Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » mandag, 05. aug, 2013 14:53

Xenne skrev:Nogen der ved noget om Italiensk fodbold og ham her "Adem Ljajic"
Fiorentina skulle eftersigende sælge ham denne sommer, hvis han ikke forlænger har et år tilbage af sin kontrakt.
Milan har budt 8-10mil €, men fik det afvist. Til den pris lyder han interessant, 11 mål sidste år og han er 21, spiller Venstre Wing.

Someone, kom med noget info om ham.
Jeg så et par kampe med ham i forrige sæson, hvor han var ganske fin. Han stod dog en kende i skyggen for Jovetic.
Han minder mig faktisk lidt om Julian Draxler fra Schalke. En dynamisk og målrettet spiller, der gerne tager løb i dybden eller skærer ind i banen. Han mangler dog, så vidt jeg husker, en del fysik, men det er vist også blevet afkræftet som kriterium i PRL efterhånden.
Personligt tror jeg, han kunne blive en ganske fin signing for os, men spørgsmålet er nok snarere, om vi har brug for ham? Hvis vi spiller 4-2-3-1 kunne han blive giftig i kampe, hvor vi enten er i dominans eller i kampe, hvor vi skal udnytte omstillingerne.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 05. aug, 2013 15:17

Jeg synes ikke, at Ljajic stod i skyggen af Jovetic. Han var ligeså god i min optik. Men det var til gengæld første sæson han rigtigt viste noget, mens Jovetic har scoret mange mål to år i træk. Jovetic er til gengæld et par år ældre. Hvis Ljajic fortsætter sin udvikling, vil Man Utd måske alligevel ærgre sig over, at de ikke fik ham. Jeg mener, at en herinde for noget tid siden postede nogle stats, hvor Ljajic var bedre end Jovetic på samtlige parametre, såsom mål pr. minut, assists pr. minut osv.

Fiorentina spiller/spillede 3-5-2, hvor Ljajic og Jovetic var de to forreste, men uden at være deciderede angribere, som fx de to forreste i Juventus' formation. De kan vel begge kaldes for falske 9'ere, der både scorer og lægger op til mange mål. Til sidst på sæsonen spillede de også 4-3-3, hvor Jovetic spillede i midten, mens Ljajic havde udgangspunkt i venstre side, mens selvfølgelig med licens til at gå ind i banen, mens Pasqual fra venstre back gik med frem.
Den manglende fysik kan jeg ikke genkende. Ljajic er over 1.80m høj, og ikke specielt spinkel.

Denne video giver et indtryk af manden, hvor bl.a hans kreativitet skinder i gennem:


Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DaBonks » mandag, 05. aug, 2013 17:08

Når jeg har læst om buddene på ham, så har jeg også undret mig over at vi ikke har været inde over ham som et emne til vores "inside forwards". Som spillertype ligner han netop den slags målfarlige, men teknisk stærke spiller vi har ledt efter i det her vindue.
Billede

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » mandag, 05. aug, 2013 17:45

DaBonks skrev:Når jeg har læst om buddene på ham, så har jeg også undret mig over at vi ikke har været inde over ham som et emne til vores "inside forwards". Som spillertype ligner han netop den slags målfarlige, men teknisk stærke spiller vi har ledt efter i det her vindue.
Enig - jeg så langt hellere ham end Costa som vores næste offensive signing. Jeg er ret vild med hans evne til at udnytte banens dybde, og til komme rundt om modstanderne på selve baglinjen - lidt på samme måde som Suarez. Han er hurtig, sparker godt, har fantastisk teknik, og som AJ skrev, har han en ok fysik. Derudover passer hans alder rigtig godt til vores indkøbspolitik. Mon ikke han kunne erhverves for £12-14 mill?

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af rnh » mandag, 05. aug, 2013 17:48

Syntes godt nok der er stille fortiden.

TK Randers
Indlæg: 147
Tilmeldt: mandag, 24. dec, 2012 09:25

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TK Randers » mandag, 05. aug, 2013 19:03

Håber på ledelsen snart vågner op, og indser at vi for 400-500 millioner, for alvor kan blande os i mesterskabs kampen. Vi mangler lidt mere til offensiven, og der vil Costa være et godt bud på en løsning. Så mangler vi lidt til den defensive midtbane, til at presse eller afløse Lucas, personligt så jeg gerne Ignacio Camacho fra Malaga.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » mandag, 05. aug, 2013 19:05

Jeg ved for lidt om italiensk fodbold til at give noget godt input om Ljajic, men jeg synes umiddelbart også han burde være en spiller vi kiggede mod.

Hvor aggressiv en mentalitet har han? En ting er at være hårdtarbejdende, men i vores idéelle måde at presse på kræves der også en aggressiv mentalitet i det hårde arbejde uden bold.

Whoscored.com, der lister nogle styrker og svagheder på baggrund af statistik skriver om ham at en af hans svagheder er manglende defensivt arbejde. Til gengæld var deres rating af ham som kantangriber til venstre i sidste sæson meget imponerende.

http://www.whoscored.com/Players/68034/

lars
Indlæg: 371
Tilmeldt: tirsdag, 26. okt, 2010 10:41
Geografisk sted: Århus C
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af lars » mandag, 05. aug, 2013 20:32

Niche skrev:
DaBonks skrev:Når jeg har læst om buddene på ham, så har jeg også undret mig over at vi ikke har været inde over ham som et emne til vores "inside forwards". Som spillertype ligner han netop den slags målfarlige, men teknisk stærke spiller vi har ledt efter i det her vindue.
Enig - jeg så langt hellere ham end Costa som vores næste offensive signing. Jeg er ret vild med hans evne til at udnytte banens dybde, og til komme rundt om modstanderne på selve baglinjen - lidt på samme måde som Suarez. Han er hurtig, sparker godt, har fantastisk teknik, og som AJ skrev, har han en ok fysik. Derudover passer hans alder rigtig godt til vores indkøbspolitik. Mon ikke han kunne erhverves for £12-14 mill?
Det var også det første jeg lagde mærke til. Hans dribleture til/på baglinjen ser virkelig giftige ud og samtidig ser det endda måske ud til at han har et endnu bedre øje for at finde en modstander foran kassen i stedet for at gå mod mål hver gang.

Spændende spiller men kender ikke nok til ham til at ville spå om hvordan han ville passe ind.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 05. aug, 2013 22:13

@ Alonso

Han har - i hvert fald i sidste sæson - primært spillet 9'er ved siden af Jovetic. I det system havde de to masser af frihedsgrader, og - for mig at se - var det ikke så vigtigt, hvor meget de lige løb uden bold. Fiorentina havde jo masser af andre mand langt fremme på banen til genpres i form af de tre centrale midtbanespillere, og den ene af de to wing-backs.
Jeg tror egentlig ikke, at det var vildt meget anderledes, da han spillede til venstre i 4-3-3 til sidst på sæsonen. Cuadrado dækkede her højrekanten (hvor højre back så ikke kom meget med frem), og var vel mere wing-back end inside forward, som man kunne kalde Ljajic i den formation, så de spillede de facto stadig med to angribere. Men jeg har ikke lige lagt mærke til Ljajic' løb uden bold i dette system, som trods alt er mere sammenligneligt med vores.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » tirsdag, 06. aug, 2013 11:11

Klubben har interviewet Enrique omkring udsigterne til en ny venstre back i truppen. Det lugter unægteligt af, at der er en sådan på vej - så mon ikke, der er hold i Cissokho-rygterne.

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... is-welcome

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 06. aug, 2013 11:57

Hvis Downing og Skrtel er på vej ud, må der altså være spillere på vej ind. Men ja det er underligt stille alligevel.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » tirsdag, 06. aug, 2013 12:46

Det behøver ikke engang koste 400 eller 500 at komme op og spille med om top 4. Jeg er overbevist om, at vi med 3-4 af de rigtige signings kan presse gevaldigt på og udfordre både en vel mere eller mindre ungdoms-Arsenal og et Bale-løst Tottenham i kampen om den skide 4. plads.

Ljajic har vi ikke været rygtet til, men han ville være god og har et år tilbage af sin kontrakt. Han må kunne købes relativt billigt. Luiz Gustavo har vi ikke været rygtet til, men han er på udkig efter en ny klub. Chelsea og Arsenal har været nævnt, men der er ikke sket noget i den sag. Han er altså en dygtig defensiv midt der også kan dække venstre back, hvis vi skulle komme i knibe. Han må også kunne erhverves for en relativt billig sum for så fin en spiller. Cissokhos lejeaftale nævnes på 1 mio. euro til at starte med (så vidt jeg husker her i tråden). Fin konkurrence til Enrique og rigtig billig pris. Og så er der stadig råd til en midterforsvarer, hvem man så lige har lyst til at købe.

Omvendt kunne man så skille sig af med Downing, Assaidi, Spearing og måske sende Skrtel afsted til Benitez i Napoli. Et forsigtigt bud er, at det kunne dække måske halvdelen af vores udgifter. Så vil jeg mene, at vi er dækket ret godt ind og har en del stærkere trup, end sidste sæson, og jeg mener som sådan ikke, at nogle af de spillere jeg har nævnt er urealistiske for os.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » tirsdag, 06. aug, 2013 12:52

Har du link til det med Gustavo? Jeg så godt den anden dag et løst rygte, om at en klub havde budt på ham uden held, men det undrer mig bare, at Bayern vil af med ham. Han er da skræddersyet til den defensive midtbane i Guardiolas system, og selvom Martinez nok er førstevalg, vil der sikkert være en del spilletid at hente alligvel. Er Ljajic ikke allerede så godt som solgt til AC Milan? Det ville undre mig, hvis han foretrækker os frem for dem med tanke på deres CL-plads.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 06. aug, 2013 14:18

Badooo skrev:ungdoms-Arsenal.
Vores start-ellever var gennemsnitligt den yngste i Premier League i sidste sæson, så det er vidst nærmere ungdoms-Liverpool ;)

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 06. aug, 2013 14:38

Mads T. skrev:
Badooo skrev:ungdoms-Arsenal.
Vores start-ellever var gennemsnitligt den yngste i Premier League i sidste sæson, så det er vidst nærmere ungdoms-Liverpool ;)

Ja jeg studsede også lidt over den.

Besvar