Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 21. jan, 2017 10:41

Kelly skrev:
Mads T. skrev:Jf. denne artikel, har Clyne været den back der har skabt mest i Premier League. Jeg er dog ikke sikker på, at Milner er talt med i statistikken, da han burde have skabt en del også.

http://talksport.com/football/revealed- ... 223114?p=9
Skabt hvad?
Chancer, naturligvis. Hvilket du også ville vide hvis du havde klikket på linket, eller læst linkets titel. Clyne har frem til 10. januar skabt 30 chancer. Til sammenligning har Baines og Valencia hver skabt 18. Kyle Walker er nr 2 på listen med 27 chancer.

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » lørdag, 21. jan, 2017 16:04

ThunderZtorm skrev:
Kelly skrev:
Mads T. skrev:Jf. denne artikel, har Clyne været den back der har skabt mest i Premier League. Jeg er dog ikke sikker på, at Milner er talt med i statistikken, da han burde have skabt en del også.

http://talksport.com/football/revealed- ... 223114?p=9
Skabt hvad?
Chancer, naturligvis. Hvilket du også ville vide hvis du havde klikket på linket, eller læst linkets titel. Clyne har frem til 10. januar skabt 30 chancer. Til sammenligning har Baines og Valencia hver skabt 18. Kyle Walker er nr 2 på listen med 27 chancer.
Vil gerne vide hvad de karakteriserer som en chance. Personligt synes jeg, at både Clyne og Milners dødbolde/indlæg er af utrolig lav karakter i store dele af kampene.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 22. jan, 2017 08:01

Køb Van Dijk nu. Vi mangler ham. Og mangler Mane. Der skal hentes alternativ til Mane. Der har tidligere været gode emner fremme. Det ville stille Liverpool stærkere resten af sæsonen. Forskellen på de andre og Tottenham er angrebet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 22. jan, 2017 10:38

Kelly skrev:Køb Van Dijk nu. Vi mangler ham. Og mangler Mane. Der skal hentes alternativ til Mane. Der har tidligere været gode emner fremme. Det ville stille Liverpool stærkere resten af sæsonen. Forskellen på de andre og Tottenham er angrebet.
Det lader til, at vi mister muligheden for at tage mesterskabet og måske en pokal titel grundet manglende bredde, og det er egentlig ikke godt nok men omvendt, så kunne man heller ikke forvente, at Klopp skulle kunne spille flere spillere end tilfældet har været siden i sommers ind på holdet.
Jeg tror ikke på indkøb her til januar, og midterforsvaret er et svært sted at virke fra dag 1 på et nyt hold, selvom Matip gjorde nærmest det.
Vi skal se en lille håndfuld super indkøb til sommer i hvert fald.
Van Dijk ved siden af Matip ville se rigtig stærkt ud, og sælger vi Sakho, Lovren og Ilori, så burde der være mere end rigeligt til dét køb.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 22. jan, 2017 15:10

Poul E. skrev:Må indrømme at troen på top 4 led et alvorligt knæk fra min side i dag....
Det er ikke blot denne kamp der gør det, men mindst lige så meget det faktum at Klopp har meldt ud at der ikke bliver handlet her i januar.
Det er i mine øjne helt forkert. Jeg kan sagtens forstå at Klopp helst blot vil købe forstærkninger til startopstillingen, men for at kunne købe spillere fra øverste hylde så skal man enten være meget heldig/dygtig og/eller kunne lokke med Champions League fodbold. For at kunne lokke med CHL så skal vi slutte i top 4 og med den tynde trup vi har nu og den tæthed der er i top 6 så har jeg meget svært ved at se os holde fast i top 4 i 4 måneder.

Som jeg ser det så har vi 4 spillere der ville kunne gå ind på stort set alle Premier League hold.....Clyne, Mané, Lallana og Coutinho. Resten er spillere der ville kunne erstattes af bedre spillere hvis vi kan lokke med CHL. Jeg vil umiddelbart sige at Milner, Firmino, Matip og Henderson også kan bruges som stamspillere. Tilbage står vi så med dette hold:

NY
Clyne-Matip-NY-Milner
Hendo
Lallana-NY
Mané-Coutinho
Firmino

Resten af vores spillere er simpelthen for svingende i deres præstationer og så kan man ikke være starter for et hold der vil kæmpe med om trofæer!!
Lovren, Mignolet, Can, Sturridge, Origi, Ings og Gomez (samt de yngste talenter kan få lov at blive som reserver).
Grujic, Markovic og Flanagan er jeg meget i tvivl om....ville gerne se dem nogle kampe under Klopp først.

Resten (Wijnaldum, Lucas, Karius, Moreno, Klavan, Randall, Sahko, Stewart og Wisdom) kan vi sælge nu eller til sommer - afhængigt af hvor mange spillere der bliver købt nu....
Har lige kopieret det her indlæg fra Swansea-kamptråden, fordi jeg også synes, at det passer her.

Jeg er ret enig i Poul E's vurdering. Og det er jo altid i disse perioder, hvor resultaterne ikke flasker sig, at vi drømmer om at hente de spillere, som vi mener kan rette op på resultaterne og sende os det sidste stykke op i tabellen.

Hvis vi skal forholde os til de 3 pladser, som Poul E nævner, så er der i mine øjne allerede kandidater, som har været sat i forbindelse med LFC.

Joe Hart
Virgil Van Dijk
Mahmoud Dahoud

Jeg er ikke nødvendigvis den store fan af Joe Hart, men han har et rimelig stabilt niveau og har ne leders udstråling. Kan reelt bedre lide Schmeichel, men han er vel både dyrere og måske også på grund af familie-relationen helt umulig. Men helt generelt MÅ der da findes en målmand, der både er til at få fat i, og som også er god nok til at gøre en større forskel for vores hold end tilfældet har været med vores to nuværende keepere. Når det er sagt, så har jeg faktisk ikke så meget negativt at sige om Mignolet i øjeblikket. Ville dog ønske at han havde en mere "frygtindgydende" udstråling.

Van Dijk og Dahoud tror jeg til gengæld ville være kæmpe gevinster. Så kan det godt være, at de koster i omegnen af £40m og £20m. Det er desværre de markedsvilkår vi må navigere i. Og vores foreløbige tre transfervinduer taget i betragtning, så burde tiden til sommer være moden til, at vi investerer lidt større i truppen.

Et område som Poul E i mine øjne glemmer at berøre relaterer sig ikke så meget til en bestemt position, men mere til en vigtig ingrediens på et moderne fodboldhold. Og det er hurtighed / fart. Og i mine øjne, så mangler vores hold fart, hvis Mané ikke er til rådighed. Så jeg kunne godt tænke mig en hurtig offensiv spillere mere i truppen. Ved godt, at vi ikke kan hente Aubameyang, men en spiller med hans kvaliteter og fart ville dælme være rar at have.

Min personlige vurdering er, at vi ikke henter en målmand til sommer. Jeg er helle ikke sikker på, at vi henter en midterforsvarer. Jeg tror, at det er Gomez, der skal køres i stilling. Til gengæld er jeg ret overbevist om, at vi henter en central midtbane og en offensiv-spiller.
Kloppite

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » mandag, 23. jan, 2017 01:52

Det der irriterer mig, var at opskriften på succes i starten af sæsonen netop var fart og den fart var kendetegnet af Mané. Klopp gik jo også i Monday Night Football studiet og forklarede, hvordan Mané tilførte holdet et nyt element i og med, at han er rendyrket kantspiller. Vi spillede tillige med Firmino på top og Lallana som 8'er. Det var en succes.



Nu "blot" fordi, Mané er væk og Countinho bliver skadet, så rykkes der om på hele den formation, der gav succes. Lallana rykkes ud på kanten, Firmino har været rykket ud på kanten, mens Sturridge eller Origi i stedet er blevet smidt op foran, til trods for at især Sturridge ikke evner at lægge et defensivt førstepres.
Hold nu i stedet fast ved det koncept, der gav os succes i stedet for at spille spillerne ude af position. Og så køb ind til, at vi stadig kan holde fast ved det koncept til trods for skader. Lad os nu få et fundament at bygge på, hvor vi ikke behøver rokere om ved skader osv.

Jeg ved ikke om det er Klopp, der er stædig, for jeg kan godt forstå, han ikke vil nøjes med spillere, han ikke har som førsteprioritet på sin ønskeliste, men som Poul E. rigtig nok skriver, så kan det blive endnu sværere til sommer at få spillerne øverst på ens ønskeliste, hvis vi ikke har Champions League at lokke med og det kan meget vel ende ud i, at vi ikke har det, hvis vi ikke får skuden på rette kurs igen snart.

I første omgang ligger det lige til højrebenet at hente van Dijk, man kan jo smide Sakho med i bytte. Lovren har ikke niveauet til at være fast starter og har sådan set aldrig haft det. Ergo bør vi se om vi kan forstærke os på den vitale position, for vi laver så mange personlige defensive fejl, at det er helt uhørt. Der mangler koldblodighed og kløgt nede i det forsvar, især når Matip ikke er med. Lovren er 27 år og bund-rutineret og alligevel evner han ikke at lede et forsvar. Han minder mig om Skrtel.

De næste par uger, kan hurtigt ende ud i make it or break it, for vi henter ikke de point vi skal i must win kampene og så er det jo lige fedt om man henter point mod konkurrenterne. Vi har ikke vundet i 2017. Vi ser flade ud, til tider opgivende og selvtilliden lider gang på gang et knæk. Jeg finder det voldsomt alarmerende, at vi på hjemmebane har lukket fire mål ind mod Bournemouth og nu tre mål ind mod Swansea. Det er rystende.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » mandag, 23. jan, 2017 07:34

Kasper88 skrev:Jeg ved ikke om det er Klopp, der er stædig, for jeg kan godt forstå, han ikke vil nøjes med spillere, han ikke har som førsteprioritet på sin ønskeliste, men som Poul E. rigtig nok skriver, så kan det blive endnu sværere til sommer at få spillerne øverst på ens ønskeliste, hvis vi ikke har Champions League at lokke med og det kan meget vel ende ud i, at vi ikke har det, hvis vi ikke får skuden på rette kurs igen snart.
Der meldes klart ud, at de spillere, vi har interesse i at købe, der vil deres nuværende klubber ikke sælge - heller ikke selvom der smides ekstra penge i handlen. I den situation ser jeg det da som værende langt stærkere, at så lade være med at handle, frem for at emulere tidligere tiders panik- og fejlkøb, som skabte masser af "deadwood" der skulle bruges tid og kræfter på at komme af med igen.
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... l-12490958
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » mandag, 23. jan, 2017 08:16

@ cynwal:

Her er jeg ikke enig med dig, hvis det er på bekostning af at måtte rykke rundt på spillere, der er til rådighed og det har vi set, at det er det, som nævnt med Lallana, Firmino etc. I øvrigt købte vi Coutinho og Sturridge i et januarvindue. To kæmpe lottokuponer. Det ender ikke altid ud i "masser af deadwood". Får Klopp sin drømmespiller til sommer, kan han jo også meget vel ende ud i deadwood, hvis han ikke slår igennem. Det er ren spekulativt og der er altid eksempler, der modbeviser den ene eller den anden påstand.

Og hvori ligger det "langt stærkere"? Det er da hverken eller, men blot spekulativt, når vi endnu ikke kender udfaldet af, at vi lader være med at handle. Får vi skuden på rette kurs igen og ender i top 4, så kan Klopp med rette sige "hvad sagde jeg", men fortsætter vi med at tabe dumme point og lave graverende forsvarsfejl, der koster os top 4, så vil vi sidde og bande ledelsen langt væk for ikke at have styrket truppen, mens tid og mulighed var i januar.

Min anke går som sagt på, at jeg synes det er irriterende, men også alarmende, når vi må rokere om på tilgængelige spilleres positioner (Lallana, Firmino etc.), fordi vi åbenbart mangler spillere, der kan overtage de utilgængelige spilleres positioner (Coutinho, Mane). Vi burde kunne foretage 1 til 1 udskiftninger, men det har vi ikke materialet til.
Og derudover er Lovren ganske enkelt bare for dårlig. Ja, beklager, men ham har jeg aldrig set noget lys i. Matip har enten været skadet eller af anden grund utilgængelig og vi sejler, når han ikke er på holdkortet. Det kan komme til at koste os dyrt, hvis den tendens fortsætter med Matip og vi ikke har en spiller på samme niveau til at dirigere og lede forsvaret i hans fravær.

Og er man i øvrigt villig til at betale det rigtige beløb, så er klubberne også villige til at sælge i januar. Klopp kan påstå at det ikke er tilfældet, men vi ved jo alle godt, at LFC elsker at fedtspille når det kommer til transfers.
Corner taken quickly...

AJJ
Indlæg: 2413
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 23. jan, 2017 09:19

Kasper88 skrev:
I første omgang ligger det lige til højrebenet at hente van Dijk.

Og er man i øvrigt villig til at betale det rigtige beløb, så er klubberne også villige til at sælge i januar. Klopp kan påstå at det ikke er tilfældet, men vi ved jo alle godt, at LFC elsker at fedtspille når det kommer til transfers.
Kommer du ikke snart ned fra månen igen ;)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 23. jan, 2017 09:20

Cynwal skrev:
Kasper88 skrev:Jeg ved ikke om det er Klopp, der er stædig, for jeg kan godt forstå, han ikke vil nøjes med spillere, han ikke har som førsteprioritet på sin ønskeliste, men som Poul E. rigtig nok skriver, så kan det blive endnu sværere til sommer at få spillerne øverst på ens ønskeliste, hvis vi ikke har Champions League at lokke med og det kan meget vel ende ud i, at vi ikke har det, hvis vi ikke får skuden på rette kurs igen snart.
Der meldes klart ud, at de spillere, vi har interesse i at købe, der vil deres nuværende klubber ikke sælge - heller ikke selvom der smides ekstra penge i handlen. I den situation ser jeg det da som værende langt stærkere, at så lade være med at handle, frem for at emulere tidligere tiders panik- og fejlkøb, som skabte masser af "deadwood" der skulle bruges tid og kræfter på at komme af med igen.
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... l-12490958
Helt enig.

Men jeg kunne så godt tænke mig endnu mere mod i forhold til at bruge de unge spillere, så man ikke piller så meget ved den formation / spillestil, der indtil videre har fungeret for os.

Hvis Mané er skadet, så brug Ojo eller Wilson på kanten. De er begge vant til positionen og byder ind med nogle af de samme kompetencer som Mané. Så har man også mulighed for at spille med Firmino og Lallana på deres bedste positioner.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. jan, 2017 09:27

Kan Woodburn anvendes i stedet for Mane? Ojo kan. Spil ham på Manes og ryk Lallana tilbage på midten.

De spillere vi er ude efter, men klubberne vil ikke sælge i januar, ved vi om de vil sælge til sommer? Hvis ikke vi ved det, så skulle vi måske finde nogle nye targets.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 23. jan, 2017 10:38

Det burde være så let som ingenting for os at hente Jonas Hector i Köln. Det er bare med at hoste op. Jeg håber, at vi stadig er interesserede i ham.

Ja, Milner har gjort det rigtig godt på venstre back. Jeg tror bare, at Hector ville kunne gøre det bedre. Det giver bare noget andet med en venstrebenet derude. Men det er ikke den eneste grund til, at jeg gerne ser Hector i klubben.

Udover at kunne dække VB i et forsvar med fire mand, så har Hector også vist sig brugbar i venstre side af et forsvar med 3 (og nu også centralt på midtbanen). Jeg forstod aldrig kritikken af Rodgers, da han brugte formationen med wing-backs. Efter min mening var det vores bedste formation i post-Suárez perioden. Problemet var snarere, at Rodgers ikke havde noget modtræk, da modstanderne begyndte at læse os. Selvfølgelig skal man kunne være fleksibel.

Jeg har desuden stadig tro på, at Moreno kan få en flot karriere - forhåbentlig hos os. Han er som skabt til at spille venstre wing-back, hvor hans mangler ikke bliver udstillet i samme grad. Til gengæld kommer hans forcer mere til udtryk. Lidt ligesom, at det fungerer for Chelsea med Moses i modsatte side.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » mandag, 23. jan, 2017 14:58

AJJ skrev:
Kasper88 skrev:
I første omgang ligger det lige til højrebenet at hente van Dijk.

Og er man i øvrigt villig til at betale det rigtige beløb, så er klubberne også villige til at sælge i januar. Klopp kan påstå at det ikke er tilfældet, men vi ved jo alle godt, at LFC elsker at fedtspille når det kommer til transfers.
Kommer du ikke snart ned fra månen igen ;)
Prove me wrong. Har man penge kan man få, har man ingen må man gå. Vi har utallige gange forsøgt at fedtspille med klubber og fået en lang næse for det. Jeg ser intet nyt under solen der. Men "super konstruktivt" input.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 23. jan, 2017 16:00

Det er jo alment kendt, at rigtig mange klubber ikke er villige til at sælge i januar, da det ikke er til at finde en erstatning. Sådan er markedet. Hvis vi skal give £20 mil. mere for en given spiller i januar end hans reele værdi, så ser jeg sgu hellere at vi venter.

Jeg kan godt lide, at vi har nogen targets, som vi formentlig har spurgt ind til her i januar og som også vil være targets til sommer. Hvis disse ikke er ledige nu, skal vi da ikke bare købe en anden bare for at købe.

Det lyder som om der er mange der har spillet lidt for meget manager herinde nogen gange.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » mandag, 23. jan, 2017 16:01

Enig. 1 milliard for Brandt så skal de slamberter nok bide på.
Liverpool Football Klopp

Besvar