Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 30. mar, 2013 20:17

Ja, det er velundt, at det går den store geordie godt :) . Han udviser altid stort mandsmod og fighteregenskaber. Hans spilforståelse er i mine øjne også ganske ferm - hans store bevægelser er dog til tider noget af en forhindring i forhold til at indgå i et koncept baseret på shortpassing.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » lørdag, 30. mar, 2013 21:21

Robbie_God_Fowler skrev:Ja, det er velundt, at det går den store geordie godt :) . Han udviser altid stort mandsmod og fighteregenskaber. Hans spilforståelse er i mine øjne også ganske ferm - hans store bevægelser er dog til tider noget af en forhindring i forhold til at indgå i et koncept baseret på shortpassing.
Nu har jeg ikke set ham meget for WH, men da han var hos os synes jeg bestemt ikke det virkede som om han havde en ferm spilforståelse. Tværtimod synes jeg altid han indtog de forkert positioner på banen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 30. mar, 2013 21:53

Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Ja, det er velundt, at det går den store geordie godt :) . Han udviser altid stort mandsmod og fighteregenskaber. Hans spilforståelse er i mine øjne også ganske ferm - hans store bevægelser er dog til tider noget af en forhindring i forhold til at indgå i et koncept baseret på shortpassing.
Nu har jeg ikke set ham meget for WH, men da han var hos os synes jeg bestemt ikke det virkede som om han havde en ferm spilforståelse. Tværtimod synes jeg altid han indtog de forkert positioner på banen.
Hans spillemæssige forståelse i forhold til at indgå i kombinationer og sætte sine medspillere i scene er nu ganske god, og har altid været det siden Newcastle dagene. Det viser sig også i West Ham, hvor han er dygtig til at iscenesætte en spiller som Kevin Nolan, der foretager løbene rundt om Carroll.

Som det ses hos mange unge spillere, så kan Carrolls taktisk forståelse forbedres - Dette var i hans Liverpool tid specielt synligt i Carrolls mistimede indløb i feltet. Dette blev dog markant forbedret ved udgangen af sæsonen, hvor Carroll ofte var at finde i feltet. Denne ændring kan skyldes mange ting, men jeg tror, at det blev påpeget overfor Carroll, hvordan han skulle time sine løb og at han skulle være mere tilstede i feltet. Men det kan vel ikke udelukkes, at hans dybdeliggende position i starten af sæsonen skyldtes, at han skulle forlænge boldene i dybden til hurtige spillere som Suarez, Bellamy og Downing. Det ville selvfølgelig ikke forklare de mistimede indløb.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 31. mar, 2013 00:47

Liverpool are believed to have made contact with Alonso’s agent, with talk of an £80,000-a-week deal on the table. (Mirror)
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 31. mar, 2013 01:32

YNWA! skrev:Liverpool are believed to have made contact with Alonso’s agent, with talk of an £80,000-a-week deal on the table. (Mirror)

Sagt og skrevet af en der ikke var ubetinget pro Xabi, men skrev vel for 3-4 måneder siden at han kom tilbage, dog troede jeg han havde udløb til sommer da jeg skrev det.....Men alligevel :lol: Xabi, en venstre back, en center forsvar, (og en ny 1. målmand evt), så er den der vel faktisk.
Verden er smask fuld af hyklere....

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 31. mar, 2013 10:52

Thommo skrev:
YNWA! skrev:Liverpool are believed to have made contact with Alonso’s agent, with talk of an £80,000-a-week deal on the table. (Mirror)

Sagt og skrevet af en der ikke var ubetinget pro Xabi, men skrev vel for 3-4 måneder siden at han kom tilbage, dog troede jeg han havde udløb til sommer da jeg skrev det.....Men alligevel :lol: Xabi, en venstre back, en center forsvar, (og en ny 1. målmand evt), så er den der vel faktisk.
Jeg kunne være mere enig. Smuk sang. Puha alonso i den røde trøje lig med top 4. For en sensetiv person som jeg. Ja så kører alle sanser. Alonso Target nr 1 til sommer. Det ville være rart særligt på dagen hvor konen flytter. ;)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 31. mar, 2013 10:58

Kelly skrev:
Thommo skrev:
YNWA! skrev:Liverpool are believed to have made contact with Alonso’s agent, with talk of an £80,000-a-week deal on the table. (Mirror)

Sagt og skrevet af en der ikke var ubetinget pro Xabi, men skrev vel for 3-4 måneder siden at han kom tilbage, dog troede jeg han havde udløb til sommer da jeg skrev det.....Men alligevel :lol: Xabi, en venstre back, en center forsvar, (og en ny 1. målmand evt), så er den der vel faktisk.
Jeg kunne være mere enig. Smuk sang. Puha alonso i den røde trøje lig med top 4. For en sensetiv person som jeg. Ja så kører alle sanser. Alonso Target nr 1 til sommer. Det ville være rart særligt på dagen hvor konen flytter. ;)
Op på hesten!
Lidt i tvivl om hans stænger kan holde til det. Han har spillet virkeligt mange kampe de seneste år.
Jeg ser ham som en utroligt kvalificeret og ledende overgangsfigur i forhold til at blive etablrret i top 4. I øvrigt spiller han lidt mere tilbagetrukket i real end i liverpool, vurderer jeg. Så sammenn med Lucas, Gerrard, Henderson/Allen ser det sgu okay ud. Kunne måske goft bruge et enkelt fysisk pragteksemplar som tilføjelse.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » søndag, 31. mar, 2013 12:05

Robbie_God_Fowler skrev:
Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Ja, det er velundt, at det går den store geordie godt :) . Han udviser altid stort mandsmod og fighteregenskaber. Hans spilforståelse er i mine øjne også ganske ferm - hans store bevægelser er dog til tider noget af en forhindring i forhold til at indgå i et koncept baseret på shortpassing.
Nu har jeg ikke set ham meget for WH, men da han var hos os synes jeg bestemt ikke det virkede som om han havde en ferm spilforståelse. Tværtimod synes jeg altid han indtog de forkert positioner på banen.
Hans spillemæssige forståelse i forhold til at indgå i kombinationer og sætte sine medspillere i scene er nu ganske god, og har altid været det siden Newcastle dagene. Det viser sig også i West Ham, hvor han er dygtig til at iscenesætte en spiller som Kevin Nolan, der foretager løbene rundt om Carroll.

Som det ses hos mange unge spillere, så kan Carrolls taktisk forståelse forbedres - Dette var i hans Liverpool tid specielt synligt i Carrolls mistimede indløb i feltet. Dette blev dog markant forbedret ved udgangen af sæsonen, hvor Carroll ofte var at finde i feltet. Denne ændring kan skyldes mange ting, men jeg tror, at det blev påpeget overfor Carroll, hvordan han skulle time sine løb og at han skulle være mere tilstede i feltet. Men det kan vel ikke udelukkes, at hans dybdeliggende position i starten af sæsonen skyldtes, at han skulle forlænge boldene i dybden til hurtige spillere som Suarez, Bellamy og Downing. Det ville selvfølgelig ikke forklare de mistimede indløb.
Jeg kan godt følge, at Carroll har en vis evne til at sætte sine medspillere op, hvilket vi mest så i glimt for Liverpool. Men jeg forstår ikke hvordan du kan skrive, at hans spillemæssige forståelse til at indgå i kombinationer er god. Han kan modtage en bold, og rage den til sig på fin vis, og også nogen gange aflevere den videre, så en anden spiller sættes op. Men han kan imø. ikke indgå i deciderede kombinationer, fordi hans shortpassing er alt for langsom, ligesom hans spilopfattelse. Som du selv siger er det Nolan der løber rundt om Carroll, hvor Carroll så kan forlænge/spille den videre, men det vil jeg ikke kalde deciderede kombinationer.

Rigtigt, han blev bedre til at komme ind i feltet til sidst. Men jeg husker det nu ikke som om, at han mistimede sine løb i felt - jeg husker det som om han slet ikke var til stede. Jeg husker det som om, at han forsøgte at søge spillet på nærmest "Suarezsk" vis, ude på kanterne og omkring feltet, hvor hans tilstedeværelse ellers skulle bruges i feltet, eller mellem midterforsvaret til at tage kampene og trække en mand eller to (hvilket som nævnt lykkedes bedre til sidst, men stadig ikke til UG). Du har også ret i, at han faldt ned på udspark og direkte bolde fra vores forsvar og målmand, men det er mere i de etablerede angreb at jeg synes han lignede en blind høne.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 31. mar, 2013 12:19

Jesper skrev:
Kelly skrev:
Thommo skrev:
YNWA! skrev:Liverpool are believed to have made contact with Alonso’s agent, with talk of an £80,000-a-week deal on the table. (Mirror)

Sagt og skrevet af en der ikke var ubetinget pro Xabi, men skrev vel for 3-4 måneder siden at han kom tilbage, dog troede jeg han havde udløb til sommer da jeg skrev det.....Men alligevel :lol: Xabi, en venstre back, en center forsvar, (og en ny 1. målmand evt), så er den der vel faktisk.
Jeg kunne være mere enig. Smuk sang. Puha alonso i den røde trøje lig med top 4. For en sensetiv person som jeg. Ja så kører alle sanser. Alonso Target nr 1 til sommer. Det ville være rart særligt på dagen hvor konen flytter. ;)
Op på hesten!
Lidt i tvivl om hans stænger kan holde til det. Han har spillet virkeligt mange kampe de seneste år.
Jeg ser ham som en utroligt kvalificeret og ledende overgangsfigur i forhold til at blive etablrret i top 4. I øvrigt spiller han lidt mere tilbagetrukket i real end i liverpool, vurderer jeg. Så sammenn med Lucas, Gerrard, Henderson/Allen ser det sgu okay ud. Kunne måske goft bruge et enkelt fysisk pragteksemplar som tilføjelse.[

Tak :)
. Enig alonso kan blive en god overgangsspiller og pengene værd. Hvis det får liverpool i top 4.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
LMP
Indlæg: 66
Tilmeldt: fredag, 31. aug, 2012 18:35
Geografisk sted: Odense
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LMP » søndag, 31. mar, 2013 15:26

Det er tydeligt at vi mangler en stor defensiv midtbanespiller der kan tage duellerne med monstre som benceke
I always look in the Sunday paper to see where Everton are in the league - starting, of course, from the bottom up
Bill Shankly

jacob-vig
Indlæg: 160
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jacob-vig » søndag, 31. mar, 2013 16:52

kevin mirallas er godt nok spændene. Vi så det jo så sent som igår. Han har nogle fantastiske temposkift og nogle skarpe gode træk alla suarez. spændene spiller som kan spille alle pladser offensivt. angriber, Både venstre og højre kant og offensiv midt.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TomViolence » søndag, 31. mar, 2013 17:35

jacob-vig skrev:kevin mirallas er godt nok spændene. Vi så det jo så sent som igår. Han har nogle fantastiske temposkift og nogle skarpe gode træk alla suarez. spændene spiller som kan spille alle pladser offensivt. angriber, Både venstre og højre kant og offensiv midt.
Også er han Everton-spiller. ;)
Scouser by heart.

Siden 2009.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » søndag, 31. mar, 2013 22:12

Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Ja, det er velundt, at det går den store geordie godt :) . Han udviser altid stort mandsmod og fighteregenskaber. Hans spilforståelse er i mine øjne også ganske ferm - hans store bevægelser er dog til tider noget af en forhindring i forhold til at indgå i et koncept baseret på shortpassing.
Nu har jeg ikke set ham meget for WH, men da han var hos os synes jeg bestemt ikke det virkede som om han havde en ferm spilforståelse. Tværtimod synes jeg altid han indtog de forkert positioner på banen.
Hans spillemæssige forståelse i forhold til at indgå i kombinationer og sætte sine medspillere i scene er nu ganske god, og har altid været det siden Newcastle dagene. Det viser sig også i West Ham, hvor han er dygtig til at iscenesætte en spiller som Kevin Nolan, der foretager løbene rundt om Carroll.

Som det ses hos mange unge spillere, så kan Carrolls taktisk forståelse forbedres - Dette var i hans Liverpool tid specielt synligt i Carrolls mistimede indløb i feltet. Dette blev dog markant forbedret ved udgangen af sæsonen, hvor Carroll ofte var at finde i feltet. Denne ændring kan skyldes mange ting, men jeg tror, at det blev påpeget overfor Carroll, hvordan han skulle time sine løb og at han skulle være mere tilstede i feltet. Men det kan vel ikke udelukkes, at hans dybdeliggende position i starten af sæsonen skyldtes, at han skulle forlænge boldene i dybden til hurtige spillere som Suarez, Bellamy og Downing. Det ville selvfølgelig ikke forklare de mistimede indløb.
Jeg kan godt følge, at Carroll har en vis evne til at sætte sine medspillere op, hvilket vi mest så i glimt for Liverpool. Men jeg forstår ikke hvordan du kan skrive, at hans spillemæssige forståelse til at indgå i kombinationer er god. Han kan modtage en bold, og rage den til sig på fin vis, og også nogen gange aflevere den videre, så en anden spiller sættes op. Men han kan imø. ikke indgå i deciderede kombinationer, fordi hans shortpassing er alt for langsom, ligesom hans spilopfattelse. Som du selv siger er det Nolan der løber rundt om Carroll, hvor Carroll så kan forlænge/spille den videre, men det vil jeg ikke kalde deciderede kombinationer.

Rigtigt, han blev bedre til at komme ind i feltet til sidst. Men jeg husker det nu ikke som om, at han mistimede sine løb i felt - jeg husker det som om han slet ikke var til stede. Jeg husker det som om, at han forsøgte at søge spillet på nærmest "Suarezsk" vis, ude på kanterne og omkring feltet, hvor hans tilstedeværelse ellers skulle bruges i feltet, eller mellem midterforsvaret til at tage kampene og trække en mand eller to (hvilket som nævnt lykkedes bedre til sidst, men stadig ikke til UG). Du har også ret i, at han faldt ned på udspark og direkte bolde fra vores forsvar og målmand, men det er mere i de etablerede angreb at jeg synes han lignede en blind høne.
Det er korrekt at Carroll flakkede meget i starten, men det fik han hurtigt lagt fra sig, og efterfølgende var han genial ifht det spil vi praktiserede. Han tog bolden til sig, holdt på den til der var nok spillere med, sendte den ud på fløjen og søgte feltet. Og her opstod så problemet, men det havde intet med Carroll at gøre, men derimod alt med alle vores andre spillere at gøre. Suarez var aldrig i feltet. Ofte var han flakket ud og var ham der lagde indlægget. Ingen midtbaner søgte feltet og den modsatte fløj var heller aldrig i feltet. Det resulterede i at når der endelig kom et indlæg, så var Carroll alene mod 3-4 kæmpe store forsvarsspillere. Men ofte blev bolden sendt bagud istedet af fløjen, for de kunne godt se, at Carroll ikke kunne klare det alene derinde, når forsvarsspillerne ikke skulle koncentrere sig om andre. Og når den så blev sendt bagud, så skulle Carroll trække ud fra feltet igen og deltage i en ny opbygning. Men Nej. Vores tumper af midtbanespillere troede at straks de fik bolden, så skulle den enten bare skydes på kassen (eller mere korrekt tre-fire meter over og forbi) eller smides i feltet, til en spiller der var på vej væk.
Nej, der er absolut ingen grund til at kritisere Carroll for det han leverede for os. At man så godt kan være af den holdning, at han ikke fungere i det hurtige shortpassingspil er en anden sag. Men også her vil jeg sige at det er en forfejlet tanke - det er rigtigt, hvis det var alt hvad vi gjorde, men hvis vi ser vores kampe, så ser vi at vi til forskel fra f.eks forbilledet Barcelona varierer vores spil langt mere og på ingen måde står i vejen for at slå de lange bolde. Og her vil Carroll passe perfekt til det varierede spil. - og ikke mindst som en plan B mod de stærke fysiske hold, hvor hans fysik og evne til at tage bolden ned og lægge den af til medspillere vil være en dræber for de tunge fysiske hold, specielt med de hurtige teknikere som Suarez, Coutinho og Sturridge.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » søndag, 31. mar, 2013 22:19

Bojangles skrev:Det er korrekt at Carroll flakkede meget i starten, men det fik han hurtigt lagt fra sig, og efterfølgende var han genial ifht det spil vi praktiserede. Han tog bolden til sig, holdt på den til der var nok spillere med, sendte den ud på fløjen og søgte feltet. Og her opstod så problemet, men det havde intet med Carroll at gøre, men derimod alt med alle vores andre spillere at gøre. Suarez var aldrig i feltet. Ofte var han flakket ud og var ham der lagde indlægget. Ingen midtbaner søgte feltet og den modsatte fløj var heller aldrig i feltet. Det resulterede i at når der endelig kom et indlæg, så var Carroll alene mod 3-4 kæmpe store forsvarsspillere. Men ofte blev bolden sendt bagud istedet af fløjen, for de kunne godt se, at Carroll ikke kunne klare det alene derinde, når forsvarsspillerne ikke skulle koncentrere sig om andre. Og når den så blev sendt bagud, så skulle Carroll trække ud fra feltet igen og deltage i en ny opbygning. Men Nej. Vores tumper af midtbanespillere troede at straks de fik bolden, så skulle den enten bare skydes på kassen (eller mere korrekt tre-fire meter over og forbi) eller smides i feltet, til en spiller der var på vej væk.
Nej, der er absolut ingen grund til at kritisere Carroll for det han leverede for os. At man så godt kan være af den holdning, at han ikke fungere i det hurtige shortpassingspil er en anden sag. Men også her vil jeg sige at det er en forfejlet tanke - det er rigtigt, hvis det var alt hvad vi gjorde, men hvis vi ser vores kampe, så ser vi at vi til forskel fra f.eks forbilledet Barcelona varierer vores spil langt mere og på ingen måde står i vejen for at slå de lange bolde. Og her vil Carroll passe perfekt til det varierede spil. - og ikke mindst som en plan B mod de stærke fysiske hold, hvor hans fysik og evne til at tage bolden ned og lægge den af til medspillere vil være en dræber for de tunge fysiske hold, specielt med de hurtige teknikere som Suarez, Coutinho og Sturridge.
Til det markerede: :shock:

Jeg kan kun konkludere, at vi har meget forskellige opfattelser af Carrolls tid hos os - både hans fortid og hans fremtid. Han blev helt klart bedre, men jeg ser ham slet ikke have en rolle i fremtiden hos os. Han har slet ikke niveauet. Vi har ikke brug for ham til at samle bolde ned fra luften, som du nævner, da det ikke er sådan vi spiller. Det er meget sjældent vi hamrer den fremad mod en targetmand, og når vi gør er det enten i dybden eller af ren og skær nødvendighed fordi vi ikke kan spille den ud.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 31. mar, 2013 22:41

Bojangles skrev:
Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
Surf skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Ja, det er velundt, at det går den store geordie godt :) . Han udviser altid stort mandsmod og fighteregenskaber. Hans spilforståelse er i mine øjne også ganske ferm - hans store bevægelser er dog til tider noget af en forhindring i forhold til at indgå i et koncept baseret på shortpassing.
Nu har jeg ikke set ham meget for WH, men da han var hos os synes jeg bestemt ikke det virkede som om han havde en ferm spilforståelse. Tværtimod synes jeg altid han indtog de forkert positioner på banen.
Hans spillemæssige forståelse i forhold til at indgå i kombinationer og sætte sine medspillere i scene er nu ganske god, og har altid været det siden Newcastle dagene. Det viser sig også i West Ham, hvor han er dygtig til at iscenesætte en spiller som Kevin Nolan, der foretager løbene rundt om Carroll.

Som det ses hos mange unge spillere, så kan Carrolls taktisk forståelse forbedres - Dette var i hans Liverpool tid specielt synligt i Carrolls mistimede indløb i feltet. Dette blev dog markant forbedret ved udgangen af sæsonen, hvor Carroll ofte var at finde i feltet. Denne ændring kan skyldes mange ting, men jeg tror, at det blev påpeget overfor Carroll, hvordan han skulle time sine løb og at han skulle være mere tilstede i feltet. Men det kan vel ikke udelukkes, at hans dybdeliggende position i starten af sæsonen skyldtes, at han skulle forlænge boldene i dybden til hurtige spillere som Suarez, Bellamy og Downing. Det ville selvfølgelig ikke forklare de mistimede indløb.
Jeg kan godt følge, at Carroll har en vis evne til at sætte sine medspillere op, hvilket vi mest så i glimt for Liverpool. Men jeg forstår ikke hvordan du kan skrive, at hans spillemæssige forståelse til at indgå i kombinationer er god. Han kan modtage en bold, og rage den til sig på fin vis, og også nogen gange aflevere den videre, så en anden spiller sættes op. Men han kan imø. ikke indgå i deciderede kombinationer, fordi hans shortpassing er alt for langsom, ligesom hans spilopfattelse. Som du selv siger er det Nolan der løber rundt om Carroll, hvor Carroll så kan forlænge/spille den videre, men det vil jeg ikke kalde deciderede kombinationer.

Rigtigt, han blev bedre til at komme ind i feltet til sidst. Men jeg husker det nu ikke som om, at han mistimede sine løb i felt - jeg husker det som om han slet ikke var til stede. Jeg husker det som om, at han forsøgte at søge spillet på nærmest "Suarezsk" vis, ude på kanterne og omkring feltet, hvor hans tilstedeværelse ellers skulle bruges i feltet, eller mellem midterforsvaret til at tage kampene og trække en mand eller to (hvilket som nævnt lykkedes bedre til sidst, men stadig ikke til UG). Du har også ret i, at han faldt ned på udspark og direkte bolde fra vores forsvar og målmand, men det er mere i de etablerede angreb at jeg synes han lignede en blind høne.
Det er korrekt at Carroll flakkede meget i starten, men det fik han hurtigt lagt fra sig, og efterfølgende var han genial ifht det spil vi praktiserede. Han tog bolden til sig, holdt på den til der var nok spillere med, sendte den ud på fløjen og søgte feltet. Og her opstod så problemet, men det havde intet med Carroll at gøre, men derimod alt med alle vores andre spillere at gøre. Suarez var aldrig i feltet. Ofte var han flakket ud og var ham der lagde indlægget. Ingen midtbaner søgte feltet og den modsatte fløj var heller aldrig i feltet. Det resulterede i at når der endelig kom et indlæg, så var Carroll alene mod 3-4 kæmpe store forsvarsspillere. Men ofte blev bolden sendt bagud istedet af fløjen, for de kunne godt se, at Carroll ikke kunne klare det alene derinde, når forsvarsspillerne ikke skulle koncentrere sig om andre. Og når den så blev sendt bagud, så skulle Carroll trække ud fra feltet igen og deltage i en ny opbygning. Men Nej. Vores tumper af midtbanespillere troede at straks de fik bolden, så skulle den enten bare skydes på kassen (eller mere korrekt tre-fire meter over og forbi) eller smides i feltet, til en spiller der var på vej væk.
Nej, der er absolut ingen grund til at kritisere Carroll for det han leverede for os. At man så godt kan være af den holdning, at han ikke fungere i det hurtige shortpassingspil er en anden sag. Men også her vil jeg sige at det er en forfejlet tanke - det er rigtigt, hvis det var alt hvad vi gjorde, men hvis vi ser vores kampe, så ser vi at vi til forskel fra f.eks forbilledet Barcelona varierer vores spil langt mere og på ingen måde står i vejen for at slå de lange bolde. Og her vil Carroll passe perfekt til det varierede spil. - og ikke mindst som en plan B mod de stærke fysiske hold, hvor hans fysik og evne til at tage bolden ned og lægge den af til medspillere vil være en dræber for de tunge fysiske hold, specielt med de hurtige teknikere som Suarez, Coutinho og Sturridge.
Du skal naturligvis have retten til at lave denne analyse, men jeg har ikke hørt/set en eneste ekspert understøtte dine fremhævninger af Carrolls evner, som direkte og indirekte beskrives. Dermed ikke sagt sagt at han ikke er en sympatisk spiller, men han har simpelthen bare ikke niveauet til en klub som vores (eller i hvert fald der hvor jeg gerne ser vi er snart)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar