Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mr. wright
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:01

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mr. wright » søndag, 06. jan, 2013 14:34

Oomph242 skrev:"Zlatan" er vel svaret på dit spørgsmål......
Ja, okay så fik jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det der undre mig er ikke om i det her tilfælde Balotelli eller Zlatan er dygtige fodbold spillere, men om de problemer der følger med dem. Hvordan kan det være der altid er en klub, der er sikker på, at de har bedre redskaber til at løse dette end den foregående klub.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11222
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 06. jan, 2013 15:07

Mr. wright skrev:
Oomph242 skrev:"Zlatan" er vel svaret på dit spørgsmål......
Ja, okay så fik jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det der undre mig er ikke om i det her tilfælde Balotelli eller Zlatan er dygtige fodbold spillere, men om de problemer der følger med dem. Hvordan kan det være der altid er en klub, der er sikker på, at de har bedre redskaber til at løse dette end den foregående klub.
Det er et spørsmål om mange faktorer. Den allervigtigste er den menneskelige kemi mellem "Bossen" og "Bumsen" (undskyld!) altså Rodgers og Balotelli. Rodgers virker på mig til at have en rimelig god indsigt i den menneskelige psyke - eks ved hans løsning af Enriques form krise ved at placere ham på midtbanen i en periode. Downing og Henderson er andre eksemplar, hvor han ser ud til at få styret spillerne mentalt i den rigtige retning. Mancini derimod ser jeg som en hård hund med et uforsonligt italiensk temperament. Samtidig forstår både træner og spiller hver eneste lille over- og undertone i hvad der ofte bliver udtalt meget hårdt på en fodboldbane, hvilket tænder begges temperament. Problembørn skal som regel have nogen meget faste rammer, hvor alt er sort eller hvidt - og med nogen foruddefinerede konsekvenser som er fortalt og forklaret indgående. Etableringen af en sådan sfære, virker til at være for sent på nuværende tidspunkt i Man City, da forholdet Mancini/Balotelli virker til at være kørt helt af sporet. Men det kunne etableres fra bunden af ved en ny start - hvis vel at mærke indledende samtaler og forhandlinger mellem Rodgers og Balotelli falder ud, så Rodgers fornemmer at han kan have den rigtige kemi med Mario.

Jamen hvordan reagerer den øvrige spillertrup så? Her er det igen et spørgsmål om, at definere spillereglerne for alle inden Mario starter, og hvis han får den rette ro omkring sig og returnerer med en scoringsrate på 2 mål pr. 3 kampe, så kan den øvrige spillertrup eddermame acceptere meget.

En sidste ting er, at eneste anden italierner i truppen er Marios diametrale modsætning. En spiller, hvis primære force er viljen til at arbejde stenhårdt for holdet. Så Borini, som med stor sandsynlighed ville blive en Mario kommunikerer mere med end andre, vil have mulighed for at påvirke ham i rigtig retning.

En aller-sidste ting, som kan pege i retning af muligheden er:
Så vidt jeg husker er et af Moneyball principperne, at tage chancen med åbenlyse men utilpassede talenter, da de ofte kan erhverves væsentligt billigere end deres talent ellers berettiger. Mener bla. (det er fra hukommelsen) at da FSG købte Red Sox, var noget af det, som var med til at vende bøtten, at man købte et utilpasset talent, og fik vedkommende på rette spor.

Skulle man indgå en lejeaftale for eks. resten af sæsonen, og det viser sig efter 1½ måned, at Mario Balotelli er totalt umulig, og fuldstændig ødelægger indstilingen hos de øvrige spillere, så er det nemt at ophæve lejekontrakten, og sende ham retur. Det totale økonomiske gamble er således minimalt, i forhold til en tilsvarende verdensklassespiller (som Mario er, når han udfolder sig).

Så ja - det er lottokupon. Men det er dælme også én, hvor der er sparet mange ugers super-jackpot op, hvis den skulle vise sig at give gevinst.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mr. wright
Indlæg: 176
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:01

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mr. wright » søndag, 06. jan, 2013 15:31

Du har sikkert ret i, at det er kemien mellem træner og spillere der skal være den rigtige, men tror du ikke at både Mancini og Balotellig var sikker på det, da det skrev under på kontrakten. Det er jeg faktisk sikker på, at de begge var.

Du har sikkert også ret i at Rodgers er dygtig til mandsskabspleje, så måske er der værdi i den lotto-bon.

Nu har jeg igennem rigtig mange år i en anden sportsgren(siden 80´erne) set det ene eksempel efter det andet, både på elite-plan og lige herunder, på at utilpassede spillere, som ikke kan indordne sig under de regler, der nu gælder i den pågældende klub. Når disse spillere enten bliver sparket ud, eller selv kan se hvilken vej det går, så står der altid en anden klub parat til at tage imod.

Jeg er godt klar over det er et andet niveau, men mekanismerne burde jo være de samme. Det undre mig stadig, at træner, manager eller bestyrelse i disse klubber er overbevidste om at den opgave, som de andre fejlede med, den klare vi.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TomViolence » søndag, 06. jan, 2013 16:25

Jeg kan ikke huske om vi har haft diskussionen før, men hvad siger vi til Soldado? Ville han ikke være et meget godt køb her til sommer?
Scouser by heart.

Siden 2009.

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » søndag, 06. jan, 2013 16:26

TomViolence skrev:Jeg kan ikke huske om vi har haft diskussionen før, men hvad siger vi til Soldado? Ville han ikke være et meget godt køb her til sommer?
Han skrev under på en ny kontrakt med Valencia i sommers.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TomViolence » søndag, 06. jan, 2013 16:28

sjampen skrev:
TomViolence skrev:Jeg kan ikke huske om vi har haft diskussionen før, men hvad siger vi til Soldado? Ville han ikke være et meget godt køb her til sommer?
Han skrev under på en ny kontrakt med Valencia i sommers.
Det er sket før, at man har solgt en spiller der skrev under på en ny kontrakt et år forinden.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » søndag, 06. jan, 2013 18:02

TomViolence skrev:
sjampen skrev:
TomViolence skrev:Jeg kan ikke huske om vi har haft diskussionen før, men hvad siger vi til Soldado? Ville han ikke være et meget godt køb her til sommer?
Han skrev under på en ny kontrakt med Valencia i sommers.
Det er sket før, at man har solgt en spiller der skrev under på en ny kontrakt et år forinden.

Mener også Soldado har sagt han er rimlig hooked på at blive i Valencia, i øvrigt kunne jeg efterhånden ikke se hvor der skulle blive plads til ham. Han er vel heller ikke alsidig i forhold til det Rodgers søger.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

kristiank
Indlæg: 321
Tilmeldt: lørdag, 31. mar, 2012 22:21
Alder: 27
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kristiank » søndag, 06. jan, 2013 20:28

Skovdal skrev:
TomViolence skrev:
sjampen skrev:
TomViolence skrev:Jeg kan ikke huske om vi har haft diskussionen før, men hvad siger vi til Soldado? Ville han ikke være et meget godt køb her til sommer?
Han skrev under på en ny kontrakt med Valencia i sommers.
Det er sket før, at man har solgt en spiller der skrev under på en ny kontrakt et år forinden.

Mener også Soldado har sagt han er rimlig hooked på at blive i Valencia, i øvrigt kunne jeg efterhånden ikke se hvor der skulle blive plads til ham. Han er vel heller ikke alsidig i forhold til det Rodgers søger.
Har der ikke lige været noget oppe at køre om at han blev tilbudt til Chelski? Mener jeg læste det et eller andet sted.
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 07. jan, 2013 00:11

Cynwal skrev:
Thommo skrev:
AJ skrev:@ Thommo

Hvis det med spanioler var en hentydning til mig (ved jeg dog ikke om det var), så skal det siges, at jeg ikke finder sprogbrugen racistisk, men blot ukorrekt. Altså ikke som i politisk ukorrekt, men som i sprogligt ukorrekt. Og sådan har det været i hvert fald siden 1989 ifølge Danske Sprognævn.
Tror ikke det er mig, du mener :dontknow: Men har da haft diskussionen før, og jeg bliver ved med at kalde en fra Spanien for spanioler.
Du est og opmærksom omkring, at Navneord skrives med stort Begyndelsesbogstav følgende din Udgave af Ordbogen for dansk Retsskrivning?
To styks PB cynwal, ingen svar!! kan du kun i det offentlige forum?

Og vel er det off topic, men har prøvet at klare den pr PB, uden respons. Så håber på forståelse for dette indlæg.
Og regner heller ikke med respons her eller(endnu bedre) PB, skal det siges. Men har dog i så fald gjort forsøget.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 07. jan, 2013 15:44

Thommo skrev:
Cynwal skrev:
Thommo skrev:
AJ skrev:@ Thommo

Hvis det med spanioler var en hentydning til mig (ved jeg dog ikke om det var), så skal det siges, at jeg ikke finder sprogbrugen racistisk, men blot ukorrekt. Altså ikke som i politisk ukorrekt, men som i sprogligt ukorrekt. Og sådan har det været i hvert fald siden 1989 ifølge Danske Sprognævn.
Tror ikke det er mig, du mener :dontknow: Men har da haft diskussionen før, og jeg bliver ved med at kalde en fra Spanien for spanioler.
Du est og opmærksom omkring, at Navneord skrives med stort Begyndelsesbogstav følgende din Udgave af Ordbogen for dansk Retsskrivning?
To styks PB cynwal, ingen svar!! kan du kun i det offentlige forum?

Og vel er det off topic, men har prøvet at klare den pr PB, uden respons. Så håber på forståelse for dette indlæg.
Og regner heller ikke med respons her eller(endnu bedre) PB, skal det siges. Men har dog i så fald gjort forsøget.
Forstår godt folk, der er ved at være trætte af al den politiske korrekthed og ubegrundede forargelse, som skal trækkes ned over diverse samfund. Forargelse lader til at være den nye nationalsport i især vesteuropæiske lande. På den den måde kan de forargede se sig selv i spejlet og føle, at de er lidt bedre end andre.

I forhold til denne off-topic debat, så synes jeg denne forklaring rammer meget godt.

http://sproget.dk/raad-og-regler/artikl ... ol-spaniak
Kloppite

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henry » mandag, 07. jan, 2013 19:40

Der er fandme nogle i denne tråd der savner et ordentligt skrald fisse i stedet for al den flueknepperi.
Billede

Michalik82
Indlæg: 110
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Michalik82 » mandag, 07. jan, 2013 20:30

henry skrev:Der er fandme nogle i denne tråd der savner et ordentligt skrald fisse i stedet for al den flueknepperi.
:laughin:

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 07. jan, 2013 21:42

henry skrev:Der er fandme nogle i denne tråd der savner et ordentligt skrald fisse i stedet for al den flueknepperi.
Og masser i hele dette land, kunne lære lidt af princippet i noget. Alt for mange lader bare stå til, kender et hav der bare er passive. Men nu forbliver vi off topic.

On Topic, så ser jeg gerne en back up for Lucas hentes, og Sahin forhåbentlig smutter. Hvis Salif Diao skuffede er det ikke noget nær Sahin. Når jeg ser på egne forventninger, til de to spillere. Salif bare brugt som eksempel. Cheyrou kunne være et andet eksempel.

Arda Turan kan byttes ud med Sahin, for at blive ved tyrkere. Selv om det ikke løser Lucas back up, situationen.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LarsU » mandag, 07. jan, 2013 22:45

Thommo skrev:
henry skrev:Der er fandme nogle i denne tråd der savner et ordentligt skrald fisse i stedet for al den flueknepperi.
Og masser i hele dette land, kunne lære lidt af princippet i noget. Alt for mange lader bare stå til, kender et hav der bare er passive. Men nu forbliver vi off topic.

On Topic, så ser jeg gerne en back up for Lucas hentes, og Sahin forhåbentlig smutter. Hvis Salif Diao skuffede er det ikke noget nær Sahin. Når jeg ser på egne forventninger, til de to spillere. Salif bare brugt som eksempel. Cheyrou kunne være et andet eksempel.

Arda Turan kan byttes ud med Sahin, for at blive ved tyrkere. Selv om det ikke løser Lucas back up, situationen.
Hmm, må man egentlig godt sige 'tyrker'?! Det lyder sådan lidt halv-racistisk, og man får jo straks associationer til 'at bande som en tyrker', 'kold tyrker' og 'tyrkertro'.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 07. jan, 2013 23:02

Tænkte faktisk det samme :D Jeg får ikke en ugentlig opdatering på go og no-go blandt ord, så skriver bare efter hvad jeg er opvokset med. Og som har virket fint indtil for 5-6 år siden. Da politisk-korrekt-bølgen indtrådte.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar