Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 02. maj, 2017 13:54

Aggerdoo skrev:Helt uhyrligt dumt svar. Har du overvejet, at de spillere, du har til højre, i de fleste tilfælde er verdensklassespillere, som det er meget svært at hente supplementer til, der er lige så gode?
Du skrev:
Aggerdoo skrev:Der skal købes spillere ind, som mindst har samme niveau som dem i start-11. Det er det, de bedste klubber gør.
Kan du blive enig med dig selv? Diskuterer vi de bedste klubber? Eller diskuterer vi Liverpool?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 02. maj, 2017 13:56

Hr. Drejer skrev: Selvfølgelig skal vi ikke købe til bænken. Det må være logik for selv burhøns. I den forfatning vores start-11 er i, så skal der købes ind til den. Ingen tvivl om den sag!

Skal der altid købes ind til start-11? Ja, det er mit korte svar.
Hvem skal vi købe, så Mané og Coutinho bliver skubbet ud på bænken?

Oomph242
Indlæg: 5683
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. maj, 2017 14:04

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev: Selvfølgelig skal vi ikke købe til bænken. Det må være logik for selv burhøns. I den forfatning vores start-11 er i, så skal der købes ind til den. Ingen tvivl om den sag!

Skal der altid købes ind til start-11? Ja, det er mit korte svar.
Hvem skal vi købe, så Mané og Coutinho bliver skubbet ud på bænken?
Mané og Coutinho er vel de eneste vi har med virkelig topholds kvalitets potientiale i. Så et par unge talentfulde backups kunne være rart.

Forsvaret kan forstærkes over hele linien, angrebet ligeså og midtbanen kunne godt bruge noget kreativt boldholdene.

Sven Van Beek
Benjamin Mendy
Aymeric Laporte
Tah
Thielemans
Patrick Schick

Kunne være unge mænd, som vil kunne forstærke holdet. Tror jeg:).

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. maj, 2017 15:58

RedRedRed skrev:
Kasper88 skrev:Vi er altså nød til at forsøge at lægge den der "Hvad siger i til Gylfi"-mentalitet på hylden, hvis vi skal rykke med konkurrenterne.
Hovedet på sømmet.

Gylfi er da en fin spiller, men han er ikke en top-4 spiller. Slet ikke.

Han vil ikke kunne forbedre vores start-11, derfor skal vi ikke have ham.
I mine øjne skal vi ikke købe for, at styrke bredden. Vi skal købe for at styrke start-11'eren og DERVED bredden.
Nu er det jo et frit land, vi lever i, og jeg bestemmer selv, hvem jeg foreslår i denne tråd. Jeg kan efterfølgende se, at jeg er helt på linje med AJ og andre i tråden og meget uenig med andre med meget kategoriske holdninger.
Hvis vi tager Gylfi, så skriver jeg, at han burde være en spillertype, der kan dække ind for spillere som Lallana og Coutinho.
For det første vil jeg ikke erstatte Coutinho og Lallana med nogle i vores start 11 og for det andet burde der med enten Cl eller EL deltagelse, hvor vi sikkert sammenlagt vil spille mellem 60-70 kampe i næste sæson være rigeligt af kampe til alle 3. Vi har - mig bekent - ikke en spiller til at erstatte hverken Coutinho eller Lallana, og Gylfi kunne være et bud. Han stats var rigtig gode sidste år, og de er endnu bedre i år. Han løber mest i PL, han scorer mere end Lallana og laver flere assists. Han er en leder og forgangsmand. Han har voldt os problemer adskillige gange. Jeg synes, han er en glimrende spiller, og så burde han være vild efter at komme til Liverpool eftersom, han er fan af klubben - what's not to like ? Det skulle måske lige være hans alder, hvor vi plejer at hente lidt yngre spillere.

Lallana, Firmino, Coutinho og Mané er spillere jeg gerne ser være i vores start 11 hver gang - måske lige med undtagelse af mod de meget defensive hold, hvor jeg gerne så en anden angribertype end Firmino, men hvor Firmino sagtens kan indgå i start 11 alligevel - måske bagved angriberen ? De 4 er absolut topklasse, hvilket antal scorede mål denne sæson vidner om.
På venstre back og til det centrale forsvar kan vi tale om at købe ind til start 11, men her kunne et køb af super talentet Sessegnon tale for, at Milner bevarer sin plads et år eller 2, og så får vi indlemmet Sessegnon stille og roligt, og derefter har vi en langtidsløsning.
Jeg synes, at vi over det meste af banen kan mønstre en super start 11, og det vidner vores indbyrdes kampe mod Top 7 holdene jo åbenlyst om, men vi mangler lidt andre typer hist og her, så vi har flere muligheder alt efter modstander, og så mangler vi mange steder 2 ca. lige gode spillere, som man min. skal have, når man spiller i PL og også vil gøre det godt i øvrige cups/turneringer, da vi altid rammes af mange skader, og det skal der tages højde for.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. maj, 2017 16:46

Lacazette vil til en CL-klub, og holdet skal spille, som vi gør:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... r-12975108

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. maj, 2017 16:46

Lacazette vil til en CL-klub, og holdet skal spille, som vi gør:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... r-12975108

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 02. maj, 2017 16:55

“[The team I join] will have to be in the Champions League and play good football – passing the ball, not just hitting it from box to box. Not kick and rush. That would not work for me.”

Jeg synes, du vinkler den udtalelse lidt hårdt :-)

Oomph242
Indlæg: 5683
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. maj, 2017 16:56

Niels K skrev:Lacazette vil til en CL-klub, og holdet skal spille, som vi gør:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... r-12975108
Kloop er mere interesseret i Sandro Ramirez fra Malaga...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. maj, 2017 17:01

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lacazette vil til en CL-klub, og holdet skal spille, som vi gør:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... r-12975108
Kloop er mere interesseret i Sandro Ramirez fra Malaga...
Hvor har du det fra ?

Oomph242
Indlæg: 5683
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. maj, 2017 17:06

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lacazette vil til en CL-klub, og holdet skal spille, som vi gør:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... r-12975108
Kloop er mere interesseret i Sandro Ramirez fra Malaga...
Hvor har du det fra ?

http://www.hitc.com/en-gb/2017/04/26/li ... lacazette/

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 02. maj, 2017 17:48

@ Niels K:

Har man "meget kategoriske holdninger" når man ikke lige er enig med dig?

For ikke så længe siden blev der snakket Max Meyer, Dahoud og hvad ved jeg...så scorer Gylfi mod Manure og så skal han i vælten. Men alright, det lyder så heller ikke til, at du rent faktisk har set ham spille. Jeg har heller ikke set ham, det er Swansea, så hvorfor skulle jeg, men personligt vil jeg bare langt hellere have spillere, som i det mindste har snuset lidt til Champions League.
Som en anden skriver, så er Gylfi da fin nok, men fin nok, er ikke godt nok, så frem vi får top 4. I det hele taget bør vi nok vente med at spekulere indtil det er sikkert, hvor vi ender. Det kan hurtigt blive en helt anden hylde, vi skal kigge på.

Men vi henter formentlig Naby Keita, der også kan spille offensiv midtbane. Så kan vi skrotte idéen om Gylfi.

Og du mener virkelig, at det er okay at lade Milner beholde sin plads på venstrebacken et par sæsoner til?
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 03. maj, 2017 06:56

Kasper88 skrev:@ Niels K:

Har man "meget kategoriske holdninger" når man ikke lige er enig med dig?

For ikke så længe siden blev der snakket Max Meyer, Dahoud og hvad ved jeg...så scorer Gylfi mod Manure og så skal han i vælten. Men alright, det lyder så heller ikke til, at du rent faktisk har set ham spille. Jeg har heller ikke set ham, det er Swansea, så hvorfor skulle jeg, men personligt vil jeg bare langt hellere have spillere, som i det mindste har snuset lidt til Champions League.
Som en anden skriver, så er Gylfi da fin nok, men fin nok, er ikke godt nok, så frem vi får top 4. I det hele taget bør vi nok vente med at spekulere indtil det er sikkert, hvor vi ender. Det kan hurtigt blive en helt anden hylde, vi skal kigge på.

Men vi henter formentlig Naby Keita, der også kan spille offensiv midtbane. Så kan vi skrotte idéen om Gylfi.

Og du mener virkelig, at det er okay at lade Milner beholde sin plads på venstrebacken et par sæsoner til?
Kategorisk holdning om, at det kun dur at købe ind til start 11 - i modsætning til at være nuanceret, da det ikke er sort/hvidt.

Jeg har set Gylfi ret så mange gange efterhånden, og jeg har faktisk større tiltro til, at han vil blive en succes fra dag 1 hos os end Max Meyer og særligt Dahoud, som jeg til gengæld aldrig har set spille. Jeg foretrækker langt hellere, at en spiller kender PL ud og ind, end at de har snuset til CL.

Gylfi kan til gengæld sikkert være en spiller, vi kan få, selvom vi ikke kommer i CL - bl.a. forbi han er kæmpe fan af klubben.

Uden at have set Naby Keita spille (dog læst rigtig meget om ham), så vil jeg også foretrække ham over Gylfi, hvis jeg skulle vælge, da han lyder som en spiller, vi kan bruge over hele midtbanen, og da han lyder ekstra ordinær god..

Igen har jeg ikke set Sessegnon spille, men han lyder som et helt særligt talent. En af grundene til, at han skulle vælge os over alle de andre PL tophold kunne være, at vi har en venstre back plads stående ledigt - midlertidigt besat af Milner. Ham vil jeg rigtig gerne have fingrene i, og der kunne det være en brugbar løsning, som jeg sagtens kunne leve med, hvis Milner og ham delte kampene. Går vi efter en mere etableret spiller, så må Milner vige pladsen.

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 03. maj, 2017 08:54

Vi kan vel godt blive enige om, at Milner har gjort det godt på den VB - og særligt i efteråret, hvor vi kunne stille med stærkeste 11'er. Så en etableret VB er ikke en brændende platform, som jeg ser det - når transferkronerne skal prioriteres. En 17-årig som back up lød vildt i første omgang - men han lader jo til at være noget helt særligt.

Benjastilling
Indlæg: 44
Tilmeldt: lørdag, 22. apr, 2017 14:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Benjastilling » onsdag, 03. maj, 2017 13:14

AJJ skrev:Vi kan vel godt blive enige om, at Milner har gjort det godt på den VB - og særligt i efteråret, hvor vi kunne stille med stærkeste 11'er. Så en etableret VB er ikke en brændende platform, som jeg ser det - når transferkronerne skal prioriteres. En 17-årig som back up lød vildt i første omgang - men han lader jo til at være noget helt særligt.
Jeg synes Milner startede helt fantastisk ud, helt enig! - men jeg mener virkelig han er faldet i niveau. Han kan jo ikke engang lave et nogenlunde indlæg længere, ikke engang med højreskøjten. Synes også det er mærkeligt at han tager alle de dødbolde, for vi har spillere med langt bedre sparketeknik.

Han ville være en fremragende back-up til positionen, men jeg synes virkelig det er vigtigt, at vi får en venstrebenet back der kan komme til baglinjen og smække den hårdt, fladt indover..
Og hvis vi skal spille CL næste sæson, kan vi jo ikke rende rundt med Milner som vores førstevalg på venstreback. Han har været en nødløsning som har gjort det rigtig godt. Men at forsætte en sæson mere med ham der, det kan jeg slet ikke se nogen mening i.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 03. maj, 2017 13:23

AJ skrev:
Aggerdoo skrev:Helt uhyrligt dumt svar. Har du overvejet, at de spillere, du har til højre, i de fleste tilfælde er verdensklassespillere, som det er meget svært at hente supplementer til, der er lige så gode?
Du skrev:
Aggerdoo skrev:Der skal købes spillere ind, som mindst har samme niveau som dem i start-11. Det er det, de bedste klubber gør.
Kan du blive enig med dig selv? Diskuterer vi de bedste klubber? Eller diskuterer vi Liverpool?
Det gør de bedste klubber. Men selv i de bedste klubber er der spillere, der bare er bedre end de andre, og der er det svært at hente spillere, der er lige så gode. Men mon ikke Arsenal kan hente spillere, der er lige så gode eller bedre end Coquelin, Monreal, Giroud eller Walcott?

Min pointe er, at Liverpool ikke har de verdensklassespillere, hvor det er svært at finde nogen, der er lige så gode eller bedre........

Besvar