Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 19. apr, 2013 12:50

Har lige læst på bold.dk, at Felipe Santana fra Dortmund kan skifte for den sølle sum af €1m pga. en klausul, hvilket Schalke 04 ifølge Bild vil benytte sig af til sommer.

Når man tænker på, at vi skal hente op mod tre mand til midterforsvaret til sommer (plus spillere til øvrige positioner), så ville Santana imo være værd at overveje til den pris. Dertil kommer selvfølgelig lønnen, men det ville den også gøre med en dyrere spiller. Santana har spillet fem år i Dortmund, men har hele tiden stået i skyggen af Hummels og Subotic. Han har trods alt spillet 90 bundesligakampe og scoret 6 mål. Han er et ordentlig skur med sine 1.94m, og ville måske i udvalgte kampe kunne give noget modstand over for modstandernes dødbolde.

Jeg kan dog godt forstå, hvis han vil blive i Tyskland, og måske endda spille for en CL-klub.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » fredag, 19. apr, 2013 13:24

AJ skrev:Har lige læst på bold.dk, at Felipe Santana fra Dortmund kan skifte for den sølle sum af €1m pga. en klausul, hvilket Schalke 04 ifølge Bild vil benytte sig af til sommer.

Når man tænker på, at vi skal hente op mod tre mand til midterforsvaret til sommer (plus spillere til øvrige positioner), så ville Santana imo være værd at overveje til den pris. Dertil kommer selvfølgelig lønnen, men det ville den også gøre med en dyrere spiller. Santana har spillet fem år i Dortmund, men har hele tiden stået i skyggen af Hummels og Subotic. Han har trods alt spillet 90 bundesligakampe og scoret 6 mål. Han er et ordentlig skur med sine 1.94m, og ville måske i udvalgte kampe kunne give noget modstand over for modstandernes dødbolde.

Jeg kan dog godt forstå, hvis han vil blive i Tyskland, og måske endda spille for en CL-klub.
Har tænkt det samme, og faktisk også skrevet det for et par indlæg siden. Fatter dog ikke en bjælde af at han skifter Dortmund ud med Schalke, med de to klubbers forhold in mente.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » fredag, 19. apr, 2013 13:30

AllanShore skrev:
Kelly skrev:Porto må have nogle gode kontakter i sydarmerika.
Nej, de har bare lettere ved at give spillerne arbejdstilladelser.
Det er vidst ikke den eneste forklaring. Sproget er vel også en faktor for hvorfor man vælger portugal fremfor England. For et par måneder siden havde Tipsbladet en artikel om de portugisiske klubbers indkøbsstrategier, og her havde Porto en speciel form for indkøb, hvor klubben sammen med en investeringsfond køber spillere fra sydamerika, og det betyder at FC Porto kan indkøbe flere spillere end ellers, hvilket også betyder at klubben også har råd til fejlkøb. Derudover ved de indkøbte spillere at bliver de succesfulde så skal ðe sælges videre. Hovedmanden bag dette er vidst nok Pedro Mendes kåret til årets agent.
We need a new Fowler...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 19. apr, 2013 14:18

Belloni skrev:Har tænkt det samme, og faktisk også skrevet det for et par indlæg siden. Fatter dog ikke en bjælde af at han skifter Dortmund ud med Schalke, med de to klubbers forhold in mente.
Ups, det overså jeg. Det er virkelig en god handel af Schalke, der nok mister Höwedes og/eller Papadopoulos inden for en overskuelig fremtid.

Der er delte meninger blandt fansene hos både Schalke og Dortmund.

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kristian M » lørdag, 20. apr, 2013 12:05

Efter de seneste rygter der kommer fra medierne, ser det ud til at blive et lovende transfervindue til sommer. Jeg kunne godt tænke mig at se en opstilling noget lignende til næste sæson:

-------------Reina----------------
Johnson--Ogbonna--Agger--Enrique
---------Alonso---Gerrard---------
--------------Eriksen-------------
Ben Arfa ---------------- Coutinho
--------------Suarez------------


Ogbonna virker til at være en spændende spiller. Af hvad jeg har sat af kampe med ham, tror jeg han vil passe rigtig godt ind på holdet. Han er overraskende hurtig af en CB at være, og derudover er han god med bolden. Det er desuden værd at bemærke, at han endnu ikke har fået et rødt kort i hans professionelle karriere - og fik kun 3 gule kort i sidste sæson, (noget Skrtel vist ikke kan prale med). Alt i alt en super spændende spiller!

Alonso er der ikke så meget at sige om. Fantastisk spiller, og efter min mening lige den person vi mangler på holdet lige nu i en tid, hvor det er de unge spillere, der er i fokus. Jeg er sikker på at ham og Gerrard ville kunne danne en fantastisk midtbane sammen, som kan få hele Anfield op at stå. Kunne være så stort!

Eriksen har ikke spillet særlig godt på landsholdet, men i Ajax har han imponeret mig gang på gang. Jeg har set en del kampe med Ajax, og det er tydeligt at se hvor stor en rolle han spiller på det hold. Eriksen tror jeg ville være manden, der kunne føre bolden frem og få skabt nogle af de farlige chancer, som vi bestemt mangler, når Suarez ikke har en god dag. Jeg tænker også at Eriksen kan få en vigtig rolle på holdet på længere sigt. Han er trods alt kun 21 år og fortsætter forhåbentlig sin udvikling. Derudover tror jeg sagtens han vil kunne klare presset i Premier League. Han spillede jo en stor kamp mod Manchester City i Champions League.

Ben Arfa er IMØ lidt af en humør spiller. Der har vist været lidt problemer med ham i Newcastle, men man kan ikke tage fra ham, at han er en rigtig god spiller. I denne sæson har vi helt klar manglet en rigtig højre wing. Downing indsats har været okay, men vi mangler stadig en mand, der er farligere og fungerer som en rigtig kant. Arfa har dog vist nogle problemer med nogle "kroniske" forstrækninger, så man kunne måske håbe at få ham til en okay pris. Der findes nok bedre og mere realistiske alternative på denne position - jeg har nu altid bare været meget begejstret for ham! :headbang:
Billede

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 20. apr, 2013 12:32

Som jeg ser det, så bør det også få indflydelse på handlerne, om man kan inkludere nogle af de nuværende førsteholdsspillere, som ikke umiddelbart passer ind eller har niveauet.

Skrtel ville være glimrende at afsætte til nogle af de rige østeuropæiske klubber, og her er Henrikh Mkhitaryan fra Shakhtar Donetsk en spiller, som LFC tidligere har været rygtet til.
Assaidi snuppede LFC jo for næsen af Ajax, og med rygterne om Toby Alderweireld og Christian Eriksen er det oplagt at forsøge at sende Assaidi den anden vej.
Carroll kan nok kun afsættes til en anden PL-klub, men det er umiddelbart tvivlsomt, om der er klubber, der har råd til at lægge de +£15 mio., som LFC i udgangspunktet kræver. NUFC har, så vidt jeg ved, ikke forlænget med Ben Arfa, og Ben Arfas oprindelige kontrakt skulle vist nok udløbe efter 13/14-sæonen. NUFC har desuden store problemer på deres dødbolde i denne sæson, og her er Carroll en enorm forstærkning.
Shelvey og Suso kunne måske lejes ud til Blackpool som en del af en eventuel Ince-handel.
Coates er den eneste spiller, som jeg ikke lige umiddelbart kan se blive en del af en byttehandel. Men han burde være relativ let at afsætte uden det store tab.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 20. apr, 2013 13:10

@ Kristian

Spændende navne, og jeg er som sådan enig med dig i, at de spillere vil kunne tilføre holder yderligere kvalitet. Jeg kan dog ikke se ovenstående opstilling blive en succes, da vores midtbane vil blive overløbet. Måske det ville kunne gå i mod mindre hold, hvor vi kontrollerer kampen, men Gerrard og Alobso er simpelthen for langsomme til at kunne være placeret ved siden af hinanden. Desuden vil du have to personer, hvis rolle vil være tæt på identisk. Jeg ser ikke, at det kan blive en succes.

Udover vores problemer i midterforsvaret, så ser jeg det som vores næstvigtigste opgave, at vi får tilført forstærkninger, der kan skabe den fornødne balance på midtbanen, så vi ikke bliver overløbet, som det er sket flere gange i år. Din formation vil dele holdet i to og det vil blive en ordentlig omgang indianerbold :D .

Men jeg er enig i, at Eriksen vil kunne spille positionen foran Lucas og Gerrard/Alonso.

@ Fribytter

Hvad taler for, at vi skulle få ca. 7 £ millioner for Coates. Han har næsten ikke spillet i to år, så jeg frygter, at vi realisere et betragteligt tab, hvis vi sælger ham til sommer.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » lørdag, 20. apr, 2013 13:37

Robbie_God_Fowler skrev: @ Fribytter

Hvad taler for, at vi skulle få ca. 7 £ millioner for Coates. Han har næsten ikke spillet i to år, så jeg frygter, at vi realisere et betragteligt tab, hvis vi sælger ham til sommer.
Coates er ikke løntung, han er stadig ung, og han kostede ikke ret meget. Og så er det trods alt måske den sværeste liga, som Coates har haft svært ved at få spilletid i. Og på trods af begrænset spilletid og dårlige præstationer har han også til tider vist, at han kan være med på højeste niveau. Han passer godt til italiensk fodbold, som jeg ser det. Og et par brasilianske klubber kunne også være mulige destinationer. Jeg tror ikke, at LFC skal gå tiggergang rundt til forskellige klubber i håb om, at det vil kaste bud af sig.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » lørdag, 20. apr, 2013 14:55

Umiddelbart virker Coates - som jeg ser det - alt for dårligt taktisk til at en Serie A klub ville være interesseret. Jeg er enig med RGF i, at Coates nok er en spiller, vi skal forvente at tabe penge på.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 20. apr, 2013 15:35

Vi snakker alligevel godt og vel 70 millioner kroner, hvis der ikke skal tabes penge. Alligevel en betragtelig sum for en forsvarsspiller. Specielt hvis han skal skippes af sted til Italien, hvor klubberne lider økonomisk. Det ser jeg ikke som sandsynlig. Coates værdi er alt andet lige dalet ovenpå hans snart to år som reserve.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » lørdag, 20. apr, 2013 17:46

Robbie_God_Fowler skrev:Vi snakker alligevel godt og vel 70 millioner kroner, hvis der ikke skal tabes penge. Alligevel en betragtelig sum for en forsvarsspiller. Specielt hvis han skal skippes af sted til Italien, hvor klubberne lider økonomisk. Det ser jeg ikke som sandsynlig. Coates værdi er alt andet lige dalet ovenpå hans snart to år som reserve.
Ðet er i mine øjne ikke kun transferprisen, men ogå sign on beløb samt lønnen og det at Coates har optaget en plads for en spiller det skal med i billedet. Når det er sagt troede jeg på Coates, kåret som young player i Copa America. Han virkede rolig med bolden, stor og stærk. Sådan går det bare somme tider.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
LMP
Indlæg: 66
Tilmeldt: fredag, 31. aug, 2012 18:35
Geografisk sted: Odense
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LMP » lørdag, 20. apr, 2013 18:59

sidder og ser real vs betis og ham benat spiller fantastisk. :clap: kan huske at han blev rygtet til Liverpool for ikke så langt tid siden, og kunne godt se ham som den playmaker, som kan hjælpe os med at bryde gennem modstandernes forsvar, så vi slipper for de kedelige 0-0´er. eneste ulempe er at han skulle koste omkring 150 mio, men tror så til gengæld at han kan bringe os tilbage i top 4. :headbang: hvad synes i, kunne han være et godt indkøb :?:

Edit: her er det rygte jeg havde læst: http://www.caughtoffside.com/2013/01/04 ... txebarria/
I always look in the Sunday paper to see where Everton are in the league - starting, of course, from the bottom up
Bill Shankly

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SimonA » lørdag, 20. apr, 2013 19:29

Scouser-In-My-Heart skrev:sidder og ser real vs betis og ham benat spiller fantastisk. :clap: kan huske at han blev rygtet til Liverpool for ikke så langt tid siden, og kunne godt se ham som den playmaker, som kan hjælpe os med at bryde gennem modstandernes forsvar, så vi slipper for de kedelige 0-0´er. eneste ulempe er at han skulle koste omkring 150 mio, men tror så til gengæld at han kan bringe os tilbage i top 4. :headbang: hvad synes i, kunne han være et godt indkøb :?:

Edit: her er det rygte jeg havde læst: http://www.caughtoffside.com/2013/01/04 ... txebarria/
Har også set ham spille flere gange. En rigtig god spiller! Men hvis vi køber Eriksen, skal vi ikke også have Benat og omvendt! :headbang:
YNWA

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » lørdag, 20. apr, 2013 20:00

SimonA skrev: Har også set ham spille flere gange. En rigtig god spiller! Men hvis vi køber Eriksen, skal vi ikke også have Benat og omvendt! :headbang:
Allen ud Eriksen og Benat ind. Er blevet lidt mere varm på Eriksen, men er stadig ikke begejstret, men til 7-10 mill er han vel et forsøg værd. Og gider ikke vade i at jeg synes Eriksen er for ung til vores teenage midtbane
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
LMP
Indlæg: 66
Tilmeldt: fredag, 31. aug, 2012 18:35
Geografisk sted: Odense
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LMP » lørdag, 20. apr, 2013 22:07

SimonA skrev:
Scouser-In-My-Heart skrev:sidder og ser real vs betis og ham benat spiller fantastisk. :clap: kan huske at han blev rygtet til Liverpool for ikke så langt tid siden, og kunne godt se ham som den playmaker, som kan hjælpe os med at bryde gennem modstandernes forsvar, så vi slipper for de kedelige 0-0´er. eneste ulempe er at han skulle koste omkring 150 mio, men tror så til gengæld at han kan bringe os tilbage i top 4. :headbang: hvad synes i, kunne han være et godt indkøb :?:

Edit: her er det rygte jeg havde læst: http://www.caughtoffside.com/2013/01/04 ... txebarria/
Har også set ham spille flere gange. En rigtig god spiller! Men hvis vi køber Eriksen, skal vi ikke også have Benat og omvendt! :headbang:
Kan ikke se hvorfor det ene indkøb skal udelukke det andet, da de spiller hver deres position :dontknow: En af grundene til at jeg synes vi skal købe ham, er at han er samme type som Alonso, som så mange gerne vil have tilbage. jeg synes vi skal se frem og ikke tilbage, og lad os indse det, Alonso har sine bedste år bag sig og ikke mange år i sig endnu. hvis vi køber benat, har vi en spiller i sine bedste år, som kan bidrage med noget i mange år. :D Jeg tror dog det bliver vanskeligt at hente ham da store klubber som Bayern, Scum, City og Chelsea også er ude efter ham. :(
I always look in the Sunday paper to see where Everton are in the league - starting, of course, from the bottom up
Bill Shankly

Besvar