Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 16:18

Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.
Han tales jo kun ned, pga han ofte bruges forkert(efter min mening). Ihvertfald er jeg glad for Firmino når han IKKE er på banen for at score mål, som primær opgave, men som støtte til Sturridge/Origi, det funker meget bedre, synes jeg mildt sagt.

Jeg vil også mene kritikken af Firmino, mest handler om den plads han spiller. Desværre er Sturridge ofte skadet og Origi ganske ufarlig. En målfarlig angriber og Firmino lige bag ham, ville være optimalt mod de hold som pakker sig imo.
Men hvem af Coutinho, Mané, Salah, Lallana skulle så en tur på bænken?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 23. jun, 2017 16:42

MP skrev:
Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.
Han tales jo kun ned, pga han ofte bruges forkert(efter min mening). Ihvertfald er jeg glad for Firmino når han IKKE er på banen for at score mål, som primær opgave, men som støtte til Sturridge/Origi, det funker meget bedre, synes jeg mildt sagt.

Jeg vil også mene kritikken af Firmino, mest handler om den plads han spiller. Desværre er Sturridge ofte skadet og Origi ganske ufarlig. En målfarlig angriber og Firmino lige bag ham, ville være optimalt mod de hold som pakker sig imo.
Men hvem af Coutinho, Mané, Salah, Lallana skulle så en tur på bænken?
Tremands forsvar. Ellers Lallana.

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Poul E. » fredag, 23. jun, 2017 17:08

Jeg er én af mange Liverpool fans der meget gerne så Aubameyang i Liverpool. Men samtidigt så mener jeg ikke at vi kan spille med både ham Firmino, Mané, Salah, Coutinho og Lallana på banen samtidigt. Det er simpelthen for offensivt med 6 spillere der primært tænker offensivt. Det kan kun gå i slutningen af kampe hvor vi jagter et mål eller hjemme mod hold fra lavere divisioner. Selv med væsentlige forstærkninger på de 4 tilbageværende defensive pladser er balancen på holdet røget. Der skal (efter min mening) som minimum være 4 defensivt orienterede spillere (og en "balancespiller på midtbanen) i startopstillingen til PL og CHL kampe.

Dette ville være min drømmeopstilling (indenfor det nogenlunde sandsynlige) i Liverpool næste sæson:
----------Mignolet
Clyne-Matip-Van Dijk-Hector
-----------Keita/Hendo
--------Lallana-Coutinho
Salah-------------------Mané
--------Aubameyang

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 23. jun, 2017 17:15

Oomph242 skrev:
MP skrev:
Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.
Han tales jo kun ned, pga han ofte bruges forkert(efter min mening). Ihvertfald er jeg glad for Firmino når han IKKE er på banen for at score mål, som primær opgave, men som støtte til Sturridge/Origi, det funker meget bedre, synes jeg mildt sagt.

Jeg vil også mene kritikken af Firmino, mest handler om den plads han spiller. Desværre er Sturridge ofte skadet og Origi ganske ufarlig. En målfarlig angriber og Firmino lige bag ham, ville være optimalt mod de hold som pakker sig imo.
Men hvem af Coutinho, Mané, Salah, Lallana skulle så en tur på bænken?
Tremands forsvar. Ellers Lallana.
Lallana er min første mand på holdkortet. Det ville han også være, hvis vi hentede Messi, Ronaldo, Mbappé og Aubameyang (naturligvis sat meget på spidsen).

I mine øjne er Lallana's arbejde alt for undervurderet. Men jeg kan også godt se Lallana fungere nede ved siden af Hendo eller Can.

Vi skal passe på, at vi i vores offensiver fantasier ikke giver fuldkommen køb på den balance imellem defensiv og offensiv, som der naturligvis skal være på et hold. At vi handler stærkt ind denne sommer betyder bare, at vi kan rotere og håndtere skader og karantæner uden af give køb på kvalitet og koncept. Det betyder ikke, at man pindedød skal finde plads til alle de spændende offensive spillere som vi har i hver startopstilling.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 23. jun, 2017 17:18

Poul E. skrev:Jeg er én af mange Liverpool fans der meget gerne så Aubameyang i Liverpool.
Ved ikke hvor jeg læste det, men jeg erindrer at have læst et eller andet sted, at Klopp og Aubameyang slet ikke fungerede så godt sammen.

Jeg er i øvrigt meget tilfreds med Bobby og den plads han skaber til sine medspillere ved hans utrolige arbejde.
Kloppite

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Poul E. » fredag, 23. jun, 2017 17:25

texy skrev:
Poul E. skrev:Jeg er én af mange Liverpool fans der meget gerne så Aubameyang i Liverpool.
Ved ikke hvor jeg læste det, men jeg erindrer at have læst et eller andet sted, at Klopp og Aubameyang slet ikke fungerede så godt sammen.

Jeg er i øvrigt meget tilfreds med Bobby og den plads han skaber til sine medspillere ved hans utrolige arbejde.
Det har jeg også læst.....og jeg tror heller ikke vi køber ham (eller en anden angriber i dette transfervindue).
Vi har budt på Mbappe og vil sandsynligvis prøve med endnu et bud, men ham får vi ikke da han er ude efter et skifte til Real....ellers bliver han formentlig i Monaco lidt endnu hvis det ikke lykkes.
Men derfor kan man jo alligevel godt drømme....én af de 2 ville være perfekt, men mindre end perfekt kan også gøre det. Og i øvrigt er det stadig langt vigtigere at vi får gjort noget alvorligt ved defensiven hvor vi minimum skal have fat i 2 spillere til startopstillingen.....

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » fredag, 23. jun, 2017 17:44

Aubameyang har da ellers talt i rosende vendinger om Klopp og tilskrevet ham en stor andel i sin progression og succes.

“Klopp gave me strength of character and helped me progress. He’s a charismatic person and I have a lot of respect for this man.”

Man skal ikke tro på alt journo'erne skriver. De prøver at skabe sensationshistorier, desværre, sikkert baseret på Aubameyangs første sæson, hvor han lige skulle tilpasse sig.

http://www.empireofthekop.com/2017/06/2 ... ang-times/

Desværre stammer det oprindelige interview med Aubameyang fra den unævnelige sladderbladstørrøvenrenipapirsaffald, så jeg vil ikke linke til interviewet. Men jeg tror ikke på, at de to ikke skulle have fungeret godt sammen.

Billede

Hold kæft, hvor gad jeg godt, at vi gik efter Aubameyang! Sikke et signal det ville sende og sikke han ville pynte tirsdag aften når grafikken til vores opstilling, i aftenens CL-opgør, kom på skærmen.
Corner taken quickly...

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 23. jun, 2017 18:53

texy skrev:
Oomph242 skrev:
MP skrev:
Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.
Han tales jo kun ned, pga han ofte bruges forkert(efter min mening). Ihvertfald er jeg glad for Firmino når han IKKE er på banen for at score mål, som primær opgave, men som støtte til Sturridge/Origi, det funker meget bedre, synes jeg mildt sagt.

Jeg vil også mene kritikken af Firmino, mest handler om den plads han spiller. Desværre er Sturridge ofte skadet og Origi ganske ufarlig. En målfarlig angriber og Firmino lige bag ham, ville være optimalt mod de hold som pakker sig imo.
Men hvem af Coutinho, Mané, Salah, Lallana skulle så en tur på bænken?
Tremands forsvar. Ellers Lallana.
Lallana er min første mand på holdkortet. Det ville han også være, hvis vi hentede Messi, Ronaldo, Mbappé og Aubameyang (naturligvis sat meget på spidsen).

I mine øjne er Lallana's arbejde alt for undervurderet. Men jeg kan også godt se Lallana fungere nede ved siden af Hendo eller Can.

Vi skal passe på, at vi i vores offensiver fantasier ikke giver fuldkommen køb på den balance imellem defensiv og offensiv, som der naturligvis skal være på et hold. At vi handler stærkt ind denne sommer betyder bare, at vi kan rotere og håndtere skader og karantæner uden af give køb på kvalitet og koncept. Det betyder ikke, at man pindedød skal finde plads til alle de spændende offensive spillere som vi har i hver startopstilling.
Lallana er en super god pres spiller og havde haft 5 gode måneder hvor han kunne mere. Men mod de små hold, synes jeg ofte han løber rundt om sig selv og får meget lidt ud af anstrengelserne... Mod de bedre hold, er han god og have med, med sit presspil og energi...

Måske han kunne blive bedre mod småholdene, hvis han blev rykket mere tilbage i banen.. Altså hvis fysikken holder til det...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 24. jun, 2017 10:30

Oomph242 skrev:
Lallana er en super god pres spiller og havde haft 5 gode måneder hvor han kunne mere. Men mod de små hold, synes jeg ofte han løber rundt om sig selv og får meget lidt ud af anstrengelserne... Mod de bedre hold, er han god og have med, med sit presspil og energi...

Måske han kunne blive bedre mod småholdene, hvis han blev rykket mere tilbage i banen.. Altså hvis fysikken holder til det...
Jeg er slet ikke enig i den tidbegrænsede vurdering af Lallana. Det er som om, at du kun vurderer ham på, om han scorer mål eller laver assists. Men Lallana tilbyder meget mere.

I mine øjne har Lallana ikke spillet en eneste dårlig eller middelmådig kamp under Klopp. Han har kunne gå fra banen med sit hoved hævet i samtlige kampe - også dem, hvor tingene ikke har fungeret.

Jeg tror, at Klopp er af samme opfattelse. Hørte Mølby som medkommentator til en kamp udtale, at Lallana (på trods af at armbåndet sad på Hendo) var hans kaptajn på banen. Ved ikke, hvad baggrund Mølby skulle have for at kunne lave en sådan udtalelse. Men ingen tvivl om, at Lallana og Klopp ser ud til at nyde deres samarbejde.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 24. jun, 2017 10:34

Jeg ser, indrømmet, ikke meget italiensk fodbold, men bedømt ud fra det her, og ikke mindst ift evnen til at slå brugbare indlæg, så lyder Ghoulam som en fin løsning på vores Moreno/Milner "problem". Hans prisskilt og lønkrav ser også yderst rimelige ud i dagens marked og burde ikke kunne afskrække en PrL topklub.

http://www.footballwhispers.com/blog/li ... affiliates
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. jun, 2017 10:38

texy skrev:
Oomph242 skrev:
Lallana er en super god pres spiller og havde haft 5 gode måneder hvor han kunne mere. Men mod de små hold, synes jeg ofte han løber rundt om sig selv og får meget lidt ud af anstrengelserne... Mod de bedre hold, er han god og have med, med sit presspil og energi...

Måske han kunne blive bedre mod småholdene, hvis han blev rykket mere tilbage i banen.. Altså hvis fysikken holder til det...
Jeg er slet ikke enig i den tidbegrænsede vurdering af Lallana. Det er som om, at du kun vurderer ham på, om han scorer mål eller laver assists. Men Lallana tilbyder meget mere.

I mine øjne har Lallana ikke spillet en eneste dårlig eller middelmådig kamp under Klopp. Han har kunne gå fra banen med sit hoved hævet i samtlige kampe - også dem, hvor tingene ikke har fungeret.

Jeg tror, at Klopp er af samme opfattelse. Hørte Mølby som medkommentator til en kamp udtale, at Lallana (på trods af at armbåndet sad på Hendo) var hans kaptajn på banen. Ved ikke, hvad baggrund Mølby skulle have for at kunne lave en sådan udtalelse. Men ingen tvivl om, at Lallana og Klopp ser ud til at nyde deres samarbejde.
Fuldstændig enig med dig omkring Lallana, texy :army7:

Omkring Bobby mod de meget defensivt orienterede hold, vi møder en del af, så tror jeg, at han vil nyde godt af, at have Salah og Mané på hver sin side af ham og med Coutinho i en mere tilbagetrukket, orkestrerende rolle og med Lallana skabende uro med hans gode bevægelsesmønstre og dybdeløb.
Det er altså noget andet end, når midtbanen består af Gini/Can/Lucas/Hendo, når vi taler om at få låst parkerede busser op, eller i hvert fald få sat dem i bevægelse, så der bliver plads.

Bobby skal nok runde de 20 scoringer i PL denne sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. jun, 2017 11:37

Hvis man skal tro på rygtemøllen, så tyder det på, at vi går vanskellige forhandlinger i møde, hvis disse 3 spillere står øverst på indkøbslisten:

1: Virgil van Dijk
2: Naby Keita
3: Kylian Mbappe
4: En venstre back (bliver nok ikke så svært igen)

Hvis van Dijk vil til Liverpool, så må han sende en transfer request ind, og så ser det lovende ud. Ellers bliver det svært i dette vindue og andre kan måske komme til fadet ?

Naby Keita bliver også rigtig svær at få fingrene i, da RB Leipzig skal spille CL, og de mangler vist ikke penge. Jeg tror, at han er en ekstraordinær spiller, som vi skal købe, hvis muligheden foreligger, men lykkes det ikke, så skal vi jo have forlænget med Can, vi skal have gang i Grujic, og så tales der meget om Oxlade-Chamberlain, som måske koster omkring de 25 mio. £.

Jeg tror kun, at vi ligger og lurer på Mbappe, hvis der skulle opstå en mulighed for at kunne springe til og være med på en budkrig, dvs. han har udtrykt interesse for os også. Hvis vi må melde os ud af kampen, så tror jeg ikke, at vi henter en angriber i dette vindue men fortsætter med de 4 angribere, vi har til rådighed for nærværende. Jeg er dog lidt glad inden i, når der fortsat er gang i rygterne om Aubameyang ;)

Omkring venstre back, så køber vi enten et stort talent og lader Milner spille 1. violin, ellers går vi efter en etableret stjerne. Der tales om alt fra Kieran Tierney til Benjamin Mendy.

Spændende sommer, hvor de sidste brikker ud/ind sikkert først falder på plads til allersidst i vinduet.
Senest rettet af Niels K lørdag, 24. jun, 2017 17:45, rettet i alt 1 gang.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » lørdag, 24. jun, 2017 12:19

Jeg gætter på at Chamberlain bliver næste indkøb

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » lørdag, 24. jun, 2017 13:59

Ghoulam skulle efter sigende være god i opspillet og have et super blik for den aflevering der skaber chancer. Måske et bytte med Moreno.

Mendy, er spændende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 24. jun, 2017 14:50

texy skrev:
Oomph242 skrev:
Lallana er en super god pres spiller og havde haft 5 gode måneder hvor han kunne mere. Men mod de små hold, synes jeg ofte han løber rundt om sig selv og får meget lidt ud af anstrengelserne... Mod de bedre hold, er han god og have med, med sit presspil og energi...

Måske han kunne blive bedre mod småholdene, hvis han blev rykket mere tilbage i banen.. Altså hvis fysikken holder til det...
Jeg er slet ikke enig i den tidbegrænsede vurdering af Lallana. Det er som om, at du kun vurderer ham på, om han scorer mål eller laver assists. Men Lallana tilbyder meget mere.

I mine øjne har Lallana ikke spillet en eneste dårlig eller middelmådig kamp under Klopp. Han har kunne gå fra banen med sit hoved hævet i samtlige kampe - også dem, hvor tingene ikke har fungeret.

Jeg tror, at Klopp er af samme opfattelse. Hørte Mølby som medkommentator til en kamp udtale, at Lallana (på trods af at armbåndet sad på Hendo) var hans kaptajn på banen. Ved ikke, hvad baggrund Mølby skulle have for at kunne lave en sådan udtalelse. Men ingen tvivl om, at Lallana og Klopp ser ud til at nyde deres samarbejde.
Det var heller ikke det, Mølby udtalte. Han udtalte, at Lallana (er nabo til Klopp og) fungerer som lederen i omklædningsrummet. Men det er jo et eller andet sted, meget normalt, at der er flere ledere på et hold. Det samme var tilfældet med Carragher, det betød ikke, at Gerrard var mindre kaptajn af den grund. Lallana er englænder og en af de ældste i truppen og efterhånden også en af de mest integrerede, så det ville da være underligt, hvis han ikke pådrog sig en ledende rolle, især taget i betragtning, at han har været kaptajn i Southampton, så det ligger ham langt fra unaturligt. Det virker lidt som om, at der glemmes, at han har været kaptajn i Saints.

Mølby kan godt lide at høre sig selv snakke og han er glad for Liverpools Iniesta, som han har kaldt ham.
Senest rettet af Kasper88 lørdag, 24. jun, 2017 18:02, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Besvar