Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 03. feb, 2017 11:25

AndreasN skrev:Suarez løber i gennemsnit mindre end vores midterforsvar. Bare lige for at sætte i relief, hvor meget vores spillere - også dem vi kalder dovne - rent faktisk løber, når nu diskussionen falder på, at vi skal have en arbejdsivrig angriber. Nærmest uanset hvem vi henter, så vil løbedistancen og intensiteten i presspillet være noget vedkommende skal lære at praktisere.
Hænger det ikke sammen med Barca's spillestil, hvor de ofte står fastømret rundt om modstandernes felt og derudover har et enormt godt højt pres, så de vinder bolden hurtigt tilbage oppe i samme område? På den måde er der vel langt færre længere defensive løb at skulle lave?

Jeg har set Barca ret meget, og min oplevelse er, at Suarez konstant er undervejs. Hele tiden søgende en farlig position og stadig utroligt aggressiv i det tidlige pres. Han er for mig indbegrebet af en arbejdsvillig angriber, der kan skabe utroligt meget selv. For mig verdens bedste angriber.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » fredag, 03. feb, 2017 11:43

Ja, jeg slet ikke uenig i noget af det, du skriver. Min pointe er bare, at selv Suarez ville skulle vænne sig til at arbejde langt mere og mere intensivt, hvis han skiftede til os. Dermed ikke sagt, at han ikke ville kunne, men det illustrerer bare, at selv de mest arbejdsivrige angribere skal arbejde endnu mere hos os, hvorfor jeg ikke synes, at det er et holdbart argument at påstå, at den og den ikke passer ind, fordi vedkommende ikke arbejder nok - nærmest alle arbejder ikke nok i forhold til dem, vi har. Spørgsmålet er, om de er villige til at lære og praktisere det.
Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 03. feb, 2017 12:25

texy skrev: Jeg kan se på transfermarkt, at Hector ikke længere spiller venstre back, men defensiv midtbane. Til gengæld er han blevet gjort til anfører. Lyder lidt Milner-agtigt - bare omvendt :D
John Arne Riise og Aurelio fik vel også spillet lidt central midtbane, Riise nok mest for Norge og Aurelio da han mistede lidt af hurtigheden. Men Lahm er den jeg tænkte på først.

Men jeg har deværre heller ikke lige fået afsat tid af til at scoute Köln spillere denne sæson, men det er jo et interessant spørgsmål om man leder efter en VB med et godt navn(Hector), for så ville det jo betyde at Milner skulle finde en ny plads på holdet (Can/wijnaldum pladsen er vel mest oplagt, men midterforsvarer eller målmand tør jeg heller ikke udelukke). Alternativt kunne man satse lidt og gå efter en mand fra en mindre liga eller en meget ung lovende spiller og så sælge Moreno.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » fredag, 03. feb, 2017 13:14

texy skrev:Nu har jeg set et par stykker efterspørge Hector til venstre back. Af ren nysgerrighed vil jeg da gerne vide, om det er, fordi I følger FC Køln og har set ham spille godt i sæsonen (hvilket han givetvis har - jeg følger ikke selv FC Køln), eller om det er fordi vi var linket til ham i sommer og mener, at hvis han var interessant dengang, så er han det også stadig?

Jeg kan se på transfermarkt, at Hector ikke længere spiller venstre back, men defensiv midtbane. Til gengæld er han blevet gjort til anfører. Lyder lidt Milner-agtigt - bare omvendt :D

I øvrigt, hvad sker der lige med Pep i Man City? Først sender han Hart ud af døren, og nu bænker han Aguero? Kan vi ikke lave en aftale med Pep om, at vi bliver førstevælgere i forhold til hans overskudslager?
For det første, så har Hector rokeret mellem at spille midtbane og venstreback i denne sæson. Jeg vil skyde på et 60/40 favør. Så det er ikke fordi, han fuldstændig har glemt at spille back eller er blevet slået af backen.

For det andet er der egentlig ikke noget videre overraskende i det. Det har figureret i mange analyser af ham, at han qua sin spilintelligens og dynamik både kan spille back, wingback, centerforsvar og midtbane og han startede ligeledes også sin karriere som playmaker, dernæst defensivmidtbanespiller, inden han fik debut på førsteholdet som venstreback.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at backs er nok det jeg har mindst forstand på, men jeg ønsker en back med spilintelligens, solid defensiv og stærk på høje bolde. De bokse ser Hector ud til at tjekke af.

Hvorfor så? Ja, Milner er ikke venstrebenet og jeg ser ham ikke som en langsigtet løsning. Og hvis der er en ting som Moreno ikke har, så er det spilintelligens. Det har Hector, plus at han er bedre defensivt, samt større og stærkere.

Jeg kan derudover godt lide de ting jeg læser om Hector. Han er en rolig ung mand, der ikke lever det vilde glamourøse liv og han har ikke travlt med at føre sig frem på de sociale medier. Han har angiveligt hverken Instagram eller noget af det gøjl og det finder jeg vildt forfriskende i en tid, hvor man godt kan føle, fodboldspillere har mere travlt med at føre sig frem på nettet end at spille bold. Jeg kan generelt godt lide den fokuserede arbejdertype, Milner-typen, om man vil. Det er rart med en ung mand (26 år), der bare gerne vil spille fodbold. Han er lovprist og elsket i Köln, især af deres manager og derudover har Löw udtalt, at uagtet Hectors rolle i Köln, så forbliver hans rolle på det tyske landshold, venstreback.

Hvorfor skulle han i grunden ikke stadig være interessant? Han tjekker en masse bokse og er stort set altid skadesfri. Af det jeg har set ham på det tyske landshold og Köln er det i hvert fald nok til at vurdere, at han kan forstærke os. Og hey, så er han tysker. Det kan Klopp jo godt lide, lyder det til.

Mht. til Man City, så er jeg ikke så hooked på Hart og Aguero har jo en latterlig skadehistorik.
Senest rettet af Kasper88 fredag, 03. feb, 2017 13:51, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » fredag, 03. feb, 2017 13:20

texy skrev:
Jeg har set Barca ret meget, og min oplevelse er, at Suarez konstant er undervejs. Hele tiden søgende en farlig position og stadig utroligt aggressiv i det tidlige pres. Han er for mig indbegrebet af en arbejdsvillig angriber, der kan skabe utroligt meget selv. For mig verdens bedste angriber.
Det er også mit indtryk af verdens bedste angriber. Han arbejder stenhårdt, præcis som i sin tid i Liverpool. Jeg har sjældent set en vindermentalitet som Suarez'. Det er nærmest skræmmende.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » fredag, 03. feb, 2017 13:37

@Kasper88
Så med andre ord: du har set Hector i et par kampe for det tyske landshold, og ellers bare læst om ham?
Og hvis det var EM kampene synes jeg personligt ikke han imponerede synderligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » fredag, 03. feb, 2017 13:49

@ Surf:

Jeg kan jo påstå at have set alle deres kampe eller kun en håndfuld og min begrundelse vil stadig ikke være nok til at overbevise dig, kan jeg jo tydeligt høre med den nedladende tone. Jeg har set Hector på det tyske landshold og i nogle kampe for Köln denne sæson og sidste sæson. Er du så glad?

Forventer du, at vi skal følge alle spillere 24/7, for at kunne give en mening om, hvorvidt vi ønsker dem i klubben eller ej.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AndreasN » fredag, 03. feb, 2017 13:57

Der skal altså godt nok ikke meget til før, du mener, at der bliver talt nedeladende til dig. Surf har aldrig slået mig som en bruger, der taler ned til andre.

Ellers vil jeg erklære mig enig i din vurdering af Hector som potentiel venstre back for os. Jeg har heller ikke set sindssyg meget til ham, men jeg er enig i, at han ligner en type, vi godt kan bruge.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 03. feb, 2017 15:21

Lidt info om Hector, som fortsætter sin stærke form for Köln, nu som både midtbane på midten og i venstre side, hvor han faktisk har været bedst.

https://www.whoscored.com/Players/111307/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 03. feb, 2017 20:13

MP skrev:Vil hellere vælte på cykel og få styret i øjet end at se Lukaku i en LFC trøje. :D
Også her, men det er fordi LFC udelukkende brænder nalderne på store angribere, vel er Lukaku kun 2 cm højere end Sturr, men Lukaku er et brød. Gider ikke flere Benteke, Heskey,Carroll,Crouch osv. Så gerne vi fandt en på, 170-174 cm, gerne med Luis Garcia kvaliteter
Verden er smask fuld af hyklere....

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 04. feb, 2017 08:40

Marca: Klopp kigger på lynhurtig basker | PLBOLD.DK
http://www.plbold.dk/nyhed/marca-klopp- ... tig-basker

Williams kunne jeg godt se i Liverpool. Og er ret sikker på han vil være 300 millioner værd.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. feb, 2017 19:28

Jeg tager hatten af for, at Klopp har givet alle en chance, og at han nu kender alle spillere inkl. de unge ud og ind, da alle har fået spilletid samt en masse timer sammen på træningsbanen. Jeg køber så også, at Klopp ikke har kunnet få fat i en fugl i hånden her i januar måned, og januar levner ikke plads til lottokuponer og spillere, der ikke har kvaliteten til at gå ind på ethvert hold med det samme.

Nu får Klopp og spillerne resten af sæsonen til at vise, at de kan forvalte det at have bolden i 70% af tiden, og så i hvert fald skabe min. en håndfuld gode, store scoringschancer. Om vi så kan omsætte dem i mål, må tiden vise, og så skal der også kigges på det.
Formår vores foretrukne startende 11 ikke dette, og får det vendt helt rundt, så man kan se et nyt mønster/koncept i hver kamp og ikke kun en gang i mellem, og vi skal heller ikke reddes af et langskud, et afrettet skud og lignende begivenheder - nej, man skal kunne se, at vi har nøgler til at få flyttet 2 parkerede busser, og at vi evner at nedbryde en omstilling på os, som vi heller ikke kan finde ud af.

Lige nu ser det ud til, at vi mangler vindertyper, der driver alle mand frem hele tiden, og så mangler vi individualister med forskellige spidskompetencer.

Vi har talt længe om det, men det er lige fra målmand til angriber - vel en 6 stykker i alt, der alle skal kunne træde direkte i start 11, og her skal der tænkes på spillere med speciale i at få dirket forsvar op, så de skal komme fra boldbesiddende hold, hvor de har vist, at det magter de sagtens. Vi har jo spillerne til at spille mod topholdene i ligeværdige kampe, hvor begge hold vil frem.

Vi skal op med rigtig mange penge, men vi har også en del, vi skal have solgt.
Senest rettet af Niels K lørdag, 04. feb, 2017 19:32, rettet i alt 1 gang.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 04. feb, 2017 19:32

Niels K skrev:Jeg tager hatten af for, at Klopp nu kender alle spillere inkl. de unge ud og ind, da alle har fået chancer og spilletid samt en masse timer sammen på træningsbanen. Jeg køber så også, at Klopp ikke har kunnet få fat i en fugl i hånden her i januar måned, og januar levner ikke plads til lottokuponer og spillere, der ikke har kvaliteten til at gå ind på ethvert hold med det samme.

Nu får Klopp og spillerne resten af sæsonen til at vise, at de kan forvalte det at have bolden i 70% af tiden, og så i hvert fald skabe min. en håndfuld gode, stor scoringschancer. Om vi så kan omsætte dem i mål, må tiden vise, og så skal man også kigge på det.
Formår vores foretrukne startende 11 ikke dette, og for det vendt helt rundt, så man kan se et nyt mønster/koncept i hver kamp og ikke kun en gang i mellem, og vi skal heller ikke reddes af af en langskud, et afrettet skud og lignende begivenheder - nej, man skal kunne se, at vi har nøgler til at få flyttet 2 parkerede busser, og at vi evner at nedbryder en omstilling på os, som vi heller ikke kan finde ud af.

Lige nu ser det ud til, at vi mangler vindertyper, der driver alle mand frem hele tiden, og så mangler vi individualister med forskellige spidskompetencer.

Vi har talt længe om det, men det er lige fra målmand til angriber - vel en 6 stykker, der alle skal kunne træde direkte i start 11, og her skal der tænkes på spillere med speciale i at få dirket forsvar op, så de skal komme fra boldbesiddende hold, hvor de har vist, at det magter de sagtens.

Vi skal op med rigtig mange penge, men vi har også en del, vis skal have solgt.
Truppen er til plads uden cl. Det bliver den også næste sæson. Men det flytter ikke noget. De skal have bredde i truppen med kvalitet. Og så skal Daniel i gang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. feb, 2017 19:36

Medmindre Klopp ændrer system (evt. blot i nogle kampe), så er jeg også nået til den erkendelse, at Sturridge ikke passer ind.

Jeg mener, at vi skal gå efter en virkelig kanon angriber og ligge boxen for ham - £ 50 mio. måske ? Vi kan så sælge Sturridge og Ings, og mon ikke vi får omkring de 30 ind for dem, men det er jo det, der skal til, hvis vi skal rykke os det sidste stykke og særligt, så vi har en angriber, der kan score mod de defensive hold.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 04. feb, 2017 19:53

Niels K skrev:Medmindre Klopp ændrer system (evt. blot i nogle kampe), så er jeg også nået til den erkendelse, at Sturridge ikke passer ind.

Jeg mener, at vi skal gå efter en virkelig kanon angriber og ligge boxen for ham - £ 50 mio. måske ? Vi kan så sælge Sturridge og Ings, og mon ikke vi får omkring de 30 ind for dem, men det er jo det, der skal til, hvis vi skal rykke os det sidste stykke og særligt, så vi har en angriber, der kan score mod de defensive hold.
Hvorfor vil du af med Ings? Jeg har på det sidste tænkt, at det er lige en som ham vi mangler oppe foran. En spiller der bare smøger ærmerne op og klør på og som kan finde plads i selv et felt pakket med forsvarspillere via sin arbejds- og løbeiver.

Jeg er enig i, at Sturridge må videre og at vi skal have en topangriber ind.

Besvar