Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 14. jan, 2015 22:33

texy skrev:
Bellamy_fever skrev:
texy skrev:
Jonathan skrev:Jeg synes det er ærgerligt, at vi, ikke bliver kædet mere sammen med Lacazette. For mig er han den perfekte angriber for vores hold lige nu. Han er hurtig, han har et godt skud, og han har målnæse. Nu hvor det ligner City henter Bony, har vi næsten ingen konkurence. Sidst jeg så var han vidst også topscorer i Ligue 1.
Sad lige og læste en artikel om Koeman, og faldt så lige over denne vurdering af Lacazette.

" Aulas believes the team's star attraction, Alexandre Lacazette, is a better player than Gareth Bale, claiming he is more focused and more determined under Fournier."

Det er godt nok store ord. Måske vi alligevel skulle prøve at sælge Aspas, Borini, Balotelli, Allen og Alberto og se om det kombineret med Johnsons og Gerrards snarlige afgang ikke kunne generere både lidt transfermønter og tilpas stor luft i lønbudgettet til at lokke manden fra Lyon - om ikke andet på en aftale i stil med Origi, hvor han så først kommer til sommer. For en spiller, der er bedre end Bale, kunne vi vist godt bruge i Liverpool.

Koeman-artiklen: http://www.espnfc.com/barclays-premier- ... rory-smith

Tøhø... Syntes det er en god joke at skille os af med 7 spillere og erstatee dem kun med 1 :-)
Jamen, det er helt bevidst og mit klare ønske - selvom jeg nu kun mente, at man erstattede 5 med 1, mens de to sidste må forventes at have så høje lønninger, at deres erstatninger ikke bare overtager dem. I hvert fald ikke johnsons erstatning.

Jeg har i laaaang tid agiteret for, at vi skal købe færre, men bedre, dyrere og højere lønnede spillere og så supplere op med akademispillere (da vi ikke har samme økonomi som Man Utd, Man City, Chelsea og Arsenal). Det var en anden af de ting, der irriterede mig ved Tomkins' frifindelse af FSG's transferstrategi. Han kunne ikke se, at der faktisk findes en løsning, hvor vi køber en dyr spiller.

Og lige nu bidrager Aspas og Alberto bestemt intet, da de er udlejede. Og jeg vil vove den påstand, at en ny angriber i stil med Lacazette ville kunne bidgrage mere, end hvad Balotelli og Borini samlet har gjort. Derudover er Allen i mine øjne mest af alt fyld, selvom han arbejder godt, når han er på banen. Jeg vil være klar på at give en spiller som Rositter hans spilletid.

Så selvom det kan se tosset ud at foreslå at skifte 5 spillere ud med en enkelt, så har jeg længe ment, at vi betaler for en masse unødvendigt fyld. Truppen kan i mine øjne godt trimmes og samtidig blive stærkere.
Når man søger efter uge lønninger på Liverpoolspillere, så er der bred enighed om, at de ligger på dette niveau på spillere, som vi enten vil sælge, fortsætte med at leje ud, eller som vil forlade os efter kontraktudløb:

Stevie 140.000
Johnson 90.000
Lucas 65.000
Borini 60.000
Touré 60.000
Assaidi 50.000
Coates 50.000
Lambert 45.000
Allen 45.000
Aspas 25.000
Jones 25.000
Alberto 20.000

I alt 675.000 £ om ugen og vel ca. 40 mio. £ i salgsindtægter.

Kunne vi leje Cech eller Ter Stegen for 100.000 £ om ugen ?

Khedira skulle efter sigende kræve 134-150.000 om ugen og har, som jeg læser det, 6 mdr. tilbage af kontrakten.
http://www.ibtimes.co.uk/arsenal-closer ... rt-1458468

Lacazette ville sikkert være lykkelig for 100.000 £ om ugen

Pjanic og Barkley vil begge doble deres nuværende løn med 120.000 £ om ugen

Altså 12 spillere ud med en samlet løn på 675.000 £ om ugen.
5 spillere ind med en samlet løn på 590.000 £ om ugen.

Balotelli har 60.000 om ugen, og er gået ned fra 100.000 ved skiftet til os. Er vi tilfredse med Studge, Lacazette, Origi og en Sterling i baghånden, og Balotelli ikke viser mere over sæsonen, så er der yderligere 60.000 i løn besparelse og vel det samme i kassen, som vi gav (16 mio. £ som jeg husker det)
Senest rettet af Niels K torsdag, 15. jan, 2015 07:33, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 14. jan, 2015 22:39

Hvem er bedst af disse centerforsvarere:

Winston Reid
Ezequiel Garay
Hector Moreno

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 14. jan, 2015 22:46

Hvem ville I foretrække som Stevies "afløser" af følgende 3 spiller:

Moussa Sissoko
Ross Barkley
Morgan Schneiderlin

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 14. jan, 2015 23:00

@ Niels K

Jeg er af den forståelse, at Khedira er transferfri til sommer.

Af de forsvarsspillere du nævner, har jeg mest tiltro til Reid, som også er transferfri til sommer. Men jeg mener ikke, at det er aktuelt at hente endnu en midterforsvarer, med mindre man sælger enten Sakho eller Lovren. Måske det giver mere mening at finde en ekstra mand til manager-teamet med god erfaring i forhold til defensiven, og så prøve at give de eksisterende endnu en sæson til at finde hinanden. Man kan jo altid hente Ilori hjem og udvikle på, hvis man vurderer, at Toure ikke skal blive. Jeg nærer et lille håb om, at kontinuitet blandt forsvarsspillerne og nyt input fra en ny coach kombineret med en ny målmand vil kunne forbedre defensiven.

Så kan vi bruge vores transfermidler på en god midtbanespiller og en dygtig angriber. Samtidig bliver vi jo suppleret af Origi og eventuelt Ibe.

I øvrigt er det mit udgangspunkt, at denne transfersnak er med henblik på sommerens transfervindue. I dette sker der nok ikke meget.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 14. jan, 2015 23:28

texy skrev:@ Niels K

Jeg er af den forståelse, at Khedira er transferfri til sommer.

Af de forsvarsspillere du nævner, har jeg mest tiltro til Reid, som også er transferfri til sommer. Men jeg mener ikke, at det er aktuelt at hente endnu en midterforsvarer, med mindre man sælger enten Sakho eller Lovren. Måske det giver mere mening at finde en ekstra mand til manager-teamet med god erfaring i forhold til defensiven, og så prøve at give de eksisterende endnu en sæson til at finde hinanden. Man kan jo altid hente Ilori hjem og udvikle på, hvis man vurderer, at Toure ikke skal blive. Jeg nærer et lille håb om, at kontinuitet blandt forsvarsspillerne og nyt input fra en ny coach kombineret med en ny målmand vil kunne forbedre defensiven.

Så kan vi bruge vores transfermidler på en god midtbanespiller og en dygtig angriber. Samtidig bliver vi jo suppleret af Origi og eventuelt Ibe.

I øvrigt er det mit udgangspunkt, at denne transfersnak er med henblik på sommerens transfervindue. I dette sker der nok ikke meget.
Enig i, at vi snakker sommer, og jeg håber også, at vi kan forbedre os defensivt med ny coach og ny målmand.
Ryger Touré og Coates, så kunne endnu en forsvarer dog komme på tale, hvis Ilori og Wisdom fortsat findes for lette og har bedre af endnu et år ude.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » onsdag, 14. jan, 2015 23:44

Bellamy_fever skrev:
texy skrev:
Jonathan skrev:Jeg synes det er ærgerligt, at vi, ikke bliver kædet mere sammen med Lacazette. For mig er han den perfekte angriber for vores hold lige nu. Han er hurtig, han har et godt skud, og han har målnæse. Nu hvor det ligner City henter Bony, har vi næsten ingen konkurence. Sidst jeg så var han vidst også topscorer i Ligue 1.
Sad lige og læste en artikel om Koeman, og faldt så lige over denne vurdering af Lacazette.

" Aulas believes the team's star attraction, Alexandre Lacazette, is a better player than Gareth Bale, claiming he is more focused and more determined under Fournier."

Det er godt nok store ord. Måske vi alligevel skulle prøve at sælge Aspas, Borini, Balotelli, Allen og Alberto og se om det kombineret med Johnsons og Gerrards snarlige afgang ikke kunne generere både lidt transfermønter og tilpas stor luft i lønbudgettet til at lokke manden fra Lyon - om ikke andet på en aftale i stil med Origi, hvor han så først kommer til sommer. For en spiller, der er bedre end Bale, kunne vi vist godt bruge i Liverpool.

Koeman-artiklen: http://www.espnfc.com/barclays-premier- ... rory-smith

Tøhø... Syntes det er en god joke at skille os af med 7 spillere og erstatee dem kun med 1 :-)
Ca lige så stor en joke som at erstatte 1 med 7......ehm...
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

mulle-fox
Indlæg: 124
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2012 11:31
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mulle-fox » torsdag, 15. jan, 2015 00:02

Niels K skrev:Hvem ville I foretrække som Stevies "afløser" af følgende 3 spiller:

Moussa Sissoko
Ross Barkley
Morgan Schneiderlin
Jeg vil hel klart sige barkley, han er lige som en ung gerrard i mine øjne. :gunfire:
Smell the flowers While you Can

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 15. jan, 2015 07:27

Niels K skrev:
texy skrev:
Bellamy_fever skrev:
texy skrev:
Jonathan skrev:Jeg synes det er ærgerligt, at vi, ikke bliver kædet mere sammen med Lacazette. For mig er han den perfekte angriber for vores hold lige nu. Han er hurtig, han har et godt skud, og han har målnæse. Nu hvor det ligner City henter Bony, har vi næsten ingen konkurence. Sidst jeg så var han vidst også topscorer i Ligue 1.
Sad lige og læste en artikel om Koeman, og faldt så lige over denne vurdering af Lacazette.

" Aulas believes the team's star attraction, Alexandre Lacazette, is a better player than Gareth Bale, claiming he is more focused and more determined under Fournier."

Det er godt nok store ord. Måske vi alligevel skulle prøve at sælge Aspas, Borini, Balotelli, Allen og Alberto og se om det kombineret med Johnsons og Gerrards snarlige afgang ikke kunne generere både lidt transfermønter og tilpas stor luft i lønbudgettet til at lokke manden fra Lyon - om ikke andet på en aftale i stil med Origi, hvor han så først kommer til sommer. For en spiller, der er bedre end Bale, kunne vi vist godt bruge i Liverpool.

Koeman-artiklen: http://www.espnfc.com/barclays-premier- ... rory-smith

Tøhø... Syntes det er en god joke at skille os af med 7 spillere og erstatee dem kun med 1 :-)
Jamen, det er helt bevidst og mit klare ønske - selvom jeg nu kun mente, at man erstattede 5 med 1, mens de to sidste må forventes at have så høje lønninger, at deres erstatninger ikke bare overtager dem. I hvert fald ikke johnsons erstatning.

Jeg har i laaaang tid agiteret for, at vi skal købe færre, men bedre, dyrere og højere lønnede spillere og så supplere op med akademispillere (da vi ikke har samme økonomi som Man Utd, Man City, Chelsea og Arsenal). Det var en anden af de ting, der irriterede mig ved Tomkins' frifindelse af FSG's transferstrategi. Han kunne ikke se, at der faktisk findes en løsning, hvor vi køber en dyr spiller.

Og lige nu bidrager Aspas og Alberto bestemt intet, da de er udlejede. Og jeg vil vove den påstand, at en ny angriber i stil med Lacazette ville kunne bidgrage mere, end hvad Balotelli og Borini samlet har gjort. Derudover er Allen i mine øjne mest af alt fyld, selvom han arbejder godt, når han er på banen. Jeg vil være klar på at give en spiller som Rositter hans spilletid.

Så selvom det kan se tosset ud at foreslå at skifte 5 spillere ud med en enkelt, så har jeg længe ment, at vi betaler for en masse unødvendigt fyld. Truppen kan i mine øjne godt trimmes og samtidig blive stærkere.
Når man søger efter uge lønninger på Liverpoolspillere, så er der bred enighed om, at de ligger på dette niveau på spillere, som vi enten vil sælge, fortsætte med at leje ud, eller som vil forlade os efter kontraktudløb:

Stevie 140.000
Johnson 90.000
Lucas 65.000
Borini 60.000
Touré 60.000
Assaidi 50.000
Coates 50.000
Lambert 45.000
Allen 45.000
Aspas 25.000
Jones 25.000
Alberto 20.000

I alt 675.000 £ om ugen.

Kunne vi leje Cech eller Ter Stegen for 100.000 £ om uge ?

Khedira skulle efter sige kræve 134-150.000 om ugen, og har, som jeg læser det, 12 mdr. tilbage af kontrakten.
http://www.ibtimes.co.uk/arsenal-closer ... rt-1458468

Lacazette ville sikkert være lykkelig for 100.000 £ om ugen

Pjanic og Barkley vil begge doble deres nuværende løn med 120.000 £ om ugen

Altså 12 spillere ud med en samlet løn på 675.000 £ om ugen.
5 spillere ind med en samlet løn på 590.000 £ om ugen.

Helt enig. Der må give luft til kvalitet i stedet for det modsatte. Minus,Gerrard,naturligvis han er mr. Klasse.
En spiller som Origi der kommer og Ibe der kommer hjem hvad mon de får. Ibe er et kæmpetalent.

Mon Wisdom kommer tilbage i stedet for Kolo.

Balotelli skal de overveje at sælge hvis han ikke viser noget inden sommer.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

JimmyR
Indlæg: 165
Tilmeldt: onsdag, 26. jan, 2011 13:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JimmyR » torsdag, 15. jan, 2015 12:03

Rygterne tiltager omkring Jovetic afgang fra city, burde vi ikke blande os der?

Han har selvfølgelig nogle skades problemer, men en fantastisk spiller, jeg tror vil passe godt ind i Liverpool.

Derudover kunne Alex Song være interessant ifølge Talksport skulle vi ønske at tilknytte ham - Stærk spiller der kan overtage for Lucas og forhåbentlig være med til at skabe en mere stabil defensiv

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 15. jan, 2015 12:19

JimmyR skrev:Rygterne tiltager omkring Jovetic afgang fra city, burde vi ikke blande os der?

Han har selvfølgelig nogle skades problemer, men en fantastisk spiller, jeg tror vil passe godt ind i Liverpool.

Derudover kunne Alex Song være interessant ifølge Talksport skulle vi ønske at tilknytte ham - Stærk spiller der kan overtage for Lucas og forhåbentlig være med til at skabe en mere stabil defensiv
Jeg synes faktisk ikke Song er god nok. Han er altså ikke specielt god defensiv i min optik. Han vil have bolden alt for mig. Jeg ønsker mig en spiller som Mascherano var sidst. Han gider egentlig ikke have bolden. Det eneste job er at beskytte forsvaret.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 15. jan, 2015 12:37

LFC-Aaby skrev:
JimmyR skrev:Rygterne tiltager omkring Jovetic afgang fra city, burde vi ikke blande os der?

Han har selvfølgelig nogle skades problemer, men en fantastisk spiller, jeg tror vil passe godt ind i Liverpool.

Derudover kunne Alex Song være interessant ifølge Talksport skulle vi ønske at tilknytte ham - Stærk spiller der kan overtage for Lucas og forhåbentlig være med til at skabe en mere stabil defensiv
Jeg synes faktisk ikke Song er god nok. Han er altså ikke specielt god defensiv i min optik. Han vil have bolden alt for mig. Jeg ønsker mig en spiller som Mascherano var sidst. Han gider egentlig ikke have bolden. Det eneste job er at beskytte forsvaret.
Har du set Song efter han returnerede til PL? For der synes jeg da netop at han "svarer" på din kritik. For mig at se ville det være en klasse-signing
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Dresager
Indlæg: 679
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:11
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Dresager » torsdag, 15. jan, 2015 12:55

"Suggestions manager Brendan Rodgers is ready to bring in Paris Saint-Germain striker Ezequiel Lavezzi this month are thought to be wide of the mark and any hopes Liverpool might have of showing more purchasing ambition are now limited by Uefa’s Financial Fair Play regime."

"....£20m from the additional 8,500 seats and £5m from a naming rights sponsor each season – would allow the club to spend more without falling foul of Uefa, which is investigating Anfield and six other clubs for possible FFP breaches."
.
Begge citater er fra denne artikel omkring det nye stadion byggeri: http://www.belfasttelegraph.co.uk/sport ... 10143.html?

Ved ikke hvordan I tolker det. For mig synes det, at vi ligger på grænsen til hvad vi må bruge. I det hele taget er jeg ikke ret godt inde i alt det med vores økonomi. Men begynder at forstå hvorfor Rodgers siger at der vil være "very little activity, if any at all." i nogle af hans pressemøder.
- What a goal, What a night !!!
...Garcia scores a fantastic goal against juventus.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 15. jan, 2015 13:14

Dresager skrev:"Suggestions manager Brendan Rodgers is ready to bring in Paris Saint-Germain striker Ezequiel Lavezzi this month are thought to be wide of the mark and any hopes Liverpool might have of showing more purchasing ambition are now limited by Uefa’s Financial Fair Play regime."

"....£20m from the additional 8,500 seats and £5m from a naming rights sponsor each season – would allow the club to spend more without falling foul of Uefa, which is investigating Anfield and six other clubs for possible FFP breaches."
.
Begge citater er fra denne artikel omkring det nye stadion byggeri: http://www.belfasttelegraph.co.uk/sport ... 10143.html?

Ved ikke hvordan I tolker det. For mig synes det, at vi ligger på grænsen til hvad vi må bruge. I det hele taget er jeg ikke ret godt inde i alt det med vores økonomi. Men begynder at forstå hvorfor Rodgers siger at der vil være "very little activity, if any at all." i nogle af hans pressemøder.
En oplysende artikel. Man (jeg) har tendens til at glemme, at vi undersøges for brud på FFP. Det er dog stærkt kritisabelt, at FIFA (eller er det UEFA?) ikke er i stand til at finde en afgørelse på, hvorvidt vi har ovetrådt deres FFP regler, inden åbningen af transfervinduet. Det er trods alt over 6 måneder, siden vi offentliggjorde vores regnskab.

Men så længe vi ikke har nogen afklaring, så skal vi nok sælge for mere, end vi køber, hvilket ganske rigtigt begrænser vores aktivitetsmuligheder i dette vindue. Vi har solgt Assaidi. Skulle vi formå også at sælge Borini (eller Balotelli), så vil det måske være muligt at hente Lavezzi.

EDIT: Vores forbrug i dette vindue tages dog ikke med i overvejelserne om, hvorvidt vi har overtrådt FFP i de foregående regnskaber. Så med vores CL-indtjening, øgede kommercielle indtægter og eventuelle lønbesparelser, så kan det godt være, at vi alligevel på nuværende tidspunkt befinder os i en position, hvor vi rent faktisk HAR råd til at handle.
Kloppite

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 15. jan, 2015 13:59

Jesper skrev:
LFC-Aaby skrev:
JimmyR skrev:Rygterne tiltager omkring Jovetic afgang fra city, burde vi ikke blande os der?

Han har selvfølgelig nogle skades problemer, men en fantastisk spiller, jeg tror vil passe godt ind i Liverpool.

Derudover kunne Alex Song være interessant ifølge Talksport skulle vi ønske at tilknytte ham - Stærk spiller der kan overtage for Lucas og forhåbentlig være med til at skabe en mere stabil defensiv
Jeg synes faktisk ikke Song er god nok. Han er altså ikke specielt god defensiv i min optik. Han vil have bolden alt for mig. Jeg ønsker mig en spiller som Mascherano var sidst. Han gider egentlig ikke have bolden. Det eneste job er at beskytte forsvaret.
Har du set Song efter han returnerede til PL? For der synes jeg da netop at han "svarer" på din kritik. For mig at se ville det være en klasse-signing
Min kammerat, som jeg bor med, er West Ham fan. Ja, jeg har set ham. Nærmest hver kamp. Han har spillet kanon. Specielt i kampen mod Swansea, som jeg i øvrigt var på Upton og se. Alt fungerede for ham. Men jeg synes stadig han tager alt for mange chancer i sit spil. Han vil have bolden alt for meget. Hvis du tager et kig på den bedste defensive midt i ligaen - Matic - han har stort set ikke bolden. Han bryder spillet og spiller den videre. Song minder lidt om Gerrard på den defensive. Jeg synes vi mangler en Matic og Mascherano type.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » torsdag, 15. jan, 2015 14:43

Jeg har nu heller ikke set anden, end at Song gør det godt defensivt. Vores taktiske oplæg gør, at den bagerste midtbane ér meget på bolden, og jeg synes, Song er fantastisk dygtig til at skille sig af med - ligefrem sætte medspillere op. Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen; jeg synes, Song ville være en klassesigning. Imø. en klar opgradering fra Lucas (uden på nogen måde at underminere det arbejde, Lucas har udført de sidste 3-4 måneder).
Liverpool Football Klopp

Besvar