Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » fredag, 27. maj, 2016 23:13

@sjampen

Men hvad får du ud af at nævne Hazards pris (som i øvrigt var lidt højere - godt 300 mio. kr.)? Vi kan vel godt blive enige om, at vi ikke finder en spiller med Hazards kvaliteter til 250 mio. kr. i dette vindue?

nordjysk redman
Indlæg: 250
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2015 12:42

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nordjysk redman » fredag, 27. maj, 2016 23:19

Håber sgu vi går efter El Ghazi i stedet for mane han er satme en spændene spiller

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » fredag, 27. maj, 2016 23:20

Og lad mig så lige tilføje, at jeg muligvis i lidt for høj grad vurderer Manés kvaliteter på baggrund af kampene mod os, hvor han generelt har spillet rigtig godt. Så mange Soton-kampe bliver det alligevel heller ikke til i løbet af sæsonen.

Jeg tror egentlig også, at intentionen med mit indlæg i højere grad var at fremhæve behovet for en spiller med nogle af de samme kvaliteter. Jeg vil hellere have en spiller med fart og udfordringer end endnu en Lallana/Coutinho-type. Om det så lige skal være Mané og hvorvidt £25 mio. er en vanvittig overpris for ham, vil jeg ikke gøre mig til dommer over.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » fredag, 27. maj, 2016 23:51

Jeg bliver ved med at nævne Hazard, fordi selvom det er nogle år siden og selvom han var lidt dyrere, så er det altså stadig så dygtig en spiller vi skal have får den pris. Det samme kan siges om Firmino, der kostede i omegnen af samme beløb. Firmino havde altså været en af det absolutte profiler hos Hoffenheim og generelt i Bundesligaen, bl.a. ved at lave tonsvis af mål og assist, men samtidig med fremragende spil hvilket også resulterede i en landsholdsudtagelse. Sadio Mané har da gjort det godt for Saints, men en ligaprofil kan man da ikke kalde ham, selvom han da bevares er en af de bedre spillere hos Southhampton. Det skal bare ikke koste 25 millioner pund. Så vil jeg for dens sags skyld hellere undvære et indkøb, hvis der absolut ikke findes en lignende spiller(hvilket vi jo ved er forkert), end at betale en totalt overpris for Mané. En spiller som Arnautovic fra Stoke har leveret nogenlunde det samme som Mané, det er i hvert fald et alternativt. Han har endda været ude og ønske sig væk fra Stoke. Han skal naturlivis heller ikke koste i nærheden af 25 millioner pund, igen, så hellere undvære.

Nu er det ikke sikkert at vi overhovedet kunne konkurrere, men Ousmane Dembele og Kevin Volland har altså kostet 15 millioner euro. Begge spillere er markant sammenlignelige, og Dembele er et langt, langt, langt større talent.
Det forlyder at Juventus køber Berardi tilbage. Det kan vi naturligvis ikke konkurrere med umiddelbart, og jeg kender ikke prisen, men der er i hvert fald en lignende spiller der har præsteret fremragende i sin liga der har været til rådighed. Argumentet kan gentages for Gaitan fra Benfica der er taget til Atletico.

Af spillere som stadig er ledige, kunne nævnes Bellarabi der kommer fra et Klopp-lignende system i Leverkusen, omend uden samme mængde mål, men flere assist, og Patrick Hermann der dog har været skadet, hvorfor jeg baserer det mere på hans sidste år. Igen en spiller med flere assist end mål, der til gengæld er særdeles dygtig defensivt. Måske kunne Ivan Perisic nævnes, om end jeg synes han er en smule overvurderet. Ben Arfa er en mulighed, men jeg ville ikke tage chancen på en så skadesplaget spiller, og han passer efter min mening ingenlunde ind hos Klopp. Det er endda uden at nævne spillere som Insigne, Mahrez, Mkhitaryan og Salah, der alle har været fremragende, men selvom de rygtes væk må anses som værende uden for vores rækkevidde. Naturligvis også dyrere end Mané, men væsentligt mere kvalitet. Jeg er ikke imod at betale 25+ for en spiller, jeg er specifik imod at betale det for Mané.

Af lidt andre spillere, hvor jeg ikke selv har set så mange kampe, kan en spiller som Inaki Williams nævnes. Ham er jeg personligt vildt imponeret af. Quincy Promes har haft en monster sæson i Spartak, det samme har Rafa i Braga og Boufal i Lille, men jeg skal ikke sige at have set dem. Leroy Sané har vi været rygtet til, men jeg synes også han lyder til at være dyrere end hvad jeg synes der er fair. Så skal man jo heller ikke glemme en Lacazette der rygtes til fucking West Ham, om end han er mere angriber end kant.

Der findes altså spillere der er en væsentlig bedre kombination af pris og niveau, en Mané, og samtidig kan tilføje den fart vi mangler, men også passer bedre ind i Klopps filosofi eller generelt bare er bedre eller større talenter end Mané. Og igen, jeg vil langt hellere have 25 millioner i banken, end Mané i rødt.

Hvis Klopp køber ham, bakker jeg op, ligesom jeg har bakket Jürgen Klopp op i snart ganske mange år fordi er ubestridt er min favorit manager, også før han tog til Liverpool. Men jeg vil kritisere beslutningen, fuldt ud ligesom jeg gjorde da vi overbetalte for Benteke. Så skal jeg nok være mand nok til også at indrømme hvis jeg tager fejl, som jeg gjorde med Milner, der har leveret bedre end jeg havde forventet.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 28. maj, 2016 00:34

@Sjampen
Hvad med lillebror Hazard - Thorgan- fra Gladbach? Han er en del billigere end storebror, men et godt alternativ. Han virker på mig som en spiller, der lige skal finjusteres og så bliver han virkelig god.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 28. maj, 2016 01:14

Sjampen du hæfter dig godt nok voldsomt meget til de £25 mil. Jeg har ikke overvejet prisen så meget, men blot gjort mig tanker omkring spilleren Mané, som jeg stadig mener du undervurdere. Alternativt så undervurdere du hvad en spiller koster, når Liverpool melder sig på banen. De udenlandske klubber ved jo også godt, at de engelske klubber vælter sig i penge. Og ja, man kan altid finde spillere til mindre penge, som viste sig at blive stjerne, men man kan finde 90 % flere tilfælde, hvor det ikke var tilfældet.

I øvrigt er det komplet forkert, at Mane får tonsvis af gule kort. Han fik 5-6 stykker i både denne og sidste sæson, hvilket ikke er meget. I denne sæson fik to gule kort i en enkelt kamp og et direkte rødt kort i kampen mod Stoke. Et rødt kort der var fuldstændig forkert og da retteligt også blev ændret da Southampton klagede over det.

Ved ikke om han er den rette spiller for os, men synes egentlig han minder meget om Sterling og han fungerede jo meget fint for os.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 28. maj, 2016 01:47

Mads T. skrev:Sjampen du hæfter dig godt nok voldsomt meget til de £25 mil. Jeg har ikke overvejet prisen så meget, men blot gjort mig tanker omkring spilleren Mané, som jeg stadig mener du undervurdere. Alternativt så undervurdere du hvad en spiller koster, når Liverpool melder sig på banen. De udenlandske klubber ved jo også godt, at de engelske klubber vælter sig i penge. Og ja, man kan altid finde spillere til mindre penge, som viste sig at blive stjerne, men man kan finde 90 % flere tilfælde, hvor det ikke var tilfældet.

I øvrigt er det komplet forkert, at Mane får tonsvis af gule kort. Han fik 5-6 stykker i både denne og sidste sæson, hvilket ikke er meget. I denne sæson fik to gule kort i en enkelt kamp og et direkte rødt kort i kampen mod Stoke. Et rødt kort der var fuldstændig forkert og da retteligt også blev ændret da Southampton klagede over det.

Ved ikke om han er den rette spiller for os, men synes egentlig han minder meget om Sterling og han fungerede jo meget fint for os.
Selvfølgelig hæfter jeg mig ved prisen, uden den er alt jo relativt. £50 millioner pund er relativt for meget for Nicklas Bendtner, men et supertilbud når vi taler om Luis Suarez. Som jeg flere gange har nævnt, skal Mané gerne være velkommen til en anden pris. Under £10 millioner, så kunne det endda godt gå hen og blive et rigtig godt køb til truppen, som erstatning for eksempelvis at udlåne Ibe og Ojo. Også køber jeg altså heller ikke det den med at det bliver dyrere fordi Liverpool henvender sig. For det første er det jo dårlig business overfor alle andre klubber ikke at kræve så meget som man mener spilleren er værd, og for det andet ændrer det jo ikke ved at vi er snot dumme hvis vi falder for overpriser. Hvis Saints vil have 25 for Mané skulle vi have grint dem op i ansigtet og købt Volland for det halve(bare for at nævne et enkelt eksempel på en spiller). Alternativt kunne vi så smide de £10 millioner mere, og få noget klasse, hvis vi alligevel skal bruge pengene. Men der er stadig ingen der tvinger os til at betale overpris. Hvis der er dyrt i Bilka kan man handle i Netto, og ellers har Liverpool været ude og handle igår, så mon ikke vi har en dåse med Markovic stående i skabet vi kan bruge, ellers gik det jo OK med Lallana på brødet.

Med hensyn til hans disciplin, så har du måske ret i at han ikke får så mange kort. Det er dog værd at bemærke at han i kampen mod os fik et gult kort i det 90' minut, og fik et mere inden der var gået et minut. Han har lavet samme nummer for Salzburg, der gik der dog en halv time, til gengæld gik han i bad efter 40 minutter. Mané er udisciplineret når det kommer til den slags, f.eks har Coutinho stadig ikke fået et rødt kort for os, imens Firmino der i den grad ikke holder sig tilbage fra at deltage i genpresset og derfor er moden for lidt flere frispark, har fået 1 gult kort og 2 i EL, det ene endda mod Manchester United hvor tændingen var ganske høj. Den slags tåbeligheder kan ikke bare trænes væk, for jeg nægter simpelthen at tro på der ikke er nogle der har sagt det til ham før, og det vil i den grad blive åbenbart når Klopp beder ham om at gegenpresse 112%.

@Jesper
Med henblik på Thorgan Hazard, ved jeg at han har spillet meget på kanten for Gladbach. Jeg anser ham nu bedst centralt udfra mit begrænsede bekendtskab. I øvrigt synes jeg ikke han er en spiller der ville tilføje os den fart, vi diskuterer omkring Mané.
Jeg anser egentlig ikke en spiller som Götze eller Thorgan som en type vi har vildt meget brug for. Jeg synes også en kantspiller som Mané er mere sagen. Forskellen på hvorfor vi skal kæmpe rigtig meget for Götze og holde os relativt væk fra Thorgan, er at Götze simpelthen er en spiller på et niveau eller to over de hylder vi normalt har mulighed for at handle på. Nu er han så tilsynelande tilgængelig pga. Klopp og endda til noget nær spotpris. Vi har ikke rigtig brug for en højre back med Clyne på plads, men hvis Real Madrid absolut vil smide Carvajal til os for en slik, så tager vi verdens måske bedste højreback med, og løser problemet.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 28. maj, 2016 11:46

Flere af de pålidelige lokale journalister har nævnt, at Klopp har udset sig Dahoud som førsteprioritet til den centrale midtbane. Jeg har kun set få kampe med Gladbach i denne sæson, hvor Dahoud har været én af de mest iøjnefaldende spillere på banen, sammen med midtbanekollegaen Xhaka, Raffael og vores egen Andreas Christensen.

Man skal aldrig dømme alt for meget ud fra Youtube videor, men nedenstående klip med sammendrag fra sæsonen 2015/2016 giver nu alligevel et ret detaljeret indblik i, hvilken spillertype Dahoud er. Det viser efter min mening en ung, men meget boldsikker og dynamisk spiller, der vil passe perfekt ind i rollen som boks til boks spiller under Klopp. Derudover viser Dahoud glimt på sine evner i pasningsspillet, så man kunne godt forestille sig, at han kunne varetage en mere kontrollerende rolle, når han modnes efterhånden som han får mere erfaring.

Gladbach har lige solgt Xhaka, hvorfor det virker tvivlsomt, at de også skulle være interesseret i at sælge Dahoud. Men jeg håber virkelig, at vi går all-in på denne. Vi har i årevis skreget på en boldsikker centralt midtbanespiller, der kan orkestrere spillet. Jeg tror vi vil få det i Dahoud.


Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 62

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af McHelmer » søndag, 29. maj, 2016 20:03

En stille søndag på rygtebørsen

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 29. maj, 2016 20:56

McHelmer skrev:En stille søndag på rygtebørsen
Skal jeg starte et?

Agger kommer tilbage på en fri transfer for at overtage Toure's rolle :D
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. maj, 2016 21:03

texy skrev:
McHelmer skrev:...............rygtebørsen
Skal jeg starte et?............
Så få dig en Twitter.......
Ligesom alle de de andre :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » søndag, 29. maj, 2016 21:47

texy skrev:
McHelmer skrev:En stille søndag på rygtebørsen
Skal jeg starte et?

Agger kommer tilbage på en fri transfer for at overtage Toure's rolle :D
Ville være fedt. Savner ham...
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » søndag, 29. maj, 2016 23:46

Det lyder ikke særlig realistisk. Men ville da sige ja tak.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » mandag, 30. maj, 2016 01:05

Fremragende angriber, men han besidder bare nogle af de samme svagheder som Sturridge, i forhold til defensivt arbejde og pres.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 30. maj, 2016 07:33

LFC_20 skrev:Fremragende angriber, men han besidder bare nogle af de samme svagheder som Sturridge, i forhold til defensivt arbejde og pres.
Han arbejder da meget bedre defensivt end Sturridge. Den sammenligning kan jeg slet ikke følge. Han skal være så hjerteligt velkommen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar