Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Christian
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirsdag, 28. aug, 2012 15:42

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Christian » fredag, 25. apr, 2014 08:49

Mazter81 skrev:
Bojangles skrev: Men med den spillestil vi har tillagt os, syntes jeg det er samme position, som jeg de sidste par år har håbet på at vi skaffede en backup til, som vi henter en backup til - nemlig den defensive midt. Med omskolingen af Gerrard til pladsen, er Lucas slet ikke passende til den rolle (andet end hvis vi igen ændrer på spillestilen) Så vi mangler igen en der? Men hvem mon der kan findes der kan passe på den rolle? Kan vores egen Alberto evt? Jeg syntes i hvert fald at hverken Allen, Hendo eller Lucas kan.
Jeg kan godt følge dig. Men så alligevel har vi også vist, at vi kan spille uden Gerrard og med Lucas på positionen i stedet.

Det er klart, at hvis vi sparer Gerrard i en kamp, så skal han erstattes, men jeg tror ikke, at man nogen steder vil finde en holding midfielder, som slår lignende bolde i dybden. I hvert falde ikke en, som vil acceptere at spille andenviolin.
Hvad med Suso? Han har spillet den defensive midt de kampe jeg har set ham på u-19 landsholdet. Han elsker at ligge dernede og slå de lange bolde, lidt ligesom Gerrard. Er godt nok meget spændt på at se om han har det der skal til at spille for os rent mentalt.

Ellers har vi også en ung gut rendende rundt, der hedder Jordan Rossiter, som jeg ser som et kæmpe talent. Håber meget, han kommer med på vores sommertur og får snust lidt til 1. holdet. En direkte erstatning i de kampe, Gerrard ikke spiller bliver han nok ikke allerede efter sommer.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Mazter81 » fredag, 25. apr, 2014 09:31

Brink87 skrev:
Mazter81 skrev:
Bojangles skrev: Men med den spillestil vi har tillagt os, syntes jeg det er samme position, som jeg de sidste par år har håbet på at vi skaffede en backup til, som vi henter en backup til - nemlig den defensive midt. Med omskolingen af Gerrard til pladsen, er Lucas slet ikke passende til den rolle (andet end hvis vi igen ændrer på spillestilen) Så vi mangler igen en der? Men hvem mon der kan findes der kan passe på den rolle? Kan vores egen Alberto evt? Jeg syntes i hvert fald at hverken Allen, Hendo eller Lucas kan.
Jeg kan godt følge dig. Men så alligevel har vi også vist, at vi kan spille uden Gerrard og med Lucas på positionen i stedet.

Det er klart, at hvis vi sparer Gerrard i en kamp, så skal han erstattes, men jeg tror ikke, at man nogen steder vil finde en holding midfielder, som slår lignende bolde i dybden. I hvert falde ikke en, som vil acceptere at spille andenviolin.
Hvad med Suso? Han har spillet den defensive midt de kampe jeg har set ham på u-19 landsholdet. Han elsker at ligge dernede og slå de lange bolde, lidt ligesom Gerrard. Er godt nok meget spændt på at se om han har det der skal til at spille for os rent mentalt.

Ellers har vi også en ung gut rendende rundt, der hedder Jordan Rossiter, som jeg ser som et kæmpe talent. Håber meget, han kommer med på vores sommertur og får snust lidt til 1. holdet. En direkte erstatning i de kampe, Gerrard ikke spiller bliver han nok ikke allerede efter sommer.
Han kan ikke være klar til at spille en defensiv midt i PL, som du også skriver.

Kunne måske være interessant, men spiller han ikke også offensivt i whereever det er han er på lån i Spanien?

Næste sæson skal en backup på en def. midt i hvert falde ikke skulle være 1-2 år fra at være PL klar

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Jæger » fredag, 25. apr, 2014 11:46

Jensen skrev:

Hvis ikke de kan bruge Lucas Moura i Paris, så skal han da være mere end velkommen i Liverpool! (Samme gælder naturligvis osse for Pastore og Lavezzi ;) )

Moura/Coutinho, anyone? :o :love3:
Typer som Kono og Moura tror jeg vil passe godt ind på holdet og i det taktiske koncept. Jeg har mere min tvivl omkring Pastore, hvorvidt han kan udfylde rollen foran Gerrard, ligeså godt som Coutinho gør det. Den rolle kræver både elegance og fanden i voldskhed (viste Coutinho meget godt imod City).

En stor del af vores succes i år er kommet ved at de forreste spillere (Sterling, Suarez og Sturridge) besidder så meget fart og direkte spil. Det åbner alle forsvarer op, som igennem 90 minutter laver små fejl. Her vil det forstærke konceptet at bringe folk ind med teknisk finesse, kløgtighed, og ikke mindst masser af fart. Tror at Kono eller Moura kunne passe godt ind på en af kanterne.

Mit ønske er også at få Mhkitiyaran ind og kæmpe om den forreste plads på midten sammen med Coutinho. Jeg er vildt imponeret over det han har vist hos Shakthar, Dortmund og Armenien. En verdensklassespiller efter Rodgers hoved.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af DAGGER! » fredag, 25. apr, 2014 12:45

Vi henter vel ham Konoplyanka fra Dnipro. Rodgers vil nok gerne have og han er samtidig en god styrke på frispark.. og han er venstre kant, og kan også spille offensiv midt. ;)

Efter brudet med klubbens direktør, så vil han nok gerne ud og spille CHL i næste sæson for Konoplyanka...
Sidste kamp jeg så med ham var mod Tottenham i EL kamp.. Efter hvad jeg så og fulgte ham, så er han en glimrende og spændende spiller, med mange gode detaljer i hans spil.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Alonso » fredag, 25. apr, 2014 14:09

At Gerrard bidrager med dynamiske pasninger, er ikke et argument for, at alle spillere på pladsen også fremover skal gøre det. Så handler det nærmere om at justere de forskellige roller på midtbanen, så du bevarer den rette dynamik. I den forstand mangler vi spillere med Gerrards evne til at bruge de lange afleveringer til at justere tempoet i kampene.

Jeg mener dog løsningen er ret oplagt: Ivan Rakitic. Han er bedst som 8'er, men kan spille både 6'er og 10'er. Men vigtigst af alt har han det dynamiske afleveringsspil - også gennem lange afleveringer.

Men den defensive midtbane behøves ikke have noget stort anlagt afleveringsspil. Det er væsentligt vigtigere, at spilleren er sikker i sin distribution og god til at gøre sig spilbar, så han dermed bliver sikringsspilleren i holdets afleveringsspil.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Kelly » fredag, 25. apr, 2014 15:47

Jeg håber de byder på Christian Eriksen.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Bojangles » fredag, 25. apr, 2014 17:25

Alonso skrev:At Gerrard bidrager med dynamiske pasninger, er ikke et argument for, at alle spillere på pladsen også fremover skal gøre det. Så handler det nærmere om at justere de forskellige roller på midtbanen, så du bevarer den rette dynamik. I den forstand mangler vi spillere med Gerrards evne til at bruge de lange afleveringer til at justere tempoet i kampene.

Jeg mener dog løsningen er ret oplagt: Ivan Rakitic. Han er bedst som 8'er, men kan spille både 6'er og 10'er. Men vigtigst af alt har han det dynamiske afleveringsspil - også gennem lange afleveringer.

Men den defensive midtbane behøves ikke have noget stort anlagt afleveringsspil. Det er væsentligt vigtigere, at spilleren er sikker i sin distribution og god til at gøre sig spilbar, så han dermed bliver sikringsspilleren i holdets afleveringsspil.
Helt enig. Men Gerrards rolle er en helt anden end den typiske bølgebrydere (som Mascherano, C.Poulsen eller Lucas). Det er typer der knokler hårdt, sørger for at lukke huller og rydde op, så de mere kreative (herunder specielt også backs) kan deltage mere i spillet, uden at bekymre sig for meget, for det er den defensive midtbanes rolle at lukke af. I sådan en rolle, vil fløjspillerne typisk heller ikke deltage ret meget i det defensive. Det er i mine øjne en helt anden måde at spille på, end vi gør nu. Som det er nu, er vores backs mere defensive, men deltager stadig i det offensive. Når den spilles op bagfra, så vil midtbanen gå ned og være den der bærer den op, og CB's trækker ud og backs skubber op. Defensivt, skal spillerne foran på midten arbejde hårdt for at lukke af, før den kommer ned. I den perfekte verden stopper en af de to andre midtbanespillere bolden, får den spillet tilbage til den defensive (eller måske mere korrekt, de bagerste, der så hurtigt kan vende spillet ved at finde de offensive spillere, eller en back på vej frem. Så reelt er de to midterste af de fire midtbanespillere mere defensive end den bagerste.
Så selvom vi ikke kan finde nogen, der kan levere lange sukkerbolde som Gerrard, så skal det stadig være en der: 1. kan arbejde defensivt og nedbryde spillet, uden at begå farlige frispark. 2. Kan med ro fordele spillet og forstår at tilbyde sig hele tiden. 3. Har et fantastisk overblik, så han hurtigt kan vende spillet og finde hullerne. Der er ikke vanvittig mange af den slags spillere derude - af den grund at der ikke er vanvittig mange hold der spiller med den type. Så det skal selvfølgelig analyseres en del på spillere, for at finde en der kan udfylde den rolle. Og da spilleren jo nok bliver 2.violin til Gerrard, så skal det selvfølgelig også være en spiller der kan spille andre pladser - for ellers vil spilleren nok ikke skifte til os.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 25. apr, 2014 18:24

Jensen skrev:

Hvis ikke de kan bruge Lucas Moura i Paris, så skal han da være mere end velkommen i Liverpool! (Samme gælder naturligvis osse for Pastore og Lavezzi ;) )

Moura/Coutinho, anyone? :o :love3:
Ro på med Moura. Han var skreget op til det helt store, men sandheden er, at han kun har vist det i ganske små glimt i PSG. Han er utrolig svingende og forsvinder alt for ofte ud af kampene. Der er ingen tvivl om, at når det kører for ham, så er han super spændende - men det er sket for sjælendt det seneste år.

Jeg siger ikke, at han ikke er interessant. Men han er ikke 300 mio. værd pt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » lørdag, 26. apr, 2014 12:24

Niels K skrev:
AJ skrev:Som en eller anden skrev, så minder Luis Muriel ret så meget om den brasilianske Ronaldo i statur og spillestil. Jeg så ham faktisk live mod Fiorentina for et par uger siden, hvor han startede kampen rigtig godt. Specielt truede han i dybden kva sin hurtighed. Han kom frem til nogle muligheder, men Fiorentinas forsvarsspillere var dygtige til at komme ned og blokere ham. Som kampen skred frem slog han op i banen, og jeg mener også, at han blev pillet ud i 2. halvleg.
At han ikke spiller hver gang, skal man ikke lægge så meget i. Dels har han været meget skadet i denne sæson, og dels kan Udineses træner Francesco Guidolin sagtens finde på at stille med fx Fernandes og Muriel i angrebet den ene kamp for så at droppe dem begge til fordel for Di Natale og Nicolas Lopez i den næste.
Skal vi både nappe Muriel, den Columbianske Ronaldo den originale, og så ham som skulle være den Columbianske Messi:

Fra den norske:

Liverpool vil få konkurranse fra Atletico Madrid og Real Madrid om Juan Fernando Quintero. Den 21-åringe FC Porto-spissen har imponert i portugisisk liga denne sesongen, og blir kalt «den colombianske Lionel Messi».
Football Direct News

Ronaldo og Messi og Suarez, så er vi sgu da meget godt kørene :D

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » lørdag, 26. apr, 2014 14:16

Venstre back: Rodriquez, Wolfsburg eller Moreno, Sevilla

Midt: Kovacic, Inter eller Rakitic, Sevilla OG Will Hughes, Derby

Offensiv spillere:
Quintero, Porto OG Konoplyanka, Rusland OG Luis Muriel, Udinese

Salg: Reina, Coates, Lucas (sorry), Assaidi, Aspas, Borini

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Kelly » lørdag, 26. apr, 2014 14:29

Niels K skrev:Venstre back: Rodriquez, Wolfsburg eller Moreno, Sevilla

Midt: Kovacic, Inter eller Rakitic, Sevilla OG Will Hughes, Derby

Offensiv spillere:
Quintero, Porto OG Konoplyanka, Rusland OG Luis Muriel, Udinese

Salg: Reina, Coates, Lucas (sorry), Assaidi, Aspas, Borini
Manglee defensiv midt og angriber.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 26. apr, 2014 14:46

Hvis det er tilladt at drømme, så er mine ønsker følgende:

VB Luke Shaw ca 200 mio

Midtbane Lallana eller bender ca 200 mio

Offensivt antoine griezmann ca 200 mio
Marco Reus 300-350 mio
Lazar Markovic ca 150 mio

Deruderover er Draxler og Max Meyer fra schalke også interessante

Ter stegen er også en spiller jeg gerne så vi hentede hvis ikke han smutter til barca

og måske en ny højreback

:D
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » lørdag, 26. apr, 2014 15:44

Kelly skrev:
Niels K skrev:Venstre back: Rodriquez, Wolfsburg eller Moreno, Sevilla

Midt: Kovacic, Inter eller Rakitic, Sevilla OG Will Hughes, Derby

Offensiv spillere:
Quintero, Porto OG Konoplyanka, Rusland OG Luis Muriel, Udinese

Salg: Reina, Coates, Lucas (sorry), Assaidi, Aspas, Borini
Manglee defensiv midt og angriber.
Jeg synes da fint, at Kovacic og Rakitic kunne spille Stevie's rolle, men det er jo ikke defensiv som Lucas spiller den. En Fernando Reges kunne også være på listen.

Den måde vi spiller i angrebet, er det vel ikke en Carroll eller Crouch type, vi søger som angriber, og der passer Muriel fint i vores måde at spille angriber på, Quintero måske mere en Coutinho type, og så kunne man også sætte Lallana på listen som mere winger lige som Konoplyanka.

Jeg synes generelt, at vi linkes til meget spændende spillere, så jeg tror virkelig på et godt sommervindue for os - særligt når vi kan tilbyde CL bold som nykårede mestre :D

byensstolthed
Indlæg: 2
Tilmeldt: lørdag, 26. apr, 2014 16:37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af byensstolthed » lørdag, 26. apr, 2014 16:38

Jeg forstår ikke at sådan en fantastisk spiller som Pjanic fra Roma ikke er nævnt. 24 år bliver bedre og bedre for hver sæson. Synes han vil være perfekt til Liverpool.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 26. apr, 2014 16:46

Senorkaka skrev:Hvis det er tilladt at drømme, så er mine ønsker følgende:

VB Luke Shaw ca 200 mio

Midtbane Lallana eller bender ca 200 mio

Offensivt antoine griezmann ca 200 mio
Marco Reus 300-350 mio
Lazar Markovic ca 150 mio

Deruderover er Draxler og Max Meyer fra schalke også interessante

Ter stegen er også en spiller jeg gerne så vi hentede hvis ikke han smutter til barca

og måske en ny højreback

:D
Det der forbliver vist en drøm, ihf hvis du vil have at vi skal hente dem alle, for så snakker vi nok om en samlet pris på ca. 2 milliarder. Og DET tror jeg ikke Brendan får lov til... ;)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar