Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af sjampen » mandag, 12. maj, 2014 12:15

Sivi skrev:Synes ikke rigtigt at der er nogle der ønsker en ny keeper. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig en ny målmand, som i hvert fald kan presse Mignolet en smule, fx Begovic, som der var meget snak om sidste sommer :-).
Nu får ter Stegen meget opmærksomhed, men der løber rigtig mange gode målmænd rundt i Bundesligaen der kunne passe ind rent aldersprofilmæssigt. Både Bernd Leno og Ralf Fährmann har haft suverænt gode sæsoner, men både Leverkusen og Schalke har selvfølgelig kvalificeret sig til CL. Derudover skulle både Ulreich fra Stuttgart og Zieler fra Hannover have haft gode sæsoner, på trods af at de har spiller for mindre gode hold.

Kigger man på lidt ældre målmænd, dermed underforstået sagt at man ikke komplet har opgivet Mignolet endnu, er der selvfølgelig Valdes på en fri transfer. Derudover kunne man kigge på Handanovic i Inter, der kun skal spille EL eller i Real Madrid hvor det måske ville være muligt at hente den af Lopez/Casillas de helst vil undvære, begge alternativer selvfølgelig mindre sandsynlige end Valdes, men vi har jo også selv Reina på vej tilbage fra lån, hvorfor han måske kunne indgå i en løsning.

Når nu der er snak om både Krul, Vorm og Begovic, kunne man passende tilføje David Marshall fra Cardiff til samtalen, efter hans flotte sæson og deres nedrykning. Uden at jeg har set ham i andet end CL og EL så har Jasper Cillessen fra Ajax også set god ud, og han rater da også højt hos Whoscored.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Liverbird
Indlæg: 1433
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverbird » mandag, 12. maj, 2014 12:30

Ifølge BBC har vi nu budt på Adam Lallana:

http://www.bbc.com/sport/0/football/27371960

Liverpool.no briger også nyheden:

http://liverpool.no/Nyheter/BBC-Liverpo ... llana.aspx
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. maj, 2014 12:40

Jeg tror, det bliver noget rod, hvis Rodgers går ud og henter en målmand, der er på samme niveau som Mignolet. Så kunne jeg forestille mig en sæson, hvor Rodgers vil være i tvivl over, hvem af de to, han skal bruge i stærkeste opstilling. Det vil skabe lige så meget, hvis ikke mere, usikkerhed som jeg føler, det har skabt, at vi har skiftet mellem Agger, Sakho og Toure.

Henter vi en målmand, så skal han efter min mening være bedre end Mignolet, hvis altså Rodgers vitterligt tvivler på Mignolet - Det ved vi jo ikke. Men jeg ser intet fornuftigt i at hente en på samme niveau som Mignolet, der så kan give Rodgers hovedbrud over hvem af de to, der bør være førstevalg.

Jeg synes ikke, at et bud på Victor Valdes, ville være et helt skidt bud. Målmænd kan holde længere end markspillere og han har rutinen og erfaring fra Champions League - Den vil være kærkommen. På den anden side, har han nok ikke været vant til så fysisk betonede modstandere i feltet, som er tilfældet i Premier League og jeg ved ikke om han også vil komme til at lide under de famøse indlæg, som Mignolet har kæmpet med.

En spiller som Ter Stegen er derimod et kæmpe talent, men også meget grøn og ung - Hvem ved om han kan sætte sig i respekt og dirigere med back-kæden osv. Han har dog lige udtalt, at han har fundet en ny klub og er ved at lære spansk. Så det er nok ikke Liverpool, han er på vej til.

Var jeg Rodgers, havde jeg allerede hovedbrud over at spekulere på målmandsposten. Måske skal Mignolet bare have en sæson mere og så evt en konkurrent niveauet under - God nok til at vikariere og god nok til at kunne konkurrere med ham, hvis Mignolet falder helt ned i niveau, men som udgangspunkt ikke bedre end en Mignolet på sit højeste.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. maj, 2014 14:04

Kan man tænke sig, at Lallana kom til at ligge bag Coutinho/Sterling i diamant?

Billede
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » mandag, 12. maj, 2014 14:23

@Hr. Drejer
- Det tror jeg egentlig godt, man kunne forestille sig i bestemte kampe. Det vil ikke desto mindre give en del til presspillet. Derudover tror jeg, at han i denne type kampe måske vil være at foretrække i stedet for netop Coutinho eller Sterling, hvorimod Allen bliver lagt ind på den centrale midtbane. Som jeg ser det, så er Lallana er fornuftig og ganske massiv forstærkning, eftersom hans fleksibilitet og bevægelse vil komme HELE holdet til gavn.

Jeg ser egentlig også gerne, at vi henter en midtbanespiller mere, antaget at Rodgers hverken finder Suso eller Alberto gode nok. Kan man ikke finde en decideret tovejsspiller, der er fysisk stærk og god med bolden, der ikke hedder Pogba eller Toure? :) Fernando Reges har været nævnt af flere herinde, men jeg ser umiddelbart ikke det helt store lys i ham, selvom jeg normalt godt kan lide den type spillere... Det bliver uden tvivl et utrolig spændende transfervindue, hvor vi, forhåbentlig(!), kommer stærkere ud på den anden side.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » mandag, 12. maj, 2014 14:28

Jeg ved ikke rigtigt med Lallana. Han er 26 år og er først i denne sæson kommet ind omkring Landsholdet, desuden syntes jeg ikke at huske hans navn fra de foregående sæsoner. Frygter lidt han er spiller der har leveret en super sæson og dermed bliver købt på det - syntes 183 mill er meget for en evt. ny Downing.

Jeg syntes ikke han har leveret på højt niveau over lang tid, men måske jeg bare ikke har lagt mærke til ham.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. maj, 2014 14:37

@ richs:

Du har ikke lagt mærke til ham, fordi at han for blot to sæsoner siden, spillede i League One med Southampton.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 12. maj, 2014 14:42

Hr. Drejer skrev:Kan man tænke sig, at Lallana kom til at ligge bag Coutinho/Sterling i diamant?

Billede
Det ser virkelig fornuftigt ud i mine øjne.

Og med en ekstra offensiv kvalitetsspiller som del af rotationen/bredden, en ekstra defensivt orienteret midtbanespiller og en ekstra midterforsvarer, så ser vi konkurrencedygtige ud i forhold til de forhåbentligt mange flere kampe.

Men så må Enrique gerne blive, så vi har backup til den nye venstre back, mens Flanno og Johnson kan kæmpe om den anden side.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. maj, 2014 14:45

Jeg mener at have læst et sted at Lallana tilbagelægger ligeså mange kilometer pr. kamp som Hendo. Så det ville være en løbestærk midtbane. Dernæst kommer der for få mål fra vores midtbane. Gerrard har scoret 13 mål, men de 11 kom fra 11-meter pletten. Så Lallana vil give os mål og løbearbejde fra midtbanen, ikke dårligt. Men spørgsmålet er, som richs også nævner, om han er 'flavour of the month'. Kan han opretholde det høje niveau? Havde han et lige så højt niveau tidligere? Og kan han præstere i en klub, hvor kravene er langt højere end i Soton? Kan han klare presset? Mange spørgsmål, men som udgangspunkt, synes jeg han ser ud til at være en forstærkning.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » mandag, 12. maj, 2014 14:47

Det bedste argument for Adam Lallana er, at han passer godt ind til den måde, som vi vil spille på. Det er både med og uden bold. To ting jeg vil fremhæve:
- Som presspiller fortjener han stor ros, hvilket vil være en gevinst for balancen på holdet.
- Han er en af de spillere, der er dygtig til at drive bolden mellem kæderne. Det savnede vi i den grad i kampen mod Chelsea, så at se, at vi mangler sådan en spiller, er et udtryk for god fodboldforståelse - og i øvrigt at Lallana er velscoutet.

Men vi bliver også nødt til at kritisere hans end product. 9 mål og 6 assist i 37 kampe er fornuftigt, men heller ikke mere end det. Coutinho har 5 mål og 7 assist i færre kampe og bliver ofte kritiseret for at mangle de sidste 10% i de afgørende situationer. Det er ikke anderledes med Lallana.

Så det er ikke en af ligaens bedste spillere vi får, da spillere som David Silva og Eden Hazard bare er væsentligt mere kampafgørende. Men de koster også noget mere end 20 mio. pund.

I forhold til de 20 mio. pund, som selvfølgelig er en del penge for en spiller med så begrænset succes på højeste niveau, så hører det med, at han formentlig vil ankomme til en spiselig lønpakke.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 12. maj, 2014 15:05

Alonso skrev:Det bedste argument for Adam Lallana er, at han passer godt ind til den måde, som vi vil spille på. Det er både med og uden bold. To ting jeg vil fremhæve:
- Som presspiller fortjener han stor ros, hvilket vil være en gevinst for balancen på holdet.
- Han er en af de spillere, der er dygtig til at drive bolden mellem kæderne. Det savnede vi i den grad i kampen mod Chelsea, så at se, at vi mangler sådan en spiller, er et udtryk for god fodboldforståelse - og i øvrigt at Lallana er velscoutet.

Men vi bliver også nødt til at kritisere hans end product. 9 mål og 6 assist i 37 kampe er fornuftigt, men heller ikke mere end det. Coutinho har 5 mål og 7 assist i færre kampe og bliver ofte kritiseret for at mangle de sidste 10% i de afgørende situationer. Det er ikke anderledes med Lallana.

Så det er ikke en af ligaens bedste spillere vi får, da spillere som David Silva og Eden Hazard bare er væsentligt mere kampafgørende. Men de koster også noget mere end 20 mio. pund.

I forhold til de 20 mio. pund, som selvfølgelig er en del penge for en spiller med så begrænset succes på højeste niveau, så hører det med, at han formentlig vil ankomme til en spiselig lønpakke.
Jeg synes umiddelbart, at Lallana's end product ser fremragende ud. Der er bestemt spillere derude, som har leveret et endnu bedre end product på pladsen (Griezmann eksempelvis), men jeg har svært ved at vurdere, om det flotte end product hos nogle spillere sker lidt på bekostning af balancen hos holdet. Lallana har jeg set spille så mange gange, at jeg i hvert fald ved, at han gerne arbejder hårdt defensivt samtidig med, at han kan bidrage offensivt. På sigt tror jeg for eksempel, at en spiller som Lucas Moura ville kunne være med til at skabe endnu flere mål, men jeg må også indrømme, at hans defensive arbejdsindsats har skuffet mig meget i de kampe, som jeg har set med ham. Jeg tror, at Lallana kan indeholde hele pakken (end product i form af mål, assists og hårdt defensivt arbejde uden bold), men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken. Folk der måtte være skeptiske overfor en spiller med kun to sæsoner i den bedste engelske række har min fulde forståelse, selvom min egen mavefornemmelse er god.

Et andet argument man tit hører er, at det er sværere at score og kreere mange mål hos en mindre klub end hos en stor klub. Om det er sandt ved jeg ikke, men det er vel i hvert fald værd at have med i overvejelserne, hvis man vil sammenligne Coutinho og Lallana.
Kloppite

kongrasmus
Indlæg: 229
Tilmeldt: lørdag, 06. jul, 2013 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kongrasmus » mandag, 12. maj, 2014 15:10

Lallana er altså også kantspiller! Og kan sagtens indgå i vores 4-2-4
Don't worry be happy. YNWA!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » mandag, 12. maj, 2014 15:33

kongrasmus skrev:Lallana er altså også kantspiller! Og kan sagtens indgå i vores 4-2-4
Kommer an på hvordan du definerer en kantspiller. Hans gennemsnitsposition er i midten af banen, nærmest lige meget hvilken kamp du finder frem, så han er ikke spilleren der holder bredden - det tror jeg så heller ikke, at du mente. Ud fra et defensivt perspektiv dækker han kanten fint. Så på den måde minder han om mange af vores spillere på de offensive positioner, der heller ikke har nogen fastlåst position på banen.

Hvad angår Lallanas stats og hvordan de skal tolkes, så er han naturligvis en smule hæmmet af at spille på et hold, der er niveauet lige under de bedste.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 12. maj, 2014 15:42

Hvad der heller ikke umiddelbart ses af stats, det er evnen til at gøre andre gode. Zidane som mønstereksemplet. Det er Lallana virkelig god til.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 12. maj, 2014 16:39

Det med at anvende Lallana på 'Joe Allen-positionen', hvor kom det lige fra? Ikke at jeg fuldstændig afviser, at det ville kunne fungere, men jeg har aldrig set ham have sit udgangspunkt så langt tilbage på banen.

Lallana ville være en god spiller at have, men prisen lyder høj, og så er der andre spillere, som jeg hellere ser, at vi prioriterer.

Besvar