligner heller ikke Mike Jensen og Kvist. Der er jo lysår i forskel på kvaliteten.
Aqua har en alt for langsom boldomgang. Montolivo er defensiv orienteret, og vil give en ny dimension på Liverpools hold. Han er stor og fysisk stærk, og boldsikker og tænker bare hurtigere. Og er i øvrigt også 1. valg på pladsen på deres landshold. De Rossie er også en glimrende midtbanespiller. De 2 spiller i øvrigt godt sammen.
Montolivo eller Javier Martinez vil klart forstærke Liverpools midtbane. Montolivo spiller bare mere direkte end Javier.
Jeg er enig i at engelske spillere heller ikke er gode til at tilpasse sig, men det kan vel også have noget at gøre med PL er så stærk som den er. Hollandske spillere er vel noget nær de bedste til at tilpasse sig.
Jeg kan heller ikke komme i tanke om en britisk spiller der passer, men det gør vel ikke at Montolivo ligepludselig passer bedre ind. Jeg nævnte aldrig noget med land, jeg nævnte at italienske spillere typisk havde langsom boldomgang fordi den italienske liga er tilpasset sådan, så dit argument med Mike/Kvist er IMO dumt ad helvedes til. Du kan jo også sige at engelske spillere generel er fysisk stærke, men derfor kan du jo ikke automatisk ligestille Oldhams centrale midt med Scott Parker, men du kan med god sandsynlighed sige at de begge er fysisk stærke ift. en spansk central midt.

Jeg synes du gør forskellen for stor på Aquilani og Montolivo. De Rossi er måske en endnu en spiller som ikke falder helt ind i den italienske type, da han efter min mening virkelig har oppet sig offensivt, heriblandt sin boldomgang. Jeg nævnte først at jeg tror ikke tror Adam er væsentlig hurtigere i boldomgangen end Montolivo, men skal pladsen forstærkes skal vi vel ikke hente endnu en spiller med samme problem. Du nævner Javi Martinez som jeg ser som et langt bedre valg. Ser du seriøst Montolivos og Martinez' boldomgang som lige hurtige?
Senest rettet af sjampen tirsdag, 03. jan, 2012 17:06, rettet i alt 1 gang.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » tirsdag, 03. jan, 2012 17:02

Emmy skrev:Og du skal ikke bilde mig ind at der ikke findes en eneste "realistisk" spiller du hellere vil have i klubben end Kuyt. Det tror jeg simpelthen ikke på.
Beklager det lidt sene svar, men jo, det vil jeg gerne bilde dig ind, for det er min ærlige holdning - så må du tro på det eller ej. Jeg vil dog gerne høre, hvem du ser som værende realistiske targets og samtidig mere ønskværdige for klubben end Kuyt. For jeg er helt ærligt fuldstændigt blank.
Emmy skrev:Kuyt kan ikke fighte sig til at passe ind i den pass and move spillestil som Kenny vil praktisere. Teknisk er han bare ikke dygtig nok og det betaler han nok prisen for nu med den mere eller mindre faste bænkplads. Og det tror jeg er grunden til at han måske er på vej væk.
Jeg synes efterhånden, at "pass and move" begrebet er noget voldtaget og intetsigende efterhånden. For det første er hele fodboldspillet jo bygget omkring "passing and moving" - det har det mere eller mindre været siden spillets begyndelse (England spillede ganske vist 100% drible-/tonsebold i de første spæde år tilbage i 1800-tallet, men selv de kom jo ret hurtigt efter det), så det er et spøjst label at putte på vores stil, da det på ingen måde er unikt for os under Kenny og aldrig har været det.

Spillede vi eksempelvis ikke i høj grad "pass and move"-baseret fodbold under Rafa? Jo. Og var Kuyt (for nu lige at dreje diskussionen tilbage på sporet) ikke en vital brik på holdet dengang? Igen, jo. Teknisk er Kuyt ikke nogen Nani, Ronaldo eller Messi, og i pasningsspillet er han ikke nogen Alonso, Xavi eller Gerrard. Alligevel var han fast mand på holdkortet på et Liverpool-hold, der spillede flot, poleret pasningsfodbold i flere år under Rafa. For selvom det er meget muligt, at Kuyt ikke mestrer den første halvdel af "pass and move"-begrebet, så mestrer han i den grad den sidste; når det kommer til bevægelse uden bold er han både dynamisk, evigt aktiv og generelt enormt dygtig, ligesom han i presspillet (et aspekt af spillet vi bestemt ikke altid har været lige gode venner med i år) også er en af de bedste på holdet - endsige i verden. Alle ting, der i moderne topfodbold er mindst ligeså vigtige som (om ikke vigtigere end) teknisk formåen.

Det er med andre ord noget vrøvl, at han ikke kan fighte sig ind på et hold, der gerne vil spille "pass and move"-fodbold. Han kan ikke alene fighte sig ind, han kan også spille sig ind.

Sidste år startede han inde i alle kampe, han var involveret for Holland og alle pånær to for Liverpool (52 starter i alt) - det medbragte 18 mål plus 12 assists, 14+10 af dem for Liverpool. Han startede sæsonen relativt svagt, men kom fænomenalt igen og bidrog det sidste halve år med 11 mål og 5 assists og var på alle fronter generelt en vital del af vores fremragende forår. Det er ET HALVT ÅR siden.
Denne sæson har indtil nu også været svag og med et begrænset antal starter, som dog langt fra er så få, som mange herinde får det til at lyde som (11 starter og otte indskiftninger - vi har kun spillet fire kampe, hvor han ikke har været involveret). Hvorfor skulle han ikke kunne rejse sig igen? Hvorfor er han som 31 årig (og i super fysisk form) pludselig "over the hill" efter en halv dårlig sæson, når han så sent som sidste forår rejste sig fra en skidt periode og blev en af vores bedste og vigtigste spillere? Skal vi så også sælge Downing? Han var også en glimrende spiller for et halvt år siden (omend dårligere end Kuyt på samme tidspunkt), men har haft et mindst ligeså ringe efterår, som Kuyt.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » tirsdag, 03. jan, 2012 17:19

sjampen skrev:
nikand skrev: Jeg synes du overvurdere boldomgangen i PL/undervurdere Serie A. Selvfølgelig er PL hurtigere i deres aggressive stil. Men de fleste hold i serie A, kan altså trykke på knappen når det vurderes at være en god ide. De gør det ikke hele tiden, men der altså et par italienske midtbanespillere der har en hurtig boldomgang: De Rossi, Aquiliani (lad os ikke diskutere denne spiller), Giovinco, Marchisio, Pirlo.

Derudover kunne jeg selv godt tænke mig et halvt hold der spiller i serie A og ikke har spillet i andre europæiske ligaer end i serie A.
Du nævner De Rossi, Aqua og jeg går udfra Montolivo, som vel er det absolut bedste fra den italienske liga. Prøv at sammenligne dem med Modric, Lampard, Parker, Gerrard eller for den sags skyld Sneijder som spiller i den italienske liga, netop med så stor succes fordi han ikke bare kan slå de samme afleveringer, men også er uhyggelig hurtig i sin boldomgang. Giovinco er så vidt jeg ved kant eller CF, lidt samme type som Suarez måske, jeg snakker primært central midtban. At du synes Pirlo er efter min mening det afgørende. Synes du helt seriøst han er hurtig i sin boldomgang. Andrea Pirlo har et fantastisk blik for spillet og slår sublime afleveringer ligesom Xabi Alonso, han er blevet bedre defensivt, men han har godt nok ikke en boldomgang som er hurtig. Jeg nævnte selv Marchisio som den oplagte undtagelse.
Måske er vi enige, men diskutere ud fra forskellige vinkler. Jeg er som udgangspunkt træt af den negligering der er af italienske spillere, der ikke kan spille i udlandet (læs PL), mens britiske spillere kan det hele (så længe det er i PL). Hvor du formodentlig blot diskutere en potentiel transfer til LFC.

Jeg valgte kun at nævne italienske spillere, ellers havde jeg da også nævnt Hamsik, Sneider og Gaston Ramirez.
Ang. Pirlo, så er han ikke hurtig i sin boldomgang hele tiden, men når det kræves var/er han det. Er yderst omstillingsparat spiller med en evne
til vælge de rigtige beslutninger. Han orkesterede et VM hold der vandt titlen og et Milan hold der i CL nåede flere finaler. Også mod engelske hold, både vores eget hold og Manure husker jeg da. Vores tidligere Alonso, viste også at den hurtigste boldomgang ikke altid er den klogeste. Af de engelske spillere du nævner så er det vel slående (Parker undtaget) at de har store defensive placeringsvanskeligheder, men til gengæld har et drive som er fantastisk.
Hænger de to ting sammen?

Vi bør nok diskutere i en anden tråd.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 03. jan, 2012 18:11

Et af de mere useriøse rygter...poster det alligevel, da det ikke kan skade at drømme lidt engang imellem.

http://www.people.co.uk/sport/football/ ... -23642629/
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 03. jan, 2012 18:25

Steven__Gerrard skrev:Et af de mere useriøse rygter...poster det alligevel, da det ikke kan skade at drømme lidt engang imellem.

http://www.people.co.uk/sport/football/ ... -23642629/
Linket er fra den 18 december, og den har været postet tidligere på forummet (mener faktisk selv jeg gjorde det). Men jeg vil efterhånden kalde den and død og begravet.
Ps jeg drømmer dog stadig!
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Besvar