Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 11. apr, 2016 17:49

Det er lidt mærkeligt. Når man ser på, hvordan vi har spillet i de to kampe imod Man Utd, imod Dortmund, imod Stoke, imod Spurs og reelt også imod Southampton - i hvert fald i første halvleg - så sidder man jo dårligt og ønsker sig forstærkninger. Snarere videreudvikling. Sådan har jeg det i hvert fald lidt.

Man begynder jo at tro på Stewart som midtbanespiller. På Smith som venstre back (det har jeg nu gjort længe). på Origi i angrebet. På Ojo på kanten. Og på Gomez i forsvaret. Hvis de kan udvikle sig til et højere niveau end deres nuværende, så har vi jo potentielt allerede løsningerne i truppen.

Når det er sagt, så kræver det nok et par indkøb, hvis vi realistisk set skal bevæge os hurtigere fremad som hold. Sturridge, Ings, Origi, Benteke og Firmino er et aldeles fremragende udvalg af angribere, så den plads vil jeg ikke umiddelbart fokusere på, med mindre man sælger en eller to. Men en ekstra offensiv spiller vil bestemt ikke skade. Og Götze vedbliver at være mit klart foretrukne valg. I mine øjne ville det være et scoop, hvis vi kunne få ham.

På den centrale midtbane nævnes Xhaka og Gundogan. Begge er spillere, jeg meget gerne så i LFC. Men et lige så stærkt alternativ vil i min optik være Kante.

Måske en ekstra midterforsvarer også kan være nødvendig. Jeg forventer i hvert fald et salg af Sakho og måske også Skrtel. Og derudover er Toure oppe i årene.

Og så vil jeg gerne have en mere ledende målmand. Jeg kan godt lide Butland og Leno.

Men maksimalt 4 indkøb, hvis det står til mig (da vi jo allerede har købt 2). Og hvis det kun bliver 2 eller 3, så er det fint med mig, når man kigger på den udvikling holdet allerede har gennemgået.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 11. apr, 2016 19:19

På mange måder enig Texy. Vi skal nemlig huske, at rigtig mange af vores spillere er meget unge, og har stort potentiale til at udvikle sig meget endnu - og det ser ud til, at de i høj grad er igang med det.

Men et forventet salg af Benteke og Balotelli, så ser jeg gerne en ekstra angriber. Specielt taget i betragtning, at Sturridge stadig er en risiko ifht. skader og ingen ved hvad Ings kommer tilbage med. Dermed har vi reelt kun Origi og Firmino, som relativt sikre kort - og det er alt for lidt.

Midtbanen skal i høj grad også forstærkes. Niveauet på de enkelte spillere har svunget meget. Henderson er slet ikke tilbage på det niveau vi ved han har og Milner er også meget svingende. Ligeledes har Can også været meget svingende, men har været i en klar kontinuerlig opadgående kurve. Derudover har Lucas gjort det fint, men har også haft en del skader. Og Allen har ikke rigtigt fået chancen og det kunne tyde på at står foran et salg. Så en mere ud over vores unge udlejet nyindkøb ser jeg gerne og måske endda to.

I forsvaret? Ja vi får Matip og Touré bliver vel ikke forlænget. Hvad med Skrtel (han plejer jo gerne at levere varen hver anden sæson - så næste sæson, er måske hans sæson igen? Bliver han solgt, skal vi i hvert fald have en mere.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 11. apr, 2016 21:39

Bojangles skrev:På mange måder enig Texy. Vi skal nemlig huske, at rigtig mange af vores spillere er meget unge, og har stort potentiale til at udvikle sig meget endnu - og det ser ud til, at de i høj grad er igang med det.

Men et forventet salg af Benteke og Balotelli, så ser jeg gerne en ekstra angriber. Specielt taget i betragtning, at Sturridge stadig er en risiko ifht. skader og ingen ved hvad Ings kommer tilbage med. Dermed har vi reelt kun Origi og Firmino, som relativt sikre kort - og det er alt for lidt.

Midtbanen skal i høj grad også forstærkes. Niveauet på de enkelte spillere har svunget meget. Henderson er slet ikke tilbage på det niveau vi ved han har og Milner er også meget svingende. Ligeledes har Can også været meget svingende, men har været i en klar kontinuerlig opadgående kurve. Derudover har Lucas gjort det fint, men har også haft en del skader. Og Allen har ikke rigtigt fået chancen og det kunne tyde på at står foran et salg. Så en mere ud over vores unge udlejet nyindkøb ser jeg gerne og måske endda to.

I forsvaret? Ja vi får Matip og Touré bliver vel ikke forlænget. Hvad med Skrtel (han plejer jo gerne at levere varen hver anden sæson - så næste sæson, er måske hans sæson igen? Bliver han solgt, skal vi i hvert fald have en mere.
Også enig med Jer 2. Det er rigtig spændende at følge udviklingen til mange af vores unge spillere, og vi har helt sikkert et rigtig godt fundament lige nu.
Jeg tror, at vi vil se 2-4 "store" navne komme til, og så vil vi nok hente lidt flere store unge talenter, så vi bygger på omkring start 11 og holder gang i pipelinen.

Skal vi have en ny angriber, så har texy jo længe været fortaler for Lacazette, og det kunne se ud som om, at 3. sommer kan være lykkens sommer:

http://liverpooloffside.sbnation.com/li ... am-everton

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 11. apr, 2016 21:44

Zielinski har været ude at sige, at han har talt med Klopp. Han lyder som et stort talent, som jeg da gerne så komme til Liverpool sammen med Götze:

http://www.squawka.com/news/liverpool-t ... gun/641623?

Så kan det til gengæld være, at der ikke bliver plads til Ibe og Markovic, nu hvor Ojo ser ud til at have overhalet Ibe også ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 11. apr, 2016 21:58

Det sker nok ikke, men tænk, hvis Klopp kunne overtale Hummels til at skrive med os ?

Hvis vi smed boxen til Dortmund og gjorde ham til den bedste betalte spiller i klubben på en 4 årig kontrakt. Kunne det være spilleren, der kunne gøre os til mesterskabsbejlere ?

For mig vil det også kræve en opgradering på målmandsposten, men det ville gøre en enorm forskel med Hummels på holdkortet ved siden af Lovren.

http://footylatest.com/liverpool-hopes- ... oost/68327?

Leno, Hummels, Hector, Götze...

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » mandag, 11. apr, 2016 22:23

Niels K skrev: Leno, Hummels, Hector, Götze...
Smid Nianggolan oveni, så er den vist ved at være der :D
Urealistisk, javist, men man har lov at drømme...

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 12. apr, 2016 06:36

Niels K skrev:Det sker nok ikke, men tænk, hvis Klopp kunne overtale Hummels til at skrive med os ?

Hvis vi smed boxen til Dortmund og gjorde ham til den bedste betalte spiller i klubben på en 4 årig kontrakt. Kunne det være spilleren, der kunne gøre os til mesterskabsbejlere ?

For mig vil det også kræve en opgradering på målmandsposten, men det ville gøre en enorm forskel med Hummels på holdkortet ved siden af Lovren.

http://footylatest.com/liverpool-hopes- ... oost/68327?

Leno, Hummels, Hector, Götze...
Hvad angår Hummels, så har han jo tidligere været ude og sige, at der kun er én klub for ham i PrL, og det er desværre Scum United :oops:

Om Klopp kan få ham til at ændre dét standpunkt, who knows, men han ville godt nok være en lækker signing :love3:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » tirsdag, 12. apr, 2016 10:22

Johnny Football skrev:
Niels K skrev:Det sker nok ikke, men tænk, hvis Klopp kunne overtale Hummels til at skrive med os ?

Hvis vi smed boxen til Dortmund og gjorde ham til den bedste betalte spiller i klubben på en 4 årig kontrakt. Kunne det være spilleren, der kunne gøre os til mesterskabsbejlere ?

For mig vil det også kræve en opgradering på målmandsposten, men det ville gøre en enorm forskel med Hummels på holdkortet ved siden af Lovren.

http://footylatest.com/liverpool-hopes- ... oost/68327?

Leno, Hummels, Hector, Götze...
Hvad angår Hummels, så har han jo tidligere været ude og sige, at der kun er én klub for ham i PrL, og det er desværre Scum United :oops:

Om Klopp kan få ham til at ændre dét standpunkt, who knows, men han ville godt nok være en lækker signing :love3:
Tjaa Fabregas sagde også engang, at enhver der så ham med en Chelsea trøje over hovedet, måtte skyde ham. Mon ikke alle har et standpunkt indtil de får et nyt? ;)

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 12. apr, 2016 10:40

Niche skrev:
Johnny Football skrev:
Niels K skrev:Det sker nok ikke, men tænk, hvis Klopp kunne overtale Hummels til at skrive med os ?

Hvis vi smed boxen til Dortmund og gjorde ham til den bedste betalte spiller i klubben på en 4 årig kontrakt. Kunne det være spilleren, der kunne gøre os til mesterskabsbejlere ?

For mig vil det også kræve en opgradering på målmandsposten, men det ville gøre en enorm forskel med Hummels på holdkortet ved siden af Lovren.

http://footylatest.com/liverpool-hopes- ... oost/68327?

Leno, Hummels, Hector, Götze...
Hvad angår Hummels, så har han jo tidligere været ude og sige, at der kun er én klub for ham i PrL, og det er desværre Scum United :oops:

Om Klopp kan få ham til at ændre dét standpunkt, who knows, men han ville godt nok være en lækker signing :love3:
Tjaa Fabregas sagde også engang, at enhver der så ham med en Chelsea trøje over hovedet, måtte skyde ham. Mon ikke alle har et standpunkt indtil de får tilbudt en fed løncheck ;)
Fixed...

Emil_Stenz_Aardestrup
Indlæg: 9
Tilmeldt: fredag, 08. maj, 2015 09:03

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emil_Stenz_Aardestrup » tirsdag, 12. apr, 2016 10:51

Niche skrev:
Johnny Football skrev:
Niels K skrev:Det sker nok ikke, men tænk, hvis Klopp kunne overtale Hummels til at skrive med os ?

Hvis vi smed boxen til Dortmund og gjorde ham til den bedste betalte spiller i klubben på en 4 årig kontrakt. Kunne det være spilleren, der kunne gøre os til mesterskabsbejlere ?

For mig vil det også kræve en opgradering på målmandsposten, men det ville gøre en enorm forskel med Hummels på holdkortet ved siden af Lovren.

http://footylatest.com/liverpool-hopes- ... oost/68327?

Leno, Hummels, Hector, Götze...
Hvad angår Hummels, så har han jo tidligere været ude og sige, at der kun er én klub for ham i PrL, og det er desværre Scum United :oops:

Om Klopp kan få ham til at ændre dét standpunkt, who knows, men han ville godt nok være en lækker signing :love3:
Tjaa Fabregas sagde også engang, at enhver der så ham med en Chelsea trøje over hovedet, måtte skyde ham. Mon ikke alle har et standpunkt indtil de får et nyt? ;)
Det citat er i øvrigt fake, mindes jeg med meget stor sikkerhed at have læst.

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » tirsdag, 12. apr, 2016 11:01

Niche skrev:
Niels K skrev: Leno, Hummels, Hector, Götze...
Smid Nianggolan oveni, så er den vist ved at være der :D
Urealistisk, javist, men man har lov at drømme...
Men er det den midtbanetype vi skal smide boksen efter? Er det vi mangler ikke en teknisk stærk spiller, der kan diktere spillet fra den dybe midtbaneposition? Mit ønskekøb er Pjanic, men det tyder på, at Chelsea er godt i gang med at sikre sig ham. Ellers bliver vi i dag rygtet til Mahmoud Dahoud fra Gladbach, der skulle være en lignende type. Ham kender jeg dog intet til.
Senest rettet af SørenK tirsdag, 12. apr, 2016 11:28, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » tirsdag, 12. apr, 2016 11:16

Det giver mig lyst til at udlægge mine tanker om det kommende transfervindue:

Målmand
Jeg tilhører dem, der synes Mignolet er en glimrende målmand, som ofte får alt for meget uberettiget kritik (og for lidt ros, når han gør det godt!). Det lader til at mere kontinuitet i midterforsvaret også har gavnet ham og hans usikkerhed i luftrummet synes jeg efterhånden er væk. Jeg skal være den første til at erkende, at hans spil med fødderne fortsat ikke er godt nok, men jeg synes bare ikke det er grundlag for at bruge £10-20 mio. på en ny førstemålmand. Wards niveau kender vi ikke meget til og jeg ser os derfor gerne hente en ny reserve, der kan give Mignolet konkurrence med mindre trænerteamet er helt overbeviste om Wards kvaliteter.

IND: Ny reserve (ca. 5£)

Forsvar
Matip kommer ind og virker som en spændende spiller. Lovren og Sakho har været gode på det sidste og komplementeret hinanden. Selvom jeg grundlæggende er tilhænger af Sakho, har han bare nogle ting i sit spil, der til tider skaber panik i forsvaret. Jeg er åben for at lade Matip og ham konkurrere om pladsen ved siden af Lovren, der virkelig har hævet sit niveau og udvist evner til at organisere forsvaret, hvorfor han bør være vores førstevalg. Gomez kommer tilbage som en ny forstærkning og kan fungere som 4/5. valg (samt gardering på højreback) sammen med Touré, hvis han går alvorligt ned i løn. Skrtel mener jeg bør sælges. Jeg regner desuden med at både Wisdom og Ilori sælges.

På venstreback er det afgørende at få en defensivt mere pålidelig spiller ind. Det lader til, at Klopp har et godt øje til sin landsmand Jonas Hector. Jeg kan godt lide, at han er relativt høj (1,85) og må forventes at være stærk(ere) i hovedspillet. Det giver os to muligheder: Moreno når vi skal buldre frem - og Hector når vi skal spille taktisk mere disciplineret.

IND: Matip, Hector (£10-12)

Midtbane
På midtbanen mener jeg, at det er alfa omega at få hentet en teknisk stærk spiller, der kan styre spillet fra den dybe midtbaneposition. Det er også her, jeg er villig til at bruge de flest af vores transfermidler. Gündogan ser ud til at være tabt til Manchester City og Xhaka måske til Arsenal. Pjanic er et andet godt bud, som desværre også ser ud til at være på vej til en af vores konkurrenter. I dag rygtes vi til Mahmoud Dahoud fra Gladbach, som jeg dog ikke kender noget til.

Får vi denne midtbanetype, synes jeg vi har den rette sammensætning af typer. Can har taget kvantespring under Klopps ledelse og vist, at vi tilmed kan stole på ham som midtbaneanker i svære udekampe på Old Trafford og Signal Iduna Park. Vi har desuden Lucas som et taktisk discplineret defensivt cover. Dertil har vi Milner og Henderson som midtbanemotorer og får desuden Grujic ind, der er en relativt ukendt størrelse, men virker som en dynamisk tovejsspiller. Det bliver svært at finde plads til Allen i truppen med ankomsten af Grujic. Jeg kan rigtig godt lide Allen og mener han er en fremragende squadspiller, men med 5-6 andre centrale midtbanespillere, er det nok tid til, at Allen søger nye græsgange.

IND: Teknisk stærk playmaker (£25-30), Grujic

Offensiv midt/kanter
Har vi muligheden for at hente Götze til £15-20 mio. er det i mine øjne en no-brainer! Det efterlader os med fire teknisk stærke offensive midtbanespillere i Coutinho, Firmino, Lallana og Götze, men ikke med særlig meget fart! Ibe virker til at være helt ude i kulden for tiden og må forventes solgt/udlejet til sommer. Jeg har stor fidus til at Klopp kan banke noget selvtillid ind i Markovic og få ham til at shine på en af de to kanter. Han tilbyder i hvert fald noget, vi ikke har i vores nuværende trup med sin fart og direkte spillestil. Ojo er en spændende spiller, der også kan få chancen, når vi har brug for mere fart.

IND: Götze (£15-20), (Markovic)

Angreb
Jeg regner med at både Benteke og Balotelli sælges til sommer. I stedet kommer Ings kommer tilbage som en ny forstærkning. Kombineret med Sturridge, hvis fysiske tilstand vel ikke er set bedre i halvandet år og Origi, der for tiden tager os alle med storm, synes jeg, vi er godt dækket ind her. Firmino kan desuden bruges, hvis der skulle opstå skader. Jeg er egentlig ikke meget for at hente en ekstra angriber til truppen, men kan godt se argumenter for at situationen omkring Ings tilbagevenden er uvis samtidig med, at vi nok aldrig kan regne 100 % med Sturridge. Lacazette er en interessant mulighed, men jeg synes vi ender i en situation, hvor der er for mange spillere til en enkelt plads. Sturridge, Origi, Ings og Firmino bør kunne gøre det.
Senest rettet af SørenK tirsdag, 12. apr, 2016 15:44, rettet i alt 1 gang.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 12. apr, 2016 12:51

Det er fedt, at følge med i denne tråd. Både fordi, at vi overvejende kan blive rimeligt enige om, hvad der mangler. Men også fordi, at vi generelt har en tillid til, at der bliver handlet mere fornuftigt ind denne gang.

Jeg sidder i hvert fald med en følelse af, at selvom vi skulle hente spillere, som vi ikke kender meget til, så er det spillere, der vil passe perfekt ind i den måde, som Klopp vil have, at vi spiller på som hold. Med bænkningen af Benteke og i nogle kampe Sturridge, der har Klopp gjort det meget klart, at Liverpool FC ikke leder efter stjerner, men efter spillere der kan være med til at forme et stjernehold.

Hvor er jeg spændt på at se LFC anno 20016/17.
Kloppite

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SimonA » tirsdag, 12. apr, 2016 17:11

texy skrev:Det er fedt, at følge med i denne tråd. Både fordi, at vi overvejende kan blive rimeligt enige om, hvad der mangler. Men også fordi, at vi generelt har en tillid til, at der bliver handlet mere fornuftigt ind denne gang.

Jeg sidder i hvert fald med en følelse af, at selvom vi skulle hente spillere, som vi ikke kender meget til, så er det spillere, der vil passe perfekt ind i den måde, som Klopp vil have, at vi spiller på som hold. Med bænkningen af Benteke og i nogle kampe Sturridge, der har Klopp gjort det meget klart, at Liverpool FC ikke leder efter stjerner, men efter spillere der kan være med til at forme et stjernehold.

Hvor er jeg spændt på at se LFC anno 20016/17.
Så kommer du godt nok til at vente længe! :army7:
Jeg glæder mig bare til at se LFC i næste sæson! :clap:
YNWA

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af F1rm1no » tirsdag, 12. apr, 2016 19:26

SimonA skrev:
texy skrev:Det er fedt, at følge med i denne tråd. Både fordi, at vi overvejende kan blive rimeligt enige om, hvad der mangler. Men også fordi, at vi generelt har en tillid til, at der bliver handlet mere fornuftigt ind denne gang.

Jeg sidder i hvert fald med en følelse af, at selvom vi skulle hente spillere, som vi ikke kender meget til, så er det spillere, der vil passe perfekt ind i den måde, som Klopp vil have, at vi spiller på som hold. Med bænkningen af Benteke og i nogle kampe Sturridge, der har Klopp gjort det meget klart, at Liverpool FC ikke leder efter stjerner, men efter spillere der kan være med til at forme et stjernehold.

Hvor er jeg spændt på at se LFC anno 20016/17.
Så kommer du godt nok til at vente længe! :army7:
Jeg glæder mig bare til at se LFC i næste sæson! :clap:
16/17 er da netop næste sæson [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Besvar