Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 16. apr, 2017 13:03

Niels K skrev:
YNWA! skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Aggerdoo skrev:
Han plejer til tider at ramme noget. Det håber jeg godt nok ikke er sandt, med mindre vi får ham for under 15 mio pund.

Det er vel lidt den slags signings vi kan regne med. Dem som ikke helt har slået hos andre og nogen unge med måske potentiale.

Oxlade skades historik, er dog det mest skræmmende her. Især nu når det vel forventes, at han skal løbe mere.

Next Jermaine Defoe...
Jeg synes, han er en kanon god spiller, som vil supplere vores offensiv rigtig godt. Jeg er dog ikke velbevandret i hans skadeshistorik, så det er måske et issue ?

Her er listen over skader:

http://www.transfermarkt.co.uk/alex-oxl ... ler/143424

De fleste holder ham ude 1 måned, og så er der de sidste på 2 og 3 måneder, og så var der den i 13/14, som holdt ham ude i en halv sæson.
Er det ikke nærmest et rimeligt normalt skadesforløb for spillere efterhånden. Vi har da ret mange mange spillere, som er ude omkring en måneds tid af gangen og hver sæson rammes spillere af længerevarende skader ? Jeg ved ikke, om det er så meget værre end rigtig mange andre spillere ?

Tjek lige hvor få mål han laver. Han scorer jo aldrig. Jeg syntes vi mangler en 9'er og kan slet slet ikke se nogen ide i at hente Oxlade
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » søndag, 16. apr, 2017 14:01

Kelly skrev: Tjek lige hvor få mål han laver. Han scorer jo aldrig. Jeg syntes vi mangler en 9'er og kan slet slet ikke se nogen ide i at hente Oxlade
True that. Men her i 16/17 har han spillet næsten alle sine kampe med udgangspunkt på midten - dvs. skal han sammenlignes med nogen af vores egne, så er det vel Can og Gini og så minder tallene pludselig mere om hinanden.

Helt enig i, at hvis vi ser ham som offensiv/angriber så er han slet ikke farlig nok, når man ser på stats. Og indrømmet, at jeg ikke har set nok til ham (ud over lige et par Youtube nu her) til at kunne vurdere hans generelle evner ordentligt. Men hvad jeg umiddelbart ser, så vil han give os (til midtbanen) speed, råstyrke og arbejdsiver, suppleret med en god teknik med bolden i fødderne.

Jeg syntes ikke jeg kunne danne mig et ordentlig indtryk af hans blik for medspillere og pasningsevne, så det undlader jeg at blande ind i det. Men de ovennævnte evner vil umiddelbart passe rigtig godt ind i det Klopp'ske univers.

Men 30 mio er mange penge...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 16. apr, 2017 16:41

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Som nævnt herover har den selvudnævnte ITK'er Gareme Kelly skrevet, at Oxæade-Chamberlain og i hus samt skulle en aftale med Sead Kolasinac også være tæt på i orden:

http://www.thickaccent.com/2017/04/16/i ... is-summer/
Var Kolasinac ikke så godt som sikret i Arsenal?

Chamberlain bliver desværre nok sommerens største signing fra vores side.

http://liverpooloffside.sbnation.com/li ... -kolasinac
Hvorfor have så lave forventninger til Klopp, klubben og vores økonomi ? Særligt med CL deltagelse i udsigt ?

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. apr, 2017 16:48

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Som nævnt herover har den selvudnævnte ITK'er Gareme Kelly skrevet, at Oxæade-Chamberlain og i hus samt skulle en aftale med Sead Kolasinac også være tæt på i orden:

http://www.thickaccent.com/2017/04/16/i ... is-summer/
Var Kolasinac ikke så godt som sikret i Arsenal?

Chamberlain bliver desværre nok sommerens største signing fra vores side.

http://liverpooloffside.sbnation.com/li ... -kolasinac
Hvorfor have så lave forventninger til Klopp, klubben og vores økonomi ? Særligt med CL deltagelse i udsigt ?
Forventningen til Klopp kan jo være, at han skal gøre ala i Dortmund. Bygge et hold som kan kvalificerer sig til CL for så lidt som muligt.

FSG har på 7 år ikke givet mig andre forventninger....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 16. apr, 2017 18:24

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Som nævnt herover har den selvudnævnte ITK'er Gareme Kelly skrevet, at Oxæade-Chamberlain og i hus samt skulle en aftale med Sead Kolasinac også være tæt på i orden:

http://www.thickaccent.com/2017/04/16/i ... is-summer/
Var Kolasinac ikke så godt som sikret i Arsenal?

Chamberlain bliver desværre nok sommerens største signing fra vores side.

http://liverpooloffside.sbnation.com/li ... -kolasinac
Hvorfor have så lave forventninger til Klopp, klubben og vores økonomi ? Særligt med CL deltagelse i udsigt ?
Forventningen til Klopp kan jo være, at han skal gøre ala i Dortmund. Bygge et hold som kan kvalificerer sig til CL for så lidt som muligt.

FSG har på 7 år ikke givet mig andre forventninger....
Er det virkelig 7 år siden allerede... Så må det være sæsonen 2010/11, at de kom til, hvor vi købte Carroll for rekordsummen 35 mio. £ og Luis Suarez.

Altså køb op til 35 mio. £, og hvor lønningerne er steget til 150.000 i ugen for de højst lønnede spillere.

Vi har så købt:

Suarez, Henderson, Coutinho, Sturridge, Can, Lallana, Clyne, Firmino og Milner, og Klopp har hentet Wijnaldum, Mané og Matip.

De fleste er her stadig, og Klopp har jo ikke givet den rigtig gas endnu både hvad angår penge men også det at kunne stille CL i udsigt for kommende spillere. Han har jo - som du nævner - tidligere spottet top spillere, så jeg tror, at vi går et fantastisk transfervindue i møde, og jeg glæder mig usigeligt til næste sæson, hvor vi ryger lige ind på det største fodbold landkort igen :alcohol:

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. apr, 2017 19:33

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Som nævnt herover har den selvudnævnte ITK'er Gareme Kelly skrevet, at Oxæade-Chamberlain og i hus samt skulle en aftale med Sead Kolasinac også være tæt på i orden:

http://www.thickaccent.com/2017/04/16/i ... is-summer/
Var Kolasinac ikke så godt som sikret i Arsenal?

Chamberlain bliver desværre nok sommerens største signing fra vores side.

http://liverpooloffside.sbnation.com/li ... -kolasinac
Hvorfor have så lave forventninger til Klopp, klubben og vores økonomi ? Særligt med CL deltagelse i udsigt ?
Forventningen til Klopp kan jo være, at han skal gøre ala i Dortmund. Bygge et hold som kan kvalificerer sig til CL for så lidt som muligt.

FSG har på 7 år ikke givet mig andre forventninger....
Er det virkelig 7 år siden allerede... Så må det være sæsonen 2010/11, at de kom til, hvor vi købte Carroll for rekordsummen 35 mio. £ og Luis Suarez.

Altså køb op til 35 mio. £, og hvor lønningerne er steget til 150.000 i ugen for de højst lønnede spillere.

Vi har så købt:

Suarez, Henderson, Coutinho, Sturridge, Can, Lallana, Clyne, Firmino og Milner, og Klopp har hentet Wijnaldum, Mané og Matip.

De fleste er her stadig, og Klopp har jo ikke givet den rigtig gas endnu både hvad angår penge men også det at kunne stille CL i udsigt for kommende spillere. Han har jo - som du nævner - tidligere spottet top spillere, så jeg tror, at vi går et fantastisk transfervindue i møde, og jeg glæder mig usigeligt til næste sæson, hvor vi ryger lige ind på det største fodbold landkort igen :alcohol:
Suarez blev hentet ja....

Resten af dem du nævner, har salget af spillere betalt.

Jeg synes stadig FSG ofte for lidt i klubben, hvis det er en forventning at vi skal være fast i top 4....

Et transfer vindue, hvor vi tør købe stort vil jeg se før jeg tror på det...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 16. apr, 2017 22:08

Aggerdoo skrev:
Han plejer til tider at ramme noget. Det håber jeg godt nok ikke er sandt, med mindre vi får ham for under 15 mio pund.
Jeg kan rigtig godt lide det rygte, selvom jeg deler frygten for hans skadeshistorik. Og det er da også sandt, som nogen påpeger, at Oxlade ikke scorer helt nok. Men det tror jeg nu, der kunne rettes lidt op på med mere regelmæssig spilletid.

Hvis dette skulle vise sig, at være sandt, så tror jeg, at Klopp prøver at vise såkaldt rettidig omhu. For jeg er ret sikker på, at han ser Oxlade som direkte backup og på sigt afløse for den 5 år ældre Lallana. Og det tror jeg personligt er godt spottet.

Naturligvis vil der også fra min side være lidt skepsis, hvis prisen er uhyrligt høj. Omvendt, så lader vi til at have været hårdest ramt, når vi har manglet Lallana og Mané. Så reelt kan man vel ikke betænke Klopp for gerne at ville hente eksempelvis Oxlade og Pulisic, som begge formentlig repræsenterer direkte alternativer af næsten lige så høj kvalitet og på sigt måske samme kvalitet.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 16. apr, 2017 22:34


Hr. Drejer
Indlæg: 13786
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 16. apr, 2017 23:14

@texy:

Godt set, at han måske er tiltænkt en helt anden position, og kan være en back up til Lallana.

Men hans skadeshistorik betyder måske at han ikke er nogen særlig god back up, da det er sandsynligt at han er skadet, når Lallana er skadet eller trænger til et hvil.

Det er vigtigt at vi ikke laver for mange dyre fejl til sommer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 16. apr, 2017 23:26

Hr. Drejer skrev:@texy:

Godt set, at han måske er tiltænkt en helt anden position, og kan være en back up til Lallana.

Men hans skadeshistorik betyder måske at han ikke er nogen særlig god back up, da det er sandsynligt at han er skadet, når Lallana er skadet eller trænger til et hvil.

Det er vigtigt at vi ikke laver for mange dyre fejl til sommer.
Enig.

Og hvis analysen i det link, som Aggerdoo smed holder, så lader fokus også til først og fremmest at være på andre targets og kun med Oxlade som en potentiel bonus, hvilket for mig lyder fornuftigt.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 16. apr, 2017 23:38

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:@texy:

Godt set, at han måske er tiltænkt en helt anden position, og kan være en back up til Lallana.

Men hans skadeshistorik betyder måske at han ikke er nogen særlig god back up, da det er sandsynligt at han er skadet, når Lallana er skadet eller trænger til et hvil.

Det er vigtigt at vi ikke laver for mange dyre fejl til sommer.
Enig.

Og hvis analysen i det link, som Aggerdoo smed holder, så lader fokus også til først og fremmest at være på andre targets og kun med Oxlade som en potentiel bonus, hvilket for mig lyder fornuftigt.
Tja, jeg synes først og fremmest ikke, at vi skal købe ind til bredden - men til start-11. Og jeg synes slet ikke, at vi skal bruge 20 mio pund på en backup, der oven i købet døjer med skader.

Bruce
Indlæg: 193
Tilmeldt: onsdag, 29. dec, 2010 13:14
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bruce » søndag, 16. apr, 2017 23:47

tja, Oxlade vil i mine øjne være en fin signing. Med en offensiv med Coutinho, Firmino, Lallana, Mane, Origi, Ings (og en erstatning for Sturridge som med lidt held går økonomisk lige op) vil det give en god bredde - og en god bredde vil normalt få spillere til at oppe sig, da de ikke er sikret en plads i start-11´eren. Jeg vil som alle andre gerne have en ny Hyypiä og Hamann som tilførsel til truppen. Venstre back? Jeg må blankt erkende at Milner har gjort et fantastisk stykke arbejde, men jeg vil virkelig gerne have en left-footer, der kan smækken et indlæg ind i boksen som skruer væk fra målmanden. Hvem det skal være aner jeg ikke - jeg har ikke kendskab til en venstre back der er solid defensivt, men som samtidig er hurtig (og kan drible) og kan tage nogle offensive løb.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 16. apr, 2017 23:59

Bruce skrev:tja, Oxlade vil i mine øjne være en fin signing. Med en offensiv med Coutinho, Firmino, Lallana, Mane, Origi, Ings (og en erstatning for Sturridge som med lidt held går økonomisk lige op) vil det give en god bredde - og en god bredde vil normalt få spillere til at oppe sig, da de ikke er sikret en plads i start-11´eren. Jeg vil som alle andre gerne have en ny Hyypiä og Hamann som tilførsel til truppen. Venstre back? Jeg må blankt erkende at Milner har gjort et fantastisk stykke arbejde, men jeg vil virkelig gerne have en left-footer, der kan smækken et indlæg ind i boksen som skruer væk fra målmanden. Hvem det skal være aner jeg ikke - jeg har ikke kendskab til en venstre back der er solid defensivt, men som samtidig er hurtig (og kan drible) og kan tage nogle offensive løb.

Mht venstre back lader det til at Sessegnon er førstevalget til den plads.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 17. apr, 2017 07:59

@ Niels K

Selv hvis du fjerner de 30 kampe, så er det stadig mere end 10 kampe per sæson, Ox er gået glip af. Og selv hvis der kun er tale om kortvarige skader, så skal han hele tiden lige i gang igen efter et par kampe på sidelinjen.

Og hvorfor overhovedet nævne Ings? Det lugter altså af en dårlig sag, hvis det skal fremhæves, at Ox trods alt har en bedre historik end ham.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 17. apr, 2017 09:01

AJ skrev:@ Niels K

Selv hvis du fjerner de 30 kampe, så er det stadig mere end 10 kampe per sæson, Ox er gået glip af. Og selv hvis der kun er tale om kortvarige skader, så skal han hele tiden lige i gang igen efter et par kampe på sidelinjen.

Og hvorfor overhovedet nævne Ings? Det lugter altså af en dårlig sag, hvis det skal fremhæves, at Ox trods alt har en bedre historik end ham.
Jeg prøver bare at finde ud af, om det egentlig ikke er relativt normalt i dagens fodbold, at spillere er ude omkring 10 kampe på en sæson, og derfor tog jeg alle vores offensiv spillere med for sammenligningsgrundlagets skyld. Hvis jeg tager fra sæsonen 13/14 og frem:
- Origi var ude 23 kampe i 15/16, og jeg kan ikke se tallene for denne sæson, men der har han også været skadet.
- Coutinho 7 + 14 + 10 kampe ude
- Firmino 2 + 7 + 1
- Mané 5 + 10
Da han også spiller på midten, så kan vi lige tage dem med:
- Lallana 11 + 7 + 10 (indtil videre velsagtens)
- Hendo 1 + 34 + 8 (indtil videre må det være)
- Can 7 + 6 + 8
- Gini ca. 100 kampe over 3 omgange i 13/14 + 3
- Lucas 12 + 2 + 3

Oxlade skal i modsætning til andre ikke til Afrika eller Sydamerika og spille kampe i løbet af sæsonen men bringer til gengæld en engelsk landsholdsspiller til klubben. Jeg ved ikke, om risikoen er så meget større ved ham end så mange andre ? Han har været med i 39 kampe denne sæson.

Besvar