Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 15. jun, 2015 10:52

Jesper skrev:Seneste rygte (ved ikke om det er den samme historie der gentages)om Kovacic: http://www1.skysports.com/mobile/liveArticle/9632769
Er jeg den eneste, der har svært ved at se, hvad Kovacic' rolle skal være, hvis vi signer ham?

Milner er mig bekendt blevet lovet muligheden for en central rolle. Henderson står vel også til en central midtbanerolle og et anførerbind.

Coutinho fungerer i mine øjne også bedst centralt - blot længere fremme på 10eren.

Det er fint med bredde. Det har vi brug for. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at vi fik angriberen på plads først. Derefter kan vi forsøge at købe yderligere midtbanespillere og forsvarsspillere, hvis der er penge til det. Igennem længere tid har det på mig virket som om, at Kovacic er vores primære transfermål denne sommer. Og hvis det er tilfældet, så prioriterer vi i mine øjne helt forkert.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » mandag, 15. jun, 2015 11:15

Hvis vi kan få Kovacic - især til den angivede pris - så er det bare at slå til. Han passer fint ind på holdet og har nogle egenskaber, vi sagtens kunne bruge. Jeg er enig i, at vi med ham vil have en mindre overflod af midtbanespillere, men når de er så gode, så synes jeg ikke, vi skal brokke, selvom der selvsagt skal en klasseangriber ind.

Forudsat at vi stiller op i 4-2-3-1 næste sæson, så ville det her i mine øjne være et stærkt hold:

Mignolet
Clyne - Skrtel - Sakho - Moreno
Henderson - Milner
Sterling/Ibe - Kovacic - Coutinho
Sturridge/Ny

Så ved jeg godt, at det kan være lidt tvivlsomt med en central midtbane bestående af spillere som Henderson og Milner, men begge er uhyre løbestærke og disciplinerede, men rollefordelingen kan godt blive svært - og så det faktum, at man sandsynligvis fjerner minimum den ene af dem fra deres bedste plads.

Med tanke på eventuelle skader osv., så skal vi dog nok få brug for alle, hvorfor jeg småjubler, hvis vi henter Kovacic. De arme kommer dog hurtigt ned igen, hvis vi ikke henter en bedre angriber end Ings.
Liverpool Football Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » mandag, 15. jun, 2015 11:40

texy skrev:
Jesper skrev:Seneste rygte (ved ikke om det er den samme historie der gentages)om Kovacic: http://www1.skysports.com/mobile/liveArticle/9632769
Er jeg den eneste, der har svært ved at se, hvad Kovacic' rolle skal være, hvis vi signer ham?

Milner er mig bekendt blevet lovet muligheden for en central rolle. Henderson står vel også til en central midtbanerolle og et anførerbind.

Coutinho fungerer i mine øjne også bedst centralt - blot længere fremme på 10eren.

Det er fint med bredde. Det har vi brug for. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at vi fik angriberen på plads først. Derefter kan vi forsøge at købe yderligere midtbanespillere og forsvarsspillere, hvis der er penge til det. Igennem længere tid har det på mig virket som om, at Kovacic er vores primære transfermål denne sommer. Og hvis det er tilfældet, så prioriterer vi i mine øjne helt forkert.
Det giver da ingen mening at vente med at hente en spiller, man gerne vil have, blot fordi der er en anden position, der er vigtigere at besætte. Rækkefølgen er da fløjtende ligegyldig.

Jeg kan simpelthen ikke se problemet i, at vi (hvis det passer) går efter et kæmpe talent, som efter sigende er tilgængelig til en god pris, alene fordi vi har mere brug for en angriber. At vi går hårdt efter ham betyder da ingenlunde, at vi nedprioriterer en angriber. Igen; rækkefølgen er da komplet underordnet.

Lur mig om der ikke arbejdes på en angriber også, og lur mig, om ikke vi har overblik over, hvad der er tilbage af penge efter en eventuel Kovacic handel. Vi har øjensynligt vurderet, at der er penge til begge dele. Og det er da kun skønt.

Når det er sagt, så tror jeg i øvrigt ikke rigtig på rygterne om Kovacic. Dem, der melder positivt og bombastisk ud, er italiensk sladderpresse og kroatiske medier, som jeg ikke kender. Echo og Kovacic selv derimod, afviser begge, at der skulle være kontakt.
Senest rettet af Aarde mandag, 15. jun, 2015 11:44, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 15. jun, 2015 11:42

    Jeg er begyndt at tvivle lidt på om vi overhovedet er ude efter en ny angriber. Pt har vi altså Sturridge, Borini(muligvis på vej afsted), Lambert(muligvis på vej afsted), Balotelli(muligvis på vej afsted), Origi, Ings og vel til dels Sterling. Jeg nægter at tro at vi får skudt både Borini, Lambert og Balotelli afsted. Og så har vi altså 4/5 angribere. Tror derfor ikke vi smider en masse penge på det område, selvom vi virkelig trænger til en klasseangriber.
    Hellere en god trekant end en ond cirkel

    Aarde
    Indlæg: 7229
    Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
    Geografisk sted: København Ø

    Re: Hvem skal ind?

    Indlæg af Aarde » mandag, 15. jun, 2015 11:45

    LFC-Aaby skrev:
      Jeg er begyndt at tvivle lidt på om vi overhovedet er ude efter en ny angriber. Pt har vi altså Sturridge, Borini(muligvis på vej afsted), Lambert(muligvis på vej afsted), Balotelli(muligvis på vej afsted), Origi, Ings og vel til dels Sterling. Jeg nægter at tro at vi får skudt både Borini, Lambert og Balotelli afsted. Og så har vi altså 4/5 angribere. Tror derfor ikke vi smider en masse penge på det område, selvom vi virkelig trænger til en klasseangriber.
      Så fordi vi har mange dårlige angribere, er vi ikke ude efter en god? Det har jeg også lidt svært ved at få til at give mening.

      Brugeravatar
      TomViolence
      Indlæg: 2200
      Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
      Alder: 35

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af TomViolence » mandag, 15. jun, 2015 11:59

      http://www1.skysports.com/football/news ... ool-target

      Mateo Kovacic: Everything you need to know about the Liverpool target
      Scouser by heart.

      Siden 2009.

      Brugeravatar
      LFC-Aaby
      Indlæg: 2587
      Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
      Geografisk sted: Herning
      Alder: 31

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 15. jun, 2015 12:10

      Aarde skrev:
      LFC-Aaby skrev:Jeg er begyndt at tvivle lidt på om vi overhovedet er ude efter en ny angriber. Pt har vi altså Sturridge, Borini(muligvis på vej afsted), Lambert(muligvis på vej afsted), Balotelli(muligvis på vej afsted), Origi, Ings og vel til dels Sterling. Jeg nægter at tro at vi får skudt både Borini, Lambert og Balotelli afsted. Og så har vi altså 4/5 angribere. Tror derfor ikke vi smider en masse penge på det område, selvom vi virkelig trænger til en klasseangriber.
      Så fordi vi har mange dårlige angribere, er vi ikke ude efter en god? Det har jeg også lidt svært ved at få til at give mening.
      Vi har lige fået to nye angribere ind. Tror du Ings og Origi, som i deres alder skal spille så meget som overhovedet muligt, er taget til/købt af Liverpool for at sidde på bænken? Jeg tvivler. Jeg tror ikke på at vi bare henter en ny dyr angriber ind, med mindre vi sælger noget af det gamle. 7 angribere i Liverpool er måske lige i overkanten, også på lønningslisten. Borinis agent har udtalt at Borini kun skifter for et tophold(så det kan vi næsten godt glemme). Hvem vil købe Balo? Og mon ikke Lambert hellere vil slutte i sin favoritklub, han er alligevel snart en færdig mand og har fået det optimale ud af sit talent?
      Hellere en god trekant end en ond cirkel

      Brugeravatar
      Jesper
      Indlæg: 7429
      Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af Jesper » mandag, 15. jun, 2015 12:27

      Med mindre vores transferbudget er fuldstændig skrabet, således at et køb at Kovacic betyder, at der er betydeligt mindre at købe en angriber for, så skal vi selvfølgelig gå efter ham, hvis vi har chancen. Jeg tror i øvrigt, at en angriber er så prioriteret, at jeg ikke ser det scenarie for mig.
      Kovacic er en relativt erfaren mand på trods af hans alder og hans udvikling er også spændende, idet han nu mere spiller som en 10er på en 6ers position (= Pirlo), hvorfor jeg sagtens ser at han passer ind. Han er dog en noget anden spiltype end eks. Pirlo, idet han har et godt drev med bolden og kan bryde kæderne på den vis.

      Jeg har en ret så klar formodning om, at i den ideelle verden, så vil Rodgers ikke spille med den klassiske skraldemand foran forsvaret, så derfor kan man i lighed med Rodgers 2. sæson i klubben måske forestille sig nogle konstellationer, hvor man spiller med en diamant på midtbanen.

      Eksempelvis sådan her:


      .......................................Mignolet....................
      ...Clyne/Montoya.....Sktel..............Sakho.........Moreno
      .......................................Kovacic...........................
      ................Henderson.........................Milner.......
      ...................................Coutinho......................
      ..............Sturridge.......................Tevez..................

      I andre sammenhænge en 4-3-3 opstilling, hvor man centrerer midtbanen, men med samme ide om at vi i bedste Juventus-stil har to midtbanefolk, der er hårdtarbejdende, løbevillige og først og fremmest er tovejs spillere (som Pogba og Vidal).

      Jeg håber der er lidt sandhed i rygterne!
      Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

      Larry Dillman
      Indlæg: 1061
      Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af Larry Dillman » mandag, 15. jun, 2015 12:56

      Jesper skrev:Med mindre vores transferbudget er fuldstændig skrabet, således at et køb at Kovacic betyder, at der er betydeligt mindre at købe en angriber for, så skal vi selvfølgelig gå efter ham, hvis vi har chancen. Jeg tror i øvrigt, at en angriber er så prioriteret, at jeg ikke ser det scenarie for mig.
      Kovacic er en relativt erfaren mand på trods af hans alder og hans udvikling er også spændende, idet han nu mere spiller som en 10er på en 6ers position (= Pirlo), hvorfor jeg sagtens ser at han passer ind. Han er dog en noget anden spiltype end eks. Pirlo, idet han har et godt drev med bolden og kan bryde kæderne på den vis.

      Jeg har en ret så klar formodning om, at i den ideelle verden, så vil Rodgers ikke spille med den klassiske skraldemand foran forsvaret, så derfor kan man i lighed med Rodgers 2. sæson i klubben måske forestille sig nogle konstellationer, hvor man spiller med en diamant på midtbanen.

      Eksempelvis sådan her:


      .......................................Mignolet....................
      ...Clyne/Montoya.....Sktel..............Sakho.........Moreno
      .......................................Kovacic...........................
      ................Henderson.........................Milner.......
      ...................................Coutinho......................
      ..............Sturridge.......................Tevez..................

      I andre sammenhænge en 4-3-3 opstilling, hvor man centrerer midtbanen, men med samme ide om at vi i bedste Juventus-stil har to midtbanefolk, der er hårdtarbejdende, løbevillige og først og fremmest er tovejs spillere (som Pogba og Vidal).

      Jeg håber der er lidt sandhed i rygterne!
      Jeg håber rigtig meget på et køb af Kovacic, og jeg har selv smådrømt om nøjagtig den opstilling, som du skitserer (inklusive HB-alternativerne)......drømmescenariet er lidt den 1. halvleg, som Milan udsatte os for i 2005, hvor bolde fra den dybliggende playmaker (Pirlo/Kovacic) frem til den offensive kreatør (Kaka/Coutinho), der så havde 2 angribere foran sig (Crespo & Sheva/Sturr & ?), rev os effektivt fra hinanden. De to disciplinerede løbemaskiner, Hendo og Milner, skal så både supplere med dybdeløb, hvor Coutinho (kort) og Kovacic (langt) kan finde dem, samt dække af defensivt for de raids som Kovacic også mestrer (samt offensive wb-aktioner fra Clyne - gerne - og Moreno).
      En mere defensiv version vil være med Lucas på den bagerste plads, mens Can, Allen og Lallana også kan bruges varieret og effektivt i denne diamant-opstilling.
      Har vi brug for bredde kan Ibe og Markovic supplere, ligesom de vil være spilbare på både kant og wb i andre mulige konstellationer!

      Jeg synes sgu, at det ser spændende, mangefacetteret og dynamisk ud - uanset hvem vores nye angriber bliver.......hvis vi køber Kovacic, og derfor må nøjes med Tevez fremfor den noget dyrere Benteke, vil jeg ihvertfald græde tørre tårer :mrgreen:
      Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

      texy
      Indlæg: 9729
      Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
      Geografisk sted: København
      Alder: 48

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af texy » mandag, 15. jun, 2015 13:26

      Aarde skrev:Det giver da ingen mening at vente med at hente en spiller, man gerne vil have, blot fordi der er en anden position, der er vigtigere at besætte. Rækkefølgen er da fløjtende ligegyldig.

      Jeg kan simpelthen ikke se problemet i, at vi (hvis det passer) går efter et kæmpe talent, som efter sigende er tilgængelig til en god pris, alene fordi vi har mere brug for en angriber. At vi går hårdt efter ham betyder da ingenlunde, at vi nedprioriterer en angriber. Igen; rækkefølgen er da komplet underordnet.

      Lur mig om der ikke arbejdes på en angriber også, og lur mig, om ikke vi har overblik over, hvad der er tilbage af penge efter en eventuel Kovacic handel. Vi har øjensynligt vurderet, at der er penge til begge dele. Og det er da kun skønt.

      Når det er sagt, så tror jeg i øvrigt ikke rigtig på rygterne om Kovacic. Dem, der melder positivt og bombastisk ud, er italiensk sladderpresse og kroatiske medier, som jeg ikke kender. Echo og Kovacic selv derimod, afviser begge, at der skulle være kontakt.
      For mig giver det god mening at vente, så længe vi ikke står med uanede midler. Vi aner jo ikke, hvad vi ender med at skulle give for en kvalificeret angriber, før vi har forhandlet færdigt og skrevet under med en. Og hvis vi pludselig mangler £10m i at have råd til pågældende angriber, så vil jeg personligt være pænt skuffet over, at have en ekstra dygtig midtbanespiller på bænken, mens vi endnu en sæson spiller uden kvalificerede angribere.

      Så jo, i mine øjne skal man handle i prioriteret rækkefølge for, hvor vi mest akut har behov for forstærkninger.
      Kloppite

      Brugeravatar
      Jesper
      Indlæg: 7429
      Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af Jesper » mandag, 15. jun, 2015 13:34

      texy skrev:
      Aarde skrev:Det giver da ingen mening at vente med at hente en spiller, man gerne vil have, blot fordi der er en anden position, der er vigtigere at besætte. Rækkefølgen er da fløjtende ligegyldig.

      Jeg kan simpelthen ikke se problemet i, at vi (hvis det passer) går efter et kæmpe talent, som efter sigende er tilgængelig til en god pris, alene fordi vi har mere brug for en angriber. At vi går hårdt efter ham betyder da ingenlunde, at vi nedprioriterer en angriber. Igen; rækkefølgen er da komplet underordnet.

      Lur mig om der ikke arbejdes på en angriber også, og lur mig, om ikke vi har overblik over, hvad der er tilbage af penge efter en eventuel Kovacic handel. Vi har øjensynligt vurderet, at der er penge til begge dele. Og det er da kun skønt.

      Når det er sagt, så tror jeg i øvrigt ikke rigtig på rygterne om Kovacic. Dem, der melder positivt og bombastisk ud, er italiensk sladderpresse og kroatiske medier, som jeg ikke kender. Echo og Kovacic selv derimod, afviser begge, at der skulle være kontakt.
      For mig giver det god mening at vente, så længe vi ikke står med uanede midler. Vi aner jo ikke, hvad vi ender med at skulle give for en kvalificeret angriber, før vi har forhandlet færdigt og skrevet under med en. Og hvis vi pludselig mangler £10m i at have råd til pågældende angriber, så vil jeg personligt være pænt skuffet over, at have en ekstra dygtig midtbanespiller på bænken, mens vi endnu en sæson spiller uden kvalificerede angribere.

      Så jo, i mine øjne skal man handle i prioriteret rækkefølge for, hvor vi mest akut har behov for forstærkninger.
      Jeg tror det er et absolut minimum af klubber, hvor de får opfyldt deres ønsker og endda i prioriteret rækkefølge. Transfervinduet er en dynamisk størrelse, hvor man må hugge til, når muligheden byder sig. Hvad nytter det i øvrigt at spare penge sammen, hvis den ønskede spiller alligevel ikke ønsker at komme til Liverpool? Jo, så ender man med Balotelli!!
      Jeg tror i øvrigt ikke et transferbudget er så fastlåst en størrelse, at man ikke har mulighed for at tilpasse budgettet efter virkeligheden. En angriber er ønsket og så kan det være, at man ender op med Tevez, som måske nok er løntung, men langt billigere i indkøb (der kan dog ikke tjenes ved videresalg), så gyngerne og karrusellerne går nok op i sidste ende. Man ved jo heller ikke hvad man får i form af salg.

      Jeg tror ikke på dit argument, når der er tale om en topprioritet. Man skal nok få ham i sidste ende, hvem det så end bliver.
      Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

      texy
      Indlæg: 9729
      Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
      Geografisk sted: København
      Alder: 48

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af texy » mandag, 15. jun, 2015 14:35

      Jesper skrev:
      texy skrev:
      Aarde skrev:Det giver da ingen mening at vente med at hente en spiller, man gerne vil have, blot fordi der er en anden position, der er vigtigere at besætte. Rækkefølgen er da fløjtende ligegyldig.

      Jeg kan simpelthen ikke se problemet i, at vi (hvis det passer) går efter et kæmpe talent, som efter sigende er tilgængelig til en god pris, alene fordi vi har mere brug for en angriber. At vi går hårdt efter ham betyder da ingenlunde, at vi nedprioriterer en angriber. Igen; rækkefølgen er da komplet underordnet.

      Lur mig om der ikke arbejdes på en angriber også, og lur mig, om ikke vi har overblik over, hvad der er tilbage af penge efter en eventuel Kovacic handel. Vi har øjensynligt vurderet, at der er penge til begge dele. Og det er da kun skønt.

      Når det er sagt, så tror jeg i øvrigt ikke rigtig på rygterne om Kovacic. Dem, der melder positivt og bombastisk ud, er italiensk sladderpresse og kroatiske medier, som jeg ikke kender. Echo og Kovacic selv derimod, afviser begge, at der skulle være kontakt.
      For mig giver det god mening at vente, så længe vi ikke står med uanede midler. Vi aner jo ikke, hvad vi ender med at skulle give for en kvalificeret angriber, før vi har forhandlet færdigt og skrevet under med en. Og hvis vi pludselig mangler £10m i at have råd til pågældende angriber, så vil jeg personligt være pænt skuffet over, at have en ekstra dygtig midtbanespiller på bænken, mens vi endnu en sæson spiller uden kvalificerede angribere.

      Så jo, i mine øjne skal man handle i prioriteret rækkefølge for, hvor vi mest akut har behov for forstærkninger.
      Jeg tror det er et absolut minimum af klubber, hvor de får opfyldt deres ønsker og endda i prioriteret rækkefølge. Transfervinduet er en dynamisk størrelse, hvor man må hugge til, når muligheden byder sig. Hvad nytter det i øvrigt at spare penge sammen, hvis den ønskede spiller alligevel ikke ønsker at komme til Liverpool? Jo, så ender man med Balotelli!!
      Jeg tror i øvrigt ikke et transferbudget er så fastlåst en størrelse, at man ikke har mulighed for at tilpasse budgettet efter virkeligheden. En angriber er ønsket og så kan det være, at man ender op med Tevez, som måske nok er løntung, men langt billigere i indkøb (der kan dog ikke tjenes ved videresalg), så gyngerne og karrusellerne går nok op i sidste ende. Man ved jo heller ikke hvad man får i form af salg.

      Jeg tror ikke på dit argument, når der er tale om en topprioritet. Man skal nok få ham i sidste ende, hvem det så end bliver.
      Nu har vi jo igen og igen praktiseret modellen, hvor vi bare shopper talenter uden fokus på, hvad der reelt er brug for. Vi har købt midterforsvarere i stor stil, som der ikke var brug for. Vi købte sidste sommer 2 dyre spillere (Lallana og Markovic), der overvejende dækker samme position, men brugte ikke den nødvendige tid på at finde afløseren for Suarez. Hvis man henter Milner og Kovacic, så har man igen hentet to spillere til samme plads, før man har fået fundet nogen til den plads, som der er allermest brug for forstærkning til.

      Det er den tilgang til transfervinduet der har gjort, at vi to somre under Rodgers har stået i de døende timer og manglet en angriber. Første gang fik man slet ikke fat i nogen. Anden gang tog man i panik et gamble på Balotelli.

      Det vil være tragikomisk hvis vi for tredje gang ud af fire mulige ender med at stå uden at have været i stand til at lave den klart vigtigste handel i transfervinduet, blot fordi vi ser nye Ronaldo'er, Messi'er, Gerrard'er, osv. i alle unge lovende talenter og signer løs - sjovt nok uden den store konkurrence fra andre klubber.

      Men det er naturligvis muligt, at jeg bare ikke har fået det memo, hvor der står, at Ings er løsningen i angrebet...
      Kloppite

      Brugeravatar
      Jesper
      Indlæg: 7429
      Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af Jesper » mandag, 15. jun, 2015 14:54

      @ texy. Worst case scanario: ja, så ville det være dumt. Men Kovacic og Milner spiller ikke samme position og Kovacic er en langt mere erfaren herre end Markovic var, hvilket forhåbentlig øger chancen for succes.
      Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

      texy
      Indlæg: 9729
      Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
      Geografisk sted: København
      Alder: 48

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af texy » mandag, 15. jun, 2015 15:50

      Jesper skrev:@ texy. Worst case scanario: ja, så ville det være dumt. Men Kovacic og Milner spiller ikke samme position og Kovacic er en langt mere erfaren herre end Markovic var, hvilket forhåbentlig øger chancen for succes.
      Måske ikke i de seneste år. Men rygterne i medierne er gået på, at Milner skal spille centralt. Det skulle være en af årsagerne til, at han valgt os.

      Dermed skal Kovacic slå Milner, Hendo eller Coutinho ud af startelveren, hvis han skal have en chance for at blive en succes i sin første sæson. Og reelt skal han også lige forbi Can, Lucas, Allen og Lallana (som vel også kan bruges på 10eren som Coutinho). Samtidig skubber det et lokalt stortalent som Rossiter længere tilbage i køen, hvilket også kan ærgre mig.

      Jeg udelukker ikke, at Kovacic er en kanon fodboldspiller, som kan forstærke os. Jeg mener bare, at vi allerede er starmæssigt ret stærke centralt på midten og samtidig er vi numerisk stærkt besat breddemæssigt.

      I angrebet skal vi have en, der er bedre end Ings for at blive forstærket. Helst meget bedre. Den slags plejer at være dyrt, hvorfor jeg ikke synes, at det er særligt smart at begrænse budgettet, inden man har den løsning på plads. Hvis der efter en stærk angriber er indkøbt, stadig er råd til Kovacic, så vil det da være fantastisk. Hvis der efter Kovacic er købt, kun er råd til en middelmådig eller slet ingen angriber, så vil det være katastrofalt.
      Kloppite

      Tom_Jorsal
      Indlæg: 2122
      Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
      Geografisk sted: Østerbro
      Alder: 36

      Re: Hvem skal ind?

      Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 15. jun, 2015 17:50

      AndreasN skrev:Hvis vi kan få Kovacic - især til den angivede pris - så er det bare at slå til. Han passer fint ind på holdet og har nogle egenskaber, vi sagtens kunne bruge. Jeg er enig i, at vi med ham vil have en mindre overflod af midtbanespillere, men når de er så gode, så synes jeg ikke, vi skal brokke, selvom der selvsagt skal en klasseangriber ind.

      Forudsat at vi stiller op i 4-2-3-1 næste sæson, så ville det her i mine øjne være et stærkt hold:

      Mignolet
      Clyne - Skrtel - Sakho - Moreno
      Henderson - Milner
      Sterling/Ibe - Kovacic - Coutinho
      Sturridge/Ny
      Den siger jeg fandeme god for den opstilling. Det er sgu et fedt hold. Vi skal så også gå efter en angriber, der virkelig kan kæmpe om pladsen med Sturridge. Tevez, Dzeko, Jovetic kunne alle være ok bud, synes jeg.

      Besvar