Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 03. mar, 2016 20:11

Jesper skrev:Det er fair nok at Markovic får en chance, men ligefrem kalde ham en forstærkning, er nok noget af en tilsnigelse. Nogenlunde succes i den tyrkiske liga berettiger da ikke til sådant et håb. Og hvis korttidshukommelsen skulle svigte, så fik han masser af chancer som fløj, hvor han ingenlunde imponerende. Og måske mest skuffende var han ikke så hurtig, som der ellers var stillet i udsigt. Han spillede ganske rigtigt også ude af position i nogle kampe, men det var kun i slutningen af tiden på Anfield.
Enkelte kampe viste han visioner og måske særligt i landskampen i Parken mod DK var han fremragende.
Tiden må vise om han får chancen, men jeg har ingen forventninger. Vejet og fundet for let, er mit bud.
Jeg må erklære mig fuldstændig enig, Jesper. Mange vil kunne se godt ud mod et halvsløjt dansk landshold. Der er det noget sværere at begå sig uge ind uge ud i Prl. Han spillede nemlig rigeligt med kampe på fløjen og som wing back til, at man kunne se, at han manglede både fart og teknik.

Lad ham da bare få chancen i pre season, men jeg mener helt seriøst, at vi skal have et højere ambitionsniveau.
Ibe har også skuffet meget, men hans råmateriale er bedre end Markovic'.

Hr. Drejer
Indlæg: 13744
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. mar, 2016 20:29

Jeg er lodret uenig i at Ibe har bedre råmateriale end Markovic. Markovic præsterede altså at blive udtaget årets hold i EL, da han spillede for Benfica. Markovic har langt bedre spilforståelse end Ibe. Vi er har været linket til Iturbe, og han minder om Markovic. Så noget kunne tyde på at Klopp efterspørger de kvaliteter.

Han har et kæmpe potentiale, og han dribler 'head up'. Ibe's potentiale, når ikke Markovic' ditto til sokkeholderne. Markovic lider af Balkan-syndromet, nemlig mentaliteten. Nogle gange gider han, andre gange gider han ikke.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ng-3827467
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 03. mar, 2016 20:52

Hr. Drejer skrev:Jeg er lodret uenig i at Ibe har bedre råmateriale end Markovic. Markovic præsterede altså at blive udtaget årets hold i EL, da han spillede for Benfica. Markovic har langt bedre spilforståelse end Ibe. Vi er har været linket til Iturbe, og han minder om Markovic. Så noget kunne tyde på at Klopp efterspørger de kvaliteter.

Han har et kæmpe potentiale, og han dribler 'head up'. Ibe's potentiale, når ikke Markovic' ditto til sokkeholderne. Markovic lider af Balkan-syndromet, nemlig mentaliteten. Nogle gange gider han, andre gange gider han ikke.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ng-3827467
Yes, vi er uenige. Ingen af dem er dog gode nok til at tage mange minutter fra andre bedre spillere, vi har i truppen, og de bør heller ikke stå i vejen for køb af langt bedre spillere.
Fint, hvis en af dem kan udvikle sig til en potentiel 1. holds spiller i løbet af næste sæson, men jeg regner ingen af dem som forstærkninger til holdet, vi så i går, og der er ingen af dem, der får os det sidste stykke til tops. Vi skal have meget bedre spillere tilført.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 03. mar, 2016 22:20

Niels K skrev: Ibe har også skuffet meget, men hans råmateriale er bedre end Markovic'.
Som Ibe har "udviklet" sig, er det vist at stramme den enormt meget at påstå dette, Ibe løb en del ind(bogstaveligt talt, a la denne smiley :wall: ) i modstanderen for et døgn siden, det er han god til, men det er ikke et specielt talent. Hvis Ibe ikke lånes ud, bliver jeg godt nok skuffet, og Lazar skal naturligvis have en chance. Ibe var bedre for et år siden end idag, mystisk forløb.
Verden er smask fuld af hyklere....

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 04. mar, 2016 12:29

Jeg syntes Markovics kvaliteter overstråler Ibes og hans tid i Benfica var forrygende. Han bliver aldrig kørt ind på Liverpools hold under BR . Ibe tror jeg ikke på har en stor fremtid i Liverpool jeg kunne godt se ham lejet ud til sommer. Klopp kan få Markovic ind på holdet tror jeg. Så naturligvis skal han ikke sælges så hellere Ibe.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 06. mar, 2016 08:33

Jeg var inde at se Dortmund vs München igår. Fodbold i Tyskland er fantastisk og publikum i Dortmund er exceptionelle!
Nå, men havde naturligvis også min scoutingbrille på og fik derudover en aha-oplevelse eller to.
Først til 'ind'-ønsket: Gündoģan er virkelig, virkelig god. Han ville passe ind på vores hold som smør på brødet. Dog blegnede han totalt ift kampens gigant, som var Alonso. Hvordan han som en dirigent styrer spillet er simpelthen så imponerende. Og han var så forudseende i det defensive.
Ellers var der faktisk ikke nogle af de realistiske spillere - og her tænker jeg på Dortmund - der imponerede mig. Reus virkede eksempelvis komplet ude af form.
Og så til aha-oplevelsen: Måden Bayern bruger Neuer som ekstra markspiller er simpelthen genialt. Hele tiden undgår de rent defensivt at komme under pres, for bolden spilles bare bagud, hvorpå Neuer med fantastiske rolige fødder får bolden spillet videre, hvorpå man så er i overtal et andet sted på banen og derfra starter angrebet. Dortmund havde en "Mignolet" på mål og til sammenligning blev deres forsvarsspillere konstant sat under pres, da de manglede en spilstation. Derfor: Vi skal have en målmand med fødder, der kan bruges.
Og næste aha-oplevelse: Brugen af en playmaker. Det er simpelthen så sindssygt at se live, hvordan Alonso konstant tager temperaturen på spillet og konstant styrer rytmen. Nøj, en sådan spillertype skal vi have, for det giver et så gennemtænkt spil.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Dieks » søndag, 06. mar, 2016 20:44

http://footy.dk/2016/03/06/medie-klopp- ... jerneskud/

Klopp får eftersigende, som artiklen beskriver, ubegrænsede midler til at få ung barcelons spiller. Han er 15 pt. Og der kan først skrives kontrakt fra September (sådan som jeg læser det). Dog skulle Liverpool forsøge at skrive med ham før Barcelona gør. Er ikke så meget inde i tingene omkring køb af så unge spillere, men har der ikke været sager med Real, Barca og vidst også nogle andre? Hvor de efterfølgende har fået transfer forbud i et par vinduer.?
YNWA..!

Hr. Drejer
Indlæg: 13744
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 06. mar, 2016 22:08

Ikke flere spanske teenagere, tak!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » mandag, 07. mar, 2016 08:52

Hr. Drejer skrev:Ikke flere spanske teenagere, tak!
Uenig, men vi skal hente de rigtige og ikke kun dem vi kan få fat i. Spanske teenagere er da billigere end de engelske, hvilket er et godt argument sammenholdt med gode træninger fra 7 år og opefter i de bedre klubber.
We need a new Fowler...

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » mandag, 07. mar, 2016 11:49

Hr. Drejer skrev:Ikke flere spanske teenagere, tak!
Følger der en begrundelse med?
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » mandag, 07. mar, 2016 15:49

thefugle skrev:
Hr. Drejer skrev:Ikke flere spanske teenagere, tak!
Følger der en begrundelse med?
Det gør der sjældent. Til gengæld kan du være sikker på, at postulatet altid er skråsikkert og sort/hvidt - selv om emnet som regel er alt for nuanceret til at kunne afdække i en one liner.

Begrundelsen vil formentlig være, at spillere som Pacheco og Suso ikke er slået igennem. Men hvorfor det skulle kunne ligge til grund for at konkludere, at unge talenter fra en af verdens mest succesfulde fodboldnationer generelt skulle være dårlige investeringer, har jeg svært ved at finde mening i.

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Hvem skal

Indlæg af Dieks » mandag, 07. mar, 2016 15:58

Mit oprindelige spørgsmål gik heller ikke på om vi skulle hente en ung spansk spiller. Spørgsmålet var om vi var ude i en gråzone der kunne give et transferforbud.? :D
YNWA..!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal

Indlæg af Kelly » mandag, 07. mar, 2016 16:15

Dieks skrev:Mit oprindelige spørgsmål gik heller ikke på om vi skulle hente en ung spansk spiller. Spørgsmålet var om vi var ude i en gråzone der kunne give et transferforbud.? :D
VI skal forsøge at hente de bedste talenter uanset om de er fra England, Norge, Spanien, Finland, USA, Sydafrika eller hvor de kommer fra. Drengene er mere end velkomne, hvis deres talent holder.

Du har ret mht. gråzonen, det ville være mere end uheldigt hvis vi bevæger os på kanten.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal

Indlæg af Aarde » mandag, 07. mar, 2016 16:51

Dieks skrev:Mit oprindelige spørgsmål gik heller ikke på om vi skulle hente en ung spansk spiller. Spørgsmålet var om vi var ude i en gråzone der kunne give et transferforbud.? :D
Det var skam også Hr. Drejers kommentar jeg refererede til.

Du har da helt ret i, at alle klubber tilsyneladende skal passe på, når det kommer til at hente unge spillere til i øjeblikket, da der lader til at mangle en klar konsensus mellem FIFA og klubberne omkring, hvordan den slags skal foregå. Foruden Barcelona og de to Madrid-klubber skulle flere andre klubber - også engelske - være under FIFA-luppen i øjeblikket, og vores ungdomstrup taget i betragtning ville det selvsagt være underligt, hvis ikke vi var en af dem.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... chief.html

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Hvem skal

Indlæg af Dieks » mandag, 07. mar, 2016 19:28

Aarde skrev:
Dieks skrev:Mit oprindelige spørgsmål gik heller ikke på om vi skulle hente en ung spansk spiller. Spørgsmålet var om vi var ude i en gråzone der kunne give et transferforbud.? :D
Det var skam også Hr. Drejers kommentar jeg refererede til.

Du har da helt ret i, at alle klubber tilsyneladende skal passe på, når det kommer til at hente unge spillere til i øjeblikket, da der lader til at mangle en klar konsensus mellem FIFA og klubberne omkring, hvordan den slags skal foregå. Foruden Barcelona og de to Madrid-klubber skulle flere andre klubber - også engelske - være under FIFA-luppen i øjeblikket, og vores ungdomstrup taget i betragtning ville det selvsagt være underligt, hvis ikke vi var en af dem.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... chief.html
Ved godt at det var Hr. Drejses kommentar du henviste til. Fik bare ikke lige lavet et citat :) skulle der komme et transfer forbud så kommer det nok først efter sommerens vindue (altså vel og mærke hvis handlen i første omgang bliver til noget, og vi samtidig bryder reglerne.) og så har Klopp i hvert faldet haft et Sommer vindue, til at sætte sit præg på holder...

bare han ikke bliver den nye Ødegaard, eller hvad ham det Norske Wunder kind hedder.. ;)
YNWA..!

Besvar