Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 02. jul, 2012 15:06

Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. Den mest pålidlige måde at opgradere sin start-11 og trup på, er at købe ind til start-11. Køb en spiller til, lad os sige midtbanen, som skubber den 'gamle' start-11 ud på bænken, så er både start-11 og bænk styrket. At købe spillere til 12-17, er ikke vejen frem, hvis man ønsker fremskridt her og nu.

Men der er selvfølgelig blot tale om strategi, og jeg går ind for ovenstående strategi, fordi jeg mener at det give mere kvalitet i truppen. Nogle ville sikkert argumentere for at man også kan købe unge spillere, og lade dem vokse i 'udkanten' af truppen. Det er også muligt, men det giver bare ikke fremskridt her og nu (med mindre man er heldig og får fingerne i et Messi-talent).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » mandag, 02. jul, 2012 15:21

Hr. Drejer skrev:Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. Den mest pålidlige måde at opgradere sin start-11 og trup på, er at købe ind til start-11. Køb en spiller til, lad os sige midtbanen, som skubber den 'gamle' start-11 ud på bænken, så er både start-11 og bænk styrket. At købe spillere til 12-17, er ikke vejen frem, hvis man ønsker fremskridt her og nu.

Men der er selvfølgelig blot tale om strategi, og jeg går ind for ovenstående strategi, fordi jeg mener at det give mere kvalitet i truppen. Nogle ville sikkert argumentere for at man også kan købe unge spillere, og lade dem vokse i 'udkanten' af truppen. Det er også muligt, men det giver bare ikke fremskridt her og nu (med mindre man er heldig og får fingerne i et Messi-talent).
Det kommer vel an på så mange ting. Jeg vil for eksempel mene, at en spiller som Lucas har et niveau, der berettiger en plads på snart sagt ethvert tophold (eller havde, før sin skade). Skulle man dække sig ind, ifølge din logik, så skal man ud og give overpris for en spiller med Lucas' niveau, istedet for at dække sig ind, ved at anskaffe en spiller, der måske er i sin karrieres efterår (Keita for eksempel) og så have råd til at forstærke alle mulige andre pladser. Der er ingen der siger, at en eventuel defensiv midtbanemand skal være dyr, hverken i drift eller i transfersum. Han skal bare have et nogenlunde fornuftigt niveau, og kunne spille, hvis Lucas ryger på lazarettet igen.
Badooo siger, hvad han mener!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » mandag, 02. jul, 2012 15:30

Transfer Clockwatch ‏@TransferClock

Real Madrid have told Xabi Alonso they will not be renewing his contract, could he return to ‪#LFC
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 02. jul, 2012 15:32

Badooo skrev:
texnymann skrev: Jamen, så er vi jo bare uenige i prioriteringen. Jeg kan ikke se formålet i at gå ind i en ny sæson med en forventning om endnu en skade til Lucas
Med de tanker, så skal vi jo ikke bruge reserver? For vi går vel ikke ind til en sæson med "forventning" om, at nogle af vores spillere bliver skadede. Når alt kommer til alt, så er fodbold en kontaktsport, og skader opstår altså. Dermed må det også være ganske fint at være dækket ind, når en af de vigtige spillere må gå ud med en skade.

Jeg vil derudover erklære mig uenig i, at det kun var mål, der manglede for os i sidste sæson. Vi lukker for mange mål ind og taber alt, alt for mange points på den konto. Jeg vil nu vove påstanden, at vi ikke havde lukket så mange mål ind, hvis vi havde haft en decideret defensiv midtbanemand med et nogenlunde niveau, til at ligge og rydde op. Gerrard og Adam kan benyttes her, men come on - de er jo ikke naturlige defensive midtbanespillere.
1) Er vi i det mindste enige om at tråden handler om indkøb? Af den årsag forstår jeg ikke din bemærkning. Jeg skriver, at det for mig ikke giver mening at basere sin indkøbsstrategi på en forventning om skader fremfor at basere den på at forstærke de svageste startende led. Hvordan det bliver fortolket som om, at jeg har en holdning om, at der kun bør være 11 mand i en trup, forstår jeg ikke helt.

2) Hvis du havde citeret lidt mere end de to sætninger, så ville det stå klart, at jeg skrev, at manglende mål var Liverpools største problem. Den formulering i sig selv tydeliggør, at der demed ikke er tale om det eneste problem - hvorfor jeg igen ikke forstår, at du tolker det anderledes.

Men vi er tydeligvis generelt ret uenige på området. Jeg synes ikke, at vi har lukket for mange mål ind, hvis man sætter det i perspektiv. Liverpool havde sammen med Everton det tredje bedste forsvar i PL i sidste sæson. Til gengæld var vi kun det 11. mest scorende hold. De to facts illustrerer meget godt, hvorfor jeg mener, at transferfokus først og fremmest bør ligge i offensiven.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 02. jul, 2012 15:35

Wormie skrev:Transfer Clockwatch ‏@TransferClock

Real Madrid have told Xabi Alonso they will not be renewing his contract, could he return to ‪#LFC
Hahaha. La' da vær'!

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » mandag, 02. jul, 2012 15:48

Aggerdoo skrev:
Wormie skrev:Transfer Clockwatch ‏@TransferClock

Real Madrid have told Xabi Alonso they will not be renewing his contract, could he return to ‪#LFC
Hahaha. La' da vær'!
Det er ondt det der....
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » mandag, 02. jul, 2012 15:52

skulle angiveligt være pga de vil have modric i stedet da de har en politik om ikke at give spiller over 30 nye kontrakter.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » mandag, 02. jul, 2012 16:02

Wormie skrev:skulle angiveligt være pga de vil have modric i stedet da de har en politik om ikke at give spiller over 30 nye kontrakter.
Ja jeg har aldrig mistænkt Real Madrid for at de velfunderede typer, men det vil da være fuldstændig hul i hovedet at lade Alonso smutte. Jeg vil gå så langt som at sige, at han er den der holder deres hold sammen. Synes det er stor forskel på Madrid med og uden Alonso, selvom han måske ikke er den der sælger flest trøjer. Hvis han kan købes for penge, så synes jeg vi skal sætte alle kræfter ind her...

Men selvom det er en rar tanke, så kan jeg virkelig ikke se det ske...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 02. jul, 2012 16:41

Wormie skrev:Transfer Clockwatch ‏@TransferClock

Real Madrid have told Xabi Alonso they will not be renewing his contract, could he return to ‪#LFC
Han skal være så hjertelig velkommen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7323
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. jul, 2012 17:20

Hr. Drejer skrev:Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. Den mest pålidlige måde at opgradere sin start-11 og trup på, er at købe ind til start-11. Køb en spiller til, lad os sige midtbanen, som skubber den 'gamle' start-11 ud på bænken, så er både start-11 og bænk styrket. At købe spillere til 12-17, er ikke vejen frem, hvis man ønsker fremskridt her og nu.

Men der er selvfølgelig blot tale om strategi, og jeg går ind for ovenstående strategi, fordi jeg mener at det give mere kvalitet i truppen. Nogle ville sikkert argumentere for at man også kan købe unge spillere, og lade dem vokse i 'udkanten' af truppen. Det er også muligt, men det giver bare ikke fremskridt her og nu (med mindre man er heldig og får fingerne i et Messi-talent).
Men den strategi kan ikke bruges til meget, når nogle af os ønsker en backup til Lucas, fordi Spearing ikke har niveauet og vi åbenbart også har et så sparsomt transferbeløb som tex blandt andre spekulerer i.

Tror du modsat tex, at vi et stort transferbeløb? Jeg tror, vi har mellem 30-40£ mio.

Med til historien om disse +20£ mio spillere hører sig jo også ofte en hæderlig løn, der vel også vil kunne mærkes på budgettet.

Som Badoo også påpeger, så finder du jo ikke en spiller, der kan skubbe Lucas på bænken.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 02. jul, 2012 18:32

Emmy skrev:
Wormie skrev:Transfer Clockwatch ‏@TransferClock

Real Madrid have told Xabi Alonso they will not be renewing his contract, could he return to ‪#LFC
Han skal være så hjertelig velkommen
Ja tak :love3:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » mandag, 02. jul, 2012 18:32

Daniel Sturridge, Victor Moses og Scott Sinclair.... kanter/angribere med fart og teknik, ellers kan vi sgu godt tage en om'mer af sidste sæson. Følger rygterne fra liverpool.no, som samler fra mange engelske kilder. Desværre er dagens Sinclair rygte fra daily fail, og det lyder da også underligt i forbindelse med Swansea's udtalelse om gentleman agreementet imellem Rodgers og klubben mht. spillerrov.
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7323
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. jul, 2012 18:38

Nu vi snakker om Sinclair, hvorfor så ikke kigge på transferfrie Junior Hoilett istedet. Vi må alligevel ikke handle i Swansea i år.
Mine egne ønsker til kanterne er dog to af disse navne: Adam Johnson, James Rodriguez, Jesus Navas; Pedro, Gaston Ramirez og egentlig også Lucas Moura - der dog ofte er favoriseret på den offensive midtbane.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » mandag, 02. jul, 2012 19:44

Arda skrev:Nu vi snakker om Sinclair, hvorfor så ikke kigge på transferfrie Junior Hoilett istedet. Vi må alligevel ikke handle i Swansea i år.
Mine egne ønsker til kanterne er dog to af disse navne: Adam Johnson, James Rodriguez, Jesus Navas; Pedro, Gaston Ramirez og egentlig også Lucas Moura - der dog ofte er favoriseret på den offensive midtbane.
Jeg tror, at vi er frie til at byde på Sinclair hvis han nu selv vil væk eller andre klubber begynder at aflægge nogle bud på ham..
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Skøtt
Indlæg: 784
Tilmeldt: torsdag, 12. jan, 2012 11:04
Geografisk sted: København Ø
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skøtt » mandag, 02. jul, 2012 20:06

"LFC Transfer Speculations" (Facebook) følger dagligt med i de mange rygter der er omkring LFC :)
De har lige åbnet en hjemmeside så alle vi Liverpool fans, hvis vi lyster, kan følge med i de seneste rygter :dance:

http://lfctransferspeculations.com/
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Besvar