Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » fredag, 25. jul, 2014 12:30

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se noget negativt i, at vores manager håndterer pressen på en måde, der stiller klubben i så positivt lys som muligt - især efter de mange negative sager. Jeg kan dog godt følge tankegangen, og hvis jeg var fan af en anden klub, så ville det nok også være trættende at høre på.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14365
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 25. jul, 2014 12:35

Alonso skrev:Kara har fat i en af mine pointer - nemlig at Rodgers fylder medierne med utroligt meget bullshit om hvor stor en klub Liverpool er, hvor fine værdier vi har og hvad ved jeg. Af og til bruger han disse floskler til at dække over en dårlig historie, så kritikken udebliver. Tag bare hans udlægning af Suarez salget: "If there is one thing the history of this great club teaches us, it is that Liverpool FC is bigger than any individual. I hope our supporters continue to dream and believe that we are moving forward and with continued improvement and progression, together we will bring the success we all crave and deserve."

Den bekymring blev bare bekræftet, da jeg så fik lov at komme "tæt" på ham til kampen mod Brøndby. For det første har han sin egen presserådgiver. For det andet sørgede denne presserådgiver for, at han udtalte sig eksklusivt til tre engelske journalister, som man ved dækker klubben positivt.

Det er ikke overraskende og meget normalt for en leder i en så eksponeret virksomhed som Liverpool FC er, men det er jo et helt klart udtryk for, at man, som jeg også ville have forventet, hvis jeg ejede LFC, vil styre mediernes billede af klubben. Og en meget naturlig reaktion på flere dårligt håndterede sager i medierne. Men det betyder også, at jeg, eftersom jeg fik bekræftet min frygt, altid vil slå bullshit detektoren til, når jeg hører Rodgers udtale et eller andet.
Min bullshit detektor er slået til lige nu.

Er du fornærmet over at du ikke fik et eksklusivt interview? Du havde vel ikke forventet at en mand i hans position gider snakke med en nobody som dig?

Liverpool er en stor klub med fine værdier, det synes jeg du skal tænke lidt over!
"We're not racist, we only hate the mancs"

STMO
Indlæg: 2342
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » fredag, 25. jul, 2014 12:39

I den moderne verden blive alle topdirektører skolet í branding og kommunikation. Det er tydeligt, at Rodgers også bliver det. Der er intet tilfældigt over, de mange udtalelser om denne store klub. God branding skaber fans, som skaber penge (seere, sponsorer, trøjer...).
Det ene øjeblik er vi i gang med kun at bygge op af unge spillere - det næste sættes vi i kontakt med Vidal. Det minder en del om det spin, vi også ser indenfor politik.
Jeg undrer mig over, at det ses som negativt. Er det ikke bare vilkårerne, og hvorfor skulle vi ikke være en del af det? Kan dog godt forstå, hvis man synes det bliver lidt for meget Hollywood/forloren, den følelse kan jeg godt have ind imellem. Alt i alt synes jeg Rodgers gør det glimrende også her - lige nu er jeg mest nervøs for, om han får disponeret transferne optimalt (og det er jeg ikke så sikker på han er).

Pollpot
Indlæg: 86
Tilmeldt: torsdag, 28. feb, 2013 06:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pollpot » fredag, 25. jul, 2014 12:50

STMO skrev:I den moderne verden blive alle topdirektører skolet í branding og kommunikation. Det er tydeligt, at Rodgers også bliver det. Der er intet tilfældigt over, de mange udtalelser om denne store klub. God branding skaber fans, som skaber penge (seere, sponsorer, trøjer...).
Det ene øjeblik er vi i gang med kun at bygge op af unge spillere - det næste sættes vi i kontakt med Vidal. Det minder en del om det spin, vi også ser indenfor politik.
Jeg undrer mig over, at det ses som negativt. Er det ikke bare vilkårerne, og hvorfor skulle vi ikke være en del af det? Kan dog godt forstå, hvis man synes det bliver lidt for meget Hollywood/forloren, den følelse kan jeg godt have ind imellem. Alt i alt synes jeg Rodgers gør det glimrende også her - lige nu er jeg mest nervøs for, om han får disponeret transferne optimalt (og det er jeg ikke så sikker på han er).
Enig, derudover skal vi tænke på vi har amerikanske ejere. Amerikanerene er kendt for at have meget stramme corporate communication policies.

Rodgers er formentligt bundet meget op af instrukser fra vores amerikanske ejeres side, så han simpelthen ikke har tilladelse til at udtale sig anerledes.

Ser man overordnet på generel officiel kommunikation fra klubbens side Rodgers, Henry, Ayre med flere også altid på samme side og sjældent er der inkonsistens med hvad den ene siger og den anden siger.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » fredag, 25. jul, 2014 12:56

Spændende diskussion i har gang i vedr. BR og spin. Men jeg tillader Mig at spørge, hvordan det går med Pogba, Vidal og Reus? Såfremt en af disse kommer, vil jeg glæde mig til at høre nr og denne transfer.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » fredag, 25. jul, 2014 13:07

Selvfølgelig er jeg fornærmet over, at Rodgers ikke stillede op til eksklusivt interview med mig! Det er da uhørt!

Nej, jeg har bare beskrevet processen og i øvrigt tilføjet, at den ikke overrasker mig. Jeg ville ikke forvente, at det foregik på nogen anden måde. Men det er stadig rart at få det bekræftet.

Min pointe er bare, at der er en hårfin grænse. Lige nu går det umådeligt godt og Rodgers fortjener stor ros, men derfor skal man stadig anlægge en kritisk vinkel til alt klubben foretager sig. I gode tider har vi bare en tendens til at glemme det.

Der er blevet grinet meget af managere som David Moyes og Roy Hodgson, da de kom med nogle lettere komiske udtalelser omkring deres holds bedrifter. Det var ret tydeligt, at de havde overvurderet betydningen af resultatet. Men det spottede vi jo nemt, fordi vi kunne se, at det ikke var nogen bedrift - og da slet ikke for den klub, som de befandt sig i.

Denne her del af gamet har Rodgers håndteret virkelig godt. Han har af og til leget med ilden, hvilket vi blandt andet så under håndteringen af sidste sommers Suarez sag, men han kommer som regel godt ud af tingene. Når han taler om hvor stor Liverpool er, så rammer han jo et yderst sårbart punkt hos mange Liverpool fans. Vi føler jo netop, at vores klub er speciel (det er den også) og at den hører til i toppen. Og ikke mindst, vi tror på, at det kommer til at ske - og også snart. Den del af os har han været eminent til at tale til, om det så har været bevidst eller ubevidst.

Salget af Suarez er et godt eksempel på, at man skal holde ører og øjne åbne. Jeg savner stadig at høre, hvordan vi helt specifikt har tænkt os at erstatte ham. Hvilke spillere skal træde i karakter, hvis vi trækker på dem vi allerede har. Hvordan gør vi det. Vi ender med nogle bevingede ord om, at Liverpool er større en nogen spiller og at klubben historisk set altid er kommet sig. Ja, det er den før eller siden - og i øvrigt er det aldrig noget Rodgers har prøvet. Er det ikke naturlige spørgsmål at stille?

Jeg vil ikke komme med nogen pointe til slut. Men vil til gengæld love, at hvis der er yderligere en bruger på dette forum, der mener, at jeg skriver, som jeg gør, fordi jeg er fornærmet, så vil jeg forlade dette forum for altid. For hvis jeg er så dårlig til at formulere mine pointer, at det kan være konklusionen, så er jeg ikke særligt egnet på et debatforum.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 25. jul, 2014 13:24

Alonso skrev: Salget af Suarez er et godt eksempel på, at man skal holde ører og øjne åbne. Jeg savner stadig at høre, hvordan vi helt specifikt har tænkt os at erstatte ham. Hvilke spillere skal træde i karakter, hvis vi trækker på dem vi allerede har. Hvordan gør vi det. Vi ender med nogle bevingede ord om, at Liverpool er større en nogen spiller og at klubben historisk set altid er kommet sig. Ja, det er den før eller siden - og i øvrigt er det aldrig noget Rodgers har prøvet. Er det ikke naturlige spørgsmål at stille?
Meget naturligt spørgsmål at stille, men endnu mere naturligt spørgsmål ikke at svare på. Det ville jo mere eller mindre være det samme som at give vores taktik væk inden en kamp, eller røbe alle vores transfertargets inden transfervinduet åbner. Jeg synes klubben har håndteret Suarez afgang rigtig fint og jeg stoler på, at man gør alt hvad man kan for at fortsætte den videre udvikling i klubben (hvilket de jo også har udtalt). Spørgsmålet til hvordan vi erstatter Suarez, bliver formentlig først besvaret på banen i løbet af næste sæson.

Og i øvrigt, så kan vi, ligesom Tottenham heller ikke kunne med Bale, ikke erstatte Suarez 1:1. Derfor synes jeg egentlig, at det er forkert at tale om en erstatning.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14365
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 25. jul, 2014 13:43

Så man skal være kritisk bare for at være det? Bare for helst at gå lidt imod strømmen hele tiden. Ikke noget med at læne sig tilbage og nyde nuet og være tilfreds og se hvad fremtiden bringer. Nej, kritisk tilgang er bedst.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Kara
Indlæg: 61
Tilmeldt: mandag, 26. aug, 2013 16:55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kara » fredag, 25. jul, 2014 13:54

det her burde nok blive flytte over til BR tråden, men skriver det her så konteksten er med.
@Alonso: jeg deler din holdning, og syntes du lider lidt af at havde en upopulære holdning. at sige noget skidt om Liverpools manager? blasfemi!!!

jeg savner bare et kritisk spørgsål og BR giver et kort svar, eller siger ingen kommentar. hvorimod han derimod skal spinne det, og snakke om klubben idealer og status. For det kan man jo ikke være uenig med, og fordi han bruger det som forsvar kan man ligepludselig ikke være uenig med Rodgers. hvis han hele tiden skal spinne sine udtagelser, så mister han også troværdigheden, hans ord som great og fantastic betyder intet for mig, han kunne ligeså godt sige decent, og det ville give mig samme indtryk. syntes en Wenger eller Pelligrini har meget mere overskud når de skal håndtere sådanne situationer.

han er dog en fantastisk man-on-man manager, og strategiker, og er glad for at havde ham og det han har gjort for klubben. men på personligt plan(jaja jeg kender ham ikke personligt blablabla), virker han for mig som en uoprigtigt person.

Da han kom til klubben vejede han ca.12 kg mere(tillykke til ham for at tabe det) og havde typiske britiske tænder, og var sammen med hans ikke så modelagtige eks-kone. henover den tid har han fået operereret nye tænder tabt sig og fortaget sig en supersub på hjememfronten. reelt burde jeg ikke nage mig i en anden mands personlig liv. men naturen af hans udtagelser og de handlinger maler altså et billede af hvilken en person han er, og det er ikke et så fint et billede som det han har hængende af sig selv derhjemme i stuen..... :doh1:

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tue69 » fredag, 25. jul, 2014 14:38

Kara skrev:Da han kom til klubben vejede han ca.12 kg mere(tillykke til ham for at tabe det) og havde typiske britiske tænder, og var sammen med hans ikke så modelagtige eks-kone. henover den tid har han fået operereret nye tænder tabt sig og fortaget sig en supersub på hjememfronten. reelt burde jeg ikke nage mig i en anden mands personlig liv. men naturen af hans udtagelser og de handlinger maler altså et billede af hvilken en person han er, og det er ikke et så fint et billede som det han har hængende af sig selv derhjemme i stuen..... :doh1:
Intet kunne interessere mig mindre end ovenstående. Om så han havde et billede af satan hængende over kaminen derhjemme, så er det hans meritter for Liverpool (og hans ageren i medierne) der har betydning for mig. Om han vil have nye tænder eller kone er hans egen sag.

At det så er virkeligt tåbeligt og bankdirektøragtigt at have et stort billede af sig selv hængende over pejsen, det er en anden ting ;)
Alonso skrev:Salget af Suarez er et godt eksempel på, at man skal holde ører og øjne åbne. Jeg savner stadig at høre, hvordan vi helt specifikt har tænkt os at erstatte ham. Hvilke spillere skal træde i karakter, hvis vi trækker på dem vi allerede har. Hvordan gør vi det. Vi ender med nogle bevingede ord om, at Liverpool er større en nogen spiller og at klubben historisk set altid er kommet sig. Ja, det er den før eller siden - og i øvrigt er det aldrig noget Rodgers har prøvet. Er det ikke naturlige spørgsmål at stille?
Både og. Jeg er egentligt ikke uenig, men jeg vil dog afvente transfervinduet før jeg fælder dom over lige netop ovenstående problemstilling. Det er altså svært at gå ud og udtale sig skråsikkert omkring fremtidig strategi, som eventuelt kan involvere køb af store og attraktive stjerner. Man spiller vel med kortene tæt ind til kroppen og derfor tror jeg at Rodgers er varsom med at byde alt for meget ind med, hvad vi gør fremadrettet lige nu.

Men værdisnakken er jo nærmest politisk - det er da dejligt at Rodgers har høje tanker om klubben, det forventer jeg da af ham, men derfra og så til at ethvert spørgsmål skal drejes over på dette, det er en helt anden ting.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Kara
Indlæg: 61
Tilmeldt: mandag, 26. aug, 2013 16:55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kara » fredag, 25. jul, 2014 14:43

@tue69
det selvfølgelig rigtigt, at det har intet med LFC at gøre. Men det har noget med Rodgers og gøre. Dine handlinger definere hvilken slags person du er. og du kan da ikke sige at det ikke fortæller, noget om hans karakter?

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tue69 » fredag, 25. jul, 2014 14:51

Kara skrev:@tue69
det selvfølgelig rigtigt, at det har intet med LFC at gøre. Men det har noget med Rodgers og gøre. Dine handlinger definere hvilken slags person du er. og du kan da ikke sige at det ikke fortæller, noget om hans karakter?
At han har tabt sig, fået nye tænder og skiftet konen ud? Du skal godt nok ud med den store rive, hvis du har tænkt dig at have en forudindtaget holdning til alle dem, der har lavet et stunt a la ovenstående.

Så sagt på en anden måde, nej, jeg synes ikke at det siger noget om hans karakter. Jeg kender ikke baggrunden for hverken vægttab, tandudskiftning, skilsmisse eller hans noget særprægede billede derhjemme. Hvem ved, det kunne være han havde fået den af en arbejdsgiver eller lignende - det gør da ikke billedet pænere, men det kan jo være det betyder noget for ham.

Jeg kender ikke Brendan Rodgers personligt så jeg undlader at kommentere på, hvorvidt han har en skidt karakter. Det skal da ikke afholde andre fra at drage konklusioner om dette emne, men når det sker på baggrund af de nævnte ting, så føler jeg ikke personligt at jeg kan vurdere, hvorvidt Rodgers er en dårlig fyr.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tue69 » fredag, 25. jul, 2014 14:55

Og det skal ikke forstås som om at jeg synes det er pjattet at interessere sig for vores managers karakter, tværtimod, min pointe er blot, at jeg personligt ikke ser de angivne argumenter som værende et bevis på, at Brendan Rodgers skulle være dårligere eller bedre end så mange andre.

Det interesserer mig heller ikke rigtigt, så længe det ikke påvirker hans ageren i klubøjemed.

Men jeg skal så også være ærlig at sige, at jeg ikke rigtigt følger hverken spillere eller managers privatliv, medmindre det er noget der blæses meget voldsomt op i pressen, så det er da ikke usandsynligt, at der er noget der er gået min næse forbi.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » fredag, 25. jul, 2014 15:23

Emmy skrev:Så man skal være kritisk bare for at være det? Bare for helst at gå lidt imod strømmen hele tiden. Ikke noget med at læne sig tilbage og nyde nuet og være tilfreds og se hvad fremtiden bringer. Nej, kritisk tilgang er bedst.
Når klubben lige har solgt sin største stjerne, som hele vores hold og spilkoncept ifølge Rodgers har været bygget op om i sidste sæson, så er nervøsitet for, hvordan vi kommer over sådan et slag, vel en ret naturlig reaktion. Og derfor er det vel også helt naturligt og på sin plads at forholde sig lidt kritisk til, hvordan klubben (herunder Rodgers) håndterer situationen. Mange udtrykker skepsis over de spillere, vi går efter som erstatninger, andre er kritiske over for klubbens forsøg på at sælge Suárez-tabet som en overkommelig sag nær bagatelgrænsen, når Rodgers begynder at spille "vi er en stor klub hævet over individer" kortet.

Rodgers pressehåndtering af sagen er selvfølgelig den PR-mæssigt klogeste ting at gøre set over en bred kam, men omvendt kan det også ramme nogle fans, at han ikke anerkender det store problem, mange af os føler, at salget af Suárez er. Er det ikke i orden, at dem, der har det sådan, tillader sig at være kritiske over for Rodgers og hans kommentarer? Især hvis man tidligere har fundet Rodgers' pressetilgang noget patosladet og spin-præget. At have det sådan, har da ikke noget at gøre med at gå imod strømmen, bare for at gå imod strømmen. Det har noget at gøre med at have en anden holdning end andre og udtrykke den. Og er det ikke dybest set det, et debatforum er til for?

At du i øvrigt begynder at blive personlig og uden noget som helst belæg anklager folk for at være pigefornærmede over en situation, du ingen indsigt har i, er selvsagt svært at tage seriøst.

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » fredag, 25. jul, 2014 15:48

Kara skrev:det her burde nok blive flytte over til BR tråden, men skriver det her så konteksten er med.
@Alonso: jeg deler din holdning, og syntes du lider lidt af at havde en upopulære holdning. at sige noget skidt om Liverpools manager? blasfemi!!!

jeg savner bare et kritisk spørgsål og BR giver et kort svar, eller siger ingen kommentar. hvorimod han derimod skal spinne det, og snakke om klubben idealer og status. For det kan man jo ikke være uenig med, og fordi han bruger det som forsvar kan man ligepludselig ikke være uenig med Rodgers. hvis han hele tiden skal spinne sine udtagelser, så mister han også troværdigheden, hans ord som great og fantastic betyder intet for mig, han kunne ligeså godt sige decent, og det ville give mig samme indtryk. syntes en Wenger eller Pelligrini har meget mere overskud når de skal håndtere sådanne situationer.

han er dog en fantastisk man-on-man manager, og strategiker, og er glad for at havde ham og det han har gjort for klubben. men på personligt plan(jaja jeg kender ham ikke personligt blablabla), virker han for mig som en uoprigtigt person.

Da han kom til klubben vejede han ca.12 kg mere(tillykke til ham for at tabe det) og havde typiske britiske tænder, og var sammen med hans ikke så modelagtige eks-kone. henover den tid har han fået operereret nye tænder tabt sig og fortaget sig en supersub på hjememfronten. reelt burde jeg ikke nage mig i en anden mands personlig liv. men naturen af hans udtagelser og de handlinger maler altså et billede af hvilken en person han er, og det er ikke et så fint et billede som det han har hængende af sig selv derhjemme i stuen..... :doh1:
Det er da imponerende hvad man efterhånden skal læse herinde. Du aner da intet som helst om hvorfor Rodgers er blevet skilt. Det var da en mærkværdig indgangsvinkel at ha' til folk.

Det jeg læser er, at du simpelthen mener at han er blevet skilt, tabt sig og fået nye tænder fordi han er blevet manager i en større klub, og dermed skal ligne noget andet i offentligheden? Det der egentlig bringer mit pis i kog her er, at du nærmest antager at Rodgers har smidt konen ud for at se bedre ud i offentligheden. What the fuck...
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Besvar