Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 15. maj, 2014 16:57

Miskat skrev:
Aggerdoo skrev:
LarsU skrev:Jeg håber at vi 'kun' køber en 3-4 kvalitetsspillere i 15-25 mio pund-klassen, og så ellers supplerer med de tilsyneladende mange fine talenter, vi har rendende rundt.

Caulker, Lallana, Micah Richards, Konyplyanka (sp?) og så måske Griezmann.

Det er så nok også allerede omkring de 80 mio pund allerede...
Helt ærligt. Vi var millimeter fra at vinde ligaen, og vi er med i CL. Er det virkelig spillere som Caulker, Lallana, Richards og Konoplyanka, folk gerne ser, vi går efter?

I mine øjne er det spillere, vi også kunne have fået, hvis vi var endt på 7. pladsen, og det er ikke nogen, der virkelig løfter holdet. Vi skal udnytte, at vi er i CL, og vi skal hente topspillere, der virkelig kan styrke os. Det er de førnævnte ikke i mine øjne.
Det handler vel også om at hvis vi skal hente 4-5 spillere (og det skal vi, hvis vi skal have bredden til alle turneringer næste år), så går det jo ikke at vi ønsker os 5 i Suárez-prisklassen hvis vi "kun" har omkring 60 mio pund at gøre godt med. Så må man sigte efter spillere, der lige mangler at tage sidste skridt før de bliver lige så dyre som vores egen topscorer. I mine øjne er både Lallana og Griezmann i hvert fald klassespillere, der vil forstærke os markant.
Enig i at Griezmann er klasse - Lallana er den bløde mellemvare i min verden.

Men ja, selvfølgelig har vi ikke råd til 5-6 absolutte topspiller. Så lad os i stedet købe 2-3 fra øverste hylde og måske 1-2 fra hylden under, og ellers klare os med det, vi har. Vi får trods alt også noget (middelmådigt) fyld tilbage fra lejeophold i fx Borini og Suso.

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Badooo » torsdag, 15. maj, 2014 17:04

Rakitic gjorde det rimeligt igår.. Han må også være klar til at steppe up på den store scene. Erfaring har han i hvert fald fået skrabet sammen.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Jesper » torsdag, 15. maj, 2014 19:20

http://onside.dk/premier-league/rodgers ... ller-kunne
Spændende at han deler sine visioner. Hvis man tager Lallana som eksempel, så vil Rodgers nok vurderere ham højere end andre managere, idet han er spilintelligent. Teorien om spilintelligens går igen når han taler om Sterlings udvikling og position på banen. Synes det er visionær tænkning, idet hans tese om en mindre trup af ovenstående grunde forekommer mig ny.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af LarsU » torsdag, 15. maj, 2014 20:04

Aggerdoo skrev:
Miskat skrev:
Aggerdoo skrev:
LarsU skrev:Jeg håber at vi 'kun' køber en 3-4 kvalitetsspillere i 15-25 mio pund-klassen, og så ellers supplerer med de tilsyneladende mange fine talenter, vi har rendende rundt.

Caulker, Lallana, Micah Richards, Konyplyanka (sp?) og så måske Griezmann.

Det er så nok også allerede omkring de 80 mio pund allerede...
Helt ærligt. Vi var millimeter fra at vinde ligaen, og vi er med i CL. Er det virkelig spillere som Caulker, Lallana, Richards og Konoplyanka, folk gerne ser, vi går efter?

I mine øjne er det spillere, vi også kunne have fået, hvis vi var endt på 7. pladsen, og det er ikke nogen, der virkelig løfter holdet. Vi skal udnytte, at vi er i CL, og vi skal hente topspillere, der virkelig kan styrke os. Det er de førnævnte ikke i mine øjne.
Det handler vel også om at hvis vi skal hente 4-5 spillere (og det skal vi, hvis vi skal have bredden til alle turneringer næste år), så går det jo ikke at vi ønsker os 5 i Suárez-prisklassen hvis vi "kun" har omkring 60 mio pund at gøre godt med. Så må man sigte efter spillere, der lige mangler at tage sidste skridt før de bliver lige så dyre som vores egen topscorer. I mine øjne er både Lallana og Griezmann i hvert fald klassespillere, der vil forstærke os markant.
Enig i at Griezmann er klasse - Lallana er den bløde mellemvare i min verden.

Men ja, selvfølgelig har vi ikke råd til 5-6 absolutte topspiller. Så lad os i stedet købe 2-3 fra øverste hylde og måske 1-2 fra hylden under, og ellers klare os med det, vi har. Vi får trods alt også noget (middelmådigt) fyld tilbage fra lejeophold i fx Borini og Suso.
Og det var jo sådan set lige præcis det, jeg skrev, helt ærligt, så hvad er nu din pointe? 2-3 fra øverste hylde: Griezmann, Konyplyanka og Lallana (anfører for et top-8 hold i England og med det engelske landshold til VM - det er altså næsten øverste, realistiske, hylde efter min mening). 1-2 fra hylden under: Caulker og Richards, begge spillere der med lidt mere held i sprøjten kan blive udtaget til det engelske landshold inden for en overskuelig fremtid.

Hvis vi var endt på 7. pladsen, tror jeg ikke ville kunne have fået andre end Caulker og måske Richards. Ikke de andre.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. maj, 2014 20:33

Det er vel på de 2 back pladser og Coutinho's/Allens/Lucas' plads, at vi har forbedringspotentiale i start 11eren først og fremmest ?

Hvis vi lader Flanagan få højre siden i en sæson, der skal vise, om han holder niveau - måske ligger lidt til, så er der de 2 andre pladser, hvor jeg gerne ser dem besat af:

Lallana + Alberto Moreno eller
Lallana + Luke Shaw eller
Lallana + Ricardo Rodriquez

Her er givetvis de første 40 mio. £ skudt af, så der er 20 + hvad vi kan sælge for tilbage.
Her ønsker jeg mig følgende:

Bedre 3. angriber end Borini & Aspas. F.eks. Muriel en Griezman eller helt crazy, Reus e.l.
Cover for Flanagan - måske en af vores unge eller en Micah Richards ?
Cover for Stevie, som også skal kunne spille i stedet for Hendo. F.eks. Fernando Reges.
En rigtig god 2. målmand ville også være fint.

Så må vi spæde op med vores unge talenter som Ibe, Suso, Teixeira, Ilori + diverse backs, hvis vi skulle blive meget skadesramt.
Senest rettet af Niels K fredag, 16. maj, 2014 10:56, rettet i alt 1 gang.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 15. maj, 2014 21:32

LarsU skrev:
Aggerdoo skrev:
Miskat skrev:
Aggerdoo skrev:
LarsU skrev:Jeg håber at vi 'kun' køber en 3-4 kvalitetsspillere i 15-25 mio pund-klassen, og så ellers supplerer med de tilsyneladende mange fine talenter, vi har rendende rundt.

Caulker, Lallana, Micah Richards, Konyplyanka (sp?) og så måske Griezmann.

Det er så nok også allerede omkring de 80 mio pund allerede...
Helt ærligt. Vi var millimeter fra at vinde ligaen, og vi er med i CL. Er det virkelig spillere som Caulker, Lallana, Richards og Konoplyanka, folk gerne ser, vi går efter?

I mine øjne er det spillere, vi også kunne have fået, hvis vi var endt på 7. pladsen, og det er ikke nogen, der virkelig løfter holdet. Vi skal udnytte, at vi er i CL, og vi skal hente topspillere, der virkelig kan styrke os. Det er de førnævnte ikke i mine øjne.
Det handler vel også om at hvis vi skal hente 4-5 spillere (og det skal vi, hvis vi skal have bredden til alle turneringer næste år), så går det jo ikke at vi ønsker os 5 i Suárez-prisklassen hvis vi "kun" har omkring 60 mio pund at gøre godt med. Så må man sigte efter spillere, der lige mangler at tage sidste skridt før de bliver lige så dyre som vores egen topscorer. I mine øjne er både Lallana og Griezmann i hvert fald klassespillere, der vil forstærke os markant.
Enig i at Griezmann er klasse - Lallana er den bløde mellemvare i min verden.

Men ja, selvfølgelig har vi ikke råd til 5-6 absolutte topspiller. Så lad os i stedet købe 2-3 fra øverste hylde og måske 1-2 fra hylden under, og ellers klare os med det, vi har. Vi får trods alt også noget (middelmådigt) fyld tilbage fra lejeophold i fx Borini og Suso.
Og det var jo sådan set lige præcis det, jeg skrev, helt ærligt, så hvad er nu din pointe? 2-3 fra øverste hylde: Griezmann, Konyplyanka og Lallana (anfører for et top-8 hold i England og med det engelske landshold til VM - det er altså næsten øverste, realistiske, hylde efter min mening). 1-2 fra hylden under: Caulker og Richards, begge spillere der med lidt mere held i sprøjten kan blive udtaget til det engelske landshold inden for en overskuelig fremtid.

Hvis vi var endt på 7. pladsen, tror jeg ikke ville kunne have fået andre end Caulker og måske Richards. Ikke de andre.
Min pointe er netop, at Konoplyanka og Lallana er kilometer fra at være fra øverste hylde.................................

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af LarsU » torsdag, 15. maj, 2014 21:39

Ja, det er jo så din holdning.......
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 15. maj, 2014 22:07

LarsU skrev:Ja, det er jo så din holdning.......
Det er det, der ligger i "MIN pointe er..." - ja.

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af LarsU » torsdag, 15. maj, 2014 22:20

Aggerdoo skrev:
LarsU skrev:Ja, det er jo så din holdning.......
Det er det, der ligger i "MIN pointe er..." - ja.
Jo, jo, det har jeg forstået. Hvilke spillere er det så du gerne ser os købe? Altså, realistiske indkøb fra øverste hylde?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 15. maj, 2014 22:35

LarsU skrev:
Aggerdoo skrev:
LarsU skrev:Ja, det er jo så din holdning.......
Det er det, der ligger i "MIN pointe er..." - ja.
Jo, jo, det har jeg forstået. Hvilke spillere er det så du gerne ser os købe? Altså, realistiske indkøb fra øverste hylde?
Jeg har ikke styr på, hvem der er tilgængelige osv. Men jeg konstaterer bare, at mange af de navne vi bliver sat i forbindelse med (om det så passer eller ej) er fra en hylde, som vi også kunne tage fra, før vi igen kvalificerede os til CL.

Griezmann er et fint bud. Kroos, Rakitic, Di Maria, Alexis Sanchez, Thomas Müller, Arturo Vidal, Reus, Javi Martinez... Det er den hylde, vi i hvert fald skal forsøge os på efter min mening.

Richkbh
Indlæg: 7
Tilmeldt: søndag, 20. apr, 2014 22:23

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Richkbh » torsdag, 15. maj, 2014 23:23

Hvad ville folk synes om en type som Vidal? - Tror virkelig han ville kunne være farlig med Hendo ved siden og Gerrard som DM.

Nr.7LuisSuarez
Indlæg: 370
Tilmeldt: søndag, 04. nov, 2012 15:28

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Nr.7LuisSuarez » fredag, 16. maj, 2014 01:11

Aggerdoo skrev:Jeg konstaterer bare, at mange af de navne vi bliver sat i forbindelse med (om det så passer eller ej) er fra en hylde, som vi også kunne tage fra, før vi igen kvalificerede os til CL.

Griezmann er et fint bud. Kroos, Rakitic, Di Maria, Alexis Sanchez, Thomas Müller, Arturo Vidal, Reus, Javi Martinez... Det er den hylde, vi i hvert fald skal forsøge os på efter min mening.
Enig... tror sagtens vi kunne få Konoplyanka, Caulker, Richards osv. hvis vi endte nr. 7-8, men Lallana er steppet over dem (og dog alligevel ikke på øverste hylde), hvor jeg ser mange af de spillere du nævnte. Vi skal nyde godt af at ende nr. 2 og for at kunne bibeholde denne placering skal der købes ind fra øverste hylde eller den hylde lige under hvor jeg mener spillere som Lallana hører til. Især nu da vi er med i flere turneringer næste år (måske kan vi endda gå hen og vinde en af disse med en bredere trup og forstærket start 11 :) )
Form is temporary, class is permanent. Be faithful to your club.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af henrik1 » fredag, 16. maj, 2014 04:07

Hvis man må drømme lidt kunne jeg rigtigt godt tænke mig vi hentede Arturo Vidal. Ellers Veratti. Det ville dække en midtbaneplads og muliggøre et salg af Lucas. Lallana og en midtback til, så ville vi være rimeligt dækket ind. Så man man bare håbe vi ikke kollapser på ydebacks-pladserne, målmandsposten samt håbe at Suarez ikke smutter.

En spiller som Caulker en lidt en blød mellemvare, men bedre end intet. Mascherano er også et alternativ, omend det vil tage tid at acceptere ham igen.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af nikand » fredag, 16. maj, 2014 08:58

Caulker lyder ikke godt nok. Jeg er ikke særlig imponeret af ham. Jeg vil drømme stort, og der er Vidal, DI Maria, Bonucci, etc. Med i drømmen.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Niels K » fredag, 16. maj, 2014 19:24

Er der nogle, der kan beskrive Dani Parejo som spiller ?

Jeg har set nogle Valencia kampe i år, men jeg har ikke været fokuseret på enkelte spillere som sådan, og at vi linkes til ham fra flere forskellige steder er efter de kampe, jeg har set.

Jeg har tjekket en del youtube videoer ud bl.a. mod Barca og Real Madrid, og umiddelbart ligner han en spiller, der kan vikariere for både Stevie og Henderson og naturligvis også spille sammen med dem begge på midten.

Han fører bolden frem fra forsvaret, fordeler spillet, bryder modstanderne ofte, og han går med helt frem mange gange. En 2-vejs spiller med god fysik, teknik og overblik, eller ?

Umiddelbart ser han rigtig spændende ud, men youtube videoer er jo taknemmelige, så jeg hører gerne fra "eksperter" herinde, der har haft ham under luppen igennem noget tid :D

Besvar