Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. aug, 2016 13:24

Hvis Klopp virkelig mener det, så er jeg dybt uenig. Moreno ser ikke ud til at lære af sine fejl. Hans indlæringskurve virker fuldstændig flad. Vi starter nærmest med at være bagud, ved at starte med ham på banen. Jeg håber virkelig at vi købe en ny for Benteke pengene. Jeg vil gå så langt som til at sige at det kan være forskellen mellem at havne som 4 eller 5.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 16. aug, 2016 14:23

Hr. Drejer skrev:Hvis Klopp virkelig mener det, så er jeg dybt uenig. Moreno ser ikke ud til at lære af sine fejl. Hans indlæringskurve virker fuldstændig flad. Vi starter nærmest med at være bagud, ved at starte med ham på banen. Jeg håber virkelig at vi købe en ny for Benteke pengene. Jeg vil gå så langt som til at sige at det kan være forskellen mellem at havne som 4 eller 5.
Det er jeg meget enig i. Jeg ser det også som helt afgørende for succes. Han er simpelthen så svagt et punkt på holdet defensivt, at de andre hold bevist kan udnytte det.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 16. aug, 2016 21:49

Ifølge Sky Sports forventes det, at Joe Hart forlader City inden transfervinduet lukker i. Bør Liverpool byde på ham?
Scouser by heart.

Siden 2009.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 16. aug, 2016 21:55

Jeg er ret sikker på, at Klopp tror på Moreno på længere sigt. Men jeg regner også med, at han får en pause i næste kamp for at spare ham for det helt vilde bombardement af kritik, som han har været udsat for siden EL-finalen.

Milner kommer nok ind og spiller i stedet. Og det tror jeg reelt er årsagen til, at Klopp ikke henter en ny venstre back.

1. Milner kan med næsten sikkerhed spille pladsen på et meget højt stabilt niveau.
2. Klopp kan godt lide Milner og ser ham som en værdifuld spiller at have i truppen, men han kan ikke tilbyde ham nok spilletid på midten eller offensivt i denne sæson til at holde ham tilfreds. Til gengæld kan han få måske halvdelen af kampene på venstre back og så aflaste Hendo, Can, Wijnaldum og lallana i skadessituationer eller karantænesituationer.

Med andre ord tror jeg, at Klopp ved at undlade at hente endnu en venstre back i en sæson, hvor vi ikke er i Europa, kan holde en spiller, der potentielt (ved et par skader eller noget formnedgang på midten) kan blive ekstremt vigtig for os tilfreds og motiveret.

Er der nogen herinde, der er bekymret for Milner's niveau på backen? Eller nogen anden position for den sags skyld? Jeg er i hvert fald ikke.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 16. aug, 2016 21:57

TomViolence skrev:Ifølge Sky Sports forventes det, at Joe Hart forlader City inden transfervinduet lukker i. Bør Liverpool byde på ham?
Det kan jeg ærligt talt ikke se noget formål i. Jeg forventer, at Karius bliver førstevalg.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 16. aug, 2016 22:52

Milner er vel én af vores taktisk mest velfunderede spillere, hvilket også er blevet pointeret af trænerteamet. Denne spilintelligens er også grunden til Milner kan spille adskillige positioner på banen.

Personligt synes jeg Milner er stærkest længere fremme på banen, da hans øje for sine medspillere er undervurderet. I sin tid i Liverpool og Manchester City har Milner da også klart gjort det bedst med udgangspunkt i højre side.

Milner kan formentlig levere stabile præstationer på venstre backen, men spørgsmålet er så, hvorvidt dette er tilstrækkeligt. Klopp praktiserer er system, hvor backerne skal være offensive og tilføre bredde, og her er jeg lidt i tvivl, om Milner kan bidrage med dette i tilstrækkelig grad.

I mine øjne har problemet på venstre back været ret åbenlyst og jeg forstår ikke helt, hvordan man efter at have erkendt dette problem, ender med James Milner som løsningen.

Brugeravatar
Doessing
Indlæg: 51
Tilmeldt: onsdag, 26. okt, 2011 20:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Doessing » tirsdag, 16. aug, 2016 23:24

Tror desværre også Klopp satser på Milner på venstrebacken.

Kunne forestille mig at Klopp ser en ny Kevin Großkreutz i Milner.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » onsdag, 17. aug, 2016 00:29

Det er da helt overdrevet med det had til Moreno, og at jeg fornemmer et klart ønske om at Moreno fejler så man kan hakke yderligere, klæder ingen, når nu man vel er er fan af LFC. Jeg ønsker enhver i scum, city Leicester osv fejler, men dog ikke en spiller i LFC. Men jer om den måde at være fan på, og det er ikke noget med stor lille fan, jeg er ude i. Bare en måde jeg ikke støtter, og ikke forstår. Mystisk og jeg undrer mig.

Jeg var selv ude med øksen efter Origi, men havde jo ikke et håb om at han ikke scorede, og så da også kvaliteterne efterhånden, og endte med at vende på en tallerken på 1-2 måneders tid....Men som skrevet, håbede jeg ikke han fejlede...
Verden er smask fuld af hyklere....

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 17. aug, 2016 07:38

Thommo skrev:Det er da helt overdrevet med det had til Moreno, og at jeg fornemmer et klart ønske om at Moreno fejler så man kan hakke yderligere, klæder ingen, når nu man vel er er fan af LFC. Jeg ønsker enhver i scum, city Leicester osv fejler, men dog ikke en spiller i LFC. Men jer om den måde at være fan på, og det er ikke noget med stor lille fan, jeg er ude i. Bare en måde jeg ikke støtter, og ikke forstår. Mystisk og jeg undrer mig.

Jeg var selv ude med øksen efter Origi, men havde jo ikke et håb om at han ikke scorede, og så da også kvaliteterne efterhånden, og endte med at vende på en tallerken på 1-2 måneders tid....Men som skrevet, håbede jeg ikke han fejlede...
Du har ret i kritikken har været hård. Også lidt for hård og vi må håbe han bliver stabil defensivt. Når det er sagt forstår jeg ikke hans handlinger hvor han ofte flagre rundt helt ude af formation defensivt og samtidig satser voldsomt så det er alt eller intet. Det ligner det er Morenos stil. Så skal liverpool bare gøre op med sig selv om det er hvad de tror på er bedst for holdet i det lange løb.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » onsdag, 17. aug, 2016 10:03

Thommo skrev:Det er da helt overdrevet med det had til Moreno, og at jeg fornemmer et klart ønske om at Moreno fejler så man kan hakke yderligere, klæder ingen, når nu man vel er er fan af LFC. Jeg ønsker enhver i scum, city Leicester osv fejler, men dog ikke en spiller i LFC. Men jer om den måde at være fan på, og det er ikke noget med stor lille fan, jeg er ude i. Bare en måde jeg ikke støtter, og ikke forstår. Mystisk og jeg undrer mig.

Jeg var selv ude med øksen efter Origi, men havde jo ikke et håb om at han ikke scorede, og så da også kvaliteterne efterhånden, og endte med at vende på en tallerken på 1-2 måneders tid....Men som skrevet, håbede jeg ikke han fejlede...
Nu er der jo også udelukkende dig selv, der noget bombastisk konkluderer, at folk ønsker, Moreno fejler.
Liverpool Football Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 17. aug, 2016 10:35

Uanset hvad så er venstre back vel vores svageste plads lige nu.

Derfor håber jeg også at vi accepterer at vi må smide de penge det kræver for at finde den rigtige.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 17. aug, 2016 13:34

Jeg synes det er pudsigt, hvor lidt det egentlig er blevet diskuteret, at Klopp vil satse på Moreno. Det må skyldes den nærmest blinde tiltro, tolker jeg det som.
Jeg er ambivalent, fordi det er åbenlyst at Moreno har mangler. På den anden side er det - desværre - klassisk Liverpool at jagte syndebukke...TLW...
Moreno har som bekendt også styrker og min ambivalens består i, at jeg enormt godt kan lide den lidt "gammeldags" holdning, hvor man dels støtter spillerne i tykt og tyndt, dels tror stålsat på, at spillerne kan flyttes på træningsbanen. Og det har Klopp gentagne gange sagt, at det er hvad han står for. Modsat "købeklubberne" - min egen holdning.
Problemet består i, at lige pt er Morenos defensive arbejde af en karakter, der potentielt koster point i hver kamp.
Derfor undrer det mig, at det ikke er blevet debatteret mere.
Milner er så blevet talt op som en løsning, men i Klopps system med aggressive backer, kan jeg simpelthen ikke se at det er andet end en nødløsning med en højrefodet spiller på en venstre back. Ellers er det alt for forudsigeligt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 17. aug, 2016 16:28

Jesper skrev:Problemet består i, at lige pt er Morenos defensive arbejde af en karakter, der potentielt koster point i hver kamp. .......Milner er så blevet talt op som en løsning, men i Klopps system med aggressive backer, kan jeg simpelthen ikke se at det er andet end en nødløsning med en højrefodet spiller på en venstre back.
Jeg kunne godt drømme om en anden back-type sammen med Moreno, så der kunne arbejdes taktisk med det i kampene.
Eks. sætte en defensivt skarp venstre back ind i pausen af en EL kamp, eller når man fører 4-2 mod Arsenal på Highbury.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 17. aug, 2016 16:39

Cynwal skrev:
Jesper skrev:Problemet består i, at lige pt er Morenos defensive arbejde af en karakter, der potentielt koster point i hver kamp. .......Milner er så blevet talt op som en løsning, men i Klopps system med aggressive backer, kan jeg simpelthen ikke se at det er andet end en nødløsning med en højrefodet spiller på en venstre back.
Jeg kunne godt drømme om en anden back-type sammen med Moreno, så der kunne arbejdes taktisk med det i kampene.
Eks. sætte en defensivt skarp venstre back ind i pausen af en EL kamp, eller når man fører 4-2 mod Arsenal på Highbury.
Det syntes jeg godt nok en gevaldig nødløsning. De må som Liverpool FC kunne finde en back der er stærk både defensivt og offensivt :D :D Moreno er så dårlig konstant defensivt at det bare ikke er holdbart. Han kostede i to finaler i sidste sæson, og i starten tænkte jeg ok han koster da ellers point. Men der er bare ikke blevet bedre. Han er enorm nem at tænde og lokke med. Det kan ikke være rigtig Liverpool FC skal have en back som ikke kan dække op. Jeg har meget svær ved at finde kvaliteterne i hans spil.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 17. aug, 2016 16:49

@ Cynwal
Det er egentlig mest Klopps dispositioner, jeg er vældig overrasket over, at de ikke debatteres- på godt og ondt.
Dit forslag ville jo i realiteten altid koste en indskiftning pr kamp og det duer jo ikke rent taktisk.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar